Pompka paliwa może mieć już za małą wydajność(wytarte elementy ruchome w jej wnętrzu,wytarty popychacz,wytarta krzywka na wałku rozrządu napędzająca pompkę) lub możesz mieć po prostu luz na ośce przepustnicy i przy minimalnym uchyleniu przepustnicy są właśnie takie problemy z szarpaniem
M43 nie ma zadnych kapselków. Wałek rozrzadu nie jest czasem wytarty-krzywki?
Wytarta krzywka lub krzywki na wałku rozrządu + dziury w hydropopychaczach.
Jak nie ma jak jest. Oryginalny sklep OPLA i nie ma zamienników. To faktycznie dziwne. Bardziej dziwne by było, gdyby w ORYGINALNYM SKLEPIE OPLA mieli zamienniki. Żenada.
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Może sitko, może nieszczelność na przewodach i zasysa powietrze, posprawdzaj, a może masz problem z odpowietrzeniem zbiornika? zobacz czy bez korka będzie dobrze? Dodano po 1 Może także być wina już wytartej krzywki zmierz skok popychacza!
No tak w pozycji zamkniętej lampka bagażnika powinna zgasnąć, jak i kontrolka powiadomienia o otwarciu na zegarach. Ale jak zamek kuleje tak mechanicznie, to raczej już jest "gruz". Co do ryglowania, to mogła się od zabrudzeń wytrzeć krzywka blokująca ten haczyk. Jest dość mała w kształcie klina. Ale wątpię, że aż tak sie część haka wyrobiła, że nie...
Układ paliwowy w tym silniku to pomyłka. Miałem u siebie przypadek, gdzie w samochodzie z przebiegiem 190tkm wałek rozrządu na krzywkach które napędzają pompki paliwa był już tak wytarty, że nie działały one prawidłowo. Może u Ciebie też jest taki problem? Diagnostyka dość prosta i tania. Wystarczy zrzucić miskę oleju która fabrycznie złożona jest na...
A sprawdzałeś na ile wysuwa się popychacz pompy paliwa,bo na moje oko to może być wałek rozrządu wytarty,a dokładniej krzywka na nim od napędu pompki.
Problem rozwiązany. Gdy zaczęło stukać cały czas trzeba było już rozbierać. Wytarta krzywka na wałku rozrządu i starta dżwignia zaworu wydechowego.
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
Problem rozwiązany. Powodem awarii była wytarta krzywka wałka rozrządu. Dziękuje za pomoc i wypowiedzi w temacie.
witam, coś takiego robiłem , ale to było wczesny kapitalizm :D ,wywaliłem silnik zdjąłem miche wsadziłem cały do nafty ale lotniczej (miałem wtedy dostep do niej), myjka potem cisnieniowa ,złożony i zalany olejem hydraulicznym i puszczony ale silnikiem elektrycznym zewnetrznym, zabawa trwała 3dni i 30litrów oleju hydraulicznego , potem olej normalny...
Zmierzyć, zweryfikować i dopiero myśleć. Jak serio wytarte to co chcesz ustawiać? Klekocze jak? Źle chodzi czy stuka? Wytarte krzywki nie stukają...
Racja jest taka, że euro 2 było na pompie rotacyjnej ale też z tego co wiem to upec-ów były tzw. 2 generacje (starego i nowego typu). Wracając do tematu spr. czy szklanki pomp sie nie zacierają oraz czy wałek napędzający pompy upec nie jest wytarty na krzywkach... Poza tym jest to bardzo dziwne co piszesz, że po popuszczeniu przewodów i chwilowej pracy...
U mnie wygląda to że kiedyś komuś chyba zatarła się rolka na końcu pompy i wytarła wałek bo wytarta jest tylko jedna krzywka. Ktoś zamontował druga pompę i po problemie. Ale czy jedna wytarta krzywka ograniczy tak moc?
Ten półokrągły pręt, oś ciężarka musi uchylać zawór wydechowy, tak działa dekompresator. Zobacz czy nie ma luzu w otworze koła zębatego, i sprężyna zaworu nie "chowa go" za krzywkę, oraz czy nie jest wytarty
hmm.. Po czym jeszcze można zdiagnozować wytarte krzywki rozrządu?
Niestety nie. Widocznie za bardzo wytarta krzywka i ta rolka która z nią współpracuje.
Stuk podobny do wytartych krzywek wałka rozrządu
Masz może po prostu wytartą krzywkę . Krzywka do wymiany.
Silnik chodzi już jak zegarek. Olej wymieniony razem z filtrem, wałek również, wytarty był na dwóch krzywkach. Popychacze wymieniłem wszystkie, tym bardziej że tylko 2 sztuki były dobre. W jednym była nawet dziura :) Prawdopodobną przyczyną zużycia wymienionych elementów było stosowanie przez poprzedniego właściciela w Niemczech oleju typu "long life"...
jezeli nie ma plynu w zbiorniczku po pewnym czasie pracy silnika to albo gdzies sie on leje albo jak nie to na bank uszczelka głwoicy,sprawdz przewod czujnika predkosci obrotowej walu korbowego(jego polaczenie z instalacja elektr.),jest to przymocowane do kolektora ssacego powietrze na gazniku-sama kostka i jej odcinek w gore instalacji jakies 5 cm...
Jak masz zdrowe oczy to popatrz ,czy krzywki są wytarte,tutaj nikt nie jest jasnowidzem. Dla ścisłości powinno się wymienić komplet.Reszta w twoich rękach.
Próbę olejową robiłem i sprawdzałem szczelność zaworów wydechowych. Do sących niechciało mi się demontować kolektora. Po zalaniu olejem było ok 20/skala się skończyła i dlatego skłaniałem się na wytartą krzywkę zaworową (zbyt małe otwarcie zaworu)
Wytarte krzywki wałka rozrządu
pozwolę sobie dołączyć do tematu. czy jest jakiś miarodajny test, dzięki któremu bez ściągania głowicy, można mieć pewność na conajmniej 80%, że mamy doczynienia z wytartymi krzywkami na wałkach rozrządu?
Witam , Wedlug moich informacji wytarcie krzywek na walku mimosrodowym powoduje szarpania na niskich obrotach , wypadanie zaplonu, Bledy przepustnicy itp. Wymiana Swiec, cewek , przepustnicy, czujnikow walka nic nie daje w wiekszosci przypadkow.
wytarta krzywka czujnika papieru , uszkodzony lub brudny czujnik foto optyczny
Witam! Od jakiegoś czasu w Toran-ku coś mi brzęczało przy przyspieszaniu, żaden mechanik nic nie mógł zdiagnozować. Brzęczenie słychać było jak silniczek elektryczny od wspomagania kierownicy np., czy coś podobnego, na 2,3 i 4 biegu przy obrotach sinika koło 2000 - 2500 obr/min, choć nie zawsze. Jeździłem z tym przez rok, nie mam ciężkiej nogi, pewnego...
Albo popychacz albo wytarta krzywka na wałku rozrzadu...
żeby było wiadomo jak go później ustawić Moment zapłonu zależy od; - wartości przerwy na stykach - luzie na wale - luzie na młoteczku - wznosie krzywki - wytarciu młoteczka I takie "znaki" to sobie możesz o kant ty...
Wytarte krzywki nie stukają... zanim założysz nowy wałek sprawdź ciśnienie oleju i smarowanie wałka.
sprawdz czy nie sa wytarte krzywki walka rozrzadu, zapchany tlumnik
witam tak jak kolega pisze popychacz albo wałek rozrządu wytarta krzywka jak to jest 700.
wytarte krzywki wałka rozrządu, I prawdopodobnie trafiłeś w sedno sprawy ;)
Stary haszpel więc tylko brak paliwa a skoro pompa i popychacz wymienione pozostała tylko wytarta krzywka na wale korbowym.P
Witam. Okazało się ,że na wałku rozrządu były wytarte krzywki .Był dziurawy kielich chyba na zaworach.Terzaz śmiga
Dokładnie taki objaw miałem przy wytartych popychaczach i krzywkach wałka rozrządu (ten model i ten silnik).
wytarte krzywki Na 10 tych silnikow w 99 egzemplarzach to sie dzieje!
Zaworki reguluje raz do roku, faktycznie na mniejsze luzy niż zalecane wiec raczej sprawa zaworów odpada. A jaki miałeś objaw wytartej krzywki? coś klepało czy bezobjawowo?
Wydaje mi się, że problem leży po stronie wytartej krzywki. Zwykle wymiana na nową rolkę pomagała. Chociaż zdarzyło mi się, że nowa rolka też miała problem.
Przed wymianą wałka auto paliło. Dodano po 1 Wałek był wymieniany ponieważ była wytarta krzywka.
Przepraszam ze tak późno pisze rozwiazanie problemu ale zapomnialo mi sie uzupełnić elektrode. Problem zostal rozwiazany. Przyczyną był najprawdopodobniej rozciągnięty lancuch. Przy okazji zostal wymieniony walek z powodu wytartych krzywek i zostal wyczyszczony elektrozawor sterujacy zmienna faza i filterek (siatka)
jedna sprawa wyjasnila sie dlaczego nie chodzil na 4 cylinder- wytarta krzywka zaworu wydechowego. cisnienie bylo bo zawor wydechowy byl zamkniety a scacy pracowal . tylko ciekawe dlaczego wtryski nie puszczaja paliwa
problemem w tym silniku były wałki rozrządu, zatykała sie w nich magistrala olejowa co prowadziło do wytarcia krzywek 3-4 cylindra efekt to brak regulacji samoregulatora
jak będzie niskie to robisz próbę olejową. Jak się znacząco poprawi to znaczy że pierścienie, jak nie to góra silnika niedomaga. Ale jak będziesz miał po 18 to może być przyczyna wytartej krzywki zaworów wydechowych.
W pierwszej kolejności wyczyscic gaźnik. Można spróbować wyczyścić czujnik położenia wału korbowego ale najlepiej wymienić. Przyczyną może być pompa paliwa lub wytarta krzywka na wałku rozrządu która współpracuje z pompą paliwa.
Wytarte krzywki - brak smarowania silnika / brudne kanały olejowe/. Właściwie smarowany silnik /600/ może przejechać bez remontu 300 tys km i jeszcze jeździ. Co prawda jeden pierwszych - włoskich /rocznik 1976/.
można tam sobie pogadać ze sterownikiem błyskając-ford eec4,ale jest to pracochłonne.najlepiej miernik i wszystko po kolei sprawdzić a potem jak będzie dobrze...wytarte krzywki wałka rozrządu+szklanki =1000zł niestety sprawdzone:D
miałem podobnie, u mnia akurat okazało się że na wałeku rozrządu się wytarły krzywki i zawory się nie otwierały ale skoro zezłomowany to się nie dowiemy :/
Nie klepie? Bo w tych silnikach padaja wałki rozrządu. Jak wytrze Ci się krzywka wydechu to będziesz miał wysoką kompresję - a masz za wysoką. Głowice zrobisz samemu jak masz jakies pojęcie o tym. Ten silnik jest prostszy niż budowa cepa. Nawet nie musisz rozbierać rozrządu - OHV. Uszczelniacze zaworów też pewnie proszą się o wymianę - więc możesz je...
Dzięki za dobre rady. Mam jeszcze pytanie, odnośnie wałka rozrządu. Ma w znacznym stopniu wytarte krzywki i chciałbym go wymienić na nowy. Czy mogę wyjąć stary wałek i wsunąć nowy, czy konieczne jest szlifowanie bloku pod nowy wałek. Nie chciałbym wyjmować bloku tylko dlatego, aby móc wymienić wałek rozrządu. Ciśnienie oleju 4,0 atm. Głowice 3 po regeneracji,...
Kąt wtrysku, rozumiem, ustawiony jak należy? Jeśli podejrzewasz rozrząd, to czy sprawdzałeś lub wymieniałeś wałek rozrządu? Czy zawory otwierają się tak samo na wszystkich cylindrach, czy sprawdziłeś tylko na pierwszym? W tak zdezelowanym silniku jak piszesz wszystko jest możliwe - od wytarcia krzywek na wałku po jego skręcenie (z braku smarowania)....
Jednak zdązyłem pomierzyć cisnienia na cylindrach i na kazdym jest po 16bar troche za duzo,przy próbie olejowej jest ponad 20bar(zamyka miernik) więc coz to moze oznaczac? czyzby za bardzo splanowana glowica? Wytarte krzywki krzywki na wałku...
Ja bym postawił na wałek rozrządu-wytarte krzywki i szklanki.Trzeba zrzućić pokrywe zaworów. Dodano po 4 Ooo pzrzepraszam niedoczytałem dobrze.Wałek oglądałeś w takim razie.
Jak masz czas to poczytaj coś o wałkach rozrządu. Trzeci raz ci nie będę powtarzał tylko zagramy inaczej. Masz średnicę i wznios, jak to zrozumiesz to wróć. Do tego możesz mieć nierównomiernie wytartą krzywkę, możesz nie mieć szczytów odpowiednich. Nie ma czegoś takiego jak "wymiar krzywek"... Masz chociaż suwmiarkę?
wszystko sprawdzili i zawory erg i te inne są ok a problem jest następujący czy to możliwe ze na walku rozrządu są wytarte krzywki i popychacze nie otwiera zaworu na tyle ile powinien być otwierane i dlatego występuje błąd na czujniku przepływomierza.
Nieszczelny dolot, nieszczelne zawory Dodano po 5 Wał raczej wydawałby jakieś dźwięki, prędzej wałek rozrządu (krzywki wytarte)
i czy ktoś zna konkretną odpowiedz skąd to powietrze do tego filtra tak bije Powiedziałem, za późno otwiera się zawór. Uszkodzona szklanka czy wytarta krzywka albo to i to. Faza się przestawiła cylinder wytwarza pierw podciśnienie a potem otwiera zawór.
Dobrze że już po problemie. Ja w swoim VVT wymieniałem serwomotor i wałek z krzywkami które nie były najgorsze ale zrobiłem to przy okazji wymiany wałka ssącego który był wytarty na 1 cyl. Jaki dokładnie filtr założyłeś? Jest różnica w pracy/dźwięku silnika?
Dzięki za porady wszystkim, jutro zrzucam głowicę i zobaczę. Może popychacz się jakiś posypał bo montowałem firmy maxgear 8 nowych popychaczy, lub coś z zaworem bo wcześniej przed wymianą wałka i popychaczy klepało mi na 4 cylindrze i tam była wytarta krzywka na wałku dosyć mocno.
Tak jak kol. wal-ker prawi , prawdopodobnie coś nie tak z wałkiem rozrządu , może być zerwany wpust . Gdyby silnik klepał po regulacji zaworów na jednym z cylindrów wówczas , przyczyny szukałbym w wytartej krzywce wałka rozrządu . Niegdyś miałem taki przypadek , po wyregulowaniu zaworów silnik bardzo klepał . Pozdrawiam Zbyszek
Zapłon (zły kąt wyprzedzenia,uszkodzony kondensator, zły odstęp elektrody na świecach, zła przerwa pomiędzy stykami w aparacie zapłonowym,wytarte krzywki aparatu,kiepskie przewody zapłonowe, zwęglone gumki na świecach), zawory, zły poziom paliwa, zła mieszanka, nie wyłączające się ssanie, nie domykająca przepustnica, słowem wyreguluj wszystko bo konkretnej...
Spotkałem się z opisem przypadku, gdzie rozrusznik nie był w stanie obrócić wału gorącego silnika, przyczyną okazały się tam wytarte krzywki wałka rozrządu, które na zimnym silniku jeszcze otwierały zawory, ale na gorącym już nie. Pomiary kompresji na gorącym silniku dawały bardzo wysokie wyniki - coś koło 20. Trochę to dziwne, bo wynikałoby że luzy...
W kadetach gaźnikowych ma gazie z odcięciem za pompką dodatkowo często zdarzało się wytarcie krzywki na wałku rozrządu -> pompka pracująca z zamknietym wyjściem stawiała zbyt duży opór.. Są też elektryczne pompki o małym ciśnieniu, specjalnie do aut gaźnikowych. Zastosowanie takowej załatwia temat.
A nie lepiej kupić normalny dobry przerywacz? Nikt nie zmusza do kupowania "badziewia". Dodano po 7 Nadmiernie szybko zużywające się styki przerywacza, świadczą o usterkach w samym motocyklu! W ciągu trzech m-cy nie przejedziesz więcej, nią niż ok. 1000 km. Nawet najgorszy z możliwych przerywacz, nie będzie miał jakichkolwiek śladów zużycia, po tak...
Równie dobrze może wskazywać wytarte krzywki wałka rozrządu czy zbyt niskie ciśnienie sprężania - też będzie walić CO w górę. Dodano po 57 Kiedy można stwierdzić że wtrysk leje? teoretycznie powinna być mgiełka. Nie nie powinna być żadna mgiełka. Ale faktycznie może lać się z wtryskiwacza, ew. spod niego, czy spod regulatora ciśnienia.
Witam Przeprowadzam remont kapitalny silnika M117. Blok alu, cylindry pokryte nicasilem roztoczone i zastąpione tulejami żeliwnymi (duże progi na zewnętrznych ścianach cylindrów, nie możność dostania pewnej używki, brak możliwości kupna nowego bloku). Moje pierwsze pytanie tyczy się oleju jaki zastosować - syntetyk 5W30 czy np. syntetyk ale 10W30? Niby...
T4 2003 , 2.5 TDI , z powodu wytartej krzywki wacu pompy wymieniony wałek rozrządu i popychacz . Wymienione popychacze , olej i rozrząd . Silnik po zagrzaniu zaczyna stukać na biegu jałowym , są momenty że chwile nie stuka , w czasie jazdy nie stuka . Auto przyjechało na warsztat już ze stukającym silnikiem .Popychacz wacu pompy nie ma luzów w całym...
A ustawiałeś dla każdej pary zaworów inne położenie wału korbowego? Może tu jest pies pogrzebany? Problem w tym ze auto bylo 3 razy na regulacji u 3 roznych mechanikow wiec tego typu bledy mozna chyba wykluczyc. Co moze wplywac na klepanie zaworów? Z tego co ja sie orientuje to wytarte krzywki (ale walek jest ok), moze jakies dzwignie zaworow?
Coś mi tu koszmarną bzdurą zajeżdża. Ciśnienie prawidłowe, iskra jest, a cylinder nie pracuje - i jeszcze do tego czysta świeca. Zrób jeszcze dwie rzeczy: weź plaka, zmywacz do hamulców lub tp spray i popsikaj przy pracującym silniku w okolicach uszczelki kolektora ssącego (na styku z głowicą). Obroty by głupiały, mówiąc kolokwialnie - w końcu to dodatkowe...
Nigdy w żadnym nie regulowałem, nie było takiej potrzeby. Natomiast zdarzało się, że zatkała się magistrala olejowa, która jest w tym silniku pod postacią metalowej rurki umieszczonej nad wałkiem. Krzywka bez smarowania wytarła się i zniszczyła płytkę
...po zdjeciu pokrywy-klawiatury silnika okazało sie ze na wałku rozrządu znajduja sie glebokie wzery (mechanik powiedzial ze samochod musial dlugo stac,byc moze z odkryta pokrywa i po tym postoju ktos kto nim jechal od razu dawal mu "gaz do dechy") i gorne czesci krzywek od walka sa wytarte o kilka milimetrow:!: poszukuje teraz takiego walka wraz z...
No to trzeba jeszcze raz sprawdzić ustawienie zaworów. Jak nie to to ciśnienie sprężania. Jeszcze raz wtryski może coś wpadło do wtrysku przy montażu. Może krzywy korbowód? Dodano po 4 Przychodzi mi na myśl jeszcze to że może być wytarta krzywka wałka rozrządu musiał byś zmierzyć czy zawory ssące wduszają się na tom samą głębokość i to samo z zaworami...
Witam,mam audi a4 2006 r 1.9 tdi,problem pojawil sie jakis miesiac temu,silnik jak byl rozgrzany to dziwnie "pompowal",bylo dziwnie slychac jego prace,wczoraj zdjolem pokrywe glowicy i okazalo sie ze jedna krzywka walka jest wytarta,auto ma 187000 km,i przebieg jest orginalny,czy to normalne w tych autach??czy spotakal sie ktos z takim problem w tym...
Witam ,kolego od dawna siedzę w bmw i wiem ze takie objawy światczą o jednym -wykończony wałek rozrządu wytarte masz krzywki lub młoteczki pod nimi.Musisz podjechać do mechanika niech to obada jak to silnik m40n to ja bym od tego zaczął. W tych silnikach był jeden feler ,maja rurkę nad wałkiem a w niej osiem otworów z których leci olej na krzywki i...
I chyba zlokalizowałem. Trochę to trwało ale to głównie przez to że auto nie miało czasu postać. Po wyciągnięciu dźwigienek i dokładnych oględzinach okazało się że część z nich jest źle obrobiona - płaszczyzna utwardzanej wkładki tej po której wałek gniecie nie była równoległa do płaszczyzny naciskającej zawór. Na ten trop naprowadziły mnie ślady na...
Witam kolegów, jest to typowy objaw niewydolności pompki paliwa. Możliwe przyczyny: 1. wypracowany zaworek, 2. za krótki (wytarty) trzpień napędzający pompę, 3. wypracowana krzywka wałka napędzająca pompę. Sposób naprawy: wymienić zaworek lub całą głowiczkę pompy paliwa ale najpierw sprawdzić skok trzpienia napędzającego, w czasie obracania wałem korbowym...
Po walce ze swoim żelazkiem doszedłem do pewnych wniosków (może ktoś skorzysta). Auto zaczęło mi z niewiadomych przyczyn gasnąć (jakby zalanie, ale świece suche). Po zgaśnięciu nie dało się w ogóle odpalić przed dłuższy czas. Zazwyczaj po godzinie (może krócej) autko ruszyło bez większych problemów. Wymieniłem dwie rzeczy: czujnik położenia wału i pompę...
Najlepiej byłoby zdemontować wszystkie dźwigienki i sprawdzić luzy na samoregulatorach (choćby szczypcami). Nie powinno być żadnego luzu. Jeżeli luzy występuję na większości z nich, to bym wymienił wszystkie na nowe - ale to spory koszt. Luz na wszystkich sugeruje, że silnik eksploatowany był na złym oleju. Jeżeli luz jest na trzech - czterech, to bym...
Więc sprawdź na początek, czy cewki które zakładasz są poprawne. Jaką masz przerwę na świecy, jaki kolor ma iskra? Czy krzywka nie jest wytarta i zapewnia dostateczną przerwę na przerywaczu. Najpierw trzeba sprawdzić rzeczy najprostsze.
smarowanie jest ok.walek ma wytarte cztery krzywki od zaworow wydzechowych.kupilem walek od 1.9 jtd ,kurier z nim jedzie ale nie jestem pewny na 100 czy jest identyczny
I już wszystko ok. Dla zainteresowanych chciałbym opisac problem, który polegał w zasadzie na moim braku wiedzy i próbie połączenia dwóch różnych usterek. Czarne świece to wytarte krzywki na wałku rozrządu i w konsekwencji niedomykanie zaworów ( przynajmiej tak mi powiedzieli, ale to było już wcześniej) natomiast brak mocy przy większych prędkościach...
Przepływka , wtrysk , wytarty wałek rozrządu - piszę z doświadczenia , jak to miałem to mechanik obstawiał te rzeczy i wyszło na wałek wytarty na jednej krzywce.
Ja zrobiłem w ten sposób że skróciłem obieg paliwa, że tak powiem czyli zamiast z baku ciągnę paliwo z banieczki przez przewód na wszelki wypadek jakby, był gdzieś przewód przetarty od zbiornika, a jeżeli chodzi o sposób odpowietrzania to robię od samego początku w ten sposób, że luzuje przewody pompuje zakręcam i właśnie do momentu aż zacznie się...
Na chwile obecną nie da się określić co ma większą trwałość. Różne firmy mają lepsze i gorsze modele silników i benzynowych i diesla. Ale fakt jest taki że silniki mają coraz mniejszą trwałość. Z doświadczenia silnik VW 1,2 htp - benzyna 3 cylindry - jeden właściciel od początku, przebieg nieco ponad 100 000 km i już dwa razy robiony był remont głowicy...
Moim zdaniem problem tkwi w aparacie zapłonowym,krzywki które otwierają platynki są nierówno wytarte jeden obrót wału to pół obrotu rozrządu czyli co drugi obrót wału masz to samo wyprzedzenie zapłonu.
Witam. Posiadam samochód Seat Ibiza IV 1.9 105 km z 2008 roku BLS. Auto osłablo od dołu, dziwnie pracuje. Po zdjęciu pokrywy zaworów widać jakieś ślady na walkę oraz na oko widać różnice między krzywkami. Dodane zdjęcia w załączniku. Jaki polecacie założyć wałek i co oprócz walka jeszcze wymienić przy okazji? Pozdrawiam
Nad popychaczem jest jeszcze dźwigienka zaworowa jeśli odkręcisz nakrętkę i zdejmiesz ją,to będziesz mógł wtedy ruszyć popychaczem. W innym przypadku gdy dźwigienka jest założona i ruszasz popychaczem tzn,że popychacz jest już mocno wytarty przez wałek rozrządu i należy wymienić wszystkie.Sprawdź jeszcze wałek rozrządu,krzywki 3 i 4 cylindra w 100%...
Możliwe że popychacz się zapiekł i nie kasuje luzu, albo wytarła się krzywka na wałku rozrządu- dlatego polecam zacząć od zdjęcia pokrywy zaworów i kontroli wzrokowej :)
Krańcówki są wbudowane w przekładnię z tyłu siłownika - pod tylnym dekielkiem. Układzik składający się z 2 mikroswitchy i 2 diod jest lutowany - podłączony jest jako wyłącznik zatrzymujący silnik podłączony w konkretnej polaryzacji w krańcowych położeniach - na siłę można go rozlutować i uzyć do swoich celów. Te krancówki są raczej mało dokładne (oryginalnie...
Gdzie te wałki masz powycierane, bo ja tam za bardzo nie widzę, chodzi o krzywki?
Bo może koślawo chodzić od nierównej kompresji , w tdi pd potrafi wytrzeć się krzywka wałka że szklankę zje kolektor kolorowy potrafi być zabity na amen syfem . Plus wiejska technologia która radośnie zawitała do tych silników i nie wiadomo co tam i od czego siedzi po mity typu planujesz głowice to uszczelka grubsza.
Witam, mam silnik 110cc od quada. Pali bardzo ładnie, chodzi równo na niskich obrotach, gdy dam mu gazu to nie wchodzi na wysokie obroty, ale tez nie gaśnie. Na ssaniu działa poprawnie, pełna moc. Może to byc spowodowane wytartym wałkiem rozrządy na zaworze ssącym? Krzywka jest wytarta około 3mm. ustawiłem luzy obydwa na 0,05.
Wczoraj zdjelismy pokrywy górne i wałki są OK mają bardzo minimalne wytarcia na krzywkach. Zapomniałem napisać ze jak zaczęła kopcić to wciąła olej napewno minimum 1 litr. Na wolnych obrotach kopci na czarno a jak przygazuje to na niebiesko.
Zapomniałem napisać że był zmieniany silnik to i wałek bo były krzywki wytarte na dwóch, szklanki nowe, uszczelniacze pompowtryskow nowe i wyregolowane dobrze raczej na 100% ponieważ nie raz to robiłem
Są lekko starte i nie zazębiają się ze słupkiem w nowym pokrętle. Dlaczego to ma być zaraz problemem? Można załatwić nowy z odzysku programator każdy z mechaników AGD zapewne ma taki na stanie (lub przynajmniej tą krzywkę z wytartymi zębami - musi być taka sama)... Lub mając trochę inwencji twórczej :D Cienkim grotem lutownicy, a taki zapewne Masz...
MAT nie ma znaczenia i jakby krzywka była wytarta to ciśnienie będzie - czasami się zdarza, zawór przytarty tak samo. pzdr.
Sprawdź czy ci nie ubywa wody w zbiorniczku wyrównawczym, może poszła uszczelka pod głowicą i woda podlewa ci świece. Możliwe też że wytarła się krzywka na wałku rozrządu (wymieniałem dwa na którtch padły krzywki wydechowe) wtedy silnik nie ma pełnej mocy, świece obydwie są czrne a samochód staje podczas jazdy choć na wolnych obrotach pracował prawie...
krzywka simson łucznik krzywka wytarty przycisk
pomiar tranzystor mosfet dziwi trybie awaryjnym filtr corolla
wzmacniacz stereo lampki choinkowe
Pralka nie pobiera wody - błąd ECH Toyota Proace City Verso - Przycisk kłódka z ludzikiem