Po prawej stronie skrzyni znajduje sie zawór bocznikujący olej powracający z orbitrola.Częsc idzie przez chłodnice oleju,reszta do smarowania skrzyni biegów. W związku z tym układ chłodzenia nie jest jakos specjalnie wydajny,no ale chlodnica oleju powinna byc gorąca.Pewnie problem z zaworem.lub zatkana chłodnica/przewody. Jednak alarm juz przy 35*C...
,a gdzie znajduje się pompa cyrkulacyjna? jeżeli jest w układzie to w skrzyni. Chyba że tam jest to inaczej rozwiązane - np stale pracująca pompa hydrauliczna bo chodzi na tym samym oleju i przy okazji odpowiada za obieg oleju przez układ chłodzenia Poszukaj jakiejś tabliczki znamionowej kto jest producentem tej skrzyni i dopiero po tym możesz szukać...
Najpierw sprawdź czy czujnik nie oszukuje o te 10 C.
Czujniki temperatury wykluczyłem, gdyż tester diagnostyczny pokazywał na "zimnym" silniku temperaturę otoczenia. Wracając do tematu sprawcą owych nieszczęść okazał się niedrożny filtr, który umieszczony jest w obudowie korpusu pompy wody. Po wymontowaniu i wyczyszczeniu DAF odzyskał dawną sprawność, dodam że auto jeździ tylko na płynie i jest regularnie...
110c oleju A skąd przekonanie, że to zła temperatura?
Najpierw zacznij od pomiarów czujnika temp.
witam ja mam B3 i u mnie mruga kontrolka po wlączeniu zapłonu ale ta od poziomu płynu w chłodnicy natomiast kontrolka od ciśnienia oleju świeci a zapytam jeszcze jaka jest temperatura płynu w chłodnicy ??
Mógłbyś podpowiedzieć gdzie szukać tego schematu? Z tego co zdążyłem sie zorientować to w tym sprzęcie są 2 możliwości gaszenia, z powodu zaniku ciśnienia na silniku oraz zbyt wysokiej temperatury oleju w sprężarce,
stilo abarth co może być przyczyna wysokiej temperatury oleju, wskaźnik wchodzi prawie na czerwone pole ? natomiast temperatura płynu chłodzącego jest ok . prosze pilnie o wskazówki
Jak wyżej pisałem sprawdź czujnik i jaką temperaturę widzi sterownik, bo gdy odczytuje np. temperaturę ujemną to automatycznie zostaje zwiększona dawka paliwa ( w konsekwencji wzrost obrotów )
Z tego co pamiętam to nad filtrem oleju powinna być chłodniczka - chyba że tu jest inaczej.
Dla upewnienia się, odżałuj litr oleju czystego, najtańszego i zrób próbę. Było dobrze wcześniej, jak nie zmieniałeś ustawień, nie przypchało się coś, to może paliwo. Dość wysoka temperatura oleju, ale i wysokość podsysania duża, gęstszego by pewnie tak wysoko nie pociągnął. Ale jak jest dość gorący, to łatwo o zgorzelinę na smoku, czasem może zapchać...
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
VW Polo 6N2 Lift, 2001.03, HB 3d., benzyna 1.4 16V 75KM bez lpg, 182000km, manual 5, ABS, klima Opiszę dzisiejszy przypadek: Do dnia dzisiejszego wszystko było ok. Trochę jazdy po mieście (spokojnej i około 8-10km). Nagle temperatura 110° (płynu chłodzącego) i mruganie kontrolki oleju. Zjechałem na prking, wyłączyłem silnik. Pod maską: - zbiorniczek...
Kolego sprawdź co pokazuje na diagnostyce czujnik temperatury oleju intardera. Przekłamanie pomiaru i wskazanie zbyt wysokiej temperatury może skutkować brakiem możliwości uruchomienia. Miałem taką sytuację w Dafie.
Kolego, zamiast inwestować dalej w ten silnik, lepiej sobie kup nowy. Czasem widziałem na szrotach x17dtl za 700zł. Nowy silnik na szrocie, coś wspaniałego.
Zbyt wysoka temperatura oleju retardera.
Mam taki sam problem z ciśnieniem oleju na gorącym słabnie, Przy długich podjazdach zapala się błąd niskie ciśnienie i wysoka temperatura oleju, Na zimnym ma na biegu jałowym 4,7 mierzone manometrem na gorącym spada do 1,3 ale na wysokich obrotach trzyma 6 Filterek już ktoś wcześniej wywalił ściągam miskę, Ciekawy jestem jak się skończyła sprawa oleju...
Zacierające się silniki MAN TGX. Chciałbym spytać grupowiczów, co sądzą na ten temat. MAN twierdzi, że panewki są bez domieszki ołowiu, długi okres na wymianę oleju. Ja wymieniam co 60 tysięcy, a silniki po przejechaniu 500 tysięcy zaczynają obracać się na panewce. To, co znalazłem, to chłodnica oleju w środku zaczyna się rozdzielać, a kawałki mosiądzu...
Pewnie autorowi chodziło że jest w ,, misie olejowej ,,. Natomiast taki sygnał oznacza : niski poziom oleju , za wysoka temperatura oleju , i lepkość (niektóre auta mają możliwość analizy ,olej do wymiany) . Więcej nic mi nie przychodzi do głowy.
Chyba mam ten sam problem. A nie da się jakoś wyczyścić chłodnicy wewnątrz?
Też kiedyś miałem problem z namierzeniem takiego problemu w 307, bo zdarzało się to może z raz na miesiąc. W końcu wyszło że winny był czujnik poziomu/temperatury oleju.
Tak sobie przypomniałem wykład u siebie na uczelni i spojrzałem na oznaczenie oleju. Moim zdaniem, ten olej poprostu się nie nadaje na wysokie temperatury... zakres stosowania takiego oleju jest ok 20 st C temp. otoczenia. W naszej strefie klimatycznej powinny być stosowane oleje np 5w40. Podejrzewam, że problem się pojawił wraz ze wzrostem temperatury...
Witam mój tx65 ma problemy z hydrauliką a mianowicie, podczas koszenia w upalne dni przestaje reagować na klawisze nap. Wył hedra. Wył młocarni zatrzymania wysypu zboża wszystko robi to z opuznieniem tak około 20-30 sekund tak samo jest z wyłączeniem młocarni musi myśleć dodam że z tablicy rozdzielaczy na elektrozawór ach ręcznie działa wszystko ok...
Witam. Rozerwalo nam pompe hydrodrive podczas normalnej jazdy w trasie. Pojawil sie najpierw komunikat "wysoka temperatura oleju" po czym nastapil strzal i wyciek oleju. Pilnie potrzebna pomoc. Auto mamy uziemione
Witam, jeżeli chodzi o skrzynię Auto Power, od pomiaru ciśnienia zawsze się zaczyna, jeżeli nie ma problemu z elektryką. Przeważnie w tych skrzyniach wysiada pompa systemowa, mogą się zdarzyć popękane pierścienie na wale. Mało prawdopodobne, aby siadł blok zaworowy pomiaru ciśnienia systemu jeden, system dwa, ciśnienie smarowania, ciśnienie chłodzenia,...
Kolega ma Rację w ten sam sposób był sprawdzany luz na turbo. Po demontażu Turbo i oddaniu do serwisu otrzymałem informację że łopatki tarły już o obudowę. Jedna sprawa mnie jeszcze nurtowala: wysoka temperatura oleju 115 nieraz i 125 stopni spowodowanie słabym doładowanie silnika i przez to dużym jego obciążeniem . Standard miałem około 85 - 98 przy...
Druga liczba (30 vs 40) mówi o zachowaniu oleju w wysokiej temperaturze, ten z 40 przy wysokich temperaturach tworzy grubszą warstwę. Przy niskich temperaturach powinny zachować się tak samo (liczba 5). Także odpuść wymianę oleju do pomiarów. Chyba że w ogóle jest jakiś podejrzany. Ciśnienie sprawdź na zimnym - na jałowym, potem przy powiedzmy 2 500...
Mam problem z moim Dafem 105, jak auto jest załadowane jedząc po wzniesieniach pojawia mi się czerwone ostrzeżenie silnika. Czasem jest to mignięcie a innym razem dłużej się świeci. Według mechanika błąd oznacza zbyt wysoką temperaturę oleju. Co ciekawe temperatura cieczy i ciśnienie oleju jest w normie. Wymieniliśmy czujnik temperatury oleju ale to...
Nie olej tylko smar o parametrach odpowiednich do sprzetu pracujacego w wysokich temperaturach.
Tak w chlodnicy jest na max i olej tez wporzadku
Temperatura oleju 120 stopni nie jest wcale taka ekstremalna i nie powinna uniemożliwiać rozruchu silnika. Przyczyna leży raczej gdzieś indziej. Zajrzyj na polskie forum 203 - może tam chłopaki mieli taki przypadek. Oczywiście podłączenie do komputera raczej cię nie ominie.
Sprzęt spotykany w handlu jest przeznaczony do danej strefy klimatycznej i nawet nowy sprzęt przeniesiony do innej strefy może sobie nie poradzić, a zwłaszcza jak jest po wielu latach użytkowania bo jest po prostu zużyty. Wysokie temperatury zmniejszają lepkość oleju, który jest JEDYNYM elementem uszczelniającym połączenie tłok-cylinder co powoduje...
Ja bym wlał 20w50 zaliast 15w40 :D ten pierwszy jest jeszcze gęstrzy podczas temperatury pracy silnika.
Jak długo (ile lat) ciągnik pracuję bez remontu?Może to świadczyć już o zużyciu silnika.Takie objawy z tego co pamiętam o tym świadczą.Do puki silnik nie dostanie temperatury,ciśnienie oleju jest wysokie,ale po osiągnięciu temperatury spada. Moim zdaniem może nie trzymać już ciśnienia na wale korbowym. Dodano po 9 Jeszcze zapomniałem dopisać jedną sugestię,jeśli...
Chociażby dlatego, że pod wpływem niskiej temperatury olej robi się gęściejszy. Tak naprawdę to, dobry olej ma jednakową lepkość przy niskich i wysokich temperaturach.
Witam,mam problem z Agrotronem 4.95 (temperatura oleju w skrzyni ) Potrzebuje schematu hydrauliki Pozdrawiam
Dziękuję. Tutaj mam trochę lepsze zdjęcie Daćki. https://obrazki.elektroda.pl/8895483100_... W stosunku do Renówki 12 są zmiany „na gorsze”. Jak widać nie mamy tam obrotomierza, z tego co pamietam nie było również zegarka, wajchy do wycieraczek po prawej stronie kierownicy (tą funkcję spełniał wyłącznik klawiszowy). Zabrakło...
cisnienie oleju spadlo no to wiatrak wlacza sie ale pozniej gasnie jak to odpowietrzyc?
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
Kolego jeżeli norma vds na obu olejach jest taka sama to te oleje są zamienne . Oznaczenie 30 lub 40 obrazuje zachowanie właściwości smarnych oleju w wysokiej temperaturze
Wskaźnik temperatury podaje ze jest wysoka temperatura, mam 2 kontrolki na temperaturę płynu i oleju, obie były wtedy wysokie.
Praca w za wysokiej temperaturze Chłopaki też nie uznawali rozgrzewania oleju przed pracą wszystko się nałożyło. Już wymieniłem wszystkie zatarte elementy. Silnik odpala tylko nie mogę sobie poradzić z układem regulacji obrotów.
Czym te błędy były czytane? P1184 - zbyt wysoka temperatura oleju P1434 - zbyt wysoka temperatura czynnika klimatyzacji (?!?) P1435 - przekroczenie zakresu pomiarowego czujnika temperatury czynnika klimatyzacji (?!?) ...tyle odnośnie dekoderów OBD-II, niby kody pod Peugeota. Z drugiej jednak strony P143x w HDI to problem z układem dozowania dodatku...
Zastanawia mnie, jak spisywało by się to przy OC. Teoretycznie można jeszcze sadzić jakieś sztuczne ryby i będą sobie tam pływać (siatki na wentylatory) Jeszcze jakieś sztuczne roślinki. Dla osób, które obawiają się wysokiej temperatury oleju - pompka (1000 l/h) i nagrzewnica z kadeta schowana gdzieś z tyłu powinny sobie poradzić. Jaką pojemność cieplną...
Sztywny jest od oleju i wysokiej temperatury otoczenia. Zastosuj zwykły igielitowy przewód, możesz pozyskać z wielożyłowego przewodu. Oby tylko nie był gumowy, bo wytrzyma bardzo krótko i guma popęka.
Izolacja spłynęła ponieważ było za mało czynnika i dochodziło do wysokich temperatur gazu sprężanego. Prawdopodobnie doszło do karbonizacji oleju. Jeśli chcesz uratować układ chłodniczy na dłużej to zalecam całkowitą wymianę oleju na syntetyczny. Uzupełnić układ czynnikiem r407c. Dokonać próby szczelności 24 godzinnej. Nie prawa ubyć ani 1/10 bara....
Witam Od dluzszego czasu mam problemy z moim q7. Za namowa mechanika wymienilem silnik, pompe wody, agr. problem ze zbyt wysoka temp. Oleju pozostal. Tzn. wg mnie;) bo mechanik mowi ze 130 st to norma…… Sprawa wyglada tak ze temp. oleju na Display wzrasta szybko do 105-110 i przy lekkim obciazeniu ( nieadekwatnie) wzrasta nawet do 130. Przy postoju...
Witam, wszystko sie zgadza ale: - olej chodzilo mi moze o jakosc oleju niz o to czy jadalny / silnikowy - zeby powstal "majonez" ilosci obu skladnikow sa porownywalne rzedu 1:5 - 1:3, nie sa to sladowe ilosci. - woda z olejem jest nie mieszalna bez emulgatorow - skad one sie wziely? - mieszanina powinna sie blyskawicznie rozwarstwic - co do par oleju...
Witam jestem posiadaczem sprężarki spalinowej śrubowej Compair. Ma przepracowane ok 3400 godzin. Mam ją od niedawna. Dotychczas sprawowała się bardzo dobrze, aż do wczoraj. Sprężarka zaczęła walić gorącym powietrzem które jest zaolejone, zaczęła się sama wyłączać po zaledwie 10 min pracy z powodu wysokiej temperatury oleju. Jak przystawi się rękę do...
sprawdz: -czy nie ma oleju w płynie chłodniczym - nie ma "bąbelek" w zbiorniczku wyrównawczym -czy pod korkiem oleju nie zbiera sie szara maż jezeli tak to masz UPG do wymiany. jezeli nie to prawdopodobnie masz zapchaną chłodnicę
exsta, moim zdaniem w 5 jest A: silnik indukcyjny. dlaczego? bo na tabliczce podano 400V 3~; w 12 jest A: zespół przygotowania powietrza, zbiorniki wyrównawcze są duużo większe a tu jest osuszacz, regulator ciśnienmia, manometr i naolejacz. w 13 upierałbym się na C: wzmacniacz operacyjny; w 23 jest B: zakleszczenie tłoczyska, ponieważ zatrzymało się...
Gdzie mieszkasz w tej IR? Jakie temperatury pokazuje sterownik? Nie chodzi mi o te na wskaźniku.
Jednak termostat na 100% , jest w pozycji otwartej od samego początku bo rura za nim jest ciepła po kilku minutach. Jak polecacie spuścić płyn bo w sumie termostat jest w połowie silnika , sorry ale pierwszy raz wymieniam?
ECU 001569.31 - Obniżenie poziomu paliwa jest zapisywane, jeśli ECU wykryje niskie ciśnienie oleju silnikowego, wysoką temperaturę płynu chłodzącego, niską temperaturę paliwa, brak sygnału prędkości wału korbowego lub wadliwą pompę wtryskową. Sorki że z translatora, ale nie chce mi się tłumaczyć.
MSF 0 2317 - jest o jeden wyłącznik za mało, za dużo, lub któryś jest uszkodzony MR 1 6777 - zużycie energii przez pompę AdBlue jest za wysokie HM 0 6033 - czujnik temperatury oleju w skrzyni rozdzielczej ma zwarcie do masy GS 0 4540 - czujnik temperatury oleju ma przerwę lub zwarcie do plusa GM 0 7044 - światełko nocne po stronie kierowcy ma przerwę...
Właśnie, nie śmiałem TEGO napisać. Auto, jakby specjalnie czeka, abym wykonał jakiś błąd, aby silnik, stanął. Wszystkie kontrolki pracują wzorowo, nawet poduszka, przy próbie ponownego rozruchu, świeci i gaśnie, gdy dopompuje. Wszystko bez zająknienia ,,jak z nut". Nic, nie przygasa. Właśnie to jest bardzo denerwujące. Gdy zrezygnowany, osłabnę w staraniach...
Zauważyłem, że często stawia się duże wymagania dla regeneracyjnego. Moim zdaniem winno się zadbać o to, by pary na nim nie były podgrzane więcej niż o 1-2^C, oraz by ich temperatura nie przekroczyła 15-16^C. To nie do końca tak musi być rygorystycznie przestrzegane, bo zależy to od typu zastosowanej sprężarki i zastosowanego czynnika chłodniczego....
W przypadku transportera którego opisałem powyżej, przyczyną była ewidentnie zatarta turbina, natomiast podczas rozbierania auta doszedł do tego jeszcze katalizator, którego spory kawałek opierając się o czujnik ciśnienia blokował wydech. Być może był to zbieg okoliczności, obie usterki w tym samym czasie ale to mi właśnie nasunęło pomysł z wydechem....
Z kontrolką ładowania i ciśnienia oleju nie ma problemu: alternator, który nie ładuje, ma na zacisku D+ masę (poprzez uzwojenie wirnika, szczotki i regulator), czujnik ciśnienia oleju, przy jego braku również jest zwarty, problem jest tylko z lampką, która sygnalizuje zbyt wysoką temperaturę, ten czujnik zwiera dopiero powyżej pewnej temperatury. Można...
Dla mnie już wszystko jasne dzieki invisibleman-owi i jego linkowi. Powodem problemów min. z turbiną jak ładnie przedstawiono w tym studium są powstające/krystalizujące się z oleju na skutek wysokiej temperatury :?: cząsteczki sadzy/wegla. Tylko pytanie dlaczego one powstają tak szybko w tych silnikach? Nigdy nie widziałem tak zaje...go silnika, jak...
Witam kolegów. Od tygodnia mam problem z temperaturą w naszym Volvie . temperatura 126st wyskakuje trójkąt ,127st. odcina moc, do momentu kiedy samochód trochu ostygnie. Kostka w misie czysta bez oleju. Odkręciłem wtyczkę z misy, nie pokazuje poziomu oleju i temperatury, samochód jedzie normalnie do momentu jak wjedzie na teren górzysty i sie rozgrzeje....
A gdy naciśniesz stop nie jadąc też ten komunikat?
Mój palnik stratuje jak temperatura w zbiorniku osiągnie 110°C, a podgrzewacz dyszy 140°C. Podczas pracy palnika grzałki pracują. Muszą utrzymywać tak wysoką temperaturę ponieważ jadę na oleju z ciężarówek (bardzo gęsty) i na mniejszych temp. mam problem z zapłonem. Dodano po 14 Amerykanie wpadli na coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=GidNsf21b...
I dalej twierdzę, że do sprężarek tłokowych należy używać olejów typu DEXRON Co oczywiście praktykuję już kilkanaście lat..... Myślę że większej bzdury nie można znaleźć w tym wątku. Do sprężarek stosuje się oleje sprężarkowe takie jak zaleca producent, ewentualnie silnikowe. Oleje do przekładniowe mają znaczne niższa temperaturę zapłonu, toż nie mają...
Może hartowniczy? ?. Bo nie sprawdzałem. Temperatura zapłonu na pewno będzie wysoka.
Kupiłem używaną frezarkę do pni napędzaną silnikiem Honda GX 390 (Praxis model PRX 13.0). Pali ładnie, nie kopci, jednak przeszłość maszyny nie jest znana. Chciałem zrobić pełny serwis maszyny przed sezonem, jednocześnie używając oleju, który się sprawdzi latem w wysokich temperaturach. Jaki rodzaj oleju użyć? Czy koniecznie to musi być olej dedykowany...
W renault w pierwszych FAP-ach była możliwość regeneracji przez kierowcę. Zapalała się kontrolka informująca o konieczności "przegonienia" auta, jeśli takowa nie została wykonana wtedy tylko wymuszone. Clip podbija na jakieś 2000 obrotów, zwiększa dawkę wtrysku oraz ją opóźnia, co skutkuje wysoką temperaturą no i dalej wiecie sami ;) Producent zaleca...
Ano kilka możliwości do wyboru. Za mało oleju, za wysoka temperatura silnika, uszkodzony czujnik, zużyte panewki na wale korbowym silnika. Moze się zdarzyć jeszcze paliwo w oleju i płym chłodniczy w oleju. Nic nie wiemy o przebiegu samochodu ani o rodzaju silnika.
Serwisówka mówi, żeby nie smarować wałka posuwu (łożyska porowate) Owszem mówi tak...A to dlatego, że nikt wtedy chyba nie przypuszczał, że ten magnetofon będzie w użytku tyle lat od opuszczenia fabryki... Łożyska porowate są nasączane w trakcie produkcji, i ta ilość oleju jaką wchłoną wystarcza na kilka-kilkanaście lat pracy (w zależności od obciążenia...
Witam Test FurMark obciąża kartę na 99% nie uruchamiaj testu za nim nie obniżysz temperatury karty HD 5670 do bezpiecznej do 40-45 C pulpit. (bez obciazenia) FurMark ma opcję GPU Shark po uruchomianiu pokazuje się okno i wartości karty miedzy innymi temperatury wartości Wentylatora karty w % i RPM. Chłodzenie ma swoje lata i już pewnie jest z użute....
Ale brałeś pierwsze lepsze - LgY jakie były na sklepie (takie pod 230V), czy typowo samochodowe? Trochę się boję że zwykłe będą źle znosić niskie/wysokie temperatury ewentualnie sól drogową, kontakt z olejem etc i będzie kruszyć się izolacja.
załatw sobie np w strzykawce olej do silnika lub pożycz wd 40 i jak wyciągniesz wentylator to wyciągnij wiatraczek zobacz czy nie ma syfu w środku, a na oś wewnątrz wiatraczka daj kroplę oleju lub trochę wd 40. Mi to pomogło Pozdr!
Mam ogromny problem posiadam corse B 1996r. automat i od jakiego czasu kontrolka zaczyna wskazuwać usterkę techniczną automatycznej skrzyni biegów po podłączeniu pod komputer i wejscie w pamieć błędów błedów nie ma jedynie diagnozując skrzynie zauważyłem wysokie skoki temperatury oleju w skrzynie w jednym momencie 83 stopinie celciusza a za dwie sekundy...
Jeśli ktoś bardzo pragnie ciszy i lubi się brudzić ;) to zawsze można zanurzyć komputer w akwarium wypełnionym olejem. :)
Skąd taki wniosek ? Czy to sa objawy ? problemy z olejem czy zbyt wysoka jego temperatura itp... Czy jest możliwość że najzwyczajniej jest włożony przykładowo odwrotnie ?
dokładnie mam zerowe pojęcie o elektronice, problem polega na tym ze musiałem wymienić wiązke elektryczną silnika i oczywiscie nie udało mi sie trafic zeby była do wersji z MFA, poradziłem juz sobie z tem. oleju, czujnikiem wysokiego cisnienia oleju, temperaturą zewnętrzną, ale zostało jeszcze te srednie spalanie (niestety starej wiązki juz nie mam)....
Witam... Chcę wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów swojej V-ce, dowiedziałem się, że nie jest to skrzynia Mercedesa, była pakowana do wielu aut np. tj. Renault Safrane, Espace 3.0 24V... skrzynia 4HP20. Jedni piszą, że wymienia się 8 litrów, inni, że tylko 3 litry... Chcę wymienić cały olej i filtr - czytałem w necie dużo na ten temat i jedni...
Poczernić równomiernie można rozgrzewajc metal do wysokiej temperatury a następnie wrzucając go do oleju. Ciekawe ... a jaki to ma być rodzaj oleju ?
(at)pitcobra1985 Już masz pierwszy błąd - albo czujnik albo za wysoka temperatura pomiędzy kolektorem a turbosprężarką. A gdzie reszta tego (5 błędów) ?
Zawór bezpieczeństwa ciśnieniowy? Oleje tam stosowane mają wysoką temperaturę zapłonu, dużo wyższą niż temperatura powierzchni grzałki. Poziom oleju ma być 1-2cm powyżej dolnej krawędzi górnego połączenia żeberek - ma swobodnie krążyć i kapilarami w żeberkach i między żeberkami. Nie więcej właśnie ze względu na poduszkę gazową do kompensacji rozszerzalności...
Silnik już jest w fazie budowy. Wiele osób buduje Stirlingi ale z marnymi efektami jak tutaj ten Alpha: ban za klonowanie.
Prosta porada na szybko (choć to tylko półśrodek, ale u mnie się sprawdził): wymień olej na gęstszy w wysokich temperaturach (czyli druga liczba w oznaczeniu klasy oleju w górę). Jak jeździsz na 5W30, zmień na 5W40, jak jeździsz na 5W40, zmień na 5W50 itd. Ja już kolejny sezon jeżdżę C4 z takim silnikiem na oleju 10W60 Valvo VR1. Początkowo jeździłem...
Do sprawdzenia: 1. Termostat 2. Pompa wody 3. Naciąg paska 4. Stan płynu chłodniczego i oleju
Chińczyki sami nie wiedzą. W instrukcji do mojej kosy (Texas CG260B) w instrukcji obsługi, co inny kraj to inny stosunek oleju w paliwie. Prawda jest taka, że te silniki (trymery i pilarki) posiadają poprawnie wykonane wały korbowe, normalny korbowód, główka korbowodu na łożysku igiełkowym, korbowód centrowany na główce korbowodu (w przeciwieństwie...
Panowie, ale czytajcie uważnie, przecież olej to dwa (z tych najważniejszych) wskaźniki . Ten pierwszy przed W to mówiąc potocznie gęstość w niskich temperaturach, a druga cyfra to stabilność oleju w wysokich temperaturach ( pogodowych i pracy silnika) ! Jeden wskaźnik, a drugi ma niewiele ze sobą wspólnego ! Są oleje 5W50. georgesgr , przecież dobra...
Może być tak , że brak płynu chłodzącego , awaria termostatu , awaria pompy wodnej , awaria wentylatora chłodnicy lub czujnika , w normalnych warunkach eksploatacji silnik nie powinien się przegrzać a jeśli pracuje w zbyt wysokiej temperaturze to spada ciśnienie oleju ( o braku oleju nie wspominam bo to by była przyczyna wszystkich objawów )
Nie podales numeru OPR przez to do wyboru schematu wtrysku mam tylko 20 roznych schematow, zamieszczam zdj schematow silnika DV4TD wtrysk Bosch norma emisji spalin Euro 4 -1240 Czujnik temp dolotu -1263 EGR + przepustnica -1313 Czujnik obrotow silnika -1115 czujnik odniesienia caylindra -1220 czujnik temperatury plynu w ukladzie chlodzenia -1221 czujnik...
Fajny pomysł z tym olejem.
Witam.Klopot to przedni most.Wyciek oleju nastepnie wycie i wyjatkowo wysoka temperatura mostu.Domyslam sie ze padlo lozysko i napewno uszczelniacz.Z braku czasu zajmuje sie tym mechanik.Czego moge sie spodziewac?
Na wolnych obrotach ma być od 1,2 do 1,6 bar ,przy 2000 obr. od 2,7 do 4,5 bar. Przy wysokich obr. nie może przekroczyć 7 bar. Temperatura oleju 80 stopni.
Łańcuch musi mieć smarowanie bo by się często zrywał. Nawet nie tyle zrywał, co zacierałby się w prowadnicy. Generalnie wszędzie tam, gdzie żelastwo trze o żelastwo, generując wysoką temperaturę, lubrykant zmniejszający tarcie jest wskazany.
Panowie specjaliści od olejów. Zagwarantujecie autorce tematu, że nic się nie stanie z samochodem? Olej do wspomagania to nie jest taki sam olej jak olej silnikowy. Całkiem inny skład, całkiem inna lepkość, całkiem inne właściwości, całkiem inne dodatki. Głównym składnikiem olejów silnikowych są polimery poliolefinowe. Cechą olejów silnikowych jest...
Właśnie borykam się w jaki sposób w małym kotle utrzymać tak wysoką temperaturę. Widziałem filmiki jak w domowych konstrukcjach kotłów spalano przepracowany olej. Ale to inna bajka bo temperatura zapłonu takiego oleju pewnie oscyluje w granicach 200 stopni Celsjusza a może nawet mniej... Mieszanka węglowo-wodna ma tą temperaturę dwukrotnie wyższą i...
A powiedzcie mi koledzy jak przepłukać silnik z tej mazi, która tam została ??? masło z olejem....
dodatkowo zobaczylem ze wymieszalo sie troche wody z olejem katastrofa dzieki za odpowiedzi
Możesz urzyć oleju transformatorowego. nieprzewodzący i odporny na wysoką temperaturę.......
Producent przewiduje olej 75w80 gl-4 a został wlany 75w90 gl-5. Skrzynia manualna wiec problemu nie będzie. Co do oleju to dolał Ci lepszego oleju - ten z 90 ma wyższą lepkość w wysokich temperaturach. Skrzynia to nie silnik wiec nie ma co się przejmować olejem ważne, żeby był a nie pracowała na sucho.
Ogólnie samochód robi małe przebiegi . Stan oleju cały czas taki sam na bagnecie . Kilka miesięcy temu , czujnik płynu chłodniczego zaświecił mi sie , pomyślałem o uszczelce pod głowicą , był niski poziom płynu chłodniczego , dolałem i cały czas trzymał taki sam poziom. Ogólnie czasami podczas jazdy było czuć spaliny . Raczej to jest jakby spaliny z...
środek smarny podpada pod tą ośkę, właśnie od strony tej płytki. Po oczyszeczeniu ze starego smaru nałożyć odrobinkę Smaru TF. https://sklep.semicon.com.pl/shop2/smar-... Łożyska spiekane smarujemy (po uprzednim wymoczeniu w nafcie, a potem IPA, żeby usunąć resztki...
wysoka temperatura oleju powody wysoka temperatura oleju silniku wysoka temperatura oleju silnik
grand cherokee silnik instrukcja still napinacz pasek
manta mid1009 agregat prądotwórczy tagred
Oś łożyska bębna w pralce Candy: przykręcana czy nitowana? Schemat podłączenia kondensatora w suszarce Indesit