najpierw stan oleju do sprawdzenia (sprawdza się w automacie na zapalonym silniku!) potem register "inhibitor switch" czyli ten przełącznik na skrzyni pod linką wyboru biegu do czyszczenia potem jak to nie pomoże to już jakaś diagnostyka/grubsza naprawa... nie miga kontrolka skrzyni?? bo to jest tryb awaryjny i po prostu skrzynia rusza z 3 albo 4 biegu
panowie dobra biorę to pod uwagę samozapłon,tylko dlaczego nie kopcił na biało czyli spalał ropę a nie olej,jest taka możliwość ze coś innego nawala?może ten potencjometr gazu jest zły co mu tak dawkuje taką ilość ropy,ze wchodzi na tak wysokie obroty??
Witam szanownych kolegów. Wyminiłem silnik w samochodzie Mazda 323F 1,5 16V z roku 1995. Po operacji niby wszystko jest ok, ale nie potrafię ustawić obrotów w samochodzie. Obroty biegu jałowego to 1350 obr/min, czy ktoś potrafi podpowiedzieć co muszę zrobić, żeby samochód miał prawidłowe obroty ?? Pozdrawiam Marcin P.S. Czy zdemontowanie sprężarki klimatyzacji...
Witam, Mam pytanie. Co może być przyczyną za wysokich obrotów silnika. Moja mazda na obrotomierzu pokazuje 2,5 tys obrotów bez dodawania gazu. Proszę pomóżcie mi, bo już nie wiem co robić. :cry::cry::cry::cry:
Jak wciśniesz sprzęgło nawet przy 100km/h powinieneś mieć obroty na poziomie 750 obr/min.
Witam mam problem z mazda 323f 2.0 diesel auto nie odpala po przypięciu elektrozaworu na krotko odpala wskakuje na wysokie obroty i gaśnie
Wine jest obce powietrze w układzie dolotowym. Nieszczelny układ przełączania nawiewu, serwo, rurki podciśnień w silniku itd. Wysokiemu i sondzie daj spokój.
Sprawdzić może, ale przy ubytku płynu wolne obroty by falowały, a pisze że po 3 minutach silnik ładnie trzyma obroty.
Jesli obroty rosna bez wzrostu prędkosci to może swiadczyc jedynie o układzie przeniesienia napędu
nieszczelność dolotu
Chodzi o to, że zimny silnik ma podwyższone obroty biegu jałowego, które powoli spadają do normalnej wartości?
jak rozwiazales ten problem mam tak samo
Jeśli obroty rosną, auto jest na biegu i nie przyspiesza to nie ma innej opcji niż uślizg na sprzęgle.
Gdzie i na którym gubi zapłon? Bo gubi na 100%...
Zmniejsz mnożnik na wysokich obrotach na gazie bo jest za bogato.
Prawdopodobnie masz dalej uślizg sprzęgła. Nie czuć swądu palonego sprzęgła? Nie czujesz, żeby obroty rosły inaczej niż prędkość przy gwałtownym przyspieszaniu?
Czy nikt nie ma zadnych pomysłów?
Jutro zmierzę kompresję ale mam pytanie gdy dodam lekko gazu silnik wpada odrazu na bardzo wysokie obroty i nie przyspieszając przy tym jednocześnie
Witam. Wymień filtr paliwa? Mało paliwa dochodzi przy wyższych obrotach.
a uszczelka przypadkiem nie objawia się falowaniem obrotów ? bo na benzynie chodzi stabilnie
witam! Jesli sa problemy z przeprogramowaniem seryjnego komputera to mozna zastosowac zewnetrzny komputer SMT6 sterujacy mapami paliwowymi i zaplonu. A ten brak przyspieszenia moze byc spowodowany tym ze samochod ma ostrzejsze walki rozrzadu! auta z takimi walkami lubia wysokie obroty. Podobnie zachowuja sie wozy ze zmiennymi fazami rozrzadu:] Duzo...
Jeśli chodzi o obroty to bym powiedział ze jest to wina silniczka krokowego.co do szarpania przerywania sprawdź kable wysokiego napięcia i świece od tego możesz zacząć jeśli te rzeczy są ok to niestety może to byc wina pompy paliwa.
ABS nie ma wpływu, czujnik temperatury też raczej nie, bez pożądnej diagnozy nic z tego nie będzie, może pompa przysiada, może filtr paliwa albo coś z EGR.
reset ECU (usunąć na 10 sek bezpiecznik 7,5A opisany jako BACK UP w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika. )odpalić silnik i pozwolić mu się rozgrzać do pierwszego włączenia wentylatora chłodnicy. Podczas tej procedury ECU dobierze odpowiednie nastawy dla przepustnicy . nie dodawać gazu !!
Układ niskiego ciśnienia może się zapowietrzać delikatnie. Wyjąłeś wtryski więc i układ wysokiego się zapowietrzył. Niech pochodzi trochę na wolnych obrotach.
Ale gdy lekko dodam gazu do 3 tysięcy później silnik sam wchodzi na wysokie obroty pomimo braku naciśnięcia mocniejszego pedału gazu
Obejrzałem faktycznie jest tam czujnik położenia,a co myślicie o czujniku temperatury, raczej wątpię aby problemem była kompresja. Wydaje mi się że na zimnym też by nie palił ale wiadomo na zimnym sam wchodzi na wyższe obroty
Silnik to 2.0 FS, 115 KM. Ten patent z klemą i jazdą na benzynie próbowałem. Jechać na benzynie da się, ale w miarę jak silnik się nagrzewa, to samochód coraz gorzej jedzie. Nie ma płynnego przejścia na wyższe obroty po wciśnięciu pedału gazu - szarpie i nie chce wejść na wyższe obroty.
Witam piszę tu żeby spytać czy ktos z was nie mualw takiego problemu jak ja a mianowicie, moja mazda Po odpaleniu rano( zdarza sie też że jest tak Też przy nastepnym odpaleniu) ma bardzo wysokie obroty 2000-2500 i wtedy kopci na biało, czemu az tak wysokie obroty i czemu w tym momencie kopci jakieś pomysły? :idea:
Za wysokie i za niskie ciśnienie paliwa.
Niedawno robiłem taką mazdę znajomemu tylko tam problemem były za wysokie obroty na biegu jałowym. To co u ciebie jest to może być źle ustawiony zapłon. Obroty biegu jałowego w trybie serwisowym powinny trzymać na ok. 800obr,/min. Trzeba ustawić obroty biegu jałowego. Jeśli nie ma innych usterek, należy ustawić potencjometr położenie przepustnicy (TPS)....
Wkręcaj śrubę gazu aż przestanie wchodzić na obroty po przegazowaniu i następnie odkręć 1-2 obroty i to wszystko.
WITAM mam MAZDĘ MX6 z silnikiem 2.5 V6 i jeżdżę na LPG bardzo słabo ciągnie na wysokich obrotach mam zamiar wstawić blosa ale niewiem czy będzie on dobrze działał w tym silniku jeżeli ktoś już wstawił blosa do takiego silnika to proszę o odpowiedź a może są inne sposoby na poprawę dynamiki tego silnika na LPG
jazda raczej o kropelce - nie szybciej niż 100 km/h i do 3 tysięcy obrotów w aucie mam sekwencyjny gaz
Sprawdziłem cała instalacje gazowa wymieniłem filtr od gazu, świece są nowe przewody tez ok kopułka i palec tez. Instalacja która posiadam sekwencja. No ale bardzo mnie to zadziwiło ze po od łączeniu przepływomierza nic się nie stało. Powiem jeszcze że obrotomierz pokazuje obroty rożne czasem 1000 obr czasem 750 a czasem nawet 1500. Czym to jest spowodowane.??...
No właśnie, to jest dziwnie z tym ciśnieniem bo podczas kręcenia tak rośnie a zapalić nie chce, jak dostanie plak to chodź na ok 1700 obrotów i ciśnienie jest od 30 tyś. A za te wysokie napięcie to dzięki bede szukał przyczyny. Czy też może mieć wpływ że nie odpala zbyt wysokie napięcie?
Witam Od 5 lat jestem posiadaczem mazdy 2 1.4 di 2003r. wszystko było ok ale od pewnego czasu po uruchomieniu silnika(zimno,ciepło) obroty sięgają od 1200 do 2000 dopiero po przejechaniu ok 5 km wchodzi na 800 czujnik temp. kłamie dmucha ciepłe powietrze a wskazówka się nie rusza dopiero po jakimś czasie pokazuje temp. właściwą ponadto często wyświetla...
Tydzień temu podczas jazdy zaczeły mi mrugać wszystkie kontrolki na niskich obrotach, przedwczoraj brakło ładowania. Zmieniłem alternator ładowanie było, ale po wczorajszych 1000 km znowu nie ma kontrolki na desce raz są a raz nie przy zgaszonym silniku!! Po odpaleniu i odłaczeniu aku samochód chodzi na wysokich obrotach na wolnych gaśnie co to może...
Witam, mama problem z moją mazdą otóż za każdym razem po przejechaniu ok 8 km silnik gaśnie w trakcje jazdy i zapalają się kontrolki jak do odpalenia. Po tym silnik bez problemu normalnie odpala i można dalej jechać lecz po przejechaniu tym razem ok 2 km znów gaśnie itd aż dochodzi do tego że nawet po przejechaniu 1 m silnik gaśnie.. Lecz gdy stoi na...
pali mi ok 13l na 100 km teraz jezdze do 110 maks bez gwałtownych przyspieszen jedze po ok 50 km dziennie Dodano po 2 jeszcze jest tak ze po przejechaniu ok 12 km gasnie gdy wrzucam na luz i jak ja odpale faluje na obrotach
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy więc sorki jeśli ten temat już kiedyś był. To tak, mam problem z moja Mazdą121 z silnikiem Fiesty 1.3KAT Endura, jest na elektronicznym wtrysku, rocznik 1996. Otóż Mazda na zimnym silniku pali bez problemów, ale wchodzi na wysokie obroty ok. 1600 i tak trzyma i nie chce zejść na niższe obroty. Z kolei gdy silnik...
cinekk2 ty lepiej zmień gazownika bo ten chyba nie wie co mówi i robi , prawdopodobnie teraz to ty masz coś z rozdzielaczem (o ile tam cos nie opatentowali to tylko brudne szczelinki ) jest jeszcze taka możliwośc ,że z reduktora przez podciśnienie idzie gaz i się po prostu przylewa na wolnych obrotach, sprawdz też przewody podciśnieniowe z reduktora...
Równo pracuje, zauważyłem też, że dzieje się tak jak wyjeżdżam z zakładu, i wjeżdżam w koryto do mycia kół( auto przechyla się do przodu a potem do tyłu) oraz jak szybko na skrzyżowaniu skręcam to ten objaw występuje. W innych przypadkach nie puszcza chmurki nawet na wysokich obrotach, i nie czuć w spalinach nawet krzty przepalonego oleju.
Ogólnie to regulator sprawdza napięcie wyjściowe, jak za wysokie, to odcina wzbudzenie, jak za niskie, to odwrotnie. Posprawdzać połączenie żawórką 21W.
witam mam problem z mazdą 626 12zaworową 89 rok a mianowicie: po odpaleniu rano silnik pracuje przy 1500 obrotach i bardzo nierówno chodzi około piętnastu minut a następnie wchodzi na 2000 obrotów na ssanie po następnych piętnastu minutach pracuje prawidłowo. świece przewody i filtr powietrza wymieniony. czy ktoś może mi na to coś poradzić.dziękuję...
Problem polegał na tym, że w zbiorniku wyrównawczym był płyn a chłodnica była pusta gdyż przewody od zbiornika do chłodnicy były pozapychane - stąd auto łapało wysoką temperaturę i skakały obroty. Wyczyściłem przewody i uzupełniłem chłodnicę płynem i wszystko już jest w porządku.[/GVideo]
Witam, mam problem z Mazdą 323F BJ 1.6 benzyna/gaz 2001 rok. Na benzynie, leciutko falują obroty, na gazie chodzi na 3 cylindry, gaśnie itp. Wymienione zostały przewody wysokiego napięcia, świece i uszczelka pokrywy zaworów, bo na 1 cylindrze zbierał się olej a problem pozostał. Ktoś miał taką przyczynę i podpowie coś? Wtryski gazu, to Dragon Silver.
Kolego "GAZOWNICY" zawsze zwalają winę na instalację elektryczną od zasilania benzyną, ale jeśli piszesz, że nierówna praca silnika na biegu jałowym występuje również na benzynie, to przyjrzałbym się układowi wysokiego napięcia, a w szczególności wymieniłbym świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia, kopułkę rozdzielacza i palec rozdzielacza.
Logika nakazuje sprawdzenie filtra. No i psychika :) To pewnie mniejsze koszty niż wymiana całej pompy? Nie mogę znaleźć też filtra pod maską. Czy jest takowy? Przepływomierz próbowałem odłączać. Spadają trochę obroty biegu jałowego i nie wchodzi na wysokie. Dławi się w całym zakresie bardziej niż z podłączonym.
Popieram to co powiedział kolega Tomek 665 Bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie alternatora a w szczególnosci uzwojeń wirnika Przy pewnych obrotach lub temperatórze alternator może zachowywać się poprawnie Wymontój alternator i dokładnie sprawdz poz Pozdrawiam
Właśnie chodzi mi o te 0,8 ms Motronica. Poniżej 1,05 ms zawiesza się wtryskiwacz, a startuje 1,15 ms. A ponieważ tam jest wysokie ciśnienie paliwa jak na jednopunkta to chciałem się upewnić.
Witam Mój samochód to Mazda Premacy 1,8 100kM 2002r z LPG. Problem dotyczy pracy na benzynie ( na gazie pracuje identycznie). Po odpuszczeniu gazu obroty silnika nie spadają "do końca" tylko zatrzymują się na poziomie 1200-1400obr/min. i dopiero po zatrzymaniu samochodu spadają do 800-900obr/min. Obroty opadają raczej wolno. Poza tym od niskich obrotów...
Mam nadzieje że problem już rozwiązany, otóż od jakiegoś czasu miałem problemy z alternatorem na wysokich obrotach 2k rpm ładowało aż wkońcu się "skończył" jego żywot alternator zmieniłem na nowy ładowanie wporządku i auto zaczeło jeździć normalnie.
Postaram się opisać mój problem: Silnik zazwyczaj trzyma ładnie wolne obroty w granicach 750 obr/min lecz kilka razy dziennie obroty jałowe wskakują na 1400 obr/min i wtedy można wyczuć że najprawdopodobniej silnik dostaje zbyt dużą dawkę paliwa , silnik traci moc i ma problemy płynną jazdą, gdy zatrzymam silnik w takim stanie to wtedy nie mam możliwości...
a wiec co zrobiłem.. wyczyściłem aparat zapłonowy.. przeczyściłem elektrozawory... obejrzałem lutowanie kabla przy aparacie zapłonowym ( zapewne zbiera info o obrotach silnika) wygląda niby ok.. kalibracje po czyszczeniu i strojenie map po czyszczeniu reduktora oczywiście przeprowadziłem.. ciśnienie robocze mam ustawione na 1.4-1.45 bara i przy pełnym...
Mam taki oto problem, że auto nie wchodzi na wysokie obroty. Na wolnych pracuje normalnie, ale jak wcisnę pedał gazu, to zaczyna się dusić i potrafi strzelić w kolektorze dolotowym (wszystkie te objawy występują na benzynie). Wszystko to dzieje się jak samochód trochę się nagrzeje. Mój samochód to Mazda 626, rocznik 93, silnik 2.0 115 KM. Bardzo będę...
Na szczęście jeszcze nie muszę wozic teściowej ale u mnie tak właśnie wygląda dynamiczna jazda (pojęcie względne). Bo albo się wlekę (z całym szacunkiem) jak emeryt albo słucham pięknego dźwięku silnika na wysokich obrotach, nawet gdy się to mija z celem. Do VTEC-ów mam sentyment za ich kulturę pracy i dźwięk więc go polecam. :D
Właśnie wyższe obroty powodują większy przepływ płynu. Znajdź sobie węże od nagrzewniczki wchodzące przez grodź do wnętrza auta i sprawdź, okaże się że na wolnych jeden jest ciepły a drugi zimny. Na wyższych obrotach oba będą ciepłe.
Witam ! Auto Mazda MX-5 NB, auto stało ok. 2 lat bez uruchamiania. Po odpaleniu okazało się że alternator jest lekko zablokowany. Wyciągnięty oczyszczony z nalotów rdzy kręcił się bez problemów. Auto przejechało kilka km po czym pewnego dnia przy próbie odpalenia brak reakcji. Okazało się że uszkodzona jest pompa paliwa. Po wymianie na nową auto odpaliło...
Witam, posiadam mazde 626 z 95roku 1.8silnik. Faluja mi obroty na benzynie, czyscilem już przepustnice i silniczek krokowy ale jest to samo. Czesto nawet gaśnie gdy jest na biegu jałowym. Dodam jeszcze to że na zimnym silniku są wyższe obroty. Co mam jeszcze zrobić?
Cześć, Pacjent to mazda 2 1.4 HDI (problem z szalejącym ciśnieniem paliwa (raz przy 1200-1500 obr potrafi pokazać 2tys bar i zgasić go... to ewidentnie wskazywałoby na regulator ciśnienia paliwa... Problem z tym że auto przyjeżdża a tutaj objawy dokładnie odwrotne tzn nie chce dochodzić do 1000 bar.... Dodam że wg. tego co pokazuje ECU ciśnienie paliwa...
No właśnie nie mam ani testera, ani oscyloskopu. Jak dotąd multimetr się nie mylił, ale fakt to bardziej intuicja niż pomiar. Świece są OK, przewód i wtyczka oryginał nietykane (masę chyba bierze z wydechu - jeden przewód) filtr powietrza wymieniłem, paliwo raczej też beż problemu bo silnik pracuje beż żadnego zarzutu. Jedynie bardzo dziwny współczynnik...
Witam. Jak w temacie na wolnych obrotach świecą mi wszystkie kontrolki przy wyższych obrotach gasną co może być przyczyną tego?? Ładowanie na swoich obrotach jest ok12,6V co jest przyczyną tak słabego ładowania. Na wyższych obrotach jest 13,6V. Proszę o odpowiedź.
Witam, przepala mi bezpiecznik wentylatora chłodnicy (15A). Dodam, że wentylator załączam ręcznie przyciskiem z kabiny, kable idą do akumulatora stamtąd dwoma przewodami bezpośrednio do wiatraka, wszystkie kable wydają się ok., nie ma żadnych przetarć. Pomyślałem, że wiatrak może być na wykończeniu i go podmieniłem, lecz sytuacja dalej się powtarza....
Witam Panów, Kilka dni temu wracając do domu, w trasie pękła mi rura od odmy. Co skutkowało tym, iż zapalała się i gasła kontrolka oleju (stan oleju dobry). No, ale na tym się nie skończyło. - czasami jest wrażenie, że samochód zamula (jakby brak obrotów) - czasami pojawia się dziwne cykanie Te wszystkie objawy są kiedy auto pracuje na niskich bądź...
miałem problemy ze nie kwrecal sie na wysokie obroty przy przyspieszaniu, dusił sie i dławił więc, wyminialem filtr paliwa jakies 1 miech temu i albo syf zerwalo i znowu sie zapchal albo cos z pompa poniewaz przy przygazowaniu takdo 4 tys nawet do 5 było czuc won benzyny :(((
Patrzyłem dziś na kostki które idą do cewek na dwóch przewodach jest masa a na jednym plus. Sprawdzałem czy podczas próby przerywa napięcie ale na żaden sposób podłączenia nie. Więc mam pytanie co wysteruje żeby w danym momencie iskra była? a drugie pytanie mam, gdy naciśnie się gaz do końca i odcięcie jest to co odcina w tedy żeby wyższych obrotów...
Witam, jak ww temacie kąt zapłonu wynosi ok -7 stopnia a powinien wynosić ok tyle w plusie. Strasznie szarpie autem na wysokich obrotach , obroty falują. Nie mam już pomysłu co to moze byc .. moze ktos miał podobny problem?
Problem jest w Mazda 323 87rok prawdopodobnie 1.5 z gaźnikiem Aisan. Auto na LPG (1 gen) chodzi prawie prawidłowo, jedyna wada to wysokie obroty biegu jałowego 1-1,2tyś. Na benzynie auto odpala bardzo ciężko. Gdy odpali, chodzi chwilkę i gaśnie (nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny a chwila trwa od 30 sekund do 3 minut, raz udało się przejechać...
Zaczęło się od wymiany żarówki, wymieniając ja zrobiłem zwarcie wyrzuciło bezpiecznik od tamtej pory auto ma wysokie obroty, przestał działać tempomat i nawiew, po nienaciśnięciu hamulca obroty w równym tępię skaczą od ok 700 do 2000. Odwiedziłem już kilka warsztatów i wszyscy się poddają, zacytuję co dziś mi powiedział mechanik: "Auto ma zbyt wysokie...
Jezeli autko ma zrobione więcej niż 100 000 km na tych samych przewodach wysokiego napięcia i tych samych świecach to już są do wymiany bo inaczej będzie przerywać. Przewody w serwisie kosztują 400 zł a świeca jedna 80 zł ale można spokojnie kupić przewody za 190 zł orginalne japońskie.
Jeśli jedziesz spokojnie, z jednakową prędkością, silnik nie jest mocno obciążony, to sterownik włącza wyższy bieg a wszystko rozbija się o oszczędność paliwa. Depniesz na gaz, to zredukuje bieg (i) i tym samym zwiększą się obroty silnika. Np w maździe CX-3 automat, przy spokojnej jeździe na wysokim biegu, obroty silnika potrafią spaść do ok 1500-1600/min....
Witam Od dłuższego czasu mam problem z poszarpywaniem auta na gazie. Przed wizytą, wraz z dokładną regulacją u gazownika zostały wymienione przewody na WN sentech i świece denso. Było to ok pół roku temu. Po regulacji było w miarę ok, natomiast po niedługim czasie Mazda znowu szarpie na gazie. Przykładowo jeśli przy niskiej prędkości puszczę gaz na...
Witam Mam problem z prawidłową pracą silnika, szczególnie to widać na niskich obrotach. Silnik odpala prawidłowo lecz po kilku sekundach prawidłowej pracy następuje szarpanie, obroty spadają niemal do zera po czum jak już silnik ma zgasnąć to nagle obroty wzrastają do 1000 obr/min i kilka sekund pracuje prawidłowo. Sytuacja się powtarza cyklicznie....
Witam Moze ktos wie co moze byc Przyczyna wysokiej tepmeratury (max) silnika przy niskich obrotach. i to sie dziej jak stoje na swiatlach albo w korkach a ja przyspieszcze to temp opadnie. Albo potrawi np. na swiatłach wskazówska podnosic sie i po chwili opadac. Termostat byl wymieniany
Witam niedawno czyściłem całą przepustnice i krokowy w 323f 1,5 ba ponieważ zbyt nisko mi opadały obroty a potem wracały. I właśnie po czyszczeniu od razu musiałem obniżyć obroty bo były za wysokie a do tego na ciepłym już silniku zbyt wolno opadają najpierw tak miedzy 10-15s stają na 1500 póżniej przez chwile1100 a po chwili 800 co może być przyczyną...
Witam. Moja mazda po odpaleniu na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty ok 1500, gdy silnik sie rozgrzewa to spada do normalnej wartosci. Ale to jeszcze nie wszystko. Gdy skręcam kierownicą na postoju na biegu jałowym, obroty zaczynają spadać i podnosic się, po prostu falują, ale żeby tego było mało, to gdy jest jakieś obciążenie np włączę dmuchawę,...
Witam mój problem jest nastepujący, Mazda 626 GE rok 94 silnik 1,8 + gaz podczas jazdy na ciepłym silniku nagle gasnie (1-2) sekundy nawet na wysokich obrotach. Objaw taki jakby ktoś nagle wyłączył zapłon, ale sterownik od gazu działa a obrotomierz spada do zera, mimo ze autko jedzie na biegu. na gazie i beznynie jest tak samo. Na zimnym silniku np....
Witam :) Mój problem polega na tym, że po wyrzuceniu biegu podczas jazdy spadają obroty prawie do zera (silnik szarpnie) i powracają do ok. 700. Czasami również zgaśnie. Ten sam efekt występuje podczas gazowania na postoju. Diagnostyka wskazała na problem na wysokim napięciu. Wymieniłem świece. przewody cewki, wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy....
https://obrazki.elektroda.pl/8852771200_... https://obrazki.elektroda.pl/8840826500_... https://obrazki.elektroda.pl/6447442100_... Wykonałem wyskoczył mi błąd z ciśnieniem oleju , po sprawdzeniu ciśnienie na wolnych obrotach jest 1,5 wysokie 3,5 cokolwiek to znaczy ( dostałem taką wiadomość od mechanika...
Witam. Mazda 2 2006 rok. Auto przyjechało ze słabo działająca klimatyzacją(manualna). Sprężarka została zdemontowana i zawieziona do sprawdzenia. Sprężarka okazała się dobra . Został sprawdzony układ czy jest gdzieś przytkany. Przy okazji zmieniono zawór rozprężny który jest usytuowany w przewozie na połączeniu rurek a nie na podszybiu. Zawór rozprężny...
Sprawdziłem rezystancje czujnika temp i jest ok, kupiłem na szrocie kompletną listwę wtryskową (z wtryskami) i chodzi na wysokich obrotach ale reakcja na pedał gazu jest znikoma, w sumie to silnik robi co chce a jak zdejmę nogę z gazu to całkiem gaśnie po chili falowania. Obstawiam przepływomierz, jak go odpiąłem to raz silnik sam złapał obroty jałowe...
Witam wszystkich na forum, zakładam ten post bo mam wielki problem z autem. Mazda 6 2.0 kod RF5C, auto nie odpala, podczas kręcenia tak jakby załapywał ale nie odpala, sprawdziłem instalacje elektryczną, wymieniony moduł wtrysków, pompa wysokiego ciśnienia, zawór scv, wtryski sprawdzone, ciśnienie na szynie między 47000kPa a 53000kPa, po odłączeniu...
Czym jest cieplejszy tym jest gorzej. Zimą na przykład lekko przerywał ale dało się jeździć na benzynie - tj wchodził na wysokie obroty puki się nie zagrzał. Jak się zrobiło na dworze ciepło to sprawa wygląda jak wygląda. Mam interfejs diagnostyczny pod OBD 2 - szkoda, że nie pasuje do maździątka, już dawno był sprawdził błędy.
te ogrzewania charakteryzuja sie tym ze jezeli ma blad to wentylator dmuchawy chodzi na wysokich obrotach i pompa obiegowa wody tez dziala ... prawidolowo to agregat powinien ruszyc z pompa do 20 sekund na chwile powinien zmiejszyc obroty na bardzo niskie jakby mial sie wylaczyc a za chwile zwiekszac obroty i powinno byc slychac taktowanie pompki paliwa...
Sprawdziłem ten tłumik jest szczelny przy okazji przedmuchałem przepływomierz sonda lambda daje napięcie od 0.4V do 0,6V przy wysokich obrotach silnika, rurkę recyrkulaci spalin chwilowo zaslepiłem ale nie ma poprawy może jedno sprostowanie te spaliny mają raczej kolor niebieski jakby spalał się olej, swiece odkręcałem nie są zakopcone co jeszcze mogę...
Witam. Mam problem ze swoją mazdą. Założona jest instalacja LPG - na gazie chodzi jak marzenie, nie rwie, obroty wchodzą ładnie, silnik chodzi równo. Problem następuje w momencie gdy chciałbym przełączyć na benzynę. Po dociśnięciu gazu samochód gaśnie, na wolnych obrotach jako tako chodzi. Jeśli depnie się tylko trochę, to z odrobiną cierpliwości można...
przy zapłonie elektronicznym można sprawdzić czy iskra jest w odpowiednim momęcie zakładając świece na fajkę i kręcąc powoli silnikiem iskra się pojawi, nie musi być wysokich obrotów, jest to amatorski sposób ale się da bez strotoskopu, u mnie iskra się pojawia przed gmp, tylko w mojej ocenie jest słaba, powinna wydawać wyraźny dźwięk a u mnie po prostu...
Witam. Mam taki problem a wiec, nie dawno miałem problem ze stacyjka. Ale udało mi się zakupić i wyminiłem miałem problem z odpaleniem. Ależ ze istnieją mechanicy to mi pomogli ale to pomogło tylko na pare dni teraz mam problem z odpalaniem. Kiedy odpalam tak jak zalecił mechanik to odpala przytrzymuje na wysokich obrotach tak 2.5-3tys i nagle ni stąd...
Witam, mam problem z Mazdą 3. Auto jest moich teściów, którzy wiedzą o autach tyle co jak nimi jeździć i to wszystko. Mechanik stwierdził, że zatarł się silnik. Mowa tu o 1.4 LPG oznaczenie ZJ. Poszła uszczelka pod głowicą. Objaw był taki, że spaliny wypychały płyn z bloku i objętość płynu w zbiorniczku się zwiększała, aż wywalało płyn przelewem. Bardziej...
Witam. Mam problem z pracą silnika na ciepło, mianowicie gdy silnik jest zimny lub postoi około piętnastu dwudziestu minut to wkręca się bez żadnych problemów na wysokie obroty jak tylko zaczyna się nagrzewać zaczyna się dławić i tracić moc w mazdzince wymieniłem już pompę paliwa cewkę zapłonową i moduł w aparacie zapłonowym przewody zapłonowe i świece,...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Pompa się skończyła albo wtryski . Zazwyczaj wygląda to tak że pompa zużywa się mechanicznie w wyniku czego nie jest na tyle szczelna by moc osiągnąć wymagane ciśnienie podczas rozruchu . Jak silnik odpali i pracuje obroty są na tyle wysokie że pompa utrzymuje już ciśnienie ale przy rozruchu gdy silnik kręci się wolno pompa już nie osiąga wymaganych...
Witam wszystkich. Posiadam Mazdę 626 2.0 16V z 93 roku, auto od ponad 2 lat jeździ na gazie II generacji i od jakiegoś czasu dużo pali, w mieście 16-17 litrów (spokojna jazda). Kilka miesięcy temu były wymieniane świece, przewody wysokiego napięcia i filtr powietrza. Jest jeszcze jedna niedogodność: gdy auto jest zimne chodzi bardzo ładnie i dobrze...
Witam wszystkich. Otóż mam problem z instalacja gazową którą zakładał bardzo nieudolny gazownik samochód to Mazda MX-3 1.6 16V 65 kW(88KM ) pali 12,5l gazu na 100km wydaje mi się ze jest to dużo za duże spalanie a sama wizyta przy regulacji gazu dala mi wiele do zrozumienia, przy ustawianiu ciśnienia nie mogli zredukować na reduktorze mniejszego niż...
Witam, zrobiłem analizę spalin z powodu problemów obrotami. Na gazie: CO 0.44% CO2 12.6% HC 215 O2 1.11% Lambda 1.035 Na benzynie (na luzie): CO 0.08% CO2 14.7% HC 110 O2 0.17% Lambda 1.001 Na benzynie przy obrotach 3000 RPM diagnosta powiedział, że węglowodory spadły poniżej 80 i CO albo CO2 (nie pamiętam które, a może obydwie) spadły mocniej. Wiem...
Lekko licząc wyjdzie ok. 13 l/100 LPG w mieście. Nigdy w bajki o spalaniu 2.0 benzyny <9,0 l nie wierzyłem, ale obstawiałem, że w mieście będzie poniżej 11 l PB, a w trasie poniżej 10 l. Przy bardzo lekkiej nodze (do 3.500 rpm) i braku klimy pokazuje 11,4 l/100 km (100% tylko miasto). Przy bardzo ciężkiej nodze (średnio 5.500 rpm) pewnie i będzie...
Przy pompie paliwa?
Mialem wymieniany modul sterowania wtryskiem i zaplonem ECU.Ostatnio przygladalem sie staremu uszkodzonemu i nowemu sprawnemu, ktory obecnie jest wstawiony do samochodu.Roznia sie one tylko jednym ukladem scalonym MP 4684(w starym) i MP 4683(w nowym).Moze ktos wie czy sa to uklady zamienne.Moze ktos posiada jakies dane na temat tych ukladow.Pytam sie...
Witam, Zakupilem Mazde CX-7 2.3 z zamontowana juz instalacja Bigas Direct GIS (wnioskuje po zdjeciach, bo na sterowniku nie ma zadnych numerow seryjnych) i od poczatku byly z nia problemy. Szarpala na wysokim biegu na niskich obrotach. Wymienilem reduktor (za porada lokalnego gaziarza) na KME Extreme 67r-013949, jednak problem nie ustapil. Okazalo sie...
obrót mazda wysoki obrót mazda regulator obrót wysoki obrót
dobre przewód pomiarowy bester regulacja prądu pomiarach rezystancji izolacji
swiatlo pozycyjne punto obciążalność prądowa przewodów
Midnight Commander – wyszukiwanie plików z ciągiem znaków, Alt+F7, grep, ripgrep Renault Master 3 2.3 dCi 125KM 2014 – błąd DF1408, elektrozawór FMV, diagnostyka i objawy