Procedurę regulacji gaźnika opisał tutaj (at)krzysiek7108 . Opis jest na stronie nr 8 post nr 224. Ogólnie polecam lekturę całego tematu. Opisane przez Ciebie objawy świadczą wg mnie o zbyt ubogiej mieszance i jej nierównomiernym spalaniu. Powodów może być kilka, ale w mf-ce przede wszystkim należy bardzo dokładnie wyczyścić kranik paliwa, filtr paliwa...
Najprawdopodobniej, tak.
na gazie i na benzynie stosunkowo zachowuje się tak samo...,wysokie obroty są drażniace i wiadomo słowo ekonomiczna nie wchodzi w rachubę
Tak, to normalne że jest gorący, ponieważ gdy elektrozawór się zagrzeje to ta iglica która wychodzi zamyka ssanie.A skuter teraz ma wysokie obroty ponieważ przy wyciągniętym zaworze nie ma co zamykać ssania.
Witam, jestem posiadaczem Moto zeta rally 50. Mam tak problem, otóż przed zimą skuterek jechał 65-70 bez problemu. Po zimie (stal na dworze bo nie miałem możliwości garażowania), po pierwszym odpaleniu, strasznie wysokie obroty aż sam jechał do przodu) po wyregulowaniu obrotów, wsiadłem na niego i chciałem się przejechać a tu 45 km/h i koniec nie chce...
Wybrałeś sobie trochę nieszczęśliwy model gaźników . Na pierwszym zdjęciu A - połaczenie podciśnienia systemu air-CUT - to musisz zostawić tak ja jest , system reguluje skład mieszanki przy hamowaniu silnikiem kiedy przepustnice są zamknięte .a silnik ma wysokie obroty . B - podgrzewanie , oryginalne wpięte w system chłodzenia i tu nie chodzi o pracę...
Mam pytanie -czy to normalne -kiedy uruchamiam silnik włącza się coś jakby ssanie tzn obroty wzrastają do ok 2000 i utrzymują sie przez kilka minut potem wszystko wraca do normy - zaznaczam że dzieje się to tylko przy wysokiej temp.zewn.-nie dziwiłbym się w zimie ale teraz ? pozdrawiam
Cześć po zimie kosa nie chce odpalić iskra jest świece dziś wymieniłem i nic to nie dało z początku jeszcze łapała tak na sekunde obroty wysokie i gasła gaźnik niby ok teraz trup próbowałem nawet wiertarką odpalać kosa tylko pluje paliwem z wydechu i nic więcej
Witam. W moim Kadecie, 1,4I,91rok, miałem wyświetlany kod 35. Obroty za wysokie, w zimie zalewanie świec przy rozruchu. Wessało uszczelkę podstawy wtryskiwacza, przez to dławiło przepływ powietrza, i łapało "lewe" powietrze. Uszczelkę wyciąłem z kartonu i działa do tej pory. Pozdrawiam.
Zawory koniecznie! Takie "urządzenia" są na to wrażliwe, a paliwko to kolega zmienił po zimie....
Jest w nim DPF albo był? Jak to ciśnienie się ma do wysterowania SCV? Jest to wersja silnika bez DPF'a fabrycznie. Zawory SCV działają jak powinny. Prąd sterujący zmienia się wraz z ciśnieniem, Silnik po dodaniu gazu wchodzi do odcięcia i pomału schodzi obrotami do 4000 obr. I tak trzyma przez jakąś minutę/dwie i obroty spadają na 750 Z obrotami akcja...
Sprawdź koniecznie z innym paliwem bo co jak co ale nie powinna gasnąć na wysokich obrotach ,chyba że staje pompka zasilająca,może po zimie nazbierało się syfu w paliwie.
Sprawdź połączenie gaźnika z rurką ssącą, tam jest o-ring może być wy ciachany i nadaje się do wymiany, ta rurka łączy się z cylindrem, sprawdź czy śruby nie są poluzowane. Rozbierz gaźnik wyczyść go, tą śrubę od spodu przeczyść drucikiem 0,75 mm musi przejść przez otworek dyszy, podejrzewam że jest nalot po paliwie, no i zmień paliwo po zimie jeśli...
Witam Panowie Posiadam Oleo-mac 735T. Powiem tak, ma porysowany tłok, była w naprawie, gościu powiedział że zatarta... Pomyślałem OK, ale odpalała i można było co nie co nią zrobić. Ciężko odpalała, ale jak już odpaliła i się zagrzała to chodziła. Obroty, jak zapalę chodzi, na wolnych bez gazu gaśnie, ale jak zacznę bawić się gazem udaje się żeby weszła...
Dam znać, czy ok. Manometr uszkodzony, ja mam tak samo - trochę mi zamarzł w zimie i się rozkalibrował. Dokładniej, to zrobił obrót o 360 stopni i więcej, gdy go lód złapał. Fajnie wyglądało, gdy się rozmrażał. Teraz przekłamuje, podobnie jak u autora. Być może u autora też zamarzło coś i trzeba interweniować. Co do: No właśnie jest tak wysokie i chcę...
Podjedź do gazownika żeby ustawił ci minimalną temperaturę przełączenia na przynajmniej 25 stopni bo w zimie zamordujesz parownik. W filtrze pewnie kilo opiłków i syfu :)
Podłączam się do pytania. Mam dwa samochody, opla i renatę ale właśnie z renatą mam też ten problem. Renię mam w benzynie z gazem. Przy odpalaniu (po dobrym mrozie) obroty skaczą łoooo- i sam gazuje jakby- w sensie obroty wysokie. Po czasie ustaje. Ale też się zastanawiałem, czy w mojej reni nie ma przypadkiem ukrytego 6biegu :D bo dowiedziałem się,...
Sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej czy nie jest za niski, zaworek pływaka oraz szczelność pływaka jeśli jest metalowy. Pływak zanurz w naczyniu z gorącą wodą i patrz czy lecą bąbelki jeśli tak to jest rozszczelniony. Jeśli poziom paliwa za niski to nie wyciśniesz z matocykla max. osiągów, jeśli za wysoki to będzie się zalewał. Pozdrawiam
Najciekawsze jest to ze robi tak w lecie, w zimie to rozumiem. Latem sasiedzi pytaja po co tak gazuje. Sprawdze te kody bledów. Dzieki za pomoc.
witam a na jakich obrotach ci sie zawiesza ??? Krokowy by to nie był z pewnością ... Bi by były wyczuwalne falowanie obrotów lub by gasł przy obrotach .... A czyściłeś silnik krokowy od instalacji gazowej ? po zimie on często się zawiesza i brudzi .... Możliwe jest to że membrany moga być padnięte.... Ta usterka pojawiła sie nagle czy stopniowo ?
Ale co oznaczają wysokie obroty przyy zmianie biegów? Znaczy, jedziesz, wciskasz sprzęgło, i obroty się zwiększają? Czy dopiero po zmianie biegu? Ja na przykład po zimie miałem taki ciekawy przypadek - po wcińięciu sprzęgła podczas jazdy obroty idą ostro w górę i po niedługim czasie opadają.. Co było problemem? Przerdzewiała linka gazu, blokowała się,...
Paliwo masz świeże? Pewnie zassał po zimie jakiś paprochów i takie są skutki. Z opisu wynika na brak paliwa przy większym na nie zapotrzebowaniu.
Witam, w tzw. 'starych motocyklach' [ dla przykladu tylko ] jak 'padaly swiece' - to na ogol ktos je montowal do silnika 'za zimne', np. wyscigowe lub do bardzo wysokiego stopnia sprezania - przez co przy normalnej, uzytkowej jezdzie nie rozgrzewaly sie do temperatury 'pracy / samooczyszczania', czyli nie spalaly osadzajacego sie na nich nagaru / elektrody...
Witam ja również mam problem z Fiatem 640 ktorego mamy juz od 7 lat kilka lat temu palił przy największych mrozach w zimie tera ma problem zapaluć w lato wymieniliśmy mu akumulator na mocniejszy oddaliśmy rozrusznik do zrobienia na śląsk przyjechał ale sprzęgiełko rozrusznika nie wyskakiwało jak trzeba za drugim razem jak przyjechał było lepiej ale...
Teraz rozładowuje trzeci raz, zobaczymy co to będzie. A mam pytanie, czy ładowanie w motocyklu na wolnych obrotach może byc 12.7V na klemach?Po dodaniu gazu wskakuje na 13.8V, natomiast na wyjściu regulatora na wolnych obrotach jest 13.3V a na wysokich 14.5V, gdzieś mi ucieka po drodze chyba czy coś jest nie tak?
Sprawdz opory toczenie szczegolnie kola tylnie jezeli choc lekk blokuja usun to . Sprawdz sklad mieszanki na analizatorze ewentualnie wyreguluj na sprzecie gaznik obroty to nie wszystko i sprawdz wycieki paliwa. Spalanie w trasie mialem 4,5 w miescie w zimie 7
Sprawdź najpierw instalację czy nie ma poboru na postoju, rozrusznik oraz ładowanie czy jest 14,2 V na niskich i wysokich obrotach. Jeśli jest wszystko ok to nie powinno być potrzeby dodatkowego doładowywania chyba że samochód stoi w zimie nie odpalany. Ładowanie zbyt dużym prądem skróci znacznie jego żywotność.
Pisałem już Widzę że jesteś elektromechanikiem. Czy spotkałeś się z takim problemem już? Ja dużo czytałem na temat tych objawów i tego błędu i ludzie piszą że po wymianie czujnika to wszystko pięknie chodzi (tylko że nikt nie sprzedaje samego czujnika tylko razem z licznikiem) Jeżeli chodzi o czujnik temp. to nie mam nic do zarzucenia jak pracuje....
Witam posiadam skuter hsun 125 typowy Chińczyk. I sprawa wygląda tak po zimie odpaliłem ładnie chodzi ale tylko na wolnych czyli dusza od wysokich się zapchała a że była ułamana to pojechałem i kupiłem nowy gaźnik , i teraz się wkręca na obroty. Ale mam problem pół dnia regulowałem gaźnik no i jak ciepły to odpala ale na zimnym nie odpala chyba że dodam...
Witam, posiadam skuter Yamaha Aerox. Poprzedni właściciel coś tam dłubał wsadził między innymi większy cylinder, gaźnik chyba też wyrzucony został także zbiornik z olejem do smarowany i zastąpiono to mieszanką z paliwem. W zeszłym roku skuter pracował bez zastrzeżeń, po zimie zaczęły się problemy. Skuter nie chce odpali a jeśli już odpali to na ssaniu...
Witam. Kupiłem traktorek kosiarkę z silnikiem briggsa. Silnik strzela w gaźnik na niskich obrotach. Na wysokich problem znika. Gaźnik wyczyściłem, świece wymieniłem. Gdzie szukać problemu? Poniżej film ukazujący problem( bez filtra powietrza) https://filmy.elektroda.pl/61_1585505726... Za duza dawka paliwa na biegu jalowym (za tlusta mieszanka) moze...
Witam. ja tez mam tą kosiarkę Sabo i też mam taki problem jak axelxxl otuż też mi nie chce wejść na wysokie obroty. dopiero jak zakrece kranik to po chwili zaczyna dopiero sie rozpedzać do "wariackich" obrotow i przestaje dymić z tłumika. Wydaje mi sie, że dostaje za dużo paliwa bo mieszanke na bank zrobiłem dobrą, i jak pochodzi na wolnych obrotaqch...
Mam Opla Omegę 2.0i trochę starszego od twojej bryki ,ale (oprócz świateł) podobne problemy. Z tymi nierównymi obrotami proponuję wyciągnąć silnik krokowy od wolnych obrotów i dobrze go przeczyścić(ten od wszystkiego a nie tylko od gazu). Ja nie posiadam instalacji komputerowej gazu ani symulatora wtrysków ale pali mnie też na trasie 10-11litrów(oczywiście...
nadeszły ciepłe dni i nie mam problemu z wysokimi obrotami,ale nadejdzie zima i .....Wnioskuje,że to problem z czujnikiem temperatury ale który czujnik może to zjawisko powodować?Ten na termostacie wymieniony.
mam tą samą karte. temp masz troche za wysokie. ja mam 39 stopni w stresie 48 (około 3godziny łupania)w zimie około 6 stopni mniej ..może grzebałeś w riva tuner przy obrotach,ja miałem taki problem jak sobie niby poustawiałem obroty na max ale było gorzej.albo temp w obudowie masz za dużą, daj wiatrak w obudowie
Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod...
gumy i wszystki tego typu elementy są w bdb stanie a jeszcze działo mi się coś takiego w zimie jak były mocniejsze przymrozki że czsami po naciśnieciu gazu pedał wracał się do normalnej pozycji a silnik zostawał na wysokich obrotach i trzeba było wyłączyć i jeszcze raz uruchomić zeby się uspokoił
Parę lat temu kupiłem Suzuki dr125 przerobionego na Crossa. Na miejscu motor odpalał. Sprzedający powiedział, że z gaźnikiem jest problem i wystarczy wyregulować. Po powrocie do domu motor nawet nie chciał odpalić, dałem do wyczyszczenia gaźnika. Odpalał ale dławiło go na wysokich obrotach i odcinało moc. Jeździłem tak przez dobrych parę miesięcy. W...
Witam...Czy ktoś z was posiada jakiś traktorek bądź kosiarkę z silnikiem Tecumseh 1951 ac ? Problem polega na tym że podczas pierwszego odpalenia po zimie stwierdziłem , że nie można zadać wysokich obrotów.Kiedy np śrubokrętem popchnę samą blaszkę pod śrubą regulacji obrotów , obroty się zwiększają .Kiedy przestawię dźwignię przeznaczoną do zadawania...
okej, świece były mokre, po wyceszeniu wygrzaniu na kuchence gazowej i wkręceniu w motocykl - zapalił. Kolejne problemy, ale one już w sumie były od zawsze czyli trzyma wysokie obroty, a chwilkę jak się nagrzeje to słabe, że aż gaśnie. Po prostu falujące obroty od 1000 - nawet 5000 tys. Czyżby regulacja gaźników ? a może cewki zapłonowe?
Co jakieś 700km muszę ciut dolewać Ogólnie to nie kopci nie dymi nie ma problemu z odpalaniem również w zimie masła pod korkiem oleju brak i pod korkiem płynu chłodzącego tez brak masełko pojawiało się aby na Wiosnę ale delikatne. W Zbiorniczku jak i samym płynie chłodzącym brak plam oleju czysty fabryczny jedynie co mnie lekko martwi to że co jakieś...
Witam, u mnie po włączeniu odbiorników też obroty lekko spadna ok 150 rpm. Ale mam dość wysokie obroty biegu jałowego bo ok. 1250 czasami do 1400 rpm ale cóż zrobić te silniki chyba tak malą a szczegulnie w zimie. Kolego smondzio może trzeba trochę podnieść wolne obroty na benzynie za pomocą pokrętła z tyłu gaźnika i póxniej sprawdzić na LPG. do peter82...
Wpisze to tutaj bo wiele osób do mnie w tej kwestii pisze. Sytuacja naprawila się sama w wiosnę. Aby przeprowadzić adaptacje w vcds potrzebny był nagrzany silnik do temperatury roboczej (tak aż włączył się wentylator chłodnicy). A że moje polo miało problem z dogrzaniem w zimie to po wyczysczeniu adaptacja niby się robiła ale wynik był jak wyżej. Albo...
Witam! Mam problem przy swoim Golfie z silnikiem 1.6RF zasilanym gaźnikiem Pierburg 2e (najprawdopodobniej 2e2 - na obudowie widnieje tylko 2e) Samochód po rozgrzaniu dostaje bardzo wysokich obrotów rzędu 2000-2300RPM, a przy zimnym rozruchu (przy temp. ok. 10*C) lubi przerywać i falują mu obroty, przy temp. zbliżającej się do zera gaśnie i trzeba go...
Nie wiem tylko czy temperatura otwarcia termostatu nie powinna być ciut wyższa. Poza tym wygląda ok. Może trochę za dużo podnosi te obroty (w Yarisie podnosi stopniowo - 600 na pełnym rozgrzaniu, potem 700, potem 800 w duże mrozy - ale tylko przy postoju, w trasie "nie stygnie" nawet przy -18, jak było ostatnio) ale sam widzisz - 4 minuty grzania i...
Nie wiem czy to co napiszę jest adekwatne do tego przypadku. Też mam mały agregat prądotwórczy (chińczyk) z silnikiem dwusuwowym. U mnie też jest problem z uruchomieniem zimnego silnika. Na początku po takim odpaleniu dosyć długo kopcił. Doszedłem do wniosku, że te trudności wynikają zza wysokiego poziomu paliwa w komorze pływakowej. Obniżyłem trochę...
No chyba nie, skoro fabrycznie ma mieć 750+/-50 i to na gorącym, więc prosto i logicznie można wywnioskować, że w mrozy, póki temp. nie złapie, będzie miał niższe. Ktoś pompę podkręcił, a czy dlatego że miał w zimie problemy, czy dlatego że ma problemy z równą pracą to się okaże, jak kolega ustawi poprawne obroty biegu jałowego. Obroty reguluje się...
Odrazu po uruchomieniu powiniem miec gdzies w granicach 1500 w zimie. Latem pownien posmigac na 1200 chwilke i zejsc na 800-900. Opornosci: Przy -20 C = 253-289kOm 0 C = 89k-102kOm +20 C = 35-40kOm +40 C = 15-18kOm +60 C = 7-8,5kOm +100 C = 1,9-2,5kOm
Witam!! nie dawno kupilem jette 2 ze zmienionym silnikiem 1.8 chyba z audicy jakiejs i tez jest zamontowany tam gaznik pierburg 2e (a feee) U mnie po zapaleniu auta wchodzi na wysokie obroty i tak trzeba jechac z 6/7 kilometrow zeby sie auto uspokoilo do prawie ze niskich obrotow a spalanie leci;/ po zgaszeniu auta silnik dostaje samozaplonu:|(to dopiero...
Ja bym podkręcił obroty obroty lub na kowadełku trzeba opóźnić zapłon, bo jak strzeli na wysokich obrotach to może korbowód nie wytrzymać. Dodano po 8 Na wolnych obrotach fuka bo tłok jest w górnym martwym punkcie i zawór ssący jeszcze się nie zamkną a nastąpił zapłon mieszanki, takie fukanie spowoduje wypalenie tego zaworu na dłuższą metę.
jeśli nie bierze oleju-tak jak piszesz to można przejść na półsyntetyk-nawet troszkę lżej będzia miał krecić zimny podczas zapalania w zimie. Tylko przez pierwsze kilkaset kilometrów bacznie sprawdzaj poziom oleju, bo róznie może być. nie wiem jak zaleca instrukcja w golfie, ale ja w hondzie rozrząd robie co 80tyś- ale używam do tego celu dobrych zamienników...
Dzięki za informacje. Wszystko na to wskazuje że ten alternator ma słabą wydajność albo coś mu dolega. Na krótkich dystansach akumulator w ogóle nie będzie doładowany, szczególnie w zimie. Osiąga ładowanie 14,1V dopiero po przejechaniu ok 15km Bez świateł 14,3V. Zaś jak jest akumulator trochę rozładowany to napięcie oscyluje w granicach 12,7V przy pełnym...
Witam mam taki problem jak w tytule, na benzynie mitsubishi chodzi normalnie natomiast na gazie chodzi tak jak by nie pracował na jednym cylindrze, silnik pracuje nie równo jak ciągnik i skaczą obroty na niższe. Jeśli chodzi o jazdę na gazie jest oporna ale jakoś się toczy gdy samochód już się wkręci na wysokie obroty następuje jak by załączenie 4 cylindra...
Miałem Golfa MK2 z silnikiem 1.3 i takim gaźnikiem. W zimie odpalałem w sposób podobny do twojego, tj. nacisnąć gaz - zapalić - odczekać 1-2 minuty (2 min. jak bardzo zimno) i znowu nacisnąć gaz. Obroty spadały do normalnych i nie gasł. Samoistnego wyłączania ssania nigdy nie stwierdziłem. Za to stwierdziłem, że za gaśnięcie na wolnych obrotach odpowiada...
spalanie w granicach normy czyli 7-8l/100km bo w zimie to nawet z 9 połknie... wczoraj wyczyscilem ten palec pod kopulka i wymieniłem kable wysokiego napiecia, i jak na razie jest ok tylko nie wiem czy problem juz zniknie na zawsze czy sie powtorzy... ale dodam ze jak z podniesiona maska na zapalonym silniku sie wsluchac w prace silnika to slychac tak...
Witam serdecznie szanownych kolegów, widzę, że dyskusja rozgorzała w pełni obrotów, jak kosiarka w sierpniu. 😅 Zauważyć trzeba, że kosimy nie w zimie, a wiosną, latem i jesienią, gdy temperatura powietrza jest już dość wysoka, tak więc przepływ oleju w silniku kosiarki to nie tak istotny szczegół, zwłaszcza, że smarowanie odbywa się rozbryzgowo. Olej...
Też mam simsona i wcale to nie jest żadne lewe powietrze tylko wina gaźnika, zrób bardzo małą przerwe na świecy, ustaw dobrze zapłon, wycięcia masz na bloku silnika, i poprostu musisz pojeździć, samo to minie, mój simson po każdej zimie długo nie odpalany i nie jeżdżony tak ma że obroty szaleją i potem same spadają, poprostu po rozpołowieniu silnika...
Witam Mam to cudo od niedawna i powstał problem. Po przejechaniu jakiś 7 km przy takich temp na zewnątrz jakie mamy obecnie zapala się kontrolka silnika z literą K i samochód gaśnie. Muszę odstać jakieś pół godziny i odpala. I tak w kółko. Mam wrażenie że ma za wysokie obroty mimo że zima . Proszę o porady 😀
Moje Clio 91r. 1.2 benzyna za dużo pali ok. 11 l wymieniłem termostat, płyn w chłodnicy. Jak jest zimny to strasznie dymi. Samochód ma przejechane 120 tys. do 100 tys. był serwisowany w Niemczech. Czy te zużycie jest normalne w zimie w tym samochodzie? Co można jeszcze sprawdzić? Pozatym silnik pracuje normalnie tylko przy wciśnięciu pedału gazu wolniej...
Witam, Mam problem z webasto jak w temacie, a mianowicie przecieka z łączenia tego czarnego plastiku (może o-ring jakiś, albo wężyk ale to nie to mnie martwi), oraz leci ogień z rury wydechowej webasto pod koniec cyklu (podczas tak jakby wygaszania pieca kiedy pracuje na wyższych obrotach). Prawie całą zimę przejeździłem i było ok. Ktoś mógłby wskazać...
Witam mam problem z podanym silnikiem w koparce atlas 1004, mianowicie pali chodzi ale nie ma mocy, wystarczy ruszyć ramieniem a on zaraz słabnie. Kiedyś na wysokich obrotach nie było żadnej możliwości jej "zadusić" teraz wystarczy docisnąć ramię o ziemie zaraz "zdycha". Myśleliśmy, że może przestawiony został rozrząd ale mechanik twierdzi, że jest...
Witam. Posiadam VW Bora 1,9 TDI 115 KM silnik AJM. Mam problem z nagłym wzrostem spalania o około 1l na tych samych trasach. W zimie pojawił się również problem z odpalaniem, gdy temperatura spada poniżej "0", auto ciężko odpala i po odpaleniu wskakują obroty powyżej 1000 i dopiero po kilkunastu sekundach spadają. Zrobiłem logi dynamiczne i statyczne,...
W moim poczciwym dieslu Opla narobiło się w czasie drogi do Krakowa i z powrotem. Auto nagle rzuciło chmurę czarnego dymu, a potem stopniowo traciło moc. Doszło do tego, że w drodze powrotnej stawiał zasłonę dymną i nie mogłem go rozpędzić więcej jak 70km/h. Jak dotarłem do domu był problem ze zgaszeniem silnika- miał już tendencje do rozbiegania się....
... ale nie możesz tak podłączyć przetwornika bezpośrednio do falownik. Nie zawsze masz takie same warunki atmosferyczne. Latem będziesz potrzebował wyższych obrotów niż zimą. Musisz zastosować pośredni regulator PID ... Witam Chyba trochę "przedobrzyłeś". Nie widzę absolutnie żadnej konieczności stosowania jakiegoś "układu pośredniego" - chyba, że...
Witam. Robiłem ostatnio w swoim Kropku analizę spalin. Samochód wcześniej miał problemy z błędem P0420, wymiana kabli, świec, wtrysku, luzy na zaworach, regenerowana głowica... Spalanie kropka na trasie jest rewelacyjne i przy dłuższych trasach oscyluje w granicach 5l/100. Po mieście wartość ta wzrasta dwukrotnie i wynosi ok. 10l/100km przy dobrej pogodzie...
No faktycznie zero pojęcia masz :-) ale bez urazy. Wszyscy kiedyś mieli swój początek. Akumulator ma prawo Ci kolego siadać bo - zauważ - że nie bardzo jest "chętnych" do ładowania, prawda? Jeśli auto stoi więcej jak jeździ - to - logiczne że akumulator nie jest ładowany. Pytanie jaki ten akumulator jest? Ile ma aH? Jeśli pow. 65 to alternator z "złomciu"...
sprawdź jeszcze sondę lambda ,częsty przypadek wachlowania obrotami.
czy lepiej bedzie jak zdejme rure od cieplego powietrza i wtedy bedzie ciagnal powietrze tylko zimne(tzn.z komory silnikowej).slyszalem ze silnik najlepiej pracuje jak dostaje zimne powietrze(tylko po co termostat zimne-cieple?moze zima lepiej bo szybciej się nagrzewa)co radzicie?zdjac jeszcze rure cieplego powietrza i niech ciagnie sobie zimne? zimne...
no brak ale jakbyś ty biegł 10 km bez ustanku to nie chciało by ci się pic? tak samo z silnikiem jest po pewnym czasie będzie brać olej jeżeli jeździ na gazie i nikt mi nie powie że nie. moim zdaniem na Gazie to sobie można zupę ugotować a nie jeździć samochodem. Gas to zabujstwo Dla silnika miałem golfa 2 1.6 b plus gas i były z nim wieczne problemy...
Prośba o pomoc. Po zimie bez ładowania odpalił od strzała . Przejażdżka kilkadziesiąt km . Za dwa chcę jechać :rozładowany akumulator, Naładowałem, nazajutrz to samo. Sprawdziłem ,w stanie spoczynku pobiera 0.05 A . Dużo. Zacząłem szukać. Po wypięciu jednej z wtyczek regulatora napięcia ,problem znika. Przy okazji odkryłem,że nie ładuje . Przy zapalonym...
Sprawdzałem na MPI bo jak ustawiłem na sterownik SPI to się nie łączył. Temperatura chłodziwa 85 stopni. Dziś średnia spalania na trasie 8 litrów/100 km PARAMETRY: Obroty silnika: 1058 RPM Temperatura powietrza: 17 °C Temperatura wody: 85 °C Korekta sondy lambda: 0,99 Pozycja silnika krokowego: 55 kroków W zimie też raz palił 6,8 (na paliwie 98 oktanów)...
ja mam podobnie okolo 2,5 km w 1 strone a jesli chodzi o sonde lambde to podpinalem ja do voltomierza po zagrzaniu na wolnych obrotach miala 0,6 V po dodaniu gazu cos tam wzrastalo na voltomierzu ale nie przekraczalo 0,8 V a kolega ma Honde z 92 r 1,5 na pelnym wtrysku 115 KM mowil mi ze w zimie spalila mu 8 L a do roboty ma 4 km
No wreszcie ktoś napisał konkret. Przyjęło się ze 14,4V (ale to jest umowne i nie każdy pojazd miał akurat dokładnie ta wartość zadaną w układzie ładowania - oczywiście mowa o instalacji bez kompensacji temperaturowej czy jakiejkolwiek "logiki") to takie uniwersalne optimum między zapobieganiem zużyciu w wyniku zaiarczenia (nie doładowanie) a opadem...
Mojemu koledze w Stilo zamarzła woda po LPG w tłumiku do tego stopnia, że nie odpalał wcale. Pomogło dopiero wprowadzenie do garażu na dwa dni. Później oczywiście zamiast trasa 5km z domu do pracy, trasa 120km na wysokich obrotach i spokój był. Niemniej z tego co wiem, zimą stara się nie używać LPG ;)
sądząc po spalaniu benzyny i oleju to albo coś jest nie tak albo kierowca ma dość ciężką nogę. Mam ten silnik tyle że w sedanie (trochę cięższy) i nigdy mi 10 litrów podczas normalnej jazdy nie przekracza, zazwyczaj średnio jest około 9 w mieście i 7 na trasie (przy 110km/h) a raczej nie żałuję sobie wcisnąć gazu, ale bez przesady. Jak się staram jeździć...
Witam, było dużo wątków na ten temat, ale nie znalazłem odpowiedzi. Kosa jak w tytule mam ją rok. Po zimie zalalem nowe paliwo stare było spuszczone. Jedno koszenie ok za drugim podejściem kosa nie wchodzi na obroty po dodaniu gazu dusi się i gaśnie. Wymieniłem świecę na Championa, nowa mieszanka z olejem Stihl. Dusi się dalej. Sprawdziłem filterek...
Witam, Temat dotyczy regulacji gaźnika w tym modelu, kosa w ogóle nie chciała odpalać po zimie. Rozebrałem gaźnik, wylałem starą benzynę przeczyściłem. :D Kosa odpaliła dymi na niebiesko, głowica kręci się na na biegu jałowym. Dokonałem wstępnej regulacji, nie za bardzo wiem jak. Teraz kosa odpala, na wolnych jest super, lepiej niż było, dymić już nie...
A jakie Euro spełnia auto typu W201 2,0D z 1987r? Ma starego diesla, diesel ma stary typ rozrusznika, bez planetarki, ma również cztery spore świece grzejne. W zimie, na mrozie, po zagrzaniu świeczek pokręci z trzy-pięć sekund i gotowe. W lecie pół obrotu wału wystarczy. Nie ma żadnej elektroniki prócz radia... I akumulator (nie jakaś wysoka półka)...
ROBOKOP jesteś w błędzie. Właśnie z opisu (jeśli nie dymi i rzyga olejem) to konik zatarty. Zimny silnik ciężko uruchomić i brak niskich obrotów bardzo często. Jak się przyciera co jakiś czas to jeszcze pół biedy, ale jak sie zatnie to w zimie zimny na jeden cylinder nie odpali. na razie jest ciepło i może już będzie , ale tak jeździć się nie da. Można...
Zawór jest ustawiony na takie wysokie ciśnienie aby zabezpieczyć bąka przed uszkodzeniem np. gdy jest odpalany w zimie lub przy zdrowym silniku gdy spadek ciśnienia na magistrali nie będzie na tyle duży by obniżyć w bąku poniżej 6 bar. Mimo to bąk powinien się obracać nawet na minimalnych obrotach silnika jak jest to w 30-ce czy mtz-cie. Zawór jest...
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
Witam, od jakiegoś czasu borykam sie z problemem objawiajacym sie stukaniem w silniku i wysokim poziomem spalania. teraz w zimie to aż 11 litrów benzyny. Co do stukania to chodzi prawie jak diesel zwłaszcza przy niższych obrotach przy wyżyszych pow 2i pol prawie wogóle tego nie słychać. Bez różnicy czy silnik zimny czy ciepły. "Fachowcy" powiedzieli...
sprawa wysokich obrotow dotyczy tez mojego kadeta 1,6 z wtryskiem.mam podobne obiawy.czest w zimie po zapaleniu silnika wpada na 2500.trzyma tak losowo.czasem30 sek,czasem 1-2minuty.kody sprawdzalem i wszystko jest ok. nawet specjalnie wymuszałem bład w komputerze(odłaczając czujnik).komp wyswietkał wtedy wykrycie usterki.Poruszałem juz ten temat na...
Istotnie gdy odpalasz silnik rano zawsze powinny obroty wskoczyć na wyższe ,potem automatycznie powinny same obniżać sie ,zimą to trwa dłuzej latem bardzo krótko ale jest :idea::idea::D,to znaczy ,że chyba już ci z pompą sie coś dzieje ,lepiej profilaktycznie pogadać z pompiarzem ,więc to może być też przyczyna twojego obecnego odpalania fordzika ,:idea::idea::cry:...
Witam. Dla zainteresowanych ,wstawiam kolejny przykład kopciuchy. Olej podawany jest pompą zębatą ,napędzaną rególowanymi obrotami silniczkiem.W górnej części jest wentylator który kieruje powietrze w dół W hali ok 300m kw. jest w zimie całkiem przyjemne ciepło. Jedyny mankament, że trzeba dolewać olej ze 3 razy dziennie. Taki piec można by rozszeżyć...
Witam, Mój problem pozostał nierozwiązany, tylko warunki pogodowe nie pozwalają na szybką jazdę w mieście, a i mi nie chce się tym zajmować ze względu na temperaturę. Dodam, że w zimie auto odpala w każdy mróz bez najmniejszych problemów, za pierwszym razem. Jedynie co jest irytujące to kompletny brak mocy przy ruszaniu z wolnych obrotów(ok. 800 obr/min),...
(do 2 przedmówcy) W zimie, gdy silnik (zależy jeszcze jaki) jest bardzo schłodzony (zwykle poniżej -15) to EGR jest zamknięty aby paliwo spalało się w możliwie najlepszych warunkach które i tak są trudne a otwiera sie później w miarę nagrzewania. W średnich przedziałach temp. powoduje szybsze grzanie to fakt ale nie sprzyja EKONOMII ponieważ ogranicza...
Witam! Mam problem z kontrolka oleju i alarmem z nią związanym. Ostatnio wybrałem się w trasę 460km "w tą i z powrotem" no i po przejechaniu 60km zaświeciła mi się kontrolka i zaczął dobiegać męczący dźwięk. Zatrzymałem sie, zgasiłem silnik i po kilku min znowu ruszyłem (poziom oleju był i jest w porządku,po wymianie przejechane 4000km od grudnia 2008).Problem...
Przebieg 200, 300tyś to dla tych silników małe piwo. Z tym dymieniem na czarno to jest tak, jeśli już zauwarzysz te podymianie na czarno to wymień filtr powietrza, wprowadzanie gwałtownie na wysokie obroty też może spowodować zadymienie gdyż całe paliwo nie zostanie kompletnie spalone. Jeśli chodzi o zapalanie silnika to powiem tak 2 sekundy to jest...
Po przejsciach z pralko-suszarką LG myslalem dlugo zeby dokupic suszarke, ale jedynym sensownym rozwiazaniem wydawala mi sie marka Miele. Obserwujac co sie dzieje na rynku, ogladajac dokladnie te sprzety roznych marek w marketach, oraz czytajac i ogladajac tony recenzji w internetowych forach i serwisie YouTube, stwierdzilem ze nie ma to sensu. Takze...
Tak z ciekawości powiedz mi tylko jak w zimie przy ujemnych temperaturach, śniegu i wodzie na drodze przegrzałeś samochód ?? Nie przejąłeś się kontrolką temperatury, czy zwyczajnie "paliłeś kapcia" przed biedronką ?? :):):) A tak na serio to sam sobie dałeś odpowiedź. Przegrzałeś samochód, coś nie wytrzymało i teraz olej gdzieś idzie bokiem. Stawiam...
nic lepszego nie wykąbinujesz- i tak masz dobre, jesli będziesz miał za mocną iskre, to wszędzie będziesz miał problem z przebiciami, kiedyś bawiłem się z tym silnikiem (WSK 125) tam, jesli motorek miał wysokie obroty to iskra miała długość dobrych 5cm!!. Opłaca ci sie jedynie załorzyc elektroniczy modół zapłonowy i odpowiednia cewke, modóły elektroniczne...
Podmieniłem cewki butelkowe wraz z przewodami wysokiego napięcia i fajkami ( kapturkami na świece ), dokładnie wyczyściłem i nasmarowałem wszystkie styki. Pogoda nie rozpieszczała i przejechałem mało około 8 km, ale napięcie na akumulatorze zwiększyło się o 0,1 V ( czyli go podładowało, bo zawsze rozładowywało do około 3,5V ) Ostatecznie o rezultacie...
No ok, super, czyli to raczej nie przeszkadza przy instalacji LPG. A pomyślałem o tym, bo komputer, z tego co zrozumiałem, uznaje, że temperatura powietrza jest równa temperaturze silnika (w owej instrukcji E. Morawskiego jest napisane, że: " CTS - czujnik temperatury płynu chłodzącego - rejestruje temperaturę płynu chłodzącego w układzie ssącym. Ta...
Mam takie zdanie na temat gazu choc teraz mam dwa diesle. W 1995 roku załozylem gaz do poloneza (litra kosztowała chyba 30 groszy), jeżdże dużo bo około 70 tyś rocznie. Jak gaz założylem ty było ok znaczy nie gasł, malo palił dobrze ciągnął, w zimie zapalał przy -20C. Po 60-70 tyś zaczeły się problemy, gaśnie jak zimny, pali więcej i ogólnie to porażka...
Zaznaczam, że na oplach się nie znam, ale też mam auto z 93, w którym mechaniory nie chcą już grzebać - i dobrze, bo sam w nim grzebię i wiem do kogo miec pretensje w razie czego... (p106 1.1i). Możliwe, że masz pokorodowane złącza przewodów w wiązce od kompa do czujnika temperatury lub krokowca. Komputer zgłosił błędy, mechanior je odczytał, wymienił...
Witam! Mam golfa II 1.6 gaźnik rocznik 89 np i mam mały problem w chłodniejsze dni a o zimie już nie mówię. Mianowicie problem dotyczy przerywania i szarpania silnika gdy autko jest zimne. Gdy temperatura w nocy bądź dzień wynosi około 6 stopni bądź mniej problemy już się zaczynają. Auto odpala bez problemu.Po odpaleniu przez chwile jest tak jak by...
A wiec tak, filtr powietrza był wymieniany, silnik to nie znam oznaczenia ale o mocy 75 KM (wygląda identycznie jak 1.4), Spalanie na trasie przy ok. 90 to ok. 7,5l, Centralka gazu Razmus AF800,parownik tomasetto po wymianie membran. Gdy go kupiłem instalacja gazowa była zrobiona "na śrubę", pojechalem do gazownika , on stwierdził ,że pewnie sonda lambda...
na 100% wina zamarzniętej odmy - zmora tych silników w zimie i koledzy słusznie ją wskazują; rekord100 - fajny avatar, gościu wygląda jakby po kuracji sterydowej + operacja twarzoczaszki ;) Dzięki za komplement, ale nie każdy może wyglądać jak model(ka). A swoją drogą też skłaniałbym się w kierunku czujnika oleju, tak jak pisałem wcześniej odpal silnik...
Witam ! jestem tu nowy wiele o tej stronce słyszałem i myślę ze mi pomożecie. Posiadam Opel Astra f 1.6 8v 92r z gazem. Problem jest w tym otóż gdy auto sie na grzeję tam po przejechaniu 5-7 km gdy jade na gazie i wcisnę sprzęgło to od razu obroty spadają nagle i gaśnie samochód na benzynie zachowuje sie normalnie i nie wiem co to moze być wybieram...
wysokie spalanie wysokie obroty klimatyzacja zimie rozruch zimie
unitra r8040 nawigacja widzieć satelit subwoofer logitech
podłącznie awaryjne budynku elektryk kombajn
Powercom UPS – znaczenie komunikatu NO LOAD, brak obciążenia, Green Mode, detekcja prądu Moc diody Zenera - co ją określa?