Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
Z twego opisu wnioskuję, że nie działa ci pewnie lampka kontorlna. Taki właśnie jest objaw, gdy nie ma zasilania, na wzbudzenie poprzez lampkę kontrolną.
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Pamiętaj o tym.
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Tylko to wygląda tak chce go umieścić w traktorku i nie mam żadnej stacyjki a odpalam go ręcznie przez korbe. I teraz chciałbym zamontować alternator bym przez niego doładowywał akumulator. Dodam że chce tylko zamontować swiatla Więc dajesz jakiś mały włącznik w obwód wzbudzenia (lampka), i to wszystko.
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
Oczywiście trudno było kupić mostek (DER2000) i go wmontować? Poza tym mechanizm usterki jest prosty-zdechający aternator przepala lampkę kontrolną ładowania.
Obrotomierz wgolfie dieslu jest podłączony do jednej z faz alternatora przed mostkiem diodowym.Świecenie lampki i wzbudzenie alternatora zależne jest od regulatora.
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
Inaczej, dolny alternator ma zacisk D+, wzbudzenie następuje poprzez lampkę kontrolną ładowania. Górny alternator ma zaciski L i + (nie chodzi mi o B+ do aku), L do lampki ładowania ma charakter wyłącznie informacyjny, nie wzbudza alternatora, do tego służy drugi zacisk +, który ma być podłączony bezpośrednio do + po stacyjce
Po włączeniu zapłonu brak świecenia lampki ładowania.Czy powinna się zaświecić na chwilę(autotest) pomimo uszkodzenia alternatora czy nie? Po podaniu masy na zacisk L także nie świeci,czy ta lampka ma wpływ na wzbudzenie się alternatora?
Napisze w skrócie: PRZED wymianą diód wzbudzenia alternator ładował, lampka żarzyła PO wymianie diód wzbudzenia alternator nie ładuje, lampka się świeci. Bezpośrednio do regulatora przykręcony jest szczotkotrzymacz więc jakiekolwiek błędne podłączenie nie wchodzi w grę bo po prostu nie dałoby się tego złożyć. Daj masę na obudowę alternatora Przecież...
67 jest do szczotkotrzymacza, 15 do diod wzbudzenia i lampki kontrolnej. Ale uważaj są dwa rodzaje alternatorów 6- i 9-diodowe, stosuje się do nich różne regulatory (alternatory i regulatory można rozpoznać tylko po symbolu)
Jaki to alternator jak połączony jaka lampka ładowania? Zmierzyłeś napięcie wzbudzenia na alternatorze?
Plus na kontrolkę jest podawany z instalacji, a nie z alternatora. Bez lampki alternator może mieć problemy ze wzbudzeniem się - wstępna energia na wirnik właśnie tak jest podawana. Multimetr powinien pokazać niski opór pomiędzy tym cienkim przewodem a masą.
Wzbudzenie podpięte prawidłowo przez lampkę?
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Magnetyzm szczątkowy nie wystarczy aby wzbudzić alternator. Po to jest lampka akumulatora na desce. To właśnie przez nią płynie prąd, który wzbudza alternator. W prądnicach jest zresztą chyba podobnie. Warto też pamiętać, że "alternator" to tak z technicznego punktu widzenia "trójfazowa prądnica synchroniczna, prądu przemiennego" - a tylko potem ktoś...
Tylko że tam był też układ z przekaźnikiem lampki. Bez lampki ten alternator wzbudzi się też sam.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
uszkodzona kostka stacyjki, albo zwarcie w regulatorze napiecia/diodach (lampka ladowania jest w obwodzie wzbudzenia)
Witam! Mam taki problem z alternatorem: "mechanik' przekładał mi silnik od Mercedesa 123. Korzystając z faktu, że wcześniej nie było w pojeździe lampki ładowania tylko woltomierz podłączył alternator bez tej lampki. Wzbudzenie podłączył po prostu do + na woltomierzu (po stacyjce). Zauważyłem że po dłuższej jeździe napięcie wzrasta do prawie 15V. Postanowiłem...
Zgadzam się z kwok. Zamiast zasilania wzbudzenia masz masę. Po przekroczeniu 2000 obr alternator wzbudza się sam (magnetyzm szczątkowy), zaczyna świecić lampka kontrolna ładowania oraz prawidłowo wskazuje obrotomierz. Szukaj w desce rozdzielczej.
Te dwie rzeczy się wykluczają, bo kontrolka normalnie świeci przy sprawnym alternatorze i gaśnie dopiero po wzbudzeniu alternatora, na diodach pomocniczych pojawia się napięcie, a lampka jest z drugiej strony wpięta do +, więc przestaje świecić, bo ma prawie ten sam potencjał na obu zaciskach. Zresztą autor tematu nie opisuje zbyt dokładnie swych pomiarów,...
Krótko-bez wzgledu na to co pokaże miernik,wymienić diody wzbudzenia . Sprawdzić wirnik-odpowiedź parę tematów niżej dotycząca poloneza,te same wirniki.
wymień uzwojenie alternatora (stojan) powinno pomóc. Sprawdż także diody. A tak na marginesie to w niektorych autach to zjawisko to normalka że trzeba przygazować aby wzbudzić alternator.
Jak dobrze pamiętam, to w golfie 4 jest nawet tak, ze na czas rozruchu podawane jest +12V na zbudzenie do alternatora, z pominięciem lampki, żeby jeszcze lepiej wzbudzić.
Już mnie rozbawiłeś. Ten cienki przewodzik to tylko wzbudzenie lub jak kto woli lampka.
Dasz rade alternator jest prosciej podpiac niż pradnice tylko zarówka do wzbudzenia czyli lampka kontrolna ładowania.
Ta lampka to nie tylko wskaźnik ładowania,ale przez nią płynie prąd podmagnesowania wirnika alternatora.W momencie wzbudzenia lampka gaśnie gdyż rolę zasilania wirnika przejmuje prostownik składający się z 3 diod 1A.zamontowanych wewnątrz alternatora.A zatem alternator w którym ta lampka jest nie podłączona,może się nie wzbudzić.
Alternator należy wzbudzić, żeby zaczął wytwarzać prąd. Trzeba podłączyć w odpowiedni sposób lampkę - 'kontrolka ładowania' - do akumulatora. Ale czy wyciśniesz 'z nogi' więcej niż kilkadziesiąt W? :)
Ten opornik "pomaga"alternatorowi się wzbudzić,jeżeli jest uszkodzona lampka kontrolna.Jego wartość przeważnie to 47 om (zólty,fioletowy,czarny ) lub 100om (brązowy,czarny,brązowy). Jeżeli ładowanie działa dobrze,lampka gaśnie,to nie zawracaj sobie nim głowy.
W tym alternatorze L to tylko lampka kontrolna, musisz podać + po stacyjce na 2 pin zeby się wzbudził
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
no to wystarczy zewrzeć z masą kabelek koloru niebieskiego. Ale po przybutowaniu,jeżeli lampka uszkodzona alternator sie wzbudzi z pozostałosci magnetycznej
Jak tylko nie ma wzbudzenia to po przegazowaniu na ok 4tys rpm alternator sam się wzbudzi. Czy jest ładowanie łatwo poznać np po lampce sufitowej. Odpal i ją obserwuj, jak po przegazowaniu zaświeci jaśniej znaczy że alternator zaczął ładować.
Rzadko zagladam do srodka. U nas nie warto naprawiac. Moze masz racje. Oficjalnie, wyglada to tak: http://obrazki.elektroda.net/79_12348591... Pozdrawiam, Georges Dodano po 40 Wzbudziles we mnie watpliwosci, wiec sprawdzilem w dokumentacji - z wprowadzeniem BSI nic sie zmienilo w "zarzadzaniu" wzbudzeniem. BSI "dostarcza pradu niezbednego do...
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
A jaki masz alternator? Alternator ze zintegrowanym regulatorem napięcia (np od golfaII) powinien mieć zaciski B+ do którego podłacza się akumulator D+ (wzbudzenie) do którego podłacza się kontrolkę ładowania (jeden koniec lampki do zacisku "+" akumulatora, a drugi do zacisku wzbudzenia alternatora - owego D+) O masie nie trzeba chyba mówić.
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
sprawdz w alternatorze mostek diodowy wzbudzenia
sprawdze bezpieczniki , prosze jeszcze o info czy jak bede miał nowy alternator peugeot z jednym stykiem , to ten jeden styk jest od lampki ? w takim razie gdzie podłącza sie wzbudzenie?
Może koło pasowe wyślizgane, przełóż twój do kolegi, sprawdź połączenie śrubowe od plusa masa podstawy alternatora i kabelki wzbudzenia/lampka ładowania.
Powinna być jeszcze wpięta lampka od ładowania , będzie pewne że alternator się wzbudzi.
A gdzie jest wzbudzenie podawane bo ja nie rozumiem jak to działa? Do alternatora są tylko dwa przewody gruby plus, cienki od lampki no i masa po obudowie to gdzie tu napięcie wzbudzenia.
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
uszkodzenie diody wzbudzenia w alternatorze
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
mnie to wygląda na fordowski stary alternator. Wyjście 24 V masz na tych wsuwkach połączonych nitem. Trzecia wsuwka to wzbudzenie (lampka w liczniku). Odizolowana śruba to fala (welle) do obrotomierza.
Alternator nie wygasza lampki ładowania Jaka jest oporność uzwojenia wzbudzenia i jaki pobiera prąd
Ten regulator ma 3 zaciski: IG + po stacyjce, L lampka ładowania (to tylko informacja, wzbudzenie zapewnia IG), S (sense) do + akumulatora
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Nie chce wstać bo nie ładuje, czy lampka nie gaśnie? Jeśli jest sprawny, to po przegazowaniu sam powinien się wzbudzić.
Wirnik na "przejscie" czy może przerwe/zwarcie? Jak już miałeś rozebrane trzeba było posprawdzać jeszcze diody prostownika głównego i wzbudzenia. Regulator ma zacisk D+ (lampka) ?
Jak zachowuje się lampka ładowanie? Wygląda na to, że nie ma zasilania regulatora z lampki a przygazówka potrzebna jest aby alternator wzbudził się magnetyzmem szczątkowym wirnikia.
Tak. Przy zwieraniu do masy lampka zapala się, przy rozwarciu gaśnie.
Żeby sie zaindukowało napięcie, stojan musi posiadać magnesy stałe. Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Musi być twz. wzbudzenie - potrzebne w silniku jak i w prądnicy. Alternator = prądnica w samochodzie. W wyniku obrotów napięcia nie wytworzy. Potrzebne jest wzbudzenie „początkowe”. To w starych samochodach realizowała...
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki Coś mi się wydaje, że jeśli w mostku są diody wzbudzenia to wirnik wchodzi wskład obwodu lampki, ściąga terminal D+ do masy przy braku ładowania. Brak przejścia na wirniku daje taki sam efekt jak odłączenie przewodu lampki z alternatora, terminal wisi w powietrzu. Sytuacja ma oczywiście miejsce gdy...
Sorki, mam taką rozpiskę (dopiero dzisiaj na firmie sprawdziłem) 1 - W wzbudzenie 2 - L lampka 3 - 15 4 -S 5 - DFM
Uszkodzona dioda wzbudzenia- rośnie jej oporność.P
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Sprawdziłem. Po podaniu przez oporniki +12 z akumulatora na wzbudzenie, alternator laduje. Teraz pytanie skąd mogę pobrać sygnał +12 po stacyjce na wzbudzenie? Bo jak widzę to żeby dostać się do lampki ładowania w zegarach sporo jest zabawy :/
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Ponieważ robisz przerwę obwodzie tej lampki. Po drugie gdy alternator się wzbudzi to odłączenie tego przewodu nie powoduje zaniku ładowania. Każda przerwa w obwodzie lampki ładowania (urwany kabelek, za krótka szczotka, wytarty komutator , brak masy regulatora) spowoduje zanik ładowania przy zgaszonej kontrolce. Palcem pokaż i wyjasnij jego funkcję...
Na górnej szczotce jest przykręcona taka rozetka z 3 konektorami, jeden do diod wzbudzenia, drugi do żółtego kabla regulatora, trzeci do lampki kontrolnej ładowania
no to tak podsumowując to + trzeba podłączyć do plusa w akumulatorze c czyli wzbudzenie trzeba podłączyć do wyjścia z lampki a do drugiego wyjścia trzeba podłączyć minus czyli masę a ten trzeci B zostawić pusty
podczas pracy silnika odepnij przewod wzbudzenia alternatora i zobacz napiecie, jesli spada to masz uszkodzone diody mostka prostowniczego w alternatorze (do regulatora - takie 3 jedno amperowe) swiecenie lampki informuje cie ze przez przewod wzbudzenia alternatora plynie prad
alternator już podłączony i działa. Dla potomnych do zacisku L podłączamy lampkę ładowania a do R wzbudzenie ze stacyjki pod sróbkę M6 oczywiście kabel prądowy na zacisk rozrusznika.
Mam problem, alternator sprawdzony na stoisku naprawczym. W samochodzie brak ładowania, pali się kontrolka. Po przekręceniu kluczka napięcie wzbudzenia dochodzi do alternatora a lampka nie gaśnie. Przewody napięciowe są sprawne Czy ktoś posiada schemat podłączenia do instalacji elektrycznej w tym samochodzie? Czy to może być związane z płytą wskaźników?...
dzień dobry, widzę że nie ma dalszej dyskusji w temacie. Chciałem zapytać czy udało się coś odkryć bo mam podobny problem? I chyba zacznę poszukiwania od sprawdzenia alternatora. Kiedyś wnikałem w temat alternatora i owszem, posiada on diody wzbudzenia dzięki którym następuje samowzbudzenie. Jednakże w starszych autach jak volkswagen, skoda opel (bo...
67 idzie na szczotki 15 idzie z plusa zasilania (za stacyjką) jeżeli alternator jest 6-cio diodowy,albo lampki kontrolnej i diod wzbudzenia ( zacisk na alternatorze oznaczony jako 15 albo D+)jeżeli alt jest 9-cio diodowy. Do prądnicy ten regulator się nie nada.
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Zapytaj w Agromie na Elewatorskiej o regulator napięcia do alternatora. Zobaczysz jak fizycznie to wygląda i potem poszukasz tego cuda u siebie i wymienisz go. A schematy? po co? regulator napięcia jest zintegrowany z alternatorem i na schemacie nie będzie pokazany. Podstawa w Ursusie to lampka ładowania,żarówka 12V/4W, jak będzie mniejszej mocy alternator...
Alternator jest prądnicą obcowzbudną , więc lampka ładowania podaje prąd na cewkę wzbudzenia w początkowej fazie, gdy alternator jeszcze się nie kręci (stąd ten problem przy LEDach). Potem prąd idzie ze środka gwiazdy diod pomocniczych. W moim układzie ten prąd podaje obwód cewki przekaźnika, dlatego żarówka jest nieistotna. Piszę o układach bez przekaźnika...
Witam. Lub masz uszkodzoną diodę wzbudzenia w alternatorze, sprawdź wszystkie.
Tam jest 3 pinowa kostka wchodząca w regulator napięcia, sprawdź czy któryś kabel nie ugnił (pierwszy jest połączony z pojedynczym stykiem w alternatorze= diody wzbudzenia, drugi to 15, trzeci lampka kontrolna ładowania )
Witam, mam problem z zaadoptowaniem alternatora z nissana almery do poloneza 1,4. Alternator to N16 jego wyprowadzania: "B" "L" "S". "B" na śrubie to wiadomo główny przewód ładowania do akumulatora. Problem mam "L" oraz "S", znalazłem w Internecie informacje że "L" to lampka sygnalizacyjna, a "S" to jakiś czujnik akumulatora, w polonezie jest tylko...
Mogły się spalić ale diody wzbudzenia jeśli tam zostały podłączone dzienne lampki.
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
Panowie coś dzwoni, ale nie w tym kościele. Rozebrałem czteropinowe złącze przy alternatorze. Idzie tam międzyinnymi sygnał L (lampka, wzbudzenie etc). Dałem mu +12 przez żaróweczke i altek się wzbudził przy 900obr. :) Wydaje się raczej ze to ten alternator jest niedopasowany do instalacji, wszak poprzedni działał. Biore się za studiowanie schematów...
dałem przewód osobny z zarówka lampka nie gaśnie i teraz ciekawe czy dostane regulator do tego alternatora
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
Według schematu leci do licznika, złącze A 12 albo B12, niebieski. Zgadza się, cienki cały niebieski kabelek idzie do pinu 12 niebieskiego gniazda. Ale jak odłączysz wtyczkę z alta to co nie gaśnie lampka? Lampka gaśnie Zauważyłem jedną dziwną rzecz - gdy uruchomiłem auto ze świecącą się kontrolką ładowania odpiąłem wtyczkę i wzbudziłem alternator...
Jak masz taki regulator napięcia, to lampka ładowania nic nie ma do jego pracy i wzbudzenia alternatora. Jeśli na zacisku 67 regulatora masz ok 12V, to dlaczego nie masz tego napięcia na żółtym kablu przy alternatorze, na jego szczotce ?, szukaj przerwy w obwodzie
może trochę głupie pytanie- co to kabel zacisku wyjściowego? chodzi o złącze diod wzbudzenia? czy coś na regulatorze napięcia?
Wszystko zależy od rodzaju alternatora. Z tym silnikiem były montowane dwa typy alternatorów Boscha. W jednych są diody wzbudzenia w drugim nie. Na pewno podłączyłeś wtyczkę do alternatora? Najlepiej byłoby gdybyś podał nr oryginalny alternatora lub jego zdjęcie, może pomogę dalej. Nie doczytałem, skoro lampka się żarzy to wynika że dioda upalona, mało...
Sprawdz połączenia kabli prądowych i masowych lubią śniedzieć na stykach a jak to niepomoże to siada powoli dioda wzbudzenia w alternatorze
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
W traktorze t25 przerobiłem instalację. Nowy alternator z regulatorem wewnątrz.Pali tylko nie ma ładowania. Kontrolka po przygazowaniu gaśnie ale nie wzbudza alternatora. Napięcie wzbudzenia po zgaszeniu pokazuje 0,42W . W mf 255 jest 2,4V i regulator hula. W t24 napięcie po przegazowaniu osiąga napięcie akumulatora czyli 12 V. Może ktoś wie czy poszły...
Oraz mam pytanie odnośnie czujnika ciśnienia oleju w malcu wychodzi z niego jeden kabel i wydaje mi się że ten kabel powinien iść do masy przy lampce a plus z lampki bezpośrednio do aku, czy to prawda? TAK Lampka ładowania akumulatora powinna być podłączona do alternatora plusem a masa do aku. czy to też prawda? NIE. Lampka ładowania jednym biegunem...
odepnij przewód od kontrolki od alternatora jeśli przestaną żarzyć uszkodzenie jest w alternatorze diody wzbudzenia
Lampka ma pokazywać czy alternator ładuje czy nie.Jak świeci to coś jest nie tak.Zmierz jakie jest napięcie na akumulatorze podczas ładowania- ma być ok 14.4V.Być może twój akumulator jest reanimowany tylko a nie ładowany.Prawdopodobnie padła dioda od wzbudzenia alternatora. http://obrazki.elektroda.net/83_11724819...
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Mnie interesuje schemat wewnętrzny tego alternatora.Sposób jego wzbudzenia,wygaszania lampki (kontrolki) ładowania.Można sprawdzić regulator.
wzbudzić alternator alternator wzbudzić zacisk wzbudzić alternator
pomiar sygnału telewizyjnego przykładowe programy atmega z18xe wymiana silnika
stabilizator lm7812 renault mascott
Sofar falownik biały wyświetlacz LCD – brak napisów, jak przywrócić ekran, reset, serwis Multimetr UNI-T, Fluke, DT830B nie mierzy rezystancji – brak odczytu Ω, przyczyny, diagnostyka