Zwróć uwagę na parametry "czerwone" i jaki powinien być ich zakres pracy. Pomyśl, dlaczego są przekroczone. Zacząłbym od EGR i ciśnienia paliwa. To należy sprawdzić jeszcze podczas jazdy. Jak ciśnienie paliwa będzie zbyt wysokie to oprócz kangurów dojdzie jeszcze gaśnięcie silnika. Doładowanie też dziwnie wygląda. Do weryfikacji.
Witam samochód jak wyżej problem polega na tym że dostaje za dużo paliwa i nie przepala kopci i sie dławi , Ciśnienie systemowe ok 1.5 bara czyli za wysokie , reduktor wydaje się sprawny(mambrama cała)czujnik temperatury nowy brak błędów w sterowniku. Czy ma ktoś jakiś pomysł? dzięki
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
W common rail nic nie zmieni. Pompa cr ma wytworzyć tylko wysokie ciśnienie paliwa i tyle. Czy kółko będzie tak czy inaczej nie ma znaczenia. "Zapłonem" steruje komputer.
Witam! Mam problem: astra G rocznik 2000 silnik 1,6 8V, szarpie na benzynie przy przyspieszaniu. Na postoju jak daje gaz do dechy jest ok. Ja próbuję ruszyć to strasznie szarpie (kangur). Po odczycie wychodzi tylko EGR. Ciśnienie paliwa tylko 1 bar. Po wymianie pompy paliwa 1,5 bara i nie ustaje. Gdy zaciskam przewód od powrotu robi się 4 bary, ale...
Witam Drodzy koledzy moja astra x18xe straciła moc (jest duszna),i czasami ciężko wchodzi na obroty i szarpie. Od czasu do czasu zapala sie kontrolka silnika i zahwile gaśnie na diagnozie pod kompem nic nie wykazało.I jeden mechanik powiedział że to wina ECU.W mojej asterce są pszeprowadzone następujące zmiany: sportowa pompa paliwa do 7bar,sportowy...
Witam, silnik kopci niesamowicie, ale raczej białym dymem a nie niebieskim. Oleju chla tyle co benzyny Właśnie sprawdziłem sprężanie na cylindrach i generalnie jest tak: 1. Na pierwszych trzech 0,7 na czwartym 0,6 Mpa czyli dużo za mało. 2. Po zalaniu cylindrów olejem powtórne badanie wykazało zwiększenie ciśnienie do 0,8 MPa. Jak myślicie, moim zdaniem...
Witam. Moja astra 1 motor 1,4 60KM od kilku tygodni zaczęła dymić na biało. Po sprawdzeniu ciśnienia na tłokach 1,2i4 jest ok a na 3 tylko 6 jednostek a po wlaniu kilku kropel oleju wzrosło do 7- 7,5. Czy może mieć to jakiś związek z odmą która jest praktycznie podpięta na wysokości 3 cylindra. Nadmienię że ok 2 lat temu stara odma była wymieniona na...
Witam Od jakiegoś czasu po odkręceniu wlewu paliwa słychać syk. Wczoraj zamontowałem nową pompę paliwa. Po tym zabiegu robi się takie podciśnienie w zbiorniku, że korka nie można nieraz wyciągnąć. Zmieniłem wlew paliwa z tym całym filtrem etc i nic dalej to samo. Dzisiaj na wolnych zapaliła mi się kontrolka check engine ale po jeździe zgasła. Zaczął...
Witam Mam problem z podciśnieniem wytwarzanym w zbiorniku palwa. Nie mogę znaleźć odpowiedzi - podobno jak filtr węglowy (gdzieś wyczytałem) jest zapchany to tak się dzieje. Gdzie on się znajduje ew. jakieś fotki - please! Może uda mi sie to zrobić? Na razie zdjąłem uszczelkę korka wlewu paliwa i pobiera (wyrównuje ciśnienie w zbiorniku) powietrze ale...
Witam Man problem ze swoją Astrą G 1.8 Z18XE1 od jakiegoś czasu zaczęła nie równo chodzić na benzynie to stwierdziłem że sprawdzę ciśnienie paliwa podłączyłem się pod gniazdo na listwie wtryskowej na zapłonie ciśnienie wynosi 3.5 bara jednak po odpaleniu ciśnienie zaczyna skakać od ok 2.8 bara do 3.8 bara. Co może powodować aż takie wąchania ciśnienia?
Witam wszystkich. Otóż mam problem z moją Asterką 1.7D. Miałem stłuczkę uszkodziło mi pompę wtryskową i wtrysk. Wymieniłem to i mam problem, otóż bardzo dużo mi pali bo około 12litrów na 100km, bardzo kopci na niebiesko i podczas jazdy jak pociągnę go powyżej 3.5tys. obrotów zaczyna go dławić, aż w końcu zgaśnie i muszę go ok. 5sek pokręcić aż odpali....
Witam posiadam opla astre 2 z 1998 roku i w zwiasku z tym mam pytanie czym moze byc spowodowane duze spalanie mojego autka a ostatnio to naprawde spala jak smok ok 14 litrow , i do tego czuje jakies szarpania. Prosze o pomoc
Witam mam problem z moją astrą f 1.4 benz-gaz mianowicie gdy silnik się nagrzeje zaczyna szarpać i przy zmianie biegów wchodzi na obroty powyżej 2 tyś.Wymieniłem już chyba wszystko co możliwe,może ktoś ma jakiś pomysł?Dodam jeszcze,że teraz nie mogę jej odpalić ani na benzynie ani na gazie.
Witam, mam taki problem, że jak kończy się gaz to auto zaczyna szarpać, prychać i gasnąć. Po przejechaniu kilku/nastu/ kilometrów objawy te ustępują i można jeszcze normalnie jeździć kolejne kilkanaście kilometrów aż do końca gazu.Instalacja jest z zaworem regulacyjnym 1gen. Czy ktoś potrafi to sensownie wyjaśnić albo też miał takie objawy?
Witam,mam problem z moją Asterką F, 1,6 rok 1994.Auto kupiłem jakieś 5 lat temu i nie posiadało instalacji LPG,ale już wtedy były wyczuwalne szarpania przy równej ładnej jeździe(lecz tak się nie dało jeździć bo albo przyśpieszałem albo hamowałem silnikiem inaczej szarpała)już wtedy dałem auto do mechanika i wymienił mase rzeczy tzn.przewody WN na oryginalne...
Witam, posiadam astre F 94r 1.6 8V, ostatnio mierzylem cisnienie na cylindrach i wyszly takie oto wartości liczac od strony rozrządu: 5,8,12,8 (bar), zauwazylem że troszke plynu chlodniczego mi ubylo, prawdopodobnie to głowica do planowania itd, jednak olej nie zmienil barwy nadal jest czarny a pod korkiem tez wszystko wyglada ok, jest jeszcze jeden...
Witam otóż wygląda to tak. Z niskich obr jest wszystko ok , od około 3 tys zrywa do jakiś 4500obr i dalej moment obr się rozjeżdża ( bardziej pałowa , no nie idzie ) Nie zależnie czy to bieg nr 1 czy 5 oraz czy gaz czy bp. Gdy chce kogoś scignac czy wyprzedzić to atakuje tylko do ok 4500obr bo dalej już nie idzie i musza wkładać następny bieg a wtedy...
ja w swoim autku miałem objawy takie jak :na początku po ok 10 minutach pracy silnika szarpał przy ruszaniu , potem zaczął szarpać przy małych prędkościach podczas jazdy ze stałą prędkością tak pomiedzy 10 a 50 , objawy te czasem ustępowały i nie miało to znaczenia czy był zagrzany czy nie. objawy te z czasem narastały . wymieniłem EGR i jest super...
Witam, objaw jest taki że auto zapala dłużej niż powinno (około 3-4sekudny) przyczyną jest na pewno ciśnienie paliwa. W tym aucie jest tak zrobione ze pompa zaczyna pracować dopiero jak się kręci rozrusznikiem(nie po zapłonie jak w starszych). Manometr na listwie wtryskowej pokazuje 0 bar i dopiero jak zaczyna się krecić rośnie do wymaganego ciśnienia...
Witam Bardzo proszę o odpowiedź jakie ciśnienie paliwa powinno być na listwie zasilającej w astrze z silnikiem C14SE (wielopunkt). Mam bardzo rozbieżne informacje od 2,2 - 3,2bara Borykam się dobre kilka miesięcy z mułem astry na ciepłym silniku i chciałem wyeliminować z podejrzeń pompę paliwa. Mierzyłem ostatnio i wyszło mi 2,0bar i teraz nie wiem...
Od kilku dni mam na biegu jałowym za wysokie obroty. Zaraz po załączeniu silnika obroty są zazwyczaj prawidłowe ale wystarczy tylko trochę dodać gazu i wskakują na wysokie. Lampka kontrolna gasi się prawidłowo po chwili po odpaleniu silnka. Temperatura na wskaźniku jest prawidłowa. Po odłączeniu wtyczki silnika krokowego obroty spadają. Na złączu diagnostycznym...
Witam Panowie. Jestem nowy, nie znam się na mechanice. Mam problem ze swoją asterką. Odpala poprawnie tylko podczas jazdy jest problem. Opiszę sytuacje: Jadę sobie spokojnie bez szaleństw i w pewnym momencie na każdym biegu przy 2 tys. a nawet czasem 3 tys. obrotów auto się dusi i spada z obrotów oraz ma chęć zgasnąć. Nie ważne czy to pierwszy czy drugi...
Cały czas mówimy o benzynie a te 3,5 jest ok( paliwa) Zbyt wysokie ciśnienie w cylindrach to nie jest problem, chyba że podparte są zawory na wydechu, nagar i pierścienie nie mają wpływu, czyba że silnik się kończy, ale wtedy nie ma ciśnienia, pompa musi mieć wydajność ale nie potafię opisać jaką szczególnie teraz ba idę spać, w pprzybliżeniu ok 200...
Miałeś ciśnienie paliwa sprawdzić. Zamykam, pisanie pisaniem, a autor i tak robi co chce.
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
I co, na Techu nic nie widać? co z adaptacją jak się zmienia pod obciążeniem co wtedy z sondą się dzieje jakie podciśnienie itd. Trzeba się z Techem przejechać i coś się znajdzie. Aaaaaaaaa, kolego zapomniałeś wymienić tłoków :) ( nie mogłem sie powstrzymać) Coś mi się wydaje że masz za wysokie ciśnienie paliwa (zatkany powrót)
filtr paliwa wymieniony Dodano po 1 turbo raczej sprawne bo przy 20000 obrotow slychac ze sie zalacza a jesli by bylo uszkodzone to przeciez olej by mi caly poszedl do turbiny Dodano po 6 niżej w załączniku wysyłam pomiary zrobione moim kablem do samochodu to są pomiary na postoju: OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows...
Przepływ 500-600 mg, dawka paliwa 3.5-5.5 mg. Pomiar oczywiście na rozgrzanym.
sonda za 120 zł nie jest to orginał też mnie zainteresował wykres z sondy bo nie jest "idealny" ale sprawdzałen na innym oplu i był jeszcze gorszy a u niego spalanie w normie wiec wydaje mi się ze to nie wina sondy A mam jeszcze pytanie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie pompy paliwa bo etech podaje 2,3 do 3bara a autodata 0.76bara a po zamiennikach...
Dużo masz paliwa w zbiorniku? Jak mało to dolej denaturatu jeśli twierdzisz że masz wodę.Alkohol zwiąże wodę i spali ale jak pisze jeśli masz mało paliw w zbiorniku.Wtedy dotankuj na dobrej stacji. Układ zapłonowy masz sprawny skoro na gazie pracuje dobrze.. Benzynowy układ zasilania jest mniej wybredny od gazowego pod kątem układu zapłonowego. Tu masz...
Ciśnienie jest zbyt wysokie Dodano po 4 Elektronik ten co podpinał to mówił że do wymiany jest czujnik ciśnienia na listwie.
Miałem podobny przypadek w Fieści, przyczyną było zbyt wysokie ciśnienie paliwa na wtrysku, objawy takie jak u ciebie. Komp w tym przypadku nic nie pokazywał.
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
A czujnik temperatury ktoś sprawdzał może uszkodzony i pokazuje cały czas temperature -20 st C i chodzi tak jakby na ssaniu. Wszystko wymienione a sygnały do tych czujników co wymieniane są, bezpieczniki dobre, trzeba to wszystko sprawdzić. Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa na listwie i wizualnie wtrysk czy nie ,,leje"
Żeby ustawić zapłon podjedź do warsztatu. To nie jest droga usługa. Niech powiedzą jaki był. Z radiem to też prawda jak pisze kwok. Ciśnienie paliwa jest dosyć istotne. W Astrze F 0,75 powinno być. Miejmy nadzieję, że masz średniej klasy manometr. Na tym etapie badań bym jeszcze nie regulował ciśnienia. Diagnostykę zacząłbym od wykresu sondy dla silnika...
Może się zaopatrzę w taki tester. Mogę jeszcze powiedzieć tyle ze spalanie gazu jest prawidłowe, 8,5 litra w trasie do 10,5 w miescie, czyli skoro nie jest jakoś specjalnie wysokie wskazuje to na to że sonda pracuje prawidłowo? Na benzynie niestety nie wiem, musiałbym zatankować do pełna. Za niskie ciśnienie wskazywałoby zatem na pompę (a może filtr...
kolego technik0 ,zanim sie zabiorę od poniedziałku do roboty , to mam jeszcze dwa malutkie pytania. Aby być pewnym że regulator ciśnienie jest sprawny pomierze ciśnienie na zasilaniu i na powrocie , jaki powinno mi to dać wynik? Jakie ciśnienie powinna wytworzyć pompa paliwa zaślepiona manometrem aby można było w 100% z twierdzić że takie ciśnienie...
Wiele czynników odpowiada za ilość spalanego paliwa min: filtr powietrza, filtr gazu, układ zapłonowy(szczególnie przy LPG trzeba na niego zwracać uwagę,utrzymywać go w czystości i sprawności), prawidłowe ciśnienie w kołach, prawidłowy skład mieszanki(posprawdzaj czujniki temperatury i położenia przepustnicy) no i przedewszytskim jakość tankowanego...
Syczenie i wysokie obroty naprawione okazało się że przewód podciśnienia sparciał i złamał się na końcu gdzie jest w kształcie L. Check nie zapala się obroty wróciły do normy w granicach 900. Ale skoro już wątek jest zrobiony to odkąd mam auto mam problem z obrotami jałowymi bo skaczą od 880 a 940 delikatnie sobie podfalowywują przez co czuć delikatne...
Opel Astra-G 98-00 X14XE, X16XEL Multec S (F) P0105 -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za wysokie -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie P0110 -? Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego -? Za niskie napięcie temperatura powietrza wlotowego P0115 -? Za wysokie napięcie temperatura środka...
Witam, mam problem z odpaleniem astry G z silnikiem X16szr; Silnik kręci, ale auto nie odpala. Przepustnica zalewana jest paliwem. Myślałem, że to może regulator ciśnienia paliwa. Wyjąłem go i okazało się, że poprzedni właściciel coś kombinował bo dodał do niego uszczelkę własnej roboty i całość mocno wysmarował silikonem. Kupiłem nowy regulator, zamontowałem...
Witam Już nie wiem co mam myśleć. Auto nie chce zapalać. Wymieniłem czujnik temp. na komputer i nic się nie zmienilo.Założyłem jeszcze inny - to samo. Jak odepnę wtyk od tego czujnika auto zapala bez problemu. Zmierzyłem omy zarówno na starym jak i nowym czujniku i wszystko jest tak jak powinno być. Z podpiętą wtyczką do czujnika jak zapodam mu samostarta...
Witam ponownie jestem po wstępnych testach, autko gdy jadę np na 4 biegu bez gazu to zapala sie kontrolka silnika i autko słabn ie, gdy dodam więcej gazu to dostaje sił, przed regeneracja też miałem podobny problem z tym że z czasem coraz częściej się pojawiała ta kontrolka. jakiś tydzień temu zczytałem błąd P0400 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego...
Witam serdecznie, więc jak w tytule, wóz to astra z 99r 1.7dtl sprowadzona z hollandii. Problem jaki z nią wygląda następująco, podczas jazdy i kręceniu silnika powyżej 3tys (np pod góre z gazem w podłodze) auto zaczyna słabnąć a nawet czasem silnik odmawia całkowicie posłuszeństwa ( w tym czasie zaświeca się check), dopiero gdy puszcze całkowicie gaz...
Poluzuj przewody wysokiego ciśnienia i zobacz czy podaje paliwo.
Bzdura wyssana z palca żeby trza było adoptować zawór wysokiego ciśnienia,pierwsze słysze
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
Tak wygląda "pompa w baku" zintegrowana z czujnikiem poziomu paliwa w samochodach Opel Astra H DTL i DTH. https://obrazki.elektroda.pl/6539922900_... Pompa niskiego ciśnienia może być także na zewnątrz zbiornika, o ile ją sobie ktoś tam umieści. Fabrycznie w DTL i DTH powinna znajdować się w miejscu jak wyżej. Słychać ją po włączeniu...
Postukałem w zawór nadmiarowy na CR ale nic to nie dało. Po odkręceniu przewodów, przy wtryskiwaczach pod lupą nie widać żadnych opiłków metalu. Zawór SCV w pompie wymieniony w ramach "profilaktyki" Nadal nie ma ciśnienia paliwa. Kolejnym krokiem będzie wymiana listwy paliwowej CR razem z zaworem nadmiarowym i/lub pompy wysokiego ciśnienia..
Który rok astry? masz tam pompę wysokiego ciśnienia? Może padać lub paliwo Ci cofa
Kupiłem sterownik silnika od identycznego samochodu, przerzuciłem tylko pamięć 95160 z IMMO i jest bez zmian. Pompa CP3 nie buduje ciśnienia a gdy odepnę wtyczkę od zaworu regulacyjnego, to ciśnienie rośnie błyskawicznie i mija wymagane 240bar szybując do ok 700bar. Pytanie zasadnicze: dlaczego sterownik silnika, podczas rozruchu, zamyka paliwu drogę...
Sprawdź wydajność pompy paliwa, nie wiem jak wygląda ona w Astrze F ale jeśli masz dwie pompy wtryskową wysokiego ciśnienia i drugą - paliwa w zbiorniku to sprawdź tą drugą, niskiego ciśnienia, może ma za małą wydajność, coś się przytkało i pompie wtryskowej brakuje paliwa.
Mechanik chyba nie widział obudowy filtra paliwa wraz z podgrzewaczem i pompa wstępną. Ponieważ pompa wstępna pracuje tylko przy uruchamianiu i kilka minut po, to jest tam właśnie bypass. Może to być przyczyną lub nieszczelna/pęknięta obudowa filtra. Co do ewentualnych spadków wysokiego ciśnienia to jest możliwość usterki "regulatora"/zaworu ciśnienia...
popuszczałeś wszystkie przewody wysokiego ciśnienia i na żaden nie podaje paliwa?
A z wtryskiwacza gdy w stanie zamkniętym i pod ciśnieniem nie leje się czasem paliwo ?
Tu to znaczy jakiego tematu się czepiłeś Astra H 17.cdti - kłopot z wymianą filtra paliwa nie pisałem nic o pompie tylko o filtrze paliwa gdzie ty wyczytałeś coś na temat pompy Dodano po 5 Pewnie mi chodziło o pompę wysokiego ciśnienia
To jeszcze sprawdź jakie ciśnienia paliwa widzi sterownik silnika gdy faluje.
Spokojnie bez nerwów jeżeli odpowietrzałeś pompę z poluźnionymi przewodami wysokiego ciśnienia to niestety ale tak tej pompy nie odpowietrzysz. Weź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia po dokręcaj dość mocno chyba ok 60nM i wtedy odpowietrz jak już odpowietrzysz to wtedy próba odpalenia. Mi nawet jak powietrze szło z powrotu przy odpowietrzaniu to...
Skoro problem jest na benzynie szukałbym problemu w układzie paliwowym, pompka, filtr paliwa, wtryski, sprawdź ciśnienie paliwa.
Mam dokładnie taką samą usterkę... auto ma problem powyżej 18*C pali ledwo co, gaśnie od razu. Po przełączeniu na LPG idzie jak nówka, na benzynie też jest ok jak już się rozgrzeje ponad 80*C. (at) drzasiek nie wiem jak u Ciebie ale u mnie wtryski ok, świece ok, cewka ok i wszystkie pozostałe czujniki. Czy u Ciebie też śmierdzi paliwem z wydechu? Ja...
W mojej Astrze 1,7 101KM 2007 w zbiorniku nie ma pompy paliwa. Przy silniku jest pompa niskiego i wysokiego ciśnienia. Dlatego nawet bardzo mała nieszczelność może powodować zapowietrzenie. Chyba idą trzy przewody, niezbyt grube.
mialem w astrze j podobny problem okazalo sie ze akumlator jest w du.... i alternator czasami podbijal napiecie do 18v przez co cisnienie paliwa skakalo ale nie wiem jak w vw z ta pompa bedzie
Czujnik można sprawdzić manometrem. Wątpię aby nagle strzeli wtryskiwacz bez dawania jakichkolwiek oznak wcześniej. Na uszkodzonym wtryskiwaczu też powinien odpalić. Jeżeli pokazuje ciśnienie 0 przy kręceniu rozrusznikiem to pompa w baku nie podaje paliwa, uszkodzony jest czujnik ciśnienia bądź walnięta jest pompa wysokiego ciśnienia. Zobacz czy na...
Koledzy odświerzę stary temat związany z nie odpalaniem silnika 1,9cdti, otórz mam takowy problem z zafirą B 1,9 cdti z 2006 roku. Auto nie odpala wcale. Diagnostyka wyrzuca błąd zaworu regulacji ciśnienia. Błąd daje się skasować lecz powraca po kręceniu, bo brak ciśnienia na listwie CR, które wynosi podczas kręcenia od 6bar i dochodzi do około 40bar....
No nie wiem, wypadanie przez wyższe ciśnienie? NIe wiadomo czy zegar pokazuje dobrze. Domysły. Lewe powietrze w dolocie ,niskie ciśnienie paliwa,złe sygnały z ECM.Na to stawiam.Bo cewka wtryski niby podkładane.
Po odpięciu regulatora ciśnienie powinno być zdecydowanie wyższe. Więc albo sam regulator nie działa jak należy. Zatarty na przykład, niska wydajność pompy, paliwo gdzieś się przedostaje.
na początek diagn. komp. sprawdzenie ciśn. paliwa oraz jego jakości
Witam, czy problem może tkwić w tym, że pompa paliwa nie daje takiego dużego ciśnienia paliwa i przy wysokich obrotach pojawia się ten błąd? Pozdrawiam
astra ciśnienie paliwa ciśnienie paliwa astra wysokie ciśnienie klimatyzacji astra
procesor zimny antena zewnętrzny modemu gniazdo regulacja palnik kocioł gazowy
zmywarka whirpool mruga start ogrzewanie podłogowe elektryczne
Jak zdjąć simlock z Nokia 2730 Classic? IMEI: 359370031121910 Skoda Octavia II 1Z 2004-2013 – czy trzeba kodować pedał gazu po wymianie?