Chciałbym przedstawić prosty projekt małego falownika do silnika 3 fazowego o mocy około 400W. Widok falownika na poniższych zdjęciach https://obrazki.elektroda.pl/4490027600_... https://obrazki.elektroda.pl/6693319700_... https://obrazki.elektroda.pl/1893319700_... https://obrazki.elektroda.pl/2346682700_...
Witam Z tym ze obwody tłumiące na mosfetach mogły sobie radzić bo są do tego przystosowane, natomiast przez izolacje zaczyna płynąć duży prąd pojemnościowy, a nie jest ona przecież po to zrobiona, troche bardziej sie może zagrzała i po jakimś czasie zaczeła przebijać. Z resztą izolacje silnika są mało odporne na wyższe napięcie niż to na jakie jest...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
Sterownik wycieraczki tylnej szyby. W samochodzie Skoda Octavia (kombi) przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Uszkodzeniu uległ moduł sterujący silnika wycieraczki, znajdujący się wewnątrz obudowy przekładni. Silnik, przekładnia, moduł sterujący konstrukcyjnie stanowią jeden podzespół, i producent nie przewiduje jego naprawy. Koszt nowego zespołu...
Można zmierzyć prąd jaki pobiera gdy silnik jest podłączony do baterii 2,4V, następnie tak dobrać rezystor, żeby prąd przy zasilaniu układu szeregowego opornik-silnik był zbliżony. Szacunkowo rezystancje wyznaczysz zakładając że silnik stanowi zwarcie (prąd płynie tylko przez rezystor). Silnik może i wytrzyma 12V ale bardzo krótko. Nie jest przewidziany...
Silnik ma uzwojenie wykonane z cewek, a nie oporników. Niby oczywistość ale widzę jednak nikt tutaj tego nie ogarnia. Cewki maja to do siebie, że prąd przez nie płynący narasta w czasie. A to oznacza, że przy dużej częstotliwości przełączania trzeba będzie zapewnić dużo wyższe napięcie zasilania niż przy niskich obrotach aby uzyskać prąd cewki deklarowany...
Witam serdecznie. Mam pytanko o pewne zjawisko. Dokonując uruchomienia silników na pewnym obiekcie okazało się, iż silniki mają większy prąd znamionowy o około 10-15%. Czy to może być związane z tym, że dostarczane napięcie jest większe niż powinno? Między fazowe około 420 - 425V. Pozdrawiam serdecznie!
mam samochodzik zdalnie sterowany, czasami nachodzi mnie ochota zeby pojezdzic..::ale ten gruchot jezdzi szybciej niz moj zolw::>>jest jakis sposob na to aby wzmocnic napiecie podawane na silnik? probowalem dodac baterie ale swoje wazą - moze ktos ma prosty schemat wzmacniacza ktora doda pare (koni:)
Witam Mam silnik 18kW 3~ 440V, w czasie postoju podawane jest napiecie 40V przez trafo na uzwojenie celem suszenia silnika. Transformator ma 400VA, na wyjsciu trafo mam 10A pradu, strasznie sie grzeje transformator (okolo 90-100*C) Moje pytanie, czy dobrym rozwiazaniem bedzie zastosowanie trafo 440/40V 500VA lub wiekszy. ps przepraszam za brak polskich...
Jak wytłumaczyć zwiększony prąd obciążenia tuż po wzbudzeniu alternatora przy niskich obrotach? Dlaczego tak sie dzieje ? zamieszczam wykres gdzie dokladnie to widac https://obrazki.elektroda.pl/9115038000_...
Odszukałem PDF z opisem kitu AVT5358/2 i okazało się, że jest on oparty na sterowniku TA8435 i że już kiedyś odpowiadałem komuś na pytania związane z takim kitem, więc mogę nie tylko przytoczyć stosowny [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... ale i samemu przypomnieć sobie o co chodziło bez zaglądania do dokumentacji...
Czy coś się stanie jak podam napięcie, np 80v na silnik 24v, ale ograniczę prąd.
Witam. Proszę o sprawdzenie poprawności mojego rozumowania. Gdy zmniejszę obciążenie na wale silnika asynchronicznego, prędkość wirowania wirnika wzrośnie, zatem zmaleje poślizg, wskutek czego zmaleje częstotliwość z którą pole magnetyczne będzie przecinać uzwojenie wirnika. Tym samym zmaleje siła elektromotoryczna E2 indukowana w uzwojeniu wirnika,...
Witam, Mój problem trwa już około 3 lat z przerwami. Otóż sprawa wygląda tak, że mam przebicia (chyba) na kablach WN. Sprawa jest o tyle dziwna, że te kable wymieniałem w zeszłym roku na nowe i te nowe też miały po założeniu przebicia - ba po otworzeniu maski w całkowitej ciemności te kable po prostu świeciły - miały taką poświatę. Załamałem się, zacząłem...
Witam, Mam problem z układem sterowania silnikiem elektrycznym 12VDC. Na zakładzie mamy zamontowany regulator ciśnienia (zawór regulowany sinikiem 12VDC ok 1A) NA podstawie sygnału ze sterownika zawór reguluje ciśnienie (zawór się zamyka lub otwiera). Zawór jest otwierany i zamykany przez zmianę polaryzacji 12VDC (ze sterownika wychodzi zasilanie tego...
Witam, mam taki problem: Kupiłem synowi samochód zdalnie sterowany, padł mu silnik. W sklepie modelarskim sprzedający dał mi silnik "identyczny" z tym który mu przyniosłem do porównania. Oto ten silniczek: http://www.gimmik.pl/Silnik_szczotko... Macie w linku jego dane techniczne. Zamontowałem go,podłączyłem i działa lecz...
Muszę podwyższyć napięcie uzyskiwane z silnika od wentylatora chlodnicy z samochodu na napięcie bliskie 15 V DC. Silnik ten przy niskiej prędkości wiatru daje napięcie od 1,5-3V DC ptrzebuje schematu przetwornicy która by to napięcie podwyższyła do wartości umożliwiającej ładowanie standartowej baterii 12V znacznymi prądami. Istotne jest aby ta przetwornica...
Oczekuję pomocy w wyjaśnieniu zwiększonego poboru prądu przez silnik trójfazowy. Dane z tabliczki znamionowej: Producent: Unelec Francja | Typ: AN 90 ST4/PS Moc: 1,1 kW, | Ch 1,5 Napięcie: 220 / 380 V | Prąd: 5,2 / 3 A Obroty: 1415/min | Połączenie: gwiazda / trójkąt Silnik napędza wentylator i podczas jego 20-letniej pracy w okresach zimowych jego...
Cześć , mam wzmaka jak w opisie i ma dziwną usterkę, mianowicie na odpalonym silniku po włączeniu radia słychać załączenie przekaźnika , natomiast niema dźwięku, pojawia się jak zwiększę poziom głośności (napięcie 14,5 V), na zgaszonym silniku usterka rzadziej występuje(12,3v), na zasilaczu w domu nie wystąpiła wcale (11,8v) po wzmacniaczu widać ze...
Witam. Mam pytanie na temat zasilania silnika. Czy wie ktoś co się stanie gdy na silnik 12V DC podam napiecie na przykład 24V DC?
Dzień dobry. Ostatniego czasu borykam się z problemem paleniem świateł w motorowerze Ogar 200 z silnikiem jawka 50. Standardowo napięcie powinno wynosić 6 V a u mnie na niskich obrotach daje 20 V a na pełnym gazie prawie 40 V(mierzyłem miernikiem). Dawałem żarówki 6V, 12V, 24V wszystkie pali jeśli się doda więcej gazu. Co poradzilibyście mi zrobić z...
Posiadam silnik na magnesach trwałych 2700RPM 24V i 16A Czy jak dwukrotnie zwiększe napięcie zasilające do 48V i oczywiście jeśli bede pamietał aby nie przeciążać silnika tal aby maksymalnie ciągnął te 16A to czy może on tak pracować ? bo chyba nie bedzie sie bardziej grzał bo tu liczy sie prąd więc jedyne niebezpieczeństwo to takie że on jest zaprojektowany...
Witam, mam problem z przetwornicą jak w temacie. Podłączam ją do zapalniczki i gdy silnik nie pracuje, to wszystko jest dobrze. Jak tylko uruchomię silnik, co zwiększa w układzie elektrycznym napięcie z 12 do 14V - przetwornica grzeje się niesamowicie! Co ciekawe, przy większym odbiorniku prądu (90W) nie obserwuję tego zjawiska. Jak podłączam np tylko...
Proszę o pomoc w pozbyciu się wątpliwości, w zakładzie na maszynach obrotowych obraca się mały kompresor 24l do którego zasilanie jest doprowadzone z separatora- transformatora po którym są jeszcze szczotki po którym są jeszcze styczniki które to dopiero zasilają ten że kompresor , kompresory te często się przegrzewają , tzn. jest tak gorący że termik...
Witam, Zbudowałem własny silnik bezszczotkowy prądu stałego. Silnik składa się z jednej cewki oraz magnesów neodymowych zamontowanych na wale. Chciałbym wykonać na nim kilka pomiarów, a mianowicie, chcę przy pomocy zasilacza laboratoryjnego zmieniać napięcie zasilania i zmierzyć prąd elektryczny. Niestety miernik posiada straszną bezwładność i wartości...
Witam forumowiczów, na zaznaczonym na czerwono fragmencie schematu widać uzwojenie wtórne transformatora. Wg schematu powinno być tam 12V (niestety słaba jakość). Bez obciążenia jest 16V. To uzwojenie służy do zasilenia żarówek, gdy już je zamontuję napięcie spada do około 12V... Czy tak być powinno? http://obrazki.elektroda.pl/7710137700_1...
Instalacja? Jeśli masz na myśli instalację LPG to tak jak pisałem, po wypięciu jej z cewki i wyciągnięciu bezpieczników od inst. LPG też wystąpił ten problem, a więc raczej nie ona. Napięcie na uzwojenie pierwotne, z tego co widzę, idzie z sterownika zapłonu, przez moduł przy cewce, a sterownik podmieniony na inną sztukę, więc chyba nie on. No chyba,...
Ok, w pierwsze kolejności foto przeróbki zielonego... http://obrazki.elektroda.pl/6270339500_1... Musisz się upewnić, ze zaznaczone owalami kondensatory są przystosowane do nowego napięcia. Jeśli to są jakieś malutkie pojemności (a tak pewnie jest, bo to pewnie tylko filtrowanie, więc zakres pF/nF), to nie ma problemu, bo one mają wysokie...
Witam, jestem zielony w temacie elektryki, dlatego zwracam się o pomoc. Problem zaczął się jakiś tydzień temu gdy podczas szybszej jazdy zaczęła migać w nieregularnych odstępach czasu kontrolka braku ładowania. Gdy zatrzymałem się na światłach kontrolka zgasła i przez dalszą część drogi już się nie zapalała. Po jakichś 4 dniach kontrolka zaświeciła...
Tak, tak. A co powiesz na średnioenergetyczny plazmowy zapalacz mieszanki uwarstwionej w piątym wymiarze silnika Honky? Jak on wpisuje się w temat? robokop. Proponuję przeprowadzić powyższe porównanie dla WSK. BANANvanDYK oczywiście ma rację. Nawet wartości szczeliny powietrznej zgadzają się z serwisówką Simsona. To jedyny praktyczny, a przy tym banalnie...
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
To na niebiesko to jest napięcia zasilania minus napięcie wyindukowane w uzwojeniu silnika. Im wyższe obroty silnika tym większe napięcie wyindukowanie i ta "falka" jest większa tak jak to widać na ocylogramach. Przy PWM=90% jest to prawie równe napięciu zasilania (i tak być powinno bez obciążenia silnika).
Witam . Czy silnik posiada magnesy ,czy uzwojenie stojana ,i czy iskrzy jak podasz wyższe napięcie ponad 60V jak opisujesz.Jak ten silnik DC jest zasilany ,zasilacz czy bezpośrednio z sieci przez mostek prostowniczy.
I napięcie jest na tym uzwojeniu, a w zasadzie na uzwojeniach, bo podobno jest tam 2 takie. Napięcie rzędu 35-40V (at) 60-90obr/min. Z prądem słabiej bo te uzwojenie generuje wysokie napięcie ale malutki prądzik. Z Twojej wypowiedzi wynika ze powinienem przewinąć ten silnik podług uzwojenia wolnoobrotowego?? Pozdrawiam
Sterownik silnika krokowego powinien być zasilany możliwie wysokim napięciem, byle nie przekroczyć maksymalnego napięcia zasilania, rzecz jasna. Sterowanie uzwojenia silnika krokowego polega na ustalaniu pewnej wartości prądu tego uzwojenia, za pomocą regulacji impulsowej. Ponieważ wymuszenie jest napięciowe a obciążenie indukcyjne, przy ustalonej wartości...
Na uzwojeniu w trójkącie będzie 400V a w gwieździe będzie 230V. Możesz mi wyjaśnić skąd Ci się to wzięło? W trójkącie nigdy nie będzie wyższe napięcie niż w gwieździe dla tego samego silnika. Jeżeli silnik jest przystosowany do pracy w trójkącie przy napięciu 400 V, to znaczy że każde uzwojenie fazowe tego silnika jest przystosowane do zasilania właśnie...
A pomiary induktorem nie powinny być czasem wykonane na 1KV. ? Ponieważ na napięcie zasilające takie uzwojenie jest dobre dla najlepszego przypadku. Natomiast na przepięcia wysokiej energii w sieci już nie. Rozrzut rezystancji pomiarów uzwojeń mówi ze silnik, a w zasadzie jedno uzwojenie uległo przegrzaniu. Ogólnie wyniki nie są złe ale wydaje mi się...
Jedno uzwojenie jest zwarte. Trzeba sprawdzić też wartości rezystancji izolacji (przy wysokim napięciu więc multimetrem tego nie zrobisz) między uzwojeniami i między uzwojeniami a obudową. Już teraz silnik kwalifikuje się do przezwojenia, ale taniej będzie ten zezłomować i kupić nowy.
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
a moj silnik ma uzwojenia 51 Ohm wiec prad wychodzi kolo 0.23A na uzwojenie. na jakie napięcie pracy jest ten silnik , bo 51Ω na cewkę to raczej nie na 12V , chyba że to jakiś miniaturowy silnik krokowy jeżeli jest na wyższe napięcie pracy to mogą dziać się takie cuda , zakładam że program sterujący masz napisany prawidłowo
Ogólnie rzecz biorąc gaszenie, unieruchomienie takiego silnika polega na tym, aby zewrzeć do masy jedną z końcówek uzwojenia pierwotnego cewki wysokiego napięcia. Po prostu chodzi o to, aby cewka wysokiego napięcia nie generowała iskry I to by było na tyle.
Czy macie jakiś pomysł? Mamy, ale trzeba z głową działać a nie podpinać na pałę. Zacząc trzeba od budowy silnika - jeśli jest tam silnik z uzwojeniem o wielu odczepach to bepośrednio bym tego nie podpinał - mogą tam wystepować napięcia wyższe niż 230V, bo silnik działa jak autotransformator. Czyli: 1. Znajdujesz gdzie jest wspólny zacisk wszystkich...
Wygląda na to że to szary. Wyjdź z tego założenia - że skoro silnik jest na 230VAC - to podłączając napięcie pod najwyższą możliwą rezystancję w tym silniku nie powinien się spalić - niech popracuje w ten sposób kilka minut i sprawdź czy się grzeje - potem posprawdzaj pozostałe nieco mniejsze rezystancje (uzwojenia) względem szarego - silnik może się...
Witam. 1) Jeśli jest cewka w samochodzie, to ona wytwarza wysokie napięcie rzędu 10–20 kV, służące do zasilenia świecy zapłonowej w silniku benzynowym. Posiada uzwojenie pierwotne oraz wtórne. To uzwojenie wtórne zazwyczaj ma dużą liczbę zwojów i płynie tam niewielki prąd, ale moje pytanie jest bardziej takie: czy nie powinno to się nazywać transformatorem?...
Witam Zobacz oznaczenie na sprawnej płytce. Masz zapewne podłączony silnik i kondensator, dlatego masz napięcie wyższe, bo mierzysz między fazą a kondensatorem (kondensator wprowadza przesunięcie fazowe). A na odłączonym silniku i kondensatorze nie będzie takiego napięcia.
(at)PawelPawel125 Silnik o tej mocy i na to napięcie to z pewnością silnik reluktancyjny. W tego typu silniku prawidłowa regulacja obrotów jest niemal niemożliwa, przynajmiej układem fazowym, jaki użyłes. Silnik zawsze bedzie hałasowal, mniej czy wiecej, a podłaczenie kondensatora równolegle narazi uzwojenie silnika na spalenie. Reklama tego kitu,...
Tak, taka jest konstrukcja alternatora i ładowania. Ładowanie jest uzależnione od napięcia na światłach, w takim dużym skrócie myślowym można powiedzieć że napięcie ładowania jest niemal równe napięciu na oświetleniu. Nie jest to jednak w pełni właściwa interpretacja tego zjawiska, musiałbym się sporo rozpisać aby wytłumaczyć to zachowanie we wszystkich...
(at)azazelek111 Bo małe silniki pracują przy małych mocach, dlatego napięcie zasilania może być mniejsze, mniejsze natężenie prądu płynie przez uzwojenia. Z kolei przy małych silnikach na wyższe napięcia wzrastają wymagania dotyczace izolacji, a to jest nieekonomiczne dla producentów.
Kolego harmoniczna znaczy częstotliwość 2,3,4 itd x niższa lub wyższa od podstawowej. Tranzystorów nie słyszysz ale buczenie uzwojeń silnika. Przez siły elektrodynamiczne które powstają przy przepływie prądu uzwojenia delikatnie się przyciągają i odpychają i to słyszysz. Buczenie dużo zależy od częstotliwości, jeśli jeden pracuje na 35kHz a drugi na...
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
W sieciach średniego i wysokiego napięcia masz tylko fazy L1, L2 i L3, nie ma neutralnego. Dopiero Uzwojenia trafa pozwalają uzyskać takie połączenia, w których występuje lub nie neutralny. Dla urządzeń i maszyn zasilanych jednofazowo jest on potrzebny, jednak do przesyłu energii czy zasilania maszyn typu silnik czy urządzeń jak trafo niekoniecznie/wcale....
Teoretycznie (podkreślam - teoretycznie!) jest możliwe zwiększenie obrotów silnika bezszczotkowego o 10-20%. W praktyce jednak taki silnik może się albo spalić, albo rozsypać (tak - fizycznie rozsypać - konkretnie uzwojenia...) a na pewno znacznie szybciej się zużyje (Łożyska przede wszystkim). Chwilowo można - nikt Ci nie zabroni (Twój silnik, Twoje...
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
(at)claylomax Grzałka jest na pewno zasilana z sieci poprzez regulator fazowy. To są czerwone przewody. Silnik prawdopodobnie jest typu BLDC, wiec sterownik na PCB zasilane z transformatora. Nie znam się na elektronice, Więc właśnie. Raczej oddaj to do naprawy, komuś kto się zna. Pamiętaj, że zanim spaliło się uzwojenie transformatora, na układ poszło...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
1 W tych urządzeniach prędkość posuwu drutu jest regulowana w pewnym zakresie. Natomiast przy ładowaniu drutu podajnik pracuje z prędkością maksymalną toteż napięcie będzie wyższe niż w przypadku ustawienia niższej wartości posuwu i wyzwalania z przycisku na uchwycie. Jeżeli ustawisz na spawarce maksymalny posuw i po wyzwoleniu palnikiem posuwu pokaże...
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
No tak ale silnik, którym chcę sterować przyjmuje mak napięcie 4,1V. W takim wypadku nie mogę użyć tego mostka do sterowania silnikiem? Możesz używać, musisz jednak sterować mostek sygnałem PWM o współczynniku wypełnienia odpowiednio mniejszym niż 100 %. Krótkotrwałe impulsy wyższego napięcia nie przeszkadzają silnikowi, są całkowane na indukcyjności...
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Dlatego jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki,gdyż drugi koniec uzwojenia podawany jest przewodem wysokiego napięcia na świecę. Nic nie jest "masowane". Wszystkie wyprowadzenia cewki są izolowane od obudowy. Cewka z zupełnie izolowanym uzwojeniem WN ma po prostu dwa wyprowadzenia na kabel WN. Obwód prądu iskry zamyka między...
Czy będziesz robił podobnie do #328? Nic nie pisałeś odnośnie prądnicy, od tamtego czasu. Moim zdaniem łatwiej sobie poradzić z za wysokim napięciem, niż z za niskim, dlatego zalecał bym cieńszy drut, więcej zwojów wejdzie. Czy drut będzie cieńszy, czy grubszy, moc uzwojenia zajmującego taką samą objętość, będzie podobna.
To jest silnik na napięcie 80 - 100V prądu zmiennego 50Hz , i nie ma nic wspólnego z hallotronami! W oryginale (Revox) był zasilany z odczepu uzwojenia pierwotnego transformatora sieciowego. Ze schematu wynika, że uzwojenie główne jest między żółtym a zielonym, więc może mieć niższą oporność. Oporności między szarym a pozostałymi końcami powinny być...
zrozumialam, ze z biegunowosci i przy znanej predkosci jestem w stanie policzyc napiecie przy jakim bedzie dzialac moj silnik, Co ma piernik do wiatraka, liczba par biegunów determinuje prędkość obrotową silnika. Jeżeli zależy nam na niskiej prędkości obrotowej to buduje się silnik wielobiegunowy, jeżeli na wysokich obrotach silnik dwubiegunowy. Klasyczny...
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
Jeżeli dobrze rozumuje chcesz silnikiem 1fazowym poprzez przekładnie pasową napędzać jakiś inny silnik ? Jeżeli tak to nic nie stoi na przeszkodzie abyś nim kręcił, nic się nie spali jeżeli przez jego uzwojenia prąd nie popłynie, chyba żeby napięcie podskoczyło sporo ponad nominał w wyniku zbyt wysokiej prędkości a do uzwojenia podłączone były kondensatory.
napięcie przez uzwojenie silnika napięcie uzwojenie silnika wyższe napięcie ładowania
marek silnik motorola unlock kodem samsung blade wydruki
nissan terrano2 diagbox wersja
Pulsujące palniki w płycie gazowej - przyczyny i rozwiązania Hako V490 – lata produkcji traktorka komunalnego, numery seryjne, silniki ILO/MAG, Hatz