Podłączenie testera to część diagnozy a nie diagnoza. Poza tym tester to nie tylko czytanie błędów. Obejrzyj dolot i przepustnice. A jak umisz to odczytać dane z TPS i APPS.
Jaki silnik i z jakim sterowaniem. bo w tym roku to już mogły byc dwa.
Witam a co to tps i gdzie to jest ,ja mam ten sam problem-wymienilem linkę gazu nic wymieniłem świece i nic wymieniem cewkę na świecach i nic,oczywiście Skoda Felicja 130Pomóżcie
Paliwo odcinane jest przy hamowaniu silnikiem. Przy zmianie biegu (wysprzęglenie) po prostu silnik by Ci zgasł. A silnik krokowy wygląda tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
po czyszczeniu przepustnicy trzeba zagrzać auto do temperatury normalnej pracy i na wyłączonym silniku przeprowadzić adaptacje przepustnicy zrobisz to vag comem tu masz podaną opis co i jak http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepust...
Nie z 6 do 10tyś, tylko z 600 do 1000 obr/min. Dogrzewanie silnika. Tak ma być. Ewentuajnie termostat do wymiany.
jakieś pomysły A diagnostyka systemu wtryskowego co mówi?
Witam, mam problem z wysokimi obrotami przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym mniej więcej wygląda to jak na filmiku poniżej https://filmy.elektroda.pl/41_1709058389...
I autko dobrze już jeździ?
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Tak, w stronę rozrządu. Zrób 3,5 - 4 i po temacie.
Mały silnik mała moc ,po rozruchu są duże opory własne i stąd zaprogramowana wyższa wartość zimnego biegu jałowego,objaw prawidłowy .
Pewnie przepustnica w sadzy?
Witam, poszukuje wartości obrotów silnika: 1) na biegu jałowym 2) na wysokich obrotach
Zaślep na próbę rurkę do serwa hamulców, to samo zrób z wężykiem do elektrozaworu evap. Popryskaj po kolektorze dolotowym brake cleanerem
To jest KE-Jetronic jeśli się nie mylę. Tam jest dużo więcej czynników wpływających na jałowe obroty, niż tylko nastawnik biegu jałowego. Potencjometr klapy przepływomierza, skład mieszanki, lewe powietrze...
Wczoraj jak robiłem ten test ze słoikiem , nie zrobiłem jednej rzeczy. A mianowicie nie wcisłem w pedał gazu na wysokie obroty i dalej mi odcina wysokie obroty silnika powyżej 2.2tys . Na wolnych obrotach, biegu jałowym silnik chodzi równo nie falą obroty. Już jestem bezradny.
Jeśli ciśnienie paliwa za wysokie to przyczyną jest regulator ciśnienia paliwa.
Moc zwiększyłem przez obróbkę map sterujących EMS. Ciężki temat trzeba się mocno wgryźć w problem. Wyskakują jakieś błędy EDC lub VECU ? po tym jak jest dobrze i zaczyna być słaby ? Zobacz jeszcze jakie jest spalanie na postoju ciepły silnik, normalnie powinno być 1/2 l na h. Przegazuj go mocno i zobacz czy po zdjęciu nogi z gazu spalanie spada przez...
to jest wtrysk 1p na boschu,a przyczyna to padający silnik krokowy.
Czy rozwiązał ktoś problem z podwyższonymi obrotami na biegu jałowym?
Dlaczego uważasz ,że różnicy nie będzie? :?:
To samo w traktorku Stiga Estate z tym samym silnikiem, trzeba odpalać z włączonego ssania niezależnie czy jest zimny czy jest rozgrzany. Autodekompresator rozłącza się przy dość wysokich obrotach silnika, jeżeli nawet silnik odpali na obrotach biegu jałowego, to będzie się dusił bo pracuje na uciekającej kompresji. Przy odpalaniu na ssaniu jest pewnie...
Dzisiaj tak z ciekawości zajrzałem do świec i co mnie zaszkoczyło , były w oleju pochodzącym z silnika wszystkie cztery. Czy jakaś uszczelka mogła puścić i przez to ma zwarcie przy uruchomianiu silnika?.
ECU jaką widzi.?
Masz do wymiany masz stabilizator biegu jałowego (nie jest to silnik krokowy). Mycie go nic nie pomoże.
acha Dzieki
w zasadzie niemam problemow z uruchomieniem no moze raz bylale to jak byly teduze mrozy to ja niebylem wyjatkiem ale tak to niema wogule zastrzezen z uruchomieniem silnika
Proszę o poradę jak przeczyścić regulator biegu jałowego i jak go rozłożyć , bo wszystko wskazuje na to . Teraz już na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty, na biegu jałowym, tak jakby nie dostawał powietrza. Pozdrawiam.
Dzięki za podpowiedź. Proszę jeszcze tylko napisać czy jest to ten czujnik pod silnikiem krokowym, czy może ten pod kopułą rozdzielnika?
Astra G i linka gazu? jaki tam jest silnik (oznaczenie)
Jeśli po odłączeniu zasilania kręcący się silnik wyraźnie cichnie i nie widać gwałtownego zwolnienia obrotów to trzeba wziąć pod uwagę skrócenie któregoś z uzwojeń. Wskazuje na to również dość wysoki pobór prądu przy "biegu jałowym" .
oki! dzięki za namiar pojadę tam sprawdzić. Dodano po 1 oki. dzięki za namiar napewno tam pojadę sprawdzić.
Czujnik tem.silnika a gdzie on jest??? i jak go sprawdzić ?? A czy jak by padła sonda landa to komputer by tego nie wykrył??? teraz cały czas jeżdżę na Pb i nie świeci mi kontrolka SERV tak że komputer chyba nie wykrywa żadnego błędu. A co do przewodu od tego MAPA to nie wiem czy dobrze my slę ale to jest chyba od ciśnienia w kolektorze i wiem że jak...
Podglądnij jakie temperatury widzi sterownik na ciepłym silniku.
Taki objaw będzie gdy będzie ustawiona za uboga mieszanka. Ten kto ci wymieniał komputer nie przyłożył się do tego, ustawil bieg jałowy a nie ustawił składu przy wyższych obrotach. Nie wiem jaki masz reduktor ale powinieneś jeszcze raz jechac na regulację. Diagnoza: silnik atuatora pracuje na zbyt wysokich wartościach, przypuszczalnie na biegu jałowym...
Napisz jaka Astra - jaki silnik.
Witam Usterki które opisałeś ,czyli wysokie obroty i wysokie spalanie raczej są powiązane ze sobą .Proponuję na początku sprawdzenie rzeczywistej temperatury silnika ,czyli termostatu i czujnika temperatury.Następnie sprawdzenie nastawnika biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy. Druga część usterek związana ze światłami to brak masy w tablicy...
Podłącz pod komputer to zobaczysz czy przyczyna jest mechaniczna, czy "kłamie" któryś czujnik.
Jeśli po włączeniu hamulca na wolnych obrotach silnik gaśnie znaczy że sprzęgło jest rozprężone i kręci bębnem. 1.za wysokie obroty biegu jałowego. 2.zbyt uboga mieszanka wolnych obrotów bądź nie szczelności silnika przez co wolne obroty są znacznie podwyższone nie dajace się wyregulować, kręci się łańcuch. 3.uszkodzona/urwana któraś ze sprężyn, bądź...
Tiger to głównie cukier, także cały układ do płukania, razem z demontażem zbiornika.
Sprawdzić działanie nastawnika biegu jałowego , czujnik położenia przepustnicy /może być przetarta ścieżka potencjometru/ , lewe powietrze.
"silniczek krokowy" nie ma większego wpływu na pracę silnika na wysokich obrotach, to regulator dawki powietrza biegu jałowego.
Na króćcu ssącym cylindra, patrząc od góry masz wybite "4" lub "5"? Sprawdź stroboskopem czy zapłon nie opóźnia się dynamicznie na wysokich obrotach. Nie ma problemów z odpalaniem, pracą silnika na obrotach biegu jałowego?
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
Mam problem z obrotami silnika.Stało się to nagle, staję na światłach a obrotomierz zostaje na 1300.rano trudno odpalić silnik, kiedy się nagrzeje(po 5 min pracy) bieg jałowy wzrasta do 1300 i waha się do 1500 i ani grama mniej. nie kopci jakoś dziwnie ma po prostu za wysokie obroty biegu jałowego po nagrzaniu. Proszę o pomoc nie chcę aby jakiś specjalista...
Podciśnienie w układzie dolotowym, taka wartość- 0,55 bar jest niemożliwa na obrotach biegu jałowego przy silniku o dobrej kondycji mechanicznej. Powinna być poniżej 0,40 bar. Taka wartość może była by realna kiedy samochód jedzie pod górę na stosunkowo wysokim biegu, silnik nie ma obrotów, ale jest dosyć mocno wciśnięty pedał gazu. Na mojego nosa w...
Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o jeden obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli nie, to delikatnie wykręć śrubę L i znowu na chwilkę dodaj gazu. Postępuj...
silnik jest 1,6 w benzynie
Mam problemiki 2 małe. 1). Jak silnik sie troche nagrzeje to przy ruszaniu jest strasznie mulasty, trzeba szybko wrzucic 2 bieg aby autko zaczęło sie zbierać lub przed ruszeniem podnieśc mu na chwilke obroty (do ok 2000-2500 tys.), a zimnym silniku nic takiego się nie dzieje. 2.) Równiez po nagrzaniu się motorka obroty na biegu jałowym wzrastaja do...
Może obroty silnika są zbyt wysokie.
Witam . Następstwem odkręcenia automatu (śruby mocujące automat ,fabrycznie osadzone są na kleju do gwintów ),może doprowadzić do zasprzęglenia bendixa z wieńcem.Uszkodzi wieniec ,bendix ,nawet bywają przypadki pęknięcia głowicy rozrusznika,lub obudowy skrzyni biegów do której zazwyczaj mocowany jest rozrusznik.Wszystko zależy czy,zaistniała sytuacja...
Napisałem, że należy zrobić diagnostykę silnika komputerem. Pozdrawiam.
Zgodnie ze sztuką to należy najpierw doprowadzić do porządku silnik działający na benzynie. Czyli te zbyt wysokie obroty na biegu jałowym. Może zabrudzona przepustnica i/lub przełącznik biegu jałowego. To że zdejmiesz nogę z gazu oznacza jedynie, że linka cięgna gazu powinna się cofnąć zamykając przepustnicę i włączając mikrostyk biegu jałowego. Jeżeli...
Mam pytanie co się dzieje w moim samochodzie: czasami silnik ma wysokie obroty na biegu jałowymi zapala się lamka awarii, (nie zakażdym razem) ale po wyłączeniu i ponownym włączeniu wszystko wraca do normy Dziwne. Sonda Lambda i silnik krokowy wymieniony
Witam Jestem posiadaczem Citroena Xsara Picasso 1.8 16V 2002r. benzyna+LPG. Od miesiąca zmagam się z wysokimi obrotami silnika na biegu jałowym, zarówno na benzynie jak i na gazie. Wyczyściłem przepustnicę, silniczek krokowy wymieniony. Byłem już w trzech warsztatach. W jednym stwierdzili że bierze "lewe powietrze", uszczelnili, skasowali pieniądze...
Czy da się odłączyć przewód wlotowy powietrza, tak żeby zobaczyć pracę przepustnicy po uruchomieniu silnika? Wiązka - myślałem skrótowo - styki i przewody, może coś nie łączy - w samej przepustnicy albo kable pęknięte. A może jest gdzieś dziura. Nie wiadomo, trzeba szukać.
Silnik ma sprzęgło odśrodkowe pracuje w wysokim zakresie obrotów. Bieg jałowy, czyli nic nie robi. To i się nie grzeje. I pełny gaz kiedy kosi. Wtedy ma chłodzenie z obrotów. W stanach pośrednich takie sobie. Dlatego albo zmiana wentylatora na większy i sporo grzebania. Albo tak jak pisałem sprzęgło odśrodkowe i musi pracować na wysokich. Można też...
Sprawdz jak działa silnik reg.prędkość na biegu jałowym, jest koło przepustnicy.
Sprawdź szczelność układu dolotowego (kolektor, wężyki, uszczelki itp) sprawdź działanie silnika krokowego.
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Ogólne zasady regulacji gaźnika w pilarkach i kosach spalinowych są identyczne. Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o 1 obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli...
Nie mam typowo instrukcji do tego modelu, ale zazwyczaj robi się to tak: Gaźniki w większości kosiarek spalinowych mają zazwyczaj trzy śruby regulacyjne: śrubę L (do regulacji mieszanki paliwa na wolnych obrotach), śrubę H (do regulacji mieszanki paliwa na wysokich obrotach) oraz śrubę biegu jałowego. Przed dokonaniem regulacji, upewnij się, że silnik...
Sprawdź sondę. napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów kabel sygnału: czarny musi być zmienny do 1V przewody elementu grzewczego: biały informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika
Nie, znaczy to, że najwidoczniej przepustnica się nie domyka, lub zawieszony jest zawór mieszanki rozruchowej (ssanie). Nieszczelność w dolocie przed gaźnikiem nie spowoduje wchodzenia silnika na obroty. Trzeba obejrzeć dokładnie gaźnik. A jak się zachowuje po całkowitym wykręceniu wkrętu regulacji biegu jałowego (całkiem zamkniętej przepustnicy)?
Największe podciśnienie w kolektorze jest na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Jednakże przy twardych uszczelniaczach czasem jest tak że silnik pracujący na biegu jałowym w miarę nie kopci ale po dodaniu gazu puszcza dumą . Bez zdjęcia czapki się nie obejdzie.
po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś po zamontowaniu go spowrotem odpalić auto nie dotykając pedału gazu na biegu jałowym i auto powinno chodzić aż do złapania pełnej temperatury silnika czyli do załączenia się wentylatora chłodnicy. Wtedy komputer silnika dobże się ustawi. Dodano po 22 po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś...
Być może to wyjaśnia sprawe szarpania przy jeżdzie tuz po zapaleniu silnika,ale skąd te wysokie obroty biegu jałowego?
Zdejmij rurkę od mapa(nie odłączaj mapa elektrycznie), zaślep i na zaślepionej odpal silnik.
Witam. Mój problem z Golfem II 1.8 GT (benzyna + lpg) na monowtrysku polega na tym, że gdy odpalę samochód i chwile już stoi to z obrotów 1tyś wchodzą nawet do 1,5tyś (wzrastają wraz z podnoszeniem się temp. silnika). Wcześniej miałem problem z brakiem obrotów na biegu jałowym, ale zrobiłem sondę lambda bo jej nie było oraz reset komputera. Po właśnie...
Witam. Astra F 1.4 od paru dnie mi szarpie na wyższych obrotach. Na biegu jałowym przy niskich, jak i wysokich obrotach silnik pracuje bez zarzutu. Dopiero podczas jazdy zaczyna szarpać na wysokich obrotach. Wymieniłem świece i przewody, wyczyściłem kopułkę aparatu i nic to nie dało. Jakie mogą być jeszcze powody takiego zachowania???
A czy to wystepuje na zimnym silniku?! Jesli tak, to sprawdz czujnik temp. silnika Ktory to rocznik i jaki silnik?
Witam - mam fiata 1,0 i podobne problemy z obrotami silnika na biegu jałowym? Czy już ktoś ustalił jaka jest tego przyczyna?
Niestety to nie jest to. Silnik nie dostaje żadnego "lewego powietrza"
Nie sądzę żeby nastawnik robił takie jaja. Trzeba zacząć od sprawszenia czy w normie mieszczą się wskazania takich czujników jak : tps czujnik temp silnika styk biegu jałowego.
Jeżeli chodzi o instalację wtrysku benzyny, to tam nie ma żadnego silnika krokowego...
L - regulacja składu mieszanki na wolnych obrotach H -regulacja składu mieszanki na wysokich obrotach Chodzi o to, że wewnątrz gaźnika znajdują się dwie przepustnice: rozruchowa (tzw. ssanie) i główna, służąca do sterowania prędkością obrotową silnika. Tymi śrubami H i L regulujesz stosunek paliwo/powietrze odpowiednio dla każdej przepustnicy. A do...
Mam problem. Po odpaleniu ma zawysokie obroty. Niestety niemożna ich wyregulować ręcznie. Po krótkiej jeździe i postojach na światłach zapala się lampka awarii silnika. Wymieniłem już silniczek krokowy biegu jałowego, sonde lambda.
Moje zdanie także uległo zmianie wobec ASO po tym jak po wymianie płynu chłodniczego omal mi nie rozsadziło silnika przy - 12 stopni.
Silnik poskładany, ale przydała by mi się jeszcze informacja gdzie w tym aucie jest/powinien być filtr par paliwa. Węzyk idący od zbiornika kończy się pod akumulatorem i nie jest nigdzie podłączony. Nie wiem też do czego jest zaworek przy filtrze paliwa, wogule to najlepiej jakby ktoś mi podpowiedział jak mają być podłączone wszystkie wężyki podciśnienia....
To że silniki mają tą samą budowę, nie oznacza że są takie same. Każda Yamaha posiada inne podzespoły, m.in. cylinder, głowicę, zawór wydechowy, zapłon, gaźnik, wydech. Wysokie obroty biegu jałowego sugerują nieszczelność komory korbowej silnika, zazwyczaj uszkodzenie uszczelniacza od strony zapłonu. Strzelanie w wydech może sugerować uszkodzenie modułu...
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
To nie jest silnik z uzwojeniem rozruchowym, tylko z uzwojeniem pomocniczym. I nie ma wyłącznika odśrodkowego. Ale zasada działanie silnika podobna, a zmiany kierunku obrotów dokonuje się tak samo.
Te cewki to mogą być 3 w silniku. Bieg jałowy ustawiasz śrubka. Chyba że już się nie da.
W manualu do samochodu odpowiedzi nie znalazłem Samochód jak w temacie ma dość wysokie obroty na jałowym biegu po uruchomieniu jak jest zimny Objaw normalny. Jak silnik jest zimny, otrzymuje dodatkową dawkę paliwa. Dlatego te podwyższone obroty.
Jakie powinno być ciśnienie? Na biegu jałowym ma 300 MB. W momencie kiedy zapala się stop i silnik gaśnie jest 2mb. Dodam że silnik gaśnie tylko z wysokich obrotów i jak jest rozgrzany. Na biegu jałowym może chodzić godzinami. Jutro sprawdzę jakie osiąga maksymalne ciśnienie.
Zgadza się, dzięki Eagle. Ta 'nowa' lokalizacja to nie był dobry pomysł. Po nagrzaniu silnika nie spadają wysokie obroty biegu jałowego. Umieściłem tymczasowo czujnik temp. blisko silnika i jest lepiej. Trzeba będzie go jednak zamontować na silniku. Może komuś się przyda tabelka zależności rezystancji od temp obu czujników MAT i CPS http://obrazki.elektroda.net/37_12871628...
Witam mam problem z fabią 1.2HTP świeci mi się błąd silnika wiem że dotyczy zbyt wysokich obrotów na biegu jałowym w jaki sposób można naprawić tę usterkę?
po zawieszeniu obrotów podaj mase na styk drugi od dołu przy nastawniku przepustnicy jeśli obroty spadną-styki biegu jałowego.
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
Witam posiadam seata cordobę z silnikiem 1.4 94r. mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym , gdy silnik jest zimny obroty wskakują do 3000 po jakimś czasie (zazwyczaj długim) spadają pod 1000 . Samochód był u mechanika wymienił on świece kopułkę przepustnice i silnik krokowy lecz nic to nie pomogło . Temperatura cały czas stoi w miejscu tak...
Witam. Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.4 8v 60 KM. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami. Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy oraz silniczek krokowy. Problem z Checkiem zniknął, wcześniej wyrzucało błąd za niskie napięcie na czujniku położenia przepustnicy. Auto chodzi dobrze, ale ma za wysokie obroty na biegu jałowym. Kręcąc kopułką...
Stawiam na rozwarty styk biegu jałowego.
Witam!!! Silnik oraz instalacja elektryczna jest już na pewno sucha. Wyczyściłem drobnym papierem ściernym kopułkę i palec, wywaliłem te metalowe osłony z kapturków na świece,zresetowałem komputer i jedyna różnica jaka się pojawiła to że przy zimnym silniku obroty na jałowym biegu są wysokie (około 2000) jak sie rozgrzeje silnik to obroty są już na...
może to być krokowy kolego pokaż mi w tym silniku silnik krokowy nie rozróżniasz podstawowych urządzeń regulujących prędkość biegu jałowego
Po pierwsze nie ma znaczenia czy hamujemy silnikiem, czy wykorzystujemy układ hamulcowy- nie zaoszczedzimy tutaj paliwa !!! Piszesz nieprawdę. Wyobraź sobie sytuacje gdy jadą z bardzo dużej góry dwa samochody. Jeden hamuje silnikiem, a drugi jedzie na biegu jałowym i hamuje hamulcem. Ten hamujący silnikiem zużyje mniej paliwa gdyż jego silnik zamknie...
Witam Volkswagen Polo 1.0 96r +gaz Jak w temacie podczas jazdy(gdy się rozgrzeje) moja polcia ma tendencje to utrzymywania wysokich obrotów(2000-2500) bez dodawania gazu(jak tempomat,którego nie ma). podczas zwalniania muszę go zaduszać hamulcem by obroty zeszły do 1000 a i tak zaraz wyje na sprzęgle jak oszalała. Na biegu jałowym przy dodaniu gazu...
W tym silniku nie ma silniczka krokowego.
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
vectra wysokie obroty biegu jałowym wysokie obroty jałowym astra wysokie obroty biegu jałowym
sharp 40le830 instrukcje panasonic radio parametr maszynowy
łucznik naprężacz sprinter podłączenie webasto
Kia Cee’d 1.6 Gamma Crankshaft Sprocket Replacement Procedure, Tools, Torque Specs Setra 500 – przednie drzwi nie otwierają się po naciśnięciu przycisku, brak reakcji DCU