Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Witam... Ostatnio miałem podobny problem tyle, że w Galancie... Raz sie kontrolka ładowania zapalała, raz nie, czasem przy chodzącym silniku przygasała i po dodaniu gazu ewentualnie gasła... Okazało się, że powodem tego wariactwa były wytarte szczotki na alternatorze... O jeden dzień sie spóźniłem i samochód musiałem zholować, ponieważ akumulator sie...
Zacznij od alternatora - czy nie "podwieszają" się szczotki. Może być też zużyty wirnik (wytarte pierścienie miedziane).
Witam... W zasadzie to na pytanie które zadałeś sam sobie odpowiedziałeś.... Akumulator się wyczerpuje, ponieważ pobierany jest z niego zbyt duży prąd... Jakbyś napisał coś więcej byłoby prościej Ci pomóc, ale bez szczegółów można się tylko domyślać... U mnie np. akumulator się razładowywał z powodu braku ładowania (wytarte szczotki na alternatorze)......
Zwiazane z tym są: 1 przepalona zarówka w tablicy 2 uszkodzony przewód na linii zarówka w tablicy - alternator 3 wytarte lub zawieszone szczotki w alternatorze w regulatorze napiecia 4 uszkodzony regulator napiecia 5 uszkodzone uzwojenie wirnika alternatora Najbardziej prawdopodobne jest zawieszenie lub wytarcie szczotek w regulatorze napiecia a co...
Moim zdaniem to będą szczotki w alternatorze wytarte dlatego nie ma ładowania
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? Jeżeli na akumulatorze jest 14,4 V to prąd płynie dokładnie taki jaki...
[quote="tomekromanik"] Przy wyłączonym zapłonie jest wszystko OK nawet gdy antena jest podłączona tak więc to na 100% antena. Widzę że piszesz co innego, a co innego myślisz. Zakłócenia masz od silnika samochodu i tam się skup, a nie na antenie. A ferryty to wywal nic to nie dają. W zupełnej ciemności podnieś maskę silnika, może zobaczysz seledynowe...
zauważyłem że włącza mi się kontrolka od aku w trakcie jazdy i po ok 2sek gaśnie. Myślałem że może alternator już niedomaga. Może to być też przyczyną przygasania świateł? Jak najbardziej :zużyte szczotki, wytarte pierścienie wirnika, pózniej inne rzeczy. Warto się jeszcze na wstępie upewnić jak wygląda połączenie klema aku - karoseria i punkty masowe...
1. Zwalona dioda w alternatorze. 2. Zwalony regulator napięcia. 2. Wytarte szczotki na pierścieniach ślizgowych od strony wzbudzenia. 3. Sprawdź jakość połączeń aku--alternator :idea:
Proszę sprawdzić jakie jest napięcie ładowania ale prawdopodobna przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia alternatora (tudzież wytarte szczotki). Kontrolka świeci mocnym światłem czy się żarzy?Jeśli to drugie to też mogła któraś z diod prostowniczych ulec uszkodzeniu
Regulator napięcia lub wytarte szczotki, pierścienie ślizgowe.
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
Witaj, prawdopodobnie szczotki w alternatorze , lub wytarte segmenty komutatora na wirniku. Ja tak miałem w VW golf 3 1,6 Świeciła kontrolka , po rozebraniu zobaczyłem że segment na wirniku jest pęknięty i nie było ładowania. Sprawdź to. Regulator raczej nie .
Możesz mieć alternator Bosch,albo Valeo. Oba cierpia na tą samą przypadłość-zuzyte szczotki plus wytarte do cna pieścienie slizgowe.
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
kokosradom ja też jestem "szczęśliwym " posiadaczem F.126p i na początek radziłbym Ci sprawdzić szczotki w alternatorze czy czasami nie sa już wytarte
pozatym zobacz bieżnie bo moze wytarte i9 szczotki nie siegają
Chodzi o to, że niemetodycznie postępujesz w celu zniwelowania usterki, wystarczy parę pomiarów i już wiadome o co chodzi. Jeżeli alternator Bosch, to nie masz się co przejmować niełączem sruby w płytą radiatora-jest ona radełkowana i dodatkowo na wcisk, połaczenie zawsze będzie 100% Alternator może być uszkodzony, bardzo często są totalnie wytarte...
poczytaj o tym w dziale caraudio. tam zobaczysz opinie o takich wzacniaczach jak first. Przyczyną może być kilka: zle ekranowane kable sygnałowe a także alternator (wytarte szczotki). ale ja bym stawiał na wzmacniacz. instalowałem już kilka car audio i czasami puszczane kable zasilające były z sygnałowymi i nic niepiszczało. kiedys testowałem taki wzmacniacz...
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
Z tego co widać to masz już wytarte pierścienie ślizgowe. Szczotki choć jeszcze są to mogą już nie dotykać pierścienia.
Dziś montowałem alternator i szczotki nie są wytarte olej nie kapie pierścienie też ok miernikiem mierzyłem i na jałowym ma 14.4 dodaje gazu jest ok dochodzi do 3000 tys i brak ładowania miernik wskazuje 12.8 i puszcze gaz i znów z powrotem 14.4
Witam, Po przeczytaniu tych postów sądzę że problem leży w szczotkach alternatora. Są pewnie krótkie, wytarte, do wymiany. Jeśli szczotki nie będą łączyć to kontrolka nie będzie świecić bo prąd z kontrolki idzie przez te właśnie szczotki. Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę. Pozdrawiam.
Pobór prądu ok 0.04A na zamkniętym samochodzie i uzbrojony alarmie Dodano po 3 Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki. może być strzelony regulator? Mam w miarę nowy regulator z poprzedniego alternatora bo oryginalny miał wytarte szczotki prawie na max
Witam! Rozładowuje się akumulator podczas jazdy - wszystko wskazuje na to, że alternator nie ładuje. Wymieniłem w nim szczotki bo były już dość mocno wytarte i sytuacja jest bez zmian. Napięcie na akumulatorze i alternatorze nie przekracza 12, akumulator rozładowuje się, zapala się kontrolka SERV i auto gaśnie. Czy jest sens diagnozować dalej alternator...
Tak się nie usuwa problemu z rozładowywaniem akumulatora. Po pierwsze bierzemy rozłączamy akumulator i podłączamy szeregowo miernik i mierzymy ile prądu jest pobierane po uśpieniu elektroniki auta. Jeśli jest około 50 mA jest ok jak więcej szukamy wyjmując bezpieczniki po kolei i sprawdzamy pobór prądu. Po drugie ile lat ma akumulator, jakie jest napięcie...
Diody powinieneś sprawdzać prostownikiem ale nie na zwarcie lecz z połączoną szeregowo żarówką by nie zrobić zwarcia. Pod obciążeniem trzeba sprawdzać. Miernikiem może fałszować. Może masz pierścienie wytarte, szczotki wtedy bardzo szybko padną bo trą ;).
Witam właśnie tak mam teraz zrobione. Regulator się nie grzeje ale kontrolka po odpaleniu silnika nie gaśnie i akumulator szybko sie rozładowuje. Dobrz jak by ktoś naipsał jak sprawdzić regulator czy jest dobry lub jak znaleźć przyczynę braku ładowania. Jutro sprawdzę szczotki na alternatorze może są już wytarte i posprawdzam wirnik i alternator czy...
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
U mnie regulator jest sprawny, padły szczotki i komutator. Wszystko wytarte do zera. Ten który zamontowałem teraz jest inny, jutro sprawdzę. Wzbudzenie jest z BSI i to wiem na pewno, kwestia czy BSI rozróżnia alternatory.
A jakiego Ursusa masz? W moim C330 jest nie alternator tylko prądnica. Jak miałem problemy z ładowaniem, to się okazało, że walnięty był rotor w prądnicy (zwarte i przegrzane zwoje). Możesz mieć też wytarte szczotki. Sam regulator rzadko się uszkadza. No i pamiętaj o polaryzacji. W moim jest plus na masie!!!
Mozliwe wiec ze rzeczywiscie regulator Ci walnal. Ale sprawdz jeszcze szczotki w alternatorze. To jest element z natury sie zuzywajacy, i jak sa mocno wytarte-ladowanie moze byc slabsze.
no a opużnienie w kręceniu morze powodować albo słaby styk na plusie albo na masie albo też wytarte już szczotki w rozruszniku. a zmierz plus na alternatorze i na silniku bo masa w samochodzie to nie tylko jest na karoseri z akumulatora idzie na skrzynie skrzynia jest zmasowana z silmikiem i na karoserie Dodano po 1 szeregowe bo z akumulatora idzie...
Raczej na krótkie szczotki, lub zawieszone, na wytarte pierścienie ślizgowe na wirniku. Po wyjęciu regulatora, można jedno i drugie zdiagnozować wizualnie. Raczej niech odda ten alternator do sprawdzenia w odpowiednim zakładzie. Sam sobie nie poradzi.
cze jak świeci i jest 12.5v to wogóle nie ładuje tyle samo będzie na wyłączonym silniku a 17v to sporo za dużo powinno być 14.7v jak lampka od ładowania miga to pewnie szczotki się kończą albo pierscienie słizgowe po których chodzą szczotki są zanieczyszczone lub wytarte proponuje wyciągnąć alternator i sprawdzenie szczotek pierscieni jak to i to będzie...
Teraz nie chce mi się iść do auta żeby powiedzieć jaki altek ale nie ma jak źle podłączyć regulatora a właściwie regulatora ze szczotkami bo to razem było jeden bolec na kontrolkę a drugi na wirnik jak się nie mylę. Przed wymianą wszystko działało jak należy tylko ładowanie było słabe i nie stałe przez bardzo wytarte szczotki. Dodam jeszcze że to CC...
problem zdiagnozowałem jednak to wina alternatora mianowicie bieżnie (komutator chyba oficjalnie) na których ślizgają się szczotki były już na tyle wytarte że miałem 3-4 mm wytarcie, doprowadzało to do tego że wyłupywały się szczotki i dlatego powstawały nieraz "cuda na kiju" po regeneracji powinno być ok chyba że nie wszystko wróciło do normy to dopowiem...
Witam! nic gdybać tylko działać. Na sam początek należy sprawdzić ładowanie przy akumulatorze a potem na alternatorze jeśli nie ma to alternator do wyciągnięcia i może być wiele przyczyn. Szczotki zbyt wytarte, uszkodzony wirnik, uszkodzone uzwojenie stojanu (rzadko, ale się zdarza), któraś dioda mogła paść (ale do wymiany cały zespół) to wszystko można...
No, jak jesteś pewien, że wina napewno nie leży po stronie ułożenia RCA i ich jakości - to: Sprawdź jeszcze czy masz pewne połączenie masy (dobrze dokręcona do gołej blachy), czy dobrze są pozaciskane oczka do przewodów prądowych itp. Sprawdź czy nie masz uwalonej/spalonej masy RCA radia lub wzmacniacza - to jest też częsta przyczyna zakłóceń (jest...
z tego co wiem to cały mostek jest zlutowany- zgrzany z uzwojeniem alternatora, więc ciężko będzie , dodatkowo dochodzą wymiana szczotek, bo jak na wirniku wytarte ścieżki (głębokie rowki ) to szybko się szczotki zużyją ew. zaraz połamią. Miałem podobny problem w scenicu 2- ( ogólnie 450 pln z robocizną - nowy wirnik, regulator, łożyska i wyważanie)....
Jak alternator stary to pewnie coś w nim się sypnie To nie samochód, że alternator ma 10000 obr/min - łożyska "chodzą" nawet i ponad 10lat - tak samo szczotki. Wytartych pierścieni jeszcze nie widziałem, a kilka tych alternatorów przeszło mi przez ręce. Części są dostępne wszystkie, jeśli nie w Agromie, to w motoryzacyjnym - chyba nawet jeszcze Favoritka...
Obczaiłem te szczotki i wyglądają że są ok, nie są jakoś bardzo wytarte czy coś i sie nie zawieszają chyba. Ale wyczyściłem troszeczke wsadziłem i nic sie nie zmieniło :/
wymieniłem regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem, ale od innego alternatora z uno (używanego). Jako że nie mam możliwości teraz go kupić, to chciałbym się poradzić czy to coś da. Szczotki były bardzo wytarte, a te które wstawiłem to jedna jest długa, a druga wytarta prawie tak samo jak tamta stara szczotka., i problem trochę się zminimalizował. Na...
całośc masy sprawdzilam, jest ok. , zaciski tak samo wyciagnelam alternator.... troszke z tym bylo problemow bo wiadomo jak ,,duzo miejsca" jest pod maska ;) ale dałam radę :) no lampka i wskazówka się uspokoila... rozkrecilam alternator i okazało się , że szczotki sa wytarte i teraz nie wiem czy to przez to właśnie tak się dzieje.... a co do wypowiedzi...
O właśnie.... regeneracja. Mnie pewnie też czeka. Niedawno skończyły mi się szczotki co zaowocowało nocną jazdą na akumulatorze aż do wyłączenia się ECU z powodu braku prądu (o światłach nie wspominam ;) ). Póki co, wsadziłem nowe szczotki i działa, ale dotykając palcem pierścieni ślizgowych na wirniku (nie widziałem ich, bo wydłubać alternator u mnie...
No i sprawa załatwiona radykalnie - zamontowałem inny alternator. I tu ciekawostka: Do "nowego" alternatora przykręciłem regulator, który dziś kupiłem bo oryginalny miał mocno wytarte szczotki. No i okazało się, że ładowania NIET. Przykręciłem stary regulator - ładowanie jest - chociaż słabawe bo 13,5V niezależnie od obrotów i obciążenia. Ale może to...
uno 1,4 przebieg 90tys zaswieca się kontrolka lad czasami, na wolnych kontrolka przeswieca, czy poza szczotkami alter jeszcze cos sprawdzic, pozdrawiam Należałoby zdemontować alternator z samchodu i dokonać przeglądu zwracając uwagę na szczotki (nie tyko długość szczotek ale i jakośc sprężynek dociskowych), pierścienie po których szczotki się ślizgają...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Od kiedy to masa jest w radiu samochodowym podłączana na kabel. Jak znam życie to masa jest na obudowie :) . Żarty żartami twoje radio może emitować obroty alternatora miałem taki przypadek w Oplu kadecie sprawa rozwiązała się w prosty sposób alternator był nie powiem dobry nie można było narzekać na jego prace tylko szczotki były wytarte. Po za tym...
Kod usterki 3300 dotyczy sygnału prędkości To brzmi konkretniej, bo wcześniej odebrałem to jako "sprawdź wszystko", chociaż może nie potrzebnie... Czy znasz sposób sprawdzenia, który alternator generuje błąd? Dodano po 1 Objawy które opisujesz wskazują na wytarte szczotki lub komutator. Wymontuj regulator napięcia i sprawdź szczotki. czy nie powinienem...
Do akumulatora to się nie czepiaj jest dobrze. Policz - ile jest korków ( tak korków do każdej celi ) jedna cela to teoretycznie 2,2V . A jest ich 6. Czyli 6x2,2 daje 13,2V. Utarło sie powiedzenie, iż samochód ma akumulator 12voltowy, 6 voltowy 24 voltowy a w rzeczywistości to napięcie jest o wiele większe (13,2 V teoretycznie) Zobacz w instrukcji akumulatora,...
Witam sprawdz szczotki albo sa juz wytarte i sa za ktotke (dotykają ale za słabo)albo sie ktoraś przywiesiła jak koledzy napisali ma być 14,4V Pozdr
Może się mylę ale z mojej wiedzy, jak uwalony jest regulator lub wytarte szczotki to kontrolka nie świeci a w moim przypadku świeci cały czas pełną mocą i na nic nie reaguje, alternator nie ładuje w ogóle. Ja obstawiam diodę prostownika główną plusową ale nie mam pewności a szukanie po omacku nie ma sensu bo wejdę w koszty a nie wiadomo czy coś to pomoże....
Zgodnie z obietnicą informuję na bieżąco... 😉 Przelotka drzwi prawych (to wersja 3D) ma tylko lekkie pęknięcie na przewodzie masowym(grubszy brązowy) https://obrazki.elektroda.pl/5611523500_... https://obrazki.elektroda.pl/6028753700_... Przelotka lewa (drzwi kierowcy) znacznie gorsza... https://obrazki.elektroda.pl/1713357100_...
kiedys sie spotkalem iz w alternatorze sa takie łozyska na ktorych chodza szczotki sa na nie nawiniete zwoje miedzi i one sie wyrabiaja po pewnym czasie moze to jest przyczyna.te lozyska jesli sie rozbierze cały alternator i wyjmie wirnik sa one na tym krotszym koncu tego precika i one moga byc juz wytarte i dlatego tak moze sie dziac
Przecież to proste jak drut, dlaczego wciąż wtrącają się ludzie bez doświadczenia pracy na warsztacie? W/w objaw to uszkodzenie stojana alternatora, a jego konstrukcja jest taka, że w grę wychodzi tylko wymiana alternatora na drugi. Niekoniecznie. Równiedobrze to może być uszkodzony regulator, lub wytarte szczotki. Jego powinno się najpierw wykręcić...
czy nowe same się dopasuja? Się dopasują. Już kiedyś był regenerowany więc nie wiem jak pierścień wyglądał gdy był nowy. Żadna firma nie wymienia wszystkiego jak leci przy regeneracji. Poleciał regulator, to wymienią. Jak łożyska, to łożyska itp.. Nowe pierścienie nie mają wytartych bruzd od szczotek.
Kolego zacznij od : Szczotki są właściwej długości , czy są wytarte? Pierścienie na wirniku pod szczotkami są równe czy są tam wyżłobienia po szczotkach regulatora? Zacznij od tych pytań. Sprawdzanie uzwojeń sobie odpuść. Uzwojenie "uwalone " ocenisz na 90% już gołym okiem. Takie uzwojenie jest z reguły spalone. hey
Masa jest ok. Wygląda na rozrusznik. Rozrusznik padł całkiem. Przestał kręcić. Tylko cyka jak przekręcę. Popukałem w rozrusznik to czasem ledwo zakręci. Ale tak to tylko cyknie elektromagnes i cisza. Zdjąłem intercooler by dostać się do kabli, ale wszystko ok. Wymontowałem w wielkich bulach rozrusznik bo śruby nie chciały puścić. Rozebrałem i okazało...
Ja również mam problem z alternatorem delco w oplu astrze f. Zaczęło się od tego że padły łożyska. Wymieniłem je złożyłem i wszystko działało około 3-4 dni, wtedy to zapaliła się kontrolka od ładowania, po paru minutach jazdy zgasła za to zaczęła się lekko świecić kontrolka płynu hamulcowego, którego z resztą miałem dobrą ilość. Czasami zaświeciła się...
mam dwa bodajze 50 i 90 poczyscilem wszystko, a jak pisalem wczesniej: "Prąd, w aku 12,33V Prąd przy zapalonym silniku 13,65V" są bez obciązenia. Jeżeli znasz się trochę na mechanice to musisz wymontować regulator napięcia z alternatora. Tylko ostrożnie żeby nie uszkodzić szczotek, Moim zdanie szczotki są już wytarte albo na pograniczu wytarcia. Często...
...więc krąg podejrzeń się zawęził do samego alternatora jeśli świeci kontrolka...proponuje abyś wykręcił szczotki, przeważnie w są razem z regulatorem jako jeden element i sprawdził rezystancję wirnika na pierścieniach , jeśli będzie w granicach 4..7 Ω to wirnik masz sprawny, dobrze jest też sprawdzić wirnik prądowo,wziąć zasilić wirnik z akumulatora...
Witam Sprawdź szczotki węglowe w alternatorze, może sie wytarły i sie stawiają w swoich gniazdach.
A więc tak. Dzisiaj dokonałem kolejnych prób, najpierw wziąłem plus od rozrusznika i nic się nie zmieniło pozatym, ż napięcie jeszcze bardziej zaczęło skakać. Pierścienie prawie w ogóle nie są wytarte, co najwyżej 0,1-0,2mm I co jeszcze zrobiłem, wziąłem i wymieniłem szczotkotrzymacz na nowy, choć stare szczotki były prawie całe. I odziwo napięcie przestało...
Miałem podobnie kontrolka ładowania gasła a ładowania nie było takie jak powinno był uszkodzony regulator napięcia na alternatorze i podczas jazdy światła słabo świeciły być może szczotki się wytarły na alternatorze albo poszła któraś z diod na pewno masz coś z ładowaniem bo masz rozładowany akumulator .
Szukam numerów części do alternatora Valeo 2542966D Wytarty pierścień ślizgowy i szczotki Gdzie można znaleźć katalog z częściami do alternatorów, W hurtowniach motoryzacyjnych często wystarczy tylko podanie numeru alternatora i mają wykaz wszystkich części
Dzięki waszej pomocy udało mi się rozwiązać problem. Diody OK, uzwojenie OK, regulator był dobry, ale szczotki były już dość słabe, prawdopodobnie pierścienie były już za mocno wytarte (po rozebraniu miejscami wychodził już plastik). Wymieniłem regulator,ten element z pierścieniami (nie wiem jak on się profesjonalnie nazywa), łożyska i maszyna śmiga....
Witam ,najlepiej wyjac regulator i sprawdzic szczotki,byc moze ktoras wisi.Przy okazji rzut oka na pierscienie slizgowe-w jakim sa stanie.W razie czego te regulatory nie sa drogie a czesto padaja wiec mozna podmienic na inny. Regulator wyciągnąłem, szczotki nie wytarte, nie wiszą. Pierścienie w dobrym stanie. Regulator (wyłączając te no name) to koszt...
Po wałku wielo-klinowym widać że lala się na na niego woda ze zbiornika bębna piorącego. Ktoś próbując czyścic silnik zdarł naklejkę znamionową , lub może sama się wcześniej odkleiła. Nie wiem kto to wymyślił, ale miałem kiedyś pralkę Bosch z odzysku/ stała franca pod chmurką przez 3 lata, i nie zardzewiała/. Powodem jej odstawienia do kąta na podwórku...
Przede wszystkim kontrolka ładowania powinna swiecic po właczeniu zapłonu .. jesli sie tak NIE dzieje to moze byc urwany przewód cienki niebieski moga byc wytarte szczotki i komutator moze byc uszkodzony wirnik albo regulator . Natomiast jesli lampka ładowania po właczeniu zapłonu swieci i po odpaleniu silnika gasnie (zadnego podswietlania żarzenia...
W mojej feli okazało się że komutatory są wytarte ktoś regenerował regulator napięcia i dał za twarde szczotki, ale do rzeczy tak jak kolega napisał wykręć i sprawdź regulator wychodzi razem ze szczotkami może się zużyły , albo komutatory jak u mnie lub diody w alternatorze. Z definicji: Komutator – element przełączający umieszczany na wirniku...
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
Witam. 1 - solidna masa na pokrywie silnika . 2- solidna masa na klapie tylnej jeśli jest tam antena . 3- świece zapłonowe zalecane przez producenta [z opornikiem lub bez ],i dobrej marki przewody zapłonowe do danego samochodu,palec rozdzielacza zapłonu i kopułka. 4- alternator najczęściej szczotki i wytarty komutator. 5- dobra masa na obudowie pompy...
Koledzy tak czytam wasze wypowiedzi i obstawiam winę alternatora. Szczotki się wytarły i raz dojdą do komutatora (bieżni) a raz nie. Proponuję wyciągnąc alternator i sprawdzic. Przy okazji jak koledzy mowią obejżec przewód + pomiędzy alternatorem a akumulatorem oraz - . Można teżpodac masę z klemy bezposrednio na silnik nie powinno pojawic się iskrzenie....
No i tu się zaczynają schody gdyż ja jestem kompletnym laikiem elektrycznym...wybaczcie.. Co mogę powiedzieć, ufam mojemu mechanikowi i jeśli przy wymianie regulatora stwierdziłby że szczotki są wytarte to by mi o tym powiedział :) następna sprawa jak z okablowaniem i z masa na akumulator Hmm, i tu już czarna magia dla mnie...ale bardzo chętnie bym...
Witajcie. Pacjent alternator Elmot A124 w ciągniku C-330. Mianowicie od początku. Przestała działać kontrolka ładowania jak i ładowanie poszło się wietrzyć... Żarówka sprawdzona i działa, po odpięciu kontrolki od alternatora i podłączeniu jej do obudowy świeci więc tu problemu nie było. Po wyjęciu wymienione łożyska, regulator napięcia rnc-12 oraz szczotki....
Dzięki za zainteresowanie co do postu: Nie, zostaje więc alternator albo wytarte krzywki na wałkach... zmierz sobie kompresję na ciepłym silniku i będziesz miał odpowiedź, jak Ci wyjdzie koło 18-20atm to nie masz krzywek na wałkach. o jakie krzywiki chodzi ???? o zębnik na wałku rozrusznika???? czy od rozrządu (rozrząd był sprawdzany bo wymieniali mi...
Witam... Powiem Ci tak... Ostatnio miałem podobny problem z kontrolką ładowania i filtra paliwa, tyle że u mnie przy dodawaniu gazu przygasały, lub kompletnie gasły... Kilka razy zdarzyło się jej, że zapomniała się zaświecić... Okazało się, że szczotki na alternatorze się wytarły i po ich wymianie wszystko powróciło do normy...
Witam forumowiczów mam problem ze swoim Scenikiem. Opisze jak się zaczęło, jechałem nad morze i podczas dodawania gazu zapalała się kontrolka ładowania po przejechaniu 20km zaczęła się świecić na stałe po drodze wjechałem do mechanika zmierzył miernikiem brak ładowania i że mi nie pomoże, po drodze udało mi się kupić akumulator i regulator napięcia...
może wytarły się szczotki?
Aaaaa. To masz wirnik do roboty, po prostu trzeba zdjąć pierścienie ślizgowe i zrobić co trzeba. Będzie ci też potrzebne trochę rurki izolacyjnej ( może być nawet termokurczka) i tubka Superglue. Ale co dokładnie masz na myśli? jeśli pierścienie ślizgowe były by zużyte to szczotki by mogły nie kontaktować w wyniku czego było by mniejsze pole elektromagnetyczne...
w tych alternatorach nic się nie działo,oprócz wytartych pierścieni i zdartych szczotek. Zobasz na szczotkotrzymacz,jeżeli tam jest ok,całość napewno też. No-i czy tylne łożysko nie ma luzu w deklu
W moim 6210 kiedyś podczas orki ehr złapał taki jakby błąd czy coś i przestał działać i pług mi opadł. Mówię co jest grane, obracam się a on ryje na dwa metry. Po chwili postoju i odpaleniu parę razy znów zaczął normalnie działać. Dowiedziałem się że podnośnik jest sterowany prądem z alternatora i przyczyną tego mogą być szczotki w nim. Wymontowałem...
W polonezie nigdy nie było alt.6-cio diodowego. Sprawdzic to-chwycić za wentylator na alternatorze i próbowac obrócic nim.Jeżeli daje się obrócić tak że nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale,to znaczy że pasek zużyty,lub zużyte kolo pasowe na alternatorze-wytarta powierzchnia przylegania paska.
Witam... Miałem u siebie w Miśku podobny problem (migały u mnie: kontrolka ładowania i filtru paliwa, tyle że przy dodawaniu gazu przygasały, lub kompletnie gasły). Kilka razy zdarzyło się im, zapomnieć zaświecić... Koleżka powiedział mi, żebym sie nie przejmował i któregoś pięknego dzionka padł akumulator... Okazało się, że szczotki na alternatorze...
Witam W C330 miałem słabe ładowanie a ostatnimi czasy jego brak, mierzyłem napięcie przy roznych obrotach silnika i wynosi ono niezmiennie 12,48V (wczoraj ładowałem aku żeby odpalić) Dodam że prądnica przy dłuższej pracy dosyć znacznie się nagrzewa łat. Rozebrałem prądnice i szczotki są ok, jedno łożysko słabe. Daję zdjęcia wirnika i stojana (jedna...
Licznik niebieski 2000r..Poł roku temu jak wymieniałem regulator to miałem wątpliwości bo w starym regulatorze szczotki były jeszcze dość długie.Pierścień był wytarty ale chyba jeszcze w normie.Mam już drugi alternator ale jeszcze wstrzymuje sie z wymianą.
Sam wymieniałeś szcotki ? Może komutator jest za bardzo wytarty. Jeżeli komutator jest ok, szczotki też ok założone, to regulator napięcia.
Witam wszystkich!! Tak jak w temacie mam problem z alternatorem w Transicie! Po przekręceniu kluczyka wogóle nie zaświecała sie kontrolka od ładowania, ale i alternator tez nie ładował po sprawdzeniu napięcia miernikiem było poniżej 12 V! Po rozebraniu alternatora stwierdziłem wytarty komutator i brak szczotek po wymianie i wsadzeniu z powrotem do auta...
Zrób pomiar na alternatorze i aku. Takie napięcie wskazuje na awarię ładowania więc alternator i tak do wyjęcia. Pewnie pierścienie si wytarły albo szczotki wołają o wymianę. Odnośnie schematu to żadnych cudów nie ma - przewód z kontrolki przez diody połączone katodą i z katody do alternatora. Pozostałe anody są wykorzystane chyba do blokady rozruchu...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Wytarta szczotka w regulatorze napięcia. Wyjmij regulator (dwa małe wkręty) i sprawdź.
Jeśli napięcie mierzyłeś na akumulatorze to: 1. albo przewód któryś może nie do końca stykać (należy przeczyścić miejsca połączeń) 2. regulator napięcia w alternatorze wysiadł (kupić nowy lub wymienić diody, wedle umiejętności) 3. szczotki mogły się zużyć w alternatorze lub pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora się wytarły - maja rowki, są nierówne...
Kolego, a jak tam wyglądają pierścienie na wirniku,są gładkie czy mają już rowki od szczotek wytarte. No i pasek jest naciągnięty tak jak powinien byś czy troche luźnawy?
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
Przyczyną uszkodzen były wytarcia na pierścieniach wirnika ktore powodowały iskrzenie na szczotkach regulatora i uszkadzanie go przy wyższych obrotach silnika .
Witam. Regenerowałem alternator Valeo 120A 038903023S ( miał wytarty dość mocno komutator - ale działał bez zarzutu). Wymieniłem łożyska, komutator, szczotki w regulatorze. Po założeniu w samochodzie jest problem :) Powyżej 4tys obrotów zapala się kontrolka ładowania i napięcie wzrasta liniowo wraz z obrotami do 16V. Do 4tys napięcie ładowania jest...
Witam. Mam pytanko. Zmieniłem regulator w alternatorze boscha 120A, ponieważ wytarły się szczotki. Z braku czasu wymieniłem na to co miałem w garażu. Poprzedni regulator to był 1 197 311 530, a wsadziłem 1 197 311 511. Wyglądał identycznie,jeszcze szczotki były znośne, a był poprostu z 90A. Wszystko działa, ładuje, napięcie na akumulatorze OK. Ale wczoraj...
wytarte szczotki wytarte szczotki silniku rozrusznik wytarte szczotki
zniekształcenie obrazu philips format soczewka rozpraszająca
pralka podświetlenie wyświetlacza pralka podświetlenie wyświetlacza
Peugeot 406 HDi - Prędkościomierz działa tylko w wilgotną pogodę Kontrolka Anti-Calc świeci po odkamienieniu stacji parowej Tefal