F43 możliwa przyczyna wytarte szczotki silnika . Koszt 30zł za szczotki . Po zmianie szczotek trzeba zresetować błąd bo będzie cały czas widoczny .
Zlokalizowałem przyczynę - wytarte szczotki silnika. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Być może wytarte szczotki silnika.
kurde a może ten tranzystor pali się poprzez uszkodzony kondensator lub szczotki silnika są już za bardzo wytarte? Nie. To pancerny silnik. A szczotki nie są wytarte. A nawet jak są, to nie jest to przyczyną palenia się IGBT. O kondensatorze nie wspomnę, bo taki w tej maszynie nie istnieje (poza elementami na płycie i w filtrze p.z). Tranzystor IGBT...
Witam ! Sprawdź jeszcze szczotki w silniku podajnika, mogły się zawiesić lub są wytarte.
A ja podejrzewam wytarte szczotki na silniku.
Witajcie, w mojej Hondzie zaczęła szwankować wycieraczka tylna, po serii sprawdzeń i poprawek doszedłem do tego że winne są wytarte szczotki silnika. Niestety nie mogę znaleźć oznaczeń tych szczotek (mają 4x5x? mm - ostatniego wymiaru nie znam bo szczotki były już zmniejszone) są wmontowane na wcisk w miedzianą blaszkę. Żeby na tą chwilę ratować sytuację dosztukowałem...
Cześć. Sprawdź proszę szczotki silnika, jeżeli to nie wytarte szczotki to sprawdź jeszcze komutator bo mogą być klatki uszkodzone. Pozdrawiam.
Sprawdź też sam silnik posuwu drutu ,mogą być wytarte szczotki i silnik nie będzie ruszał pomimo podawania napięcia z elektroniki .
Fajnie było, ale jednak okazało się, że musiałem rozkręcić silnik i szczotki są już wytarte, dlatego brama czasami chodzi skokowo. Mam prośbę: silnik Wiśniowski W.E2041L AW SO 2000 do bramy, mechanizm napędowy. Nie mogę znaleźć szczotek, czy ktoś dałby mi namiar na oryginalne szczotki do tego silnika?
rzeczywiście dziwoląg. W sumie ta pompa wykorzystuje silnik komutatorowy, więc jedyna awaria to wytarte szczotki. Renault Clio 2ph2 ma taką fajną pompe eletryczną, można próbowac zaadoptować. Co do zastosowania mechanicznej mogą byc problemy z listwą, mechaniczna ma trochę wyższe ciśnienie.
Błąd ten oznacza że klapa / drzwiczki nie są zamknięte. Ale na 99% nie jest uszkodzony czujnik dzwiczek tylko bęben nie kręci bo szczotki w silniku są wytarte, wymienić szczotki i powinno funkcjonować.
U mnie ten sam objaw. Przyczyna - wytarte szczotki w silniku. Wymieniłem i wszystko działa. Nie ma potrzeby demontażu silnika - wystarczy odkręcić dwa wkręty po bokach pralki i ściągnąć przednią osłonę razem z klapką filtra. PS Orginalne szczotki są potwornie drogie - 80PLN za komplet (cały silnik niewielw ponad 200PLN), kupiłem jakieś zamienniki połowe...
Podejrzewam uszkodzone silniki może wytarte szczotki.
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
sprawdziłem szczotki na silniku i były wytarte do zera :-/ założyłem nowe szczotki i dzieje sie tak samo :-/ zimnych lutów na module nie ma.
Witam. Napęd NICE ROBUS RB600/A. Brama przestała się ruszać. Przy wciskanianiu przycisku otwórz słychać załączenie przekaźnika w środku ale silnik nie startuje. Po chwili sygnalizuje błąd lampką FLASH: 7 krókich mrugnięć sekundowa przerwa i kolejne 7 krótkich mrugnięć. Próbowałem zrestarować napęd, rozpozanać urządzenia na nowo, odłaczyć fotkomórki...
Miałem podobny przypadek- silnik nie pracował w żadnej pozycji programatora,okazało się że szczotki silnika były wytarte,więc je troche podciągnołem i teraz jest wszystko OK(należy wymienić szczotki)
Raczej uszkodzenie silnika jest powodem takiego zachowania. Stawiam na wytarte lub zaśniedziałe szczotki, komutator. Wzrost rezystancji styku szczotek z komutatorem ogranicza prąd rozruchowy, oraz fałszuje pracę układu stabilizacji obrotów, przez niedostateczną wartość siły przeciwelektromotorycznej.
Witam. Z tego co znam j. niemiecki według mnie "kolhe" - węgiel, w tym przypadku wytarte szczotki węglowe w silniku ale nie wiem czy jest to ten błąd. Powinno być napisane "kolhebuersten feler 195"
Możliwe że szczotki silnika dmuchawy są wytarte lub się zawieszają (ew zabrudzony lub wypalony komutator .. ) ..
Poczytałem jeszcze tu troche na forum i gdzies wyczytałem ze to mogą byc szczotki wytarte na silniku... zagladac tam jest to prawdopodobne? Dodam ze jestem laikiem wiec cewka tachometryczna nie mówi mi za wiele a magnes w niej hmm... Staszekf mozesz troszeczke jasniej ;)
Dzięki za podpowiedzi.Już wiem co jest. Wyjąłem pompke, podłączyłem napięcie i nie ruszyła.Jednak kiedy w nią stuknąłem zadziałała.Wygląda na wytarte szczotki w silniku czy coś takiego. Założyłem ją spowrotem i działała przez chwilę, lecz znowu się zawiesiła. Jeszcze jedno pytanie!!!Czy ciśnienie jakie powinna dawać pompa jest zależne od rodzju wtryskiwacza.Zastanawiam...
Witam Powodem jest pasek napędowy , przy rozgrzaniu do 60c rozszeża się i wtedy silnik kręci a bęben stoi w miejscu i to jest przyczyną ! sprubuj go wymienić .lub też problem z silnikiem , szczotki są wytarte lub też gniazdo silnika ma słaby styk
Witam. Jeżeli jest w pralce układ elektroniczny sterujący silnikiem to może być zła jego praca. Zachowanie silnika to jego nerównomierna praca tzw szarpania. Powodem może być: - uszkodzony silnik (wytarte szczotki lub zwarcia w wirniku) - nierównomierna praca silnika z złego wysterowania triaka (może byc uszkodzony) - uszkodzony blok stabilizacji obrotów...
czy operacja wymiany szczotek jest możliwa bez demontażu całego podzespołu? Czyli czy można odkręcić sam silnik? Okazało się, że silnik na module sterującym miał wytarte już szczotki (jak było ciepło jeszcze łapał, jak zimno to metal się kurczył i nie było styku.) Czy możliwy jest demontaż samego silnika aby uniknąć demontażu całego elementu i póżniejszego...
No i znalazłem przyczynę (chyba) - wytarte szczotki w silniku. Trochę niepotrzebnie zasugerowałem się tą pompą, ale wygląda na to, że pralka zapisuje w pamięci ostatni przerwany program (lub błąd) i mimo resetu próbuje go dokończyć. To by tłumaczyło, dlaczego próbowała kręcić bębnem w programie spuszczania wody i dopiero, jak jej się to udawało, to...
a nie łaska sprawdzić czy dochodzi zasilanie do silnika dmuchawy,mogą być szczotki wytarte lub oprezystor walnięty.
tą szarą zębatkę normalnie podważyć śrubokrętem? bo te dolne łożysko to już psikałem wd40 ale dobrze byłoby zdemontwwać cały ten trzpień, te śrubokręty mają jakąś swoją nazwę? Na twoim miejscu nie rozbierał bym silnika, ani nie demontował tej szarej zębatki, tylko pierw sprawdź silnik na sucho czyli bez paska, z maszyny, jeżeli chodzi ciężko to oznacza,...
Sprawdź szczotki przy silniku. Być może są już wytarte i brak kontaktu z komutatorem.
sprawdź tacho silnika cewkę - magnes a potem szczotki silnika może są wytarte
Szczotki się zawieszają bo pewnie już są zbyt krótkie (wytarte)
ja zdecydowanie też stawiał bym na wytarte szczotki !!!
Tak sprawdzałem szczotki i mają jeszcze 3/4 długości. Komutator czyściutki bez wypaleń. Gdyby szczotki były już wytarte to by było widać też po komutatorze.
Na dobrą sprawę dostęp do jego ośki jest od strony wiatraka. Ośkę widać na zdjęciu i nie jest to strona wiatraka. Rozbieranie całości dla przesmarowania to raczej w serwisie producenta Serwis raczej wymieni silnik, zwłaszcza że przyczyna leżeć może na przykład w uszkodzeniu (wytarciu) szczotek, a silnik jest tu jak widać nie najwyższych lotów. o ile...
Witam, Mam podobną sytuację - zdarza się losowo, ale głównie pod obciążeniem. Na pustej pralce prawie nie występuje. Pralka WF60F4EEW2WEO, programator DC94-06271A. Podejrzany jak na razie jest silnik, wytarte ma co drugie pole na komutatorze. Choć szczotki wyglądają idealnie. Niestety nie mam zamiennika, żeby potestować na innym silniku. Wracając do...
Przyn może być kilka. ( bezpiecznik ,padnięty regulator obrotów , wytarte lub zawieszone szczotki silnika , wypalone zlącze silnika lub regulatora , ew. panel klimy. ) Należy zdemontować schowek nad nogami pasażera wtedy mamy dostęp do silnika wentylatora i regulatora obrotów.Nasępnie odkręcamy regulator od silnika (jest od spodu silnika) , i podłączamy...
nie chodzi silniczek do nadmuchu. Jak "nie chodzi" to trzeba sprawdzić dlaczego. Zacząłbym od sprawdzenia samego silnika. Mogą być wytarte szczotki, brudny komutator, lub (najczęściej) zapieczone łożysko. Czemu zaczynasz od kondensatorów? Jak sprawny silnik - do sprawdzenia zasilanie - czyli mostek (diody ) i sprawność połączeń elektrycznych w obwodzie...
długości nie zmierzę, bo szczotki są wytarte do zera praktycznie Zmierzysz, sprawdź jak daleko możesz cofnąć obecną szczotkę i dodaj tyle, ile jest luzu między szczotką a komutatorem do długości. Jeszcze tak całkiem nie są zużyte, jest jeszcze dość sporo mięsa na nich. Nowe szczotki kup dłuższe bo chyba będzie trzeba wyrzeźbić z jednej strony żeby...
Objawy o których piszesz sugerują raczej uszkodzenie silnika nap.płyty(zanieczyszczony komutator, wytarte szczotki, zatarte panewki).
W zasadzie, to mogę się mylić, ale tak jak pisałem wcześniej...od kiedy szczotki wyrzucają nadprądowy? Faktem jest, że szczotki się skończyły, i może to wprowadziło w błąd, a może to mój błąd....nie wiem, to tylko domniemania. Nie tylko szczotki, zużyty jest także komutator. Ma wytarte wgłębienie, ten silnik wykonał bardzo dużo roboty i dokonał swojego...
Pytanie zasadnicze to czy wogóle nie kręci. Jeśli tak to mogą być wytarte szczotki o ile jest to silnik komutatorowy. Najprostszym sposobem to go przemierzyć. Przejścia powinny być parami. Jeżeli wszystkie obwody wykazują opory ( z reguły małej wartości ) to silnik jest sprawny. Tylko cewka tachometryczna będzie miała opór znacznie większy od pozostałych.
kosiarki elektr. mają hamulec elektromagnetyczny sprawdź czy działa o ile ta kosiarka go posiada. Jeśli posiada przy włączeniu kosiarki słychać takie charakterystyczne "pyknięcie" , może go coś blokuje. Sprawdź również czy uzwojenie nie ma przebicia na obudowe silnika, oraz szczotki może już są wytarte przy okazji zwróć uwagę na stan wirnika i łożysk.
Witam mam zagwozdkę przy probie naprawy wkretarki, szczotki są do polowy wytarte ale działają bo cały silnik się kreci natomaist problem jest przy glowicy mocującej wieretło, ten element nie chce się krecić, tak jak by wewnątrz elementy (zębatki?) były wytarte od ciezkeij pracy, mozecie cos poradzic na podstawie tych danych?
Ja też tak miałem po zimie w c330. Akumulatory nowe, a nie kręcił. Okazało się, że szczotki rozrusznika są wytarte.
Witam, jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Przejrzałem całe forum w poszukiwaniu podobnego tematu natomiast nic nie znalazłem stąd mój post. Problem polega na tym ,że po uruchomieniu bieżni potrzebuje ona wzbudzenia, lekkiego popchnięcia pasa aby ruszył silnik. Szczotki nie są wytarte natomiast jakiś element w środku silnika charakterystycznie...
Iskrzenie na komutatorze. Zakładając, że silnik nie był jeszcze rozbierany, zaznacz wzajemne położenie korpusu i pokrywy i ostrożnie zdejmij tę drugą. Szczotki i/ lub komutator mogą być zabrudzone - oczyść - lub wytarte - do wymiany. Chwilowo może pomóc lekkie dogięcie blaszek sprężystych szczotek.
Witam wszystkich elektryków i nie tylko .... Mianowicie dostałem do zrobienia Mietka w140. 3 litry Benz/gaz , usterka lub jak kto woli usterki są następujące: 1: Nie działa central zamek znalazłem przyczynne wytarte szczotki na silniku pompy ciśnienia+uszkodzony ele.zaworek w wyżej wymienionej pompce.2: nie chodziły szyby żadne uszkodzone było stero....
Szczotki były tylko do połowy wytarte i jeszcze mogły długo służyć. W takim razie sprawdź triak silnika na module.
tak jak napisał andrzej1959 sprawdź szczotki ja miałem ten sam problem,znalazłem szczotki na allegro ok 40-50 zł z przesyłką,jak wyciągniesz szczotki to jest jeszcze możliwość lekko je podciągnąć by troszkę więcej wystawały ja tak zrobiłem po prostu palcami delikatnie ciągniesz je na zewnątrz ale jest to na chwilę podejrzewam bo jak są wytarte to po...
Sprawdź silniki, może któryś ma wytarte szczotki i przywiera czasem scalaka (jest to driver). Miałem kiedyś podobny przypadek w Kenwoodzie (tam od czasu do czasu zwierał silnik do windy i też były cyrki). Wyjmij silnik (albo odłącz) podaj zasilanie (nie przesadzaj z napięciem) i sprawdź go jakiś czas w jedną stronę, potem w drugą stronę. W jedną może...
Wiesz nie trzeba mi tlumaczyc jak zbudowany jest silniczek w magnetofonie kasetowym.Powtarzam w silnikach tych wysiadaja najczesciej stabilizatory obrotow!!! Sorry.Żle się wyraziłem(nawet ten post chciałem poprawić,usunąć to ,że wiesz jak jest zbudowany,ale miałem przerwę Netu) Chodziło mi o to,że nie tylko elektronika wysiada ale właśnie te elementy...
Szczotki trochę wytarte, ale nie na tyle żeby robić takie problemy... Czyli jednak silnik?
Sprawa rozwiązana. Wymiana szczotek i pralka ruszyła. Diagnoza została przeprowadzona w prosty sposób. Po pochyleniu pralki i komp jecie kilka razy od spodu silnik zaczął się kręcić. Miało to świadczyć o wytartych szczotkach i tak tez się okazało. Pralka kręci aż miło Dodano po 5 Kod E52 mógł świadczyć o kilku problemach. Ustawiła silnika, usterka tachometru...
Witam - bardzo dobre fotki , to jest tranzystor 2SA950 PNP ; https://alltransistors.com/pdfview.php?d... Proszę go wylutować i sprawdzić , tego obok też . Proszę koniecznie sprawdzić silnik od skrętu ( bo może mieć wytarte szczotki )
Owszem, wygląda inaczej, ma inną średnicę więc nie wejdzie od tak sobie. Ja wykorzystałem same blaszki ze szczotkami. Odciąłem mniej więcej w połowie stare blaszki ze szczotkami i wlutowałem nowe też odcięte, tak aby szczotki docelowo znajdowały nie naprzeciwko siebie na wirniku. Musiałem tak zrobić, gdyż u mnie blaszki były wytarte i nie było możliwości...
A jak docierałeś szczotki? Próby z silnikiem można robić podłączając go do 24V DC i jest wtedy bezpiecznie dla ciebie jak i silnika. Szczotki dotarte drobniutkim papierem ściernym. Po czym zostały wytarte i przedmuchane. Na szczotkach jest chyba OK, chyba dobrze są ułożone i praktycznie nie błyskają.
W urządzeniach tego typu,tj. suszarka do włosów czy opalarka , spirala grzejna posiada odczep na którym odkłada się napięcie zasilające poprzez mostek prostowniczy silnik . To są te 4 diody. Dioda piąta jest włączana poprzez przełącznik ustawiony w poz.1 w szereg z całą grzałką. W wyniku jedno połówkowego prostowania następuje spadek napięcia i grzałka...
Z rutynowych czynności pozostało sprawdzić blokadę drzwi, silnik i grzałkę.Na chwilę można połączyć na krótko dwa skrajne przewody blokady(środkowy zostawić gdzie jest) i spróbować prać.Jeśli problem ustąpi - blokada do wymiany,jeśli nie - trzeba szukać dalej.Sprawdż także szczotki silnika - czy nie wytarte,lub zawieszone i grzałkę na przebicie do masy,oraz...
Problem rozwiązany, a były dwa problemy: 1. Rozłączyła się wtyczka na silniku - raz kontaktowała, raz nie, 2. Szczotki do wymiany. Po usunięciu obu usterek wszystko działa jak powinno. Co ciekawe szczotki były wytarte nierówno - jedna krótsza od drugiej o ponad 1 cm. Szczotki oryginalne, od nowości (2007r.) i nie ruszane.
Na sam początek szczotki w silniku. W starawym sprzęcie często są już wytarte. A jak nie silnik to szukać wszędzie: moduł elektroniczny, programator, gdzieś utleniony kabel itp.
Witam !!! Właśnie dziś ćwiczę temat lampki "drzwi otwarte" w modelu 8062 6ths. Skłaniam się ku opinii o wytartych szczotkach silnika. Sprawdziłem wyłącznik przy drzwiczkach, jest na 100% ok. Elegancko nagrzewa się i wysuwa blokadkę włączając jednocześnie napięcie które podaje w kierunku programatora. Rozebrałem więc programator (właściwie otworzyłem...
Mam pralke Siemensa SIWAMAT 2084 zauwazylem ze silnik nie moze wejsc na obroty przy wirowaniu i czuc smrod palonej izolacji i widac iskrzenie sprawdzalem przewody dochodzace do silnika wszystko ok. Czy przyczyna tego moga byc wytarte szczotki?
1) W urządzeniach z przekaźnikami właśnie one najczęściej powodują usterki - wypalają lub zanieczyszczają się styki. Dla sprawdzenia najprościej podłączyć w miejsce silnika (jeśli jest 24V) dwie żarówki samochodowe (2x20W) połączone szeregowo. 2) Jeśli silnik jest na 24V to oczywiście można go zasilić bezpośrednio. Na początek np. do aku 12V, powinien...
problem już naprawiony - okazało się że wytarły się szczotki silnika. po wymianie pralka śmiga :) dla zainteresowanych - podam namiary na solidnego i niedrogiego fachowca z Warszawy
Po tylu latach to miały prawo się wytrzeć szczotki w silniku. Jak po ich wymianie pralka działa to super :) .
Dziękuję za podpowiedź. Co do napędu kabstana i prowadzenia taśmy to jestem pewien, że tu jest "jak fabryka dała". We wcześniejszym modelu SG630 był błąd fabryczny w prowadzeniu taśmy, między innymi w rolce kabstana . Ten model nie chciał pracować ze wszystkimi popularnymi wtedy taśmami. Praktycznie modele trafiały na gwarancji do producenta. Wyeliminowali...
Nikt z producentów nie oferuje samych szczotkotrzymaczy. Kup na próbę silnik Makity 629817-8 koszt 25zł +V i spróbuj przełożyć, silnik ten jest na 12V.
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? Jeżeli na akumulatorze jest 14,4 V to prąd płynie dokładnie taki jaki...
Witam was! Otóż borykam się z takim problemem - ekspres przy próbie zrobienia jakieś kawy nie uruchamia młynka. Wyskakuje czerwony kolor z kluczem błędu 1. Rozkręciłem młynek i sprawdziłem szczotki, były wytarte i wirnik też nie był w stanie idealnym. Wymieniłem silnik na nowy, ale to też nic nie dało, dalej mam ten sam błąd. Wszedłem w tryb serwisowy...
Witam. O poprawności działania układu napędowego decyduje: 1.Napięcie zasilania modułu musi być pewne tzn 220 lub 230V. 2.Sprawny moduł (wymieniony - nowy) 3.Sprawny silnik (szczotki - nie wytarte,komutator - nie zniszczony oraz prądnica tachometryczna - musi dawac odpowiednie napięcie). Zakładam,że styki programatora są OK (dają pewne połączenia)....
Witam, Przejrzałem forum w poszukiwaniu informacji na temat tej awarii, z tego co zauważyłem to mam wytarte szczotki (iskrzą). Czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie mogę kupić szczotki do tej pralki lub jakiś zamiennik, ewentualnie jak sobie poradzić z tym problemem. Może ktoś mógłby podać wymiary szczotek to bym sobie kupił jakieś podobne i spróbował...
Witam przekaźniki często się nadpalają klapie ale nie puszcza napięcia. W silnikach są też moduły może być tak, że przekaźnik podaje napięcie ale szczotki są wytarte i nie kręci polecam od tego zacząć. W jednym aucie miałem też tak iż po wymianie mechanizmu trzeba było usunąć błędy komputerem. Teraz w silniku robią body komputer zarządzający całymi...
Pospolite szczotki i komutator O takim jak piszesz to ze świecą szukać- jedynie w komputerach.
Jeżeli ma kilka lat to mogą być wytarte szczotki. Może jakaś przerwa uzwojenia. Najlepiej sprawdzaj omomierzem, pod napięciem trochę ryzykowne.
na poczatku sprawdz kabel zasilajacy a potem sam silnik,w silnikach najczesciej zawieszaja sie szczotki albo jedna z nich jest tak wytarta ze nie dochodzi do komutatora pozostaje ich wymiana dopiero potem zajmij sie elektronika.
Nie wiem czy pomoge ale miałem podobny problem w golfie IV 1,9 TDI ALh, okazało sie ze to szczotki w rozruszniku były wytarte po wymianie ciepły pali za kazdym razem i nie był to duzy
po uruchomieniu silnika zapala sie kontrolka ze nie ma ladowania dopiero gdy wkreci sie silnik powyzej 2000obr/min gasnie ... U ciebie będą wytarte szczotki
Mam problem z pralką Bosch logixx 8 WAS 28740PL wyświetla F43, jest to błąd silnika więc go sprawdziłem, wytarły się szczotki silnika, po wymianie ich nadal wyświetla ten sam błąd, a silnik jest już sprawny. Moje pytanie jak wykasować ten błąd by pralka po naprawie działała poprawnie. Proszę o pomoc.
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
...czyli wymiana rezystorów w obwodzie tacho nie ma sensu-w kilku przypadkach pomogła.Wymiana silnika w 11 letniej pralce....nie wiem czy jest ekonomicznie opłacalne.. Dodano po 7 Lamele komutatora silnika są wypalone. Na słuch to weź. ...lamele nie są wypalone ani wytarte...szczotki około 2 centymetry.Pralka chociaż wiekowa nie była specjalnie "katowana"
Witam. Jeżeli uruchomiłeś ją i zatrzymała się na odpompowaniu wody to sprawdzenie należy wykonac jeszcze raz bo uszkodzenie mogło powstac w elemencie już sprawdzanym. Proponuję sprawdzić jeszcze raz: - hydrostat, - połączenia przy programatorze, - silniczek napędzający programator. Niezależnie od tego sprawdz szczotki przy silniku, (myslę,że jest to...
Jedna warstwa jest twardsza, a druga bardziej miękka. Taki połączenie daje lepszy styk do komutatora, mniejsze iskrzenie. Założenie innej szczotki, może powodować silne iskrzenie, nadmierne grzanie, wytarcie komutatora w szybkim czasie, czyli uszkodzenie silnika i / lub elektroniki.
Prawdopodobnie wytarły się szczotki od silnika i trzeba wymienić na nowe.
Na tą chwilę mam silnik od innej i tam są dobre szczotki, ale przełożyłem szczotki, nie dolegają dobrze do wirnika bo są inaczej wytarte. Poskładałem i wypróbowałem i dalej to samo pstyka i koniec prania. Jednak coś się zmieniło bo po wlaczeniu nabiera wodę i dopiero koniec , przedtem nawet wody nie nabierał. Pewnie te szczotki. Dodano po 7 Kombinowałem...
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Prawdopodobnie uszkodzony silnik przesuwu wózka z cartridgami. Jeżeli urządzenie było intensywniw eksploatowane to wytarły się szczotki w silniku.
Mogą być różne przyczyny tego problemu 1.przekażnik od rozrusznika zaczyna padać. 2.szczotki rozrusznika są już na tyle wytarte ze nie łączą 3.zaśniedziale styki kabli (mało prawdopodobne) Najpierw radzę przejrzeć rozrusznik
Przebieg do zużycia nie ma takiego znaczenia jak częstotliwość rozruchu silnika Jeszcze wracając do tematu. Wydaje mi się, że to była jakaś wada materiałowa w tym wieńcu, bo przecież adekwatnie powinny być "dojechane" szczotki i bendix. A szczotki miałem zamówione nowe i porównując do moich oryginalnych, to na nich zużycie było naprawdę znikome. Są...
Witam - czy akumulator został wymieniony na oryginalny . Jeżeli ten helikopter jest stary to możliwe że silniki są już częściowo przegrzane ( wytarte szczotki ) i pobór prądu wzrósł . Możliwe że napięcie na akumulatorze siada za mocno i automatyka na płytce względnie akumulatorze rozłącza . Proszę sprawdzić prąd jaki pobierają silniki . Dodano po 43...
Witam. Powodem iskrzenia szczotek może być: 1,Zwarcia zwojowe w wirniku. 2.Uszkodzenie (zwarcie cewki) wzbudzenia. 3.Słaby docisk szczoteki (wytarta szczotka) 4.Uszkodzony regulator. Iskrzenie z jednej strony szczotki wskazywalo by na pracę silnika przy prądzie stałym (prostowanie jednokierunkowo).Sprawdz czy regulator daje pełne napięcie sieci 230V...
Silniki spalinowe pracują na zasadzie spalania. Są konstrukcyjnie dostosowane do bardzo wysokich temperatur. Ilość paliwa to także ciężar, który trzeba dźwignąć. W modelach spalinowych, które często latają wyczynowo, tankuje się model tylko na 3-4 minuty lotu, żeby zmniejszyć masę. Później paliwo się dolewa. W silnikach elektrycznych jest izolacja,...
U mnie szczotki w silniczku się wytarły. Podaj napięcie bezpośrednio na silnik i bedzie wiadomo.
Witam... Ostatnio miałem podobny problem tyle, że w Galancie... Raz sie kontrolka ładowania zapalała, raz nie, czasem przy chodzącym silniku przygasała i po dodaniu gazu ewentualnie gasła... Okazało się, że powodem tego wariactwa były wytarte szczotki na alternatorze... O jeden dzień sie spóźniłem i samochód musiałem zholować, ponieważ akumulator sie...
Dziękuje za pomoc, ale jak to wyglada, gdzie on sie znajduje oraz w jaki sposób go sprawdzić? Jestem samoukiem w naprawie swojej pralki. Dodano po 3 Rozebrałem szczotki, od silnika bebna jedna na 90 jest wytarta na czole ale grafit widać, druga czarna na czole tod. Chyba mieliscie rację chylę czoła. Dziękuje narazie. Jutro kończe dzielo.
Witam ! W serwisówce nic nie piszą o aktywacji lasera, myślę, że powinien wystartować po wyczyszczeniu eepromu zgodnie z procedurą. A może zworka jest zdjęta niedokładnie, tam są przecież trzy pola -masa i po jednym dla każdej z diod: IR i czerwonej ? Może zostało jakieś pasemko lutu i blokuje jeden laser ? Jeszcze pytanie, czy czerwony laser świeci...
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
no a opużnienie w kręceniu morze powodować albo słaby styk na plusie albo na masie albo też wytarte już szczotki w rozruszniku. a zmierz plus na alternatorze i na silniku bo masa w samochodzie to nie tylko jest na karoseri z akumulatora idzie na skrzynie skrzynia jest zmasowana z silmikiem i na karoserie Dodano po 1 szeregowe bo z akumulatora idzie...
Najlepiej wziąć ze sobą starą wytartą szczotkę ( przecież i tak musisz rozkręcić wiertarkę żeby założyć nowe ) a jeżeli chcesz bez rozkręcania to musisz podać model wiertarki i moc silnika.
Ładowanie może być ale bardzo słabe lub w ogóle, kontrolka w porządku, sprawdź na początek regulator i szczotki czy nie są zbytnio wytarte, jak jedna jest więcej wytarta to sprawdź jak pisałem wcześniej, jak masz zużyte szczotki to możesz je same wymienić, pasują od poloneza, trzeba tylko przelutować.
wytarte szczotki wytarte szczotki alternator rozrusznik wytarte szczotki
płyta indukcja electrolux pierścienie objawy przepływomierz paliwo
Schemat elektryczny spawarki Magnum SNAKE 220 PROFI Firmware do chińskich świateł scenicznych - gdzie znaleźć?