Jesli chciałbym przemiennie korzystać z zasilania 12v i 21v (mam taki akumulator) to każdorazowo przy zmianie źródła energii musiałbym przestawiać potencjometr na sterowniku? Nie, nie ma takiej potrzeby! Zauważ że regulację prądu silnik (a w zasadzie napięcia na potencjometrze) dokonuje się bez podłączonych silników i do określenia wartości regulowanego...
270-320uF 110V AC 60Hz Musi to być kondensator rozruchowy. Może być na wyższe napięcie.
Witam Sterownik ma aktywną kontrolę prądu, więc będzie bezpieczny dla silnika, można stosować wyższe napięcie zasilania nawet do 35V. Wyższe napięcie powoduje szybsze narastanie prądu w cewkach silnika co jest istotne przy wyższych obrotach. Ten sterownik od strony silnika wymaga o ile pamiętam minimum 8V. Na płytce jest potencjometr do ustawienia maksymalnego...
Opornik jak najbardziej sie nadaje. Silnik elektryczny składa się w z połączonych szeregowo indukcyjności i rezystancji. Im wyższe obroty silnika tym w indukcyjności wytwarza sie wyższe napięcie, które ma "przeciwny kierunek" do napięcia podłączonego do silnika. Na rezystancji mamy wtedy mniejsze napięcie a więc także i mniejszy prąd. Ogólnie można...
Nie, to tylko odczyt. 5V podaje ECU. Tam siedzi nietypowa sonda tytanowa, rezystancyjna, im bardziej obogo tym wyższe napięcie. Chyba tylko ten jeden silnik z Oplowskich taką miał.
To na niebiesko to jest napięcia zasilania minus napięcie wyindukowane w uzwojeniu silnika. Im wyższe obroty silnika tym większe napięcie wyindukowanie i ta "falka" jest większa tak jak to widać na ocylogramach. Przy PWM=90% jest to prawie równe napięciu zasilania (i tak być powinno bez obciążenia silnika).
L293 trzeba zasilać, napięcie musi być wyższe niż 3,5 V, napięcie na wyjściu dla silnika też jest wyższe o 1 V niż napięcie maks. silnika.
Witam . Czy silnik posiada magnesy ,czy uzwojenie stojana ,i czy iskrzy jak podasz wyższe napięcie ponad 60V jak opisujesz.Jak ten silnik DC jest zasilany ,zasilacz czy bezpośrednio z sieci przez mostek prostowniczy.
Aby zwiększyć moc, dla stałej konstrukcji prądnicy tzn. nie zmieniasz grubości drutu i ilości zwojów cewek należy podnieść U. I= const. podnosisz U, rośnie moc. Pozostaje kwestia magazynowania energii w akumulatorach i tu masz możliwości: 12V, 24V, 48V, ....., pamiętając, że im wyższe napięcie wyższa moc przy tym samym prądzie.
Powinno być ok, tylko kondensator musisz mieć na odpowiednio wyższe napięcie.
wyższa wartość napięcia zasilającego silnik powoduje szybsze narastanie prądu w cewkach silnika co poprawia dynamikę silnika , sterowniki CNC kontroluje wartość prądu cewek i ta nie może być przekroczona ( parametr silnika ) minimalna wartość napięcia zasilnia powinna być na poziomie wartości znamionowej silnika może być wyższa w rozsądnych granicach...
Przez wirnik płynie prąd wzbudzenia. Do stojana z trójfazowymi uzwojeniami podłączysz napięcie. Stojan wytwarza wirujące pole magnetyczne. To pole oddziałując z polem wirnika sprawia, że wirnik zaczyna się obracać z prędkością synchroniczną. Wirnik który wytwarza stałe pole, obracając się wytwarza pole wirujące (pole wiruje razem z wirnikiem). Natężenie...
Jak nie świeci kontrolka ładowania to w/g Ciebie jest OK? Jakie masz napięcie na wolnych i wyższych obrotach silnika?
chyba nie do końca masz wszystko opanowane / przeczytane , najważniejszą sprawą dla silnika krokowego jest nie przekraczanie max. wartości prądu natomiast wyższe napięcie znacznie poprawia dynamikę silnika , dlatego tak ważna jest kontrola prądu przez sterownik na zasadzie PWM lub czoperowej , oczywiście napięcie musi być w rozsądnych granicach min....
Skończył Ci się katalizator i sterownik widzi przerwę w obwodzie elektrozaworu koła zmiennych faz rozrządu. Napięcie na drugiej sondzie powinno się też trochę zmieniać przy dawaniu gazu w podłogę czy przy hamowaniu silnikiem. Powinno być też wyższe napięcie na niej przez jakiś czas na zimnym silniku. Jeżeli cały czas trzyma 0,45V to może być uszkodzona...
pamiętaj że stosując silniki o innej ilości kroków musisz zmienić częstotliwość sekwencji sterującej , w tej chwili masz 48 kroków na obrót , przy silniku z 1,8°/ krok potrzebujesz 200 kroków na obrót , chyba że nie zależy Ci na prędkości obrotowej w sterowniku najważniejsza jest kontrola prądu silnika , idealna jest praca czoperowa lub pwm , napięcie...
Nawet jak będzie wyższe napięcie to daj w linie zasilania silnika z 4 diody szeregowo ( 5A ) na każdej spadek U około 0,7V
Będzie działał, ale napięcie wyjściowe będzie proporcjonalnie wyższe. To tylko transformator o regulowanej przekładni z prostownikiem.
Ten alternator, który ma ustawione wyższe napięcie regulatora będzie najbardziej obciążony. Tyle -zamykam.
Witam. Budowa falownika o takich parametrach zwłaszcza 3 fazowego nie jest zadaniem prostym zwłaszcza dla początkującego. Niektóre falowniki wektorowe umożliwiają ograniczenie napięcia wyjściowego ale nie w tak dużym zakresie. Inna metodą było by zastosowanie transformatora 3 fazowego wpiętego pomiędzy falownik a silnik jednak rozwiązanie to pogorszy...
Zanik świecenia się lampki wskażnika ładowania oznacza że obroty silnika a zarazem prądnicy co ma miejsce już przy średnich obrotach i napięcie na prądnicy jest wyższe od napięcia akumulatora i następuje ładowanie akumulatora.Przy obrotach jałowych silnika nie ma możliwości ładowania gdyż elektromagnes nie ściągnie kotwicy wyłącznika prądu zwrotnego...
Jeśli silnik 230/400 50Hz podłączymy w gwiazdę to częstotliwość załamania wynosi 50Hz. Oznacza to że możemy zwiększać częstotliwość powyżej 50Hz ale spada moment. Jeśli taki sam silnik podłączymy w trójkąt to częstotliwość załomu wynosi 87Hz. Czyli regulacja od 0 do 87Hz. W falowniku trzeba ustawić napięcie 3x230V. W takim przypadku przy 50Hz napięcie...
a moj silnik ma uzwojenia 51 Ohm wiec prad wychodzi kolo 0.23A na uzwojenie. na jakie napięcie pracy jest ten silnik , bo 51Ω na cewkę to raczej nie na 12V , chyba że to jakiś miniaturowy silnik krokowy jeżeli jest na wyższe napięcie pracy to mogą dziać się takie cuda , zakładam że program sterujący masz napisany prawidłowo
Witam Z tym ze obwody tłumiące na mosfetach mogły sobie radzić bo są do tego przystosowane, natomiast przez izolacje zaczyna płynąć duży prąd pojemnościowy, a nie jest ona przecież po to zrobiona, troche bardziej sie może zagrzała i po jakimś czasie zaczeła przebijać. Z resztą izolacje silnika są mało odporne na wyższe napięcie niż to na jakie jest...
Sprawdzenie proste. Wstrzyknij mu przez odmę benzyny i pokręć. Jak zapali to wina gaźnika. Jak nie to usterka mechaniczna silnika lub źle podłączone przewody wysokiego napięcia.
Musi się szybciej kręcić, albo trzeba użyć innego silnika. Szybsze obroty możesz uzyskać stosując przekładnię, albo zmieniając turbinę. Inny silnik mógł by mieć nominalne napięcie wyższe, albo niższe nominalne obroty.
Schemat jest prawidłowy tyle że nie nadaje się do podłączenia wprost do prądnicy bo ta daje napięcie przemienne - trzeba zastosować prostownik półokresowy (bo mostka nie ma jak). Jesteś pewny, że max napięcie wyjściowe to ok. 200V? Ja myślę że to raczej mało prawdopodobne. Taka wartość wynikła zapewne z tego, że częstotliwość napięcia zmienia się wraz...
Na youtube ktoś robił wiertarke z silnika 12V i jakoś mu ładnie wszystko wierciła. Jeszcze pytanie im wyższe napięcie ma silnik to tym lepiej i z większą mocą będzie on pracował? Prawdopodobnie ten silnik, który widziałeś był przerobiony a obudowa pozostała ta sama. Im wyższe napięcie większy prąd czyli szybsze zużycie silnika spalisz uzwojenia. Nie...
Witam Proszę mi powiedzieć jaka jest różnica między napięciem 230V a 400V Co daje to wyższe napięcie. Np silniki jeden 230 drugi 400V i oba mają np 1kw czym one się różnią?
Wszystko się da, oczywiście jeśli poszczególne elementy są do siebie dopasowane. Silnik jak rozumiem 12V? A bateria (akumulator) od hulajnogi ile? Tu pewnie będzie problem bo w większości są to baterie na wyższe napięcie. Podaj dokładnie typy, silnika i baterii.
BTW wzmacniacza radzę użyć typu rail-to-rail. Mniejsze straty mostka i wyższe napięcie silnika. Ten silnik spokojnie kręci zaworem i przy 12v, do tego będzie pewność że nie "przestrzeli " histerezy oraz odejdzie potrzeba stosowania PWM. Dodano po 6 Zamiast diod BAT85 przy cewkach przekaźnika proponuję dać również 1N4148. Różnica między diodami w tym...
Druga, większa pojemność - większy zasięg. Na pierwszej lepsze osiąg Osiągi takie same, nawet na drugiej mogą być lepsze.o ile ogniwa LG M50LT 5000mAh, są pewne. Pierwsza ma wyższe napięcie pracy. Tym samym osiągi silnika ulegną zwiększeniu. A dywagacje na temat ogniw możesz sobie podarować bo nic o nich nie wiesz. Nie masz pojęcia czy nowe, czy z...
(at)jarek2140 Rób tak dalej a będziesz szukał następnego alternatora albo naprawiał ten. Nie wolno odłączać alternatora od instalacji auta tak jak ty to robisz. Alternator musi pracować pod obciążeniem, inaczej może dojść do uszkodzeń mostka prostowniczego. Chcesz sprawdzić czy jest ładowanie - to mierz napięcie na podłączonym przewodzie. Jeżeli w czasie...
Witam, zawodowym elektronikiem nie jestem, ale wydaje mi się, że czym silnik szybciej się kręci tym wyższe napięcie. Jeśli chodzi o biegunowość to wystarczył by mostek z diod. Jeśli chodzi o 1A to nie wiem, czy ten silnik nie byłby zbyt duży, do komórki mogło by być mniej, ale należało by się zastanowić nad ergonomią i wielkościa. Pozdrawiam.
I znowu dyskusja na pytanie. Po prostu muszę muszę mieć na wyższe napięcie.
Witam Zobacz oznaczenie na sprawnej płytce. Masz zapewne podłączony silnik i kondensator, dlatego masz napięcie wyższe, bo mierzysz między fazą a kondensatorem (kondensator wprowadza przesunięcie fazowe). A na odłączonym silniku i kondensatorze nie będzie takiego napięcia.
Dioda prostownicza (w skrzynce) jest sprawna. Na rozładowanym akumulatorze (sprawnym) napięcie zawsze będzie niechętnie wzrastać przy ładowaniu, dlatego pomiar napięcia ładowania (te w granicach 14.4 V) będzie możliwy tylko przy w pełni naładowanym akumulatorze. Takie uproszczone rozwiązanie ładowania w silnikach AM6 nie posiada kontroli napięcia ładowania...
Tak... są takie, które mogą pracować jako generator. Tylko, żeby taki silnik coś ładował, to musi się odpowiednio szybko obracać z odpowiednią siłą mechaniczną. To niestety konieczny wymóg. A tego w tym wypadku nie uzyskasz. Obrót silnika będzie za słaby i za wolny by coś wygenerować. Do ładowania akumulatora musisz mieć odpowiednie napięcie, wyższe...
To nie ma być silnik. Chciałbym żeby to był generator prądu jednofazowy, który będzie miał wyższe napięcie niż teraz jako 3 fazowy.
Mnie natomiast zastanawia dlaczego silnik był skojarzony w gwiazdę, jaki ktoś miał powód aby tak zrobić? Może nie potrzebował tak dużej mocy? Może nie umiał podłączyć przełącznika gwiazda-trójkąt? Może ktoś miał zbyt małe zabezpieczenia i nie dało się go używać w trójkącie? Może dlatego, że się spalił, a mógł się spalić, bo silnik na 380V + do tego...
W większości wypadków zasilanie takiego silniczka (zdjęcie) w suszarce odbywa się z odczepu spirali oporowej i mostka. Czasem stosowany jest dodatkowo kondensator elektrolityczny po mostku. W takim wypadku regulacja fazowa po stronie zasilania sieciowego sprawdzi się. Można co najwyżej wymienić (o ile jest) ten elektrolit na podobną pojemność, ale na...
A jakie napięcia mają silniki w tych dużych wózkach? pewnie rzędu kilkudziesięciu V. Zauwazyłem że w silnikach na wyższe napięcia aż do 230V stosuje się szczotki z przewagą węgla, Mają one większą rezystancję co poprawia warunki komutacji (iskrzenia w momencie zwierania przez szczotkę dwóch kolejnych wycinków komutatora), spadek napięcia na szczotkach...
Silnik krokowy steruje się prądem, a wartość napięcia dobiera sterownik silnika. Czym wyższe napięcie dostarczone do sterownika, tym większe możliwości będzie miał sterownik aby bardziej optymalnie wysterować silnik.
l293 za bardzo nie nadaje się dla takiego prądu silnika , druga sprawa to problem z radiatorem dla obudowy DIL przecież nie ma żadnego problemy zasilić układ wyższym napięciem , silnikowi nic się nie stanie , ważny jest prąd silnika który masz regulowany w sterowniku z tymi układami
Czyli jednak silnik? Mierzyłeś może jaki prąd pobierał przy 2 V po myciu (z ciekawości pytam)? "Ćwierkanie" to nic innego jak efekt akustyczny silnika (ów) po prostu silnik zsilany jest (jak wspominałem) sygnałem PWM - to takie "szpilki" napięcia o różnym wypełnieniu - im wypełnienie większe, a przebieg przypomina bardziej prostokąt niż szpilkę, tym...
To napięcie nominalne silnika. Zwykle musisz mu zapewnić napięcie wyższe, bo w czasie pracy wydajność ogniw spada i razem z nimi napięcie. Poza tym, silniki szczotkowe mają sporą tolerancję na przewoltowanie. Silniki 7,2V "pójdą" nawet i na 9V. Więc tolerancja jest znaczna. Regulator zadba o sterowanie silnikiem. Ważne, żeby obsługiwał źródło napięcia...
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
(at)azazelek111 Bo małe silniki pracują przy małych mocach, dlatego napięcie zasilania może być mniejsze, mniejsze natężenie prądu płynie przez uzwojenia. Z kolei przy małych silnikach na wyższe napięcia wzrastają wymagania dotyczace izolacji, a to jest nieekonomiczne dla producentów.
Sprawdź napięcie ładowania na uruchomionym silniku
Zależy o jakich mówisz napięciach, bo z prądami nie jest tak trudno. Wyższe prądy można uzyskać łącząc równolegle po kilka tranzystorów. Można dać również tranzystory na wyższe napięcie.
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
Czy macie jakiś pomysł? Mamy, ale trzeba z głową działać a nie podpinać na pałę. Zacząc trzeba od budowy silnika - jeśli jest tam silnik z uzwojeniem o wielu odczepach to bepośrednio bym tego nie podpinał - mogą tam wystepować napięcia wyższe niż 230V, bo silnik działa jak autotransformator. Czyli: 1. Znajdujesz gdzie jest wspólny zacisk wszystkich...
Im mniej zwojów tym wyższe napięcie potrzebne. Dobrze by było też odwracać polaryzację, by raz wciągał a raz wyrzucał rdzeń... A czy R2/3/8/10, czy V2/4/8/12 to bez różnicy... Cewki mniej więcej będą takie same. Jak i wszystko inne... No to widzę że nie tylko nowe silniki tworzycie ale i jakaś nowa fizyka powstaje..im mniej zwojów tym wyższe napięcie.
No bo to są gołe diody LED, bez żadnego ograniczenia prądu. Trzeba ograniczyć prąd do wartości 900mA, zwłaszcza gdy pracuje silnik a napięcie jest wyższe. Zmierz napięcie w instalacji przy pracującym silniku O chłodzeni napisano.
Weź stare na wzór. Wielkość i rozstaw mają tu znaczenie (ciasno..). Napięcie może być wyższe.
Moc silnika będzie zachowana przy podłączeniu w trójkąt,jak i w gwiazdę. Nie stosuje się bezpośredniego włączenia silnika pod napięcie przy połączeniu w trójkąt ze względu na wielokrotnie wyższe prądy rozruchowe niż przy pracy w "gwieżdzie".Jeżeli obciążeniem silnika jest np:wentylator lub turbina stosuje się przy rozruchu przełącznik gwiazda-trójkąt....
A jaki masz schemat elektryczny sterownia silnikiem? Skoro na jednym uzwojeniu nie daje rady a na dwóch tak to może za mało prądu dostaje na jedno uzwojenie? Kolejna sprawa to jaka częstotliwość impulsów? Im wyższa tym wyższe napięcie potrzebne.
Montaż kompensacji przy trafo nie ma wpływu na napędy przekształtnikowe i silniki DC. Na pewno w ten sposób ich nie spalisz. Natomiast kondensatory mogą strzelać ze względu na duży poziom harmonicznych. Dobrze jest kupić kondensatory na wyższe napięcie i do pracy przy podwyższonym THDU, ewentualnie na zasilaniu kondensatorów zastosować dławiki do ograniczenia...
Sprawdź jakie napięcie widzi ECM na potencjometrze klap. Musi się zawierać pomiędzy 0.3V do max 4.95V , czyli na włączonym zapłonie napięcie musi być wyższe niż 0.2V a po odpaleniu silnika napięcie nie może przekroczyć 4.95V. W każdej temperaturze !! . Jeżeli nie jest tak , jak napisałem , to kombinuj z zakresem pracy cięgna klap twinport...
Komparator napięcia LM311. Do wejścia nieodwracającego (+) podałem napięcie z zasilania przez dzielnik napięcia i potencjometr P. Na wejście odwracające (-) podałem również napięcie z zasilanie przez dzielnik napięcia i podłączyłem równolegle do drugiego opornika kondensator. Za pomoce potencjometru P ustawiłem wyższe napięcie na wejściu nieodwracającym...
Tak, masy należy połączyć ze sobą. Natomiast wyższe napięcie tylko na pin 8 układu L293. Aha, układ najlepiej weź wersji L293D, ma on wbudowane diody zabezpieczające przed uszkodzeniem układu przy zmianie kierunku obrotów silnika. Jeśli masz wersje L293B to musisz sobie zmontować takie zabezpieczenie z diod. Z doświadczenia powiem, że lepszy efekt uzyskasz...
Jeśli masz tam chopper to stabilizator nie jest potrzebny, nawet szkoda było by marnować napięcie i tracić moc w stabilizatorze, chopper umożliwia regulację prądu bez strat, a regulacja napięcia odbywa się automatycznie tak aby mieć do dyspozycji maksymalny moment obrotowy, bez ryzyka przegrzania silnika. Jeśli nie masz chopper'a, to masz problem, chyba...
Człowieku nie piszę o Twych postach "bzdury"! Nie masz wiedzy to się nie wypowiadaj! Aby nie kończyć obrażającymi słowami to przekaże trochę wiedzy: 1. Stosujemy technikę zwaną 87Hz. 2. Falownik należy zastosować taki aby odpowiadał parametrom prądu znamionowego silnika (nie mocy). 3. Ustawiamy parametry częstotliwości załomu na wartość 87 Hz. 4. Jeśli...
Trzeba zasilić 18V wtedy można pomówić o znamionowej pracy silnikowej. Sąsiad ma kosiarkę z silnikiem 126p, dwie prądnice od c-330 napędzają noże z przodu i mają przyspawane płaskowniki dla lepszego odprowadzenia ciepła i wymienione wentylatory, na te od prądnic od poloneza. Zasilaa do prądnica od Kraza napędzana z silnika. Coś przebąkiwał o przeróbce...
teraz schemat masz poprawnie , oczywiście możesz mieć dwa zasilania przy jednym przecież nie ma żadnego problemu z doborem napięcia dla silników , stabilizator LM7805 zapewnia napięcie 5V , napięciem przed stabilizatorem zasilasz stopień mocy mostka H a więc silniki jedyny warunek dla serii LM78XX to napięcie wejściowe musi być wyższe o ok 2-2,5V od...
W klimatyzatorach jednofazowych nie stosuje się silników na napięcia wyższe niż 230V ponieważ wymagało by to zastosowania boostera napięciowego, a to zmniejszyło by sprawność całego układu. Prościej nawinąć silnik na takie napięcie znamionowe przy 50Hz aby po podniesieniu częstotliwości nie było wymagane zasilanie go napięciem wyższym niż 230V. Silnik...
Nie we wszystkich, i nie od temperatury otoczenia a samego regulatora, co nie ma większego sensu, bo regulator w gorącej komorze silnika a akumulator na mrozie i powinien dostać wtedy wyższe napięcie.
Co dziwnego po wymianie regulatora jest to samo!!
Tylko ten stojan jest mały. Przygotowany do smukłego wysokoobrotowego wirnika. Dwa przezwajajac wirnik wypadało by użyć cieńszego drutu by nawinąć więcej zwojów co rownało by się wyższemu napięciu. To już chyba prościej zrobić amrykankę na tylniej piaście od golfa 4 starej feldze.
To jest silnik na napięcie 80 - 100V prądu zmiennego 50Hz , i nie ma nic wspólnego z hallotronami! W oryginale (Revox) był zasilany z odczepu uzwojenia pierwotnego transformatora sieciowego. Ze schematu wynika, że uzwojenie główne jest między żółtym a zielonym, więc może mieć niższą oporność. Oporności między szarym a pozostałymi końcami powinny być...
Witajcie, spotkałem się z takim oznaczeniem na silniku trójfazowym D/Y 220-240V - 380-420V, czy taki silnik pracuje w układzie trójkąta na 220V a w gwiazdę na 380V :?: czy silnik powinien pracować w trójkącie właśnie na wyższe napięcie 380V :?: Silnik połączony w gwiazdę, chodzi mi o układ blaszek zwartych tych uzwojeń, czy to wtedy będzie SZTUCZNY...
Czy ktoś tu pamięta, jakie przebiegi generuje sterownik silnika krokowego z mikrokrokami? Tam ideałem byłby sinus i cosinus. Ale taki sterownik jest raczej dostosowany do tego, by mieć napięcie zasilania dużo wyższe, niż potrzebuje silnik. Działa jak przetwornica "buck" (step-down), wykorzystująca indukcyjność cewek silnika w roli dławika. I stabilizuje...
1. czy zastosować jakieś oporniki, by ograniczyć prąd ładowania kondensatorów, by nie uszkodzić mostka? 2. czy potrzebny jest jakiś opornik do ogr. prądu rozładowania, by nie uszkodzić silnika? 3. czy kondensatory mogą być pod napięciem całe tygodnie, miesiące bez rozładowania? (Bo przecież różnie to jest z wyłączeniami sieci) 4.czy przekaźnik miniaturowy...
Napięcie takie jest gdy silnik zgaszony a kluczyk włączony zapłon . światła czasem lekko przygasają . 25 V na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie to raczej nie jest możliwe. W takiej sytuacji napięcie nie powinno być wyższe niż 12,5 V, gdyż normalnie, w Fabii I źródłem energii jest bateria 12 V. Prawdopodobnie mierzysz uszkodzonym miernikiem lub...
Późno piszę, lecz panowie zobaczcie, jakie prądy są przy 12V, 24V, 36V i wyżej. Okaże się, że im wyższe napięcie, tym mniejszy prąd pobiera silnik.
Spróbuj w szereg z białym kabelkiem wstawić diodę jedną lub dwie być może wyższe napięcie podczas pracy silnika (ładowanie) knoci coś w tym "psełodo" module.
Witam panowie. Czy ktoś z Was myślał o przewinięciu silnika na wyższe napięcie? Czy jest to w ogóle możliwe i opłacalne? I jeszcze raz proszę o podrzucenie pomysłu na zabezpieczenie przed przeciążeniem silników.
schemat optoizolacji mam ze strony ottop, ze schematu zrobionym w Eagle, odczytać potrafię, ale tam podana jest wartosc rezystancji albo pojemności. Przy zamawianiu elementów powinienem wiedzieć ile W, V... Na schemacie nie ma nic szczególnego. Wszystkie rezystory o mocy 0,25W i trzy kondensatory ceramiczne. Są jeszcze trzy drabinki rezystorów które...
Szukaj diody na dowolne napięcie, ale na wyższe natężenie (ampery) niż ma silnik.
Da radę. Patrz na moc nie napięcie. Czyli ilość ciepła jak się wydzieli. Mają wyższe napięcie tym lepiej w końcu ta amperozwoje ciągną.
Na uzwojeniu w trójkącie będzie 400V a w gwieździe będzie 230V. Możesz mi wyjaśnić skąd Ci się to wzięło? W trójkącie nigdy nie będzie wyższe napięcie niż w gwieździe dla tego samego silnika. Jeżeli silnik jest przystosowany do pracy w trójkącie przy napięciu 400 V, to znaczy że każde uzwojenie fazowe tego silnika jest przystosowane do zasilania właśnie...
Jeśli masz woltomierz, to zmierz napięcia na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i silniku pracującym na wolnych obrotach. To drugie powinno być wyraźnie wyższe.
Robiliśmy kiedyś z kolegą pojazd na silniku od bartona e-max. On na 72V NIE POJEDZIE szybciej. Albo akumulator o wyższym napięciu albo przewinięcie silnika
Zamiast na krawędź nakieruj czujnik na powierzchnię talerza, wtedy lepiej działa. Możesz np zapalać/gasić leda w przerwaniu od czujnika i ręcznie pokręcić talerzem, wyłapiesz wtedy czy przerwanie wywoływane jest dokładnie raz na obrót. Obroty zwiększysz dając wyższe napięcie na silnik. Mój hdd wyciąga 3700 rpm przy 5v i w sumie takie obroty są jeszcze...
Dodatkowo, odzysk energii będzie działał tylko w przypadku, gdy SEM silnika działającego w trybie prądnicowym będzie wyższa od napięcia zasilającego.
Silniki zasila się prądowo, TB6600 również impulsowo steruje prądem. Im wyższe zasilanie tym szybsze narastanie prądu w uzwojeniach i wyższa maksymalna prędkość obrotowa silnika - właśnie dlatego robi się silniki na niskie napięcia, a zasila wyższymi.
Chodzi o to że po włączeniu decka silnik pracuje niezależnie od tego czy odtwarza czy nie i wtedy słychać pracujący silnik w głośnikach. Rozumiem że wymiana tych kondensatorów (wszystkie na wyższe napięcie) powinna pomóc?
Przerobiłem baterie z 7s na 8s Lion rower jedzie już 28km/h pobiera 250W. Dane znamionowe silnika 24V 350W Czy ktoś wie jak wpłynie wyższe napięcie na silnik gdy zwiększe baterie do 9celi po naładowaniu 37V bez przekraczania mocy znamionowej silnika? Myślę że wtedy już by jechał max te 35km/h Bo po dodaniu jednej celi prędkość wzrosła o 4km Co do sterownika...
podczas jazdy na nominalnym aku jęczą i zawodzą. Zwiększenie napięcia (mocy silnika) na pewno im bardzo skróci żywot. Zgadza się, wyższe napięcie spowoduje większe naprężenia mechaniczne i zaraz polecą zęby w przekładni.
Jeździłem na oryginalnych BOSCH'ach dwuelektrodowych jak producent przykazał, ale od czasu gdy poleciała cewka zapłonowa i kiedy przeczytałem artykuł o różnicach w zapalaniu mieszanki benzyny z powietrzem i LPG przerzuciłem się na jednoelektrodowe NGK'i. Przerwę zmniejszyłem o ok. 0,2mm tak aby napięcie iskry zmniejszyło się do poziomu odpowiadającego...
Mi dokładność "jak w zegarku" nie jest potrzebna i tak najprawdopodobniej dam krańcówkę. Jest to prosty posuw liniowy na pasku zębatym i silnik ma zakręcić wałem powiedzmy 20 obrotów w prawo, 5 w lewo, 20 w prawo i wrócić do pozycji wyjściowej tj. 35 w lewo. Czyli mogę podłączyć ten zasilacz i jeśli efekt będzie mnie zadowalał to mogę tak zostawić...
Nie wiem czy przekładnia zda egzamin, opory będą takie że nie upchasz autka. Problem jest w sprawności tak małych silników. Można spróbować z silnikiem na wyższe napięcie ale w takim przypadku silnik zasilany z baterii będzie oczywiście obracał się wolniej.
Tak jak napisał AdamC obroty silnika adapterowego wynikają z częstotliwości sieci. A napięcie i tak masz już trochę wyższe bo 230V, a silnik jest stary na 220V. Jak widzisz, to nie pomaga. Jeśli kreci się za wolno, to ma za duży poślizg. Biorąc pod uwagę ile to ma lat, to ma pełne prawo mieć gdzieś za duże opory. Nie wiadomo jaka była skuteczność Twojego...
...chciałbym znaleść jakiś zamiennik łatwiej dostępny... IRL2203 są dostępne w TME. Niestety, ich "logiczność" nie oznacza sterowania poziomami 0, +5V. Na bramkę sterującą i tak trzeba podać napięcie o 30% wyższe niż napięcie zasilania silnika, tak jak w zwykłych MOSFET'ach. Nie napalaj się na "logikę", ważniejsza jest niska oporność w stanie przewodzenia.
Jakie napięcie na akumulatorze, gdy wyższe obroty silnika? Pasek klinowy dobrze naciągnięty? Koło pasowe alternatora możliwie małej średnicy do danego paska.
Ponieważ napięcie niższe jest równoznaczne (prawdopodobnie) kiedy czujnik nie jest zadziałany, ponieważ występuje w kilku pozycjach rotora oraz kiedy rotor nie jest założony, a napięcie wyższe pojawia się w pozostałych pozycjach rotora.
Ale u mnie nie ma żadnych linek, tylko są silniczki na kołach. Do lewego koła idzie wyższe napięcie, a do prawego, gdzie pokazuje mi zepsuty silnik, niższe napięcie.
Dlaczego 13V a nie 12V - bo mierzysz na pracującym silniku więc napięcie jest wyższe. Dlaczego na oscyloskopie jest 13V a miernik pokazuje 9,1V ? Popatrz na wykres tego napięcia - masz tam amplitudę ok 13V, masz 5V/div czyli wychodzi 13V. Okres to jakieś 17ms z czego stan wysoki to jakieś 12ms - daje nam to wypełnienie ok 70%. Napięcie jakie pokazuje...
Witam! Nawet nie próbuj dalej eksperymentować ponieważ uszkodzeniu mogą ulec niektóre elementy elektroniczne!!! Alternator to nic innego jak prądnica prądu przemiennego z którego po wyprostowaniu przez diody prostownicze otrzymuje się prąd stały (no prawie stały:-) Za parametry graniczne odpowiedzialny jest regulator napięcia i w czasie mierzenia na...
Mam pewne rozwiązanie, jeżeli do obudowy elektroszczotki zmieści się przetwornica DC-DC Step up/down kupię silnik na mniejsze napięcie o odpowiedniej mocy, lub silnik na wyższe napięcie np 18 V i obniżę napięcie na tyle aby silnik pobierał ok 0,6 A. Oznaczenia starego silnika wpisywałem na różne sposoby w przeglądarkę i nic nie znalazłem. Oznaczenia...
wyższe napięcie hulajnogi wyższe napięcie ładowania wyższe napięcie gniazdku
schemat suwnica naprawa napinacz insignia automat
pasek pralka frania spawarka inwertorowa
Czy boombox 14V działa na 12V? Analiza i porady Podłączenie zasilacza zamiast baterii 14V w boomboxie