Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z...
Wewnątrz alternatora ten przewód z męską końcówką jest podłączony do diod wzbudzenia,czarna podkówka z mały czarnymi diodami.Wspolny koniec to blaszka z takim"u" do wlutowania tego przewodu do oprawki.Ale sądzę że wpadł do środka bo połamana oprawka nie trzyma końcówki.
żeby zgasiło kontrolkę musi się alternator wzbudzić i wtedy ładuje a później możesz zmniejszyć obroty a ładowanie będzie bo altek już jest wzbudzony A jakby dał kontrolkę ładowania o mniejszej rezystancji, czyli większej mocy, to czy wtedy by się szybciej nie wzbudził?
Jeżeli przewodem ładowania nazywasz przewód podający prąd wzbudzenia z regulatora napięcia to ma prawo zaiskrzyć, jeżeli natomiast jest to przewód od kontrolki ładowania to nie powinno iskrzyć.
No to jedziemy.Gruby przewód przeważnie żółty który idzie od śruby rozrusznika podłącz pod numer na stacyjce 30 przekręć kluczyk w stacyjce na pozycję jeden i na pozycji 58 masz napięcie to jest postój, przewód z 58 idzie do tablicy bezpiecznikowej i w kostce jest rozdział na 2 bezpieczniki to jest...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich...
Podlaczalem u znajomego instalacje elektryczna (nowe wiazki) w Ursusie 912. Na chwile obecna nie ma ladowania, tzn jest ale bardzo slabe. Chcialbym upewnic sie czy to wina ktorejs diody wzbudzenia? (zakladam ze to jest alternator 9-diodowy ale nie wiem czy mozna to sprawdzic bez jego demontazu). Dokladnie...
dzięki za szybka odpowiedź ;) Dla pewności : 1. styk 67 (M) alternatora łącze ze stykiem 67 (M) regulatora 2. styk R czyli diody wzbudzenia alternatora ze stykiem 15 (R) regulatora 3. styk 15 (R) regulatora podłączam przez żarówkę do styku 15 stacyjki 4. styk 15 regulatora łącze ze stykiem 15...
Czyli jest to pulsowanie napięcia w instalacji generowane przez układ ładowania. Zastanawia mnie to 15V. Dla aku może być zabójcze. Tak, problem przy 6-diodowym alternatorze zwykle polega na tym że zarówno napięcie zasilania wzbudzenia jak i "sense" aktualnego napięcia idzie sobie z + akumulatora...
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator....
Żaden problem szybciej pociągnąć nowy kabel do kontrolki od alternatora [stary idący do prądnicy do kontrolki odpiąć] Większość obecnych alternatorów to 9 diodowe konstrukcje-montaż banalny No chyba ze będzie miał z żuka lub jakieś starej renówki to trzeba dołożyć wzbudzenie pod styk 15 [po kluczyku] Czekamy...
Te dwie rzeczy się wykluczają, bo kontrolka normalnie świeci przy sprawnym alternatorze i gaśnie dopiero po wzbudzeniu alternatora, na diodach pomocniczych pojawia się napięcie, a lampka jest z drugiej strony wpięta do +, więc przestaje świecić, bo ma prawie ten sam potencjał na obu zaciskach. Zresztą...
Kolega Grzegorz_madera ma rację, jeżeli już stosować manometr to i kontrolkę. Miałem kiedyś klienta który chciał żeby mu zamontować dodatkowy sygnalizator pracujący równolegle z kontrolką ciśnienia oleju i ładowania. Zamontowałem buzer, plus do zasilania kontrolek, a minus buzera poprzez dwie diody...
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora,...
PICIA przedstawil ci to tak , ze chyba juz lepiej ni emozna :) Obrazek pierwsza klasa. Troche z praktyki: Od stacyjki na zarowke i z zarowki idzie kabelek do regulatora pradnicy, Ten kabelek bedzie ci potrzebny!!! Nie ucinaj go!! Odkrec go od regulatora pradnicy( to takie metalowe pudelko onok zbiornika...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe...
Alternator bez wzbudzenia nie może stawiać jakiegokolwiek oporu.Jeżeli w tym pojeżdzie zabudowana jest stacyjka np od Ursusa C360 t0 po wsiśnięciu kluczyka napięcie z pod stacyjki jest podane na regulator napięcia na jego styk oznaczony cyferką 15 po wyjęciu kluczyka ze stacyjki na regulatorze występuje...
Z podłączeniem wszystko jest dobrze, zmierz napięcia na poszczególnych fazach alternatora, można w tym modelu zrobić to bez jego rozbierania a wyjścia masz w miejscu trzech śrub w plastikowych izolujących tulejkach kwadratowych co jest dobrze widoczne na twoich zdjęciach. Te śruby łączą stojan z diodami...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na...
Kontrolka ładowania musi być podłączona do + po przekręceniu stacyjki , a drugi przewód z kontrolki do zacisku do zacisku 15 regulatora i diod wzbudzenia alternatora - jak kolega zauważył zacisk obok szczotek .
Jak już dokładać diody,to od środka (montowałem w takim alternatorze),lecz należy wszystko usztywnić ,by końcówki diod nie uleciały od drgań alternatora przykręconego do silnika.Na zdjęciu za bardzo nie widać ,lecz kolor diody (jej symbol katalogowy)widoczny w miejscu wprasowania ,świadczy jaka dioda...
Witam, Jestem na finiszu prac nad małym ciągnikiem rolniczym typu SAM :) Mam jednak mały problem z alternatorem, a mianowicie z brakiem ładowania po podłączeniu lampki. Wszystko podłączam zgodnie ze schematem: Zgodnie ze schematem wzbudzenie mam podłączone przez żarówkę. Jednak gdy tak...
Można to tak powiedzieć. 1 koniec żarówki dostaje napięcie ze stacyjki. Drugi podłączony na zasilanie regulatora, czyli poprzez żarówkę zasilany jest regulator i cewka wzbudzenia. Jak się alternator wzbudzi to poprzez diody wzbudzenia podaje na regulator i kontrolkę + o tej samej wartości co kontrolka...
Czesc Znalazlem stary alternator 6 diodowy. Podlaczony teraz do c360, regulator elektroniczny do 6d i prad idzie na niego po wcisnieciu kluczyka. Czy sa jakies minusy poza brakiem kontrolki wzgledem 9d, czy poza tym moze tak pracowac lata i nie warto zmieniac na 9d? Wystarczy zamontować mostek diody...
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem...
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Jak podasz prąd pod 67 alternatora to będzie ładował ponad 16V. Tak sprawdzisz najszybciej bez wyciągania aternatora. Dodano po 4 Jak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś...
Witam Zacisk gruby to + z rozrusznika M -szczotki ,czyli wzbudzenie R-kontrolka ładowania Wszystko zależy jaki masz regulator.Najlepiej oryginał Czeski .
Witam, otóż mam problem z alternatorem w ursusie c-330. Kupiłem go jakoś na początku roku, założyłem wszystko tak jak powinno być i wzbudzał się przy 800 obr. I również ładował przez pół roku aż w końcu przestał ładować tak bez powodu bo nic z nim nie było nawet robione (brak wzbudzenia) , było to jakoś...
Witam. Czy tak ma być podłączony alternator? Czerwony to plus od rozrusznika, brązowy od kontrolki ładowania. Na wolnych ładowanie 12,4V na pełnych obrotach 13,6V i dość gorący jest alternator. Wzbudzenie ma być tu z lewej jak jest czy z prawej? "między diodami?"
Witam. Najpierw sprawdź czy z Twoim miernikiem wszystko ok, jeżeli tak to może siedzieć dioda(y) na prostowniku tak jak podpowiada kolega ftp.kowal. Dla pewności podłącz na krótko alternator do zasilania(wzbudzenie) i sprawdź napięcie ładowania na nim, powinno mieć co najmniej 14,4V (pamiętaj że alternator...
Jeśli brakuję regulatora to podać napięcie wzbudzenia Jeśli nie znana jest polaryzacja, to jakie napięcie wzbudzenia ma podać? Pomyślałeś trochę PRZED napisaniem? tesco , jakie oznaczenia są na zaciskach alternatora?
witam szanownych forumowiczów pytanie mam na temat alternatora od daewoo Espero chciałem zamontować go do ursusa, problem polega na tym że nie wiem jak podłączyć wzbudzenie, jest tam kostka przy regulatorze 4-o pinowa czy pin "Sense + " to pin od wzbudzenia?? to od czego są jeszcze te...
Wiem, bo trochę się tematem interesuję, A przyczyna to Zwarta Dioda wzbudzenia, wymieniona i działa. Zbaraniałem, bo dioda wzbudzenia to mi się kojarzyła z żarzącą kontrolką, Wcześniej miałem tam Altek chyba A125, ten z zintegrowanym regulatorem ze szczotkami, ale korozja zjadła mostek prostowniczy,...
Kupiłem nowy alternator firmy Jubana 72a do ursusa c-360, po założeniu okazała się że nie ładuje. Przeczyszcziłem kabel od wzbudzenia tam na łączeniu gdzie był regulator, załączyłem zwykłą kostką. Odziwo po Przeczyszczeniu i odpaleniu kontrolka zgasła i zaczął ładować ale po dodaniu gazu kontrolka się...
bizon_126 napisał: Chcąc podłączyć ten RNC12 musisz zmienić szczotko trzymacz na inny-izolowany A diody wzbudzenia tam są? Raczej bo ten alternator wygląda na taki z poloneza a tam 6 diodowych nie było To zwykły Elmot a występowały jako 6 i 9 diodowe. Z zewnątrz nie różnił się niczym tylko...
Dasz rade alternator jest prosciej podpiac niż pradnice tylko zarówka do wzbudzenia czyli lampka kontrolna ładowania.
Witam mam następujący problem podłączałem alternator wg tego schematu ale z jedną różnicą nie podłączałem prądu wzbudzenia przez kontrolkę tylko po prostu gdzieś znalazłem plus po wciśnięciu kluczyka i ładowanie jest zaj... bo daje ponad 50A :!: ale jest jedne problem nie wiem czy to jest wina regulatora...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym...
Witam! Jakie były orginalnie stosowane alternatory w ursusach C-385? 6 czy 9 diodowe? Pytam o to gdyż w moim jest 9 diodowy. I tu kolejne moje pytanie: Jak w tym ursusie powinna być podłączona kontrolka od ładowania? W alternatorach 9 diodowych jest ona wpinana szeregowo w obwód wzbudzenia, ale w moim...
Napięcie na alternatorze jak pisałem, przy "sztucznym" wzbudzeniu było około 14,7V ale przy odłączonym przewodzie wyjściowym z alternatora. Gdy podłączałem ten przewód do alternatora napięcie spadało do 12,6V i było równe napięciu na aku.
Ja u siebie mam alternator z 125P w oryginale był 6 diodowy ale przerobiłem na 9 i władowałem regulator od 126p Niestety po roku padła dioda wzbudzenia wymieniłem wszystkie za pół roku znowu aż się wkurzyłem i wsadziłem 5 amper i wreszcie mam spokój Koło pasowe na początku było od silnika frani lecz...
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać...
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od...
Witam chciałbym podłączyć elektryczną pompkę paliwa przez przekaźnik tylko że sygnał bym chciał wziąć z alternatora(lub rozrusznik bo to są jedyne elementy elektryczne w tym silniku ) żeby pompka chodziła tylko wtedy jak silnik będzie pracował.Alternator pochodzi od audi b4 90A jedynie z tyłu wzbudzenie...
Tak prądnice były montowane w wielu maszynach budowlanych,z którymi borykałem się na budowach i nie tylko.Chwilowe odłączenie akumulatorów od prądnicy nie robiło szkody,z alternatorem wiadomo inna sprawa.Lecz miej silnik z prądnicą na wysokich obrotach przy dobrze działającej prądnicy ,to żarówki moment...
Faktycznie na tą okoliczność nie znam urządzenia w szczegółach, Ale potwierdza się, że w danym momencie był to 6-cio diodowy aparat. Ale dalej nie wiem z jakich powodów alternator nie wytwarzał napięcia przy wzbudzeniu przez lampkę kontrolną. I jakoś nie pasuje mi tam regulator , ale skoro problem rozwiązany...
Przecież to jest proste do sprawdzenia. Ściągasz przewód wzbudzenia z alternatora i zwierasz go do masy. Jeśli żarówka sie zaświeci to wszystko ok z kablami, a masz do naprawy alternator. Dosłownie minuta roboty.
Powinno, ale raczej nie zacznie ładować ze względu na brak początkowego prądu wzbudzenia który jest generowany przez prąd płynący przez kontrolkę.
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Wszystko jest ok, po prostu akumulatory naładowane do pełna i alternator nie ma co ładować, regulator rozłącza wzbudzenie i kontrolka się zaświeca, następnie następuje spadek napięcia i alternator od nowa się wzbudza i kontrolka gaśnie. Objawia się to właśnie okresowym miganiem kontrolki, załączenie...
Jak dostałem ciągnik miałem dedykowany alternator pod 30 stke ale padł. Akurat miałem okazje za 50 zł kupić alternator od ZUKa zmieniłem go i prawie elegancko mi podpasował. Co do ładowania podawał mi 14V tak jak prądnica ( może jest już troszeczkę klapnięty ). Z braku czasu obwód wzbudzenia podałem...
Musisz koniecznie dorobić kontrolkę ładowania ,gdyż może być tak że alternator się nie wzbudzi i nie będzie ładował.
Witam wszystkich serdecznie. Chciałbym Państwa prosić o pomoc. Jestem posiadaczem Ursusa C-360-3p, w wersji z alternatorem i mam od kilku miesięcy ciągłe problemy z odpalaniem tego ciągnika. Nie wiem już gdzie szukać problemu, czy to wina akumulatorów (są 2, każdy po 6V) czy alternatora. Generalnie sytuacja...
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
[quote="gromleon"]No wlasnie na swiatłach masz to obciazenie i raz wzbudzony cały czas działa, zatem czemu bez obciążenia sie wyłacza? . Dlatego ,gdyż bez obciążenia szybciej uzyskuje napięcie jakie ma utrzymywać.Kontrolka ładowania,pomaga przy wzbudzeniu alternatora.Przy obciążonym alternatorze odłącz...
Bywa że alternator się wzbudzi przy bardzo wysokich obrotach, lecz nie zawsze.Oczywiście mowa ,gdy kontrolki brak.
Aha. Sprawdze czy zaświeci dotykając do masy. Jeśli nie zaświeci to będzie oznaczać że walnięty kabelek? Albo rezystory. A te rezystory to pewnie gdzieś przy zegarach? Tak se pomyślałem że może tu jest wzbudzenie po rozruszniku bo jak sprawdzalem to wydało mi się że ten niebieski od alternatora idzie...
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę....
Kolego zapalonymajsterkowicz . Żeby być pewnym, że na wzbudzenie podajesz prąd to możesz podłączyć, na stałe (na dłuższą chwilę) żarówkę bezpośrednio blisko alternatora, tak jak na fotografii. Oczywiście konektor od oryginalnej kontrolki ładowania zdejmij. Przez kilka minut 4W żarówka nie rozładuje...
Jak ja podam bezpośrednio 12V przez żarówkę na stole po zbudwaniu układu i alternator normalnie ładuje Czy to jest alternator bez wakupompki, tak? Po drugie czy ma koło wolnobierzne? Alternator jest bez wakupompki. Nie ma koła wolnobierznego. Dodano po 1 Jaka moc żarówki na stole?...
Wojtek nie wiem jaki masz alternator ani regulator, ale jak od żuka czy poloneza to dajesz jeden przewód z diody wzbudzenia do pinu nr 15 na regulatorze i z tego pinu wyprowadzasz też przewód do kontrolki, a drugi styk kontrolki podłączasz do stacyjki pod pin nr 15 jeżeli jest to Ursus.
Witam. W ursusie c330 zamontowano alternator Delco prawdopodobnie z jakiegoś samochodu. Żarzyła się lampka ładowania w całym zakresie prędkości obrotowych, ładowanie prawidłowe. Wymieniłem kostkę w której zalane były diody wzbudzenia. Zamiast kostki wlutowałem zwykłe diody prostownicze anody do 3 faz...
mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola...
Do prądnicy potrzebujesz jeszcze regulatora napięcia. Poza tym jak wspomniał ktoś wyżej gra nie warta świeczki. Jeśli chcesz się pobawić lepiej poszukaj nawet na szrocie jakiegoś alternatora- choćby dla większej sprawności. Podłączenie prądnicy aby działała jak silnik powoduje jej przebiegunowanie i...
Kolego elekeryk. Moim skromnym zdaniem nic tu nie zmienią diody. Problem wynika z charakterystyki urządzenia (aktualny stan). Przecież przy obniżonym napięciu na instalacji, wzbudzenie występuje cały czas. Mamy do czynienia z regulatorem zewnętrznym. Oczywiście przy założeniu sprawności instalacji i...
To wygląda na uszkodzenie którejś z diód alternatora. (bądź przewód wzbudzenia gdzieś zwarty jest z plusem za stacyjką)
Problem wygląda tak: Przepalił się przekaźnik od kontrolki ładowania. Podmieniono na inny model (najprawdopodobniej o mniejszym poborze prądu). Gdy odpali się silnik to przekaźnik wariuje i "cyka" - nie może się przełączyć - występuje napięcie ok. 8V. Po dodaniu gazu na chwilę wskakuje na 11,5V. Napięcie...
To jakie ciśnienie osiągasz teraz na tym manometrze? Jaki to alternator? Model lub chociaż zdjęcie. Prawdopodobnie regulator napięci robi takie cyrki. Po osiągnięciu stanu naładowania akumulatora i braku innego obciążenia rozłącza wzbudzenie. W momencie mrugania kontrolki ładowania po włączeniu jakichś...
Prawidłowo ma być jak producent to wymyślił - plus na masie. Z minusem na masie regulator nie będzie się poprawnie zachowywał - przerabiałem temat. Co do zacisków, muszą być podłączone wszystkie, być może masz jakiś niewłaściwy regulator - na fabrycznych oznaczenia były: 16(wyjście prądnicy). 18(wzbudzenie),...
Owszem zapożyczyłem fotkę z tamtego tematu, ale tamten temat dotyczy wzbudzenia Alternatora a nie podłączenia w C 330. Ale czy tak czy tak, tu podaję schemat w jaki sposób rozumiem podłączenia tego Alternatora w C 330, i mam nadzieję że ktoś mi powie, czy takie podłączenie będzie dobre. Jeśli nie to...
Tak jak wspomniałem wcześniej, w tym ciągniku silnik nie jest oryginalny. Jest to właśnie silnik z T25 (długa historia, ale zakończona szczęśliwie - maszyna dobrze się sprawuje pod względem mechanicznym). Także jest już mały sukces - wiem jaki typ alternatora mam szukać. Kolejnym etapem jest ustalenie,...
To masz instalacje na 24 v przerobiona, prawdopodobnie ten przełącznik 12/24 się uszkodził i dlatego ktoś to przerobil. Na początku sprawdź czy dochodzi wzbudzenie do alternatora, naciąg paska, przewody. Jeśli to nie pomoże możliwe że regulator napięcia jest do wymiany.
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie...
Właśnie trudno powiedzieć bo jest zabudowana. Jeżeli nawet zawiera to daje on znikome natężenie skoro nie jest w stanie wzbudzić alternatora więc jak zastosuję opornik 5W i 80Ohm nie powinno się nic stać. Tak, masz rację. Podejrzałem przez taką małą dziurkę (pewnie są w celu chłodzenia) i faktycznie,...
Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany...
Z pod deski rozdzielczej w dół po prawej stronie kolumny kierowniczej, następnie w kierunku rozrusznika, tam zostawiamy jedne przewód do uruchamiania rozrusznika(mała śrubka na włączniku elektromagnetycznym). Dalej do alternatora, gdzie zostaje przewód od wzbudzenia alternatora(kontrolka ładowania),...
Dzień dobry. Mam prośbę o pomoc w diagnostyce problemu z prądnicą w Ursusie c330. Po stwierdzenie braku ładowania, odłączyłem regulator i po zdjęciu paska podłączyłem prądnice przez zwarcie zacisku 16, 18 do "-". Prądnica obracała się płynnie, bez rozbiegania. Po założeniu paska i uruchomieniu silnika,...
Tylko krytykują i krytykują. Chłopak chce założyć alternator to go założy i będzie generował prąd, mało bo mało ale będzie. Co do regulatora panowie pierdu pierdu, jak ma w miare alternator na czasie (samochodowy), regler ma wbudowany w niego. Jeśli alternator ma z tyłu śrube na wyprowadzenie pradu i...
Wybaczcie Panowie, że wtrącę parę swoich groszy. Grzegorz zapomniałeś wspomnieć, aby grzebiąc w regulatorze najlepiej odłączyć klemy, bo prądnica może już nigdy nie zagadać :!: Nie da się wyczyścić styków nie robiąc zwarcia na styku od ładowania. Kolego Maczapski - my nie chowamy wiedzy do szuflady,...
Zapytaj w Agromie na Elewatorskiej o regulator napięcia do alternatora. Zobaczysz jak fizycznie to wygląda i potem poszukasz tego cuda u siebie i wymienisz go. A schematy? po co? regulator napięcia jest zintegrowany z alternatorem i na schemacie nie będzie pokazany. Podstawa w Ursusie to lampka ładowania,żarówka...
Witam, koledzy mam problem z prądnicą p20d i regulatorem rg15d w ursusie 4011. Po podłączeniu prawidłowym ( setki razy sprawdzanym ze schematem i oznaczeniami na korpusie) w instalacji ciągnika pojawia się zwarcie. Znalazłem też przyczynę owego zwarcia: po odłączenia kabla od zacisku nr 16 na prądnicy...