http://obrazki.elektroda.net/63_12733092... Moduł zapłonowy do motoru z instalacją 6V Witam!!! Sezon motocyklowe się już zaczął więc trzeba było maszynę wyciągnąć z garażu, wymyć, wyregulować i ulepszyć :-P. Mój motor (MZ TS 150) posiada zapłon akumulatorowy(6V) z przerywaczem. Wyznaczone cele: - odciążenie styków przerywacza (z 4A do 150mA),...
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Który czujnik wymieniałeś bo są dwa, jeden do wskaźnika na desce, drugi do komputera, zdejmij z cewki przewód zapłonowy oraz wtyk. Sprawdź najpierw czy cewka nie ma zwarcia z masą, ustaw omomierz na wysoki zakres pomiarowy i podłącz między zacisk "15" (górny zacisk od strony kabiny) a masę. omomierz powinies wskazywać ∞Ω. Sprawdź również...
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
https://obrazki.elektroda.pl/5358137500_... Witam. Celem tego projektu było stworzenie generatora wysokiego napięcia, który bez transformatora wstępnie obniżającego napięcie, będzie można zasilać z sieci. Urządzenie potrafi wytworzyć napięcie rzędu 100kV (maksymalna długość iskry ok. 10cm), które za pomocą regulatora fazowego możemy...
zostają jeszcze przewody wysokiego napięcia oraz cewka zapłonowa, pytanie jeszcze co to za instalacja gazowa?
No akurat tutaj się mylisz. Cewka zapłonowa dla układów klasycznych, czyli z platynką ma około 3,2 - 3,8 Ohm natomiast cewki do układów elektronicznych, tranzystorowych mają opór około 1 Ohm po stronie wtórnej.
mam pytanie co o tego typu układu... czy nadaje sie każda cewka zapłonowa (z różnych mark samochodów) ? czy mają one określone jakieś parmetry? czy są może identyczne...? Cewki z różnych samochodów nie są identyczne, ale każda się nadaje. Jednak jeśli chcesz zrobić generator bipolarny (taki jak mój) to obie cewki powinny być takie same. jaki jest przybliżony...
WN - wysokie napięcie, tj. cewka zapłonowa, przewód, świeca
Witam . Gaszenie jest zielony i czarno-biały.Czy chodzi Tobie o samo gaszenie ,czy podłączenie całej stacyjki?.Jeżeli całej to ,zasilanie (+) dasz na czerwony ,wyjście stacyjki czarny na zasilanie cewki wysokiego napięcia(sprawdź czy dochodzi napięcie),wyjście cewki zapłonowej powinno być podłączone do modułu,zacisk górny prawy (cewka wysokiego napięcia)....
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Cewka zapłonowa! Tylko przed zamówieniem nowej upewnij siẹ że to napewno jest wina cewki zapłonowej a nie świec zapłonowych przewodu wysokiego napięcia,fajki albo ze strony instalacji elektrycznej. Możesz na przykład zamienić je miejscami i zobaczyć czy problem przejdzie na drugi cylinder. Poniżej dodaję schemat. https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Lepsze magnesy , wg mnie powodują indukowanie się w cewce zapłonowej wyższego napięcia i z tego wynika że napięcie na kondensatorze może przekraczać jego dopuszczalne wartości .
"AUTO IGNITION COIL" - w tłumaczeniu z języka zagranicznego na nasz znaczy nie mniej ni więcej tylko SAMOCHODOWA CEWKA ZAPłONOWA. I właśnie cewki masz uzyć, bo to jest genarator wysokiego napięcia. A właściwie bardzo prosty moduł zapłonowy z generatorem zastępującym przerywacz w klasycznym aparacie zapłonowym. Do czego chcesz tego używać? Transformator...
Raczej masz lewe powietrze, uszczelniacze,cylinder-kartery itp. Jak nie gaśnie to może być przełącznik,może też być uszkodzona cewka zapłonowa
To są upływności rzędu kilkunastu - kilkudziesięciu megaomów. Można łatwo je usunąć ale bardzo wysokim napięciem - 10 kilowolt i więcej a nie napięciem 300 volt. W tym celu trzeba zewrzeć wszystkie elektrody oprócz ostrości S3 i podłączyć wyjście WN z cewki zapłonowej samochodu do elektrody S3 a masę cewki do pozostałych elektrod. Podając i wyłączając...
Przyjrzałem się uważnie fotkom tej cewki zapłonowej z rozdzielaczem. Cewka jest poniżej palca rozdzielacza i przerywacza. Z niej wychodzi styk wysokiego napięcia który dochodzi do kopułki. Można zrobić tak - osobna cewka zapłonowa 12V. Wyjście wysokiego napięcia ( przewód ) dajemy w miejsce tego oryginalnego. Stara cewka pozostaje tylko że bez podłączenia....
Potrzebuję pomocy w pomiarze i rejestracji wysokiego napięcia w cewce zapłonowej podczas pracy silnika lub jej symulacji. Teoretyczny przebieg wygląda mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.net/33_12405947... Mam sondę oscyloskopową 1:1000. Chcę wykorzystać układ il300. Jak zaprojektować ten układ by współpracował z dowolnym procesorem...
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Wiem że odkop, ale nie, ta druga cewka nie jest zapasowa. To po prostu podwojenie pojemności układu. Samochód będzie działał na jednej cewce, ale przy wysokich prędkościach obrotowych układ zapłonowy nie zdąży się naładować i silnik będzie przerywał.
Najpewniej będzie to cewka zapłonowa.
Stan obwodu wysokiego napięcia na przykład - bicie do masy na przewodzie zapłonowym, niesprawność świecy.
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Wysokim napięciem chcesz zasilić pierwotne uzwojenie cewki? Jeśli tak to szkoda twojego czasu, uszkodzisz cewkę.
Na twoim zdjęciu, element oznaczony jako 2 to nie cewka tylko aparat zapłonowy, (masz jedną cewkę w samochodzie nr 1 na zdjęciu). Przewód łączący element 1 i 2 to też przewód wysokiego napięcia.
Witam miernikiem dokładnie nie sprawdzisz cewki, można sprawdzić obwód a to nie wszystko, bo cewka pracuje przy wysokich napięciach,pozdr.
Tu Kolega carrot ma rację. Dodatkowo przewód z diodami, by cewka zapłonowa dostała wyższe napięcie w chwili startowania rozrusznikiem(mocniejsza iskra).
Jeździłem na oryginalnych BOSCH'ach dwuelektrodowych jak producent przykazał, ale od czasu gdy poleciała cewka zapłonowa i kiedy przeczytałem artykuł o różnicach w zapalaniu mieszanki benzyny z powietrzem i LPG przerzuciłem się na jednoelektrodowe NGK'i. Przerwę zmniejszyłem o ok. 0,2mm tak aby napięcie iskry zmniejszyło się do poziomu odpowiadającego...
Ja myśle że to nie cewka, rzadko się zdarza aby cewka wysiadła. Sprawdź przewody wysokiego napięcia ,rozdzielacz i świece . Ale nie zapomnij o paliwie, bo sam pisałeś że coś ci śmierdzi.
układ będzie około 30-40 cm od cewek wysokiego napięcia i przewodów zapłonowych - mam sie obawiać o zakłócenia?? Chyba nie, ale głowy nie dam.
Muszą być dwa generatory. Jeden steruje za pośrednictwem tranzystora mocy cewką zapłonową generując wysokie napięcie. Drugi generator o częstotliwości 1Hz co jedną sekundę uaktywnia ten pierwszy generator, który przez tą jedną sekundę generuje wysokie napięcie na cewce. Nazywa się generator z kluczowaniem. Przykładowy schemat na układach NE555 możesz...
Problem z układem zapłonu: upewnij się, że układ zapłonu działa poprawnie (świece, przewody WN, cewka). Nonsens. Prócz silników zasilanych benzyną mamy też silniki zasilane olejem napędowy. W tym drugim rodzaju nie mamy przewodów wysokiego napięcia ani cewek z nimi wspótworzących układ zapłonowy jak to ma miejsce w przypadku silników zasilanych benzyną....
Co do przewodu 4 to się domyślam, że to przewód zasilający cewkę podczas rozruchu silnika z ominięciem rezystora (na podstawie schematu i tego co napisał kolega (at)abart64 ). Ale wszystko musisz sam zweryfikować (ja niema tego pod ręką), więc sprawdzaj i pisz co wychodzi. Przewód 1 to 12V po zapłonie jest podłączony do jednego zacisku rezystora a do...
Moduł zapłonowy to cewka wysokiego - czy o tym mowa ?
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz różne schematy instalacji WSK 175
Damianie. Na początek musisz zrozumieć, jak to działa. Trafo 220 > 220 to trafo separujące sieć od układu, trafo bezpieczeństwa. Regulator do halogenów + kondensator tworzą układ dostarczający impulsy do pierwotnego uzwojenia cewki zapłonowej. To coś jak układ zapłonowy w aucie. Z cewki impulsy wysokiego napięcia idą na powielacz, gdzie są prostowane...
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Oscyloskop z sondą wysokonapięciową to dosyć drogie narzędzie jeśli miało by służyć tylko do sprawdzania podejrzanych cewek, których przecież codziennie się nie spotyka.
To jest cewka zasilająca układ zapłonowy, jest nawinięta jak cewka prądowa od świateł. To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN, taka jak np: WSK 125, Komar, Romet, które mają uzwojenie pierwotne i wtórne wysokiego napięcia.
a można wiedzieć jak go wymienić
Jest metoda na sprawdzenie czy jest iskra za każdym razem za pomocą oscyloskopu i sondy elektromagnetycznej zakładanej na przewód wysokiego napięcia poszczególnych cylindrów lub wychodzący z cewki zapłonowej. Porównując te sygnały można określić też czy wypadanie zapłonów jest na wszystkich cylindrach czy tylko na niektórych. Iskra może być zawsze ale...
Wygląda na to że cewka jest raczej ok. Chińskie cewki lubią nie trzymać się stałych norm ;) . Skąd wiesz że stator jest ok? Dokładniej, sam impulsator (ta taka inna, mniejsza i zwykle czarna cewka na boku). Daj zdjęcie jak wyglądają kostki statora, jak wygląda moduł zapłonowy. Spróbujemy na krótko odciąć "gaszenie" :P .
generator wysoki cewka zapłonowy cewka zapłonowy mercedes honda cewka zapłonowy
ducato naprawiam bateria sterownika vaillant minus delta ładowarka
chińskie moduły chińskie moduły
Opel Corsa 1.2 16V 2000r - Problem z automatyczną skrzynią biegów 60-40LE Schemat podłączenia wskaźników w Microcar MC1