Kontrolka zapali się dopiero jak BSI wykryje spadek napięcia, nie ma wiele wspólnego z alternatorem.
Witam, czy komuś udalo sie rozwiazac problem z brakiem wzbudzenia alternatora?
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Ten co idzie do BSI wzbudza z drivera montowanego w BSI. MIernikiem po kablu dojdziesz. Ale szczerze jeszcze nie zdarzyło mi się aby nie było wzbudzenia z BSI.
dałem przewód osobny z zarówka lampka nie gaśnie i teraz ciekawe czy dostane regulator do tego alternatora
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Czyli L to wzbudzenie 2 wsuwka na kontrolkę.?
Do 3.0 nie mam schematu, ale w wersji 2.2 alternatorem steruje ECU. Nie możesz sprawdzić, czy dochodzi napięcie wzbudzenia na alternator?
W dieslu jest jeden do wzbudzenia a kontrolka aku nie ma nic wspólnego z alternatorem.
Z tego co już się dowiedziałem, to ten alternator jest wzbudzany za pomocą sygnału z BSI poprzez sygnał PWN i teraz kwestia czy różnica w alternatorach nie powoduje, że BSI nie daje sygnału wzbudzenia. Sama budowa alternatora jest mi znana.
Witam. Padł mi alternator w Peugeocie 2008 1.6 ehdi 2014r. Mam wyłączony start stop . Moje pytanie brzmi - czy jeśli zastosuję alternator od starszej wersji to zadziała? Podejrzewam, że pewnie trzeba będzie dociąć parę błędów ale czy wzbudzenie w nowym alternatorze jest podobnie rozwiązane jak w starym?
Problem rozwiązał montaż oryginalnego alternatora
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Już mnie rozbawiłeś. Ten cienki przewodzik to tylko wzbudzenie lub jak kto woli lampka.
Ten model ma 6-8 diod bez diod wzbudzenia
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Dzięki za pomoc. Tak też myślałem, ale wolałem zapytać. Czy to znaczay że kontrolka ładowania nie jest połączsona ze wzbudzeniem? (bo ten kabel to pewnie wzbudzenie?)
Czy to znaczy że moduł daje wzbudzenie na alternator, a to mrugające napięcie w kablu dochodzącym do DF to prąd wzbudzenia?
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
Witam Czy ktoś wie może jaki powinien być prąd wzbudzenia alternatora w sam Partner Peugeot altek Mitsubishi u mnie jest 2 Volt pojawia się cyklicznie lecz nie jest w stanie wzbudzić alternatora , jeśli podam mu prze żarówkę normalny prąd altek ładuje 14,4 centralka przy akumulatorze przeglądana, Kontrolka na desce zapala się i gaśnie po odpaleniu ,...
Ktoś coś? Może dysponuje ktoś schematem? Mój plan to zrobić nowe zasilanie pod radio. Nowe wzbudzenie alternatora na przycisk. Tylko nasuwa się kilka pytań. Mianowicie czy alternator jest wzbudzany impulsem czy napięcie na tym przewodzie jest stale. Jak zrobić kontrolkę ładowania ( do alternatora idzie tylko 2 przewody główny na akumulator i ten cienki...
Witam. Proszę o pomoc osoby mające dostęp do schematów peugeot. Jakie jest połączenie wzbudzania alternatora. Alternator ma przykręcone 2 przewody: + do aku i wzbudzenie. Wiem że wzbudzenie jest przez BSI ale też w obwodzie tym jest przekaźnik prawdopodobnie info o uruchomieniu silnika. Proszę o podanie wszystkich połączeń obwodu wzbudzania skąd dokąd...
sprawdze bezpieczniki , prosze jeszcze o info czy jak bede miał nowy alternator peugeot z jednym stykiem , to ten jeden styk jest od lampki ? w takim razie gdzie podłącza sie wzbudzenie?
Po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka ładowania ? Jeżeli się nie zapala należy sprawdzić kontrolkę, jeżeli będzie sprawna to szukać przerwy na kablu od rozrusznika D+ do kontrolki. Jeżeli kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka to należy zdemontować alternator i sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie...
Wreszcie znalazłem przyczynę. Upalił się miedziany przewód od uzwojenia wzbudzenia przy alternatorze. Dziękuję wszystkim za porady.
Nie kombinuj ze swoimi teoriami. Raz wzbudzony alternator ładuje non stop. Masz po prostu usterkę w alternatorze. I co to za alternator, Bosch, Valeo ?
Ile te szczotki mają długości? Poza tym pomyśl chłopie, pomyśl-jak diody wzbudzenia mogą być w regulatorze?
2,6 A sugeruje mi jedną zwartą plusową diodę w alternatorze i tym samym ciągle jest zasilanie uzwojenie wzbudzenia alternatora, dlatego odłączył bym go na czas próby.
Witam, Woltomierz na akumulator i sprawdzić czy jest i jakie, czy nie ma tego ładowania i jak to wygląda kiedy się świeci kontrolka, a jak kiedy już zgaśnie. Można jeszcze sprawdzić czy jest wzbudzenie na alternatorze. Może nie ma wzbudzania, dochodzi do samowzbudzenia alternatora i zaczyna ładować dopiero wtedy kiedy silnik wejdzie na wyższe obroty.
Cześć, raczej nie powinno tak być, po to jest regulator napięcia w alternatorze by utrzymać napięcie na stałym poziomie (w różnych modelach jest to od 13,5 do 14,5V). Akumulator jest tylko akumulatorem i niczemu nie może zapobiec, ma porostu pracować w określonych warunkach napięcia. Zmień elektryka samochodowego. PS. przyczyn może być kilka: uszkodzony...
Kiedyś podłączyłem pod wzbudzenie alternatora ( alhambra 2.0 tdi 2008r) i jeździ do dziś. Kolego, jeżeli masz włączony automat świateł mijania, musisz go deaktywować.
Po drugie, alternator jest w stanie pracowac przy czystym zwarciu Wiesz mam stół do alternatorów mogę sprawdzić. Tylko że trzeba zewnętrzna wzbudzenie podać , czy jak to widzisz?
ECO Mode można czasowo wyłączyć PP200/DiagBox ale to nie przywróci iskry. W starszych modelach można było oszukać BSI i wyłączyć ECO Mode przez odłączenie wtyczki wzbudzenia z alternatora. Który rok tego auta? W BSI spadek napięcia kasował pamięć konfiguracji ale w wersji przed liftem.
Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie mieszał źe regulator miał pełny prąd i podał go na wynik mimo że stoi to magnetyzm na wirniku był spory i o tym pewnie (at)roznicowka...
Mam lekarstwo dla ciebie ;-) wymien żaróweczke w liczniku od ładowania alternatora.i bedziesz miał wszystko jak powinno byc,jest ona poprostu spalona a przez jej obwód idze wzbudzenie na alternator ;-) Dodano po 1 przepraszm nie doczytałem ze sie kontolka swieci.
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?
Po odpaleniu mam komunikat "Brak ładowania" + kontrolka ładowania. Sprawdziłem miernikiem napięcie na akumulatorze, które nie zmienia się podczas pracy silnika. Sprawdziłem na złączu alternatora: na przewodzie do akumulatora jest napięcie 12V, a na przewodzie wzbudzenia jest 0V. Po uruchomieniu silnika podałem napięcie na złącze wzbudzenia, wówczas...
Panowie dziękuje za pomoc. Powierzyłem jeszcze trochę, na przewodzie od wzbudzenia pojawia się po przekręceniu stacyjki napięcie zbliżone do napięcia akumulatora. Alternator zaczyna ładować napięciem 14,5v po przygazowanu. Dodatkowo muszę się uporać ze spoczynkowym poborem prądu 0,4A. Czy coś w kontekście sytuacji z ładowaniem jesteście jeszcze w stanie...
Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama...
Witam, być może lekko zbiję kolegów z tropu bo nie wiem co już robiłeś. Amperomierz jak to wyskalowany czyli wychyłowy? Zmierzyłbym prąd i napięcie ładowania bo kiedyś pamiętam kolega miał podobny przypadek skorodowała niepozorna dioda od wzbudzenia alternatora (coś w rodzaju tzw. fusible link). Nie pamiętam szczegółów, ale na pewno był to Peugeot 205...
Dzień dobry! Podałeś napięcie jakie jest w instalacji przu działajacym silniku (alternator i regulator napięcia właczone). Czy mógbys zmierzyc jednak prąd ładowania !!!! Łatwiej wtedy będzie wykluczyc uszkodzenie mostka prostowniczego alternatora jak tez układu prostującego w wzbudzeniu. Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia.
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
Kolego, masz 2 wejścia dlatego że jedno wejście masz na kabel akumulator+ z alternatorem a drugie wejście masz na wzbudzenie alternatora też + (inaczej mówiąc na kontrolę) pokazuje Ci czy alternator ładuje czy nie. Wiesz jak jest w samochodzie, jak włączysz zapłon to kontrolka z ładowaniem akumulatora się świeci a jak odpalisz auto to gaśnie i znaczy...
dzisiaj sprawdziłem alternatory z jakiegoś reno maja protokół BSS jednak i tak się sam nie wzbudzi sprawdziłem inne na lin i lin1 tez sie nie wzbudza mam jeszcze z reno alter. valeo nie wiem z jakiego auta ale pisze na obudowie przy pinie wtyczki regulatora com. jednak nic mi nie wykrywa zwykły sygnał + czyli L ale wysterowałem go przez PWM zmieniałem...
Masło maślane, bez ładu i składu - czytać się nie da... Alternator Mitsubishi i co z tego? Dobre produkty, moim skromnym zdaniem lepsze od Valeo. Wzbudzenie ma połączenie z BSM, a to komunikuje się z BSI. Webasto fabryczne jest sterowane przez ECU silnika. Jest ze sterownikiem? Musi być dołożona pompa obiegowa. Moje auto też jest z Danii i nic nie kradnie...
Zacisk D+ to nic innego jak zacisk służący do wzbudzenia alternatora. Drugi zacisk to B+ czyli ładowanie a nie informacja do obrotomierza. Alternatory z zaciskiem W do obrotomierza już od dawna są niespotykane w samochodach i występują tylko w starych dieslach.
1. Funkcje czujnika poziomu oleju mozna wylaczyc diagnoskopem. 2. To, ze nie dzialaja funkcje aktywne przy pracujacym silniku jest prawdopodobnie zwiazane z brakiem informacji w BSI o pracujacym silniku. Byc moze rowniez przebieg kilometrow wariuje z tego powodu. Gdzie podlaczyliscie przewod wzbudzenia alternatora (przewod 1087, 40 stykowa czarna zlaczka...
Do alternatora podpiąłem przewód od wzbudzenia i prądowy, nic więcej nie odpinałemale jeszcze raz wszystko sprawdze. Dzięki za sugestie. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Dzięki sugesti koledzi Pawel_wawa po dokładnym sprawdzeniu wszystkich kostek auto odpaliło. Temat uważam za zamknięty.
Widac, ze jestes troche zielony w temacie. Nie powinines wiec sie bawic w adaptacje. Zaloz do tego alternatore regulator peugeota i sprawa zalatwiona. Rzeczywiscie, u peugeota sa tylko dwa kable (+B i wzbudzenie) i jesli zalozysz wlasciwy regulator, to bedziesz mial tylko dwa wyjscia z alternatora. Pozdrawiam, Georges PS. Andreooo, U peugeota nie ma...
Na wzbudzeniu stały + jest ok tak myślałem że morze dioda uwalona ale jak by dioda robiła zwarcie to by aku siadał a jest ok. Auto ostatnio bez ładowania przejechało 30km bez świateł, i jakoś dało rade. W alternatorze jest stały plus więc jak by dioda robiła zwarcie to by cały czas pobierał prąd i rozładowywał się akumulator. Bez świateł jakoś da się...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Panowei problem autkiem jak w temacie. Sprawa wygląda tak że autko czasami nie odpala a czasami zapali. Jak nie zapala to jak sprawdziłem PPSem nie ma komunikacji między BSI a ECu, i nie mogą się ssynchronizować. O to co zauważyłem: 1. Brak sterownika poduszek 2. ABS nie działa przez czujnik w kole. 3. Bez powodu zanika obrotomierz, czujnik temperatury...
Witam Wymieniłem ostatnio alternator w swojej 206 2001r MUX. Żeby do niego dotrzeć trzeba było zdemontować sporo elementów, w tym odczepić kabel od sondy lambda, bo nie pozwalał na zdjęcie osłony termicznej kolektora. Nowy alternator działa prawidłowo, ale po podpięciu sondy zaczął się palić check engine i wyskakiwal błąd P0135. Sonde wymienilem na...
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
witam aby świeciła się żarówka musi być minus na diodach wzbudzenia jeśli pojawia się plus /powyżej wartości akumulatora ,żarówka gaśnie. to że masz ładowanie 14 V nie znaczy że jest dobre,jeśli są uszkodzone diody będziesz miał ładowanie prądem zmiennym. ja stawiam na uszkodzone diody ,aby je sprawdzić dokładnie musisz wylutować uzwojenie stojana/...
Trochę mnie nie było, ale to z racji że kolega któremu pomagam zawiesił tymczasowo ten projekt. Do teraz. Mam jeszcze jedno pytanie, abym się nie pomylił i kupił na pewno alternator który wzbudzi się żarówką. Mam do zdobycia tanio alternator 180A od Peugeota 2.0HDI. Z tego co znalazłem w internecie ten alternator wzbudzany jest z komputera silnika poprzez...
Auto zgasło na postoju. Nie można było przekręcić rozrusznikiem (przygasały kontrolki). Okazało się że akumulator jest rozładowany bo skończyły się szczotki w alternatorze i był brak ładowania. Dziwne jest ze nie zapaliła się kontrolka ładowania na desce. Być może nie tylko szczotki były uszkodzone. Sprawdziłbym, czy prawidłowo działa wzbudzenie. Kontrolka...
Dzień dobry, Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu problemu z ładowaniem, którego brak. Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu. Od alternatora idą dwa cienkie przewody. Według schematu od Peugeota 807 jeden biegnie do BSI, a drugi do sterownika silnika. Do czego służą te kable ? Domyślam się że jeden odpowiada za wzbudzenie się alternatora. Czy wzbudzeniem...
Alternator jest obco wzbudzany i bez zwiększenia obrotów nie ładuje, a jak był padnięty aku to może nie miał prądu żeby pociągnąć dalej.
czy zalożony jest dobry? Chodzi o sterowanie regulatora napięcia, pewnie się nie wzbudza.
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Pobór prądu w spoczynku wynosi 0,02A , więc chyba jest dopuszczalny z tego co wyczytałem w internecie. To chyba przyczyną najprawdopodobniej będzie alternator, sprawdzę jeszcze jutro to co mówi (at)kowaltom99 , czyli napięcie ładowania bezpośrednio na wyjściu alternatora. EDIT: Do alternatora dochodzą 2 przewody (gruby i cienki) na grubym jest 12,15V...
wzbudzenie alternatora mercedes wzbudzenie alternatora wzbudzenie alternatora corsa
panele dachy płaskim strumienica zamiast katalizatora transformator ferrytowy
dzwony koscielne dzwony koscielne
Magnetron Sharp R-634 – gdzie kupić, numery części, zamienniki, ceny North.pl, Allegro TP.SK506S.PB802 Android Smart TV Firmware Download for Panda, Akai, Skyworth, Fuego Models