Regulamin 11.
Adaptacja przepustnicy?
Witam, na 99% odpowiedzialny za ta sytuację jest silniczek krokowy koszt używanego około 100zł
a po odlaczeniu czunika temp. na cieplym i na zimnym silniku tez trzyma 3000rpm ? Pozdr. Procekkk
do mojej pompy dochodza trzy wtyczki z kablami Na powyższe, mógłbym prosić foto - bo jakoś nie kojarzę... Co do samego problemu, to stawiam na czujnik temperatury silnika (ten za pompą tandemową)... On szwankuje :D
2100 to nie są wysokie obroty. A jakie trzymał silnik np latem kiedy "zimny rozruch" to i tak + 15*C i wyżej ?
Raczej niema nieszczelności,ponieważ obroty nie falują , trzyma równo.
W manualu do samochodu odpowiedzi nie znalazłem Samochód jak w temacie ma dość wysokie obroty na jałowym biegu po uruchomieniu jak jest zimny Objaw normalny. Jak silnik jest zimny, otrzymuje dodatkową dawkę paliwa. Dlatego te podwyższone obroty.
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Często wina leży w TPS czujniku położenia przepustnicy .
Np na pracującym silniku prysnąć delikatnie zmywaczem, czy nie podnosi wtedy obrotów, lub oglądnąć dokładnie wszystkie podciśnienia.
Witam wszystkich! Od pewnego czasu mam problem z rozruchem na 'zimny silniku' - startuje na wysokich obrotach do 2500, po rozgrzaniu się obroty spadają do normalnych ok 1000. Żadnego falowania, równa praca silnika. Ponowny rozruch gdy jeszcze jest ciepły silnik jest normalny ok 1000. Samochód zawsze startuje na benzynie. Obroty wysokie utrzymują się...
Witam jestem świeżo po kupnie Suzuki bugmar 125 2004r(gaźnik)chciałbym was zapytać czy po odpaleniu skutera na zimnym silniku lub po 3 godzinach przerwy od jazdy też wchodzi wam na duże obroty przez około minuty max dwie. chwilę przerwy jak obroty są normalne co jakiś czas dodaje sobie gazu silnik.Przy jeździe nie widzę problemu przyspiesza normalnie.Czasami...
Niestety nie mam pojecia na temat automatycznych skrzyn (nigdy nie mialem i nie mam ochoty jezdzic z tym). W a6 c5 multitronic niby jest problematyczny.
Ostatnio Jimny wylądował na 9 dni gdyż był robiony lift zawieszenie, elektryk czy tam elektronik miał czas na przyjrzenie się bardziej problemowi i również nic nie znalazł stwierdził iż wszystkie czujniki i układ sterowania sprawny, a komputer nie wskazuje nieprawidłowości . Ostatecznie padło inne stwierdzenie że należało by mieć drugiego takiego samego...
Sprawdzić działanie nastawnika biegu jałowego , czujnik położenia przepustnicy /może być przetarta ścieżka potencjometru/ , lewe powietrze.
Pływanie obrotów to może być przejaw uszkodzonego silniczka krokowego. Zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy i układu dolotowego z przepływomierzem włącznie. Ja czyściłem przepustnicę środkiem do czyszczenia przepustnic i gaźników w areozolu - skutni były pozytywne. Z wymianą czujników bym się wstrzymał. Zobacz też czy silnik nie łapie lewego powietrza....
Sprawdzane było przez psikanie po ssącym i nie było zmiany obrotów, a za ten przepływomierz się wezmę jak będę u kumpla mechanika to mi Vagiem sprawdzi.
Witam Nie chcąc zakładać nowego tematu chciałem się zapytać co może być przyczyną tego, że po odpaleniu zimnego autka (audi a4 b6 - 2.0 2002r.) w samochodzie falują obroty i strasznie się trześe do chwili aż to automatyczne ssanie się wyłączy i obroty spadną do 900RPM wtedy już jest dobrze i ładnie silnik pracuje.
Błagam - pomocy! Co mogę jeszcze zrobić?! Zezłomować? Zrób dokładne foto silnika i osprzętu - mam brzydkie podejrzenia, będziemy powoli tłumaczyć jak go reanimować. Digifant to prosty system, ale ma "zagrywy". Skoro rozsadziło klapę antystrzałową i uszkodziło przepływomierz, to od razu rozejrzyj się za nowym boxem filtra - cudów nie ma, musi być pęknięty....
Przekaznikprze eku lna złączu siada trzeba zobaczyc. Czujnik , w układzie paliwowym A nie zalało Tobie czasem ECuna podszybiu.
Auto poszło do mechanika
a sprawdzales sekcje zwiazana z biegiem jalowym ? moze tam tkwi problem? Pozdr. Procekkk
sęk w tym ze wczesniej tak nie było takie objawy zaczely sie od jakiegos tyg. na nagrzanym obroty sa w normie, jedynie na zimnym szaleją... i wlasnie to mnie zastanawia bo nawet gdy samochod stoi w garazu i go odpalam to jest cos nie tak. dodam ze garaz mam ogrzewany.
a wysokie obroty ma tylko jak jest zimno czy gdy jest cieplo to tez?
Gaźnik czy wtrysk wielopunktowy?
Witam Wszystkich. Auto jak w temacie Suzuki Vitara z 1989 roku, 1,6 benzyna (60Kw). Problem jest w tym, że trzyma bardzo duże obroty około 3-3,5 tyś na zimnym silniku. Jak sie porządnie zagrzeje tj. po przejechaniu jakiś 10 km, to spadają do 1000 obr/min. Autem byłem już u wszystkich mechaniorów w okolicy i nikt nie potrafi tego naprawić, więc postanowiłem...
Gdzie i na którym gubi zapłon? Bo gubi na 100%...
Witam. Toyota yaris1.5ts 2005r .obroty po odpaleniu zimnego silnika wynoszą 2100obr/min.Po podłączeniu komputera diagnostycznego żadnych błędów,spalanie na poziomie 7,2l/100km.Obroty nie falują,po rozgrzaniu trzyma 750obr/min.jaka może być przyczyna tak wysokich obrotów na zimnym silniku?
Witam wszystkich, nie znalazłem podobnego tematu z rozwiązaniem dlatego piszę jeszcze raz. Pacjent Peugeot Partner z 2003 roku 2.0 HDI po odpaleniu na zimnym silniku trzeba trzymać na gazie bo auto by gasło, jak się nagrzeje to obroty idą do góry około 3 tyś i nie schodzą w dół czy na biegu czy na nautralnym, dopiero po naciśnięciu hamulca obroty spadają....
witam mam pytanie mam golfa 2 silnik 1.3 benzyna jak silnik ma prawidlowa temperature to auto traci obroty i gasnie (na luzie). Zaczelo dziac po wymianie gaznika, stary gaznik mial tak ze jak byl zimny silnik to to nie chcial zapalic cieszko palil a jak sie nagrzal silnik to normalne byly obroty a ten na odwrod
Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod...
Witam! Szukam od kilku miesięcy problemu z tymi wysokimi obrotami z rana na zimnym silniku. Samochód kupiłem w marcu i od razu następnego dnia po zakupie problem się pojawił. Było tak codziennie, jednak jak zaczynało się ocieplać to latem problem znikł. Teraz od kilku dni problem znowu zaczyna wracać. Mój samochód to X-trail T30 2.2 dci 114km z 2002...
Wysokie tzn.? jeśli ok. 1,5 tys obrotów to jest w normie. Tzn. samochód jest zimny i dlatego ma wyższe obroty...
zakładam że tak ponieważ spędził 2 dni w serwisie i że został dokładnie sprawdzony czy takie były bo objawy ?? nie zmieniałem rozrządu czy sama wymiana może pomóc ? na biegu jałowym obroty są 800 tys - po prze-gazówce
Peugeot czujnik temp info do kompa przeważnie zielona obudowa. o szarpanie to wygląda na potencjometr przepustnicy. Poza tym to wszystkie te czujniki idzie sprawdzić multimetrem. A no i była jeszcze jakaś sztuka co ją dodatkowa masa przy potencjometrze przepustnicy uzdrowiła.
Gażnik Aisan to przeklęństwo .ma zbyt dużo elementów regulacyjnych,jeśli jest prawidłowo wyregulowany to nie sprawia żadnych problemów .Za obroty na ssaniu odpowiada śruba z tyłu gażnika- uchyla wstępnie przepustnice ,dostęp od góry przy pomocy płaskiego wkrętaka.Należy ją wkręcić do oporu a następie wykręcić 2.5-3 obroty .
Kupiłem złącze diagnostyczne ELM-327 i interfejs łączy się z komputerem. Pokazuje obroty itp ale nie pokazuje błędów. Korzystam z programu ScanMaster. Wgle ostatnio przejechałem się astrą siostry 1.6 16v 101km w gazie i w porównaniu do moich 136km rakieta. Może coś źle podłączam do diagnostyki? Coś musi być nie tak że tak zamula i ma te obroty wysokie
ja bym stawial na czujnik temperatury ktory caly czas mysli ze silnik jest zimny i daje za duzo paliwa Dodano po 56 ja bym stawial na czujnik temperatury ktory caly czas mysli ze silnik jest zimny i daje za duzo paliwa
co w temacie mam to samo w audi a3 1.9 tdi czy ktos wie co mu boli
Może byś mu poradził aby sprawdził co robi przepustnica w tym czasie i dlaczego?
Tak, silniczek krokowy mozna wymienic, wtyka 4pinowa. Sprawdz jego sterownia. Sprawdz czy reaguje po wlaczniu zaplonu
Samochod to Nissian Sunny 90r. na elektronicznym gaźniku a instalacjia pierwszej generacji. Na benzynie tez nie jest dobrze tez dziwnie podbija te obroty albo dziwnie skacza z 1500 na 2000 na zimnym silniku a jak juz sie wszystko nagrzeje na beznzynce to mam za male!!!! na gazie wystepuje ten problem tylko jak silnik nie osiagnie odpowiedniej temperatury...
gdy rano odpalam obroty 2000 po 5 km jest oki jak sie zagrzeje co padło czujnik jakis temperatury czy połozenia przepustnicy kurde wkurza mnie to bo wzrosło spalanie . w miescie jak stoje na swiatłach to obroty jak przygazuje za wolno schodzaa moze to lambda? czy musze podpiac w aso pod komputer zeby sprawdzili parametry komutera pokładowego.co wy na...
Witam posiadam seata cordobę z silnikiem 1.4 94r. mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym , gdy silnik jest zimny obroty wskakują do 3000 po jakimś czasie (zazwyczaj długim) spadają pod 1000 . Samochód był u mechanika wymienił on świece kopułkę przepustnice i silnik krokowy lecz nic to nie pomogło . Temperatura cały czas stoi w miejscu tak...
Zdemontuj przepustnicę i sprawdź czy nie jest zalepiona od syfu z gazu.
Witam serdecznie. Moje auto tuż po uruchomieniu silnika wchodzi na wysokie obroty ok. 2200 obr/min. Sytuacja ta występuje zawsze na mrozie. Prawdopodobnie jest uszkodzony nastawnik przepustnicy. Auto jest uruchamiane na benzynie, po przełączeniu na gaz obroty nieco spadają. Czy jest to szkodliwe dla silnika?
97r ACV 2.5TDI 102KM Dodano po 1 Dziś uruchomiłem go i odczytałem obroty z vaga,było około 820,jak się trochę nagrzał było już 775.Odłączyłem na chwile wtyczke od czujnika(w IC) ciśnienia w kolektorze ssącym(MAP) ale na vagu w grupie 10 nic sie nie zmienia.czy to oznacza że może byc uszkodzony??
Nie odłączaj akumulatora i zrób samodiagnostykę wtrysku, jak sam umiesz - jedź do elektryka samochodowego. Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temp. silnika. Pozdrawiam.
mój problem polega na tym gdy auto ma zimny silnik np rano jak odpalam ma bardzo wysokie obroty i głosno wyje gdy silnik popracuje z pół minuty obroty wracają do normy i ładnie równo chodzi na ciepłym silniku nie ma takich problemów To normalne masz automatyczne ssanie.
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
Panowie znowu koleś dał mi Uno aby go zrobić i w zasadzie mam z nim problem bo przepustnicę wyczyściłem i sprawdziłem , krokowy działa , potencjometr jest dobry , czujnik ciśnienia jest ok , czujnik wody też. Jak odpalam to ma przez 1 minutę ma obroty jak szalony,. Co to za cholera ? Tylko jak zimny. Centralka out ?
Ten model tak ma. Przy zimnym silniku obroty muszą być wyższe, bo silnik dostaje sygnał z sondy lambda o składzie spalin i wzbogaca mieszankę w gaźniku (tzw. ssanie). Gdy temperatura chłodziwa w zbiorniku wyrównawczym podwyższa się - obroty silnika spadają do nominalnych 800 obr/min.
A temperaturę pokazuje dobrze?? Ssanie jest uzależnione od temperatury jeśli czujnik jest zwalony to ssanie się nie wyłączy... Pozdrawiam
Wiem, że nie ładnie jest zmieniać zdanie, ale ta poprawa była związana z resetem komputera (po wymianie TPSa). Po przejechaniu kilkuset kilometrów jest niestety to samo. Nie mam już pomysłu co może być przyczyną... mogę jeszcze dodać, że na benzynie po uruchomieniu silnika działa on tak jakby mu ktoś dodawał i odejmował gazu (można to porównać z wciskaniem...
Trzepnięty to nie był bo bym zobaczył od razu jak byłem na kanale, moi znajomi mówią ze to końcówka drążka kierowniczego inni ze to jakaś guma jest pęknięta a inni że jakiś wahacz, a jak byłem na kanale to na rurce od układu kierowniczego jest taka ok 15cm guma i jest na środku pęknięta może to o tę gumę chodzi ?
sprawdź przewody podciśnienia,
fiat brawa jak odpale ją z rana to wchodzi na obroty ajak ją przegazuje to ten objaw mija prosze o porade co to jest silnik 1.2 16v
Witam Po przeczytaniu wielu tematów i zastosowaniu się do wielu rad problem w mojej Astrze pozostał dlatego postanowiłem zapytać Szanownych Kolegów. (Astra 1,4 16V (X14XE) z 1997 roku przebieg 110 kkm) Bez LPG. Nie spada do wolnych obrotów ale TYLKO jak jest zimny w miarę wzrastania temperatury silnika całe zjawisko zanika całkowicie. Po zapaleniu silnika...
EGR-a wyczyściłem - nawet nie był mocno zawalony, choć potrafił się zaciąć. Przy okazji zaślepiłem go i samochód odzyskał moc. Nadal jest niewielka różnica po nagrzaniu. W jeździe miejskiej nic się nie dzieje, ale w trasie po 15 minutach zapala się kontrolka. Zastanawiam się skąd system wie że EGR jest zaślepiony, skoro tłoczek chowa się do wewnątrz...
Witam.Wymieniłem filtry ,świece,przewody,olej,zrobiłem test elektryki.Doszła wymiana sondy.poza tym tester nie wykazał błędów.Zmiejszyło się trochę spalanie do ok 10l.Po uruchomieniu silnik nadal wchodzi na ok1600 obr.i obniża je dopiero po nagrzaniu się silnika.Czujnik temperatury jest ok. Sprawdziłem zawór odpowietrzenia silnika i wymieniłem rurkę...
Mały silnik mała moc ,po rozruchu są duże opory własne i stąd zaprogramowana wyższa wartość zimnego biegu jałowego,objaw prawidłowy .
Witam mam problem z wolnymi obrotami a mianowicie przy ZIMNYM silniku obroty wskakuja automatycznie na 2tys obr/min podczas jazdy samochod sam przyspiesza badz utrzymuje predkosc, zalezy na jakim biegu sie jedzie i z jaka predkoscia, dodam takze ze podczas jazdy jak wrzuce na luz to faluja obroty. Wszystkie dolegliwosci mijaja gdy silnik sie nagrzeje....
Nie moglem dodac filmu przez panel elektrody wiec zapodalem go na chomika. http://www.chomikuj.pl/markus-wielki/Go ... V00052.3GP Nagralem zachowanie nastawnika jak silnik ciepły. Dodano po 2 http://chomikuj.pl/markus-wielki/Golf+2/...
Ja napiszę tak. Podobnie było w moim. Cuda z obrotami itp. Zdjąłem pokrywę filtra, popatrzyłem na ten zwariowany silniczek przy załączaniu kluczyka jak i przy uruchamianiu silnika. Szok.... Wariował jak teściu na rauszu. Miałem inny od kumpla i po zmianie wszystko w normie. Na zimnym, ten palec ma prawie cały wyjść i popchnąć przepustnicę ssania i powoli...
Po uruchomieniu zimnego silnika od razu wpada na obroty ok 2000rpm, po 3-5 sek spadaja do ok 1800rpm i tak juz sie utrzymuja az sie silnik nie zagrzeje. Problemu nie ma przy ponownym uruchamianiu silnika. Przeczyscilem silnik krokowy ale nie wyeliminowalo to problemu (w zamian zniknal problem wolnego spadania obrotow przy redukcji biegow ;-). Czy ktos...
Mylisz kolego pojęcia. Ten numer, który podałeś to potencjometr przepustnicy. To jest coś zupełnie różnego od nastawnika, który odpowiada za regulację uchylenia przepustnicy i w ten sposób regulację biegu jałowego.
Silnik 2 l jedno punktowy wtrysk instalacja LPG Voila. Po uruchomieniu rano na bęzynie nieraz zgaśnie po przełączeniu na LPG z początku jest dobrze po przejechaniu ok. 1 km.obroty wzrastają do 2.5 tyś zawsze jak jest zimny. Jak się rozgrzeje jest OK. Co może być przyczyną? Pozdrawiam fgh98
A może po prostu jak jest zimny przez chwile chodzi na ssaniu?.. i nie byłoby w tym nic dziwnego chyba że te obroty są wysokie nawet jak już jest rozgrzany
A czy panewki nie powinny być słyszalne cały czas ? - od kiedy nagrałem filmik z tymi odgłosami minęło ok. 2 tygodnie. Od tamtej pory odgłosy nie pojawiły się ani razu - a autem jeżdżę codziennie (i nasłuchuję jak pracuje silnik - żadnych dziwnych dźwięków nawet przy zimnym silniku przy wysokich obrotach).
Witam Tak jak w tytule mam problem z wysokimi obrotami w VW Vento 93r silnik 1.8 90KM kod silnika ABS. Problem pojawił się podczas pierwszych przymrozków. Silnik po uruchomieniu gdy jest zimny ma około 2000obr, obroty powoli rosną tak do około 3500obr. Obroty na poziomie około 3500obr utzymują się do momentu aż silnik się nagrzeje. Usterka występuje...
Witam! Mam problem z silnikiem. Gdy odpalam rano obroty mam na ok 1300 nawet do 1600 to zależy od temp na zewnątrz im niższa temp. tym większe obroty i gdy jeżdżę silnik się rozgrzewa a obroty to samo nie spadają. Gdy zgaszę i zostawię na np. 15 min. jest ok w granicach 900-1000. Co mam zrobić i gdzie zajrzeć??????????? Bym zapomniał silnik JH 1.8 mechaniczny...
System Porsche to silnik który był projektowany przez tę firmę,był też1,5l. Co do pracy silnika to sprawdź: - ustawienie zaworów - sprawdzenie i ustawienie zapłonu - dobranie się gaznika. PS. Sprawdź tez ustawienie rozrządu.
Citroen AX 1.1, Bosch Monojetronic Mam problem z zbyt dużymi obrotami biegu jałowego. Sytuacja przedstawia sie następująco: przy uruchamianiu zimnego silnika (rano) obroty sa "normalne" po chwili jednak znacznie sie zwiększaja (ok. 3000). Po przejechaniu 3-4 km (lub 10 min. postoju) spadają do normalnej wartości ok 800. Jaka może być przyczyna zbyt...
Wymigać błędy Stawiam na tps
Ja mam podobny problem ale w silniku 1.8 66kw, obroty na gazie na zimnym silniku trzymają się na poziomie powyżej 2000. Ale na benzynie jest w porządku.
Mam problem z obrotami gdy silnik się rozgrzeje podczas jazdy na luzie obroty są 2000obr/min dopiero po całkowitym zatrzymaniu spadają na 900obr/min,a gdy silnik jest zimny jest ok.
Lewe powietrze w układzie dolotowym. Sprawdź szczelność połączeń od filtra powietrza aż do kolektora.
U mnie obroty podwieszał uszkodzony VSS.
Witam. Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Lewy luft.
sprawdź jeszcze sondę lambda ,częsty przypadek wachlowania obrotami.
przy gwaltownym przyspieszeniu silnik sie dlawi nie ma róznicy czy obroty wysoki czy niskie i czy silnik zimny czy gorący
Problem rozwiązany okazało się że uszczelka pod głowicą jest uszkodzona
Cześć. Te objawy mogą być powodowane przez pęknięcie pierścienia tłokowego [wysokie obroty zimnego silnika], uszczelka pod głowicą ,uszczelniacze zaworów.Trudno zdalnie odpowiedzieć. Musisz skonsultować to z mechanikiem.
Założyłem gaźnik od innej uszkodzonej 340. Zerknąłem tylko na membrany, czy nie są zużyte. Teraz obroty zimnego silnika są dobre.
Sprawdź silniczek krokowy
pożyczyłem tydzień temu od kumpla kabel i sprawdzałem głównie, czy sonda lambda ma poprawne napięcia. Napięcia były prawidłowe. Zapłon ustawiałem niestety tylko metodą "prób i błędów" czyli podczas jazdy co chwile zmieniałem położenie aparatu i podczas jazdy przy około 20km/h wciskałem do końca pedał gazu. Tak kilkakrotnie aż do momentu uzyskania najlepszego...
Mogą być za wysokie obroty na zimnym silniku
Witam wszystkich, czy ktoś mógłby mi pomóc w sprawie? Problem dotyczy mojego auta Skoda Octavia 1 1.6 AEE. Wszystko zaczęło się od rozładowanego akumulatora. Po naładowaniu silnik (zimny) odpalił i od razu ustalił wysokie obroty (3000). Po dodaniu gazu obroty spadły i zaczęły falować w przedziale 1400/1800 obrotów. Problem ten występuje na zimnym i...
=> slawek87 Jeśli na zimnym silniku, bez ssania nie gaśnie, to obroty są za wysokie! Maluch ma to do siebie, ze nawet w lato ssanie przez chwilę trzeba mieć włączone, wówczas po nagrzaniu przyjemnie wolno pyrka.
Regulacja (zwiększenie) wolnych obrotów na pompie paliwa też nie pomaga, gdyż mimo wyższych wolnych obrotów silnik gaśnie w momencie puszczenia gazu (kiedy schodzi z wysokich obrotów na niskie)
Nie wiem czy znajdzie odpowiedni komputer. Idzie na migi, złącze w okolicy prawego nadkola, i aku.
Termostat wymieniony i trzyma temperaturę , na biegu jałowym obroty spadają do 600 i później wracają do normy 900 tak jest co jakiś czas przedtem tego nie miałem czy silnik był zimny czy dogrzany
Dla zimnego silnika to też nie są wysokie obroty. Wysokie obroty w silniku benzynowym to powyżej 5k. I do takich obrotów na zimnym nie polecam kręcić - co też nie znaczy że od razu coś się stanie, po prostu to jest nie zdrowe i tyle.
Wymień regulator wolnych obrotów.
Witam. ostatnio bardzo czesto po odpaleniu gdy silnik jest zimny gasnie [zbyt male obroty] a po nagrzaniu zbyt wysokie obroty, gdy silnik jest cieply niema problemu z odpaleniem.auto wyposazone w gaz problem jednak istnieje i na benzynie i na gazie.Nowy czujnik temp nic nie pomogl.pozdrawiam
Wyższe obroty spowodowane są włączeniem ssania(gdy silnik jest zimny), więc to nic dziwnego.
Przepustnica otwarta gdy odpalam zimny silnik. Silnik rozgrzany zamykam przepustnice. Powinno być dokładnie odwrotnie. Zimny silnik zamknięta, ciepły otwarta.
Zimny silnik był jak dostał gazu?Napisz trochę szczegółów bo inaczej napiszę panewkę obróciło,silnik do remontu,skoro w garażu to i zimny i wysokie obroty....
wysoki obrót zimne renault obrót zimne silnik obrót zimne silnik nissan
prąd bramki tyrystora strefa czasowy windows passat wymiary
Brak ciepłej wody w piecu gazowym z solarem Nawigacja Navitel na karcie SD dla Windows CE - opinie i analiza