rzeczywiście dziwoląg. W sumie ta pompa wykorzystuje silnik komutatorowy, więc jedyna awaria to wytarte szczotki. Renault Clio 2ph2 ma taką fajną pompe eletryczną, można próbowac zaadoptować. Co do zastosowania mechanicznej mogą byc problemy z listwą, mechaniczna ma trochę wyższe ciśnienie.
Poszukaj w sklepach które handlują elektronarzędziami i osprzętem do nich, u mnie w Tarnobrzegu w jednym z takich sklepów można dostać też szczotki które pasują do elektronarzędzi z Lidla.Z tego co widziałem na fotkach to chyba przewody od szczotki są zaginane blaszkami a nie lutowane ( chyba że się mylę ale z powiększenia zdjęcia to wnioskuje). Witam,...
Jeśli posiadasz amperomierz do maksymalnie 5 A prądu przemiennego i umiesz go włączyć, to to ułatwi diagnozowanie wiertarki.
Nikt z producentów nie oferuje samych szczotkotrzymaczy. Kup na próbę silnik Makity 629817-8 koszt 25zł +V i spróbuj przełożyć, silnik ten jest na 12V.
...kolejna błyskotliwa odpowiedź :-| Skoro istnieje zamiennik do szczotek z tej pralki, to wydaje mi się, że wystarczy znać typ pralki..., z tego co zauważyłem szczotki do tej pralki są w umieszczone w metalowej tulejce, która jest w plastykowej obudowie. ...a skoro jest zamiennik (lub oryginał) do szczotek pralki Electrolux EW 1066 F, to może wystarczy...
Witam Proszę sprawdzić turbinę , zdarzają się wytarte szczotki. Pozdrawiam
a może masz uszkodzoną pompę... zdarzyło mi się że pompa raz chodziła a raz nie jak miała humor były wytarte szczotki na komutatorze i tak się działo a też mi się wydawało że zasilanie nie dochodzi....
F43 możliwa przyczyna wytarte szczotki silnika . Koszt 30zł za szczotki . Po zmianie szczotek trzeba zresetować błąd bo będzie cały czas widoczny .
Rolki nie smaruj a raczej wyczyść najlepiej benzyną ekstrakcyjną . Ja stawiam na zatarcie silnika (lub uszkodzoną przekładnie lub wytarte lub zawieszone szczotki). Na końcu sprawdź elektronikę. Coś na ten temat wiem pracuję jako spawacz ponad 10 lat .
Tego akurat nie miałem na stole. Sądzę, że pod którymś z tych gumowych przycisków będzie śrubka. Uszkodzenie może być różne, przełamany kabel zasilający, wytarte szczotki, może jest jakiś termik. To trzeba obejrzeć. Masz zdjęty tył, więc najpierw sprawdź kabel.
Cześć. Sprawdź proszę szczotki silnika, jeżeli to nie wytarte szczotki to sprawdź jeszcze komutator bo mogą być klatki uszkodzone. Pozdrawiam.
Zlokalizowałem przyczynę - wytarte szczotki silnika. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Być może wytarte szczotki silnika.
Podejrzewam uszkodzone silniki może wytarte szczotki.
Może być tak, że są już wytarte szczotki w wentylatorze dlatego nie działa. A klima bez wentylatora nie działa więc pokazuje błąd.
Komutator zaśniedziały pewnie nie jest, ale mogą być szczotki wytarte, mogą być opory na łożyskach itp. Opisane objawy jak dla mnie idealnie pasują do takiego przypadku. Wentylator załącza się za późno, bo jest uszkodzony i potrzebuje większego "kopa", żeby ruszyć.
kurde a może ten tranzystor pali się poprzez uszkodzony kondensator lub szczotki silnika są już za bardzo wytarte? Nie. To pancerny silnik. A szczotki nie są wytarte. A nawet jak są, to nie jest to przyczyną palenia się IGBT. O kondensatorze nie wspomnę, bo taki w tej maszynie nie istnieje (poza elementami na płycie i w filtrze p.z). Tranzystor IGBT...
Raczej uszkodzenie silnika jest powodem takiego zachowania. Stawiam na wytarte lub zaśniedziałe szczotki, komutator. Wzrost rezystancji styku szczotek z komutatorem ogranicza prąd rozruchowy, oraz fałszuje pracę układu stabilizacji obrotów, przez niedostateczną wartość siły przeciwelektromotorycznej.
długości nie zmierzę, bo szczotki są wytarte do zera praktycznie Zmierzysz, sprawdź jak daleko możesz cofnąć obecną szczotkę i dodaj tyle, ile jest luzu między szczotką a komutatorem do długości. Jeszcze tak całkiem nie są zużyte, jest jeszcze dość sporo mięsa na nich. Nowe szczotki kup dłuższe bo chyba będzie trzeba wyrzeźbić z jednej strony żeby...
A ja podejrzewam wytarte szczotki na silniku.
Wygląda na to że regulator napięcia coś fiksuje warto by go zmienić, sprawdź też szczotki mogą być wytarte i efekt będzie również taki
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? Jeżeli na akumulatorze jest 14,4 V to prąd płynie dokładnie taki jaki...
Sprawdzić czy do rozrusznika dochodzi +12v na cewkę elektromagnesu podczas przekręcenia stacyjki na rozruch,jeśli tak to są wytarte szczotki,a jeśli brak napięcia to przerwa w instalacji czyli przepalony bezpiecznik,uszkodzona stacyjka lub nadpalony przekaźnik.
ew. wytarte szczotki.
Objawy które opisujesz wskazują na wytarte szczotki lub komutator. Wymontuj regulator napięcia i sprawdź szczotki.
zauważyłem że włącza mi się kontrolka od aku w trakcie jazdy i po ok 2sek gaśnie. Myślałem że może alternator już niedomaga. Może to być też przyczyną przygasania świateł? Jak najbardziej :zużyte szczotki, wytarte pierścienie wirnika, pózniej inne rzeczy. Warto się jeszcze na wstępie upewnić jak wygląda połączenie klema aku - karoseria i punkty masowe...
ja zdecydowanie też stawiał bym na wytarte szczotki !!!
Brak wszystkich biegów?Jak tak to brak zasilania na wentylatorze,wytarte szczotki,padła opornica.Sprawdź czy masz napięcia przy wentylatorze opornica też tam jest.
Regulator napięcia lub wytarte szczotki, pierścienie ślizgowe.
Ale działać będzie, VoiceKraft to też nie jest pierwsza lepsza firma, parametry też ma sensowne BŁAGAM CIĘ !!!!!!!!!!!!! Przestań pisać głupoty! Tu czytasz co piszesz? Przecież to wniesie więcej szumu do odsłuchu niż wytarte szczotki w starym odkurzaczu i podłączonym do sieci.
wydaje mi sie ze moze to zalezec od tyego jak bardzo masz wytarte szczotki.....ale nie jestem pewien
Diody powinieneś sprawdzać prostownikiem ale nie na zwarcie lecz z połączoną szeregowo żarówką by nie zrobić zwarcia. Pod obciążeniem trzeba sprawdzać. Miernikiem może fałszować. Może masz pierścienie wytarte, szczotki wtedy bardzo szybko padną bo trą ;).
udało się golfik śmiga. przyczyną były wytarte szczotki na regulatorze napięcia.
Objawy o których piszesz sugerują raczej uszkodzenie silnika nap.płyty(zanieczyszczony komutator, wytarte szczotki, zatarte panewki).
Jestem laikiem ale chyba nie mogą tak iskrzyć od szczotki do szczotki. Jeszcze na wolnych obrotach jest ok ale jak zwiększę moc to szok. Szczotki są już wytarte mają już "łuk".
Jeżeli ma kilka lat to mogą być wytarte szczotki. Może jakaś przerwa uzwojenia. Najlepiej sprawdzaj omomierzem, pod napięciem trochę ryzykowne.
Witam - bardzo dobre fotki , to jest tranzystor 2SA950 PNP ; https://alltransistors.com/pdfview.php?d... Proszę go wylutować i sprawdzić , tego obok też . Proszę koniecznie sprawdzić silnik od skrętu ( bo może mieć wytarte szczotki )
Sprawdź też sam silnik posuwu drutu ,mogą być wytarte szczotki i silnik nie będzie ruszał pomimo podawania napięcia z elektroniki .
Mam pralke Siemensa SIWAMAT 2084 zauwazylem ze silnik nie moze wejsc na obroty przy wirowaniu i czuc smrod palonej izolacji i widac iskrzenie sprawdzalem przewody dochodzace do silnika wszystko ok. Czy przyczyna tego moga byc wytarte szczotki?
Ten dźwięk może pochodzić z wytartych szczotek silniczka. Spróbuj go odłączyć (odlutuj jeden przewód) i obserwuj czy "skwierczenie" ustało?
Ja zalecam klientom przegląd rozrusznika raz w roku przeważnie na jesień przed zimą ,inne warunki pracy i.t.d.Po roku tulejki są już wytarte,szczotki mogą być jeszcze dobre.
Witajcie, w mojej Hondzie zaczęła szwankować wycieraczka tylna, po serii sprawdzeń i poprawek doszedłem do tego że winne są wytarte szczotki silnika. Niestety nie mogę znaleźć oznaczeń tych szczotek (mają 4x5x? mm - ostatniego wymiaru nie znam bo szczotki były już zmniejszone) są wmontowane na wcisk w miedzianą blaszkę. Żeby na tą chwilę ratować sytuację dosztukowałem...
1. Zwalona dioda w alternatorze. 2. Zwalony regulator napięcia. 2. Wytarte szczotki na pierścieniach ślizgowych od strony wzbudzenia. 3. Sprawdź jakość połączeń aku--alternator :idea:
Błąd ten oznacza że klapa / drzwiczki nie są zamknięte. Ale na 99% nie jest uszkodzony czujnik dzwiczek tylko bęben nie kręci bo szczotki w silniku są wytarte, wymienić szczotki i powinno funkcjonować.
tą szarą zębatkę normalnie podważyć śrubokrętem? bo te dolne łożysko to już psikałem wd40 ale dobrze byłoby zdemontwwać cały ten trzpień, te śrubokręty mają jakąś swoją nazwę? Na twoim miejscu nie rozbierał bym silnika, ani nie demontował tej szarej zębatki, tylko pierw sprawdź silnik na sucho czyli bez paska, z maszyny, jeżeli chodzi ciężko to oznacza,...
po uruchomieniu silnika zapala sie kontrolka ze nie ma ladowania dopiero gdy wkreci sie silnik powyzej 2000obr/min gasnie ... U ciebie będą wytarte szczotki
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
czy operacja wymiany szczotek jest możliwa bez demontażu całego podzespołu? Czyli czy można odkręcić sam silnik? Okazało się, że silnik na module sterującym miał wytarte już szczotki (jak było ciepło jeszcze łapał, jak zimno to metal się kurczył i nie było styku.) Czy możliwy jest demontaż samego silnika aby uniknąć demontażu całego elementu i póżniejszego...
Ok ! Dzięki, już sprawdzam :) Dodano po 54 Dzięki ale to były wytarte szczotki na komutatorze alt. Dałem nowe i już działa :)
Hej, błędna interpretacja-[masa na rozruszniku powinna być jak najlepsza ] prawdopodobnie masz uszkodzone [wytarte szczotki] i w gorącym momencie zwieraja , a że kable są OK to zwarcie jest bardziej widowiskowe. Pozdrawiam.
W A4 B6 miałem wytarte tulejki i wytarte szczotki i jak się robiło mokro i zimno tez kiepsko kręcił tak jak by aku się rozładował. Po naprawie zero problemu.
A kontrolki przygasają po przekręceniu kluczyka w pozycje rozruch w czasie kiedy rozrusznik milczy? Na 90 % uszkodzenie to wytarte szczotki, a jeśli kontrolki nie przygasają to uszkodzony elektromagnes, lub przewód do rozrusznika, lub sama stacyjka.
Witam. Z tego co znam j. niemiecki według mnie "kolhe" - węgiel, w tym przypadku wytarte szczotki węglowe w silniku ale nie wiem czy jest to ten błąd. Powinno być napisane "kolhebuersten feler 195"
Proszę sprawdzić jakie jest napięcie ładowania ale prawdopodobna przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia alternatora (tudzież wytarte szczotki). Kontrolka świeci mocnym światłem czy się żarzy?Jeśli to drugie to też mogła któraś z diod prostowniczych ulec uszkodzeniu
lub uszkodzony moduł. też miałem kiedyś- najpierw wytarte szczotki potem padł moduł - te same objawy. przy module można spróbować wymienić kondensator MKT który ma wartość od 0,6µF do ok 1,5µF - sprawdzić wartość i założyć nowy
U mnie ten sam objaw. Przyczyna - wytarte szczotki w silniku. Wymieniłem i wszystko działa. Nie ma potrzeby demontażu silnika - wystarczy odkręcić dwa wkręty po bokach pralki i ściągnąć przednią osłonę razem z klapką filtra. PS Orginalne szczotki są potwornie drogie - 80PLN za komplet (cały silnik niewielw ponad 200PLN), kupiłem jakieś zamienniki połowe...
Pobór prądu ok 0.04A na zamkniętym samochodzie i uzbrojony alarmie Dodano po 3 Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki. może być strzelony regulator? Mam w miarę nowy regulator z poprzedniego alternatora bo oryginalny miał wytarte szczotki prawie na max
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
Sam zamek może być wadliwy. W rachubę wchodzą zimne luty, uszkodzona krańcówka czy też silniczek poprzez zabrudzenie komutatora lub wytarte do końca szczotki.
lampka hamulca recznego-sprawdz poziom plynu hamulcowego moze za niski lampka cisnienia oleju-sprawdz polaczenie z czujnikiem moze urwane lub zasniedzial styk lampka ladowania - wytarte szczotki wymiana regolatora to przypuszczenia ale od tego trzeba zaczac a czy te lampki gasna jak silnik pracuje
Pytanie zasadnicze to czy wogóle nie kręci. Jeśli tak to mogą być wytarte szczotki o ile jest to silnik komutatorowy. Najprostszym sposobem to go przemierzyć. Przejścia powinny być parami. Jeżeli wszystkie obwody wykazują opory ( z reguły małej wartości ) to silnik jest sprawny. Tylko cewka tachometryczna będzie miała opór znacznie większy od pozostałych.
nie chodzi silniczek do nadmuchu. Jak "nie chodzi" to trzeba sprawdzić dlaczego. Zacząłbym od sprawdzenia samego silnika. Mogą być wytarte szczotki, brudny komutator, lub (najczęściej) zapieczone łożysko. Czemu zaczynasz od kondensatorów? Jak sprawny silnik - do sprawdzenia zasilanie - czyli mostek (diody ) i sprawność połączeń elektrycznych w obwodzie...
A jakiego Ursusa masz? W moim C330 jest nie alternator tylko prądnica. Jak miałem problemy z ładowaniem, to się okazało, że walnięty był rotor w prądnicy (zwarte i przegrzane zwoje). Możesz mieć też wytarte szczotki. Sam regulator rzadko się uszkadza. No i pamiętaj o polaryzacji. W moim jest plus na masie!!!
sprawdziłem napięcie na aku 12,52 po odpaleniu spadło do 12,20 i maleje 0,01 co kilka sekund więc o ładowaniu mowy nie ma, coś mi się zdaje że to regulator wyjąłem regulator a tam jedna szczotka jeszcze pochodziłaby troszke a druga ze 4mm krótsza i poprzypalana tylko ze 2mm widać że pracowało, mam nadzieje że po wymianie na nowy będzie ok założony nowy...
Witam... Ostatnio miałem podobny problem tyle, że w Galancie... Raz sie kontrolka ładowania zapalała, raz nie, czasem przy chodzącym silniku przygasała i po dodaniu gazu ewentualnie gasła... Okazało się, że powodem tego wariactwa były wytarte szczotki na alternatorze... O jeden dzień sie spóźniłem i samochód musiałem zholować, ponieważ akumulator sie...
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
pozatym zobacz bieżnie bo moze wytarte i9 szczotki nie siegają
a nie łaska sprawdzić czy dochodzi zasilanie do silnika dmuchawy,mogą być szczotki wytarte lub oprezystor walnięty.
Teraz nie chce mi się iść do auta żeby powiedzieć jaki altek ale nie ma jak źle podłączyć regulatora a właściwie regulatora ze szczotkami bo to razem było jeden bolec na kontrolkę a drugi na wirnik jak się nie mylę. Przed wymianą wszystko działało jak należy tylko ładowanie było słabe i nie stałe przez bardzo wytarte szczotki. Dodam jeszcze że to CC...
Chodzi o to, że niemetodycznie postępujesz w celu zniwelowania usterki, wystarczy parę pomiarów i już wiadome o co chodzi. Jeżeli alternator Bosch, to nie masz się co przejmować niełączem sruby w płytą radiatora-jest ona radełkowana i dodatkowo na wcisk, połaczenie zawsze będzie 100% Alternator może być uszkodzony, bardzo często są totalnie wytarte...
Słaby akumulator, uszkodzony rozrusznik (zwarcie lub wytarte tulejki łożysk, szczotki) uszkodzony odprężnik lub duży luz zaworów. To możliwe przyczyny tego stanu rzeczy.
Witam. Jeżeli jest w pralce układ elektroniczny sterujący silnikiem to może być zła jego praca. Zachowanie silnika to jego nerównomierna praca tzw szarpania. Powodem może być: - uszkodzony silnik (wytarte szczotki lub zwarcia w wirniku) - nierównomierna praca silnika z złego wysterowania triaka (może byc uszkodzony) - uszkodzony blok stabilizacji obrotów...
Sprawdź silniki, może któryś ma wytarte szczotki i przywiera czasem scalaka (jest to driver). Miałem kiedyś podobny przypadek w Kenwoodzie (tam od czasu do czasu zwierał silnik do windy i też były cyrki). Wyjmij silnik (albo odłącz) podaj zasilanie (nie przesadzaj z napięciem) i sprawdź go jakiś czas w jedną stronę, potem w drugą stronę. W jedną może...
...czyli wymiana rezystorów w obwodzie tacho nie ma sensu-w kilku przypadkach pomogła.Wymiana silnika w 11 letniej pralce....nie wiem czy jest ekonomicznie opłacalne.. Dodano po 7 Lamele komutatora silnika są wypalone. Na słuch to weź. ...lamele nie są wypalone ani wytarte...szczotki około 2 centymetry.Pralka chociaż wiekowa nie była specjalnie "katowana"
poczytaj o tym w dziale caraudio. tam zobaczysz opinie o takich wzacniaczach jak first. Przyczyną może być kilka: zle ekranowane kable sygnałowe a także alternator (wytarte szczotki). ale ja bym stawiał na wzmacniacz. instalowałem już kilka car audio i czasami puszczane kable zasilające były z sygnałowymi i nic niepiszczało. kiedys testowałem taki wzmacniacz...
Witam... W zasadzie to na pytanie które zadałeś sam sobie odpowiedziałeś.... Akumulator się wyczerpuje, ponieważ pobierany jest z niego zbyt duży prąd... Jakbyś napisał coś więcej byłoby prościej Ci pomóc, ale bez szczegółów można się tylko domyślać... U mnie np. akumulator się razładowywał z powodu braku ładowania (wytarte szczotki na alternatorze)......
Witam. Czy przyczyną utraty mocy w silniku może być utlenianie zwojów gdy są one pokryte lakierem? Normalnie taki problem może się wydarzyć gdy zwoje nie są pokryte lakierem. Jakie mogą być inne przyczyny? Wytarte szczotki? Moim problemem jest kompresor który raz pracuje dobrze a raz nie ma siły dobijać do końca, ani ruszać wtedy gdy powinien. Najprawdopodobniej...
Może się mylę ale z mojej wiedzy, jak uwalony jest regulator lub wytarte szczotki to kontrolka nie świeci a w moim przypadku świeci cały czas pełną mocą i na nic nie reaguje, alternator nie ładuje w ogóle. Ja obstawiam diodę prostownika główną plusową ale nie mam pewności a szukanie po omacku nie ma sensu bo wejdę w koszty a nie wiadomo czy coś to pomoże....
A ja myślę że akumulator jest złom.P Też mi się tak wydaje. Ten zapach to siarkowodór wytwarzany podczas gotowania elektrolitu. Powiedziałbym, że akumulator ma oberwany jeden z łączników. Zastanawia mnie tylko ten gorący przewód o którym piszesz. Czasem nie za mały przekrój użyłeś do tych testów? Przy użyciu aku samochodowego też "czasem łapał a czasem...
Problem rozwiązany, a były dwa problemy: 1. Rozłączyła się wtyczka na silniku - raz kontaktowała, raz nie, 2. Szczotki do wymiany. Po usunięciu obu usterek wszystko działa jak powinno. Co ciekawe szczotki były wytarte nierówno - jedna krótsza od drugiej o ponad 1 cm. Szczotki oryginalne, od nowości (2007r.) i nie ruszane.
Po zmianie mocy na "max" urządzenie zaczęło wydobwywać z siebie zapach prądu. Dobre ;) Nie mam zamiaru tego naprawiać, poniewaz kompletnie się na tym nie znam. Oddać do naprawy, bo zapewne wystąpił któryś z ponizszych problemów - szczotki wytarte - szczotki zawieszone w szczotkotrzymaczach - uszkodzony wirnik (przerwa w jednym z uzwojeń lub wyrwane...
Fajnie było, ale jednak okazało się, że musiałem rozkręcić silnik i szczotki są już wytarte, dlatego brama czasami chodzi skokowo. Mam prośbę: silnik Wiśniowski W.E2041L AW SO 2000 do bramy, mechanizm napędowy. Nie mogę znaleźć szczotek, czy ktoś dałby mi namiar na oryginalne szczotki do tego silnika?
szczotki które chodzą po bieżni mają tak jak by "włoski" jak ich brakuje , są wytarte czujnik będzie świrował - można wymienić same szczotki (zaznaczone strzałką ) bez dobierania po nr , bez programowania.
Dzięki za podpowiedzi.Już wiem co jest. Wyjąłem pompke, podłączyłem napięcie i nie ruszyła.Jednak kiedy w nią stuknąłem zadziałała.Wygląda na wytarte szczotki w silniku czy coś takiego. Założyłem ją spowrotem i działała przez chwilę, lecz znowu się zawiesiła. Jeszcze jedno pytanie!!!Czy ciśnienie jakie powinna dawać pompa jest zależne od rodzju wtryskiwacza.Zastanawiam...
[quote="tomekromanik"] Przy wyłączonym zapłonie jest wszystko OK nawet gdy antena jest podłączona tak więc to na 100% antena. Widzę że piszesz co innego, a co innego myślisz. Zakłócenia masz od silnika samochodu i tam się skup, a nie na antenie. A ferryty to wywal nic to nie dają. W zupełnej ciemności podnieś maskę silnika, może zobaczysz seledynowe...
No i sprawa załatwiona radykalnie - zamontowałem inny alternator. I tu ciekawostka: Do "nowego" alternatora przykręciłem regulator, który dziś kupiłem bo oryginalny miał mocno wytarte szczotki. No i okazało się, że ładowania NIET. Przykręciłem stary regulator - ładowanie jest - chociaż słabawe bo 13,5V niezależnie od obrotów i obciążenia. Ale może to...
Zacznij od alternatora - czy nie "podwieszają" się szczotki. Może być też zużyty wirnik (wytarte pierścienie miedziane).
Tak sprawdzałem szczotki i mają jeszcze 3/4 długości. Komutator czyściutki bez wypaleń. Gdyby szczotki były już wytarte to by było widać też po komutatorze.
Po wałku wielo-klinowym widać że lala się na na niego woda ze zbiornika bębna piorącego. Ktoś próbując czyścic silnik zdarł naklejkę znamionową , lub może sama się wcześniej odkleiła. Nie wiem kto to wymyślił, ale miałem kiedyś pralkę Bosch z odzysku/ stała franca pod chmurką przez 3 lata, i nie zardzewiała/. Powodem jej odstawienia do kąta na podwórku...
Wiesz nie trzeba mi tlumaczyc jak zbudowany jest silniczek w magnetofonie kasetowym.Powtarzam w silnikach tych wysiadaja najczesciej stabilizatory obrotow!!! Sorry.Żle się wyraziłem(nawet ten post chciałem poprawić,usunąć to ,że wiesz jak jest zbudowany,ale miałem przerwę Netu) Chodziło mi o to,że nie tylko elektronika wysiada ale właśnie te elementy...
Z tego co widać to masz już wytarte pierścienie ślizgowe. Szczotki choć jeszcze są to mogą już nie dotykać pierścienia.
Tak dla informacji , jeśli ktoś mówi wymień silnik to znaczy przynajmniej podstaw nowy . Paluszkiem 1.5V możesz jedynie sprawdzić czy silnik nie ma martwego punktu ( ułożenie wirnika w którym silnik nie wystartuje), pozostałe usterki silników to : przytarcie w panewkach opory przy kręceniu, luzy na panewkach (wibracje), zwarte uzwojenie, wytarte szczotki...
Sprawdz pierścienie na wirniku alternatora.Mogą być już wytarte,jeżeli szczotki dobrze nie dolegają kontrolka będzie od czasu do czasu migać :)
Witam ! W serwisówce nic nie piszą o aktywacji lasera, myślę, że powinien wystartować po wyczyszczeniu eepromu zgodnie z procedurą. A może zworka jest zdjęta niedokładnie, tam są przecież trzy pola -masa i po jednym dla każdej z diod: IR i czerwonej ? Może zostało jakieś pasemko lutu i blokuje jeden laser ? Jeszcze pytanie, czy czerwony laser świeci...
No i znalazłem przyczynę (chyba) - wytarte szczotki w silniku. Trochę niepotrzebnie zasugerowałem się tą pompą, ale wygląda na to, że pralka zapisuje w pamięci ostatni przerwany program (lub błąd) i mimo resetu próbuje go dokończyć. To by tłumaczyło, dlaczego próbowała kręcić bębnem w programie spuszczania wody i dopiero, jak jej się to udawało, to...
Tak się nie usuwa problemu z rozładowywaniem akumulatora. Po pierwsze bierzemy rozłączamy akumulator i podłączamy szeregowo miernik i mierzymy ile prądu jest pobierane po uśpieniu elektroniki auta. Jeśli jest około 50 mA jest ok jak więcej szukamy wyjmując bezpieczniki po kolei i sprawdzamy pobór prądu. Po drugie ile lat ma akumulator, jakie jest napięcie...
Co do silniczka,to albo wytarte szczotki komutatora lub zapieczony wirnik (??).Zdarzało się też że padała regulacja obrotów.Ale gdybanie zostawmy w spokoju. Ciekawi mnie moment, kiedy autor dotrze w swych poczynaniach do rolki dociskowej.Moim zdaniem jest to najgorszy patent jaki kiedykolwiek stworzyli inżynierowie z Unitry.Prawidłowo działała tylko...
Jak sie uszkadzają to przeważnie komutator albo szczotki wytarte, czyli starość.
wytarte szczotki silniku wytarte szczotki alternator rozrusznik wytarte szczotki
gorąca szlifierka sprawdzić agregat lodówki indesit pług odśnieżanie
Lokalizacja sterownika PTCU w Mercedesie W213 200d Agregat działa, ale lodówka nie chłodzi ani nie mrozi - przyczyny i rozwiązania