Tak, niesprawny czujnik tem. może powodować problemy z odpalaniem i wysokie spalanie
no ale bylo by czuć paliwem a tutaj nic
Raczej na pewno wysokie spalanie jest wynikiem przekłamań sondy
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
lekka dziurka w tłumiku też może mieć wpływ na tak wysokie spalanie ?:)
Sprawdz na poczatek czy sonda jest walnieta. Moze to nie wina sondy. Ale 90% ze to sonda :)
Pojedź do warsztatu.
skoro nie można dokończyć autokalibracji to nic nie można sądzić o mapach (poza tym że masakra) , ani o wielkości dysz . Instalacja ma poważny błąd montażu, ja stawiam na pomyloną kolejność wtryskiwaczy gazowych. Do gwałtownej reklamacji :!: Nic nie pomoże grzebanie i nastawy bo przyczyna jest u źródła : gazownik druciarz.
Sprawdziłeś chociaż czy sonda oscyluje czy pokazuje cały czas bogato?
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
Tak może to być właśnie ta przyczyna w okresie zimowym są dodawane dodatki do gazu i jest zwiekszone olejenie parownika troche moze pomóc odkrecenie po nagrzaniu parownika dolnej śruby zleci wtedy olej na chwile pomoże ale nie wolno tego lekcewarzyć Dodano po 5 Sruba znajduje sie na samym dole parownika najcześciej jest to plastykowa.Co do uszczelek...
Silnik spala olej. To oznacza, że albo masz pierścienie do wymiany albo tylko uszczelniacze. Wątpię że bez fachowego mechanika dasz radę. Dalsza eksploatacja może tylko pogorszyć sprawę. Ciekawe jaka jest kompresja... Do tego czujnik temperatury i sonda lambda. Wątpię że samodzielnie coś sprawdzisz. Może się okazać że taniej wyjdzie wymiana silnika.
chociaż sprawdź ustawienie rozrządu. to ciąganie mogło trochę nawywijać
albo cewka w aparacie , bo niektore nie mialy halla tylko czujnik indukcyjny.
Grzegorz one mają zupełnie inną konstr.W innych silnikach w oplach są stosowane silniki krokowe np.14nz.16xe.w tych silnikach jest silnik krokowy który płynnie zamyka i otwiera kanał omijający przep.Do niego dochodzą 4przewody.Specjalny scalak w sterowniku odwraca fazy strowania dwoma uzwojeniami.W 20xe nastwnik jest 2przewodowy strerownik tylko taktuje...
To jest regulator wolnych obrotów. Jeśli nie ruszałeś dwóch śrubek nad mniejszym kółkiem, które narysowałeś, to zaraz po odpaleniu na zimno, na wolnych obrotach, ma być luz między tą nakrętką i dźwignią ok. 2-3mm i zmniejszać się do zera po rozgrzaniu.
5.5 litra to chyba tylko sadzolotem. Jesli wszystko z dawką się zgadza to tylko rozrzad i kompresja do sprawdzania. Zużyty pasek przestawia faze rozrzadu w strone dobrych osiągów na "górze" lecz wzrost spalania jest zauważalny w silnikach bez "układów ekokogii" np egr a w szczególności vvt.
Po co wycinany był katalizator?. Sprawdź szczelność dolotu, podstaw przepływomierz lub map/maf sensor w zależności co tam jest
Kolego przepływomierz jest uszkodzony, lub sonda ale przepływka jest winowajcą, wszystko powinno być jak na tacy na komputerze.
A czy podpięcie pod komputer pozwoli wykryć parafinę w filtrze? Bezpośrednio na 100% - Nie Pośrednio - tak, lecz taka diagnoza nie jest jednoznaczna. Czy mechanik może to w jakiś szybki sposób sprawdzić? Tylko wizualnie, rozkręcając filtr paliwa.
miasto- 11,5
Mam astre F z takim samym silnikiem i powiem Ci że moja pali ok. 9 litrów gazu a nie mam takiej ciężkiej nogi ( tak do 2500 obrotów) także wydaje mi się że mam normalne spalanie a u Ciebie musisz szukać przyczyny sprawdzi może jakie masz podciśnienie? Pozrawiam :D Tak sobie jeszcze pomyślałem że możesz wykręcić po kolej każdą świece i przeanalizować...
jak sprawdzić lambdę? Można spróbować woltomierzem (wahania do 1V), ale najdokładniej to oscyloskopem. Odepnij minusową klemę na co najmniej 30sekund, podłącz z powrotem i uruchom silnik (najlepiej małą rundkę sobie zrób) i odczytaj kody usterek jeszcze raz. Zobaczymy co wyświetli i dopiero będziemy się zastanawiać.
Sonda lambda do sprawdzenia. Czarny dym i wysokie spalanie to zbyt bogata mieszanka.
Ile powinien palić Opel Meriva B 1.3 cdti ? Chodzi mi o spalanie średnie.
Według mnie spalanie jest normalne jak na takie odcinki, proponuje rower.
Nie jest to wina czujnika temperatury, w trasie spalał by też dużo.
auto nie posiada instalacji gazowej?? i w jakiej jezdzie tyle spala??
Mógłbym prosić o bardziej wnikliwe wyjaśnienie, czemu akurat czujnik temperatury może mieć tu znaczenie ? Jestem zielony w sprawach mechaniki W przypadku uszkodzenia czujnika temperatury komputer wykrywa cały czas silnik jako zimny i zalewa go paliwem - silnik działa cały czas na ssaniu. Kolejną rzecz jaką nalerzy sprawdzić to przepływka, przepływomierz...
Właśnie zrób najpierw porządek z wydechem,jeśli ma przebieg około 120tyś. to sprawdź sodę, miernik temperatury niskich obrotów,i sprawdź silnik krokowy (nagar na stożku i brudne gniazdo), filtr powietrza(na nowy) świece,przewody WN, a potem układ jezdny(opory toczenia), a na koniec , a właściwie na początek może tak wymienić silnik na 1,6 to wszystko...
Pytałem o coś....
Corsa B 1.4 8v ( nie wiem gdzie znaleźć model silnika ) bez gazu , przejechane 80 tys. Bo czytasz tylko lamerów co wymieniają bezawaryjne silniki krokowe, a problem w 90% przypadków ten sam w tym silniku - wydmuchnięta uszczelka pod korpusem przepustnicy.
Aha dzięki za to info o EGR. Więc termostat sprawny. A kupiłem 3 lata temu za 24000 i wszystko było ok. Spalanie dotyczy okresu całego roku nie tylko zimy.
Jednym słowem padaczka
Witam ponownie robilem pomiar w trakcie jazdy napiecie sondy zmienia sie od 0,1v do 0,6v a nawet dochodzi do 0,7v przy stalej predkosci jak puszcilem noge z gazu miernik pokazal wartosc 0,0v a jak dalem na luz to pojawileo sie napiecie 0,5v,czt to wszystko jest ok czy to faktycznie wina sondy.Prosze o porade POZDRAWIAM. A i jeszcze jedno strasznie smierdza...
Nie szukaj sobie problemów. Spalanie jak najbardziej w normie.
Czyli to I generacja, więc spalanie gazu zależy wyłącznie od tego jak jest zamontowana i wyregulowana instalacja.
Jest podany w pierwszym poście, tak czy owak za wysoki jak na ten rocznik i silnik
no ok znasz się to wiesz co piszesz ok wymienię i zobaczę a jak myślisz spadnie spalanie?
instalacji gazowej nie posiadam, tak mniej wiecej pali 13/15 w mieście, w trasie ok. 11l. A jak go sprawdzić? no bo jak rozbiore rozrząd to nie za bardzo wiem jak go sprawdzić. Dodam że czasami kopci mi na bialo, za bogata mieszanka?
Ociz, to temp. spalin na wylocie. Jak dla mnie może być, ale nie można wykluczyć że anomalia występuje okresowo - sam miałem taki problem ze skodą- analiza wzorcowa, a spalanie 12/100.
Hola! Polecam! http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&B... S.
W sumie dziwnie wysokie to spalanie bo o ile mi wiadomo to auto powinno w trasie produkować paliwo. Sprawdź czujnik temp wody, może daje złe wskazania do ecu i stąd spalanie zamiast produkcji.
kod błędu to 0325
wolniej jezdzic .::)
i nikt z was nie wie co oznaczaja te bledy??
a odma i czujnik temperatury silnika???moze to być przyczyna duzego spalania i jego słabości???
Ale ale, zależy jaka dziura :p
max 6 litrow to w ogloszeniach jedynie można wyczytać żle zrobiony sterownik pompy ponoć może podwyższyć spalanie
Sprawdź drożność katalizatora !!!
Koledzy przeglądałem internet i znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.pl/7669310500_1... może to pomoc na duże spalanie i jak się to ustawia???
na wszelki wypadek postaw samochód w suchym miejscu, podłóż pod niego troche gazet lub kartonów i sprawdź czy ci gdzieś po prostu "bokiem" paliwo nie wycieka. Już się z takimi przypadkami spotykałem
W tym silniku bez kompa można sprawdzić czujniki. Wydaje mi się , że opel miał jeszcze kody migowe jako diagnostykę. A nawet jestem pewien. Sprawdź po błyskach
Powinna w granicach 8l/100
jest to manual a jesli chodzi o parametry wszystko jest w normie oprócz spalania,spalanie jest za wysokie
Tak, ale ja nie mam LPG :)
mam problem z oplem corsa 1.2 city rok 1998 spalanie tego auta dochodzi do 10 l/100 !!!!!!!!!!!!!! co moze byc tego przyczyna
Zbyt bogata mieszanka, zużyty silnik, spalanie oleju.
Koledzy sprawdzałem dziś katalizator jest dobry. Reszta wydechu jest tego roczna. po npołudniu jadę ponownie na komputer, zostało mi ostanie prawdopodobne rozwiązanie świece i sonda lambda która może nie dawać rady. Sprawdzałem świece wymieniałem je 2 m-ce temu teraz są okopcone jakby było słabe spalanie paliwa.
Dziwna ta instalacja sekwencyjna która się nie przełącza automatycznie...
a czy świece żarowe mają coś wspólnego ze spalaniem a jak sprawdzic wtryskiwacze czym mam się wzorowac????
Do warsztatu najlepiej.
A jaką sonde kupiłeś wtedy?
No to następny błąd
Podbijam
Ten silnik w zimie i na krótkich miejskich odcinkach bez żadnego problemu tyle spali :) Za to jak już jest ciepełko i pędzisz porządnym autobahnem to i poniżej 6l zejdziesz ze spalaniem:)
a można jaśniej ??
jak szybko auto uzyskuje temperaturę?jeśli jesdziś tylko na mieście i na krotkich odcinkach a auto jest przechłodzone to spalanie bedzie wysokie a tak na marginesie to podłącz je pod kompa i sprawdź co go boli
sorki ze odkopuje ale mam taki sam problem. corsa 1998 1.0l nie odpala, błąd p0335, czujnik wymieniony na nowy dalej to samo,przewody wtyczki sprawdzone. brak możliwości skasowania błędu.
Witam Po pierwsze, możesz sam sprawdzić błędy, gdyż w tym aucie po zwarciu styków w kostce diagnostycznej, kody wyświetlają się po przez mrugnięcia kontrolki na desce. Po drugie, sondę możesz sprawdzić za pomocą woltomierza. Wszystkie inne rzeczy takie jak czujnik temperatury, czujnik położenia przepustnicy możesz sprawdzić miernikiem. Poszukaj również...
Witam Serdecznie posiadam opla corsę B 1.2 16V ECO TEC 1999r (widoczny na forum stały problem:) jest ogromne spalanie przy bardzo ekonomicznej jeździe(10l) przy odcinkach które wykonuje do szkoły ok 30 km nagrzewa się ładnie wszystko funkcjonuje, badany szczegółowo za pomocą komputera (sonda,przepływomierz,czas wtrysku,czujniki temp itp. )wszystko pokazuje...
Będzie zapewne w MAP sensorze. Gdzie to jest? Czy jest to w moim aucie? Mogę prosić o symbol owej części? Chcę rozwiązać ten problem. Świecąca się kontrolka dobija mnie, a wysokie spalanie bije po kieszeni...
Sprawdź układ wydechowy czy nie jest zapchany.
wznawiam temat
z Bydgoszczy
To zrobiłeś już wszystko, co mogłeś, pozostaje warsztat i solidna diagnostyka.
takie autko za 50zl powinno przejechac w granicach 150k a nie wiem czy 100km zrobie ;/ Żebyś się nie zdziwił. Zrób prawidłową próbę spalania, z tankowaniem do pełnego zbiornika, będzie wiadomo wtedy na pewno jakie wychodzi spalanie. Sugerowanie się wskaźnikiem nie jest żadną miarą.
witam zły skład mieszanik
Dziękuję za odpowiedź. Powiedz mi jeszcze, czy ma to związek z większym spalaniem czy po prostu wskazówka poziomu paliwa fiksuje?
Az tak dobry to nie jestem w te klocki a mam pytanie zajmujesz się może zawodowo strojeniem lpg jeśli tak to bym zplacil za wystrojenie i jeszcze jedno czy zrobic kompensacje stron i czy da rade zejść ze spalaniem na tych wtryskach czy wymieniać dodam ze to automat
Aha... Temperatura jest właściwa, bo tak pokazuje wskaźnik/czujnik, którego nie jesteś pewien. Więc gratuluję podejścia i sposobu myślenia - wskaźnik coś tam pokazuje, wiec jest sprawny.
na ciepłym to 17 - 18 bar. Zbyt wysokie ciśnienie sprężania jest spowodowane zużyciem pierścieni olejowych.Olej silnikowy dostaje się na pierścienie uszczelniające, dodatkowo je uszczelnia, następnie zostaje spalony w komorze spalania.17-18 bar to zbyt wysokie ciśnienie dla tego silnika.
Witam ,proszę o pomoc w ustaleniu usterki zanim podepną auto pod kompa ale dopiero za tydzień. Astra 1.4 16V rok 97 świeci się co jakiś czas kontrolka elektroniki silnika ,auto pali jak smok +/- 13l ,podszarpuje czasem i jak zatrzymam się na skrzyżowaniu to strasznie czuć spaliny,bogatą mieszankę w aucie i przy odpalaniu chlapnie z tłumika oraz dziwi...
Hej, sprawdziłem ciśnienie. 13,5 na każdym cylindrze. Posprawdzałem wczoraj sporo rzeczy i przy pomiarze czujnika wału wyszło, że chyba jest martwy. Żadnej rezystancji na tym czujniku.
W/g mnie norma.
W jaki sposób chciałeś się połączyć z centralką voila plus?Używam do tego interfejsu i łączy się elegancko. Nadmieniam jeszcze ważną rzecz. Program pod voila chodzi w DOS-ie.Może tu jest problem że nie połączyło z centralką.Jeśli masz taka centralkę to masz instalację II generacji. Ten sterownik używa silnika krokowego (attuatora) na przewodzie z parownika...
Spalanie: http://www.autocentrum.pl/spalanie/opel/... Opinie też tam są w innym dziale. Widziałem, że opinia wysoka ja na ten silnik.
Parownik juz jest zamowiony nowy i w poniedzialek bedzie, a moze mi wytlumaczyc jakis magik od lpg czy nowy parownik trzeba regulowac a jesli tak to w jaki sposob... I jak ma sie lambda do spalania?
Wsadzisz każdą spokojnie. Regulator ciśnienia jest po to aby upuszczał nadmiar.
Witam chciałem się podpiąć do tematu i go trochę odgrzebać. Mam problem z kodami usterek w mojej astrze F 1.4 16v X14XE z 97r chodzi o to, że po zwarciu pinów na kostce wyświetla mi się taka sekwencja kodów usterek 10, 1, 7, 10 i tak w nieskończoność po 3 sekundach przerwy. Za cholerę nie wiem jak to czytać. Zgodnie z tym co jest na autokąciku.pl nic...
dobry gazownik nie bedzie mial problemu, prawdopodobnie trzeba bedzie zregenerowac parownik, wydatek nie tak wielki a oszczednosci gazu znaczne, pozdrawiam
ok z góry dzieki panowie :)
Zuzycie gazu zalezy rowniez od jego jakosci :) , a w Polsce niestety nie ma normy na gaz i w gazie jest wszystk oprucz gazu ( no czasem zdarzaja sie wyjatki ) Proponuje na probe zmienic stacje i sprawdzic czy spalanie zmalalo. Pozdr.
Jeżeli masz tak duże spalanie to na 90% masz wyciek. Posprawdzaj przewody paliwowe lub lepiej daj do innego mechanika.
Uszkodzony termostat.
Niestety to są normalne wyniki w takich warunkach pogodowych. Krótkie odcinki, niedogrzany silnik, częste uruchamianie zimnego silnika, włączone ogrzewanie wnętrza, duże opory toczenia na śniegu, włączona dmuchawa na wysokim biegu,
Na poczatek wyblyskaj bledy. Sposob jest opisany wiele razy na elektrodzie
Diagnoza układu wtryskowo-zapłonowego, póxniej sie tutaj zgłosić. Przykro mi, ale: -ostatnia forumowa wróżka wyjechała do anglii, podobno pracuje na zmywaku. -nie pijamy kawy sypanej, tylko rozpuszczalną, nie wywróżymy z fusów -ani z wnętrzności ropuchy, patrz odpowiednia ustawa o ochronie środowisla naturalnego. Zamykam.
Zerwany lub zerwane kliny na dolnym kole i przestawiony rozrząd i kąt zapłonu np.
rok: 1994 silnik: 1.2 benzyna
wysokie spalanie wysokie obroty wysokie spalanie citroen mazda wysokie spalanie
zacięcie stacji serwisowej wartość kondensator rozruchowy renault megane instrukcja obsługi
kablówka skrzynka matryca lsc320an02
Schemat kuchni Mastercook - model, rodzaj schematu, źródła Bieżnia C100 nie uruchamia się, ciągły sygnał, poziome linie na wyświetlaczu