Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
Jeśli autko przejechało już na LPG ładnych pare kkm a ciśnienie sprężania niskie na dwóch cyl. to w pierwszym rzędzie trzeba sprawdzić co z głowicą. Ja obstawiam podparte zawory i/lub wypalone zawory i gniazda. Przy tak niskim ciśnieniu sprężania to nie ma co patrzeć czy świece się zalewają.
Dokładnie tak, przy tym przebiegu zdarzają się wypalone zawory w silnikach pracujących tylko na benzynie.
Wypalone zawory ssące, źle wyregulowane, skrzywione, przytarte prowadnice zaworów, pęknięta sprężyna. A na jakiej podstawie to stwierdziłeś?
Jest jeszcze opcja ze glowica sie nie doszczelnila (sprawdz czy nie dmucha z tych srobek z dziorkami na glowicy), Czy robiles probe szczelnosci zaworow moze sa wypalone zawory lub gniazda.
Odnośnie diagnoz mechaników mam swoje zdanie, bo już byłem u takich co chcieli wymieniać każdą część a okazywało się, że problem był gdzieindziej, więc dlatego zawsze wolę wcześniej zapytać. Byłem dzisiaj w warsztacie, pierwsze wyskoczył błąd spalania na 1 i 3 cylindrze a finalnie się okazało, że jest brak kompresji na 2 cylindrze, więc prawdopodobnie...
Nagle wskoczyły krasnoludki do silnika z palnikiem i upaliły zawór...
Ja obstawiam brak kompresji na tych cylindrach. Ledwo zapalają mieszankę. Albo wypalone przez gaz zawory.
Które tłoki oraz jakie zawory wypalone?
Zawór wypalony. Wydechowy. Taki standard tych aut.
Stary Diesel: - kosztowne wtryski. Poza tym nie widzę istotnej różnicy w cenie części, jeśli kupimy auto bez dwumasy i DPF. A to, że ma problemy w zimę, to tylko przez zaniedbanie układu paliwowego przed sezonem zimowym. Benzyna + LPG: - wypalone zawory. - wypalone uszczelki głowicy. - problemy z falowaniem obrotów biegu jałowego. - dodatkowy serwis...
Witam! Bardzo prawdopodobne jest to, że mogą ci się nie domykać zawory (mogą być też wypalone), ale jest też prawdopodobne, że objawy te wskazywały by na niesprawność układu zapłonowego (cewki). Musisz troszeczkę posprawdzać - ciśnienie na zaworach, układ zapłonowy... Elektroda wszak wróżką nie jest! Pozdrawiam
Owszem, może byś standardowo zatkana magistrala i starte krzywki, ale jeżeli cylinder nie chodzi tylko na jałowym, to przyczyną mogą być również wypalone zawory i gniazda. Zdejmij pokrywę i sprawdź stan wałka. Jak będzie OK, to zmierz kompresję. Jak i tu będzie wszystko OK, to poszukamy dalej.
Zawory wypalone.
Sprawny silnik czterosuwowy działa i bez wydechu... jeśli tylko kolektor wydechowy do sondy lambda jest cały to nie ma to wpływu na działanie silnika (chyba, że zawory/gniazda już wypalone). Półoś jest podłączona do skrzyni biegów, zapewne poszedł uszczelniacz, nie ma związku. Jak traci ta moc? Nagle czy stopniowo? Szarpie?
Nikt nie zamierza ,,jeździć ". Zatytuował bym ten post jako ,,Zdychający Chińczyk :cry: " Zwyczajnie - silnik się kończy, a nie prądnica, więc szczotki, etc. to zbędny wydatek. Jak już nowe części, to tłok, cylinder i pierscienie. Moze mieć ten silnik także wypalone zawory (szczególnie wydechowy), wiec pomiar kompresji niezbedny i od tego trzeba zacząć.
Ile przejechane na gazie? Stawiam że zawory wypalone. Luz zaworowy prawidłowy.
Pewnie na lpg przejechane min.100 tys km to i zawór/zawory wypalone.
jak nie rozrząd to ciśnienie mu pomierz, może zawory wypalone
Witam. Po rozebraniu silnika okazało się, że wypalone są zawory. Dziekuje za pomoc wszystkim
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
to mogą być zawory wypalone lub gniazda zaworow badz pierścien olejowy nie trzyma
Wypalone zawory ssące albo za duże luzy zaworowe.
Witam Cruze z LPG. Na wolnych pracuje nierówno, buja go. Pokazuje błąd związany z 2 sondą Lambda. Wygląda jakby wypadał zapłon i słychać dopalanie w wydechu. Raczej nie kojarzę tego z cewką - pokazało by w błędach. Auto jest zamulone, przydławia się i żeby jechać trzeba pracować sprzęgłem i gazem. Może zawory wypalone? Czy pomiar kompresji pokaże stan...
byłem u mechanika powiedział że nie pali na jeden cylinder , i poszła uszczelka pod głowicą albo zawory wypalone ale na razie jeździł będzie
0 bar to zawór lub gniazdo wypalone bardziej niż pierścienie na tłokach. Zdejmij pokrywę zaworów może coś tam zobaczysz na wałku krzywka.
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
Może i przeskoczył , ale nie paseczek tylko łańcuch, bardzo częsta ustreka tych silników, lub zawory wypalone. Do sprawdzenia ustawienia rozrządu musisz mieć specjalne blokady.
Generalnie samochod byl po wiechaniu do rowu tyle wiedzialem kopcil od samego poczatku rylko obstawiałem na poczatku wypalone zawory po regeneracji glowicy obstawialem turbo zawory faktycnzie byly wypalone ale podczas jazdy przed regeneracja glowicy zaczął chodzić jak traktor nagle co dokladnie nie wiem bo dziewczyna jechała i wtedy okazalo sie ze byly...
Mario.M już wiem co jest grane niema ciśnienia na cylindrach zawory tak na zdrowy rozum jak by cos było uszkodzonego zapalała by się pomarańczowa lampka diagnostyki , wiem jak sprawdzić błędy po prostu jak na cylindrze jest mniej niż 4 atmosfery wszystko mówi za siebie zawory wypalone
Zawory byly wypalone przez gaz . Juz zrobione ! :)
Spokojnie reguluj na 0,1 mm ssący i wydechowy. Ludzie często zapominają o luzie. Taki większy na dłużej wystarcza. Motor odpala i chodzi. Lepsze to niż wypalone zawory.
No i dobrze słyszałeś, nie jest źle że mało tylko że duża rozbieżność. Silnik do dokładniejszych oględzin. Znając fachowość gaziarzy od valteków i alasek to pewnie silnik uszkodzony przy wierceniu kolektora albo zawory wypalone.
Uszczelniacze zaworowe... Luzy na prowadnicach-- Wypalone zawory wytarte/zapieczone pierścienie olej czysty? nie ma w nim paliwa? Z opisu uruchamiania wynika że rozrusznik ma problem z obróceniem silnikiem - jak napisałeś stoi dęba, jeśli kilka razy potrzymałeś go na zblokowanym to masz rozrusznik do roboty. Zacznij od doprowadzenia instalacji rozruchowej...
albo głowica ma wypalone i podparte zawory wydechowe na środkowym cylindrze sprawdź napięcie lądowania
Jak wyżej, wada tych silników, wypalone zawory.
Trzeba cylindry sprawdzić na szczelność,może być zawór wypalony,gniazdo zaworowe,zakłócenia są na ilu cylindrach.
Podparte zawory albo wypalone już gniazda.
Kolego to co proponuje (at)popromienny wcale nie jest takie głupie, bo to co padają w instrukcjach obsługi (serwisowych) nie zawsze pasuje do realnych warunków w jakich urządzenie pracuje. Dam przykład: silnik zaburtowy do łodzi. Były zawsze od nowości problemy z jego odpaleniem i trochę dużo palił benzyny w stosunku do tego co podawał producent silnika....
No skoro ci tak powiedział, i jest tego pewien, to co my tu możemy pomóc? Trzeba zdjąć głowicę, zobaczyć czy gniazdo zaworowe nie uszkodzone i wymienić sam zawór, albo wraz z gniazdem. Nie wiem jak gość rozpoznał wygięty zawór, a nie np. wypaloną przylgnię, ale zawory wyginają się w przypadku kontaktu z tłokiem.
Swieca w jakim stanie ? Moze wypalone zawory ? Kompresje zmierz.
Zawór ssący do sprawdzenia, konkretnie zbyt mały luz lub wypalone bądź wypadnięte gniazdo. Silnik dolno czy górnozaworowy?
Czujnik raczej nie kłamie. Ciągnie lewe powietrze albo zawory podparte/wypalone.
Pomierzyć kompresje jak się rozgrzeje. Zapewne wypalone zawory, standardowo.
Witam, z tego co mi wiadomo, to może być nieszczelny dolot, zawory do regulacji lub wypalone gniazda zaworowe, cewka/i lub/i przewody WN, może też czujnik położenia wału, może za słabe ciśnienie paliwa.
Dzięki wszystkim za pomoc. Okazało się że wszystkie zawory wydechowe wypalone. Sprzedaję części. Pozdrawiam
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
tylko Szymek, uświadom też gościa żeby zaraz nie szukał głowicy bo mu zawory wypali. Wiesz że to nastąpi szybko... :)
Myślę że to bzdura, drgania są delikatne , pozatym u mnie u mojego kolegi i u kolegi spoks18 są drgania i co wszyscy mamy zawory wypalone? Tak jak pisalem wydaje mi sie że tu ma coś wspolnego przepływomierz. Pokazuje prawidłowe wartości ale moze cos głupieć na wolnych obrotrach. Najlepiej jakby podmienic na inny ale ja takiej miozliwośći nie mam.
Witam powracam do tematu bo dalej nie jest rozwiązany . Wymieniłem kopułkę , palec , przewody wysokiego napięcia , świece i w dalszym ciągu nic poprawy , a zmierzyłem ciśnienie na silniku każdy miał po min 12 bar . Bo już myślałem że zawory wypalone , napiecie na listwie wtryskowej jest , mechanik mówi że to wtrysk ale nie wydaje mi się ponieważ na...
Witam mialem podobne objawy i u mnie okazalo sie ze zawory byly wypalone mierzylem kompresje wszystko oki po 11 az w koncu zdjelismy glowice i okazalo sie ze zawory
Ale piszecie głupoty z tym wykasowaniem błędów mój kolega zawsze wykasowuje błędy i do bramy zawsze daje gwarancję. Hitem była jego naprawa euro 6 - gość 3 razy przyjeżdżał na usterkę silnika i dpf-u. Zawsze wykasowana , i jak to możliwe że zawory wypalone dpf wypchnelo z obudowy 10cm, i kierowca jeszcze dzwoni ze nie może odpalić. Ja polecam jeżeli...
Np wypalone /pogięte zawory. Rozrząd się nie rozleciał ,nie przeskoczył?
albo tak, albo wypalone gniazda zaworowe
Brak kompresji. Możliwości: — Brak luzu zaworowego. — Podparte lub wypalone zawory. — Pęknięcie tłoka, zapieczone pierścienie itp.
Z taką kompresją nie ma prawa zapalić. Głowica sprawdzona? Zawory nie wypalone? Silnik raczej do kapitalnego remontu.
Witam. Renault Modus silnik 1.2 16v D4F740 75KM Po rozgrzaniu zaczynają wypadać zapłony na biegu jałowym jak i pod obciążeniem. Jadąc ze stała prędkością też zdarzy się szarpnięcie. MAP po rozgrzaniu ~300 mBar. Głowica robiona ( wypalone zawory ) około 15 tyś km temu, ale właściwie to szarpanie było cały czas. Zawory ustawione powtórnie, czujnik wału...
Kolego w tych silnikach producent przewiduje tylko naprawę głowicy, nie ma dostępnych pierścieni. Mogę podpowiedzieć tobie że pierścienie można dobrać ale nie orginalne. Najczęściej jest problem z zaworami wypalonymi, powstający od zużytego katalizatora. Pozdrawiam.
Dzieki!!! Tez o tym pomyslalem tzn kompresji bo do glowy wpadly mi wypalone zawory przez LPG!!!!
jak wyrzuca paliwo to zawory nieszczelne,czyli żle ustawiony rozrząd ,wypalone zawory lub wydmuchana uszczelka.Sprawdź ciśnienie na tłokach to coś wyjaśni.
Usterka mechaniczna. Ustawienie rozrządu, luzy zaworowe albo już nawet wypalone zawory.
...a luzy zaworowe? Przecież to 4-ro suw, od tego się zaczyna. Pewnie podparte zawory albo wypalone gniazda.
Miałem podobny problem w takim clio tylko wypadanie zapłonów cylinder 2, okazała się uszkodzona głowica silnika (wypalone zawory), sprawdź ciśnienie sprężania.
Sprawdź testerem ciśnienia sprężania kompresję na wszystkich cylindrach. W tych silnikach często są wypalone zawory wydechowe.
Jak ma gaz to jest duża szansa że sa wypalone zawory. Miałem taki sam objaw w audi a4 :)
a ja stawiam na wypalone zawory mozrzesz sprawdzić pasek ale nie myśę żeby sie przestawił. nie uniknione bedzie ściągnięcie głowicy zawory na bank do wymianymoze nie wszystkie prowadnice i uszczelniacze koszt w granicach 500zł + uszczelki i robociżna no i szklanki tam gdzie były wypalone zawory 30zł szt. Pozdrawiam!!!
Pytani podstawowe " drugie " tzn nowe ,czy używane . Bo w używkach trafienie na takie samo uszkodzone to spore prawdopodobieństwo . Poza tym jest jeszcze szansa np. na wytarty wałek rozrządu , zarośnięty syfem z EGR kolektor ssący , brak ciśnienia , wypalone zawory , czyli całą masę usterek tak mechanicznych jak i elektrycznych .
Po 1 zrób regulacje silnika zawory + pompowtryski w jakimś porządnym warsztacie. Generalnie jeśli ma około 1 mln to wtryski nie powinny być aż tak złe ale też mogą być w tragicznym stanie. Może masz wypalone gniazda na zaworach bo może nikt nie regulował zaworów i masz utratę kompresji.
Sprawa rozwiązana wina leżała w głowicy wypalone zawory.
wypalone części tłoka blokowały zawory w turbinie
Witam . Tak . I to już w 3 sztukach się pojawiło niska kompresja . W dwóch sztukach gdy była instalacja gazowa były wypalone zawory. W jednym wyciągnięty łańcuch rozrządu powodował podobne objawy.
Rozkalibrowany parownik i/lub wtryski LPG rozjechały Ci adaptacje w sterowniku benzyny. Valteki w miarę trzymają parametry przez 10-15tys. km, reduktor powinien wytrzymać bez regulacji przynajmniej 50 tys. km. Wyregulować/zregenerować reduktor, wyczyścić i skalibrować wtryski, a następnie wykasować adaptacje w ECU, pojeździć na benzynie przynajmniej...
Właśnie dlatego napisałem przypalone, a nie wypalone zawory. Mogą być również tak zniszczone powierzchnie przylegania, lub zaklejone nagarami, że szczelności nie będzie , a ścianki cylindrów raczej nie wróżą przyszłości.
czyli przestawiony rozrząd i wypalone zawory można wykluczyć?? a co z pierścieniami?? skoro auto nie bierze oleju?? ale kopci na biało (tylko na ciepłym).
Problem rozwiązany okazało się że są wypalone dwa zawory ssące.
Mechanik rozebrał silnik i wypalone zawory oraz cieknie olej z pod głowicy
To nie dobrze, może być uszkodzony tłok, pierścienie, wypalone zawory, itp.
Wypalone zawory jak to w zgazowanym fordzie...
Usterką okazały się wypalone zawory. Po dotarciu wszystko ok!
Cześć, od czego tak wyglądają tłoki? To wypalone czy odbite zawory? Jeśli dwa tłoki są uszkodzone modna wymienić dwa czy powinno się 4? https://obrazki.elektroda.pl/1440037500_...
Silnik zrobiłem były wypalone zawory w głowicy ale problem trzasków w skrzyni pozostał zmieniłem wszystkie elektrozawory z wiązką i dalej to samo no dziwne to dosyć. Ma ktoś jaki pomysł?
Kompresję sprawdź lub odpal silnik bez kolektora ssącego. Może być wypalone zawór, pęknięta sprężyna, zaciera się w prowadnicy. Dobrze było by zlokalizować cylinder.
Witam, posiadam astra x18xe z LPG pojawił się błąd P0170. Autu jeździ normowanie. Były tylko problemy na zimnym silniku że brakowało mocy. Po 2-3 minutach wszystko wracało do normy. Auto było u mechanika sprawdził podobno wszystko od lambdy po wtryskiwacze ciśnienia paliwa, przepływomierz wymieniony bo stary podobno pokazywał za mały przepływ. I twierdzi...
Panowie jak wali w dolot ta za wczesny zapłon/przestawiony rozrząd, lub wypalone zawory.
Co ty do mnie bredzisz od kiedy to uboga mieszanka grzeje kata, czym powietrzem, ty przeczytaj co napisałeś i pomyśl, a może tu się na czytałeś i powielasz te głupoty Nie zaprzeczaj sam sobie Uboga mieszanka ma bardzo wysoką temperaturę spalin. Ale to już wiedzą od bardzo dawna szczególnie użytkownicy LPG i wypalone zawory...
Rzuć też okiem na przylgnie czy zawory masz niewypalone.
Uszczelka, wypalone uszkodzone zawory, zużyte pierścienie. I nie, nie można jeździć jak różnica wynosi 11.
Równie dobrze mogą być wypalone zawory ! Mierzyłeś ciśnienie z próbą olejową ?
Podwieszone / wypalone zawory... Kiedy ludzie nauczą się korzystać z diagnostyki ?
Niestety glowica do roboty. Wypalone zawory. Wiem, ze te silniki gazu nie lubia, ale od ostatniej wymiany glowicy minelo tylko 40 tys.
Sprawdzałeś gniazda zaworowe, może są wypalone? Zawór wydechowy przepuszcza, podczas sprężania, część paliwa do tłumika i tam następuje jego spalanie.
Witam, problem dotyczy omegi 2.0 benzyna rok94 wywala wode ze zbiornika wyrównawczego ,mechanik twierdzi że to jest uszczelka pod głowicą , ale raz wycieka raz nie ,brak jest oznak że woda miesza się z olejem, bo olej był by spieniony jak piwo i na korku wtedy jest biały nalot .Czy dokręcenie samej głowicy może to usunąć, czy dać sobie spokuj i od razu...
Wychodzi na to, że wykluczył kolega chyba wszystkie usterki elektryczne wiec pozostaje mechanika. Być może silnik jest zajechany lub głowica ma wypalone zawory od źle ustawionego gazu. Robił kolega pomiar kompresji na cylindrach?
Kolego M50b20 lubi mieć wypalone zawory jak go cisnęli na ubogim gazie , ale to wyjdzie w pomiarze komprescji.
Wiazka przywarta? Brak styku na konektorach? Uszkodzony ster? Usterka mechaniczna typu wypalone zawory? Jakie błedy?
Przed zakupem było coś przy silniku robione, co mówił poprzedni właściciel. Jak długo silnik nie pracował? Z opisu ciężko coś wymyślić. Równie dobrze morze być źle ustawiony rozrząd, moment wtrysku albo walnięte sprężyny na zaworach, czy wypalone zawory i nie ma kompresji. Po zakupie zaczyna się od wymiany oleju i filtrów
Niestety cofnięcie wartości adaptacyjnych nie pomogło. Czy mogą być wypalone zawory przy przebiegu 97tys., ew. co jeszcze może mu dolegać. Dzięki
Sprawdź ciśnienie w cylindrach,jak nic wypalone zawory a jak nie to gniazda zapadnięte i brak komprechy.
Dzisiaj rano próbowałem odpalić i kręcił bez obciążenia. Tkneło mnie, żeby zobaczyć kompresję na wszystkich cylindrach. Wynik był 0 bar. Od razu sprawdziłem rozrząd, czy nie jest przestawiony, i jest na znakach. Co może być przyczyną, że na 4 cylindrach pokazuje 0 bar? Czy mogą być wypalone zawory, uszczelki lub pierścienie? Tylko dziwne, że na wszystkich...
Na początek to proponował bym sprawdzić kompresję na cylindrach, 13 lat na LPG to wypalone zawory i pewnie owal na cylindrach. Teraz będziesz wymieniał co "niby " jest już słabe i może pomoże a koniec końców auto jak szarpało dalej będzie szarpać. podstawa to dobre świece i auto ogarnąć na benzynie.
wypalone zawory wypalone zawory astra wypalone zawory koszt
bascom input bajty iskra komputer schemat rezystor opornik
wymiana bagnet generator radiowy
Laptop wydaje 5 pisków i pokazuje litery - co robić? Battlefield V nie uruchamia się - przyczyny i rozwiązania