Mógłbyś podpowiedzieć gdzie szukać tego schematu? Z tego co zdążyłem sie zorientować to w tym sprzęcie są 2 możliwości gaszenia, z powodu zaniku ciśnienia na silniku oraz zbyt wysokiej temperatury oleju w sprężarce,
CASE PUMA 225 CVX Witam. Mam taki problem, w sumie jest to pytanie o porade lub o potwierdzenie, że „ten typ tak ma”. Mianowicie przy pracy ciągnikiem jak w temacie z agregatem uprawowo siewnym Amazone ADPL, który składa sie z brony aktywnej oraz siewnika pneumatycznego, gdzie napęd dmuchawy jest hydrauliczny, po 2-3 godz pracy ciągnik wyrzuca komunikat...
Temperatura na dwuwskaźniku: Biały — do 80°C Zielony — 80...95°C Czerwony — powyżej 95°C https://archive.org/details/UrsusC330C33... Poza tym książki „z epoki” w czasach termostatów mieszkowych podawały prawidłową temperaturę płynu chłodzącego w przedziale 75–85°C. Termostaty...
Poczytaj jakiś podręcznik chłodnictwa bo nie masz zielonego pojęcia za co się wziąłeś, a jednak bez teorii nie da się tego zrozumieć, wyciągnąć prawidłowych wniosków. 'Pompę woda-woda trzeba zabezpieczyć czujnikiem przepływu ( nie ma przepływu wody DZ , pompa nie ruszy) i termostatem z czujnikiem na rurociągu wtryskowym parownika. Nastawa na plusie...
W olejach, podaj się lepkość, to zdolność do spływania po powierzchni. Nie lepkość decyduje o ciśnieniu oleju tylko właśnie gęstość, lepkość to lepsze smarowanie i zabezpieczenie współpracujących elementów a w temacie nie dyskutujemy o spływaniu oleju tylko o jego ciśnieniu. Gęstość oleju spada ze wzrostem jego temperatury, dlatego w zimnym silniku...
Powodem może być termostat otwierający się przy nieco wyższej temperaturze. O ile oczywiście nie wsysa płynu litrami, nie miesza z olejem (resztki oleju mogą być w układzie chłodzenia z poprzedniego incydentu), jest ogrzewanie i nie ma innych niepokojących objawów. Czym mierzysz temperaturę z taką dokładnością?
już zalałem -czas pokaże.... działanie jest logiczne i jeśli dobrze dobrałeś olej do nominalnie panującej temperatury karteru w Twoich warunkach, to nie ma powodu aby było to przyczyną szybszego zużycia. W technice powszechne jest dobieranie oleju do termicznych warunków pracy. Przykładem ( tyle że odwrotnym) są motocykle , kosiarki czy nawet traktory....
Ogólnie to napiszę tak. Wtrysk przepracowanego jest skomplikowany , wadliwy , wrażliwy i awaryjny. Powodem jest czystość paliwa. Kupowane gluty nie wiadomo czego tłustego i cała plejada zawiesin mniejszej granulacji. Kosmicznie drogie dysze, palniki , które z wiadomego powodu się zapychają, wiele elektroniki i pompek. Fajny sposób na spedzenie emerytury...
ale chyba każda klimatyzacja typu split podaje powietrze na skraplacz z zewnątrz? Klimatyzacja typu split, w trybie ogrzewania zamienia miejscami skraplacz i parownik. W trybie grzania na zewnątrz jest parownik, a wewnątrz skraplacz, i na skraplacz idzie powietrze o temperaturze wewnętrznej, i jeśli nawet zostanie ogrzane niewiele, to i tak temperatura...
(at)kostrze Możesz poprzeć czymś swoje twierdzenie że stary silnik trzeba zalewać "gnojem"? Czy z tego powodu że silnik jest stary ,zmieniła się z wiekiem jego konstrukcja i nie wymaga już odpowiednich płynów ustrojowych? Czy jak wymienisz po 3000 km. to naprawisz szkody wywołane zalewaniem czymś takim? Silnik jest przystosowany konstrukcyjnie pod daną...
Ok dziękuje :D a ile trzeba przejechać żeby przełączyć ??? a jak z tym wymiennikiem ciepła i temperaturą nie będzie zbyt wysoka?? A słyszałem ostatnio że jazda na takim oleju jest nielegalna z powodu braku akcyzy :D
Prosta porada na szybko (choć to tylko półśrodek, ale u mnie się sprawdził): wymień olej na gęstszy w wysokich temperaturach (czyli druga liczba w oznaczeniu klasy oleju w górę). Jak jeździsz na 5W30, zmień na 5W40, jak jeździsz na 5W40, zmień na 5W50 itd. Ja już kolejny sezon jeżdżę C4 z takim silnikiem na oleju 10W60 Valvo VR1. Początkowo jeździłem...
Jeśli w oleju, na bagnecie nie ma widocznego osadu lub zmiany koloru oleju na bardziej białawy, jaśniejszy, to nie ma powodu do niepokoju - dłuższa trasa, czyli wyższa temperatura przez dłuższy czas, spowodują odparowanie tej emulsji również w odmie. Nie znam tego silnika, ale do odmy zazwyczaj dostęp jest cholernie utrudniony.
Witam,temperaturę zadziałania czujnika sprawdziłem przez umieszczenie go w wodzie,podgrzanie wody i przy 35st.zaswieca się kontrolka.Temperatury oleju nie sprawdzałem,ale chłodnica jest zimna ,ale sprawna bo jest przejście powietrza.Przewody też są drożne.Wyjąłem zawór i on jakby był zacięty,dopiero dmuchając powietrzem zawór zadziałał i powietrze poszło...
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Witam jestem posiadaczem sprężarki spalinowej śrubowej Compair. Ma przepracowane ok 3400 godzin. Mam ją od niedawna. Dotychczas sprawowała się bardzo dobrze, aż do wczoraj. Sprężarka zaczęła walić gorącym powietrzem które jest zaolejone, zaczęła się sama wyłączać po zaledwie 10 min pracy z powodu wysokiej temperatury oleju. Jak przystawi się rękę do...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Przegrzany to po prostu taki który z jakiegoś powodu osiągnął znacznie wyższą temperaturę niż w normalnej pracy. Efektem może być zmiana właściwości niektórych elementów i przedwczesne zużycie. Łatwo poznać że silnik został przegrzany po spalonym - zwęglonym oleju pod kapę zaworów. Wystarczy zajrzeć przez korek wlewu oleju - widać czarne kryształki...
Dla mnie już wszystko jasne dzieki invisibleman-owi i jego linkowi. Powodem problemów min. z turbiną jak ładnie przedstawiono w tym studium są powstające/krystalizujące się z oleju na skutek wysokiej temperatury :?: cząsteczki sadzy/wegla. Tylko pytanie dlaczego one powstają tak szybko w tych silnikach? Nigdy nie widziałem tak zaje...go silnika, jak...
CZEŚĆ piszesz fajne wnioski nie jak laik. Fajnie że napisałeś o LPG i pompie wody. astanawiałem się czy gazownik coś sknocił przy montażu a tu się okazuje że ogrzewanie wzbudza pompę wody i dlatego bez ogrzewania tak długo przezucal mi na gaz. Olej 5 w - 40 istnieje lepiej poszukaj taki mam zalany celem usunięcia opiłków przy dotarciu ma właściwości...
Przy bezpośrednim wtrysku. A obecniete termostów potrafi być kilka i np inna wartość temperatury dla głowicy a inna wyższa dla bloku. Do tego standardem już jest natrysk oleju na denko tłoka by schłodzić tłok który stanowi sporą cześć komory spalania. A wszystko to w pogoni za niższym spalaniem i niższą emisją. A słyszałeś o montowanych stalowych tłokach...
Jako nastolatek też miałem taki pomysł. Bardzo prawdopodobne, że inżynierowie też mieli takie pomysły i z jakichś powodów ich nie zrealizowali. Zawory znamy, wtryskiwacze znamy, problem robi się z napełnieniem cylindra powietrzem. Bardzo możliwe, że technicznie już można to rozwiązać, ale pieniędzy z tego nie będzie, więc nikt tego nie realizuje. Może...
Ulrich Wertich Oil 15kW.Temperatura spalin wzrosła w ciągu kilku tygodni z 200stopni do 320.Parametry spalania:tlen 8%,dwutlenek węgla 9%,tlenek 88,lambda 1,50.Powietrze skręcone do minimum.Przy delikatnym zwiększeniu dopływu powietrza parametry się pogarszają. Gdzie szukać przyczyny?
Witam, ja mam podobną sytuację do opisanej i mówię co następuję: Komunikat z czerwonym ostrzeżeniem silnika na desce rozdzielczej dotyczy przekroczenia temp. granicznej jaką jest 125,2 stopnia Celsjusza dla oleju dla DAF XF105.460. Co zrobiłem do tej pory, wymieniłem termostat płynu chłodzącego (stary martwy w pozycji półotwartej), wymieniłem termostat...
Turbosprężarka w samochodzie jest elementem najbardziej precyzyjnym o tzw. wysokim high-tech. Kręci się z prędkością do 100 000 obr/min w temperaturze ponad 500C. Wirnik jest łożyskowany i musi być smarowany. Jest on smarowany tym samym olejem co silnik. Jak łożysko straci szczelność to olej zaczyna przeciekać. Z powodu wysokiej temperatury szybko paruje...
Jak dba się o paliwo i dokładnie robi mieszankę to pokosi się długo nawet chińczykiem. Naprawiałem kilka kos i pił. Problem pojawia się przy przechowywaniu rozrobionego paliwa lub zostawianie paliwa w zbiorniku. Przy wysokiej temperaturze benzyna odparowuje a olej zostaje. Zagęszcza mieszankę silnik odpali ale duże ilość oleju wytwarza nagar który rysuje...
Ciekawa diagnoza i zarazem niewiarygodna. Zużycie pierścienia jest sprawą naturalną, przyjmuje się że graniczne zużycie to 0.80 mm na zamku pierścienia. Jeżeli wszystko jest w dobrym stanie (gładź cylindra, rowek tłoka), to nawet przy większym zużyciu silnik powinien generować kompresję pozwalającą na odpalenie i normalną pracę silnika. Problem może...
Witam, przy okazji wymiany oleju w samochodzie Lancia delta III 1,6 (120 KM) diesel. wstępnie rozgrzałem silnik do około 45(st. C) /połowa wskaźnika temp. silnika/ przy demontażu osłony wkładu filtra oleju zauważyłem że temperatura oleju w misce jest wiele wyższa niż oleju w filtrze który podlegał wymianie. Decyzję wymiany oleju podjąłem ze względu...
Z tego co piszesz, Andiw, wyszła Ci mieszanina kwasów tłuszczowych i denaturatu. Nie nadaje się ona do napędu silników z powodu wysokiej agresywności chemicznej (kwasy karboksylowe), niskiej temp. wrzenia i zapewne niskiej liczby cetanowej (etanol). Estryfikacja kwasów tłuszczowych zachodzi znacznie trudniej jak transestryfikacja (najlepiej pod ciśnieniem,...
Właśnie, nie śmiałem TEGO napisać. Auto, jakby specjalnie czeka, abym wykonał jakiś błąd, aby silnik, stanął. Wszystkie kontrolki pracują wzorowo, nawet poduszka, przy próbie ponownego rozruchu, świeci i gaśnie, gdy dopompuje. Wszystko bez zająknienia ,,jak z nut". Nic, nie przygasa. Właśnie to jest bardzo denerwujące. Gdy zrezygnowany, osłabnę w staraniach...
Z uwagi na to, że miałem przyjemność składać taki silnik po kapitalnym remoncie to napisze kilka uwag. Czy został wymieniony zawór baypas'u magistrali olejowej na nowy? Jeżeli w starym silniku wypaliło tłok to opiłki metalu mogły go zablokować. Pompa oleju musi być bezwzględnie przed montażem zanurzona w całości w oleju i napełniona poprzez kręcenie...
Wedlug zyczenia dodaje opis olejow smarowych milej lektury :D:D:D:D:D OLEJE Oleje stanowią niewielka część całości produktów naftowych (poniżej 2% w stosunku do ropy poddanej przeróbce), ale odgrywają bardzo ważną rolę w wielu dziedzinach przemysłu, w transporcie czy usługach. W odniesieniu do całości olejów używanych w świecie ponad 50% stanowią oleje...
Jeżeli piszesz o oleju mineralnym to jak sądzę twoje auto ma już paręnaście latek. Sądzę, że nie będzie problemu i możesz zmienić olej z klasy 15W na 10 W. Olej tak czy tak gęstnieje w niskich temperaturach, to normalne, zwłaszcza jak za oknem mróz -25st. Co do firmy - nie ma to żadnego znaczenia, podobnie jak nie ma znaczenia jakiej firmy dolewasz...
Dzięki za podpowiedzi. Odnośnie oleju: fabrycznie skrzynia zalana była olejem 80W, po wymianie sprzęgła zalano tej samej klasy nowym olejem, zastanawia mnie to, czy jest to powód, by biegi zaczęły wchodzić gorzej? Przecież to olej o tych samych parametrach, a przed wymianą nie było takich problemów z dwójką... Dlaczego olej miałby wpływ tylko na drugi...
W latach 1980 -1985 wyposażyłem mikrobus w silnik od ciągnika URSUS C360. Zdecydowanie usprawnienie zapalania przyniosła elektryczna grzałka (1400W) nawinięta na blaszanym kolektorze ssącym. Po 5 minutach podgrzewania kolektor pod grzałką był czerwony i jeżeli rozrusznik przekręcił (do - 25C) to silnik natychmiast zapalał !. Aby DIESEL zapalił konieczna...
Witam. Pacjent: Sprinter 2,9 TD. Wymieniona uszczelka pod głowicą z powodu wycieku płynu chłodniczego na zewnątrz silnika (nie było oleju w wodzie ani wody w oleju). Po wymianie uszczelki temperatura silnika (na zegarze) przekracza 100 stopni przy ostrej jeździe, natomiast temperatura silnika odczytana z komputera diagnostycznego wynosi 87 stopni. Gdy...
Witam, mam taki problem i nie wiem czy jest to powód do obaw. Mianowicie gdy stoje w korkach to temperatura wzrasta do okolo 95 stopni, a nastepnie spada. (domyslam sie, ze zalacza sie wentylator). Problem w tym ze dzieje sie to za szybko i nawet gdy na dworze jest zaledwie 10stopni ciepla. Dawniej ten problem sie nie pojawial, albo pojawial jedynie...
Ja musiałem cały czas cynować we wrzącej wodzie, inaczej stop zastygał. Potem do oczyszczania mogłem gaz lekko zmniejszyć, bo przez powstające pęcherze powietrza pod płytką nie można było jej docisnąć do dna, ciągle tańczyła na boki. Potem znowu zwiększałem na następną płytkę. Stopu zużyłem tyle co nic, chyba do końca życia mi go wystarczy :) Stop...
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
Witam. Mam problem z wskazówką temperatury oleju. Otóż jadąc w trasie prawie zawsze jest na zero , lekko podniesie się gdy poruszam się w mieście ale 90 stopni osiąga tylko na długim postoju lub w korku. Zauważyłem też duże zużycie paliwa około 10-11 /100km przy normalnej jeździe. Auto w środku nagrzewa się dopiero po około 10 km. Niestety problem mam...
Olej ja polecam -- 15W40 Najlepiej by było gdyby zakazali produkowania "zwykłego minerała". Nie rozumiem, dlaczego tak bardzo oleje mineralne są opluwane w tym kraju. Bo to śmieć najgorszy. Żadne parametry tych popłuczyn nie są godne uwagi - no może opałowa. Pierwsza niezauważalna wada, to szybkie starzenie, potem jest już tylko gorzej. Właściwości...
To nie tlok sie przesunal tylko bijak. Tlok nie ma fizycznej mozliwosci kontaktu z wiertlem a przy prawidlowej pracy takze z bijakiem. Tlok od bijaka oddziela poduszka powietrzna, ktora jest posrednikiem w przekazywaniu energii uderzena z tloka na bijak i ten dopiero uderza bezposrednio w wierto. Wlasnie ta poduszka powietrzna jest powodem ze udary...
Wyrównanie ciśnienia wewnątrz komory żamrażalnika odbywa się przez ten otwór i jest bez znaczenia dla pracy ukladu, który ma pewne nadwyżki dla tego celu i dla pracy w jakimś obszarze temperatur zewnętrznych i dla klimatu dla którego zostala zaprojektowana. Glównym źrodlem mocy chlodniczej ukladu jest sprężarka, może jej przeszkadzć w tym osuszacz,...
To tak samo, jakby w lato w Afryce jeździć na oponach zimowych. Owszem, można- tylko po co? ;) Jakby co - temperatura latem w nocy na Saharze sięga do 5°C. Opony zimowe zaleca się montować, gdy temperatura wynosi poniżej 7°C :D Borygo ma też swoje zalety - "z definicji" przeznaczony jest do układów chłodniczych i ma niewielkie właściwości konserwujące...
Witam. Mam problem z moim autem.Od jakiegoś czasu zauważyłem bardzo duży spadek mocy, przez co w czasie jazdy poważnie zwiększyło się spalanie. Po pierwszych objawach: komputer wykazał błąd lambdy została ona wymieniona (Bosch na Magnetti Rally). Przy tej okazji wymieniłem świece (Bosch na NGK) ale brak było efektów. Identyczny efekt na gazie i benzynie....
Witam.Zauważyłem dziś ze na wolnych obrotach zaczeło świecić ciśnienie oleju.Najpierw delikatnie mrugało i zaczeło świecić.Po dodaniu gazu gaśnie.Poczekałem godzine,sprawdziłem stan oleju jest miedzy min a max, zapaliłem ponownie i juz nie świeciło tyle że auto troche ochłodneło i dało sie zauważyć ze obroty były wyższe niż jak wtedy gdy zaświeciła...
http://obrazki.elektroda.pl/4168368600_1... Przedstawiam kolejny krok ku "cyfryzacji" mojego motocykla, a mianowicie 10-cio funkcyjny licznik-komputer pokładowy. Co do słówka "komputer" to może nieco na wyrost go użyłem, niemniej urządzenie oprócz mierzenia prędkości i przebytej drogi, pokazuje też jednak coś więcej - w sumie oblicza...
Niestety pompy ciepła w naszym kraju, mają złą opinię. Przyczyna jest stosunkowo prosta- cała masa urządzeń zamontowanych w sposób rażąco partacki. Głównie w czasach kiedy była to zupełna nowość. -Zbyt małe wymienniki gruntowe. -W przypadku pomp opartych o zasoby wody- zbyt mało wydajne studnie, często zbyt mała liczba studni zrzutowych. -Montaż pomp...
Ciśnienie na wolnych obrotach jest w porządku (trochę sie może zmieniać zależnie od temperatury silnika) Nie ma powodów do obaw Przy obrotach rzędu 2 - 3tys. powinno być napewno wyższe niż ciśnienie znamionowe czujnika "wysokiego ciśnienia" :) Trudno mi określić jakie powinno być na wyższych obrotach ale jeśli na manometrze masz ciśnienie wyższe od...
Załączanie zaworów dodatkowych sterowane jest przez komputer silnika. ECU podaje napięcie na cewkę elektrozaworu VTECa otwierając dopływ oleju do tłoczków wsprzegających dźwignie zaworowe dodatkowych zaworów. Wtedy zaczynają działać wszystkie zawory. Aby ECU włączył VTEC muszą być spełnione różne warunki, słyszałem, że jednym z warunków jest odpowiednio...
Co masz dokładnie na myśli pisząc: zauwazylem jeszcze jedno glupie zachowanie bardzo dziwne ilosc paliwa ma wplyw na to jak ten samochod sie zachowuje Jakie jest ciśnienie mechanicznej pompki paliwa? -na biegu jałowym i powiedzmy przy 1500 Obr/min ? Pompka paliwa w wielu przypadkach jest odpowiedzialna za małą moc i duże spalanie. Przy zbyt małej dostawie...
wysoka temperatura oleju wysoka temperatura oleju silniku wysoka temperatura oleju silnik
sonda laguna epson migają wszystkie diody mazda pompa wtryskowa
Nissan Murano Z52 - Niedziałające przyciski bagażnika Telewizor Sharp 40FH7EA gaśnie po logo - co robić?