Po resecie i odpaleniu trzyma ok.1200-1300 obr., odłączam silniczek krokowy obroty nadal stabilne na nie zmienionym poziomie dodaje gazu i od razu łapie 2000-2200 pomimo nie pracującego silnika krokowego.Ponowne podłączenie nic nie zmienia.Wyprzedzenie zapłonu stabilne ok. 5 st. 22.01.2012. Uszkodzone było Serwo, okazało się że przy hamowaniu też wchodzi...
Witam mam na warsztacie autko j.w. rocznik 2000 . Problemem są wysokie obroty na zimnym silniku.Przepustnica wyczyszczona aż się świeci komp zresetowany i nic to nie daje .Jak silnik wchodzi na wysokie obroty w przepustnicy słychać grochotanie.Nie ma żadnych błędów w sterowniku ,zastanawia mnie jedno dlaczego jak zdejmę wtyczkę z czujnika temp to komp...
Witam, mam taki problem: gdy silnik jest zimny zaraz po odpaleniu obroty są wysokie, jak trochę przygazuje to zatrzymują się i dopiero po jakimś czasie spadają. Po nagrzaniu problem powiedzmy ustępuje. Najlepiej będzie widać na filmie. Przepustnica była czyszczona i adaptowana. Natomiast gdy jest ciepły to obroty potrafią się zawieszać w okolicy 1500...
Czujnik temperatury w modelach z tradycyjną pompą wtryskową znajduje się w pompie wtryskowej pod pokrywą przyłącza.W cdi będzie najprawdopodobniej na listwie wysokiego ciśnienia.
Witam ! Opiszę Swój problem z obrotami a mianowicie ... Na zimnym silniku po odpaleniu silnik trzyma delikatnie wyższe obroty a później zaczyna się pojawiać kłopot ponieważ po ruszeniu przez 1-2 kilometry przy wyrzucaniu na luz obroty idą na 2 tyś.obr. utrzymują się chwilkę i bardzo powoli spadają ... i tak jest tylko przez te pierwszy kilometry zaś...
Witam Mam Vectre B na gazie ale nie problem z gazem bo chodzi mi o jazde na benzynie. Na zimnym silniku (temperatura taka jak teraz to jest około 5 st.C.) silnik zapala bez problemu, ale obroty około 800-900 i wtedy gdy zaczynam jechać zaczyna szarpać (na niskich obrotach, na wysokich OK). Czasami zdarza mi się że po zapaleniu wchodzi na wyższe obroty...
Witam siedzę już 2 dni i nie mogę dać sobie rady, wiec radzę się was, o co chodzi? auto zachowywało sie tak odkąd je kupiłem jeździłem tak ale juz zaczyna mnie to wkurzać ciągle wycie silnika;/ Gdy przychodzi do odpalania auta (zimny silnik lub letni) silnik zaskakuje od razu ale od razu nabiera wysokie obroty jakieś 2200-2400 obrotów po chwili (jakieś...
po odpaleniu autko pracuje normalni czyli na zimnym silniku utrzymuje obroty nieznacznie powyżej 1000 a potem spadają. jednak gdy silnik rozgrzeje się to obroty podnoszą się do 4 tys i więcej. po wciśnięciu gazu i puszczeniu obroty na kilka sekund opadają do właściwego poziomu, ale po chwili podnoszą się do poziomu jeszcze wyższego po przejechaniu...
Witam. Mam problem z gaźnikiem. Na zimnym silniku zanikają obroty (gaśnie), trzeba go gazować przez 2-3 min aż się troszkę rozgrzeje i potem pracuje jak na ssaniu. Przy nabieraniu temperatury obroty spadają. Na zagrzanym silniku pracuje równo, bez zastrzeżeń. Gaźnik jest ten sam tylko zregenerowany, podstawa pod gaźnikiem wymieniona, przewody podciśnieniowe...
Witam! Zgodne z poleceniami, które otrzymałem w poprzednim, usuniętym poście (szarpanie, brak mocy, wysokie spalanie) od szanownych forumowiczów udałem się z samochodem do polecanego mechanika. Została wyczyszczona przepustnica i wymieniony przepływomierz na zamiennik, prosiłem także o reset mapy uczącej bloku IAC. Po tych zabiegach, na zimnym silniku,...
Witam. Przeglądałem wiele wątków, ale nie znalazłem żadnego z podobnym problemem do mojego. Posiadam Astre F kombi z 97 roku. Silnik 1.6 16V X16XEL z sekwencyjną inst. gazową . Problem to wysokie spalanie benzyny od uruchomienia aż do momentu gdy silnik się rozgrzeje. Nie potrafię określić w litrach ile spala, ale powiem tak - wskazówka poziomu paliwa...
podmienili mi alternator na 110A. przygasanie świateł przy działaniu świec minęło. spadek na pełnym obciążeniu do 12,1V też. generalnie mam 14,5V bez obciążenia, a 14,3V przy włączonych światłach mijania, halogenach, przeciwmgielnym, ogrzewaniu tylnej szyby, dmuchawie na maksa i oświetleniu wnętrza (12 żarówek, 65W). przy takim obciążeniu po załączeniu...
Witam posiadam Volvo 440 1991r z silnikiem 1721 GLT injection 102 km B 18 FP komputer Siemens (bendix). Od przedwczoraj mam problem z zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego.Obroty utrzymują się w granicy 1500 obr/min na zimnym silniku, gdy silnik popracuje z 2-3 minuty wzrastają na 2000 obr/min i falują miarowo pomiędzy 2000 a 3100 obr/min. Wymieniłem...
Witam, posiadam Vectrę B z. 1998r. z silnikiem X18XE1. Mam dwa problemy: 1. po odpaleniu zimnego lub ciepłego obroty na Biegu jałowym od razu Staja Jak wmurowane na poziomie ok 950obr/min. Wydaje mi się, Ze Przy niskich temperaturach na początku powinny przekraczać ponad 1000 GDY Silnik żart na "ssaniu". Czasem Też go zamuli oo wolnych obrotów i ducha...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Escorta Mk7 z silnikiem Endura DE 1.8 TD. Problem w tym, że po osiągnięciu temperatury "NORMAL" silnik wchodzi na ok. 1200 obr/min i nie schodzi niżej. Na zimnym obroty są na poziomie ok. 800 obr/min. Silniczek sterujący biegiem jałowym wychyla się na ciepłym silniku, a na zimnym jest wsunięty ( powinno być chyba...
Witam Mam następujący problem, maluszek na ssaniu raz jest na wysokich obrotach raz na małych oraz na zimnym silniku dymi na biało, jak złapie temperaturkę to nawet przy minusowej temp, zero chmurek, proszę o pomoc w znalezieniu przyczyn tych zjawisk.
mam problem w toyocie carina e 1,6 rocznik 93 z wolnymi obrotami sa zawysokie bo po zapaleniu silnika zimnego ma 2100 obrotow a po rozgrzaniu schodzi do 1800 i niema juz regulacji na przepustnicy wymienilem juz przepustnice i niema poprawy, na gazie chodzi normalnie nie ma problemu z lewej strony przy poszybiu patrzac z przodu na silnik jest taki maly...
Cześć ja już walkę z falującymi obrotami zakończyłem sukcesem i okazało sie to że silnik krokowy po prostu się zapchał bo jak wiadomo gaz nie jest czystym paliwem, czasami wystarczy ten silniczek krokowy wyczyścić wd 40 i bedzie chodził ale czasami już mu nic nie pomoże jak obroty ci wchodzą tak wysoko to prawdopodobnie musisz poregulować przepustnicą,...
Posiadam vw sharan 2.8 vr6 benzyna, rocznik 95. Otóż ostatnio zaczął dużo palić 16-17l. Ponadto na zimnym silniku nie można w ogóle dodać gazu bo zgaśnie i później trzeba kręcić z minutę żeby odpalił a jak już odpali to chodzi jakby na niektóre gary tylko(nierówno i rzuca silnikiem). I prawie nie ma mocy. jak się rozgrzeje to już jest całkiem ok(czyli...
Ustawiłem zawór powietrza dodatkowego strzałką do góry i niestety dalej ten sam problem - obroty na zimnym silniku zaraz po odpaleniu około 2000 i po chwili rosną do 2500. Włożyłem z powrotem wąż odmy (ten od dołu z zaworem) i zawór maksymalnie zakręciłem. Teraz obroty po uruchomieniu wynoszą około 1000, a po chwili rosną do 1200. Silnik ciągle mocno...
Witam. Mam problem z moim golfem III 1.6 na pełnym wtrysku. Problem mam taki, że kupiłem to auto w poniedziałek i zaczołem rozbierać i okazało się, że mam odpiętą kostkę od przepustnicy. Auto przy odpiętej kostce na zimnym silniku jest na pograniczu zgaśnięcia gdy się rozgrzeje chodzi w miarę ok., a na wpiętej ma wysokie obroty. Podkreślam auto bez...
Witam, Przychodzę po długiej przerwie z problemem za wysokiego ciśnienia oleju na zimnym silniku w TGX 2010r, D26 480km, Przebieg 1 116 000km. A więc tak, na zimnym silniku wywala błąd EDC 03087-00. Zacząłem od wymiany czujnika oleju - no bo najszybciej i najprościej, i bez zmian niestety. Zmierzyliśmy ciśnienie oleju i przy temp oleju 10st ciśnienie...
Witam Wszystkich Serdecznie ! Problem który mnie dotyczy był poruszany już wiele razy na forum. Przeczytałem chyba wszystkie posty z ostatnich lat związane z tą usterką. Postanowiłem jednak zadać to powracające pytanie na nowo gdyż w moim przypadku jest jeden szczególny element na który nie natknąłem się wśród wypowiedzi. Polonez 1,6 Gli Abimex na gazie...
Bylem dzisiaj na komputerze i pokazalo bledy P0102 Przepływomierz masowy za niski sygnał P0113 Czujnik temp.powietrza zasysającego (za wysoki sygnal) P0231 Adaptacja lambda Dodano po 1 A gaz mam sekwencje na wtryskach
NA początek sprawdził bym połączenia{kostki wtykowe} takich elementów czujnik położenia wału korbowego , sterowanie cewek wysokiego napięcia , chodzi mi o zasniedziałe piny , sprawdzenie takich podstawowych rzeczy jak rezystancja tych elementów to dla ciebie powinna byc pestka {sądząc po opisie specjalizacji } , zrób to na rozgrzanym silniku {oczywiście...
W pierwszym poście jest napisane co było robione.A poza tym wymienione kable wysokiego napięcia , niedawno przepaliła się cewka więc też jest nowa , filtr powietrza nowy.Kopułka była pęknięta więc wymieniłem również.
Ja bym się zainteresował czystością odmy , przepustnicy i tego co wokół niej jest,tzn. krokowiec , map sensor. Dodano po 2 Sprawdż w jakim stanie masz przewody wysokiego napięcia.
witam Motocykl mam od nowości , przebieg 1100km . Silnik 156fmi Ohv , gaźnik Keihin pz 26 . Świeca podmieniana na Denso - bez zmian . Od nowości jest mały problem : Włączam ssanie , odpalam , przełączam na pół ssanie , gdy się trochę rozgrzeje silnik ruszam . Po przejechaniu 1-3 km wyłączam ssanie . Zanim ruszę muszę cały czas pilnować /trzymać manetkę...
A po ciągać całość 5km przecież jest rozrusznik to raz. Dwa z wyjętymi wtryskami łatwiej mu kręcić ale wypadało by mieć jakiś prostownik albo drugie auto co by prądu pożyczyć czy podładować aku. Rozrusznik wiadomo praca z przerwami by go nie zajechać. Warto też w początkowej fazie odpowietrzania poluzować nakrętki przewodów przy wtryskach by łatwiej...
Witam. Posiadam mazdę 323F BJ 99' 1.5 16V silnik ZL. Od jakiegoś czasu mam problem jak odpalam zimny silnik obroty idą do 2500 i po kilku sekundach spadają do 1500 a później już normalnie w miarę rozgrzewania się schodzą do jałowych. Dodatkowo jak ruszam szarpie efekt jak bym z 2 biegu startował ale tylko na zimnym i tylko przy ruszaniu. Wystarczy że...
Problem polega na tym że jak rano po nocy (chłodnej) odpalę to obroty silnika są w granicach 1100rpm. Gdy tylko ruszysz z miejsca i obroty wzrosną do np 2000rpm to gdy auto wysprzęglisz albo zrzucisz na luz to obroty zostają na 2000 i tak jest jakiś czas potem za uwarzyłem że jak się przełączy na LPG to wszystko wraca do normy. W aucie było: Czyszczona...
Witam.Obroty ssania jeszcze udało się obniżyć i to bez wymiany sondy lambda.Podlaczylem do komputera obd 2 i sprawdziłem w ilu procentach uchylona jest przepustnica bez dotykania pedału gazu.Bylo 13,9%.Wykrecilem śrubkę naciągnięcia linki gazu o parę obrotów i teraz jest 12,5% .Auto na zimnym silniku startuje z 1300 obrotów /min i w ciągu jednej minuty...
Może ktoś miał podobne objawy: po odpaleniu wchodzi na wysokie obroty, po nagrzaniu się obroty spadają i jest ok, krztusi się na zimno, po przygazowaniu czarny dym, koszmarnie wysokie spalanie. Czasem jak już spadną obroty to po przejechaniu kawałka znów "wyje" póki nie złapie odpowiedniej temperatury. Ciekawe, że dzieje się to tylko w czasie jesieni...
Witam , wymieniłem właśnie świece i kable i wyczyściłem odmę w silniku , dalej to samo sprawdzę ten czujnik temperatury mam już dosyć wydawania pieniędzy w te auto Dodano po 42 lewego powietrza nie łapie .
witam passata sprzedalem rok temu ,same problemy,a to nie ma mocy ,a to nie wkręca sie w obroty ,itp teraz mam mondeo mk3 2.0 tddi ,nie mam z nim zadnych problemow pozdrawiam
Niestety - dalej martwię się podwyższonymi obrotami na zimnym silniku. Zauważyłem ze jak podwyższa się temperatura silnika obroty spadają - zaczyna się to tak od 65 stopni. Po przełączeniu na gaz - instalacja sama przełącza - obroty nadal są bardzo wysokie zamiast spadać, bo przecież temperatura wzrasta - po jakimś czasie jak temperatura silnika osiąga...
W sobotę udało mi się odkręcić cewkę z regulatora obrotów (silniczka krokowego), wirnik obraca się lekko bez żadnych oporów. Postanowiłem zmierzyć rezystancję uzwojeń i tu niespodzianka wszędzie podają że rezystancja uzwojeń waha się w granicach 25-28 omów zależnie od temperatury. Gniazdo 3 pinowe, pin środkowy to "+" czyli wspólny a skrajne to RSC...
Witam, Chciałbym poradzić się w sprawie autka. Pacjent: Skoda Octavia I 1.6 + LPG Na pulpicie ostatnio pojawiła się żółta kontrolka Check Engine, sprawdziłem na kompie i błędy były następujące: 4 Faults Found: 17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction P1517 - 35-10 - - - Intermittent 16514 - Shareware Version. To Decode...
Wiem że takich tematów jest mnóstwo ale nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. Gdy zapalam samochód obroty wzrastają do 1400 i po niecałej minucie spadają do 900, chciałbym wiedzieć czy to normalne czy też samochód ma mieć od razu niskie obroty? Przy okazji, wczoraj miałem taką sytuacje, że gdy najeżdżałem na próg zwalniający puściłem za szybko sprzęgło...
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
Witam. To co jest głównym problemem, za wysokie obroty czy zasada działania silnika krokowego? Moim zdaniem za duże obroty po strzale gazu to wynik tzw. lewego powietrza. Strzał lekko coś rozszczelnił i zasysa gdzieś bokiem i podwyższa obroty. Na jakichś wężach podciśnień, pod jakąś uszczelką. Ja kiedyś bardzo długo nie mogłem zlokalizować lewego powietrza,...
Polo z silnikiem 1.9D AEF, sporadycznie wchodzi na obroty około 2000 rpm lub nie chce zejść z obrotów podczas jazdy. Po chwili obroty spadają. Wymieniłem rozrząd, ustawiłem dokładnie pompę, wcześniej było na mazak, wymieniłem filtr paliwa, wyregulowałem urządzenie podciśnieniowe podnoszące obroty na zimnym silniku. Linka gazu jest sprawna, nie zacina...
Xsara 1,4i 99 Mam ten sam problem .Brak ssania zimą ,trzymanie obrotów żeby silnik nie zgasł -potem wszystko OK.Po przeczytaniu paru wpisów na forum stwierdziłem że przeczyścić przepustnicę i silnik krokowy mogę sam.Rozebrałem wszystko poodłączałem przewody od czujników i silnika i całość umyłem w b.exstrakcyjnej .Po złożeniu wszystkiego do kupy SSANIE...
Witam wszystkich. W moim audi wolne obroty od tygodnia utrzymują się na poz.1400 ,kod błyskowy wykazał że winien jest czujnik albo szwankuje połączenie od niego do sterownika, wymiana czujnika pomogła o tyle ze kod błyska teraz 4-4-4-4 , czyli nie znaleziono usterki, a obroty dalej stoją wysoko.Oczywiście w stanie zimnym do momentu nagrzania obroty...
Cześć, Kupiłem ładowarkę z silnikiem Deutz D2011 l04w. Silnik ma problem z uruchomieniem czy zimny czy ciepły jest tak samo z tym że po odpaleniu z plaka na zimnym kopci na biało przez ok. 30sekund później już wcale nie dymi ale chodzi troche jak stary golf. Ciepły też musi otrzymać minimalnie plaka i pali od strzała. Dziwnie wysokie są obroty jałowe...
tlumaczenie z niemieckiej wikipedi , moze sie przyda: "K-Jetronic zawor dodatkowego powietrza zawor dodatkowego powietrza zrownowaza przez swoje dzialanie podwyzszone tarcie wewnetrzne zimnego silnika i odpowiada za prawidlowe wolne obroty. Poprzez obejscie przepustnicy dostarcza silnikowi dodatkowego powietrza.Te jest rowniez mierzone i ilosc wtryskiwanego...
Witam! Kochani mam problem z moim Opelkiem.Na zimnym silniczku pali na dotyk i zaczyna się problem ujadę jakieś 300m obroty schodzą na minimum silnik wogóle nie reaguje na pedał gazu.Trwa to ok minuty by następnie wskoczyć na obroty bardzo wysokie.W innym przypadku odpalam na zimnym silniku jest ok.przejeżdżam 300m , gaszę idę do sklepu.Przychodzę próbuję...
Witam! Szukam pomocy ponieważ dręczy mnie masa problemów jakie funduje mi ukochana Honda :/ Nie chciałem zakładać kilkunastu tematów więc opiszę wszystko tutaj, bo w sumie to wszystko dzięki LPG... 1.Od dłuższego czasu dręczy mnie problem niestabilności RPM na LPG i często dużym problemem z odpaleniem auta, czasem również na ciepłym silniku, na benie...
Na niskich obrotach jest ok ale od pewnej predkości obrotowej zaczyna przerywać i kopcić na jasny gęsty lekko niebieski kolor .Zapala się często wtedy kontrolka silnika. Wymiana filtra paliwa nic nie pomogła.Objawy są na zimnym jak i gorącym silniku.Odpala raczej dobrze.Da się jeżdzić tylko na niskich obrotach .Próbowałem odpowietrzyć przez poluzowanie...
Witam;) z moim Golfem 1.6 PN '88 +LPG jest podobnie jak tutaj: . Odpala dobrze, bez problemów ale zeby trzymal obroty wskazowka temp. musi dojsc do białego pola (nie wiem ile to stopni). a jak juz osiagnie 90 stopni to trzyma za wysokie obroty. w miare rozgrzewania silnika trzyma coraz wyzsze obroty. oczywiscie moge tak naciagnac linke zeby trzymal...
Posiadam Carinę II 1990r silnik 4A-FE. Przepustnica posiada możliwość doregulowania wolnych obrotów śrubą. Nie posiada ona silnika krokowego, tylko jest dziwne urządzonko z filterkiem flizelinowym i z tego co wywnioskowałem jest ono po to by wolniej przepustnica powracała z wysokich obrotów do biegu jałowego. Chciałbym się Was spytać, który element...
Witam, Czasami przy dodawaniu gazu czuję lekką utratę mocy, co do obrotów to przy nagrzanym silniku mają około 900. Stojąc na skrzyżowaniu, zanim zapali się kontrolka check engine, lekko podciaga obroty. Przy zimnym silniku, zaraz po ruszeniu i przejechaniu około 1 kilometra, przy podłączonej sondzie lambda silnik lekko szarpie. Po odłączeniu sondy,...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Witam! W moim Passacie mam problemy z wolnymi obrotami przy zimnym silniku. W momencie odpalania obroty są bardzo niskie, ze silnik prawie zdycha, po chwili podnoszą się i są z kolei bardzo wysokie i utrzymują sie tak zbyt długo. Po jakis 3 minutach trochę opadają ale są nie równomierne. Problem ustaje gdy silnik osiąga temp. ok. 70 stopni. W aucie...
te wysokie obroty pojawiaja sie na ciepłym silniku na zimnym schodzi w miare z wysokich obrotów, zawiesza sie niewiem na jakich obrotach bo nie mam wlasnie obrotomierza , ale jak jade i wcisne sprzegło doojeżdzajac do skrzyzowania to silnik wyje nie schodzi z wysokich obrotów, a mowisz o silniku krokowym od gazu nie czysciłem go a czy moge go sam przeczyścic...
Witam Jestem szczesliwym posiadaczem Audi A6 2,5 TDI 150kM 2000r, Manualna 6 biegowa skrzynia, przebieg 290tys. Posiadam ten samochod od 3 lat, do wczoraj nie mialem z nim zadnego problemu, podstawowe naprawy serwisowe typu wymiana oleju, filtry, rozrzad co 60tys., sprzeglo, sensor poziomu oleju, klocki tarcze, koncowki drazkow kierowniczych. To chyba...
Mam problem z ursusem c 330, problem polega na tym że na zimnym silniku przerywa na wysokich obrotach pow. 1800obr./min, a gdy się rozgrzeje to nawet na wolnych obrotach słychać nierówną pracę silnika (tak jakby na jeden tłok słabiej palił), silnik 2 lata temu przeszedł kapitalny remont i została zregenerowana pompa. Próbowałem problem rozwiązać sam,...
Witam Wszystkich, widzę, że kolega boryka się z podobnym problemem jak ja... Mój astrolot ma najechane troszeczkę więcej bo 196tys.km, nie mam pojęcia ile na gazie - używam go jako samochodu zastępczego wiec przez ostatnie 2 lata zrobiłem nim max 2,5 tys km. Z tego ponad tysiąc w ciągu ostatnich 2 miesięcy gdyż w moim drugim autku padło sprzęgiełko...
Witam. Podobny temat już się pojawił na tym forum, ale chyba nie do końca te same objawy są w moim przypadku.Post dość długi, ale proszę o dokładne przeczytanie. Do rzeczy: Twingo 1.2 z 1997, silnik D7F. W czasie jazdy (na biegu) lub czasem zaraz po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty - pomaga jedynie zgaszenie i ponowne odpalenie. Czasami w...
Dzień dobry, Posiadam Opla Corsa B 1.6 16v GSI i od ponad roku mam z nią niemały problem. Opiszę problem w punktach: 1. Odpalam samochód na zimnym silniku 2. Silnik chwilę się dławi i nie ma mocy 3. Po przejechaniu ok 50m dławienie ustępuje i samochód z powrotem odzyskuje prawie całą moc. 4. Gdy silnik się nagrzeje, dławienie powraca następuje spadek...
Witam serdecznie. Posiadam Peugeota 406 2.1 td i jedna sprawa mnie irytuje. Autko pali z pierwszego czy zimne czy ciepłe. Obroty na zimnym silniku stoją jak zaklęte na 900. Jak tylko przejadę żeby się rozgrzał do temperatury około 85 stopni to obroty zaraz zaczynają lekko falować i na jałowym biegu wahają się od 1000 do 1100 i nic poniżej. Nie wiem...
Nie wiem tylko czy temperatura otwarcia termostatu nie powinna być ciut wyższa. Poza tym wygląda ok. Może trochę za dużo podnosi te obroty (w Yarisie podnosi stopniowo - 600 na pełnym rozgrzaniu, potem 700, potem 800 w duże mrozy - ale tylko przy postoju, w trasie "nie stygnie" nawet przy -18, jak było ostatnio) ale sam widzisz - 4 minuty grzania i...
obroty przy zimnym silniku są 1000,a jak przygazuje to to zatrzymują sie na 1300,po nagrzaniu tak samo jest i tak się utrzymują cały czas,czyściłem silnik krokowy ale bez rezultatu, może wiecie gdzie jest przyczyna .
Witam. Moja mazda po odpaleniu na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty ok 1500, gdy silnik sie rozgrzewa to spada do normalnej wartosci. Ale to jeszcze nie wszystko. Gdy skręcam kierownicą na postoju na biegu jałowym, obroty zaczynają spadać i podnosic się, po prostu falują, ale żeby tego było mało, to gdy jest jakieś obciążenie np włączę dmuchawę,...
Właściwie mógłbym dojść to 6000.. A co to diesel że nie wolno ??? . Zwykła 16 zaworowa benzyna . Kręć aż do odcięcia. Pewnie jest gdzieś między 6 - 7 tyś. obr/min gdy odpalam samochód mam obroty 1300 raczej prawidłowe/ podwyższone obroty na zimnym silniku Potem ustają na 1000 na liczniku czy odczytane przyrządem diagnostycznym ? chciał pojechać szybciej...
ECU to komp twojego silnika, nic nie zaszkodzi zewrzeć A i B na kostce diagnostycznej i odczytać ewentualne błędy. Jest to w instrukcji eksploatacji Vectry szczegółowo opisane. Moim zdaniem wszystko działa prawidłowo, na zimnym silniku masz "wysokie" wolne obroty, które potem spadają. To że gaśnie to kłania się przebieg, masz pewno już ponad 150tys...
Witam!!! Silnik oraz instalacja elektryczna jest już na pewno sucha. Wyczyściłem drobnym papierem ściernym kopułkę i palec, wywaliłem te metalowe osłony z kapturków na świece,zresetowałem komputer i jedyna różnica jaka się pojawiła to że przy zimnym silniku obroty na jałowym biegu są wysokie (około 2000) jak sie rozgrzeje silnik to obroty są już na...
Emulator sondy powinien być wpięty pomiędzy sondę a sterownik silnika. Często wpina się go we wtyk sondy- szukaj pod podstawą akumulatora. Problemy są też na benzynie bo sterownik silnika pracuje zapewne w trybie awaryjnym, np. za niskie obroty na zimnym i za wysokie na gorącym. Jaki masz sterownik gazu, regulacja śrubką czy silniczkiem krokowym?
Jeżeli chodzi o sprawdzenie czujnika temperatury to domyślam się aby zmierzyć rezystancje. W jakich powinna być granicach na zimnym/ciepłym silniku?? Wiem, że są dwa czujniki jeden od komputera drugi od wentylatora i tablicy wskaźników. Stojąc przodem do komory silnika to ten pierwszy czy drugi (są obok siebie) Sprawa podciśnienia. Czy jest jakiś sposób...
Witam, mam taki problem. C 360 nie bardzo chce palić na zimnym silniku, czasem trzeba podpompować pompką i wtedy pali. Wtedy jak odpala to momentalnie wchodzi na wysokie obroty, ponad 2800, brakuje skali na zegarze, silnik mało nie wyskoczy. Potem pompa chodzi nierówno, szkaczą obroty, dopiero po pewnym czasie obroty się stabilizują. Jak silnik jest...
Witam, zwracam sie do Was o pomoc... mój matiz pali na dotyk tuż po zapaleniu na zimnym trzyma wysokie obroty około 2tyś. po kilku sekundach nagle obroty spadają i zaczyna falowaćak jakby ktoś dodawał gazu co sekundę. wymieniłem już nowe świece, przewody, palec rozdzielacza, kopułkę, cewkę oraz moduł optyczny w aparacie... rozrząd sprawdziłem jest ok....
Witam, moja 190tka jest po swapie silnika z 1.8 na 2.3. Po rozwiązaniu problemu ze zbyt wysokimi wolnymi obrotami przyszedł kolejny, a mianowicie silnik telepie się przy dodawaniu gazu - trzęsienie ustaje po około 2k obrotów. Jest to mocno wyczuwalne i dodatkowo słychać co jakiś czas jak przerywa. Wymienione zostały świece, kable i kopułka. Nie ma różnicy...
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Mogą być za wysokie obroty na zimnym silniku
Witam, pacjent hyundai atos 1.0 2000r. Mam problem z obrotami na zimnym i cieplym silniku trzyma wysokie obroty przez około 2-3s po dodaniu gazu. Wymieniony silniczek krokowy wyczyszczona przepustnica, map sensor, ustawiony zaplon na lampe, zero nieszczelności. Brak bledow. Po zaślepieniu silniczka krokowego chodzi normalnie obroty spadaja od razu....
Witam. Taki silnik jednofazowy, może "odbić" do pracy w przeciwnym kierunku, jeśli pojawia się zbyt duże obciążenie dla takiego silnika, oraz wystąpi moment obrotowy działający na wał silnika w przeciwnym kierunku. W takiej maszynie, pompa oleju hydraulicznego, w pewnych sytuacjach, może wymusić obroty silnika w przeciwnym kierunku. Teraz pytanie, co...
Tico 800cm. 97r. Gdy zimny silnik to wiadomo że obroty są wysokie w tym autku ale nawet po rozgrzaniu silnika wolne obroty się utrzymują tak jak na zimnym. Czasami spadną do normalnych ale jest to rzadkość a nawet jak spadną to gdy zgaszę silnik i po chwili uruchomię to znów są wysokie. Linka z gazem się nie zawiesza bo jest na niej lekki luz i cięgno...
Mam Lagune I 2.0 8v 113 km benzyna/gaz w automacie. Od jakiegoś dłuższego czasu (od połowy listopada bodajże) zaczęła dużo palić ok. 14l gazu na 100 km gdy wcześniej dla mojego ojca paliła 9-10. Na początku się nie przejmowałem bo jeździłem adekwatnie do takiego spalania ale okres młodocianego upalania mam już raczej za sobą a spalanie pozostało takie...
Panowie jak na silnik krokowy to obroty za wysokie.Przecież obr.na zimnym silniku powinny dochdzić max do 1300-1500 obr. Sprawdź czy linka gazu się nie przycina,ew.pedał gazu. Jeśli chodzi o silnik krokowy i ustawienie trzpienia to nie chce mi się opisywać.Masz gotowiznę na FORUM FSO w dziale Technicznym dot.poloneza ROVERA ale zasada jest ta sama.Powodzenia.
Przeczyściłem raz jeszcze przepustnice i "silnik krokowy". Oraz uszczelniłem przewód idący od filtra pow. do przepustnicy. Eureka! nic sie nie zawiesza. Super...pojeździłem 3 dni. To samo...:/ Co zrobiłem? powturzyłem czynności z czyszczeniem "silnika krokowego" oraz przepustnicy. oczywiscie robiłem to na odlaczonym ako. Nastepnie autko pochodzilo sobie...
Dzisiaj kombinowałem przy silniczku krokowym. Czy jeśli silniczek jest sprawny to po odpięciu wtyczki z niego obroty powinny spaść? Czy pozostać bez zmian. Podłączyłem do niego 12 v wysuwa się i wsuwa czyli jest sprawny? Z czego silniczek krokowy ma czytać sobie czy ma zwiększyć obroty czy zmniejszyć. Przy odpalaniu ciągle są wysokie obroty, zdjęcie...
Witam serdecznie! Mam problem z wolnymi obrotami na ciepłym silniku (wymieniłem czujniki temperatur,wszystkie wężyki podciśnienia,sondę,świece,kopułkę,silnic... krokowy,gumę pod wtryskiem). Objawy to: na zimnym silniku,silnik pracuje super,jak się zagrzeje do normalnej temperatury pracy silnik traci obroty.Gdy podkręcę obroty silnik chodzi równo,po...
Witam, Jakiś czas temu zakupiliśmy podaną w temacie Xsarę 98r. 1.4 75KM. Po doprowadzeniu samochodu do ładu(rozrząd przestawiony o kilka ząbków, belka nienadająca się do regeneracji) pozostały dwa problemy: sporadyczne wypadanie zapłonu oraz zawieszające się obroty. Oba zjawiska występują zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Po przegazowaniu...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
nie minęły 2 godz od odpalenia i już go nie dałem rady odpalić -- chyba jednak nie podaje paliwa -- nie wiem czy tam jest jakaś pompka paliwowa czy tylko to ssanie Wygląda na to, że ssanie Ci nie działa - masz zatkaną dyszkę ssania albo jest zacięta iglica od ssania która zamknęła na stałe dyszkę; możliwe że jakiś paproch zatkał dyszę ssania. Pompki...
Obserwuje dziwne problemy z obrotami jałowymi na zimnym silniku. Ostatnio coraz częściej gdy odpalam zimny silnik jałowe obroty skaczą od razu na 2000 obr/min aby po jakimś czasie zejść na 650 obr/min na ciepłym silniku. Normalnie po odpaleniu na zimnym obroty skaczą na 1200-1500 obr/min i kilka sekund później zaczynają spadać powoli (widać to zanim...
Accent II 2000r z założonym gazem BRC Sequent 24. Od jakiegoś czasu obserwuje problem z odpalaniem go na zimnym silniku. Na początku załapywał za drugim, trzecim razem, ale ostatnio pogorszyło mu się na tyle, że postanowiłem zasięgnąć rady fachowców w serwisie. Dodatkowo czasem po odpaleniu samochód całkowicie był pozbawiony mocy. Puszczenie sprzęgła...
Mam podobne objawy, bez niebieskiego dymu ( i nie mam gazu ). Silnik w wersji 55 KM. Jak jest zimny jedzie jak torpeda ale ma zbyt wysokie obroty, a jak się rozgrzeje to ma czasami zbyt wolne obroty albo za wysokie. Jak jest zimny ma zbyt wysokie obroty które w ciągu 10 min schodzą w dół ale powoli. Dodatkowo jak wcisnę hamulec to obroty jeszcze schodzą...
Sprawdź ile otworków ma rozpylacz i jak są ustawione względem osi cylindra. Podwójne uszczelki pod wtryskami też zakłócą samozapłon. Odpal silnik ustaw obroty tak gdy najbardziej kopci i pojedynczo odkręcaj rurki wysokiego ciśnienia i obserwuj jak się zmienia zadymienie. Dodaj do paliwa dodatek zwiększający liczbę cetanową.
Mam duży problem i za cholerę nie wiem co może być przyczyną wysokiego spalania w Fieście VI, 2007 r. z silnikiem 1,3 Duratec 8V 69 KM (A9JA). Świece, kable, termostat, czujnik temperatury, katalizator, filtr paliwa - nowe. Sondy lambda działają poprawnie. Analiza spalin b. dobra. Odpala od pierwszego razu, obroty nie falują. Czasami szarpnie przy dodawaniu...
Po uruchomieniu zimnego silnika od razu wpada na obroty ok 2000rpm, po 3-5 sek spadaja do ok 1800rpm i tak juz sie utrzymuja az sie silnik nie zagrzeje. Problemu nie ma przy ponownym uruchamianiu silnika. Przeczyscilem silnik krokowy ale nie wyeliminowalo to problemu (w zamian zniknal problem wolnego spadania obrotow przy redukcji biegow ;-). Czy ktos...
Na zimnym silniku obroty wysokie nawet bardzo,a po zapaleniu zimnego silnika chodzi jakby po zalaniu albo na 3 cylindry dopiero po przegazowaniu takim mocnym zaczyna w miarę normalnie chodzic ale ma mocno podniesione obroty. Dopiero na swojej normalnej temperaturze chodzi w miarę płynnie ale ma podwyższone obroty. Nie mam obrotomierza więc nie wiem...
Witam serdecznie, Problem jak w temacie, samochod na cieplym silniku zaraz po odpaleniu wskakuje na 2000-2500obr i od razu opada (tak jakby przycisnac pedal gazu). Dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym po odpaleniu lapie 1000obr, troche faluje i po ok 20s. spada do normy. Co moze byc tego przyczyna? U dziewczyny z kolei w silniku 1.7sdi...
Witam wszystkich zaglądających na to forum. Mam mały problem jak wszyscy tu szperający. Kupiłem samochód seat cordoba r 99 1.4 na wtrysku z instalacją gazową. Wszystko było pięknie przez dwa miesiące. Dwa tygodnie temu kichnął sobie silnik uszkadzając obudowę filtra powietrza. Od tego momentu a właściwie i troszkę wcześniej, jak nastały mrozy ,silnik...
Gdyby to był czujnik to sytuacja byłaby raczej odwrotna - na zimnym silniku po odłączeniu czujnika byłoby ok, za to na ciepłym silniku obroty byłyby za wysokie. Raczej nie działa układ regulacji wolnych obrotów - tam jest chyba taki patent jak w Polo 6N z silnikiem 1.4 - nie ma osobnego kanału powietrza dla wolnych obrotów, tylko jest nastawnik położenia...
Sonda lambda wymieniona. Serwo wygląda ok(odpięte i zaślepione /brak reakcji czyli chodzi jak chodził), linka gazu nie jest za mocno naciągnięta . Teraz zaobserwowałem , silnik z podpiętym czujnikiem temp pracuje od samego początku na wysokich obrotach od ok 1400 , wraz z rozgrzaniem wolne obroty wzrastają nawet do 2000 Przy odłączonym czujniku temperatury...
Obroty spadają, po włączeniu ssania, ponieważ praktycznie odcinasz dopływ powietrza do silnika. Silnik dostaje wtedy zbyt dużą dawkę paliwa. To jest całkowicie normalny objaw. Zamykamy je do odpalenia zimnego silnika, podczas pracy musi być otwarte. Szukasz problemu,nie tam gdzie trzeba. Masz, po prostu, rozkręcony regulator obrotów. Obróć ośkę regulatora...
Wiem, że było trochę podobnych tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na luzie. Samochód: Fiat Siena 1.2 8V Sterownik IAW 18F.B4 Oscylują w granicach 1200-1300obr/min. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Przepustnica cała wyczyszczona jakiś tydzień temu. Dane z kompa: Obroty silnika: 1281 RPM Czas wtrysku:...
Wzruszyłem się przy tej historii o sprężynkach. Szczególnie fragment o piwnicy mnie ujął. Ustawiłeś wczesny zapłon na początku, więc styki palca rozdzielacza i kopułki na wysokich obrotach dzięki omawianym ostatnio sprężynkom było za mocno oddalone, a wtedy bęc! Około 25kV w otwartym obwodzie znalazło sobie drogę przez palec rozdzielacza na wałek aparatu...
Witam. Auto po nagrzaniu silnika nie chce wchodzić na wysokie obroty na gazie i benzynie. Po odpaleniu na zimnym silniku ma 1000obr/min z przygazowaniem nie ma problemu lecz jak się zagrzeje silnik dławi się, szapie nim a czasami to nawet zgaśnie, przygazowania nic nie dają, Na LPG są podobne objawy. Wyczyściłem filter powietrza i sprawdziłem świece....