zmierzyć zawartość CO2 w zbiorniczku płynu
vw golf III 1.8, jak odpowietrzyć układ chłodzenia? Układ sam sie odpowietrza Jak odkręciłem korek to cały płyn mi wywaliło. Jak płyn w układzie ma wysoką temp. to przeciez normalne ze Ci wywali Czy takie duże ciśnienie powinno być w ukladzie? Cisnienie reguluje zaworek w korku
Wszystko się zgadza ale jednym testem można się upewnić czy do układu chłodzenia idą spaliny. A jak idą to sprawa jasna jest a przy robocie głowicy trudno bardzo nie sprawdzić czy przypadkiem nie ma pęknięć. Bo po wymianie samej uszczelki objawy mogą nie ustąpić w razie jakiego kolwiek pęknięcia.
skoro tam jest parownik to odpowietrzanie odpowietrznikiem w chodnicy nie wystarczy, trzeba jeszcze odpowietrzyć w najwyższym miejscu, zwykle jest to właśnie parownik - trzeba poluzować opaskę węża parownika, rozruszać wąż, odpalić silnik (zimny) i zsuwać trochę wąż ten poluzowany (nie całkowicie tylko żeby szpara się zrobiła), górny z parownika i ma...
Nie, ot tak... masz przedmuch do układu chłodzenia, jeszcze kilka dni takich doświadczeń i będziesz szukał silnika.
gdy dam gazu do oporu porządnie nabije ciśnienie i ma bardzo spuchnięte węże , gdy zgaszę może stać od groma czasu i węże będą spuchnięte Gdyby węże puchły (twardły) z powodu rozszerzalności cieplnej płynu, to w miarę stygnięcia silnika powinny mięknąć. Nie znam układów chłodzenia w silnikach BMW, ale cudów nie ma, według mnie do układu pompowany jest...
wymienikem dzis uszczelke i teraz chodzi jak zloto. dziekuje wszystkim za pomoc. pozdrawiam ;)
http://obrazki.elektroda.pl/3893553100_1... Na portalu "Elektroda" dużo jest cennych opisów wykonanych samodzielnie przez forumowiczów różnego rodzaju spawarek. Nie ma jednak jeszcze żadnego opisu spawarki elektronowej. Wypełniając tę lukę, zamieszczam opis wykonanej przeze mnie około 3 lata temu spawarki elektronowej. Nieco prowokacyjny...
Cześć. Mam Opel Astra G. Z układu chłodzenia ucieka płyn chłodniczy, ale silnik trzyma temperaturę, nie ma białego dymu z rury wydechowej, olej w silniku jest czysty i jego poziom się nie zmienia. Jednak w zbiorniczku wyrównawczym jest bardzo duże ciśnienie.
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
w twoim aucie był problem w chłodnicach przecierały sie na przednim pasie jest otwór zobacz tam gdzie chłodnica klimatyzacji ociera o chłodnice układu chłodzenia
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Jakie temperatury odczytuje sterownik silnika? To co jest na wskaźniku na desce może być już uśrednione. Jak jest uszkodzony parownik i wysokie ciśnienie LPG przedostaje się do układu chłodzenia taka sytuacja może wystąpić - ALE co jest ważne to wywala tylko na gazie, na benzynie jest normalnie. Gazownik uważa że to nie ma nic wspólnego no ale moje...
Ja przypuszczam, że jeżdżąc przed wymianą na tych tzw. dolewkach przegrzałeś uszczelkę głowicy zapewne mimo tego, że dolewałeś to układ się nie odpowietrzył. Samo wyrwanie węży jest konsekwencją nieszczelnej uszczelki a wysokie ciśnienie sprężania z diesla potrafi dużo zniszczyć gdy dostanie się do układu chłodzenia podobnie jak płyn chłodniczy w cylindrach....
Sposoby chłodzenia urządzeń elektronicznych Wentylatory, radiatory, ogniwa Peltiera i inne rozwiązania. https://obrazki.elektroda.pl/1128260400_... Skuteczne chłodzenie urządzeń elektronicznych wymaga wyboru odpowiedniego rozwiązania, ale też dopasowania pod względem efektywności i parametrów technicznych. Producenci oferują rozwiązania...
https://obrazki.elektroda.pl/7956441500_... Witam Na rysunku wycinek instalacji chłodniczej z gruntowej pompy ciepła. W funkcji chłodzenia działa prawidłowo natomiast w grzaniu ciśnienie po stronie ssania ( na sprężarce) wzrasta i maleje w przedziale od 1,3 do 1,8 bara dodatkowo słyszalny szum jakby dozowania czynnika. 1. czy dołożenie...
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
Zawór rozprężny słabo wyrównuje ciśnienie pomiędzy stronami sprężarki. Jak piszesz o TZRze to się zgadzam. On "nic nie wie" o tym czy sprężarka pracuje czy nie. Reaguje tylko na ciśnienie w parowniku i temperaturę bańki. Dlatego w pewnym momencie się zamyka. jak wszyscy wiemy sprężarki klimatyzacji słabo sobie radzą z różnica ciśnień tłoczenia i ssania....
W sprawnym aucie przy powolnym otwieraniu(odkręceniu) korka zbiorniczka wyrównawczego nic nie powinno ulać się płynu. Może syknąć opar(gorący) i przed tym jest ostrzeżenie ma korku. Może być zapowietrzony i dużo powietrza jest w układzie. Niektóre układy mają dosyć skomplikowaną procedurę odpowietrzania układu chłodzenia. Dodatkowe zaworki na przewodach....
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
Nagły wzrost temperatury silnika spowodowany może być np.zacięciem termostatu lub uszkodzeniem uszczelki pod głowicą/przedostają się spaliny do układu chłodzenia i będzie wysokie ciśnienie w układzie. Sprawdzić to można na zimnym silniku po zdjęciu korka ze zbiorniczka płynu uruchomić samochód i obserwować poziom płynu jeżeli będzie się ulewać to uszczelka...
witam mam bmw 318is coupe i od pewnego czasu gdy zagrzeje mi sie silnik w chlodnicy jest duze cisnienie, gdy korek jest odkrecony to przy rozgrzanym silniku wyrzuca wode, a jak zakrece korek chlodnicy to weze sa sztywne , i przy wiekszych odcinkach gotuje mi sie woda, co jest?? czyzby uszczelka pod glowica, bo tak mysli moj kolega, prosze o odpowiedz...
Witam mam problem z agregatem chłodniczym przy samochodzie dostawczym agregat napędzany sprężarką zamontowaną przy silniku auta czynnik r-404 chłodnia ścianka około 5cm podłoga również izolowana pianką przyprowadziłem auto z Hiszpanii chłodnia schładzała do około 5 stopni no i zachciało mi się aby schładzała na minus przyjechał ,,fachowiec,, podłączył...
W 10 letnim dieslu bez bajerów dochodzi do dużego wzrostu ciśnienia w chłodnicy.Za bardzo nie mam czasu i sposobu aby przyjrzeć się z bliska na kanale i ustalić przyczynę. Ale od początku. Na zimnym silniku nie ma oznak kompresji w chłodzeniu,czyli uszczelka pod głowica powinna być w 80% OK. Termostat na silniku i silnik wentylatora według danych fabrycznych...
Witam, od ponad miesiąca walczę z dużym ciśnieniem w ukl chłodzenia w moim mercedesie (actros mp1 1831). Mechanik uparł się że to uszczelka pod głowicą, teoretycznie objawy faktycznie takie są, ale uszczelka została wymieniona, głowice planowane i sprawdzone na szczelność, na tulejach nie było widać żadnych pęknięć. następnie została wymieniona głowiczka...
Witam pisałem o układzie
Witam, Posiadam BMW 528i 98r. Klimatyzacja pracowała prawidłowo do czasu. Nagle zaczela słabiej chłodzić. Pojechałem sprawdzić układ. Jest szczelny. W układzie było 200 gr. Do układu wchodzi niby 750gr czynnika. Podczas napełniania wisi na 450 gr i trzeba czynnik podgrzać aby wogole dalo sie go wtloczyc. Po napełnienieniu układu odpalam auto. Klima...
Szukałem po forum tematów o ciśnieniu w układzie chłodzenia i znalazłem takie któremu towarzyszyły różne objawy, wyrzucanie płynu korkiem lub ubywanie płynu czy inne... U mnie natomiast jest tak: Po przejechaniu 15-20 km mam podniesione ciśnienie w układzie chłodzenia, tzn. jak ściskam węża tego grubego co idzie do góry chłodnicy to wyraźnie czuję że...
Witam , czy uszkodzona pompa wody może powodować zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia? Miałem górny wąż twardy jak kamień , sprawdziłem zawartość na co2 i okazało się że było. Zrobiłem całą głowice + uszczelkę + nowy korek zbiorniczka wyrównawczego a wąż dalej jest twardy. Zauważyłem jedną sprawę, gdy auto stoi na wolnych obrotach gdy odkręcam...
Jakie powinno być ciśnienie na postoju hp lp? Mam po 11 bar po obu stronach , a po załączeniu silnika i klimy 4 i 16bar, chłodzi podczas jazdy tylko powyżej 3k obrotów. Czy normalne są takie przeskoki nam na manometrze podczas załączania? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Czesc, mam problem w swojej audi a4 b5 115. Robi się ciśnienie w układzie chłodzenia nawet po nocy utrzymuje się prawdopodobnie ucieka zbiorniczkiem wyrównawczym płyn podczas jazdy. Sprawdzanie uszczelki pod głowica testerem, wymieniony korek, termostat, czujnik. Dolny wąż jest cały czas zimny oraz zero ruchu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Mam pytanie...
Objawy braku ogrzewania: chłód z nawiewów - Regulacja klap ciepło zimno działają wysoka temperatura silnika bliska 100 stopni brak załączenia wentylatora wysoki poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym ciepła chłodnica Brak ogrzewania w kabinie!! Zjawisko zdarzyło się nad ranem przy -15 stopni
witam, jeżeli problem nadal aktualny to proszę sprawdzić jakość płynu chlodzącego, bardzo ważna jest tutaj temperatura wrzenia płynu która powinna być dla silnika BFQ min 108-112 st C, w przeciwnym wypadku wysokie ciśnienie wrzącej cieczy będzie niszczyło układ chłodzenia, miałem podobną sytuację, po wymianie płynu na oryginalny lub wysokotemperaturowy...
https://obrazki.elektroda.pl/9085013800_... Skoro się pali kontrolka wygląda jak problem z chłodzeniem lub brakiem płynu w chłodnicy to tym bardziej powinien być zapisany jakiś błąd w komputerze o ile akurat układ chłodzenia jest podpięty do komputera bo możliwe że dany czujnik tylko zapala bezpośrednio kontrolkę na desce. Kontrolka...
Witam szanownych kolegów. Mam problem z klimatyzacją, auto kupiłem kilka miesięcy temu i teraz chciałem uruchomić chłodek, sądząc że ma mało gazu pojechałem do serwisu ale okazało się że ciśnienie jest wysokie a gazu było 600g zamiast 700. Gaz został odciągnięty wraz ze starym olejem i wbity na nowo do pełna tak jak ma być, po tej operacji zapaliła...
Witam . Mam pytanie odnośnie układu klimatyzacji w Volvo S60 z silnikiem 2.4 diesel 2001 r. Po napełnieniu układu klimatyzacji , wysokie ciśnienie rośnie do 15 bar (niskie 2 bary) po czym rozłącza się sprężarka , spadnie ciśnienie do ok 12 bar i ponownie się załączy i tak cyklicznie ( co 1 min) . Wentylator się nie załącza , czy w volvo to jest normalne...
Witam, raz jeszcze. Byłem u znajomego w warsztacie, nabiliśmy klimatyzacje jeszcze raz i co się dzieje, podczas działania/sprawdzania niskie cisnienie trzyma 3 Bary, natomiast wysokie ciśnienie dochodzi do aż około 30 barów na wolnych obrotach i dopiero załącza się wentylator klimatyzacji, natomiast gdy "przygazowałem" silnik do około 2500-3000 obrotów...
Gdy nie zadziała czujnik wysokiego ciśnienia to sprężarka spręża ciśnienie na maxa aż dochodzi do ewakuacji czynnika np. poprzez najsłabszy oring zazwyczaj przy zaworze rozprężnym. Tak było u mnie w Hyundai i30 2008r bo jakiś tuman z serwisu w Belgii zamontował czujnik od Hyundai i20 2015r żeby było głupiej zamiast z zielonym to czarnym oringiem co...
[Quote = "blue_17"] Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) dla modeli 1996 + Nieprawidłowe działanie układu Czyszczenie P0466 Czujnik obwodu Range / Performance P0467 Czujnik przepływu Purge Circuit Low Input P0468 Czujnik przepływu Purge Circuit High Input P0469 Obwód czujnika przepływu Purge Przerywany P0470 Nieprawidłowe działanie czujnika...
Narazie oddałem do znajomego mechanika po uszczelka pod głowicą puszczała mi ciśnienie do układu chłodzenia i jak gość rozebrał głowice to mówił że połączenie kolektor-głowica było na jakimś silikonie, jak to poskłada i da nowe uszczelki to zobaczymy co będzie dalej.
Jeżeli kompresor klimatyzacji włącza się i wyłącza bardzo często w pierwszej kolejności sprawdź czy jest właściwa ilość czynnika chłodzącego. Jeżeli jest go za dużo, za pompą będzie za wysokie ciśnienie i temperatura czynnika będzie za szybko wzrastać. Będzie to powodować - szczególnie w wyższych temperaturach częstsze rozłączanie kompresora. Najlepiej...
Jak wysokie ciśnienie, to jest ciśnieniowy układ chłodzenia. Dodano po 1 150 kPa to norma
Dlaczego ma nie być ogrzewania, jak to na małym obiegu działa? Pompa wody sprawna? Chłodnica drożna? Ściągnij opaski, górnego i dolnego przewodu, nagrzewaj silnik i patrz co się dzieje. Tylko się nie poparz!
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
wymieniłem termostat i pompę korek zbiorniczka wyrównawczego no i nadal jest to samo na zimnym silniku robi podciśnienie i wyrzuca płyn a na zagrzanym wszystko jest ok.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Witam, mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia , mianowicie po przejechaniu 10 km , zapala się na czerwono lampka od temperatury a w układzie jest takie ciśnienie , że ciężko ścisnąć wąż przy chłodnicy , a jak lekko uchylę korek od zbiorniczka wyrównawczego to z dużym ciśnieniem wyrzuca płyn. Była zdjęta i sprawdzona na szczelność głowica...
Takie szybkie pytanie. jakie panuje cisnienie podczas normalnej pracy w układzie chłodzenia. Konkretnie ford transit. Chcę zrobic probę szczelnosci i nie chciałbym niczego uszkodzić zbyt wysokim cisnieniem. dziekuje
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
Próba CO2 dla sprawdzenia czy spaliny idą do układu chłodzenia.
Mój ciągnik się grzeje pomimo że jes wyjęty termostat, pompa wodna pracuje.Zdiąłem głowicę kolega stwierdził że uszczelki są w porządku, woda nie dostaje się do oleju.W układzie chłodzenia stwarza się ciśnienie bo nawet jeżeli silnik nie osiągnął wysokiej temperatury to przy zgaszeniu płyn chłodniczy wydostaje się przez rurkę nadmiaru. Bardzo proszę...
według mnie może to nadal być wina uszczelki pod głowicą, z tym że teraz ma nieszczelność pomiędzy cylindrem a kanałem chłodzącym(stąd wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia).jak pisze ZLOTY może to być również pęknięcie głowicy lub cylindra. Jakby nie było czeka Cie ponowne ściąganie głowicy...
mrqq nie masz racji, olej dlatego że znajduje się pod wyższym ciśnieniem niż w układzie chłodzenia przechodzi do wody.
Może popełniasz jakiś błąd w procedurach, np po próżni odłączasz węże od zaworów serwisowych. Próżnia wewnątrz układu potrafi otworzyć wentyl i zassać powietrze. Zmierz dochlodzenie, czyli od temperatury wynikającej z ciśnienia skraplania odejmnij temperaturę rury cieczowej. Wysokie dochlodzenie świadczy o przepełnieniu układu lub o obecności gazów...
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Przy ciśnieniu atmosferycznym na poziomie morza temperatura wrzenia klasycznego płynu chłodzącego (50%/50%), to 107 st. C. https://obrazki.elektroda.pl/2198192700_... Autorze, nie mieszkasz czasem wysoko w górach?
Uff... dałem rade to przeczytać, ale może coś pominąłem. Takie same objawy miał mój kolega, w Audi a6 c5 1.8T. Duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wysoka temperatura. przyczyną była pompa wody, pękł wirnik pompy.
Te wodne retardery to jedno wielkie nieporozumienie. Żeby uporać się z takim wyciekiem, należy wymienić ceramiczne uszczelnienie wewnątrz retardera. Obecnie niedostępne. Proponuję jeszcze sprawdzić filtr układu chłodzenia. W większości aut, które go mają, jest oblepiony szlamem. Niesprawny retarder powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia, wzrost...
Witam, okazało sie, że jednak uszczelka pod głowicą była uszkodzona, i spaliny były pompowane do układu chłodzenia. Robiło sie wysokie ciśnienie w układzie i wywalało płyn przez korek.
przewody układu chłodzenia kominek układu chłodzenia bezpieczniki układu chłodzenia
prądnice magnesami renault megane siłownik cofać parkować
dzielnik częstotliwości 32768 rower treningowy
Parametry tranzystora H2A: TPC6501 i MMBT3906 Regulacja wolnych obrotów w Mercedes-Benz Atego