Przyczyny czego?
Mam problem z Piaggio Diesis 50. Ciężko odpala, a jak już odpali, wskakują tylko wysokie obroty i wyrywa do przodu, więc trzeba zgasić stacyjkę. Co to może być?
Kolego sporo jest tego opisane na necie wpisz sobie w google np. regulacja gaźnika 2t i po problemie.
Czemu on pali tylko wtedy gdy zakrywam i odkrywam mu wlot powietrza podczas kręcenia i jak odpali ma wysokie obroty stoi na nich z 15 sek a później gaśnie? Może ten gaznik faktycznie źle wyregulowany pomoże ktoś? Jak go wyregulowac? Ehh już 2tyg się z nim męczę
Ostatnio w moim skuterze (piaggio nrg 50) pojawił się problem domyślam się że to przez gaźnik, kiedy próbuje go wkręcić na wysokie obroty on je szybko traci i zbija się do niskich obrotów, lecz nie gaśnie
Witam. Posiadam piaggio zip 2 50cm³. Jest to dwusuw którego nie mogę rozgryźć. Otóż odpala dopiero gdy przytkam mu gaźnik choć czasami odpala bez tej czynności. Następnie po odpaleniu wchodzi na wysokie obroty a gdy chce dodać gazu to go muli i zgaśnie. Być może jest to wina gaźnika bo nie jestem pewny czy jest to oryginalny od tego skutera a jest...
Witam, maam problem z moim piaggio. Skuter nie wchodzi na wysokie obroty gaśnie jak dodam więcej gazu próbowałem regulować ten gaźnik ale nic nie pomogło. Wyczyściłem dysze i też nic. Wie ktoś co to może być ? Ile ma być wkręcona śrubka od obrotów a ile od składu mieszanki ? Gaźnik to dellorto 12
Mam taką cewkę zapłonową: http://img.skitch.com/20100626-jhphmrecb... Czy jest jakiś sposób żeby zmierzyć multimiernikiem czy jest ona sprawna? Kiedyś jak padły mi w pralce elektrozawory znalazłem coś o mierzeniu rezystancji ale tu są trzy piny i jeszcze fajka. Dziś przekonałem się że to raczej nie wina rozrusznika- skuterek...
Wyczyściłem gażnik i teraz po rozgrzaniu silnik utrzymuje 3200-3500 obrotów. Nie chce zejść niżej. Wskaźnik temperatury pokazuje 3/4 a on nadal trzyma takie wysokie obroty.
Jeżeli możesz założyć większy filtr powietrza lub go zdjąć i sprawdzić czy problem dalej występuje, może to by pomogło. Zbyt mała ilość powietrza, ale problem powinien pojawiać się w zakresie wysokich obrotów.
Czy to wersja z silnikiem HiPer2 i gaźnikiem PHVA 17.5? Jeśli tak, to wymiana iglicy blokowanej (A22) na nieblokowaną (niestety nie wiem którą) i dopasowanie dyszy głównej.
Pomoże ktoś?
Zipp Quantum ma Chiński silnik dwusuwowy i to trzeba wziąć sobie do serca CHIŃSKI dla którego zabójcze są wysoka temp i wysokie obroty. To teraz się zastanawiam nad quantumem tak w ogóle jest dużo plusów i minusów .
Wydaje mi się że to skutek samozapłonu/spalania stukowego/detonacyjnego. Kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika Piaggio/Derbi, serwisówki różnie podają, 20–22° przed GMP, 1.2 lub 1.8 mm przed GMP. Zbyt duży kąt wyprzedzenia negatywnie wpływa na pracę silnika na wysokich obrotach.
akumulator, który ładowałem w domu przez zimę dał radę, ale po kilku minutach ładowanie na zaciskach - na maksymalnych obrotach ok. 13,5V a na wolnych 12V z kawałkiem i spadało. Nie dało się już uruchomić - podłączyłem go na kabel z samochodu. Twój opis wszystkiemu przeczy. Na wysokich obrotach masz ładowanie - napięcie 13.5V, co zarówno oznacza że...
Witam dziś przy wymianie oleju w silniku zauważyłem że jest za wysoki poziom oleju po spuszczeniu dziwnie rzadki i śmierdzi paliwem . Myślę że to uszkodzony wtrysk zamówiłem już nowy zobaczymy czy trafiłem
Skuter ogólnie pali na dotyk. Nawet ostatnio jak było rano -5 odpalił o strzał. Symeringi raczej szczelne bo po obu stronach zero wycieków. Obroty trzyma jak należy bo jak zimny ma troche wyższe i po chwili spadają na wolne. Nawet nie przerywa chodzi równi tylko na max obrotach zaczyna wariować... Jakieś pomysły co jeszcze moge sprawdzić?
Witam. Posiadam skuter kymco agility 50 po swapie silnika od piaggio x9 125 LC. Problem polega na tym że przy wysokich prędkościach przy full manetce (niema bardzo wysokich obrotów) dzieje się jakby ktoś wyłączył zapłon na 4 sekundy podczas jazdy,a potem znowu dobija i znowu niema zapłonu. Nie posiadam obrotomierza. Dzieje się tak samo na stopkach....
Wiem że temat był opisywany już kolka razy ale nie moge znaleść odpowiedzi na mój problem. A więc posiadam skuter piaggio typhoon założony cylinder 70 cm i skuter dławi się na wysokich obrotach. Regulacja gaźnika nic nie pomaga, gaźnik był czyszczony, przestawianie iglicy też bez efektu. Dodam że delikatnie pluje paliwem w filtr powietrza, wiem że to...
no witam ponawiam , silnik już założony ,gaźnik ten nie oryginalny również dopasowany do gumy i tak odpalił mi praktycznie od strzała ładnie wkręcił się na wysokie obroty, ładnie pracował również na niskich , jest taki problem mianowicie paliwo cieknie od strony wlotu powietrza z jednej dziurki na postoju oraz drugi problem po dodaniu gazu aktualnie...
Witam serdecznie. Mam problem z moim skuterem aprilia sr50 silnik piaggio 03r. Wczoraj zamontowałem nowy tłok vertex do seryjnego cylindra oraz nowe łożysko igiełkowe. Po odpaleniu skuter chodzi chwile na wolnych obrotach i gaśnie. Odkręciłem świece to była cała mokra a z cylindra wydostawała się nie przepalona mieszanka. Jakakolwiek regulacja nic nie...
Silnik to oczywiście 4T, tak jak pisałem Piaggio X9. Co do termostatu informacja jest potwiedzona. Nowa wersja utrzymuje silnik w wyższej temperaturze co ma umożliwić lepsze odparowywanie paliwa. Mój rocznik to 2005 czyli początek produkcji, póżniej Piaggio montowało termostat z wyższą temperaturą otwarcia i taki u mnie jest. Co do softu - tą informację...
Prośba o pomoc. Po zimie bez ładowania odpalił od strzała . Przejażdżka kilkadziesiąt km . Za dwa chcę jechać :rozładowany akumulator, Naładowałem, nazajutrz to samo. Sprawdziłem ,w stanie spoczynku pobiera 0.05 A . Dużo. Zacząłem szukać. Po wypięciu jednej z wtyczek regulatora napięcia ,problem znika. Przy okazji odkryłem,że nie ładuje . Przy zapalonym...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
A ja spytam się. Czym mierzone było ciśnienie jak mniemam palcem. A co z podciśnieniem ??? Może kolega ma kiepski tłok i cylinder i jeśli wstrzyknie mu paliwa załapie są wyższe obroty i wtedy motorek jeździ. A jak moto zgaszony mimo ze jakaś tam kompresja pod palcem jest ale pierścienie są kiepskie może nie być podciśnienia na wale korbowym i nie zasysa...
Raczej zwróciłbym uwagę na rozmiar i szerokość paska, jak również na jego zużycie. To na starcie silnik powinien mieć wyższe obroty niż przy prędkości 30-50 km/h. Może masz jakieś nieoryginalne tuningowe części lub części od nowszego modelu (nowsze mają inny rozmiar paska) i tego teraz nie dopasujesz.
Mostek kupiłem. Prostuje prad. Tylko ze nie do konca jest dobrze. W kazdym razie na niskich obrotach jest ok, natomiast na wysokich prąd nie rośnie. Ciekawe czy przyczyną są a wolne diody czy moze regulator napiecia który się włącza sprawia, ze przebieg pradu jest conajmniej dziwny. Jakieś pomysły?
.....do motorowerów typu piaggio lub innych z zapłonem cdi można taki moduł oryginalny zastąpić innymi np : z charta ,i różnych chińskich skuterów jeśli ktoś potrzebuje informacji chętnie pomogę.... .....jakie napięcie zasilające powinno być podłączone do modułu zapłonowego ??.... Oferujesz pomoc przy zapłonie a nie wiesz jakim napięciem zasilać ten...
Witam Mam Aprilia Atlantic 125 z silnikiem Piaggio Leader 125. Gaźnik Keihin (CVK30) 4T. Problem polega na tym, że bez problemu odpala, chwilkę pochodzi i jak ma wejść na niskie obroty gaśnie. Podpompuje manetką i znowu odpali i gaśnie, czasem po wkręceniu silnika na wysokie obroty i popuszczeniu manetki nie da się znów wkręcić na obroty. Dodatkowo...
Witam. Posiadam pojazd jakim jest Derbi Gp1 Racing a zamontowany w nim silnik to nic innego jak P/G. Ten sam silnik znajduje sie w Gilerze Runner, DNA Piaggio NRG i innych. Skuter na zimnym silniku ładnie odpala i ładnie jeździ, ale gdy się nagrzeje zaczyna przerywac na wyższych obrotach a na niskich gaśnie. Na zimnym silniku odpala od jednego lekkiego...
wygląda na to że automat ssania działa prawidłowo bo przedtem wróciłem do domu i poszedłem z ciekawości kopnołem starter i zapalił od sztycha silnik popracował przez około 7 minut nawet na wysokich obrotach i zaczoł spadać z obrotów jakby chciał zgasnąć puściłem manetke gazu to na wolnych obrotach pracuje ale jak dodaje gazu to jąka się i gaśnie więc...
Zapomniałem o temacie... sory... Układ elektryczny w takich skuterach jest bardzo porsty. Nie ma wczuwać sie we wnętrze regulatora napięcia bo... jest on nierozbieralny. I rzeczywiście za słabe światło odpowiedzialny był regulator napięcia. Zamiast wymiany przełożyłem jeden przewód zasilający z magneta w taki sposób ze na niskich obrotach napięcie na...
Skuter piaggio. Generator - "alternator". W kazdym razie w obwodzie reflektora leci prad zmienny (o czestotoliwosci proporcjonalnej do obrotow silnika). Jak wyprostowac ten prad aby moc ladowac akumulator? Ogolnie potrzebny mi prad stały w drugim obwodzie(oswietleniowym). Obwod zwykły ładowania akumulatora działa ok. Zastosowałem mostek prostowniczy...
Najprościej było by to zrobić na obrotomierzu. A zamiast bloku wskaźnika zrobić układ działający progowo. Najlepiej jakiś komparator, który porównywał by poziom napięcia wejściowego z jakimś zadanym (ustalonym) i jeśli to drugie by wzrosło ponad poziom, to następowało by zadziałanie układu i odcięcie zapłonu. Można też zrobić wykorzystując linijkę diodową...
Witam. Jest zima więc postanowiłem przerobić instalację przy swoim skuterze, ponieważ miałem problemy ze światłami. Najpierw postanowiłem że całe oświetlenie będzie zasilane z akumulatora ( tak jak jest to zrobione np. w Piaggio Skipper 125ccm 2t, podpatrzone u kolegi ), z tym że pojawił się problem z bardzo wydajnym ładowaniem. Stator (alternator)...
Skuter ogólnie wzięty był za grosze, nie na chodzie, w stanie złomowym. Nie ma on służyć jako główny środek transportu na dłuższe trasy, bo od tego mam samochód. To tylko taka rekreacyjna zabawka, gdzieś pojechać do lasku w niedziele polną drogą itd. Skuter doprowadziłem do stanu używalności, palił na dotyk, jeździł. Ale ciągle miałem problem, że nie...
Witam, mam problem w skuterze piaggio NRG mc3. Napięcie ładowania na wolnych obrotach wynosi ok. 13-14V a powyżej 3-4tys. obr. i więcej dochodzi do 16V. Sprawdzone dwoma miernikami jeden analogowy za 20zł drugi trochę lepszy analogowo-cyfrowy. Schemat ładowania taki jak załączyłem (znalezione na elektroda.pl). Regulator 8 pinowy. Regulator napięcia...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
piaggio obroty wysokie piaggio obroty obroty piaggio
moduł zasilania monitora zatkać wtrysk atapi cdrom
termica trwałość lodówka ladycook
Naprawa portu USB w drukarce HP LaserJet 1020 Understanding Free Registration Details in Electronics