Witam W 308 2.0 HDI mam też P11aa. czy rozwiązałeś swój problem?
Po regeneracji turbo cieszyłem się przez 2 tygodnie. Problem powrócił. Dodatkowo teraz słychać dziwny szum podczas gwałtownego przyspieszania, a gdy go przeciągnie na obrotach to spadek mocy i chek się zapala. wywala dwa błędy. P2566 P149C diagbox pokazuje je z opisem "Odchyłka bardzo znaczna w czasie ostatnich uczeń ogranicznika górnego lub dolnego"...
Zrób podgląd parametrów i napisz jakie widzi ciśnienia doładowania na jalowym A jakie po gazowaniu
Masz za wysokie doładowanie - napisałem jak sprawdzić zawór sterujący , lub źle wyregulowane turbo .
Czy to się opłaca w związku z tymi trzema kompresorami?? Ceny nowych kompresorów są "zaporowe", np. z VW G60 kosztuje używany w stanie dobrym (według sprzedającego) coś koło 1500 zł - za tą cene mogę mieć turbosprężarkę o większym potencjale, Eatony z mercedesów są w podobnych cenach. Oczywiście wszystko to zależy od sprzedającego i jego opini o podzespole....
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
Witam, mam problem z doładowaniem w moim pasacie. oddałem turbinę do regeneracji, po zamontowaniu , pojechałem do elektryka/ tunera by zrobił logi i okazało się ze turbo w pewnym momencie pompuje około 1,5 bar. Próbował skorygować to mapami i stwierdził ze nie moze zbic tego cisnienia, bo najprawdopodobniej jest zle wyregulowana geometria. Wrzucam logi...
sterownik pompy dom regeneracji dawka do bani ale sprawdz jeszcze kont wtrysku musi być idealnie z taką dawką turbo napewno nie będzie chodzilo
(at)hehu777 Zgadza się, to o czym piszesz jest możliwe, też miałem kilka takich przypadków, wtedy od ciśnienia referencyjnego, pomniejszonego o ciśnienie które było w sterowniku opiewa ciśnienie doładowania, czyli wg niego ma być jakieś 0,4 bara, co jest nie do zbicia przez ecu na wysokich obrotach, tutaj sprawa wygląda tak, że turbo przeładowuje i...
sprawdz regulacje gruchy turbo
EGR czyszczony 2 miesiące temu, a błąd pokazuje cały czas czujnik doładowania turbo sprężarki - wysoki sygnał.
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
A może zwyczajnie intercoooler przestaje chłodzić powietrze jak się nagrzeje? To normalne że w upalne dni diesle silniki turbo doładowane słabną.
Dobrze działającej sorężarki w ogóle nie powinno być słychać. Jedym dźwiękiem może być szum powietrza przy wlocie. Turbo cały czas się kręci... szczerze mówiąc to mi się nie udało tak jeździć żeby wskaźnik doładowania nie ruszył z miejsca. Nie wydaje mi się jednak żeby zajeździć sprężarkę nie wkręcając jej na wysokie obroty. Jeżdzę doładowanym renault...
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Zdejmij podciśnienie z turbo, przejedź się i obadaj, czy ciśnienie doładowania się zmniejszyło. Jeśli tak, to znaczy że być może wystraczy jedynie wyczyścić geometrię. Jeśli nie, to zapewne geometria całkiem stoi. Auto ma DPF? jeśli ma, czasami na zabrudzoną geometrię pomaga wymuszone dopalanie DPF, wtedy spaliny mają wysoką temperaturę i sadza z turbiny...
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
To jest silnik 1,8 turbo (Golf IV) - nie ma zmiennej geometrii, a efekt jest taki, jakby wpadał w jakiś tryb awaryjny Może to problem z regulacją turbodoładowania? Sprawdzałeś na komputerze jakie jest doładowanie? Podaj oznaczenie silnika to będzie łatwiej znaleźć przyczynę
Prawidłowa reakcja. Na wysokich zmienia kąt natarcia gazów spalinowych i zmniejsza doładowanie aby nie przeładować silnika na wysokich obrotach bez obciążenia. Do sprawdzenia wiązka na pasie przednim. Standardowo gnije. Ale wtedy wywala błąd zaworka.
Zasysa wąż powietrza doładowanego - a to dobre, czyżby turbo dostało wstecznych obrotów ? Coś nie tak z opisem usterki gdyż takie rzeczy się nie dzieją. Może nie dawać turbo ciśnienia ale w życiu nie będzie tam podciśnienia.
Sprawdził bym jak nie było sprawdzane mimo wszystko ponownie chłodnice powietrza podając ciśnienie od strony powietrza doładowania tak jak pompuje turbo i obserwować czy w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie dzieje.
Prawdopodobnie za wysokie cisnienie doładowania lub niedoładowanie ,czyli turbina do regulacji . pozdro rox1!
Witam. Fiat Panda 2.1.3 Multijet 70 km. Przy około 3 tysiącach obrotów odcina turbo, zapala się check engine. Pokazuje błąd P0238 - czujnik doładowania turbo sprężarki A, wysoki sygnał. Po kilku odpaleniach auta check engine znika, ale problem nadal występuje do 3 tysiąców obrotów. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze i nie pomogło. Auto posiadam...
Ponawiam temat, czy udało się znaleźć przyczynę słabego doładowania??
Witam mam ten sam problem z vitem na wolnych obrotach tryb awaryjny.Jezeli odpalę silnik trzymając nogę na gazie wszystko jest ok brak błędów.Pojazd jedzie i przyśpiesza,a po postoju na biegu jałowy wyskakuje błąd czujnika doładowania.Czujnik doładowania nowy,przepływomierz zrobiona adaptacja turbo po regeneracji.
Brak napięcia na zaworze n75 bzdura. To zawór upustowy więc jest uruchamiany jak Cisnienie jest za wysokie. A u Ciebie turbo nie pompuje . WIĘC ZAWÓR NIE ZADZIAŁA !!! 90% przypadków braku mocy to uszkodzenie turbiny
Kolego gucio~1 turbo ze zmienną geometrią występuje również w Iveco Stralis. Nawiasem mówiąc straszne dziadostwo, 300 - 400 tys i turbo do wymiany, podobno dobrze nie da się zregenerować ale to podobno. Koszt nowej około 5500 zł.
Cześć! Wróciłem jakieś 3 tygodnie temu ze szpitala i auto stało nieużywane do końca majówki. Podczas powrotu ze szpitala auto jeździło bez zarzutów. Po powrocie do normalnego funkcjonowania, czyt. używania auta, pracy itd.: - auto zaczęło losowo szarpać przy wciśniętym manipulatorze nożnym gazu (nie istotne, czy jest to mocniejszy docisk przy wyprzedzaniu...
Samochod ten ma turbo doładowanie pali za karzdym razem z tym ze w czasie jazdy starsznie kopci
Witam, piszę z nietypową sprawą, nigdzie nie ma takiego problemu jak mój. Następująco: Audi A3 8L ASZ, automat, 2002 r., 270 km nalotu, bardzo duże spalanie: samo miasto 12,5 L, pół miasta pół trasa 11 L. Termostat wymieniony na oryginalny, żadnych błędów nie pokazuje 🤔 jedynie o przekroczonym ciśnieniu doładowania, geometria z turbo do rozruszania.
Tzn ja wrzuciłem na luz, obroty spadły ale moc raczej potem była, tylko już tak nie wkręcałem auta. Tutaj generalnie nie ma zmiennej geometrii, jest gruszka, jest klapka, wastegate, więc nie wiem co tam by się mogło stać, fakt że to turbo jest dla mnie podejrzane i kusiło mnie (trochę to kosztuje) zakupić nówkę z pudełka. Poprzednik wsadził ciut mocniejsze...
Witam, Ford Fiesta 1.6 TDCi Błąd P0299 niskie doładowanie turbiny Turbo po regeneracji Czujnik doładowania nowy (sprawny) Zawór N75 nowy (sprawny) Dolot szczelny, sprawdzony dymem Podciśnienia trzymają, sprawdzone wakuometrem Zawór odmy nowy Najciekawszy fakt, że na 2 komputerach DS150 i Autel MP808 Pokazuje mi napięcie na ECU 28,5 - 29 V Alternator...
czyli może być opcja że turbo dmucha za mocno
ale w zależności od jej konstrukcji, rozmiarów itd. ciśnienie zapewniające odpowiednie doładowanie osiąga dopiero od pewnych obrotów. No... będę uparty - po to stosuje sie system wastegate i VGT, by stosunkowo mała, ale szybko reagująca turbosprężarka jak najwcześniej zaczęła pompować, w efekcie można wcześniej podać adekwatną dawkę wtrysku i uzyskać...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
Jak wyregulowałeś cięgno „gruszki”? Sprawdziłeś ciśnienie doładowania, bo wyglada na to, że jest nieprawidłowe (zbyt wysokie lub za niskie). Powinieneś mieć błąd w sterowniku. Pozdrawiam
Po pierwsze chroni turbo nie silnik. Im wyższe doładowanie przy wyższych obrotach silnika tym obroty turbo większe. Za duże obroty turo to groźba rozerwania wirnika lub skrzywienia urwania osi turbo w efekcie turbo może sypnąć drobnymi do dolotu silnika i go skutecznie zabić. Tak praca zmiennej geometrii to kilka do kilkunastu mm w zależności od wielkości...
Witam, Po wymianie turbosprężarki oraz czyszczeniu filtra DPF auto ciężko odpaliło, silnik zaczęło dziwnie pracować trząsł się .Po przejechaniu 2 km po wymianie turbo, auto straciło zupełnie moc , wyskoczył błąd P0489 oraz P0238 .Po odłączeniu zaworu EGR auto zaczęło normalnie pracować i jeździć. Lecz po wstawieniu nowego zawodu EGR w aucie wyskoczył...
Doładowanie na liczniku jest na maks? Wtryski były kiedyś robione? Może zmieniłeś naczepę, dostawcę paliwa? Hamulec górski do sprawdzenia Nie zacina się? Retarder masz?
witam, zacznij od spawdzenia szczelności po wysokim cisnienia doładowania, nawet niewielka dziurka zakłamuje wskazania , i szczelność przewodów podcisnienia sterowania turbo, na dynamicznej diagnozie powinno wyjść, powodzenia
Witam. Samochód do peugeot. Check - wysokie napięcie w obwodzie czujnika doładowania turbosprężarki. Vacum sprawdzone, od vacum przewód idzie do serwa a później do zaworu regulacyjnego turbo. Od vacum, przez serwo do zaworka wszystko szczelne, podciśnienie idealne. Za zaworkiem podciśnienie słabsze, a przy dodawaniu gazu zdecydowanie słabnie, przy 3...
Jeździłem dziś od 5 rano i wyskoczył błąd z 3 razy od godziny Ok 12 zero błędu nic kompletnie mam zrobione parametry turbo wysokiego ciśnienia daje do Max 3,3 bara a turbo niskiego ciśnienia daje max 2,2 bara błąd zapalił się przy prędkości Ok 100-120 km/h wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania czujnik temp doładowania i dalej lipa
Kolega ma Rację w ten sam sposób był sprawdzany luz na turbo. Po demontażu Turbo i oddaniu do serwisu otrzymałem informację że łopatki tarły już o obudowę. Jedna sprawa mnie jeszcze nurtowala: wysoka temperatura oleju 115 nieraz i 125 stopni spowodowanie słabym doładowanie silnika i przez to dużym jego obciążeniem . Standard miałem około 85 - 98 przy...
witam, w poszukiwaniu tematu bloącej turbiny wskoczyłem tutaj, a więc opiszę awarię w moim golfie tdi 1.9 110 asv, od jakiegoś roku poczułem mocny spadek mocy był słabszy i przy większych biegach wpadał w trym awaryjny tkzw NOT LAUF błąd w moim tdi to 462d regulacja ciśnienia doładowania powyżej granicy regulacji, w końcu oddałem do mechanika - czyszczenie...
Temperatura silnika podczas jazdy??. Jezeli bedzie miał ponizej 80 niewypali dpf dobrze albo wogole. Przeładowanie turbo swiadczy i o uszk. czujnika ciś doładowania lub turba. Żadko zapchany dpf ma na to wplyw. Doładowanie jest mierzone na stronie zimnej czyli uklad ssacy a nie wydechowy.
Problem jest w Turbo lub czujniku ciśnienia doładowania. Bo wg log jest max 1400 mbar a powinno być 2200 w szczycie. Turbo raczej nie ładuje bo przepływ powietrza na przepływomierzu jest za mały choć trochę i tak wysoki jak na tę 1400 mbar. Dlatego fizycznie wypadało by sprawdzić jakie daje ciśnienie. W bs 11 więcej dać ze sztanga się rusza ale czy...
No i spełnia się mój najczarniejszy scenariusz, czyli wpakowałem kasę w turbo, a efekt jest mizerny. Samochód chodzi odrobinę lepiej, ale nadal to nie jest to Kolego co innego turbo na stole a co innego w aucie? Sprawdziłeś że turbo jest ok ale ciągle nie wiesz jak doładowuje w twoim samochodzie... Jeżeli masz zapchany wydech to turbo się nie rozpędza...
Kompensacja podlaczona a cisnienie nieznacznie spada a chcialbym zeby mocno rosla. Silnik BMW E30 M40 316i turbo. Wtryskiwacze pracuja FUULGROUP a wiec na wolnych obrotach potrzeba szybkich wtryskiwaczy. Natomiast na wysokich obrotach wkrada sie blad WTRYSKIWACZE CALKOWICIE OTWARTE. zEBY CICNIENIE lpg zachowywalo sie jak cisnienienie benzyny wtedy byloby...
turbo się uruchamia ,bo nie ma innej opcji,ale trzeba sprawdzić czy działa obwód czujnika doładowania i zawór zbyt wysokiego doładowania. Nie znam tego silnika ,ale w wielu jest regulowana kierownica powietrza wewnątrz turbiny i często ulega zatarciu, np. w leonie, lubi zardzewieć siłownik kierownicy. sprawdż wszyskie podłączenia rurek gómowych i wtyczek.
EGR zaślepiłem, bo się zaciął, a nie miałem czasu na czyszczenie jego, w planie mam niedługo go wyczyścić, ale czy EGR aby na pewno wpływa na poprawne działanie układu doładowania (jeżeli wiadomo jest sprawny)? Auto posiadam jakieś 1.5 miesiąca, o regenerowaniu turbo czy majstrowaniu przy niej nic mi nie wiadomo, ale raczej nie wygląda. W jakim stanie...
Witam, mam pytanie dotyczące w/w auta . Podczas jazdy wyskakuje check i następuje brak mocy, odczytany błąd: Usterka trwała , czujnik ciśnienia doładowania, zwarcie do plusa , masy, lub osiągnięta wysoka wartość. Moje podejrzenie to blokujące się łopatki w turbo( czy zdarza się to w tych autach?? bo znam grupę vw i tam to nagminne jest) , zwarcie raczej...
trzeba w to jeszcze wpleść obroty - dmuchanie maxa na dole może się źle skończyć dla panewek, w ogóle możesz oprzeć sterowanie na obrotach do 1500obr starłbym się utrzymywać 0bar (niwelować opory ssania), powyżej stopniowo zwiększać doładowanie aż do 0.5 przy 2500..3000obr przy takim zestrojeniu musiałbyś uważać żeby nie deptać na wysokim biegu i niskich...
Witam, pacjent to audi a3 1,8T, czy ktoś spotkał się w tych silnikach ze zjawiskiem że rzęzi turbina? Nie to że gwiżdze jak w 1,9 tdi czy syczy tylko wchodzi silnik na obroty 3,5-4k i nagle taki mechaniczny dźwięk obracającego się wirnika jest słyszalny ale taki drażniący, może cześciowo połączony z syczeniem też ale nie taki klasyczny że gwiżdze. Wygląda...
ja proponuje sprawdzić ciśnienie doładowania bo wszystkie obecnie TDI HDI CDI i inne diesle nowej generacji jak tylko dostaną za wysokie ciśnienie doładowania to ograniczają dawke paliwa by nie rozwalić silnika a po ponownym rozruchu silnika sterowniki dokonują ponownego pomiaru ciśnienia. dlatego po ponownym odpaleniu odzyskują na chwile moc do momentu...
Witaj kolego endrju7403. Auto jest z 1992 roku moc auta z tego co wiem to 280 koni choć czytałem że też występują w wersji 230 konnej. Co do silnika to jest to silnik typu R5-20V 2,2l z turbo doładowaniem nr. AAN 007912. Kolega T5 pytał jakie pokonuje odcinki drogi. Z tym to bywa różnie czasami to typowa jazda po mieście w granicach 5-10 km a czas typowa...
Witam Turbo przestało dmuchać, ale się nie rozpadło nie bierze oleju nie dymi i słychać że kręci się wirnik. Samochód jeździ normalnie tylko jak bez turbo (na VAG zero ładownia ). Awaria wystąpiła około 140 km/h podczs wyprzedzania wystąpiło jakby przeładowanie które nie ustępuje po wyłączeniu. Kilka dni wcześniej rano na zimnym silniku po starcie przez...
Dla chętnych pomóc - wyedukujcie młodego proszę, bo mam sporą zagwozdkę w takim razie. Poprawcie mnie jeżeli teraz źle myślę: Teoretycznie jest nieszczelność, w układzie wysokiego ciśnienia (za stroną pompującą turbo), w takiej sytuacji: -boost sensor (czujnik ciśnienia doładowania) pokazuje wartości niższe od tych w szczelnym układzie, po prostu część...
Nie tylko tyle grozi. Gdzieś było na forum opisane jak facet do 80ki założył turbo z małą stroną gorącom. Zadowolony bo od niskich się zbierało. Ale co z tego jak rozleciała się po kilku tygodniach bo na wysokich obrotach pracowała na obrotach ponad swoje siły. Najlepiej było by poszukać silnika z turbo o podobnej pojemności i obrotach. Mtz odpada bo...
MAM PROBLEM Z DXI 480 AUTO ŁADNIE ODPALA PO PRZEJECHANIU ILUS KILOMETRÓ POD CIĘZAREM ZAPALA SIĘ PRZEKREŚLONY WTRYSK I TRACI NA MOCY ,CIŚNIENIE PODCZAS PRACY OK 6 BAR PO ZAPALENIU KOMUNIKATU SPADA NA OK 1,5 BAR SPRAWDZONE ZAWORY KULKOW E W ZBIORNIKACH NOWE FILTRY PALIWA SERWISOWE , NOWA POMPKA PALIWA ,NOWY ZAWÓR PRZELEWOWY I NIC Witaj. Jak zakończyła...
Kolego sprawdź wszystkie podciśnienia a szczególnie te które sterują turbo może gdzieś dostaje się lewe powietrze . A jeśli masz takiego drugiego to podmień przepływkę powierza ona też czasem potrafi dobrze namieszać sterownikowi silnika a błędu nie pokaże bo jakieś tam wartości sobie czyta. Miałem takie BMW E46 3,0D i nie jechało zero błędów a podczas...
Dodaj fotkę tej turbiny. To o czym piszesz to zawór nadciśnieniowy, który otwiera się samoczynnie aby ciśnienie doładowania nie było zbyt wysokie. Na wolnych obrotach zawór ma być zamknięty. Jeśli jest otwarty, turbina "pompuje" za mało na średnich obrotach silnika. W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik.
no to od początku jeśli włożę sterownik nr.1 to chwilowe ciśnienie też podchodzi po 1800 podmieniłem już regulator ciśnienia nic to nie zmieniło ....podmieniłem ecu żeby się upewnić czy wiązka regulator etc. działa poprawnie i po zmianie ciśnienie paliwa w pozadku samochód opdpala jeździ no ale nie steruje zaworkiem od aktuatora turbo czyli doładowania...
Próbowałam doładować 3 godź. To zbyt krótki okres czasu aby doładować akumulator do tak wysokiego napięcia 16V. Proces ładowania w końcowej fazie ładowanie jest bardzo wolny. Moja rada nie trzymaj się tak ściśle pomiaru napięcia przy ładowania akumulatorów kwasowych lepiej kup aerometr jeśli masz akumulator obsługowy.
Dziękuję za informację. Dopiero teraz udało mi się zrobić logi ale nie było łatwo. Kurcze musiałem trzymać nogę rękami aby przypadkiem nie popuściła gazu. Parę dni wcześniej próbowałem ale przy pięciu tysiącach już ją cofało i przegrałem walkę. Była silniejsza. Taki odruch nie do opanowania. Dziś dobiłem do około 6200. Jeżeli to mało mogę zrobić kolejne...
Widzę, że szanowny Kolega czerpie swoją wiedzę głównie z internetu. Nic podobnego, wiedzę czerpię prawie wyłącznie z książek i pism specjalistycznych. W tym momencie miałem pod ręką Internet, więc przytoczyłem. Akurat w książkach napisane jest dokładnie to samo. Cóż takie czasy. Nie wszystko co piszą bajkoopowiadacze w pisemkach motoryzacyjnych jest...
Od początku tej dyskusji zauważam błąd, Nie mówi się ani nie pisze na silnik zasilany ON "Diesle" tylko "Silnik wysokoprężny o zapłonie samoczynnym". Silniki wysoko prężne mają swoje wady wady i zalety tak jak właciciele, którzy nimi jerzdzą. należy wiedzieć jak się z takimi silnikami obchodzić jel jest turbo doładowanie nie gasimy silnika nagle gdyż...
Opisuję swój przypadek i tak samo miałem że mniej więcej przy 110-120 łapał muła. Sztanga do falujących obrotów nic nie ma tak samo z resztą jak całe turbo. Ale mowa była o łapaniu muła a jeżeli autor pisał że sztanga stała na sztywno to według ciebie to jest takie normalne i w ogóle nie wpływa na prace silnika tak ? Mogę się założyć że VAG pokaże zbyt...
Jeśli chodzi o ciśnienie doładowania i przepływ powietrza to parametry te nie były proporcjonalne. Przepływ rósł a ciśnienie doładowania nie zwiększało się, więc to nie była raczej ta przyczyna. Wymieniłem turbo i też niewiele to zmieniło. Niestety znalazłem chyba powód, chociaż nie wiem czy to jedyny problem: Wymieniałem filtry razem z turbo i znalazłem...
Tak,tak. W skrócie to vacum robi podciśnienie które doprowadzone jest do zaworu a następnie zawór na biegu jałowym zezwala temu podciśnieniu na zassanie gruszki,natomiast gdy ciśnienie doładowania wytworzone przez turbine zaczyna być za wysokie(dzieje się to pod obciązeniem silnika) to zawór ten odcina podciśnienie od gruszki a sprężyna w gruszce cofa...
Po pierwsze z logów wynika, że jest kompletny brak sterowania zmienną geometrią w turbosprężarce (log 011 BS, kierownice spalin ustawione cały czas w pozycji maksymalnego doładowania) i domyślam się, że coś zostało sknocone przy podłączeniu wężyków podciśnienia. Po drugie, porównując wartość MAFactual i MAPactual z grup 003 i 011 w logach dynamicznych...
Niestety euro 6 ma wiele wad. Często silnik przy 500-600 tys. bierze olej. Głowice słabej jakości. Sam wał czasem lubi strzelić. Chłodnica spalin siada, chłodnica wysokiego ciśnienia doładowania(wodna), biturbo , kompresor powietrza. A to nie są tanie rzeczy więc z doświadczenia odradzam. Ogólnie jest dużo gorszy do naprawy niż E5 bo ma za dużo rzeczy....
Odkopuję temat i szukam dalej pomocy, Kolega jak wyżej wspomniał o kablach przy kostce i znalazłem odcięty 3 pin polutowałem i co się okazało teraz wogólę silnik szału dostaje obroty skaczą góra-dół,po paru sekundach falowania gaśnie.Odłączę kostkę z przepływki i chodzi równo ale dalej tylko do 4000obr/min i dalej nic nie wkręca.Jak mówiłem odmy i inne...
rozumiem ale podczas testu drogowego,stwierdzono że ciśnienie jest ok,ja ze swej strony sugerowałem AGR ale jest oki, przepływka może ?? ale mechanik który zajął się moim autem stwierdził że po ostatnim podłaczeniu do kompa i odczytaniu błedów to najprawdopodobniej problemy z turbo ale zaznaczył że też niekoniecznie,oto błędy P 0299 - TURBOSPRĘZ.NIEZNACZNE...
Witam. Samochód z silnikiem 1,8 CDI 2011r. Na wstępie dodam, że w osprzęcie uszkodzona jest przepustnica. Działała ale w korpusie pękł ogranicznik/prowadzenie i sterownik wyrzucał błąd jej niepoprawnej pracy, nie działał EGR i silnik wchodził w tryb awaryjny. Wyprogramowałem ją poprzez usunięcie błędów z tablicy. EGR zaczął działać, auto odzyskało moc....
Ciśnienie doładowania zależy od wielu czynników - nie zapominaj że podstawą pracy turbosprężarki jest więź gazowa z silnikiem a ciśnienie doładowania zależy bezpośrednio od sumy wszystkich energii spalin- głównie od energii potencjalnej (m x V2/2). Jakość procesu spalania ma bezpośredni wpływ na tą energię spalin. Z kolei jakość spalania ma tyle zmiennych...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Oczywiście, że nie łudzę się, żeby diesel był super oszczędny w mieście. Ba! Nawet zastanawiam się czy iść w diesla.. Im więcej czytam tym bardziej skłaniam się ku benzynie. Podobno diesle do miasta to najgorsze rozwiązanie zwłaszcza te turbo doładowane i potrafią mieć bardzo kosztowne naprawy. Ale gdybym wszystko wiedział to bym nie pytał tutaj. Być...
Napisz jaki masz silnik czy turbo VNT czy westgate :P AFN czy 1Z, AHU, czy jeszcze jakiś inny o ile były inne TDI w Golfach 3. To co opisujesz to normalny notlauf. Podejrzewam, że masz turbo do czyszczenia (jeśli AFN, czyli VNT), do wymiany gruszkę lub uszkodzony zawór N75. Samochód najprawdopodobniej łapie tryb awaryjny, gdyż turbina wytwarza zbyt...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Zawór EGR przeczyścić lub wymienić miałem to samo już turbo do regenerki miałem oddawać a skończyło się na 100zł A Kolega widział datę ostatniego postu ? Bo autor 6 lat tej usterki nie naprawia.
Witam, Posiadam golfa 5 1.9 Tdi 105km. W golfie odcina mi turbine. Zaprowadziłem auto do mechanika, który odrazu zregenerował turbo, ale problem nie ustał.Pojechałem podpiąć komputer i wyskoczył błąd P0299- obieg czujnika doładowania turbosprężarki A niskie ciśnienie. zauważyłem, że gdy jade na wysokich obrotach (że tak powiem daje mu )to wtedy jej...
Oczywiście że można, zadając tak banalne pytanie łatwo się domyślić że nie masz o tym zbytniego pojęcia - a to się wiąże z wysokimi kosztami. Inna sprawa czy jest sens ? Bo taniej i pewniej jest wymienić samochód na taki który ma seryjnie doładowany silnik. Sam silnik to nie wszystko, jest jeszcze sprzęgło skrzynia biegów, przeguby itp.
Natomiast mój kolega, to wyśmiał i powiedział, że tyło moment daje kopa nie zależnie od obrotów a moc prędkość max. Kolega ma sporo racji, ale też nie do końca, natomiast no momentem auto się napędza bo to jest ta "siła" która go pcha a nie moc. Poza tym moc max to masz przy wysokich obrotach to z tego normalnie nie korzystasz. Przykładowo.... VAG...
Dlaczego cos ma byc zaplute olejem, jak przewody sa szczelne olej pójdzie w dolot, to też źle oczywiście. Czym się sugerujesz, pisząc że turbo pompuje, żeby się upewnić potrzebujesz manometru. Zwróć uwagę, czy przy wysokich obrotach powyżej III biegu nie kopci. czy popsuty booster może być odpowiedzialny za brak doładowania? Pompa w TD ma mechanizm...
Witam Pacjent Ford Galaxy 1.9TDI 90KM 98r. Jak w temacie zrobiłem logi i proszę o omówienie. Logi na 3 biegu, pedał gazu w podłodze. Czemu się w tym aucie przyjrzeć. Dodam że auto zaczyna ciągnąć tak od 2000-2100obr. Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/radzik.wolomin_24... Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/radzik.wolomin_24... Grupy:...
Witam serdecznie mam problem ze Sprinterem 906 rocznik 2010 silnik 319cdi 3,0 v6 z filtrem cząstek stałych. Jedziemy, auto rozgrzane, but w podłogę 1, 2, 3, 4 bieg bez zastrzeżeń, ładnie i równo ciągnie, zaś na 5 i 6 biegu, przy maksymalnym obciążeniu, auto przyśpiesza z pojawiającą się nale turbo dziurą. Postaram się to opisać jak najdokładniej powiedzmy...
Jakie ciśnienie doładowania można uzyskać stosując system Comprex? Jak możesz podaj wykresy pokazujące różnice z i bez tego systemu. System Comprex to rodzaj sprężarki mechanicznej, która wykorzystuje energię spalin do doładowania jednostki napędowej. W porównaniu do tradycyjnych turbosprężarek, system Comprex oferuje większą wydajność przy niskich...
EGR zmajstrowałem drugi sprawny. Po ominięciu EZ turbo przy 3000rpm wywala przeładowanie. Jak się wpiąłem w dolot manometrem to przy 3000rpm miałem 1.8bar .Przy ok.1.9-2 bar.wystąpiło przeładowanie. Spostrzegłem też że po zdjęciu górnej osłony silnika pow.3000rpm zmienia się odgłos pracy wtrysków,tzn. głos robi się " cienki i wysoki" .Nie wiem jak to...
Witam Mam podobny problem jak koledzy powyżej . W moim CFie z 2011 roku, moc 410 KM. Przy jeździe z max prędkością zapala się na czerwono ostrzeżenie silnika (na tempomacie po kilku minutach, a na pedale po kilkunastu). Wystarczy, że się zatrzyma i wyłączy zapłon i komunikat znika. Po przeskanowaniu Jaltestem wychodzą dwa błędy: 1. Czujnik ciśnienia...
max. ciśnienie doładowania 2750 Trochę jakieś duże to ciśnienie... I trochę się to może kojarzyć z przedstawionym błędem: "masa powietrza zbyt duża". Przepływomierz stwierdza zbyt duży przepływ powietrza, i zbyt dużo powietrza (sprężonego przez turbo) trafia do silnika. Może trzeba zadać pytanie skąd to wysokie ciśnienie? Ale to taka obserwacja wyjściowa...
Auto nie jedzie i parametry ma w normie - niemożliwe. Możliwe. Męczę właśnie takie V50. Do 3 tyś jako tako. Jedzie jak 80 koni. Silnik 115 koni. Powyżej 3 tysięcy nie wkręca się w czasie jazdy w ogóle. Na postoju wkręca 5 tś. Wszystkie parametry w normie. Podmieniane: pompa wysokiego ciśnienia, wtryski, turbo, zawór turbo, zawór na pompie, czujnik...
Witam potrzebuje pomoc z błędami: P0244-00 zakres/wydajność zaworu ciśnienia doładowania P0638-00 wadliwe działanie kontroli przepustnicy U2116-00 brak komunikacji z IPC (instrument) U2107-71 nieprawidłowe dane magistrali CAN z BCM (moduł sterujący nadwozia) U2103-00 brak komunikacji z magistralą CAN (wysoka prędkość) U2142-00 brak komunikacji z YRS...
Witam Czy wie ktos w jaki sposob mozna sprawic aby to auto bylo troche bardziej dynamiczne? Podniesc cisnienie doladowania na turbinie? Samochod ten posiada kontrolke turbo ktora zapala sie przy zbyt wysokim cisnieniu doladowania tylko jaka jest jego wartosc? Dodam ze jest to silnik 6-cio cylindrowy 90KW '94.
Kody błędów starszych jednostek, bez EOBD/OBD-II ('90-'95). Tłumaczenie własne, wszelkie uwagi mile widziane. Jednostka sterująca silnika 12 Rozpoczęcie diagnostyki/separator (sygnalizuje początek/koniec listy błędów) 13 Czujnik O2 - obwód otwarty 14 Czujnik temperatury chłodziwa - za niskie napięcie 15 Czujnik temperatury chłodziwa - za wysokie...
Po mojemu: a) turbo się nie włącza i wyłącza. Za to turbo dziura to ewidentnie chwila "przezwyciężania" momentu bezwładności przez gazy. To, że w dole obrotów nie ma dużego doładowania wynika z charakterystyki turbo- żeby wytwożyć ciśnienie musi posiadać jakąś prędkość obrotową. Jest ona zależna poniekąd od obrotów silnika. Jeśli turbo pracuje (strzelam)...
Nie prawda że nic nie robić, jeśli jest jaka kolwiek możliwość reakcji, należy ją przedsięwziąć. Kiedyś miałem okazję stać przy urządzeniu w którym silnik rozbiegł się samoistnie przez uszkodzoną turbinę. Dokładnie była to ładowarka samobieżna marki Fuchs-Terex MHL-360 wartości około 1000000PLN, i nie chwaląc się jedynie ja wdrapałem się na pomost naprawczy...
kolego ja tylko kupiłem tą jedną taka mała w kształcie jajka bo z jednej strony turbiny jest króciec a z drugiej powierzchnia płaska tam gdzie olej wychodzi z turbiny czyli z dołu to właśnie tą....pod kolektory nic nie kupywałem tylko posmarowałem taka pastą co mi kolega pozyczył na wysokie temperatury.Może i wyczyścili z nagaru a wżery zostały lub...
A może to jest wina uwalonego czujnika temperatury silnika? - sprawdzałeś go >? (jeżeli czujnik jest uszkodzony i wysyła informację do komputera silnika, o zbyt wysokiej temperaturze, np.: 100-105•C wówczas dawka rozruchowa moze zostać mocno ograniczona a nawet obcieta, aby uniemożliwić użytkownikowi dalszą jazdę z przegrzanym silnikiem. Ja też miałem...
turbo doładowanie doładowanie turbo niskie doładowanie turbo
sonda hydrostatyczna iskry nagrzeje budowa odbiornika
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Radio Blaupunkt Tokyo 110 - Brak Odtwarzania Wideo Zmywarka: Tryb Eco, brak wody, piszczenie, miganie