30 - zasilanie z akumulatora 15 - zasilanie po stacyjce R - zasilanie ze styku X - jest to chyba przekaźnik z oznaczeniem 18. Dolny rząd, drugi od lewej. Przekaźnik ten podaje zasilanie po stacyjce ale odłącza je w momencie pracy rozrusznika. Wtedy np przestaje pracować wentylator kabiny, wycieraczki,światła mijania/drogowe itp. Przekaźnik 109 jest...
Zobaczymy za kilka godzin czy czynnik chłodzący nie uciekł do atmosfery, lecz jeśli było za wysokie ciśnienie to czynnik powinien być w układzie ? Jak nigdzie nie ma wycieku, to musi być czynnik. Nawet w sprawnym układzie zbyt wysokie ciśnienie może zablokować start sprężarki ( większe układy mają zabezpieczenie przed zbyt szybkim uruchomieniem po...
istnieje jeszcze możliwość przeolejenia układu(jesli ktoś dodawał go zbyt wiele) czy bedziesz miał 450g czy 500 bedzie chłodzić przy sprawnym układzie
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Przy ciśnieniu atmosferycznym na poziomie morza temperatura wrzenia klasycznego płynu chłodzącego (50%/50%), to 107 st. C. https://obrazki.elektroda.pl/2198192700_... Autorze, nie mieszkasz czasem wysoko w górach?
Jeśli układ ustabilizował się, jest ciepło tak jak dziś, a reszta instalacji nie jest w chłodni i wciąż masz 10bar co daje jakieś 10*C to nie masz już cieczy w układzie, co za tym idzie masz nieszczelność lub czynnika było za mało. Jeśli wcześniej działało poprawnie, a teraz przestało to sprawdź śrubunki czy nie są zaolejone. Zresztą, najwyższa pora...
Czy jeżeli na pół roku czy nawet dłużej odłącze zasilanie od lodówki to one się od tego psuje? Nie chodzi o zasilanie. W układzie chłodniczym podczas pracy, panuje niskie ciśnienie, a nawet podciśnienie, natomiast przy postoju panuje dużo wyższe ciśnienie, które powoduje perforację układu w miejscach osłabionych. Zjawisko to występuje gwałtowniej,...
Witam serdecznie mam problem z klimatyzacja w scania mianowicie padła mi sprężarka i wymieniłem na nową nissensa i pojawił się taki problem ze po włączeniu klimy przez chwilę jest wszystko ok i po chwili zaczyna robić wysokie ciśnienie w układzie tak że wyrzuca czynnik przez zawór bezpieczeństwa i oczywiście nie chłodzi podczas jazdy zaczyna chłodzić...
Witam Panowie. Nie jestem fachowcem w temacie klimatyzacji. Można powiedzieć, że dopiero stawiam pierwsze kroki. Pacjent to Renault Master 2,5 dCi 120 rok 2007. Pierwszy problem, który był to uszkodzona sprężarka. Sprężarka wymieniona na nową. Olej 220ml R134a 850g Ciśnienie, gdy układ nie pracuje to ok 4,5 bar LP i HP. Gdy włączę klimatyzacje to LP...
https://obrazki.elektroda.pl/3186341200_... Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego...
Normalne jesto to, że przy wyższych temperaturach zewnętrznych spręzarka bardziej obciąza układ - musi spręzyć czynnik do wyższego ciśnienia w porównaniu do sytuacji gdy na zewnątrz jest chłodniej. Druga sprawa, którą warto by na początek sprawdzić to stan skraplacza (wymiennik ciepła przed chłodnicą cieczy chłodzącej) czy nie jest zasyfiony brudem...
Skoro nawet nie startuje to po przeczytaniu opisu wyglada na to ze zacząłeś od końca… sprawdź sprzęgło na sprężarce, następnie napięcie na sprężarkę. Jest jeszcze czujnik ciśnienia w układzie. Strzelam ze błąd, który podałeś był w ECU wiec mówi o problemu z przepływomierzem bo tam jest czujnik powietrza zasysanego. W fordach często przyczyna jest...
Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
zazwyczaj w układzie ZWU masz wyższe ciśnienie niż w CWU, przy cyrkulacji CW po prostu zimna wchodzi do obiegu ciepłej
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Witam, Posiadam BMW 528i 98r. Klimatyzacja pracowała prawidłowo do czasu. Nagle zaczela słabiej chłodzić. Pojechałem sprawdzić układ. Jest szczelny. W układzie było 200 gr. Do układu wchodzi niby 750gr czynnika. Podczas napełniania wisi na 450 gr i trzeba czynnik podgrzać aby wogole dalo sie go wtloczyc. Po napełnienieniu układu odpalam auto. Klima...
Witam . Więc na samym początku masz problem z czujnikiem ciśnienia klimatyzacji i położeniem silniczka krokowego klapki nawiewu.Następnie z poduszkami " airbag " kierowcy i pasażera ; za wysoka rezystancja.Czujnik temperatury cieczy chłodzącej ; zwarcie do plusa. Brak komunikacji między sterownikiem a pompą paliwa. Brak sygnału z układu " centralnego...
Jak miała się zjarać to sie zjarala. Może za bogato podałeś i czesto układ wyłączał bo ciśnienie rosło. Staraj sie nie przekraczać 15 barów na wysokim. Zaczynać od 8 barów i obserwować chłodzenie. Te nowsze już nie miotają tak sprzegiełkiem bo maja zawory regulujące. Dziś jest chłodnawo to można zajrzeć do autodaty ,wow lub innego i popatrzeć cisnienia...
Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny. Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego. Usterka mogła powstać wskutek zatkania układu dolotowego. •Usterka w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego,...
jeśli temperatura z nawiewów jest niska to ciśnienie też powinno być ok bo niby na wysokim ciśnieniu klimatyzacja nie dmucha zimnem? To nie jest do końca tak - bo wytwarzaniu niskiej temperatury sprzyja RÓŻNICA CIŚNIEŃ. Jeżeli róznica ciśnień jest wysoka - to skuteczność też jest dużo wyższa. Nie utrzymuje się górnego ciśnienia na tak wysokim poziomie...
Błąd z pamięci Climatronica raczej nie jest powodem. Nie pamiętam dokładnie tej wersji lecz stosowane były wentylatory dwubiegowe z wbudowanym do silnika opornikiem redukcyjnym dla pierwszego biegu - jeśli będzie spalony silnik nie będzie pracował z mniejszą prędkością. Zwróć uwagę czy drugi wentylator ma wtyczkę - niekiedy stosowano w grupie VW myk...
Witam , Auto jak w temacie golf V 1,9 tdi. Problem polega na nie prawidłowo działającej klimatyzacji. podczas pracy na wolnych obrotach wysokie ciśnienie utrzymuje się prawidłowo na 9 bar , niskie na 3 bar, klima słabo chłodzi , po zwiększeniu obrotów do 2000 , wysokie dalej 9 bar czyli ok, ale niskie rośnie do 5-7 bar i przestaje chłodzić.Według teorii...
od ok 7 do 11 bar co myślę jest w miarę normalne W takie upały jak teraz to 7barów jest w niepracującym układzie. Ile czynnika jest w układzie?
Gaz zdjąć z układu, na podszybiu po prawej stronie rozkręcić rurki (cienki, wysokie ciśnienie) wyjąć dyszę rozprężną i sprawdzić w jakim jet stanie: Jeśli czysta to zawór regulujący do wymiany. Jeśli jest na niej syf (a stawiam na to że może być problem z wyjęciem bo tak zagnojona) to układ do remontu. Rozwiązaniem doraźnym jest wymiana (wyczyszczenie...
Posiadam 2010 Legacy 2.0Pb, rok temu wymieniałem skraplacz, znajomek który napełniał układ, twierdził że po wymianie skraplacza, należy dodać 30% oleju jaki ma być w układzie. Nigdzie w manualu serwisowym do tego samochodu nie mogłem znaleźć jaka jest ilość oleju w układzie, znalazłem tylko taka tabelkę, w której jest podana ilość 150ml, więc dodaliśmy...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Ilość czynnika i ciśnienia w układzie, to na początek
Problem z brakiem załączania sprzęgła klimatyzacji w Fordzie Focusie MK3 1.6 105 KM z 2011 roku, przy braku napięcia na cewce sprzęgła, może mieć kilka przyczyn. Poniżej przedstawiam krok po kroku, co i jak sprawdzić, aby zlokalizować usterkę, zaczynając od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych przyczyn: 1. Sprawdzenie bezpieczników i przekaźników...
bardzo proszę APS 727 1720000, Tytuł Niewiarygodna wartość Usterka Ciśnienie powietrza nigdy nie osiąga żądanego poziomu. APS nigdy nie jest w stanie przeprowadzić regeneracji. Przyczyna Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu ładowania. Przyczyny mogą być następujące: •Sposób eksploatacji był związany z możliwością wystąpienia...
według mnie może to nadal być wina uszczelki pod głowicą, z tym że teraz ma nieszczelność pomiędzy cylindrem a kanałem chłodzącym(stąd wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia).jak pisze ZLOTY może to być również pęknięcie głowicy lub cylindra. Jakby nie było czeka Cie ponowne ściąganie głowicy...
Witam błąd 72 Włącznik ciśnieniowy lub czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego Włącznik ciśnieniowy/czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego zarejestrował wartość poza dopuszczalnym zakresem. Zwarcie lub przerwa w obwodzie przełącznika ciśnieniowego/czujnika ciśnienia czynnika chłodzącego. Może również występować usterka samego przełącznika ciśnieniowego...
Klima Inwerter Samsung ar09fsskaben słabo chłodzi, na wylocie 14-17 stopni przy 25 stopniach w mieszkaniu. klima ma 2,5kW a pokój 25m2. założona świeżo. myśleliśmy ze mało gazu ale spuściliśmy i nabiliśmy tak jak w książce 1160g. ciśnienie na początku 8bar ale czasem i do 10bar pompuje i powinno byc na wylocie 10 stopni, a nie ma :( Jaka może być przyczyna?...
Post przed świetnie dałeś założenia i trudności. Blok, kamienica, no nie każdy jak my mieszka w jednorodzinnym. W zasadzie wiesz już wszystko, tylko co do szczegółów się różnimy, ale to chyba dobrze ? Co do jednorodzinnego, to niedługo (jak narysuję), przedstawię węzeł co: grzeje podłogę, grzeje/chłodzi(czynnie/biernie) klimakonwektory, chłodzi czynnie/biernie,...
1. Xsara Picasso ma 2 lub 3 prędkości wentylatora. To ile ma tych prędkości poznasz zaglądając pod kratkę atrapy - po prawej stronie (samochodu) w górnej części są umieszczone jeden lub dwa rezystory wentylatora. 2. Tak nie powinno wyglądać, może to świadczyć o uszkodzeniu wyżej opisanych rezystorów. 3. Wentylator chłodnicy wody chłodzi jednocześnie...
hej, mam problem z diagnozą układu klimatyzacji. Klimatyzacja jest dobrze nabita, sprawdzono dwukrotnie szczelność układu i jest wszystko w jak najlepszym porządku. A tutaj niespodzianka i klimatyzacja nie chłodzi, natomiast podczas postoju, kiedy chwilowo wcisnę pedał gazu na obroty 3000 obr/min to zaczyna naprawdę dobrze chłodzić. Według testera diagnostycznego...
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Witam, problem jest ze słabą skutecznością klimatyzacji podczas stania na światłach / w korku. Z nawiewów leci ciepłe powietrze. Klima działa dopiero wtedy jak jedziemy samochodem. Stwierdziłem brak wysokich obrotów wentylatora na chłodnicy przez co podczas postoju klima nie działa, nie może schłodzić czynnika. Gdy robię test elementu i włączam wysokie...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Witam Takie objawy to przeważnie niskie ciśnienie czynnika, czyli brak pełnego ładunku freonu w układzie. Jeżeli to jest seryjna klima to komputer wyłącza sprężarkę przy niskim ciśnieniu, a taki bład kasowany jest tylko po wyłączeniu zapłonu, ponieważ nie napełnia się układu na włączonym zapłonie. Jakie pomiary zostały wykonane? Podaj wyniki: Parowanie-...
Do zmiany wody w parę wykorzystuje się ponad 5x więcej energii niż do podgrzania wody z temperatury 0 st.C do 100 st. C. Odparowywanie wody, to nieuzasadniona strata energii. Wiedzą o tym ci, którzy używają szybkowarów. 1) Rozwiązaniem może być podniesienie ciśnienia w zbiorniku plus regulacja temperatury i ciśnienia. Woda przy wyższym ciśnieniu ma...
Pytanie czy zbyt wydajna sprężarka może być przyczyną że się przegrzewa. Tak. Jak najbardziej. Przecież nawet jak wszystko pozostałe będzie ok, to będą bardzo wysokie przegrzania. Sprężarka w głównej mierze chłodzi się powracającym czynnikiem. Chłodnictwo jest pełne paradoksów. Z dwojga złego lepiej jak sprężarka będzie mniejsza od nominalnej niż większa....
Panowie mam problem z klimatyzacją. Po 2 latach przestała chłodzić jak dawniej. Obecnie praktycznie nie chłodzi. Pojechałem na serwis. Po odebraniu okazało się, że nic się nie zmieniło - oddano mi niesprawną klimę - ponoć tylko nabito... nie będę komentował podejścia. Sprawdzili mi na pomiarze - ciśnienie po stronie LP wynosilo okolo 8-10 bar... po...
Zbyt słabe chłodzenie skraplacza. Potrzebne dodatkowe wentylatory. Możliwe że jest zamontowany ale nie działa. Przy zbyt słabym chłodzeniu ciśnienie rośnie ponad dopuszczalną wartość i układ się wyłącza - względy bezpieczeństwa.
2 poważne błędy: 1. nigdy, pod żadnym pozorem nie lać wody zamiast odpowiedniego płynu chłodzącego, 2. nigdy, pod żadnym pozorem nie odkręcać korka przy rozgrzanym silniku, ani nie uruchamiać silnika bez zakręconego szczelnie korka. Poczytaj też o termostatach fazowych. https://autokult.pl/24875,termostaty-faz...
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
Co do pływaka wystarczy założyć ten co masz :) pływak nie mierzy ilości cieczy w litrach tylko patrzy na wysokość poziomu cieczy po prostu producent zastosował taka podziałkę w litrach wiedząc ze najwyższy stan 100 % to właśnie te 75 litrów. wiec włóż podziałkę gdzie zamiast 75 jest 20 :). Pinout: wtyczka 12pin: 1- pasy bezpieczeństwa 2-poduszka powietrzna...
Jak za akumulatorem, to pod skrzynką przekaźników jest nadmuch na ECU. Wylot jest w skrzynce naprzeciw ECU i załącza się z drugim biegiem wentylatora chłodnicy jak dobrze pamiętam i jak odłączyłeś sam wentylator (nie kostkę z czujnika temp na chodnicy) to nadmuch (i wentylator chłodnicy jeśli jest podpięty) będzie działał w 3 przypadkach, temperatura...
Hejka wszystkim, problem jak w temacie. Pacjent Kia Carens III klimatronik. Spreżarka sie załącza, czynnik jest w układzie, ale nie chłodzi. Przewody w układzie robia ciepłe a nawet przewod wysokiego ciśnienia robi sie gorący. Dodam ze nie startuje wentylator przy załączaniu klimy a na krótko podłaczajac jak i również przez termostat, wentylator działa...
Zacznij od sprawdzenia ciśnień - to jest podstawa. Na na przednim pasie powinieneś mieć tabliczkę i tam jest napisane ile czynnika chłodzącego powinno być w układzie. Jak masz odpowiednią ilość czynnika i ciśnienia są OK to usterki szukaj w czujniku niskiego i wysokiego ciśnienia. Czujniki można łatwo oszukać robiąć zwory.
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
zacznij od tego: - odpowietrzyć układ chłodzący - sprawdzić termostat (jak nie puszcza to lewa górna rura zimna) - visco - pompa wody - niedrożny układ chłodzący - uszczelka pod głowicą Niektórzy chcą zaczynać od tyłu, zacznij od przodu.
a czy może być tak że ciśnienie jest za duże w układzie? na to mogło by wskazywać wyłączanie się klimy gdy jest ciepło.. (26`C) czy w tym aucie są dwa czujniki ciśnienia w układzie klimy ( wysokie i niskie) czy jeden który obydwa zakresy ogarnia?
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
Ale będzie słabiej chłodziło niż świeże powietrze z zewnątrz. W tym układzie temperatura cieczy będzie zawsze wyższa niż temperatura powietrza chłodząca skraplacz (mówimy o wodzie)
1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego : - Obserwuj, czy poziom płynu chłodzącego nie spada. Jeśli tak, może to wskazywać na wyciek zewnętrzny lub parowanie przez układ odpowietrzania. 2. Test ciśnieniowy układu chłodzenia : - Przeprowadź test ciśnieniowy, aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Sprawdź wszystkie węże, połączenia i chłodnicę...
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
nie ma różnicy gdzie mierzy się wydatek - po obu stronach strumień przetłaczanego czynnika musi byc taki sam bo to układ zamknięty. Wydatek od słowa wydawać czyli WYDATEK musi być na wylocie. Ilość czynnika jest stała ale zapewne pojemność układu wysokiego ciśnienią jest mniejsza niż niskiego. Stąd większe ciśnienie. Układ mały i na dodatek dławiony...
Cześć , Ja walczę u elektro-mechanika od miesiąca , czytam wszelkie fora internetowe i chciałbym pomocy nawet odpłatnie ;/ Wymieniłem sprężarkę , na w pełni zregenerowaną dlatego że się zatarła , nowa chłodnica nissens, czyszczenie układu . Podcza wjazdy chłodzi , na postoju na biegu jałowym zaczyna lecieć cieplejsze powietrze . Ponownie podmieniona...
Ta nieszczelność nie ma nic wspólnego z tym problemem. Tutaj masz zbyt wysokie ciśnienie w układzie więc sterownik wyłącza kompresor i włącza drugi bieg wentylatora by zbić ciśnienie w układzie. Wentylator ma chodzić cały czas podczas pracy klimatyzacji.
W mazdach z lat 90 był w sumie prosty układ. Sterownik AC który umożliwia włączenie klimy tylko przy włączonej dmuchawie, do niego przyłączony czujnik temperatury parownika (termistor). Jak temperatura nie jest za niska sterownik wystawia sygnał załączenia. Sygnał ten idzie przez sterownik silnika (pewnie odłączenie przy wysokim obciążeniu silnika)...
Wiem o tym bo dużo o ciekłym azocie czytałem, ale gdyby tak wziąć kilka układów z różnymi gazami i ułożyć od najwyższej temperatury wrzenia do najniższej i żeby ten ostatni chłodził ciekły azot pod ciśnieniem (to się chyba fachowo nazywa kaskada)?
167W to o wiele za dużo i się spr-ka zamorduje, możesz wsadzić góra 130W bo większa będzie bardzo dławiona i się uszkodzi a ilość czynnika? Też tak uważam, ale lepiej zamiast mocą posługiwać się wydajnością objętościową lub pojemnością skokową. Mogę zrobić niższe ciśnienie na odparowaniu, tym samym spada rzeczywista moc chłodnicza. Dławienie jest stałe...
Ilu fachowców, tyle sposobów, ale odkręcanie korka na rozgrzanym silniku to głupota, która grozi popażeniami. Jeszcze raz piszę: układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem. Wyższe ciśnienie przesuwa punkt wrzenia i zapobiega powstawaniu korków parowych.
skończyło się na odłączeniu wentylatora klimy (bo i tak nie używany a układ jest pusty) i pozostawieniu wiatraka za chłodnicą... odłączyłem zasilanie od czujnika temperatury ale nic to nie dało. Bedę próbował załatwić jakiś pasujący by sprawdzić czy problem jest w czujniku, czy może jednak termostat... Aha, szperałem po innych forach i ktoś miał problem...
Jeśli była by uszkodzona uszczelka pod głowicą to raczej miał byś stan płynu chłodzącego wysoki więcej niż miałeś wlane i płyn zimny był by mętny/ a co do takiego wysokiego ciśnienia w zbiorniku może być korek podciśnienia nie sprawny lub zapowietrzony układ chyba że sprawne jest ogrzewanie w samochodzie to w tedy bym się nie zamartwiał/ zobacz jeszcze...
Bremsflussigkeit Poziom płynu hamulcowego osiągnął MIN / Uzupełnić przy najbliższej okazji Oeldruck Motor Za niskie ciśnienie oleju w silniku / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Kuhlwassertemp Za wysoka temperatura płynu chłodzącego / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Handbremse losen Zwolnić hamulec ręczny - informacja po przekroczeniu...
czy układ nie ma jakiegoś presostatu albo czujnika ciśnienia, który mógłby wywalić komunikat o zbyt niskim ciśnieniu? Sprężarka, jak jej dotykałem, jest gorąca, a temperatury w bębnie dość wysokie, bo suszy ubrania dość skutecznie. Po jej rozłożeniu i złożeniu nie stwierdziłem żadnych widocznych uszkodzeń, widziałem, że na rurkach od skraplacza jest...
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
Witam. Zacznę od tego, że szukałem na forum tematów o sharanie, czy innych samochodach z podobnymi problemami, ale nie trafiłem na taki, który odzwierciedla moją usterkę. Otóż przedmiotem problemu jest Sharan (z lat 1999) i jego klimatyzacja. Wentylator pracuje. Sprężarka chodzi, słychać załączanie i rozłączanie. Ciśnienie LP Spada z 5bar do 2 po włączeniu...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
Temperatura na dwuwskaźniku: Biały — do 80°C Zielony — 80...95°C Czerwony — powyżej 95°C https://archive.org/details/UrsusC330C33... Poza tym książki „z epoki” w czasach termostatów mieszkowych podawały prawidłową temperaturę płynu chłodzącego w przedziale 75–85°C. Termostaty...
Witam, raz jeszcze. Byłem u znajomego w warsztacie, nabiliśmy klimatyzacje jeszcze raz i co się dzieje, podczas działania/sprawdzania niskie cisnienie trzyma 3 Bary, natomiast wysokie ciśnienie dochodzi do aż około 30 barów na wolnych obrotach i dopiero załącza się wentylator klimatyzacji, natomiast gdy "przygazowałem" silnik do około 2500-3000 obrotów...
henrykS . A kolega to w jakimś laboratorium cieplnym pracuje że tak się zna? W elektrowniach nie tylko atomowych wiedzą, co jest grane, tam stosuje się wodę o max temperaturze obiegu 25 st.C. A w który to układzie ta woda krąży, że tak zapytam? Też się zastanawiałem bo do takich celów wykorzystuje się ciecze/gazy o niskiej energii przemiany, a nie...
Witam serdecznie Mam Volvo xc60 2.4d5 215km 2014 r automat dwie turbiny z dużą ilością błędów Ogólnie samochód przechodzi w tryb ograniczony brak mocy nie zmienia biegów może 2 góra 3 begi używa Różnica ciśnień na DPF wynosi 5mbar na biegu jałowym A pokazuje błąd DPF zapchany Sądzą 44g Po zresetowaniu DPF i przejechaniu 2 km to samo Błędy jakie odczytałem:...
Witam Do napisania tego wątku zmusiała mnie niestety bezradność rodzimych "specjalistów" od układów klimatyzacji. Niestety od kilku tygodni bezskutecznie poszukuję jakichkolwiek informacji na temat podobnego przypadku równocześnie korzystając z bezradnych usług serwisu klimatyzacji, a teraz do rzeczy: układ jak w temacie w Oplu Astra 2 wymieniony na...
Układ chodzenia składa się z dwóch podukładów w jednym jest freon pod niskim ciśnieniem to jest ta część która znajduje się w lodówce i pobiera ciepło z otoczenia potem gaz przechodzi przez sprężarke i pod wysokim ciśnieniem oddaje to ciepło do otoczenia przez to czarne z tyłu co nazywasz kratką i to by było na tyle
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
R290 w układzie R410A nie ma kompletnie sensu i nie ma tu ani jednego "pozytywu". Jeśli chcesz już kombinować, to pozytywne efekty daje napełnienie samym R32. R290 jest dobrym zamiennikiem ale R407C i taki sprzęt było kupić. R32 to wyższe ciśnienia sprężania i mniejsza efektywność układu projektowanego dla R410A. Nadal pozostaje kwestia optymalnej...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Zastanawiam się też nad faktem, że gdy PC będzie w stanie spoczynku (czyli brak przepływu przez ogrzewające CPU), to dalej ciecz będzie znajdować się w pojemniku z gazem - który bagatela może osiągać temperaturę nawet -40 stopni, zaś sama mieszanka np. glikolu z wodą może zamarzać przy temp -37 stopni... A jak ten propan ma osiągnąć -40°C. Jak to jest...
Witam wszystkich. Volvo v 40 1.9 td 95kM 1999r. Klimatyzacja w ogóle nie działała była rozszczelniona, dziura w chłodnicy.Chłodnica została wymieniona na taka nową ale najtańszą ,układ Został sprawdzony szczelność wszystko ok .Po nabiciu układu klima działa wszystko wentylator na chłodnicy ,klima chłodzi, ale przy takiej temp. jak teraz ciśnienie wysokie...
Przetwornik ciśnienia jest jeden w zależności od pracy grzanie chłodzenie pełni funkcje wysokiego lub niskiego ciśnienia. Ch 43 to problem z samym przetwornikiem czyli rezystancja wewnętrzna jest poza zakresem. Zwarty lub rozwarty. Ch35 to że kilku krotnie spadło ciśnienie poniżej normy i układ się wyłączył i stoi w awarii. Aplikacja jest dobra. https://obrazki.elektroda.pl/2857160800_...
Panowie jest światełko w tunelu, dałem osobny prąd na bezpiecznik F06 i wszystko działa upuszcza normalnie powietrze osuszaczem, tylko ze wtedy cyka co kilka sekund przekaźnik K5 i teraz powstaje pytanie czy reanimować płytę z bezpiecznikami czy kupić drugą, bo dodam ze mam problem ze wskaźnikiem płynu chłodzącego żyje swoim życiem lata góra dół i wskaźnik...
Witam, układ ciśnieniowy nie wymyślono sobie dla fantazji, po pierwsze ktoś o tym wspomiał, by podnieść punkt wrzenia cieczy chłodzącej co za tym idzie nie dopuścić do zerwania płaszcza chłodzącego silnik i głowicę przy wysokich temp otoczenia lub dużych obciażeniach silnika, wysokie cisnienie zapobiega efektowi kawitacji na łopatkach wirnika pompy...
,,Wziąłem się zatem za czujnik na osuszaczu - i tu zonk zwierając piny sprzęgło załączyło się na stałe, rurka wlotowa do kabiny pokryła się szronem, natomiast wylotowa jest ciepła (?)" Od którego miejsca zaczyna się chłodzenie na rurce wysokiego (wlotowej)? Przełącznik wentylatorów uszkodzony (ale skoro kompresor rusza to nie powinno mieć to wpływu...
Brud znajdował się na sitku i opiłki prawdopodobnie z pompy... dziś zostało jeszcze raz sprawdzone sitko na zaworze i kilka opiłków było.. więc pompa niestety do wymiany i zawór rozprężny też bo sitko dosyć sporo dziurawe.. Po włączeniu ciśnienia na niskim 1,5 bar a na wysokim 5 bar. Wcześniej było lepiej. Teraz już nawet dosyć mało chłodzi. Dodano...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
https://obrazki.elektroda.pl/6671459600_... Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował...
Oczywiście paliwowy w bloku silnika, odłącz zasilanie i powrót i wtedy sprawdzaj tę szczelność. :) 6,5-7 bar na wolnych obrotach to mocno za dużo. Masz zablokowany powrót. Zawór serwisowy w króćcu powrotnym z filtra albo przelewowy na bloku. Przy niedostatecznym przepływie na powrót masz niedostateczne chłodzenie wtryskiwaczy i tu moze być przyczyna...
Witam wszystkich, mam problem z samochodem Skoda Octavia 1.9tdi 110km 2002r klimatyzacja nabita 750g. Po uruchomieniu climatronika elektromagnes spreżarki sprzęga sprężarkę wentylatory na chłodnicy oba się włączają ale klima nie chłodzi. Po podpięciu maszyny i uruchomieniu klimy niskie cisnienie miedzy 2-4 , a wysokie stoi cały czas na 4. A jeszcze...
jakby się udało zmierzyć ciśnienie to: 1. Podłączmie manometru przy zatrzymanej dużo(!) wcześniej sprężarce. Pomiar statyczny zimnego układu 2. Włączenie urządzenia i obserwacja zmiany ciśnienia aż do jego ustabilizowania się. Co najniej kilka minut. Wentylator parownika na max! 3. Wyłączenie i znów obserwacja szybkości narostu ciśnienia. Powinno dojść...
Witam Sprężarka cały czas się kręci z silnikiem. Po podłączeniu vaga widzę błąd 819 (czujnik wysokiego ciśnienia G65). Jak byłem na sprawdzaniu, podłączyli pod klimę manometry ciśnienie w układzie jest w porządku, czyli układ jest szczelny. Sprężarka nie startowała dlatego podłączyli ją na krótko, wtedy wystartowała zmieniało się ciśnienie w układzie....
Witam serdecznie wszystkich chętnych pomóc! Mitsubishi colt CZ 2007r 5d HB, układ klimatyzacji szczelny, czynnik jest 430g. Odpalamy samochód właczamy klimatyzacje, uruchamia się zaczyna chłodzić i po kilkunastu kilkudziesięciu sekundach stopniowo przestaje chłodzić. Ponowne wyłaczenie klimatyzacji przyciskiem AC nic nie pomaga. Gasimy autko odpalamy...
Zapchany masz filterek cieczy chłodzącej w chłodnicy oleju- wyjmij ten filterek i go wyrzuć.Zapchany filterek powoduje brak recyrkulacji wody przez chłodnicę oleju w efekcie czego olej wskutek zbyt wysokiej temperatury traci swoją viscosity (chyba viskotyczność- sorki, nie wiem jak to po polsku nazwać, tracę umiejętność komunikacji w jez.polskim).Olej...
Kolego czytaj uważnie ! Tak głowica była sprawdzona na mikropęknięcia i planowana, uszczelka pod głowicą była już 2 razy wymieniana, śruby wymieniłem na nowe oryginalne z ASO Renault przy pierwszej wymianie, za drugim razem zamontowałem te same śruby, sprawdzałem je i były takiej samej długości. Tylko skoro w układzie smarowania jest ok 6 bar, a w układzie...
Gruntowa pompa ciepła uległa awarii. Pompa glikolu zgłasza suchobieg, ale w obiegu dz jest ciśnienie 2.0. Dodatkowo jest stale błąd presostatu wysokiego ciśnienia, a sprężarka tuż po starcie wywala różnicówkę (choć przewód N nie jest używany, bo to sprężarka 3-fazowa). Takie są objawy, jako przyczynę obstawiam zebranie się powietrza z całego układu...
Padła lodóweczka i mi, led miga 3x zrozumiałem z filmiku że to problem sprężarki?. Lodówka umierała dość długo-miała problem z wystartowaniem, po jakimś czasie i kilkunastu próbach włączała się. Czy to nie objaw braku czynnika chłodzącego? Troche sobie odpowiedziałem: Motor start error (The rotor is blocked or the differential pressure in the refrigeration...
Witam. Kontrolka którą zaznaczyłes na dole to kontrolka alarmu za wysokiej temperatury płynu chłodzącego silnika.Razem z nia zapala sie na srodkowym wyswietlaczy STOP. Masz układ hydrauliczny z pompą o zmiennej wydajności.To znaczy jeżeli dzwignie hydr. zewnętrznej i podnosnika są w neutralnym położeniu to pompa praktycznie nie pracuje gdyz tarcza sterująca...
układ wysoki ciśnienie ciśnienie układ chłodzić ciśnienie układ chłodzić citroen
oporność świetlówki adres liveboxa słabe ciśnienie karcher
płyta indukcyjna tranzystory electrolux ews11277fw
Fiat Ducato 3.0 JTD błąd P2563 - diagnostyka i rozwiązania Kod PIN do pilota Citroen C5 X7 - jak uzyskać?