Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Poloz kable zasilajace i sygnalowe daleko od siebie i bedzie po sprawie :]
A ile wat ma wzmacniacz? Ładowanie 14,2 jest poprawne o ile mierzyłeś przy obciążeniu światlami oraz wzmacniaczem. Zakładając, że alternator masz 70A to przy niektórych wzmacniaczach wcale by mnie nie dziwiły mrygające światła ;]
A nie lepiej zastosować jakąś impulsówkę z potężnego serwera ?
Bardzo ważne są obydwie masy ponieważ podłączając tylko minus akumulatora z obudowa alternatora ( np. śruba łącząca alternator z silnikiem) pomijasz karoserię , a z niej masz przeciez brany minus na wzmaka. Myślę , że u Ciebie problem jest z masą pomiędzy alternatorem ( silnikiem ) , a karoserią.
Na forum już gdzieś był artykuł na ten temat:) napisz do mnie na gg to ci coś podeśle.
Akumulator ładowany jest prądem około 3A, zależy jeszcze od akumulatora, jego sprawności i stopnia naładowania. 300W to nie jest żaden wielki problem i twój alternator na pewno to wytrzyma ;)
Jeśli wymieniałeś kable alternator-akumulator to możesz te 25 zostawić gdyż wystarczą. Jeśli uważasz że firmowe przewody tyle mają to chyba tylko w czołgu. Na razie wymień alternator, jeśli przewidujesz zmianę głośników i zasilenie ich z dodatkowego wzmacniacza to alternator 120 Amper może wtedy już nie starczyć i pomyślał bym o 150-160 A. Po założeniu...
Reasumując autorze tematu w kolejności ważności: 1 - Najlepszy alternator jaki podejdzie zamontować 2 - Najgrubsze i NAJKRÓTSZE kable między alternatorem a wzmacniaczem i także jego korpusem (silnik) a nadwoziem - na jakie cię stać i jesteś w stanie zamontować - pamiętaj dostosować bezpiecznik do instalacji a nie do wzmacniacza. 3 - Kondensator tak...
Generalnie problem dotyczy swistu altka w glosnikach, czytalem na elektrodzie ze powinno sie dac kondensatory sporo mocniejsze niz napiecie w instalacji. Rowniez czytalem ze wpinano kondenstator miedzy szczotke a obudowe:). Ale wracajac do rzeczy - czy za duzy kondenstator wpiety w alternator spowoduje jakies problemy? Do instalacji radiowej sprobuje...
Tak na szybko. Głośnik w skrzyni BR około 1000rm (1kW) Wzmacniacz ≧ 1kW Alternator (opcjonalnie) 100-110Ah [myślę że coś koło tego masz w tym audi] Akumulator kwas styknie do amatorskiego słuchania, 70Ah moze być więcej (najwyzej będziesz doładowywał z prostownika) Okablowanie poszukaj na forum. tagi: tabela chincz RCA
nie, nic nie slychac, moj wzmacniacz pobiera z aku kolo 70amperów i nic sie nie dzieje:) przypuszczam ze ten alphard bedzie pobieral z aku kolo 15 amperow, wiec niemasz sie czego obawiac
Z tymi badziewiami Lanzary nawet nie drgną :D To gary do łupania i potrzebują do zasilania spawarki, nie imitacji wzmacniacza.
Na zasilanie audio. Napięcie na jałowym mam około 14, 0. Bez załączonych wzmacniaczy.
to zależy jak mocny bedzie wzmacniacz, alternator
Fanem skody nie jestem :) ale nie o to tu chodzi :) Fajnie by bylo jak bys cos powiedzial bardziej o alternatorze jaki ma bo to ma wiekszy wplyw. Chodzi o to czy alternator doladuje akumulator przy takim poborze pradu... bo mam nadzieje ze pradnicy tam nie ma bo by bylo cieniutko...
Witam, Czy jest możliwość ze wzmacniacz może spalić alternator w samochodzie lub jego przewody. Ja mam samochód golf 3. Pozdrawiam.
Czyli jak audio będzie brało 30a to tyle samo będzie podawał alternator na aku by się nie rozładowal a przy tym zasilił wzmacniacze?
Temat wałkowany już setki razy na elektrodzie. Wystarczy użyć szukaja... Wzmacniacz (nie napisałeś jakiej firmy, nowy czy używany) zbiera ci zakłocenia z sieci pokłądowej auta. Przyczyn może byc wiele: złe ułożenie przewodów (położyłeś przewód sygnałowy wzdłuż wiązki elektrycznej pojazdu lub zasilania wzmacniacza), uszkodzenia wzmacniacza, uszkodzenia...
Jak swiatla przygasaja to nie kwestia kabli do wzmacniacza, a elektryki ogolnej auta. Takto przygasal by sam wzmacniacz. Slaby akumulator i malo wydolny alternator. Ew slabe polaczenia. Ale OGOLNEJ elektryki auta, a nie wzmacniacza!
Jakie radio i wzmacniacz?
Przecież to jakaś popierdułka nie wzmacniacz, nawet alternator 50A-60A by sobie z nim poradził. Skoro ma bezpieczniki 2x25A to znaczy że tych 50A w normalnych i bezpiecznych warunkach użytkowania nigdy nie powinien osiągnąć. PS. Oczywiście z popierdułką żartowałem, spoko wzmacniacz, w alternatorze "masz moc" i zapas.
Witaj,po prostu masz żle wykonaną instalacje do wzmacniacza i słyszysz alternator w głosnikach. Kilka zasad :Zasilanie wzmacniacza (+) powinno się brać z akumlatora poprzez bezpiecznik(zaraz przy klemie)z masą jest róznie (-) należy ją" poszukać" w niektórych przypadkach wystarczy przykręcić do karoseri przy wzmacniaczu a niekiedy przy aku w zbiegu...
To jest właśnie wzmacniacz na TDA1552Q. Czy da sie te zakłucenia wyeliminowac ?? bo nie wiem czy dalej z tym walczyc czy sobie odpuścić ?? Pozdro
jakie rozwiązanie proponujecie?? oprócz wymiany alternatora. Są jeszcze dwa rozwiązania: 1) Wymiana samochodu na taki z większym alternatorem; 2) Wymiana wzmacniacza.
Daj jakieś zdjęcia wzmacniacza lub link do producenta, jakie masz auto i jak przeprowadzone kable, przy badziewnych wzmacniaczach gwizd to standard i nic nie pomoże, dziwi mnie przygasanie świateł bo przy sprawnym aucie to przygasało by ci przy 2kW ale pewnie byś już był głuchy, może coś nie tak z aku lub alternatorem a nie wzmacniaczem. Sprawdź też...
Jak na akumulator to wzmacniacz samochodowy. Jaki chcesz, bo im głośniej bedziesz grał tym krócej będziesz grał :P No niestety twoje wymagania są dość duże niestety alkumulator żelowy ba kwasowego samochodowego nie polecam ryzyko rozlania elektrolitu .... Może jak kilku z was weźmie akumulatory do plecaka i jak jeden się rozładuje to wymiana. Kombinuj...
Szukaj wzmacniacza ok 1kW dla 1 ohma , a tego spalonego zostaw w spokoju , bo gdyby naprawa byla latwa i tania , to koles by go naprawil i wystawil jako nienaprawiany ;) Pewnie dowiedzial sie ile to kosztuje i woli pozbyc sie trupa ;) Chcialbym tez Cie przestrzec ze wpakowanie do auta CA o mocy kilowata nie konczy sie na zakupie wzmacniacza i glosnikow...
Co Wy wszyscy mówicie ? Po piewrwsze kol. prasny nie określił czy chodzi mu o słuchanie na postoju, czy podczas jazdy. Po drugie nie podał mocy wzmacniaczy, a to jest ważne, a nie moc wszystkich głośników. Najważniejszy jest dobry alternator, a nie akumulator (jeśli zamierzamy słuchać głośno podczas jazdy). Warto sprawdzić jaki prąd możesz uzyskać z...
Witam narazie mam standardowy aku 55Ah wzmak ma 90A i zrobila sie choinka czy dobrym rozwiązaniem będzie nowe aku (wydaje mi sie ze to juz jest marne 2lata jakis gigawat) + do tego kable 20mm^ (już są) połączone z 38Ah żelowym aku w bagażniku, alternator 70-80A ?? dziękuje za pomoc z góry
A jaki do tych głosnikow wzmacniacz zamontowac 200W? Czy 400W? Chodzi o to aby alternator wzmacniacz pocoagnał i nie wiem jaki wzmacniacz mocy wybrac
A jak sprawdzić, czy nie zrobiłem pętli masy ? Radio u kolegi i u taty chodziło dobrze, wzmacniacz zresztą też.
co do wzmacniacza to wiem ,że jest beznadziejny, no cóż kupiłem go jak o tym nie wiedziałem. W załączniku dałem przykład jak ja to podpiąłem (ten u góry). On chyba tłumi wysokie częstotliwości. Ten na dole chyba obcina basy. Wszystko by grało ,ale w domu działało dobrze. W ostateczności zrobię aktywny filtr, ale jeśli jest możliwość przez dołączenie...
Panowie po co pytanie jakie moce,narzucanie co ma słuchać. Zadał pytanie o ja nie widzę w tym nic dziwnego.Dodam kolego Aleksander że da się głośno słuchać długo i nie tylko moc decyduje o natężeniu dźwięku a też efektywność głośników. Ja u siebie w aucie mam 0.5 kW wzmacniacz i często jest prawie na maksa.
Hifonics Brutus 6000D
Podczas szybszej jazdy słyszę alternator (świst)... Czy wystarczy w takim przypadku filtrowanie zasilacza wzmacniacza? Jak zbudować taki filtr (LC?)? Jakiej impedencji powinna być cewka i jakiej pojemności kondensator? Sygnał audio z radia do wzmacniaczą biorę przez ekranowane przewody z wyjśc głośnikowych radia, bo przy połączeniu z wyjścia liniowego...
winny alternator
To w sumie nie jest tak źle jak myślałem :) tak z ciekawości jaki masz bezpiecznik przy kablach idących do wzmacniacza kolo akumulatora?
remote to jest ten plus na wzmacniaczu który załącza wzmacniacz. jak alternator ci ładuje włóż na próbę inny akumulator ten już może nie być podjechany niema dużo roboty a spróbować warto
Witam wiem , że problem był długo wałkowany ale mój przypadek jest zupełnie dziwny. Mam wzmacniacz magnata HOT ROD 4500 i radio JVC kd-shx701 problem polga na tym, że na jednym kanale np. przód jest idealnie, a na drugim gwizdy i szumy od alternatora i przy dodawaniu gazu. Jak To zniwelować. Wymieniałem już przewód RCA oczywiście na gruby podwójnieekranowany...
Bezpiecznik taki jak do wzmacniacza samochodowego. Jest on przeznaczony do właśnie takich urządzeń które podłączasz bezpośrednio do akumulatora.
Musisz zobaczyc czy kuca ci napiecie przy wzmacniaczach czy w calym aucie ogolnie. Jak w aucie to sprawdz polaczenia akumulatora do silnika, zarowno masa jak i + alternatora (czasem jeszcze idzie przez rozrusznik lub jakies bezpieczniki, to tez sprawdz gdzie wystepuja spadki). Jesli okaze sie ze wina lezy tam to oczysc wszystkie polaczenia, najlepiej...
ten regulator po firmie może pochodzić dzień, 2, 2 miesiące lub do końca szczotek Również mam takie zdanie nt. tych regulatorów. Może to jego wina, może wirnika, nieważne, alternator znów do wyjęcia Ps. sprzęt grający nie ubije alternatora, nie ma takiej mozliwości
Nic nie kupuj tylko zrób pomiary na docelowym sprzęcie audio. Do 500W RMS nie potrzeba innego alternatora. Akumulator nie pomoże na spadki na włączonym silniku, a przy wyłączonym to i tak ci moc spadnie sporo. Miałem taki problem w Fabii o jaki ci chodzi - gdzie alternator 75A nie wyrabiał (na 2 wzmacniaczach było jakieś 1400W -1600W RMS). Jeżeli masz...
Zwróć jeszcze uwagę, że na stole zasilony to trochę inaczej niż z instalacji samochodu - wpływ pracy alternatora na wzmacniacz. Ale warto wszystko dobrze sprawdzić.
A może lepiej by było zrobić porządny zasilacz do wzmacniacza?
Wzmacniacz ma filtr na zasilaniu - patrz schemat.
Jaki masz silnik i alternator i jaki wzmacniacz będziesz montował.
Należałoby włączyć filtr na zasilanie. Przedostają się zakłócenia z alternatora.
Kabel 25mm spokojnie starczy. Bezpiecznik daje się w każdej sytuacji nie zależnie od długości kabla. W tym przypadku wybrał bym 80A. Swoją drogą sprawdź grubość kabla plusowego łączącego akumulator z alternatorem. jeśli cieńszy od zasilania wzmacniacza lub zaśniedziały to Big 3 by się przydało ;)
Witam. Zbyt słaby alternator żeby wytworzyć tyle mocy do tego wzmacniacza akumulator nie doładowany masz duże spadki napięcia możesz uszkodzić regulator a nie wspomnę o samym alternatorze.
Zgadza się, jak ma grać głośno to musi mieć z czego, wskazany drugi akumulator najlepiej blisko wzmacniacza. Alternator większy nie jest konieczny do czasu aż ten się spali co pewnie kiedys nastapi przy takim uzytkowaniu nawet i bez dodatkowego akumulatora. No i żeby naładować taki akumulator prostownikiem trzeba jakies 10 godzin poświęcić, tak samo...
miałem to samo okazało sie ze to alternator bardzo łatwo to sprawdzic sciągnij pasek od alternatora i zapal samochód bo moze siac jeszcze od wysokiego napiecia a jaki to samochód jest?
To nie wina akumulatora tylko zbyt słabego alternatora.
Słychać pompkę bo sieje zakłócenia do instalacji. Pewnie masa wzmacniacza podłączona na masę w bagażniku. Możliwe że się coś dzieje z alternatorem, podaj dokładne wartości napięcia, gdy nie pracuje silnik, gdy pracuje bez obciążenia, i z obciążeniem, mam tu na myśli odbiorniki elektryczne w samochodzie. Może winny jest wzmacniacz, który nie filtruje...
Podłączyć możesz na 2 sposoby jednak ten drugi jest lepszy ponieważ akumulator jest "odizolowany" od reszty i cała jego moc idzie tylko do wzmacniacza a nie na iskrę i inne bajery. Jeśli schemacik w czymś pomógł to prosiłbym o przyznanie punktu pomocy ;) pozdrawiam
Nie ten wzmacniacz jest na tranzystorach. Ale podczas pracy alternatora nie spali sie ten wzmacniacz? Bo alternator daje 15V. Dodano po 1 A nie... Wzmacniaczowi nic nie bedzie bo patrzałem na zasilanie i pisze 12v-17V. Zresztą link dałem n a górze. Dodano po 47 Ale coś nie rozumiem: Do wzmacniacza trzeba dać 3 kable zasilania, a bede miał 2(masa i +),...
Czytalem ze alternatory w Boblach sa slabiutkie :/ wiec bede zmuszony albo zmienic alternator (i tu pytanie na jaki - koszt)albo zrezygnowac ze skrzyni :/
Najpierw zlokalizuj! Zdejmij na chwilę ten pasek i spróbuj czy nadal "gwiżdże" ten niby alternator?
dokładnie tak, do radia podpięte są głośniki w drzwiach, bez dodatkowego wzmacniacza i to w nich słychać pisk (trochę jakby odgłos turbiny/alternatora), wzmacniacz w subie zasila tylko suba.
Moim zdaniem to efekt będzie taki jak w każdym aucie z mocnym subem słyszanym z zewnątrz, żeby usłyszeć efekt, trzeba będzie wejść do bagażnika.Alternator też tu raczej niewiele zmieni no nie zapewni chwilowego zapotrzebowania na taką ilość energii, jedynie co to pozwoli szybciej naładować akumulator którego wyssał wzmacniacz. W zakresie wymiany alternatora...
W pytaniu twoim powinna się znaleźć informacja o tym jaki masz alternator?
Tydzień temu zmieniłem cyfrowegro monobloka Hifonics BX 1500 D MK II na Stega K 2.02. I nie żałuję tej zamiany! Steg gra o wiele cieplej. Dźwięk zdecydowanie lepszy niż z monobloka. Oba pracowały przy 2 Ohm, na tej samej instalacji. Bez kondensatora. Kable do wzmacniacza 35 mm², od akumulatora do alternatora 50 mm². W obu przypadkach nic nie...
STEG to bardzo dobra firma a o to ze spalisz glosnieczek sie nie przejmuj chyba nikt na wzmacniaczu nie ustawia mocy na tyle ile fabryka dala :) jedynie bedziesz mial lepsza kontrole nad glosniczkem. Pametaj tez ze zawsze sa spadki mocy na wzmacniaczu zalezne od warunkow atmosferyczny, od instalacji itd. :) Pozdrawiam
Witam Do ładowania akumulatorów 6Vx3 potrzeba 21,6V. Może lepiej zastosować alternator na 24V i akumulator 24V, osiągnie się w ten sposób jeszcze większą moc wzmacniacza.
Fabryczny alternator zwykle nie ma mniej jak 50A, taki wzmacniacz uciągnie. Nie o wytrzymałość akumulatora należy się martwić... ale o wytrzymałość kierowcy i pasażerów :) Akumulator "wysiądzie" jako ostatni. Tak tylko że alternator nie zasila tylko wzmacniacza a cały samochód. Ze tego co wiem, to ten kto chce się naprawdę bawić w to coś, to oprócz...
Tylko przy zmianie regulatora napięcia w alternatorze zasilanie wzmacniacza powinno być bezwzględnie oddzielone od instalacji samochodu, aby nic nie popalić (masa może być wspólna). Czyli jeden alternator na 14,4V do instalacji samochodu a drugi na 18V do zasilania wzmacniacza. Nie wiem jak by wyglądała sprawa gdyby dać regulator na 20V, czy czasem...
Kondensator zniweluje chwilowe spadki napięcia na przewodach zasilających wzmacniacza, ale niestety nie odciązy alternatora (przecież wzmacniacz i tak będzie pobierał tyle samo prądu co z kondkiem, jak i bez). Dla wzmacniacza subwoofera - mógłbyś dac 1F (np. Dietz Blue)
Slyszalem ze to sprawa zbyt niskiego napiecia, na poczatku bass jest normalny bo wzmacniacz jest "naladowany" na max i z czasem traci moc i jak bass ucichnie wtedy sie doladowywuje i znow ten sam efekt, kazdy nastepny jes slabszy. Sa do tego jakies urzadzenia tylko nie wiem jak sie nazywaja mozliwe ze kondensatory. Podtrzymuja one napiecie na wzmacniaczu,...
Bezpiecznik na zasilaniu wzmacniacza, ten przy akumulatorze.
Nie wierzę w te 10kW. To takie samo KW jak te tysiące W na chińskich samochodowych wzmacniaczach audio.
Witam. Tak dla info co to za "wozidło". Jakie "grube" kable zasilające wzmacniacze. Jeżleli będą duże spadki napięcia, kondensator zawsze możesz wstawić. To jednak zależy jaki bass będzie "nakręcony". Bo wiadomo, im więcej, tym spadki zasilania. Remote ile w radiu ma mA. Ale to bez problemu da rade uruchomić wzmacniacze. Masa może być razem, jak odpowiedni...
35mm2 to takie rozsądne minimum. Dodatkowy minus z akumulatora na karoserię i dodatkowy plus na alternator. Pomiędzy wzmacniacz a skrzynię 2x6mm2 min.
Adi ma rację w 100%, choć jego zwyliczenia zakładają pewien zapas mocy. Wzmacniacze pracujące w klasie AB mają sprawności dochodzącą do 70-75%, a wzmacniacze w klaie A 20-50%. Moim zdaniem starczy 1000W :wink: Aha i nie zapomnij wymienić diód w alternatorze na 120A (albo cały alternator).
Siema ! Mam pytanie Chce kupić tani dobry wzmacniacz do głośników Focal 165 A1 Parametry głośników Woofer – 165mm Tweeter - TN44 z aluminiową odwróconą kopułką Moc RMS – 60W Moc Max. - 120W Skuteczność (2,83V/1m) – 92dB Pasmo przenoszenia - 60Hz – 20kHz 2-drożne zewnętrzne zwrotnice 12/12dB/oct (regulowany poziom tweetera) Jeszcze...
Ja dałem 10 mm^2. Bo akurat miałem pod ręką resztkę z instalacji wzmacniacza. Ale nie cieńszym, niż oryginalnie z niego wychodzi. Dobrze trzeba zagnieść i zalutować końcówki. Jeśli nie masz tak mocnej lutownicy, to rozgrzej końcówkę nad palnikiem (grzejąc za oczko i początek przewodu, by nie wytopić izolacji), a następnie nasącz porządnie cyną.
Podłoczyłem pod akumulator od skutera działa w samochodzie jest cały czas 12 v inne wzmacniacze mają bezpiecznik jakby alternator dawał zaduzo prondu do wzmacniacza a ja jakbym podłoczył pod ten akumulator wzmacniacz vk239 i gdyby spadło 12 v to by sie spalił
Da radę zamontować większy, z tego co pamiętam powinien pasować od 1,9 TDI. Elektrycznie bez problemu, zobacz mocowanie. Do ilu spada napięcie na alternatorze jak wzmacniacz gra?
Jeżeli, w co bardzo wątpię, ale jeżeli wzmacniacz ma te 1kW to potrzebuje 84A prądu, alternator w tej skodzie o ile pamiętam ma 100A, więc tak będzie.
Zapewne przy odpaleniu napięcie najpierw siadło (do jakichś 8-10 V) potem po odpaleniu alternator podbił zasilanie do 14V. Taki nagły skok to nic dobrego i widocznie przetwornica czy przetwornice w wzmacniaczu nie wyrobiły się z korektą napięć. Napięcie w linii zasilania tranzystorów mocy przekroczyło punt przebicia tranzystora/rów dostały zwarcia i...
A jak założe alternator 100A to wystarczy na zasilenie tych dwóch wzmacniaczy?
Jakbyś mógł/umiał to zmierz jakie są spadki przy wzmacniaczu, przy aku i przy alternatorze. Może masz zbyt cienkie kable lub/i słabo stykają.
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Odpal samochód i zmierz napięcie ,jeśli przekracza 15V to wina leży po jego stronie.
no wlasnie pary razy padło ponizej 10,5 i wtedy sie sprzet wylacza tzn zabezpieczenie na wzmacniaczu
...Prez8s chyba lekko przesadziłeś kolego z tym alternatorem... Praktycznie każdy wzmacniacz pełną moc osiąga przy napięciu 14,4V, jeśli alternator jest za słaby to raz że masz migotanie wszystkich swiateł w aucie a dwa nie osiągasz pełnej mocy. Alternator 200A to nie przesada, bodajże w niektórych mercedesach są seryjnie takie montowane. Trzeba też...
Możesz kupić ALPINE MRV-M1200, spory zapas mocy i ten wzmacniacz może Ci posłużyć przez lata, ale pamiętaj żeby zasilić taki wzmacniacz musisz zrobić porządną instalację elektryczną, Kable 35mm2, oraz dobry alternator.
a jaki masz wzmacniacz, glosniki, samochod, akumulator, alternator i kable ? teoretycznie ~400 RMS, wiec bez kondensatora powinno wszystko grac normalnie, chyba ze slaba instalacja
Jeśli nie masz doświadczenia to odpuść ten wzmacniacz. 8 alternatorów nie będzie aż potrzebne, nie przesadzajmy, ale 3minimum oraz akumulatory jak najbliżej wzmacniaczy aby kable nie miały po 5m długości. Masz zamiar startować w db dragu? Jeśli nie masz doświadczenia z car audio to nawet piec o mocy 5kW Ci nie da zwycięstwa, bo na 2x crunch gp (po 100euro...
Nie wiadomo czy filtr ci pomoże. Problem może leżeć m.in w: - prawidłowości/jakości podłączenia (- i +) - jakości i właściwości ekranowania przewodu rca - prawidłowości poprowadzenia rca (zdala od + i - nawet wiązki instalacji fabrycznej) - prawidłowości poukładania przewodów nawet przy samym radiu (tam gdzie są wszystkie razem (rca, + i - zasilające,...
Witam! Niedawno nabyłem wzmacniacz samochodowy bliżej nieznanej firmy. Wydaje mi się,że wszystko jest podłączone prawidłowo.Kabel zasilający prosto z akumulatora,masa do śruby w karoserii.Przewody głośnikowe również prawidłowo. Pojawia się jednak mały problem.Po uruchomieniu silnika,słyszę obroty w głośnikach. Problem zanika jeśli podłączę masę wzmacniacza...
a nie ma jakiegos innego sposobu wyeliminowania tych zakłóen? moze coz ze wzmacniaczem lub układem prostujacym ładowania? jedno i drugie jest juz troche wiekowe ok 10lat
mam alternator muj maluch to rocznik 99 i naszczęscie juz byly alternatory
nie wiem czy ci pomogę... rozumiem że nie miałeś BOSE i starasz się to upchać jakoś... Moje zdanie jest takie na ten temat. Jak chcesz robić żeby to wyglądało jak seryjne to tak ma wyglądać. Nie znam się na tym za bardzo... Ale rozbierałem kiedyś swoje auto na części bo przeciągałem nowy kabel do zmieniarki. W oryginale to wygląda tak że leci wiązka...
Co do twojego aku jest on słaby, ja mam 55Ah mam wzmacniacz RF który ma tylko 400W a przy mocniejszym basie niestety światła przygasają. Kondensator nic nie pomoże bo spadki napięcia sa zbyt duże. Bez audio ładowanie jest normalne czyli około 13,8 W ( 60A alternator) przy głośnej muzie spada do granicy 11,8 W ... Oj to dziwne. U mnie są dwa wzmacniacze...
To niestety za dużo spróbuj odpinać radio na noc i zobaczysz czy dłużej trzyma albo czy rano lepiej kręci. Albo sprawdź czy radio jest dobrze podłączone (masz jakiś dodatkowy wzmacniacz do radia??).
Czy poprowadzenie zasilania do wzmacniacza do akumulatora, z wyłącznikiem może poprawić sytuację? Nie poprawi albo niewiele poprawi bo nie zmieni bilansu energetycznego. Albo oddzielny akumulator o pojemności odpowiedniej do mocy wzmacniacza albo super kondensator na wejściu zasilania - według niektórych daje tyle co umarłemu kadzidło a dużo ważniejsze...
Trzeba zastosować mocniejszy alternator .
Jak można zapobiec zakłuceniom z alternatora. Słyszę trzaski w głośnikach kiedy samochód jest włączony. Weliminowałem wszystkie inne możliwości zakłuceń instalacja książkowa. A jednak mam zakłucenia które wchodzą po zasilaniu z AKU na wzmacniacz. Czy można zastosować filtr przed wzmacniaczem czy lapiej za alternatorem. Może macie lepsze pomysły.
Opisz dokładnie całą instalację, jaką zrobiłeś pod wzmacniacz, przekrój kabli zasilających, czy zastosowałeś masę dodatkową z akumulatora, itd. Tam raczej słaby alternator nie siedzi, więc raczej stawiam na instalację i braki w niej.
Co to za auto, alternator sprawny?
alternator wzmacniacz filtr wzmacniacz alternator wzmacniacz zakłócenia alternator
rower kierunkowskaz silnik leyland napięcie licznikowe
pilot emtec instrukcja odłączyć immobilizer
Radio Blaupunkt Tokyo 110 - Brak Odtwarzania Wideo Zmywarka: Tryb Eco, brak wody, piszczenie, miganie