Jeżeli to coś pomoże to mam katalog części do: https://obrazki.elektroda.pl/7370539700_... Nie są to typowe schematy elektryczne, ale poglądowe jak poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8559405500_...
Tak, to jest to pudełko z wtyczką z boku i z takim bolcem.
zgaśnie po zdjęciu wtyczki z zaworu wolnych obrotów , może servo puszcza ,
W P11.144 autoadaptacja zazwyczaj nie pomaga. Po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba skorygować ustawienie śrubki ograniczającej domykanie przepustnicy. Wyczyszczona przesłona nie domyka przepływu i stąd podwyższone obroty biegu jałowego.
Tak, w stronę rozrządu. Zrób 3,5 - 4 i po temacie.
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
Zaślep na próbę rurkę do serwa hamulców, to samo zrób z wężykiem do elektrozaworu evap. Popryskaj po kolektorze dolotowym brake cleanerem
Kolejny przykład "nie znam się na samochodach, ale za to mam fejsik!" W parametrach nic szczególnego nie widać.
"Paliwo" nie ma nic wspólnego z takimi objawami, gdzieś ci łapie lewe powietrze.
Możliwe że pękła sprężyna w sprzęgle, lub masz po prostu zbyt wysokie obroty biegu jałowego.
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
po czyszczeniu przepustnicy trzeba zagrzać auto do temperatury normalnej pracy i na wyłączonym silniku przeprowadzić adaptacje przepustnicy zrobisz to vag comem tu masz podaną opis co i jak http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepust...
Co może być przyczyną? Przyczyny mogą być tylko dwie, pierwsza - (zakładając że oryginalne sprzęgło) - za wysokie obroty biegu jałowego, druga to uszkodzone sprzęgło, czyli popękane, uszkodzone, rozciągnięte sprężyny.
Na pewno masz właściwą membranę pompującą i zamontowaną od właściwej strony (membraną do korpusu)? Kupowałem zestaw Zama do McCullocha, a okazało się że membrana pompująca nie pasowała. Trzeba było kupić zestaw naprawczy od zupełnie innego gaźnika (membrany pasowały, zaworek iglicowy był większy). Gaźnik na primer powinien mieć dwa zaworki zwrotne:...
Kabelek ma dotykać tej blaszki tylko gdy dźwignia jest w pozycji 0. Łańcuch cały czas pracuje, bo masz za wysokie obroty biegu jałowego lub uszkodzone sprężyny w sprzęgle.
Czy da się odłączyć przewód wlotowy powietrza, tak żeby zobaczyć pracę przepustnicy po uruchomieniu silnika? Wiązka - myślałem skrótowo - styki i przewody, może coś nie łączy - w samej przepustnicy albo kable pęknięte. A może jest gdzieś dziura. Nie wiadomo, trzeba szukać.
Nie wiem jak micra ale kangoo podnosi obroty po włączeniu nawiewu Wtyczka alternatora jest dwu pinowa ?
Paliwo odcinane jest przy hamowaniu silnikiem. Przy zmianie biegu (wysprzęglenie) po prostu silnik by Ci zgasł. A silnik krokowy wygląda tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Wyślę ci materiały , jak już sam chcesz się za to brać. Pozdrawiam
Zakupiłem łożyska firmy FAG (6002 C3) ,uszczelniacze wału standardowe (dałem 9zł za jednego ;p),silikon Dirko (szary),gaźnik TILLOTSON HU-133. Tłok jest jeszcze w dobrym stanie ( po zdjęciu wydechy i sprawdzeniu na tłoku nie ma żadnych rys sam cylinder tez wydaje się być dobry) silnik ma dobra kompresje i mam moc.Na wymianę tłoka zastanowię się później....
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
I autko dobrze już jeździ?
Pryskales ponownie Polakiem?
200 tyś to naprawde bardzo wysokie obroty,a tak poważnie to sprawdż podciśnienia lub linkę od gazu czy przepustnica się zamyka.,ewentualny odczyt błędów mógłby pomóc.,
A w jakich okoliczność pojawiła się usterka? Regulowałeś gaźnik? Czy kolektor dolotowy jest szczelny? Jeśli wszystko jest w porządku można spróbować wykręcić śrubę regulacyjną- ale pamiętaj czym kręciłeś żebyś wrócił do stanu poprzedniego.
Witam ponownie! Problem najprawdopodobniej była przycinająca się od brudu manetka od zwiększania obrotów. Pojawił się za to nowy problem po odpaleniu a następnie zgaszeniu pila całkowicie zaniemówiła, sprawdziłem wszystko, przewód paliwowy nie jest zatkany, gaźnik był przedmuchany, jest iskra ale świeca suchutka... z deszczu pod rynnę..
a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
Ale w ASO nie ma magików. Są mechanicy szkoleni we Francji, czy gdzieś tam. Sami mi to mówili gdy przy mnie zdejmowali klemę. Pytałem wcześniej co należy zrobić poczas wymiany/odłączenia akumulatora. Bo przecież nie będziesz robił blacharki w aucie nafaszerowanym elektroniką z podłączonym akumulatorem :) Pozdrawiam
I to jest już ostateczny wpis dla potomnych żaden TPS żadna nieszczelność w dolocie a co do Ciebie robokop to jesteś bardzo zgryźliwy obstajesz cały czas przy jednym nie wiem czym tam jeździsz na co dzień ale skoro u ciebie ciśnienie w kołach pomaga to se dopompuj jeszcze więcej powietrza w balony i na zapas do bagażnika włóż czujnik wymieniony problem...
Stara znana sprawa w X16SZR...
tak zapytam o który potencjometr chodzi? od TPS-u? bo też zauważyłem, że na testerze daewoo przy podniesionych obrotach było 30 stopni co uznałem za niemożliwe i błąd testera, ale jak widac cos w tym jest. Tak jeszcze zapytam od czego zależy w tym aucie ustawienie zapłonu? oprócz czujnika wałka i wału kobowego
I jak tam kolego rozgryzłeś ten problem z obrotami bo u mnie to samo i już nie mam sił
Witam, Jest to jednopunktowy wtrysk Bosch, rok produkcji auta 1995. Komputer resetowałem po przez odłączenie plusowej klemy od akumulatora i dotknięcie do minusowej klemy na około 30 sekund. Przy przewodach podciśnienia nic nie było grzebane, takie objawy zaczęły się dziać odkąd jest zimno, bo w lato było wszystko w porządku. Właśnie mierzyłem czujnik...
wlasnie ostatnio zauwazylem ze gdy auto stoi przez noc, ogolnie jak jest zimne o wiele mocniej hamuje tylne prawe koło, praktycznie blokuje się, może mieć to jakiś związek? Dodano po 3 dodatkowo wszystko posprawdzalem i jest szczelne. Zauważyłem też że gdy zagne wężyk podciśnieniowy który idzie od filtra powietrza do wtrysku to oboty spadaja do normalnych.....
Jakie są te obroty jałowe ? Ten kod można interpretować na dwa sposoby i kiedyś mnie to już w błąd wprowadziło. Mogą to być wysokie obroty biegu jałowego,albo za wysoko wysterowane obroty biegu jałowego,co niekoniecznie się przekłada na same obroty.Nie wiem jak jest w tym konkretnym samochodzie ,ale z tego co tutaj opisujesz to wynika raczej to drugie.Przestaje...
Wyczyść przepustnice. Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają. jAK wyglada TPS
prędkosc obrotowa biegu jałowego w tym silniku wynosi od 825 do 875 obr.min. Obrotomierz bierze wskazania z alternatora. 1100 to trochę za dużo Predkosc obrotów biegu jałowego jest zwiekszana TEŻ na podstawie sygnałów czujnika temperatury oleju od temp. ok 130 stopni aby zapewnic minimalne ciśnienie oleju. U mnie to wystepuje ale nie az do takich obrotów...
poradziłem sobie sam postanowiłem wyczyścić całość i po demontażu okazało się że uszczelka między kolektorem a wtryskiem jest przerwana i bierze tam "lewe" powietrze stąd błąd i reszta problemów ....
Witam i dziękuję za odpowiedź. Więc tak.... w aucie odczytałem błąd czujnika pedału przyśpieszenia, więc go wymieniłem. Niestety błąd powrócił a silnik chodzi na trybie awaryjnym- 1300obr/min. Z doświadczenia wiem, że może być to uszkodzony ECU-komputer, więc go wymieniłem i zakodowałem immobilizer. Niestety i to nie pomogło. Sprawdziłem połączenia...
Czujnik TPS.
uszczelka pod monowtryskiem wydłuchana albo źle założona linka gazu. Mógłbys nie lamerzyć?
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
Te silniki - zwłaszcza na tych pompach - mają tak wiele przypadłości że diagnoza przez internet to jak wróżenie z fusów ale na moje padł ci automat ssania. Tego typu ustrojstwo https://obrazki.elektroda.pl/3727267400_... które wkręcane jest w już nie pamiętam czy blok czy głowicę (bo dawno tego motoru na oczy nie widziałem) a drugi...
Dziekuje za odpowiedź. A co do adaptacji przepustnicy, to ją wykonałem mimo iż mam przepustnice sterowaną linka nie na potencjometrze. Ale to nic nie dało. Zostaje jeszcze sprawdzić ten "nowy" sterownik :)
witam! mam problem z moją corsą A z 94 roku. po uruchomieniu silnika wszysto w normie lecz kiedy silnik się nagrzeje trochę obroty "na luzie" wędrują do góry i zatrzymują się około na 2300 obrotów . pozatym zapala się błąd komputera. mam w planie zrobić diagnostykę błyskową. wyczściłem już silniczek krokowy i podmieniałem na inny. co może być przyczyną...
Ford zrobiony, temat do zamknięcia :)
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Mam problem z obrotami silnika.Stało się to nagle, staję na światłach a obrotomierz zostaje na 1300.rano trudno odpalić silnik, kiedy się nagrzeje(po 5 min pracy) bieg jałowy wzrasta do 1300 i waha się do 1500 i ani grama mniej. nie kopci jakoś dziwnie ma po prostu za wysokie obroty biegu jałowego po nagrzaniu. Proszę o pomoc nie chcę aby jakiś specjalista...
Astra G i linka gazu? jaki tam jest silnik (oznaczenie) Typ: 1.4 16V Oznaczenie: Z14XE Dodano po 5 Odłacz kleme na 20 minut i podłacz i zobacz czy sie ustabilizuje, jesli nie to stawiam na lewe powietrze które sielnik zasysa gdzies na łaczeniu kolektorów dolotowych za przepustnica, a pali sie check engine?? jesli tak to podłącz czytnik kodów usterek...
Witam. Posiadam do zrobienia dziwny przypadek vectry b 99`. Silnik 2.0 16v, zimna odpala ok trzyma obroty około 1krpm z hakiem ale wraz z temperaturą wzrastają do około 1800-2000 i tak zostają. Odczyty z przepływki, sondy, czujnika temp. powietrza i czieczy ok. Szczelność dolotu sprawdzona(wielokrotnie i na pewno szczelny), wymieniona uszczelka pod...
Dolewałem dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy i problem z obrotami ustąpił jedynie troche sadzy zostawia na sniegu ale w dieslach to chyba normalne.
Mam problem z yamaha yzf r125 Silnik zimny czy ciepły ciągle trzyma 2500 obrotów na biegu jałowym Co może być problemem?
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe.
Niestety to nie jest to. Silnik nie dostaje żadnego "lewego powietrza"
Dzięki bardzo ;) ustawiłem już obroty, zalogowałem się na forum motocyklowym i pomogli mi znaleźć magiczna śrubę ;) ale dzięki bardzo za zainteresowanie.
prawdopodobnie ktoryś z dwóch czujnikow temperatury kończy żywot ( cz. temp. płynu lub zassanego powietrza)
Witam, a może któryś z Kolegów miał styczność z Renówką Safranką?? Interesuje mnie wszystko :) Np. dlaczego czasami obroty biegu jałowego są 1500, a często są normalne :) Sprawy elektryczne, no i diagnostyka - kody błędów, samodiagnoza... Różne spostrzeżenia :) Pozdrawiam :)
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
Zbyt wysokie obroty biegu jałowego, lub uszkodzone sprzęgło odśrodkowe.
Proszę o poradę jak przeczyścić regulator biegu jałowego i jak go rozłożyć , bo wszystko wskazuje na to . Teraz już na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty, na biegu jałowym, tak jakby nie dostawał powietrza. Pozdrawiam.
Obroty biegu jałowego poza obrotomierzem który tam jest chyba do 6 000, a czerwone pole od 5000.
Masz gdzieś nieszczelność za przepustnicą lub uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.
A więc: wymieniłem podstawkę pod wtrysk, niebieski czujnik, węża od serwa nie szukałem, bo podobno jeśli by był nie zatkany to by nie było hamulców; brak zmian. Już nie wiem co robić.
Trzeba wyhaczyć drucik w kulce linki i wyciągnąć go.
Temat zbyt wysokich obrotów z Astrze był poruszany na forum z 3lub 4 razy.Użyj wyszukiwarki.
Problem rozwiązany, czujnik temperatury wody
masz rację to jest 94r.
:) mialem podobny problem w CC900
A jak na rozgrzanym silniku - jest ok. Ty masz silnik 1,3 8v Rocam 60 czy 69 KM. A gdzie odcinałeś to powietrze na filtrze czy bezpośrednio na przepustnicy.
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją Corsą, która po odpaleniu na zimno czy na gorąco ma wyoskie obroty od 1500 do 2500, czasmi odpalam i ma 900, ale po przejechaniu trochę i wciskaniu sprzęgła przy zmiane biegów obroty idą do góry. Obroty wysokie są na biegu jałowym, cxasami nawet falują, ale częściej po prostu są wysokie. Czasami zapala się check...
Podłączenie testera to część diagnozy a nie diagnoza. Poza tym tester to nie tylko czytanie błędów. Obejrzyj dolot i przepustnice. A jak umisz to odczytać dane z TPS i APPS.
wysokie obroty ale stałe czy falujące?
Spróbuj zrobić tak, jeżeli silnik dostanie podwyższonych obrotów to złap za ten czarny półksiężyc na ośce przepustnicy, z którym połączona jest linka i spróbuj mocno domknąć przepustnicę. U mnie to pomaga, obroty się stabilizują do ponownego poruszenia przepustnicy. Uprzedzając następne odpowiedzi powiem, iż linka gazu nigdzie się nie zacina! Nie mam...
Witam, Odgrzewam temat, ponieważ probelm mam podobny jak koledzy powyżej... Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem......
Krokowy do przeczyszczenia + przepustnica.
Jaki silnik i z jakim sterowaniem. bo w tym roku to już mogły byc dwa.
Tak ma być, tzw podwyższony bieg jałowy.
Witam, ostatnio w moim tranzicie dzieje się tak, że gdy stoję gdzieś i mam zapalony silnik to obroty nie są na ok 800 tak jak być powinny tylko utrzymują się różnie od ok 1000 do 2000 to zależy jak sie zatną. Od czego zacząć szukanie usterki?? Czyżby potencjometr od gazu??
Witam a co to tps i gdzie to jest ,ja mam ten sam problem-wymienilem linkę gazu nic wymieniłem świece i nic wymieniem cewkę na świecach i nic,oczywiście Skoda Felicja 130Pomóżcie
Dzięki Mikok ,po odłączeniu czujnika w skrzyni obroty spadły pzd
Oczywiście byłeś na diagnostyce i nikt nic nie wie :)
gaźnikowe miały regulowane
Jeśli po włączeniu hamulca na wolnych obrotach silnik gaśnie znaczy że sprzęgło jest rozprężone i kręci bębnem. 1.za wysokie obroty biegu jałowego. 2.zbyt uboga mieszanka wolnych obrotów bądź nie szczelności silnika przez co wolne obroty są znacznie podwyższone nie dajace się wyregulować, kręci się łańcuch. 3.uszkodzona/urwana któraś ze sprężyn, bądź...
Zły odbiór WN z cewki zapłonowej, Monomotronic tak się zachowuje właśnie
oki! dzięki za namiar pojadę tam sprawdzić. Dodano po 1 oki. dzięki za namiar napewno tam pojadę sprawdzić.
Szczerze mówiąc pojęcia nie mam. :) Pisze to co powiedział mi mechanik. Na Ten post trafiłem bo mam podobny, ale jednak inny :) problem z volvo S60. Pozdrawiam
Czujnik tem.silnika a gdzie on jest??? i jak go sprawdzić ?? A czy jak by padła sonda landa to komputer by tego nie wykrył??? teraz cały czas jeżdżę na Pb i nie świeci mi kontrolka SERV tak że komputer chyba nie wykrywa żadnego błędu. A co do przewodu od tego MAPA to nie wiem czy dobrze my slę ale to jest chyba od ciśnienia w kolektorze i wiem że jak...
A jaka może być tego przyczyna?
Witam. Nie mam książki serwisowej i w związku z tym mam pytanie jak zresetować komputerw fordzie fiesta 1.1 z roku 92 i ewentualnie jakim sprzetem. mam wysokie obroty na biegu jałowym
witam mam problem z autem mercedes 190 silnik 1,8 z roku 93 silnik jest na mechanicznym wtrysku i posiada instalację gazową od 3 lat i było wszystko dobrze aż kiedyś zaczął stroić fochy i lubi trzymać sobie na wolnych obrotach jakieś 1600. czasem jak wyłączy się silnik i ponownie odpali to odrazu pomaga co jest grane ??? dzieje się tak i na benzynie...
Być może to wyjaśnia sprawe szarpania przy jeżdzie tuz po zapaleniu silnika,ale skąd te wysokie obroty biegu jałowego?
Niedawno robiłem taką mazdę znajomemu tylko tam problemem były za wysokie obroty na biegu jałowym. To co u ciebie jest to może być źle ustawiony zapłon. Obroty biegu jałowego w trybie serwisowym powinny trzymać na ok. 800obr,/min. Trzeba ustawić obroty biegu jałowego. Jeśli nie ma innych usterek, należy ustawić potencjometr położenie przepustnicy (TPS)....
ford 1,4 . 91r. wtrysk jednopunktowy na jałowym biegu ma za wysokie obroty 1100 , jaka może być przyczyna?
Powodem są zbyt wysokie obroty biegu jałowego lub uszkodzona sprężyna sprzęgła, ewentualnie samo sprzęgło. Do sprawdzenia też łożysko bębna sprzęgłowego. http://obrazki.elektroda.pl/7486765400_1...
Rok produkcji 2007-2009. Przyczyna błędu 16555 czy zbyt wysokich obrotów biegu jałowego po włączeniu klimatyzacji ?
Jeden jet od wskaźnika temperatury jeden przewód do niego większość gazowników wpina centralkę gazu (wnioskuje ze chodzi o oszczędności) drugi jest od kompa on ma dwa przewody Dodano po 4 A niby w którym miejscu kolektora ?? Dodano po 20 Kolego Motronic czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym AC ROCHESTER przepraszam zapomniałem o nim no i...
Tak jak w temacie. Silnik na jednopunktowym wtrysku. Czy zimny, czy ciepły utrzymuje na poziomie 1200 - 1400 obr/min. Kupiony w sumie za bezcen, z zamęczonym silnikiem. Takie obroty miał od kupna - myślałem że wynika to z jego stanu technicznego. Ostatnio trafił mi się taki silnik, bez osprzętu, ale żyleta. Po wymianie nowy silnik trzyma takie same...
Dlaczego uważasz ,że różnicy nie będzie? :?:
napinacz łańcucha rozrządu, odpowiada za zmienne fazy rozrządu.
vectra wysokie obroty biegu jałowym wysokie obroty jałowym astra wysokie obroty biegu jałowym
kontrolka ładowania toshiba kondensatory zgrzewarki kondensatorowej chrome gogle
claas dominator dedra desi199bt
Bezpiecznik podświetlenia tablicy Renault Clio II 2003 Jak zresetować błąd F01 w pralkach, zmywarkach i kotłach