W załączniku rysunek podpięcia regulatora.Regulator mozna sprwadzić zwierając do masy złacze oznaczone jako "ground here to test".Na zdjęciu to ,co się tam zazwyczaj dzieje (dzisiejsza walka z mondolcem).Przyczyną jest kapiący olej.
Odsyłam do postu tu masz wszystko ładnie opisane: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Wymien regulator i bedzie ok jak nie to jeszcze w akumulator bedziesz musial zainwestowac i sprawdz sobie odrazu uklad prostowniczy moze byc upalona dioda od wzbudzeniia
dziekuje za odpowiedz - pozdrawiam
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Wyprowadź przewód z punktu połączenia 3-ch uzwojeń, tzw. środek gwiazdy.
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Przy takim stanie instalacji, zrobiłbym nowy fragment do ładowania. Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Następnie cienkim przewodem, łączysz wyprowadzenie alternatora z żarówką kontrolki, drugi przewód od żaróweczki podłączasz do plusa pojawiającego się po przekręceniu stacyjki w pozycję...
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Pytanie dlaczego mój stojan ma 4 wyprowadzenia? Bo ma wyprowadzony środek gwiazdy.
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=http://www.valeo.com/en/press-relea... odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest...
Zawsze na alternatorze +B musi być 12V. pamiętaj, że alternator bez alumulatora nie pracuje. Do uzwojenia wirnika podłączony jest regulator napięcia. Może być wbudowany do środka alternatora. Ale uwaga Obciażenie ( żaróweczka) musi być dostosowane do typu regulatora napięcia. W pewnych przypadkach ( alternatory w chłodniach samochodowych) nie stosowano...
To nie wina pompy tylko alternatora. Zmieniałeś regulator i zapewne założyłeś od nowszego modelu albo alternator ma ukrytą wadę. Kup alternator z wyprowadzeniami L oraz W. Nr alternatora JA1521.
Ten czujnik znajduje się przy kole zamachowym , ale tylko w benzyniakach. Jeżeli mnie skleroza nie myli , to do tego licznika z obrotomierzem sygnał brany jest z wyprowadzenia alternatora!
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Prądowy to wiesz L - kontrolka ładowania , S - sensor akumulatora ( + 30 )
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Wyprowadzenie na obrotomierz ,ale ciągnik posiada prądniczkę więc nie potrzebny.P
Witam !!! Mam problem z alternatorem!! Dostałem alternator od kolegi - firmy Ducellier /podobno z auta Renault /. Mam problem z wyprowadzeniami i podłączeniem do Ursusa C-360. Alternator ma 2 wyprowadzenia śrubowe : B+ i D- oraz regulator napięcia wmontowany do alternatora, który ma wyprowadzenia: L , R+ . Jak podłączyć go do C-360 - bardzo proszę o...
To zadziwiające, pracując w zakładzie energetycznym zawsze mówili o przesyle energii, a nie prądu, dziękuję, że mnie wyprowadziłeś z błędu.
Przetwornik f/U podłączony do wyprowadzenia W alternatora załatwi sprawę.
Obrotomierz to bym wyprowadził z alternatora jak go masz.Ze starych autobusów były do 3 000 tys. obr.Tak to wykombinuj.
Dzięki wielkie za te wyprowadzenia. Alternator podłączony tylko jeden problem po załączeniu zapłonu nie świeci kontrolka a chyba powinna i jak zapale i przegazuje na maxa to się zaświeca i wtedy jak odłączę akumulator to światła świecą z alternatora a jak nie przegazuje to nie świeci kontrolka i jak odłączę akumulator to światła nie świecą. Gdzie tkwi...
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co...
Schematu nie mam, ale moge powiedzieć do czego wyprowadzenia: D+ do alternatora DF do alternatora D- do masy
Czyli Bosch też stosował w niektórych alternatorach wyprowadzony punkt środkowy uzwojeń i dwie dodatkowe diody w mostku Szkoda że w tym manualu nie napisali w jakim celu to jest robione. Jest tylko info że mogą być dwie wersje alternatora i jak jest wyprowadzony środek to mostek ośmiodiodowy a jak nie ma to wtedy mostek sześciodiodowy. Na końcu są ciekawe...
W alternatorze z wbudowanym regulatorem przeważnie masz dodatkowe wyprowadzenie, do którego połączasz ową kontrolkę. Jak nie masz wbudowanego regulatora to dokup jakiś, np do poldka, z niego jest wyprowadzenie do kontrolki.
Witam najprościej jest wyprowadzić z alternatora przewód z dowolnego uzwojenia które należy podłaczyć do wejscia obrotomierza i po sprawie
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
Zacisk W alternatora - wyprowadzona jedna faza przed prostownikiem, specjalnie dla obrotomierza. Masz alternator do roboty.
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
w dieslu sygnał pobierany jest z odpowiedniego wyprowadzenia w alternatorze albo z jakiegoś czujnika w skrzyni, ale obstawiałbym to pierwsze 8)
Na wyprowadzeniu W alternatora mam napięcie 7VDC na wolnych obrotach i dochodzi ono do licznika ale obrotów i mth licznik nie wskazuje. Mam tylko jeszcze pytanie czy w tego typu ciągnikach wskazanie obrotów było tylko zależne od alternatora i tego napięcia na wyprowadzeniu "W"? Wg mnie do wskazania obrotów służy pick-up (czujnik obrotów) na wale korbowym...
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Jest możliwość wyprowadzenia z alternatora przewodu na obrotomierza.Należy wymontować alternator i rozebrać .Czy w kostce łaczącej alternator z instalacją ,po stronie instalacji też są 3-piny.
Ale tutaj automat bazujący na wyprowadzeniu D+ alternatora nie będzie działał poprawnie tzn światła zapalą się już w momencie włączenia rozrusznika
I tu kol. Quarz ma rację (podziwiam wzrok), z tym że ja obstawiałbym że to diody krzemowe, "wyrabowane" z alternatora - o takie: http://www.diax.pl/pic/2716s.jpg tylko z wyprowadzeniem w postaci linki dł. ok. 3cm zakończonym "kabeloczkiem" - jak to stosowano w prostownikach alternatorów "supersamochodów" PF125 i Polonez z tamtych czasów, i które to...
wyprowadź "W" z alternatora, skondycjonuj, i prosto do szafy :)
Zwierasz wszystkie wyprowadzenia faz alternatora razem i mierzysz prądy fazowe miernikiem cęgowym. Jeśli występują różnice pomiędzy fazami, to można przypuszczać zwarcia międzyzwojowe. Jeśli są równe to można podejrzewać niskiej jakości regulatory, pytanie jakiej były produkcji.
Faktycznie - tuż nad nim jest sprężarka i jej wyprowadzenia...
Czerwony to obrotomierz jak nie masz w alternatorze wyjścia to wyprowadź z jednej fazy stojana.P
Nawiązując do postu wyżej. Wydaje mi się że udało mi się "ożenić" regulator od alternatora z dwoma wyprowadzeniami z alternatorem z pięcioma wyprowadzeniami. Sprawa nie jest zbyt prosta. Z moich dociekań wynika iż jedna końcówka uzwojenia wzbudzania w starszym alternatorze jest podłączona do"masy" czyli - musi być sterowany z plusa, w nowszym alternatorze...
Masz rację jeśli nie dowiem się skąd jest brany oryginalny impuls to wyprowadzę z alternatora (nie posiadam zacisku W są tylko 3 wyjścia na alternatorze)ale nie jestem pewny czy w tym przypadku na 100 % obrotomierz prawidłowo zadziała
Nie treba opóźnienia, wystarczy odpowiedni przekaźnik (wpięty równolegle do wyłącznika świateł) podłączyć do wyprowadzenia D+ alternatora, wtedy światła zapalą się dopiero gdy silnik zostanie uruchomiony. Pzdr.Gerri
WITAM. Na wstępie napiszę, że nie jestem jakimś specjalistą, posiadam mały traktorek samoróbkę i jest problem z alternatorem. https://obrazki.elektroda.pl/8481414100_... Z alternatora wyprowadzona taka kostka z oznaczeniami, patrząc od góry: b+ d+ w. Z internetu wyczytałem, że b+ powinien iść grubym kablem poprzez rozrusznik na akumulator....
Witam. Do czujnika tęp. podłącz z jednej strony plus przez bezpiecznik, sygnał z czujnika do cewki przekaźnika, cewkę z drugiej strony do masy. Przez bezpiecznik zasilanie z akumulatora do styku przekaźnika, do drugiego styku wentylator. Alternator: wyprowadzenie B + do akumulatora, kontrolkę ładowania z jednej strony do stacyjki( razem z zapłonem)...
Zwróć uwagę na ząbek i wcięcie na tych regulatorach,przy jednakowych ustawieniach tych znaków nie ma identycznego wyprowadzenia zacisków.
Te 3 żółte przewody moga być wyprowadzeniem alternatora 3 fazowego samowzbudnego z wzbudzeniem magnesami trwałymi. Zmierz napiecie pomiedzy tymi przewodami 1-2, 2-3 , 3-1. Jesli wynosi ono ponad 60V prądu przemiennego i jest symetryczne to ok. Alternator taki współpracuje z reglerem i mostkiem prostowniczym w jednej obudowie. Taki regler możesz wstawić...
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
K*, ile razy trzeba tłumaczyć że trójfazowy regulator motocyklowy nie może pracować bez akumulatora?! Po pierwsze napięcie na wyjściu jest wtedy nieprawidłowe - w motocyklu może doprowadzić do uszkodzenia elektroniki (ECU, modułów TCI/DC-CDI, liczników). Ponadto może doprowadzić do uszkodzenia regulatora. Regulator ma być podłączony z akumulatorem....
No to opisz te konkretne sytuacje, wtedy będziemy wiedzieć o czym rozmawiamy. Na pewno Prawo Energetyczne nie odnosi się do alternatora w samochodzie.
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Diesel ma zapłon samoczynny, więc pod instalację zapłonową się nie podepniesz. Ale na wszystko jest metoda. Trzeba wyprowadzić z alternatora jedną fazę sprzed prostownika i mierzyć częstotliwość - jest proporcjonalna do obrotów silnika. Potem tylko odpowiednie skalowanie i gotowe. Ja mam u siebie tak: http://www.zgierzman.oz.pl/TID/
Witam. Mam następujący problem. Połączyłem alternator z autobusu 24V z silnikiem ,wyprowadziłem z alternatora prąd zmienny i podłączyłem to do transformatora 24/230V. Wszystko działa tylko gdy np. podłącze do tego żarówkę 230V to występuje efekt migotania tej żarówki. Jak to wyeliminować? Myślałem o stabilizatorze napięcia jaki kiedyś stosowano do stabilizacji....
Do plusowej klemy. Chodzi o to, że niektóre alternatory, jak ten właśnie, mają pin S nie połączony wewnetrznie z złączem B+, a wyprowadzony na zewnatrz, po to, żeby po prawidłowym podłaczeniu niwelować spadek napięcia na przewodzie prądowym (czasem dość długim, albo biegnacym przez skrzynkę bezpieczników), między alternatorem, a akumulatorem.
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora przed prostownikiem, więc z każdego altka można go wyprowadzić. W przypadku 190 najczęsciej jest to alternator Bosch i przeważnie ma wyprowadzenie niezależnie czy PB czy ON . Wyjście to ma oznaczenie W
Zrobiłem tak jak napisałeś i alternator ładuje :) i żarówka po odpaleniu zgasła :) Więc mam dalej te same pytanie co w pierwszym poście z tego tematu, gdzie biegnie ten kabel od wyprowadzenia D+ z alternatora ?
http://obrazki.elektroda.net/12_12652003... D+ -kontrolka B+ -akumulator
Jeśli wyprowadzenia są zgodne (i montaż mechaniczny też), to może być. A nawet lepiej (większa moc)...
Witam, mam traktorek z silnikiem Kubota, a wnim alternator teraz już wiem Denso. Alternator ten ma kostke 3 pin( człowiek madry po szkodzie) i teraz już wiem, że wyprowadzenia tego alternatora w kostce 3 puin to P(sygnał do obrotomierza) IGN( + po stacyjce) i L( lampka kontrolka ładowania). Chciałem podłączyć lampke ładowania próbowałem przykładać próbówkę...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Ten bolec po lewej z zdj1 nie jest wyprowadzony na zewnatrz i jest przylutowany do cewki Więc prawdopodobnie przekaźnik jest uszkodzony i nie zawracaj sobie nim głowy. Podłącz regulator tak jak narysowałeś, a żarówkę jednym końcem do masy, a drugim do tego wyprowadzenia z alternatora gdzie dałeś niebieską kreskę i będzie dobrze. Żarówka będzie się...
Alternator ma wbudowany regulator napięcia z wyprowadzonymi przewodami. Zapewne tylko należy podłączyć kontrolkę ładowania do zacisku D+ Dodano po 1 Przewód czerwony z końcówką konektorową.
Dobrze myślisz. Albo z wyjścia ze stojana albo z diody pod nakrętką. Z jednej fazy musisz wyprowadzić przewód na zewnątrz.
Witam, Mam problem z określeniem zacisku W w alternatorze, proszę powiedzieć czy w moim modelu jest ten zacisk wyprowadzony. Dodam że alternator jest nowy ma około roku. Zacisk W potrzebny mi jest do odczytu prędkości obrotowej silnika :) Dodam że na górnej śrubie podłączone jest do prądnicy grubym dość kablem a na dolnej kabelek do lampki w zegarze.
tylko skąd takie wziąść do takiego typu alternatora ?/ Jedynie wyprowadzić szczotki i regulator na zewnątrz Właśnie takie regulator mam innym ciągniku i tam nie przekroczy 14,5 a jedyym odbiornikiem jest akumulator
Witam, posiadam jawe 350ts w której nie mam prostownika, regulatora itd po prostu z prądnicy idą dwa kable z przerywaczy do cewek i jeżdżę tylko na akumie jak naładuje moje pytanie brzmi czy da rade jakoś na krótko wyprowadzić z alternatora + i - tak żeby od razu było napięcie 12v albo czy da rade jakoś bez akumy tak ja ma np jawka 50? Czekam na odpowiedzi...
Do śruby M5 podłączone powinno być zasilanie po stacyjce(+15).Przewód dorobiony , gdyż te alternatory były 6-cio diodowe. Być może ktoś przerobił na 9-cio diodowy, lub wyprowadził środek gwiazdy, do przekaźnika kontrolki ładowania. Jedynie rozkręcenie alternatora wyjaśni przeznaczenie przewodu.
Witam. Gryze sie z problemem montażu dwóch alternatorów. Alternatory z grupy VAG, Valeo 120A. Czy ktoś może wie, czy jest możliwość wyprowadzenia z tych alternatorów regulatora na zewnątrz? Zależy mi by jednym (nie wykluczam opcji montażu dwóch osobnych) regulatorem (regulator na zasadzie potencjometra) mieć możliwość regulacji napięcia ładowania akumulatora...
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
Jak te diody sprawdzić, są w regulatorze czy wyprowadzone z uzwojeń alternatora ? Jaką powinny mieć wartość ? W międzyczasie zamówiłem nowy regulator - wymiana nic nie dała. Czekam na alternator. Czy jego wymiana jest trudna ? Odkręciłem 2 śruby mocujące od spodu, a co z paskiem ? Widzę 1 śrubę od góry z napinacza, czy wystarczy ją poluzować czy jeszcze...
Co to za wynalazek? Kto cos takiego popełnił? I czemu nie da się wyprowadzić regulatora na zewnątrz?
Uszkodzona była jedna z diod wzbudzenia - jak stukali w alternator to pękło wyprowadzenia z diody. Nie pozwalajcie ,,kowalom'' aby naprawiali Wasze samochody.
Jeżeli alternator nie ma wyjścia W, bez problemów można je dorobić, to po prostu wyprowadzenie jednego z końców uzwojeń
No to było logiczne wyjście . Ale jest jeszcze pare innych . Mozna spiąć przewód sygnałowy z jedna z cewek (gdzieś przy module ) i ustawić obrotomierz na fiata 126p . A inne rozwiazanie to przylutować kabel do wyprowadzenia uzwojenia w alternatorze :) . Sa 3 wyprowadzenia lutujesz np do 1 działa na 100 % (każdy starszy diesel tak ma ). I to chyba wszystko...
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
Sprawa nie jest taka całkiem prosta . Jeśli „wajchą” zewrzemy rozładowany akumulator z naładowanym akumulatorem to prąd wyrównawczy może przekroczyć 100A. Taki numer przejdzie tylko w przypadku gdy różnica napięć między akumulatorami nie przekroczy 1V słownie jeden wolt !. Przy większych napięciach akumulator rozładowany 10.8V naładowany...
Z alternatora , jeżeli masz wyprowadzenie W.
Dwa do regulatora jeden do masy i jeden przez lampkę kontrolną do stacyjki do wyprowadzenia nr 15.
Nie ma jednej diody wzbudzenia jest to wyprowadzenie z jednej fazy.P
Witam. Jeden z przewodów jest od kontrolki ładowania, odpowiada on również za wzbudzenie alternatora. Musisz go podłączyć do wyprowadzenia o oznaczeniu D+, jest to wyprowadzenie z mostka pomocniczego. Mógłbyś może napisać jakie oznaczenie ma to wolne wyprowadzenie ?
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
Witam Poszukuję opisu wyprowadzeń tego alternatora, na obudowie jest symbol wtyczki z opisem końcówek "L" "S" "C". Alternator jest prawdopodobnie sterowany komputerem.
Mam alternator do Forda Mondeo, ale nie wiem jego nazwy. Jest w nim regulator Motorcraft typ-F5RU-10316-AA, są z niego trzy wyjścia A,S,I oraz jedna mała kostka na alternatorze wyprowadzona z jednej z faz i to jest prawdopodobnie wyjście W lub S na obrotomierz.
Witam, jakiś czas temu brat wymienił starą prądnicę w C360 na alternator Paris rhone A13N z wewnętrznym regulatorem (chyba takim http://www.gasgoo.com/auto-products/alte... -ma jedną wsuwkę ) z tym że chyba zrobił to źle bo nie ładował akumulatora...Tak chociaż wywnioskowałem z tego co mówił. Zdj alternatora: http://obrazki.elektroda.pl/5264239400_1...
Z alternatora jest wyprowadzony przewód do obrotomierza pod przeważnie symbolem W. Często usterka ładowania wiąże się również z brakiem obrotów na desce, choć może być inaczej.
Sprawdź tylko, czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem stojana a obudową alternatora. Z drugiej strony jestem zakoczony, że masz tam Boscha.
powinno być dobre , mozesz układ sprawdzić zasilając wejście z transformatora z napięciem ok 15 V , czyli bedziesz miał sytuację pracy alternatora z częstotliwością 50 Hz wyprowadzona jest końcówka z alternatora W czy napewno jest przed układem prostowniczym ?
właściwie wystarczy podłączyć śrubę do plusa i alternator ładuje dodatkowe wyprowadzenia to kontrolka ładowania, sygnał do obrotomierza dodatkowe zasilanie itp.
zamiennik wyprowadzić bateria wyprowadzić wyprowadzić radio
indukcja plyta samsung email wymiana poduszki silnika renault
mikrokomputer cobra1 pioneer gniazda wyjściowe
Renault Master dCi gaśnie podczas jazdy – przyczyny, diagnostyka, typowe usterki Kosa spalinowa Stihl, Husqvarna – silne drgania, sprężynowanie podczas pracy – przyczyny i naprawa