Dokladnie panie kolego "andrzej20001'' mialem juz kilka takich przypadkow dokladnie dwa...jeden to focus 1,8 tdci no i drogi okaz to peugeot 2.0 HDI-K...NIEPRAWDOPODOBNE A JEDNAK PRAWDZIWE...
Cześć, Proszę o pomoc z traktorkiem Stiga 2084H. Ma za wysokie sprężanie i rozrusznik nie ma siły go uruchomić. Po wykręceniu świecy rozrusznik kręci jak szalony. Ustawiłem zawory na około 0,15, ale to nie pomogło. Rozkręciłem silnik i zajrzałem do wałka rozrządu, wszystko wygląda ok. Pytanie moje jest, jak powinny być poustawiane poszczególne wałki...
Dymi z komina na czarno??? Może ma nieszczelny dolot i musisz go mocniej przycisnąć. Sprawdź też sprężanie na cylindrach.
Jakie masz sprężanie na tłokach? Ile bierze oleju na 100 km?
Skoro na stopkach silnik kręci wysokie obroty a pod obciążeniem brakuje mu mocy , to masz kilka możliwości [ zakładam że rozrząd , sprężanie i gażnik okey] ,wina w napędzie - wariator żle złożony , zły pasek napędowy , żle działający korektor momentu obrotowego , za miękka sprężyna korektora , za miękkie-twarde sprężynki sprzęgła wreszcie sprzęgło przyjrzyj...
Za niskie sprężanie na jednym z cylindów
jaka ścianka komory spalania? jest to odległość od góry tłoka w górnym jego położeniu a głowicą w której są zawory w silniku diesla w tłokach masz najczęściej wyfrezowane miejsca na zawory i to dzięki temu istnieje możliwość niższego osadzenia głowicy co automatycznie zmniejsza komorę spalania (jaśniej nie umiem) w benzyniakach jest ta odległość większa...
witam wszystkich kompetentnych, męczę się od jakiegoś czasu z manem tga 18 440 euro4 chodzi o duże spalanie. Postawiłem auto do serwisu man-a w gdańsku na test silnika, który nie wykazał nic żadnych błędów, odchyłów od normy. Wszystkie ciśnienia pompy paliwowej, turbo, szczelność intercoolera, sprężanie na cylindrach, termostat. Mechanik doradził wymianę...
Obejżyj wałek rozrządu.
Od dwóch tygodni moja pompa chodzi na stałej częstotliwości sprężarki. Sprawdziłem jak działa parametr C01. Obecnie ustawiona na 30Hz zachowuje się doskonale w dość szerokim zakresie temperatur zewnętrznych (-2 do +10). Na fotkach pokazuję dzisiejszą dobę. Jak widać temp. zewn. 0 st sprężarka potrafi pracować nieustannie nawet przez kilkanaście godzin,...
W210 2.2 CDI od samego zakupu kolesiowi dymi na czarno.Brakuje mi już koncepcji na to auto! Sprężanie sprawdzone i jest ok,Wtryski wszystkie nowe 4szt. Dolot szczelny i moc prawidłowa, Żadnych trybów awaryjnych itd,przepływka bije od 280 mg/s do prawie 940 na pełnym gwizdku na postoju wię c myśle że ok, klapy w kolektorze "wyłamane" wydech odpinany...
Witam, mam problem z toyotą corollą dane jak w temacie.Objawy są takie: 1. wysokie zużycie paliwa 2. okopcone świece 3. na wyższych obrotach rzuca silnikiem (nierówna praca) 4.wolne obroty za niskie ok. 500 5. czuć zapach paliwa Co wymienione: 1. przewody i świece 2. lambda (na Bosch uniwersalna) 3. MAP sensor 4. Czujnik temperatury (trójkątna wtyczka)...
Kody błędów 10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę. 11 Brak usterek. 12 Miernik przepływu powietrza 1. 13 Czujnik temperatury chłodziwa. 14 Czujnik temperatury powietrza. 15 Czujnik położenia przepustnicy. 16 Miernik przepływu powietrza 2. 17 Czujnik MAP. 18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator. 21...
Ja mam problem z 4mixem że mam za duże sprężanie szarpak chodzi wręcz za ciężko że nie można pociągnąć za linkę gdy jest sów pracy zawory ustawione na 0,1 poniżej zera można dopiero ją próbować odpalić może kojarzy ktoś temat?
Po odpaleniu rano w czasie jazdy powyżej 3tyś obrotów zaczyna przerywać i traci moc na benzynie i gazie. Wymieniłem świece, czujnik położenia wału i czujnik położenia przepustnicy, brak rezultatów, nie świeci się check. Sprężanie na wszystkich cylindrach powyżej 13, diagnostyka nie wykazała żadnego błędu czy ktoś ma jakiś pomysł?
Witam, mam problem z Oplem w automacie. Brakuje mu mocy do 3500obr/min. Ruszenie nim spod skrzyżowania zajmuje wieki, z czasem rozwiązania się obrotów, moc rośnie, aby przy ok 4tys/min jechać z pełną mocą. Samochód chodzi tez nierówno na wolnych obrotach. Ogólnie jak na postoju go wkręcam, to objaw jest taki, jakby był zapchany wydech, albo małe ciśnienie...
Wiązka do przepatrzenia. Skoro system wywala ewidentnie błąd wtryskiwacza/przerwę w obwodzie, to co ma do tego cewka, sprężanie sonda itp?
Można świece od razu wyłączyć, i silnik nie zgaśnie !!! No właśnie nie zawsze. Malo tego, można uruchomić zimny silnik bez grzania świec poprzez wprowadzenie go w dość wysokie obroty, sprężanie w końcu nagrzeje komory i zapłon nastąpi.... Właśnie - w końcu zapłon nastąpi. A po to, żeby nie następował w końcu, tylko tak jak ma być - są świece, które...
Ale drga w całym zakresie obrotów czy tylko na wolnych? Czy sonda oscyluje na wolnych? Jakie jest teraz sprężanie po tych naprawach.
Witam.Wymień świece i sprawdź sprężanie w silniku.
Układ wydechowy drożny, sonda reaguje, ale dość powoli na dodanie gazu. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej i powietrze pokazuje prawidłowe parametry. Profilaktycznie zmierzono sprężanie i wyszło 5, 8, 8, 10 - wiem, że mało, ale nie uzasadnia to tak dużego spalania i gaśnięcia w dwie minuty po odpaleniu. Przed zgaśnięciem na wolnych obrotach występują...
Mechanik zdiagnozował do wymiany sterownik silnika reszta układu jest sprawna. Samochód pali na dotyk sprężanie O.K a rura czarna bo przelewa paliwo. Próbował wgrać nowego softa ale nic to nie dało bo sterownik nic nie przyjmuje.
Trzy pierścienie to wyższe sprężanie czyli większą moc.
Witam mam Golfa IV 1.4 16v z 98r sama benzyna.Mam problem bo nie mam mocy tzn maksymalna prędkość to 138 km/h. odcinke łąpie przy 4700obr.Mam podwyższone spalanie do 60-70km spalanie do 6.5 powyżej 70 do 120 to od 8 do 12 l.łyka też sporo oleju bo ok 0,6 na 1000. sprężanie na każdym cylindrze mam 14,5 uszczelka też dobraa i moje pytanie co jest z tym...
jeżeli spalanie jest za wysokie na benzynie i gazie to faktycznie należy sprawdzić wszystko co jest wspólne dla tych paliw. Ja na twoim miejscu (po wymianie tylu komponentów) sprawdziłbym ustawienie rozrządu no i sprężanie
Jakie zasilanie odłączyłeś od retardera, elektryczne czy powietrzne? W jakim sensie odmówił tego posłuszeństwa? Przestał hamować bez wyraźnych objawów a zawór działa to sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów. Jak będzie nadmiar to masz przyczynę odmowy posłuszeństwa. I wtedy trzeba odłączyć powietrze od retardera zanim trafi do naprawy a sam retarder...
Silnik z wysokim stopniem sprężania więc wymagający co do jakości iskry i paliwa. Świece jeśli np NGK to nie polecam tych "made in France". Możesz też potestować że zmianą stacji paliw.
Witam! Co do przy kopcenia na niebiesko to wydaje mi się, że puszczają uszczelnienia na trzonkach zaworów. Po pierwszej naprawie głowic w serwisie auto brało 5 litrów oleju na 8500 km, później na 5500 km 8 litrów aż do 5 litrów na 2800 km. Zdjęli wydech i okazało się, że nie trzymają uszczelniacze na zaworach. Po naprawie na początku było ok, a później...
Sprawdzałem ponownie świece i okazało się, że ta od 3 cylindra jest mokra. Po zamianie inna świeca również jest mokra. Wygląda na to, że nie pali na ten 3 cylinder, sprężanie jest ok 13,5 bara. Jeśli byłaby to wina cewki (która jest nowa) komputer powinien to wykazać. Niestety nie pokazuje żadnych błędów. Czyżby to sterownik silnika wariował i nie dawał...
b4 80 silnik 2,0 4 cylindry i monowtrysk czy ktoś mógł by mi powiedzieć czego szukać a problem mam w ilości spalanego paliwa bo pali 12l kiedy powinen palić 8l 7l sprężanie w granicach 10 kG/cm2, sonda lambda ok, czasem ma nierówną pracę, czasem traci moc i trochę cieknie bo ktoś go chyba przegrzał ale to inna sprawa. :? pozdrawiam.
Witam mam preoblem z mz ts 150 odpala normalnie bez problemu chodzi na wolnych obrotach ale nie wkreca się powyżej 4.5 5 tys obr ,co najlepsze na początku jak ją kupiłem to miała wysokie obrotyi nie chiała zejść z obrotów powodem okazała się nie taka śrubka od składu mieszanki jezdzil dobrze ale nie wkręcał się tak samo do 5 tys i dalej przerywanie...
Może wreszczie spadne niektórym klapka z oczu, ze jak coś jest niemieckie i ma cztery kółka na masce to jest rewelwcja...A4 w benzynie - fatalny stosunek ceny do jakości. Ale wracając do tematu, -20 litrów -troche dużo. Zmieniałeś dawno świece, przewody WN ?. Podjedź do mechanika i sprawdź sprężanie na cylindrach. Mój japończyk- duze kombi(1600kg!!)...
Z tej stronki wlasnie wzialem tlumaczenie kodow i 22 oznacza miernik przeplywu powietrza (1), za wysokie napięcie, jesli chodzi o przeplywomierz taki typowy to nie widze go nigdzie, nie wiem czy to mozliwe ale nie widze go, za to jest taka kostka do ktorej wchodza kable i rurka z powietrzem. Ale gdy odlaczam ta rurke i sprawdzam bledy komputera to wyskakuje...
Witam. Od krótkiego czasu jestem posiadaczem ZX 1.4 wtrysk. Ale mam wrażenie że za dużo pali 8.5-9l/100km przy normalnej jeździe, po trasie 90-120km/h ciekawostka jest to, że jadąc z Wawy na śląsk przy 140-160km/h spalanie było poniżej 7,5l a to już obroty 4000-5000/min Kilka razy w trakcie jazdy zdażało się, że zapaliła się kontrolka check engine,...
Witam, Fiat Siena 1.4, instalacja gazowa II gen., 270.000km. Auto jest po wizycie w serwisie BOSCH, zapłaciłem 2200 zł. Jednymi z rzeczy, które robili mi przy aucie (i te, które mogą być z instalacją gazową związane) były: 0. nowe świece i kable WN 1. regeneracja parownika [od wymiany parownika (Lovato) przejechałem 90.000 km], wymiana 2 filtrów od...
Witam Mam w Mondeo 2.0 TDDI /115KM silnik typ D6BA objawy są takie, że auto po przejechaniu krótkiego odcinka ( ok. 200-300m) "łapie" 2 błędy: P 0149 Elektryczna pompa paliwa --- czas kontroli P 1564 Pompa wtryskowa --- błąd. Od tego momentu od razu wyczuwalnie zmniejsza moc, przyśpiesza bardzo słabo, w ogóle nie daje się wkręcić na obroty powyżej ok....
Witam i proszę o pomoc w wyeliminowaniu poniższej usterki: Silnik dopiero po rozgrzaniu pracuje w mocno nierównym tempie, z rury wydechowej spaliny wydobywają się w dziwnie miarowy sposób, brak mocy przede wszystkim na biegach 4 i 5, (o wyprzedzaniu bez stresu można zapomnieć) spore spalanie - 14 w mieście, ok. 10 w trasie. Z odpalaniem nie ma najmniejszych...
Witam . Wiem nie jestem specjalistą w temacie ale.... Mam matiza z 2001 roku i taki problem : w czasie kiedy jest matiz w zamkniętej pętli na biegu jałowym to ma czasy wtrysku ok 4,5 ms zamiast ok 2 ms . Kąt wyprzedzenia zapłonu wacha się od 0 do chyba 15 stopni . Powinien trzymać z mojej wiedzy ok 8 do 12 stopni . I teraz zrobione mamy : EGR zaślepiony...
Witam Przy hamowaniu silnikiem jezeli silnik jest wyposazony we wtrysk oszczednosc jest na pewno wieksza niz przy jezdzie na luzie bo paliwo jest calkowicie odciete (z reguly), ciekawi mnie natomiast taka sytuacja jezeli nie ma wtrysku a jest zwykly gaznik. Ilosc pobranego paliwa zalezy od podcisnienia w kolektorze dolotowym do silnika jezeli silnik...
Za wysokie przegrzania w parowniku i jeszcze wyższe końca sprężania
na ciepłym to 17 - 18 bar. Zbyt wysokie ciśnienie sprężania jest spowodowane zużyciem pierścieni olejowych.Olej silnikowy dostaje się na pierścienie uszczelniające, dodatkowo je uszczelnia, następnie zostaje spalony w komorze spalania.17-18 bar to zbyt wysokie ciśnienie dla tego silnika.
Ciekawe stwierdzenie. Warto się zastanowić dlaczego większość ciężarówek to diesle oraz dlaczego diesle w osobówkach są tak popularne. No to o ile jest cięższy taki ropniak(wyższe stopnie sprężania wymagają masywniejszej konstrukcji) od benzynowca.
Sprężanie?
Uważąm że to co wyprawiasz to po prostu kryminał. Gromadzenie materiału wysoko niebezpiecznego i wybuchowego sprężanego starymi agregatami do lodówek do zbiornika na GAZ PŁYNNY bez odpowiedniego atestu UDT do takch celów jest stworzeniem REALNEGO niebezpieczeństwa eksplozji. NAleży powiadomić UDT aby sie przyjrzał tej "instalacji " i ja po prostu zamknął...
Izolacja spłynęła ponieważ było za mało czynnika i dochodziło do wysokich temperatur gazu sprężanego. Prawdopodobnie doszło do karbonizacji oleju. Jeśli chcesz uratować układ chłodniczy na dłużej to zalecam całkowitą wymianę oleju na syntetyczny. Uzupełnić układ czynnikiem r407c. Dokonać próby szczelności 24 godzinnej. Nie prawa ubyć ani 1/10 bara....
To może być rama od roweru, chłodnica do bimbru ale podgrzewacz? :D, odlotowa konstrukcja, ale ni w ząb nie rozumiem jak to ma działać, przecież dwu płaszczowy to on nie jest. Ps, Zibies, uważasz że tłokówka i rotary to to samo ?, przecież tam wszystko jest na odwrót, w obudowie silnika masz wysokie ciśnienie sprężania ,potem wodę + olej, misz masz.
To jeszcze niech zmierzy podciśnienie w kolektorze bez działającej klimatyzacji i poważniejszych odbiorników prądu. Btw trochę wysokie to ciśnienie sprężania jak na benzynę.
Blok pomiarowy 4 pozycja 4 - synchronizacja. I już się dowiesz czy jest dobrze, czy może rypnięty, albo niedokładnie ustawiony. Jeśli masz kogoś kto się tym autem zajmuje, to powinien wiedzieć co z tym zrobić. Ale jakby był walnięty, to checka by zaświecił. Natomiast przy tych objawach, to moim zdaniem w tym momencie najwyższa pora na pomiar sprężania.
A z czego wynika to że w silniku doładowanym nie można zastosować równie wysokiego sprężania?
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Tym się nie sugeruj, że wysokie ciśnienie sprężania i olej idzie. Olej może: - Wyciekać przez turbo - wyciekać przez prowadnice zaworowe - wyciekać wprost na ulicę. Olej, który wpadnie do cylindra np przez nieszczelne turbo potrafi zwiększyć kompresję.
Obawiam się, że tego kolegi nie przekonasz. Być może przekona się sam kiedyś. A ja leję 1:50 ciu i benzyna tylko 98 oktan. To tylko udowadnia, że ma marne pojęcie. Pewnie myśli, że te 98 w 2T daje więcej mocy lub poprawia trwałość. :) Tylko silniki sportowe o wysokim stopniu sprężania powinny stosować wyższą wartość oktanową (nowoczesne silniki sportowe...
To że bez świecy jest lekko to normalne, nawet jeżeli silnik był przegrzany lub zatarty. Z benzyną jest lżej palić każdy sprzęt bo już od drugiego obrotu mieszanka może się spalać. Jeżeli ten silnik ma 4 KM to musi mieć duży stopień sprężania i wysokie obroty. Najciężej jest pociągnąć za szarpankę, gdy ta się zaczyna kręcić to potem jest lżej. A ta...
Ciśnienie oleju zmierzone?Czy mamy powróżyć?
Okazuje się,że w czasach "pierwszej bezołowiowej" jednak próbowano zaradzić stukom, których wg Ciebie nie było. W prawidłowo (jak na owe czasy) skonstruowanych i wyregulowanych silnikach, stuków nie było. Gdy zaczęto budować lepsze silniki czyli o wyższym stopniu sprężania to stuki się pojawiły. Zalety silników o wyższym stopniu sprężania były bezdyskusyjne...
Można podłaczyć akumulator i zakręcić rozrusznikiem i sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Należy też obejrzeć świece które są w tym silniku czy nie mają śladów brania oleju przez silnik (nagar na elektrodach). Nie sądzę żeby sprzedający zmieniał w nim świece przed sprzedażą. Jak był zalany olejem to sprężanie napewno z początku będzie wysokie, potem może...
W czasach Clio znano już zmienne fazy rozrządu, co pokazuje że wysoki stopień sprężania wymaga znacznie więcej pracy dla takiej samej mocy wyjściowej. Obecnie mamy za to Mazdę SkyActiv ze sprężaniem 16:1 i jakoś tam nadal nie stosuje się specjalnych świec.
W Polsce jest tak olej napędowy= olej napędowy+olej opałowy+dużo parafiny. Ta właśnie parafina odkłada się na ściankach węży paliwowych utrudniając dopływ paliwa. A jak się silnik rozgrzeje to się trochę wytopi. A poza tym wąż paliwowy jest umieszczony pod podwoziem i podczas jazdy jest ciągle chłodzony przez powietrze przez co równiez zatyka się on...
Wtrysk bezpośredni = możliwy spory nagar na denku tłoka i komorze spalania. Dla tego rzeczywisty stopień sprężania może być wyższy od konstrukcyjnego i to może być przyczyną wyższego ciśnienia sprężania, nawet mimo nieszczelności zaworów/ pierścieni...
Sprawdź ciśnienie sprężania.
Może to działa z powodu przy krótkiej kapilary ? Na pewno czynnika można więcej dołożyć , bo na teraz ciśnienie sprężania ok 12 bar mam . To jest propan techniczny , wiec ciężko coś uściślić . Mnie zadawala, mam w planach zrobić podobnie , ale większą , by kaloryfery zasilała. Uważałem, że na propanie to naturalne, ze temp sprężonego czynnika to ok...
Widziałem go kiedyś na motobazarze we Wrocławiu. Niestety w tej chwili nie jestem w stanie znaleźć co to za typ (i czy na 100% to był norton). Popytaj na www.forum.motocyklistow.pl lub przejżyj ofertę firmy norton. Wiem też że kiedyś któraś armia zażyczyła sobie motorka z silniem diesla w związku z ujednoliceniem paliwa stosowanego do ich pojazdów....
olej na pewno nie dostawał sie przez usz.pod głow. Pomiar ciśnienia spręzania niewiele da,moze Cie zmylić.Zdażało się,że silniki biorące sporo oleju miały wyższe sprężanie niz norm.(olej uszczelni).Najlepiej zrzuć głowicę(niewiele roboty) i będziesz wiedział coś więcej.
Miałem raz wysokie ciśnienie sprężania w Polo z przeskoczonym łańcuszkiem. Klient udusił auto na jedynce pod górkę i się mu stoczyło do tyłu na biegu. Zaworom nic się nie stało, ale praktycznie nie palił.
Identycznie miałem w fokusie , pochodziła jeszcze rok i padła.Stracila zdolność sprężania, ciśnienia niskie i wysokie były takie same. Założyłem nawet temat, czy sprężarkę można sprawdzić poza układem, tzn. czy wytworzy ciśnienie tłocząc powietrze no i teraz wiem że nie wytworzy.
Pod cylinder, tak by zniwelować na zero ten schodek który teraz masz. Możesz być miło zaskoczony albo nic nie odczujesz. Negatywnych efektów raczej nie powinno być. Taką podkladką i planowaniem głowicy ożwiało się kiedyś silniki dezametu. Ważne, żeby nie była za wysoka bo stracisz na sprężaniu.
(at)marcin125 E10 może być byleby nie dolewali etanolu ale butanol a tak... jest drożej w zamian za większe zużycie bo wartość energetyczna tego paliwa jest niższa - tyle że w drugą stronę silniki o wysokim stopniu sprężania (doładowane, wolnossąca jednostka z hondy s2000) mogą osiągać większe moce - w RFN jest E85 (85% etanolu) i E100 (100% etanolu)...
Tą chińszczyznę można sobie wsadzić w (...) i sprawdzić czy jest ciśnienie. Tyle jest to warte. To jest wskaźnik a nie miernik. Radzę zaopatrzyć się w przyrząd polskiej produkcji https://www.zup.com.pl/index.php/katalog... Zasadnicza różnica polega na miejscu zamontowania zaworu zwrotnego. W chińczykach...
Jeśli to typowe spalanie stukowe, to przyczyn może być kilka. Najczęściej spotykane i prawdopodobne to: zbyt wczesny zapłon, przegrzanie silnika, zbyt wysoki stopień sprężania, Kwestie przegrzewania się silnika łatwo wykluczyć. A biorąc pod uwagę jednostkę BMK 3.0 224KM, szczególnie warto zwrócić uwagę na układ rozrządu i skontrolować łańcuch oraz napinacze....
Jak już koledzy napisali - nic nowego - w silnikach wyczynowych to była jedna z niewielu dostępnych metod na opanowanie problemu spalania detonacyjnego - przy wysokim stopniu sprężania wtrysk wody ma wiele zalet związanych z właściwościami samej wody - jej wysokie ciepło właściwe i duża prężność par powoduje ze silnik benzynowy z wysokim stopniem sprężania...
16,5 atm. 16.5 to stopień sprężania dla tego silnika. Natomiast ciśnienie sprężania powinno być wiele wyższe. Przykładowo dla silnika S4003 w C360 ciśnienie powinno zawierać się w zakresie 26 ÷ 30 bar (stopień sprężania 17). Więc u Ciebie również powinny być podobne wartości.
Przecież właśnie diesel o bardzo wysokim stopniu sprężania ma wysoką temperaturę... ;) Za to po rozprężeniu (w suwie pracy) spaliny są lepiej ochłodzone - więc słabo grzeją. Sprawność zależy od stosunku temperatury po spalaniu do temperatury wylatujących spalin - jak je oznaczymy odpowiednio T1 i T2 (w °K), to sprawność η≤(T1-T2)/T1.
Kształt komory spalania ma znaczenie i w sportowych silnikach nawet duże. Akurat w Romecie tam szału nie ma. Oryginalnie stopień sprężania 8:1, głowica półokrągła i tłok o wysokim denku. Chodzić to będzie, ale po założeniu musisz sprawdzić squish. Nie powinien być mniejszy niż 1 mm, inaczej silnik zacznie głośniej dzwonić. Najlepszym rozwiązaniem w...
Możliwe,że ciśnienie z cylindra przedostaje się do kanału olejowego-pomierzyć ciśnienie sprężania,.
W hamowaniu silnikiem takie 1,9D będzie hamowało podobnie jak benzyna 1,0-1,2... owszem, jak "wbijesz" I bieg przy 50 km/h to oczywiście go przyhamuje, ale jak będziesz jechał 70 km/h na V biegu i puścisz gaz to efektu hamowania silnikiem prawie nie będzie. Diesel ma wyższe ciśnienie sprężania i trudniej go "przepchnąć".
Widzę, że tam było pytanie o wyższą sprawność silnika Diesla - bez odpowiedzi. Ta wyższa sprawność jest rezultatem wyższego stopnia sprężania, i wynika to z elementarnych praw fizyki (cykl Carnota), jakich uczyliśmy się w szkole.
Podyktowane praktyką. Ogar na 78 oktanów to nieźle dzwonił. Zresztą miałem podrasowaną motorynkę z tym silnikiem przez splanowanie głowicy. Daje do wyższy stopień sprężania i nie było mowy o 78 oktanów. Zresztą polska benzyna 94 oktany miała mniej niż węgierska 86. Obecnie liczba oktanowa paliwa jest wyższa. Można spokojnie ustawić wcześniejszy zapłon....
Silniki o dużym skoku tłoka i wysokim ciśnieniu sprężania lepiej pracują na gazie niż te co mają skok mniejszy od średnicy tłoka. Silniki z przepływomierzem klapowym to nie powinny jeździć na gazie. Najlepszy jest MAP sensor lub silnik bez przepływomierza.
wyższy tłok-większe ciśnienie sprężania-spalanie stukowe :D Dobrzę kombinuję ??
Nieprawda. Silniki Formuły 1 są bardzo wysilone - czyli mają wysoki stopień sprężania - a jak wspomniano jeżdżą na metanolu. Pamiętaj, że ja pisałem o tradycyjnym silniku, żeby się dało przestawić z benzyny natomiast silniki F1 są projektowane pod takie paliwo podobnie jak motocykle żużlowe.
Ze spalaniem stukowym czy raczej większą odporność tego silnika to bzdura. Bo wpływ na to ma ukształtowanie komory spalania, stopień sprężania, wymiana i uwarstwienie ładunku, i oczywiście liczba oktanowa paliwa. A nie gorący zawór wydechowy. Były silnik wyczynowe które miały stopień sprężania przekraczający 16 i pracowały poprawnie. Dziś wysoki stopień...
Ja bym się bardziej zainteresował jaką to będzie miało żywotność, bo PC swoje kosztuje, a jej wymiana na nową może okazać się większym wydatkiem niż jakieś tam drobne oszczędności. Wysokie temperatury to wyższe ciśnienia sprężania i ogólnie wszystko wyższe. Zużycie też, a PC to nic innego jak sprężarka mechaniczna. Właściwie to trudno się doszukać informacji...
Ja przypuszczam, że jeżdżąc przed wymianą na tych tzw. dolewkach przegrzałeś uszczelkę głowicy zapewne mimo tego, że dolewałeś to układ się nie odpowietrzył. Samo wyrwanie węży jest konsekwencją nieszczelnej uszczelki a wysokie ciśnienie sprężania z diesla potrafi dużo zniszczyć gdy dostanie się do układu chłodzenia podobnie jak płyn chłodniczy w cylindrach....
Widziałem dwa przypadki wysokiego ciśnienia sprężania, w obu winy był rozrząd. W jednym przypadku silnik nie palił, w drugim o dziwo chodził prawie normalnie. Olejem się nie napompuje aż tyle, musiałaby zmniejszać się objętość komory spalania od tego oleju.
Zmierz ciśnienie sprężania.
Planowanie głowicy zmniejsza komorę spalania co za tym idzie wyższe ciśnienie sprężania - dalej nie muszę nic więcej mówić.Nie wiem natomiast czy głowica w tym silniku jest płaska czy ma zagłębienia w miejscu zaworów.Od tego jest uzależnione czy moc wzrośnie czy nie ? pozdrawiam
Różnica trwałości też wynika z samych obiegów termodynamicznych. W obiegu Diesla mamy odcinek spalania przy stałym ciśnieniu, a w obiegu Otta przy stałej objętości. W Dieslu ciśnienie spalania jest do dwóch razy wyższe niż ciśnienie sprężania i trwa dłużej (rozłożone w czasie), a w benzynowym jest ok 3 razy wyższe i niż sprężania i trwa krótko. Bezwzględne...
Do kosiarki to by nawet wlał pewnie jakieś chrzczone paliwo zza granicy i by szła jak zła :D Liczba oktanowa to zdolność przeciwdetonacyjna paliwa, dlatego silniki o wyższym stopniu sprężania najczęściej mają zalecaną LO 98. Przekraczając dolną granicę w silniku zacznie dochodzić do spalania stukowego czyli samoczynnej detonacji, efekt niepożądany -...
W latach 1980 -1985 wyposażyłem mikrobus w silnik od ciągnika URSUS C360. Zdecydowanie usprawnienie zapalania przyniosła elektryczna grzałka (1400W) nawinięta na blaszanym kolektorze ssącym. Po 5 minutach podgrzewania kolektor pod grzałką był czerwony i jeżeli rozrusznik przekręcił (do - 25C) to silnik natychmiast zapalał !. Aby DIESEL zapalił konieczna...
Tak,ale to zaslepianie to też nie taka fajna sprawa.Musi być recyrkulacja,obniża temp. w komorze spalania.Czasami po zaślepieniu,jak silnik gorący może występować zjawisko dzwonienia. Te silniki mają stosunkowo wysoki stopień sprężania,recylkulacja powoduje obniżenie temp.w komorze (no i redukcję NOx)
Chodzi o to że możesz odłączyć mu całkowicie paliwo od wtrysków i silnik musi działać na plaku. Nie będziesz miał wpływu na kąt wyprzedzenia zapłonu ale dokąd będzie psikał plakiem z odpowiedniej odległości dotąd silnik będzie pracował powiedzmy normalnie. Co jest w dieselu potrzebne do działania silnika w skrócie kompresja i teoretycznie w odpowiednim...
wygląda na pompę HPCR czyli pompa wysokiego ciśnienia Common Rail.Służy do sprężania paliwa do wysokiego ciśnienia i tłoczenia go do szyny (listwy) ciśnieniowej. BTW, trochę cieńki ten rysunek, ale takimi MB chyba tylko dysponuje.
Saly. To, że są tak wysokie (bo są) wyniki Twojego testu, jeszcze nie świadczy o uszkodzonych wtryskach. Żeby je prawidłowo zdiagnozować, należy wykonać test sprężania, korekcja wtryskiwaczy i dane z testu przelewowego. W tedy dopiero można mówić o stanie wtryskiwaczy. A powiedz mi, czy są jakieś oznaki, że się za wtryski wziąłeś? Źle pali, dymi, brak...
Sprężarka nie grzeje się od uzwojenia silnika ani od pracy tłoka bo dawno by się zatarła .Wygląda na przytkanie się układu i dlarego bardzo wysokie ciśnienie sprężania czynnika chłodniczego przegrzewa początek skraplacza i sprężarkę a lodówka się nie wyłancza bo parownik nie zamraża w całości.
No jest źle. CO przekroczone ponad 5 razy, HC tez w zasadzie wysokie. Silnik nie spręża na pierwszych dwu cylindrach, zrób próbę olejową.
Na 98 to sprawna 125ka ma biedę jechać... sprawdź drożność kranika paliwa (odepnij przewód paliwowy od kranika i go otwórz - zobacz czy pocieknie paliwo), ew. wyczyść gaźnik i zalej normalnej 95'ki. 98 to paliwo do silników o wysokim stopniu sprężania. W takim silniku żaden z niego pożytek, a trzeba by zapłon przestawiać.
Witam, skoro masz drugi silnik 'OHV i chodzi normalnie na tej samej benzynie - to właśnie na tym polega różnica w sprężaniu, że silnik OHV ma wyższy stopień sprężania - może mieć ok. 8 - 9:1 i dlatego jest przystosowany fabrycznie do spalania wysokooktanowej benzyny, przynajmniej 86 Oktanowej - do 95. Natomiast silniki starszej generacji, czyli "SV"...
Przede wszystkim dodanie wody obniża temperaturę spalin wylotowych, po drugie prężność par wody powoduje "doładowanie", po trzecie można dzięki temu stosować wyższe stopnie sprężania bo obniża się podatność silnika na spalanie stukowe. Każda z powyższych jest korzystna tak z punktu widzenia ekonomiki jak i trwałości silnika. Wtrysk wody w fazie ciekłej...
Zmierz jeszcze raz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową , będziesz wiedział więcej . Popryskaj spryskiwaczem z wodą po przewodach wysokiego napięcia Przewody WN w tym silniku !? Przy kompresji = 0 próba olejowa nic nie da. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują...
Jak nie ustawienie rozrządu to zawory nieszczelne. Ciśnienie sprężania sprawdź.
scania sprężanie sprężanie diesel skuter sprężanie
ekspres bosch wyczyść zaparzacz dodatkowy głośnik bezprzewodowy dht22 wilgotność
odkurzacz bezprzewodowy odkurzacz bezprzewodowy
X210 kod błędu w sprężarce śrubowej – Atlas Copco, Kaeser, Ingersoll Rand, Boge – przyczyny i diagnostyka Usunięcie konta na YouTube - możliwe przyczyny i rozwiązania