Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
(at)mczapski Zrobiłem tak, jak pisałeś. Zasilanie prosto ze stacyjki na 15 regulatora, 67 z regulatora do 67 z alternatora, 30 z alternatora prosto do klemy plusowej rozrusznika. Niestety, ładowania brak - na alternatorze pojawia się jedynie 12.5 V, czyli tyle co na akumulatorze. Martwi mnie to, że jeszcze przedwczoraj, testując połączenie alternatora...
Witam, otóż mam problem z alternatorem w ursusie c-330. Kupiłem go jakoś na początku roku, założyłem wszystko tak jak powinno być i wzbudzał się przy 800 obr. I również ładował przez pół roku aż w końcu przestał ładować tak bez powodu bo nic z nim nie było nawet robione (brak wzbudzenia) , było to jakoś w lipcu. Potem gdy coś robiłem ciągnikiem to dałem...
Nie rozumiem jednej rzeczy skoro alternator był sprawdzany i jest sprawny to nie wiem po co ciągle w nim szukasz usterki. Następnie alternator którego numer pokazujesz występuje z regulatorem zewnętrznym natomiast schemat przedstawia alternator z regulatorem ,więc jaką masz wersję, po drugie jeżeli alternator nie może się wzbudzić pewnie masz żarówkę...
Witam. D- to po prostu masa, DF to wzbudzenie a na D+ masz kontrolkę ładowania, natomiast regulator jest pewnie zespolony ze szczotkami.
żeby zgasiło kontrolkę musi się alternator wzbudzić i wtedy ładuje a później możesz zmniejszyć obroty a ładowanie będzie bo altek już jest wzbudzony A jakby dał kontrolkę ładowania o mniejszej rezystancji, czyli większej mocy, to czy wtedy by się szybciej nie wzbudził?
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
To masz instalacje na 24 v przerobiona, prawdopodobnie ten przełącznik 12/24 się uszkodził i dlatego ktoś to przerobil. Na początku sprawdź czy dochodzi wzbudzenie do alternatora, naciąg paska, przewody. Jeśli to nie pomoże możliwe że regulator napięcia jest do wymiany.
Podlaczalem u znajomego instalacje elektryczna (nowe wiazki) w Ursusie 912. Na chwile obecna nie ma ladowania, tzn jest ale bardzo slabe. Chcialbym upewnic sie czy to wina ktorejs diody wzbudzenia? (zakladam ze to jest alternator 9-diodowy ale nie wiem czy mozna to sprawdzic bez jego demontazu). Dokladnie objawy sa takie ze kontrolka swieci normalnie,...
Właśnie trudno powiedzieć bo jest zabudowana. Jeżeli nawet zawiera to daje on znikome natężenie skoro nie jest w stanie wzbudzić alternatora więc jak zastosuję opornik 5W i 80Ohm nie powinno się nic stać. Tak, masz rację. Podejrzałem przez taką małą dziurkę (pewnie są w celu chłodzenia) i faktycznie, są tam nawet 2 oporniki, takie bardzo małe. Ale to...
Dzień dobry, Chciałbym Was bardzo prosić o pomoc w rozwiązaniu irytującego mnie problemu ze wzbudzaniem alternatora. Mam aktualnie w ciągniku zamontowany alternator Elmot 125 czyli typowy alternator z fiata czy z żuka. Wzbudzany jest on żarówką (kontrolką) 2W. Problem w tym, że aby to wzbudzenie nastąpiło, muszę zrobić przygazówkę do 1300obr/min. Jest...
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
Witam szanownych kolegów, posiadam alternator i regulator jak na zdjęciach. Proszę podpowiedzieć mi ze schematem podłączenia do Ursusa C 330. Czy dobrze myślę z podłączeniem? https://obrazki.elektroda.pl/3382666500_... https://obrazki.elektroda.pl/3481826300_... https://obrazki.elektroda.pl/6422401500_...
Witam mam pewien problem w podłączeniu elektryki w ciągniku. Podłączam ją według schematu poniżej i wymieniłem prądnice na alternator, na schemacie jest przełącznik świec żarowych a ja w moim mam dwa osobne przyciski ,,starter" i przycisk do podgrzewania swiec (oba mają po dwa styki) nie mam też tej lampki kontrolnej podgrzewacza, czy mógłby mi ktoś...
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Najlepszym rozwiązaniem jest przeróbka na alternator i po kłopocie
Witam, chciałbym zaznaczyć na wstępie, że czytałem i szukałem bardzo wiele na ten temat, również tu na forum ale nie znalazłem rozwiązania które by mnie satysfakcjonowało. Dziadek poprosił mnie bym "zajrzał do alternatora bo coś przestal ładować jakiś czas temu, do tego ostatnio zgasła kontrolka ładowania która się paliła w czasie jazdy ale nadal nie...
Witam Mam dość często spotykany problem jednak nie moge z nim sobie poradzić nawet przy pomocy innego forum. Chodzi o ciągnik c 330. Alternator chodził i nagle przestał potem brat przy tym grzebała a teraz nie moge tego ogarnąć. Alternator pochodzi z dużego fiata jak i regulator. http://obrazki.elektroda.pl/9694953400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2013177600_1...
Witam mam problem z Ursusem 3512. alternator został zregenerowany, a przy przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania się nie zapala/ gdy odpale powinna gasnąć a ona wogóle nie świeci na początku ? Kable , od alternatora , rozrusznika , stacyjki , masy posprawdzane i jest ok , co może być przyczyną?
Wymieniłem alternator na nową podróbke. Na początku w ogóle nie miał ochoty pracować. Po którejś przegazówce w końcu załapał- zgasła kontrolka i ruszył obrotomierz, napięcie ładowania w normie. Teraz za każdym odpaleniem trzeba pocisnać silnik do 2tyś obr. Po takiej czynności alternator pracuje prawidłowo. Pasek naciągniety jak trzeba. Podciągłem mu...
Witam. Ciągnik to ursus c 330 Mam pytanie Czy jak założyłem alternator na starej biegunowości (plus na masie) i przekręciłem rozrusznikiem z 2 razy ale bez podpinania przewodu z B+ do zacisku rozrusznika mogłem spalić alternator ... przewód ładowania podpiąłem dopiero gdy przepiąłem klemy i problem mam taki ze nie mogę znaleźć prądu na żarówce ładowania...
Tak jak w temacie posiadam dany alternator, oraz regulator niestety nie wiem jak go podłaczyć aby alternator ładował i nie świeciiła kontrolka od ładowania. prosze o szybką pomoc
Witam, niedawno wsadziłem do swojego ciapka alternator z poloneza. Wszystko fajnie ładowało i ostatnio zaobserwowałem coś dziwnego, w czasie pracy silnika kontrolka ładowania słabiutko świeci. Na niskich obrotach jest dobrze, ale podczas zmiany obrotów mruga. Również zaraz po odpaleniu żeby zgasła trzeba go troszke przegazować. Czego to wina ? Wysiada...
Dzień dobry wpadłem na pomysł zbudowania ładowarki do akumulatorów mam silnik 12V który napędza alternator 24 V wszystko się kręci tylko mam problem z wzbudzeniem alternatora ma on 5 pinów i nie wiem jak się podpiąć proszę o pomoc.
Problem wygląda tak: Przepalił się przekaźnik od kontrolki ładowania. Podmieniono na inny model (najprawdopodobniej o mniejszym poborze prądu). Gdy odpali się silnik to przekaźnik wariuje i "cyka" - nie może się przełączyć - występuje napięcie ok. 8V. Po dodaniu gazu na chwilę wskakuje na 11,5V. Napięcie na zaciskach trochę ponad 13V. Czy jest to możliwe,...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Wzbudzenie podpięte prawidłowo przez lampkę?
No to jedziemy.Gruby przewód przeważnie żółty który idzie od śruby rozrusznika podłącz pod numer na stacyjce 30 przekręć kluczyk w stacyjce na pozycję jeden i na pozycji 58 masz napięcie to jest postój, przewód z 58 idzie do tablicy bezpiecznikowej i w kostce jest rozdział na 2 bezpieczniki to jest postój przód i tył. Pozycja 2 w stacyjce to są światła...
Mówię !! Obroty silnika i przełożenie na kołach (pasowych) większe od 4. Daj max. obrotów na silniku, to nawet sam się wzbudzi.
Bywa że alternator się wzbudzi przy bardzo wysokich obrotach, lecz nie zawsze.Oczywiście mowa ,gdy kontrolki brak.
Miarodajnie - tylko po całkowitej rozbiórce, ze sprawdzeniem każdej z diód i faz osobno. Ale upewnij się jeszcze, że dobrze jest poprowadzone wzbudzenie.
Witam Zacisk gruby to + z rozrusznika M -szczotki ,czyli wzbudzenie R-kontrolka ładowania Wszystko zależy jaki masz regulator.Najlepiej oryginał Czeski .
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Wyrzucasz prądnicę i regulator Ciągniesz kabel od kontrolki do wyjścia wzbudzenia alternatora d+ Ciągniesz kabel przynajmniej 6 mm2 od klemy plusowej ciągnika do styku b+ alternatora (śruba M8) Przed montażem należy sprawdzić czy karoseria jest połączona z klemą - Kontrolka musi działać i gasnąć po odpaleniu ciągnika ponieważ to ona odpowiada za wzbudzenie...
Nie zachowały się żadne przewody które początkowo szły do alternatora przy silniku lub do akumulatora? Przydało by się też zdjęcie płyty czołowej od strony wskaźników. Może Kolega spróbować przerysować jak idą połączenia od tych cewek w stojanie? Chodzi o białe przewody na zdjęciu z zespołem szczotek.
Raz wzbudzony ładuje aż spadną obroty ponizej tych powodujących zanik ładowania
"+" to plus, wiadomo, "-" także a to co zostanie to kontrolka: http://obrazki.elektroda.pl/6220665100_1... Tu muszę się jeszcze uściślić, bo umknęło mi to "de" :D D+ To wzbudzenie, inaczej kontrolka, jak na powyższym rysunku. Kabel prądowy na "+" lub B+" - w zależności jak tam pisze to kabel prądowy do akumulatora (może być przez rozrusznik...
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Coś pokręciłeś z tymi obliczeniami... 60obr/sek? i przekładnia 23:1 daje obroty 1380sek, czyli 82000obr/min !!! I obliczając przekładnię cierną trzeba uwzględnić poślizg i tarcie. Alternator ma sporą moc i w momencie włączenia wzbudzenia cała maszyneria stanie. Chyba że wzbudzenie będzie włączane wiatromierzem...
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
Zapytaj w Agromie na Elewatorskiej o regulator napięcia do alternatora. Zobaczysz jak fizycznie to wygląda i potem poszukasz tego cuda u siebie i wymienisz go. A schematy? po co? regulator napięcia jest zintegrowany z alternatorem i na schemacie nie będzie pokazany. Podstawa w Ursusie to lampka ładowania,żarówka 12V/4W, jak będzie mniejszej mocy alternator...
Podłącz jeden przewód do akumulatora pod najgrubsze złącze a to male to wzbudzenie czyli żarówka z jednej strony do plusa a z drogiej do alternatora Dodano po 1 Podepnij plus akumulatora do alternatora takie grube złącze a drugi przewód do kontrolki.
"Małe" diody pracują na wzbudzenie w czasie pracy alternatora. No właśnie ale przecież jestem "geniuszem" i podobno po zwarciu D+ i B+ nic się nie stanie. :)
Nie będzie pracy, ciągnik nie jeździ Nie chodzi o pracę ciągnika tylko silnika. Jak się alternator wzbudzi i zacznie produkować prąd to bez podłączonego akumulatora padnie. Odłącz regulator napięcia to odpalenie silnika powinien przeżyć.
Dobrze rozumiesz. Jeśli przewodzą w jedną stronę i jest na nich jednakowy spadek napięcia rzędu kilkuset mV to raczej jest ok. Dobrze byłoby sprawdzić pod obciążeniem a tego nie zrobisz bez odłączenia. Skąd pewność, że wina po stronie alternatora? Na wzbudzenie powinno być więcej niż kilka V. Może powiesz coś więcej z historii, coś było robione, regulator...
Można to tak powiedzieć. 1 koniec żarówki dostaje napięcie ze stacyjki. Drugi podłączony na zasilanie regulatora, czyli poprzez żarówkę zasilany jest regulator i cewka wzbudzenia. Jak się alternator wzbudzi to poprzez diody wzbudzenia podaje na regulator i kontrolkę + o tej samej wartości co kontrolka z drugiej strony dostaje ze stacyjki.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Żaden problem szybciej pociągnąć nowy kabel do kontrolki od alternatora [stary idący do prądnicy do kontrolki odpiąć] Większość obecnych alternatorów to 9 diodowe konstrukcje-montaż banalny No chyba ze będzie miał z żuka lub jakieś starej renówki to trzeba dołożyć wzbudzenie pod styk 15 [po kluczyku] Czekamy na jakieś dane odnośnie alternatora
Alternator może się grzać jeśli podłączymy wzbudzenie bezpośrednio pod 12 V lub uszkodzony jest regulator ,wtedy bez potrzeby pracuje na maxa co może spowodować nawet jego uszkodzenie .Najprościej zmierzyć napięcie ladowania ,rozumiem że regulator jest dostosowany do pracy z danym alternatorem .
podsumowujac - ze szczotkotrzymacza podpinam, przewod do regulatora pod nr. 67 natomiast 15- tke z regul. podpinam do stacyjki omijam kontrolke ponieważ nie bedzie działała bo nie mam przekaznika który by ja wzbudził, dalej do śruby M6 podpinam plus z akum który łączy sie z rozrusznikiem dobrze zrozumiałem?
Wszystko jest ok, po prostu akumulatory naładowane do pełna i alternator nie ma co ładować, regulator rozłącza wzbudzenie i kontrolka się zaświeca, następnie następuje spadek napięcia i alternator od nowa się wzbudza i kontrolka gaśnie. Objawia się to właśnie okresowym miganiem kontrolki, załączenie świateł powoduje obciążenie i wtedy kontrolka nie...
Witam chciałbym podłączyć elektryczną pompkę paliwa przez przekaźnik tylko że sygnał bym chciał wziąć z alternatora(lub rozrusznik bo to są jedyne elementy elektryczne w tym silniku ) żeby pompka chodziła tylko wtedy jak silnik będzie pracował.Alternator pochodzi od audi b4 90A jedynie z tyłu wzbudzenie i ładowanie.Jeśli ktoś by mógł narysować schemat...
Witam, Jestem na finiszu prac nad małym ciągnikiem rolniczym typu SAM :) Mam jednak mały problem z alternatorem, a mianowicie z brakiem ładowania po podłączeniu lampki. Wszystko podłączam zgodnie ze schematem: http://obrazki.elektroda.pl/5841321100_1... Zgodnie ze schematem wzbudzenie mam podłączone przez żarówkę. Jednak gdy tak podłączam...
To jakie ciśnienie osiągasz teraz na tym manometrze? Jaki to alternator? Model lub chociaż zdjęcie. Prawdopodobnie regulator napięci robi takie cyrki. Po osiągnięciu stanu naładowania akumulatora i braku innego obciążenia rozłącza wzbudzenie. W momencie mrugania kontrolki ładowania po włączeniu jakichś świateł przestaje mrugać? Zalecałbym jego wymianę...
Prawidłowo ma być jak producent to wymyślił - plus na masie. Z minusem na masie regulator nie będzie się poprawnie zachowywał - przerabiałem temat. Co do zacisków, muszą być podłączone wszystkie, być może masz jakiś niewłaściwy regulator - na fabrycznych oznaczenia były: 16(wyjście prądnicy). 18(wzbudzenie), 19(-akumulatora), 10(masa). A tak w ogóle,...
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie przekładało się na prędkość altka do poprawnej wydajności....
kolego rozrusznik jest to silnik szeregowo-bocznikowy i nic się mu nie stanie jeśli uruchomisz go bez obciążenia Dodano po 1 zgodze się z tobą żę silnik szeregowy po stracie obciążenia się rozbiegnie Dodano po 1 wracając do tematu alternatorów mam pytanie jeżeli alternator w trakcie pracy straci wzbudzenie to coś mu się stanie??
Kolego zapalonymajsterkowicz . Żeby być pewnym, że na wzbudzenie podajesz prąd to możesz podłączyć, na stałe (na dłuższą chwilę) żarówkę bezpośrednio blisko alternatora, tak jak na fotografii. Oczywiście konektor od oryginalnej kontrolki ładowania zdejmij. Przez kilka minut 4W żarówka nie rozładuje akumulatora. Po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć....
Witam. Czy tak ma być podłączony alternator? Czerwony to plus od rozrusznika, brązowy od kontrolki ładowania. Na wolnych ładowanie 12,4V na pełnych obrotach 13,6V i dość gorący jest alternator. Wzbudzenie ma być tu z lewej jak jest czy z prawej? "między diodami?" https://obrazki.elektroda.pl/2181419700_... https://obrazki.elektroda.pl/5837691000_...
Może dioda od wzbudzenie padła albo ''zimny'' lut występuje. Ja mam tak w samochodzie daje napięcie 15,2v i mruży kontrolka ale narazie nie mam czasu tego zrobic, dokó ki nie zajade akumulatora :D
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem kontrolki ładowania w liczniku ( bez niego alternator...
szkoda czasu i kasy na naprawę tego ja sam sie w to bawiłem i nic nie dało,w końcu kupiłem do 4011 nowy 70A z wbudowanym regulatorem za 200 zł :) łatwo podłączyć gruba śrubka kabel plus do rozrusznika wzbudzenie na wsuwkę, kółko jest bardzo małe na wolnych obrotach ładowanie 14,4 i pięknie ładuje,prądnica w porównaniu to jest g...... nie ładowanie
Witam, Ma taki przypadek, traktor Ursus C-360 3P. Alternator chyba Elmot A115, regulator RNc-12. Instalacja częściowo spalona ponieważ ktoś zamiast często palących się bezpieczników włożył kawałek drutu. Odłączyłem wszystko poza stacyjką, starterem i alternatorem. Poprawiłem nadpalone przewody, zapalam traktor a kontrolka ładowania wciąż się świeci....
wzbudzić alternator alternator wzbudzić alternator ursus
vestel 17ips72 wyświetlacz sterownika pieca defro separacja transformator
tablet lenovo klucze płasko oczkowe
Klucz belkowy – zasada działania, budowa, dokładność, porównanie z klikowym i cyfrowym LG NB2430A soundbar – parowanie pilota i Bluetooth, instrukcja obsługi