Przy prawidłowej pracy termostatu na liczniku orientacyjnie 90 stopni. Masz mieć górny wąż gorący, chłodnica jeśli ja dotkniesz ma parzyć, dolny wąż również gorący wtedy wiesz że masz wstępnie jakiś obieg Włącznik termiczny masz na chłodnicy przy złym obiegu cieczy lub niedostatecznym nie nagrzeje go i wentylator się nie włączy i temperaturka rośnie
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_...
Popsuty, do wymiany.
Sam wąż może być ciepły, ale chłodnica powinna byc zimna.
Jak będziesz chciał to samą nagrzewnicę a jak chcesz cały układ dolać octu to musisz upuścić tyle płynu ile wlejesz octu maksymalnie do 1 litra i wtedy musisz po około 200 km na rozgrzanym wypuścić cały płyn jak pisałem wyżej ale spróbój może samą nagrzewnicę .Zanim to zrobisz dokręć ten króciec nie ma prawa nigdzie cieknąć bo wtedy jest słabszy obieg...
Ale dolby wąż jest zimny a górny gorący chłodnica jest też zimna
w komorze silnika patrząc pod maskę to po prawej stronie bloku, włożony do plastikowego króćca przykręconego do bloku silnika wychodzi z niego gruby wąż na chłodnicę
masz tu troche danych katalogowych ----> Układ chłodzenia Ciśnienie(bar)1.3 - 1.5 Termostat otwiera się przy(°C)85 Wentylator działa przy(°C) Etap 1 / wentylator 1(°C)92 - 97 Etap 2 / wentylator 2(°C)99 - 105 może to nie problem ?
Tak ja Ci zasugeruję- za chłodnicami idzie wąż plastikowy od intercollera na nim jest umieszczony czujnik ciśnienia doładowania.I to bydlę lubi sobie wyskoczyć.Wsadz z powrotem i zapnij opaską(taką plastikową)
Temperatura -6 utrzymywała się na szczęście tylko chwilowo i woda w bloku nie zdążyła całkowicie zamarznąć by zwiększając swoją objętość rozsadzić blok itd. Do tego potrzeba trochę więcej czasu, w pierwszej kolejności zamarza gumowy wąż przy chłodnicy, chłodnica, a dopiero potem blok. Tak jak kolega wspomniał sprawdź ubytki i wycieki wody podczas pracy,...
Witam, wymieniłem termostat i mechanik musiał rozgrzać auto do 115st i potem dopiero otwarł się termostat. Pobrałem na telefon program Piston i sprawdzałem temperature , na liczniku było 90 st a na aplikacji pokazało 110st i wtedy dopiero otworzył się termostat, wentylator zacina się. Czy to program kłamie czy jednak wentylator? dziś przejechałem 20km...
A po co demontować chłodnicę ?? Wąż ściągniesz koło termostatu i po krzyku. Jeszcze nie widziałem żeby ktoś się tyle na demontował by głupi płyn spuścić z silnika. Warto układ przepłukać wodą z dodatkiem octu lub specjalnych preparatów w celu pozbycia się syfu w postaci tzw. kamienia kotłowego. i innych zanieczyszczeń co poprawi sprawność wymiany termicznej.
Jeśli nieszczelnosc to dlaczego chłodnica i Wąż za termostatem zimny?
Dobra, a jak mam wyjście powietrza z osuszacza: gwintowana głowica, tak że może się tam wkręcić zawór zwrotny, to mogę zrobić bezpośrednie połączenie (wkręcić zawór do osuszacza bo gwinty się zgadzają: chłodnica-------zawór zwrotny-------zakuwany wąż-------butla) czy zrobić trzeba jakieś przejście między osuszaczem, a zaworem zwrotnym (chłodnica -------zakuwany...
Jeżeli masz górny i dolny wąż ciepły a chłodnica jest zimna to jest to niemożliwe. W takim razie skąd się wziął ciepły dolny wąż . Chyba że chłodnica zabita na amen.
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Dołączam się do tematu. U mnie też woda jest w zbiorniku wyrównawczym ZIMNA. Wczoraj wymieniłem po 2h walki termostat sądząc, że jest uszkodzony (stary oryginalny jest dobry) jednak to nic nie zmieniło. Układ odpowietrzałem zdejmując wąż z otworem odpowietrzającym na dolocie do nagrzewnicy aż zaczął lecieć z niego płyn bez bąbelków. W kabinie gorąco,...
Witajcie! Tak uprzedzę wasze pytanie szukałem już na forum ale bez rezultatów. Jestem posiadaczem Citroena C4 Grand Picasso 2009 z silnikiem 1.6 VTi + LPG. Pojawił się pewien problem, auto nie grzeje na wolnych obrotach a na wysokich tylko delikatnie. Dodam że według komputera temp. 105 st. Wąż chłodnicy górny gorący, chłodnica i dolny wąż zimny. Wąż...
Chłodnica EGR do sprawdzenia. No i który to Focus ?
Zrobiłem dziś płukankę nic Na kompie silnik ma 90stopni Nagrzewnice wyciągnąłem i drożna Klapy ciepło zimno działają A gdzie mówisz jest ten zawór od krótkiego obiegu ???
Czujnik temperatury na wężu chłodnicy? Chyba to czujnik przegrzania. Były w SDI 2piny, czasem w Sharan 4piny.
Jeden podwójny, 4 pinowy czujnik w króćcu górnego węża chłodnicy, z żółtym paskiem
Tam gdzie idzie dolny wąż chłodnicy przy silniku.
Posiadam Opel zafira b mk2 benzyna 1.6. Wymieniałem wąż z chłodnicy bo przeciekał, ze starości zamówiłem wąż pod model samochodu ale nie wiem, dla czego wąż nie pasował. To był ten wąż, z tròjnikiem jeden koniec do zbiorniczka następny do silnika ta część okazała husię zadługa i ostatnia od spadu do chłodnicy okazała się nie dość, za za długa to jeszcze...
Jak pisze skorpion termostat w zimie może spowodować zamarznięcie chłodnicy. Dlatego zaleca się założenie termostatu i zalanie płynem chłodzącym. Sprawdzenie czy ma się do czynienia z trefną chłodnicą (spotkałem 3 takie sztuki) jest bardzo proste, jeżeli w momencie gotowania się wody dół chłodnicy jest gorący(także dolny wąż), chłodnica słabo oddaje...
Uszczelniacz to zło. Zaraz będzie zapchana nagrzewnica, chłodnica i czort wie co jeszcze. Zdejmij wąż, dokładnie wszystko oczyść, zakładaj wąż i dobrze dociągnij.
Podczas jazdy wywaliło wąż klimatyzacji łączący z chłodnica klimy. Puścili zabezpieczenie-szybkozłącza.
A w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego jest woda? Ile? Jaki ma kolor? Są w zbiorniczku bąble podczas pracy silnika? Plamy oleju? Pomacaj węże prowadzące do chłodnicy. Wąż głowica-chłodnica powinien być gorący. Wąż wychodzący z chłodnicy powinien być wyraźnie chłodniejszy, ciepły. Czy chłodnica gorąca czy zimna? Bo jeśli zimna może to wszystko...
Sprawnego diesla w okresie zimowym z włączonym ogrzewaniem, ciężko zagrzać tak aby chłodnica była gorąca...
odpal auto dmuchawę w środku kabiny na 2. Odkręć korek od zbiorniczka i ten wężyk musi iść powyżej chłodnicy. Obserwuj czy wężykiem leci płyn ja k leci to odpowietrzony. Pamiętaj o tym aby odpowietrzyć termostat musi być nagrzany. Sprawdź czy górny wąż od chłodnicy jest gorący jezeli tak termostat otwarty i puszcza na chłodnicę. Powodzenia Dodano po...
Skoro grzeje nagrzewnica tak jak piszesz na wstępie to może płyn był rozrzedzony z wodą i złapało chłodnice bo piszesz że wąż dolny zimny ,chłodnica zimna ,logicznie chłodnica nie ma obiegu !!
Jeśli dobrze wymigałeś, to masz takie błędy: P1402 Układ czujnika położenia zaworu EGR P0403 Usterka obwodu recyrkulacji spalin P0180 Usterka obwodu czujnika temperatury paliwa A P0110 Awaria obwodu temperatury powietrza dolotowego Czyli EGR do przeglądu i prawdopodobnie usterka elektryczna. Samodzielnie - możesz sprawdzić wszystkie bezpieczniki i zasilanie...
9 mm może się nie wcisnąć, ale 10 mm będzie ok. Zależy od węża, jak silikonowy, miękki to i mniejszy wejdzie.
Oleju nie dolewa się nigdy, chyba że: układ rozszczelnił się, zwłaszcza gwałtownie, lub w przypadku wymiany węży, chłodnicy i innych podzespołów. Każdy wymieniany element, ma dość ściśle określoną wartość "dolewki" To nie jest zabawa dla amatora.
Witam, mam problem z VW Passat B6 2.0 tdi BMA z DSG. Latem auto złapało dwa razy temperaturę ponad 110°, dopiero teraz znalazłem czas żeby wziąść się za nie. Wymieniłem termostat (ktoś założył od benzyny), wymieniłem cieknącą chłodnicę, wentylatory startowały przy 70° - wymiana czujnika załatwiła problem. Z kratek nawiewu lód, rurki od nagrzewnicy zimne,...
a czy jesli silnik jest juz dobrze rozgrzany to chłodnica jest zimna czy gorąca?
Nie patrzy się dolny wąż tylko chłodnicę przy samym wlocie, czyli górny wąż, kiedy zaczyna robić się ciepła. Patrzysz wtedy jaka jest temperatura silnika i wiesz czy termostat działa poprawnie. Mój niedawny rekordzista nowy termostat puszczał już przy 40°C.
A może przekłamuje wskaźnik w konsoli, albo masz zamuloną chłodnice, wyciągnij i wypłucz.
Za to już przy tych nawet 50-60stC wąż od termostatu był gorący Może jest uszkodzony, może się zaciera i staje w jednej pozycji zamiast regulować temperaturę. Termostat powinien się otwierać i zamykać przy temperaturze na jaką został zrobiony, jak masz na 92C, to przy 50-60C nie może być otwarty puszczając przepływ płynu nagrzewając wąż i chłodnicę....
Bo tam jak się postarasz i pomęczysz to da się go założyć źle Da się założyć źle, bez specjalnych zabiegów. Pompa mieląc w drugą stronę nie ma "siły" pchać cieczy przez chłodnicę. Druga opcja, to niedrożna, zawalona kamieniem chłodnica - co też jest często w starociach spotykane.
Moj samochód to focus 1.6 16V 99. Po wymianie pompy nalałem płynu bez odpowietrzania. Wybiło trochę płynu po krótkiej jeździe około 3km. Spuściłem go nalałem jeszcze raz zgodnie z instrukcja. Ale mam wrażenie ze mało go tam weszło. Chociaż dużo więcej niż na początku bez odpowietrzenia. Teraz efekt jest taki że po odcinku 7km wąż do chłodnicy od strony...
Dzisiaj zrobiłem tego testa, miałem 76C na czujniku, pirometr koło czujnika pokazał mi 74C, na chłodnicy u góry 67C, na dole 47C Ogólnie mogę dodać tyle że jak pojadę bez termostatu to będzie tak samo trzymało temperaturę, a gdy wziąłem i rurę do chłodnicy zgiąłem, to auto się bardzo szybko grzeje do 80 stopni, i wąż górny i dolny, chłodnica jest zimna...
Na postoju - temperatura 90. W aucie gorąco. Dolny wąż zimny górny letni. Po ok godzinie pracy silnika. (paru mechaników stwierdza " pier..... To, jeździ") Zostało mi tylko do sprawdzenia jaka temperaturę silnika pokazują komputery.
W poniedziałek wymienię termostat.Stan płynu ok.Ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym niema.Dziś kumpel podjechał z komputerem i brak jakichkolwiek błędów.Temperatura z wskaznika na zegarze w samochodzie zgadzała się temperaturą odczytu z komputera.Dmuchawa się załącza przy 94 stopniach(odczyt z komputera).Jak macie jakieś sugestie to bardzo proszę.
Dzień dobry. Mam podobny problem co kolega, wąż chłodnicy na dole zimny, sprawdzam temperaturę płynu u góry wynosi 72 C, zamykam szczelnie korek który jest nowy temperatura na wskazniku wzrasta niby na zielonym, odkrecam korek słychać jak ciśnienie spada i po chwili wąż na dole robi się ciepły silnik się schladza. Silnik przejechał 20 mtg kapitalny...
a jak ten wąż jest dziurawy to może to być przyczyną wzrostu temperatury ? Dodano po 11 same powietrze nie może lecieć trochę cieczy ? Dodano po 5 ten wąż od pompy do chłodnicy też twardy jest. A ten termostat w jakiej temperaturze się otwiera ?
1 - nic się nie stanie. 2 - starczy. 3 - ja spuszczam dolnym wężem od chłodnicy + wężem przy bloku silnika, no ale mam inne auto. 4 - nie. 5 - nie ma to sensu. 6 - można i na lekko ciepłym.
najszybciej sprawdzisz idąc po wężu od chłodnicy, powinien być od strony skrzyni przy bloku lub z przodu silnika
Prawdę mówiąc to nie sprawdziłem jaka była chłodnica ale wąż od dołu chłodnicy do termostatu był zimny.
Zakupiłem nowy org. korek. Problem rozwiązany
Kiedyś były dostępne same oringi w aso , teraz całe węże tylko .Pozostaje dokupić nieco cieńszy oring i tyle .
Mam walnięty termostat wcale się nie otwiera i wąż między chłodnicą a pompą jest cały czas zimny nawet jak wskaźnik temperatury jest poza połową. Dzięki wszystkim za pomoc.
Ten silnik nie ma aż tyle kw do odparowania ze cały układ zrobi ci się gorący szczególnie zimą, musiałbyś mu ostro dawać, weź pod uwagę nagrzewnice która jako pierwsza odprowadza ciepło później chłodnica. a wskazówka od temp jest w normie czy cały czas niedogrzany?
Witam! Moim problemem jest przegrzewanie się mojej 190. Po przejechaniu ok 5km temp na liczniku bardzo szybko rośnie i auto gaśnie... po ostygnięciu można dalej odpalić. Górny gruby wężyk przy chłodnicy gorący, dolny przy pompie zimny. Pompę wody wymieniłem bo miałem ze starego silnika ale to nic nie dało. Co może być przyczyną?? Chłodnica do wymiany??...
Witam mam podobny problem,obecnie przy temp.-10st. trudno mojego AEL-a zagrzać,po dłuższej jezdzie ok.15 km.osiąga temp.90st. ale jak się zatrzymam to po minucie spada temp. na 60st..Ogrzewanie jakoś tam grzeje górny wąż chłodnicy gorący ale tylko na 2/3 długości przy wejściu do chłodnicy zimny chłodnica zimna wąż dolny przy termostacie letni a dalej...
https://www.opel-e-sklep.pl/waz-wylot-ch...
to jeszcze o niczym nie świadczy posprawdzaj to co pisałem wcześniej, sprubuj jescze nagjać troszke wąż łaczący chłodnice z głowićą, do dołu tak aby był drążny i zobacz czy chłodnica bedzie sie rrozgrzewać, sprawdż równierz to co pisałem wcześnej.
Witam, u mnie problem jest podobny... wymieniony termostat, pompa sprawna, górny wąż ciepły lecz chłodnica z dolnym wężem zimna, temperatura czasem wejdzie na 1 kreskę, a więc grubo ponizej 70st, wiatraki nigdy się nie wlączają. Tak przejeźdzłem lato i zimę aż wczoraj zagotowała się woda a temperatura doszła jedynie do 80st. O co chodzi ??
sprawdz czy dolny wąż od chłodnicy na "kolanku" nie jest spłaszczony i sprawdz czy na pełnych obrotach i rozgrzanym silniky ten wąż w tym miejscu się "spłaszcza". Pasek naciągnięty?
Pomysł drugi, gdyby węże stykały się z blachą, to ok. ale jeżeli blacha ma najpierw zagrzać powietrze pod dachem, a to powietrze ma zagrzać wodę w plastikowych rurkach, to mało sprawne rozwiązanie. Też myślę że lepsza chłodnica samochodowa niż wąż PE ale jedna to raczej za mało. Przez chłodnice puszczę wodę z basenu tłoczoną pompą jakąś tam aby przepływ...
Z przodu silnika,macaj po wężu od chłodnicy
https://obrazki.elektroda.pl/8685388000_... Zdjęcie podgladowe w zaznaczonym miejscu nie wraca płyn chodzący i wąż jest twardy po ściśnięciu go też nie wylatuje płyn odłączyłem wąż nie jest zatkany. Węże od nagrzewnicy jeden ciepły ten górny a dolny zimny. Brak ogrzewania w samochodzie gdzie szukać usterki? Może termostat się nie otwiera?
Syczy z korka zbiorniczka no to jest nieszczelny, a syczy bo ciśnienie się robi, jak by korek był szczelny to by węże twarde były aż by coś strzeliło (wąż, chłodnica, nagrzewnica, uszczelniacz pompy wodnej...) więc pewnie ktoś wyjął sprężynkę z zaworka w korku żeby jeszcze pojeździć i pewnie sprzedał Ci to auto Dla mnie jasna sprawa - uszczelka pod...
Węże nie były napuchnięte i można je było ścisnąć bez problemu, zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego po włączeniu wentylatora wąż który biegnie od termostatu do chłodnicy był letni i chłodnica też a króciec wodny z czujnikiem temperatury i zbiorniczek są gorące. A opaski wymieniałem na tym króćcu wodnym i tylko na nim mam wyciek płynu. Przecież po otwarciu...
Tak, cieczy. Jeśli dobrze pamiętam był w króćcu do górnego węża chłodnicy na głowicy.
Nagrzewnica odpowietrzona?
Połącz wąż zasilania chłodnicy spalin z wyjściem. I zobacz. W ten sposób wyeliminujesz jeden układ.
1. nie 2. musisz to naprawić 3. wytrzyj bagnet, włóż, wyjmij i odczytaj stan 4. sprawdź uszczelkę pod głowicą, węże chłodnicy 5. nie znam tego pojazdu i tego silnika więc nie pomoge kopcenie na biało po odpaleniu to nic innego jak parowanie wody skondensowanej w tłumiku, spadek obrotów w trakcie nagrzewania to też norma ps:mam nadzieję, że pomogłem...
Witam mam problem z bmw e60 525d z 2004 roku mianowicie odkad kupilem autko mam wyciek plynu chlodniczego ale tylko podczas postoju przejechalem na raz ponad 1000km i wszystko bylo ok przy predkosci 140 do 180 km autko smigalo bez zadnego ale. Problem sie pojawil jak zaczelem jezdzic po miescie mianowicie okazalo sie ze silnik najprawdopodobniej sie...
zaczęło się od rozerwania węża gumowego łączącego chłodnice z silnikiem. Podczas pracy węże robią się twarde, znajomy mówi że to coś z głowicą. Remontować ją warto czy nie ? , Nie wyobrażam sobie odkręcenia śrub od kolektora, prawdopodobnie pourywam je wszystkie. Myślę aby kupić drugi silnik, czy to dobry pomysł ? Proszę zerknijcie jak to wygląda teraz....
Znowu z tym samym... Jeśli nie chłodzenie nie wyrabia w czasie jazdy to chłodnica do wymiany. Może też być obudowa pompy uszkodzona ale to będzie miało wpływ tylko jeśli pompa jest z żeliwnym wirnikiem tak jak w oryginale.
Przede wszystkim należy całkowicie otworzyć nagrzewnicę. Rozprowadzenie płynu ułatwia ugniatanie węży chłodnicy (tych grubych), przez co wyciska się powietrze z układu. Potem należy na chwilę uruchomić silnik (pompa płyny chłodniczego musi przepchać ciecz). Następnie należy systematycznie uzupełniać płyn chłodniczy aż do osiągnięcia wymaganego poziomu....
No pisał ,ale też nic nie pisał czy coś sprawdził .Trzeba się trochę pobrudzić,nie wiadomo czy wąż dziurawy czy chłodnica rozsadzona,kto to trzeba sprawdzić.
Jeśli termostat się nie domyka to nigdy nie złapie Ci temp. 90st. Jeśli go zapalisz i w miare nagrzewania wężów nagrzewnicy nagrzewa się dolny wąż chłodnicy to termostat się nie zamyka. Spotkałem się z naderwaną gumką na wkładce termostatu i już nie łapał temp. Musisz odlręcić obudowe termostatu na dole w okolicach filtra oleju tam gdzie idzie gruby...
Sprawdź, czy krociec odpowietrzający chłodnicę jest drożny- jak ściskasz gruby wąż u góry chłodnicy to płyn z cienkiego węża powinien się przelewać do zbiornika nadmiarowego. Jak krociec lub jego wąż odprowadzający będzie zatkany (tam jest otworek może z 4mm) to chłodnica się zapowietrza i traci obieg. V.
Ja bym raczej stawiał na termostat,sprawdzałeś górny wąż od chłodnicy?
witam jaka konfiguracja pc?? są na allegro gotowe zestawy lub złożyć własny zestaw-potrzebne będzie: pompka rezerwuar blok wodny na CPU i/lub GPU węże chłodnica w moim przypadku wyszło ok 260 zł z używanych części z allegro http://obrazki.elektroda.pl/4645338000_1...
zdjąć wąż z chłodnicy u dołu, i z pompy wodnej aby spóścić wodę z bloku a bezpieczniki masz tu. pozdrawiam.
Jakie odmy? Czy auto zimne czy ciepłe, czy jest po 5 min postoju czy po tygodniowym to płyn w układzie powinien być cały czas, w każdym elemencie, czy to chłodnica, nagrzewnica czy wąż od chłodnicy.
A powiedzcie mi po jakim czasie dolny wąż powinien robić się ciepły i czy warto potraktować chłodnicę chemią.
Wąż z tyłu przy pompie wodnej, wąż przy nagrzewnicy i chłodnicę wyjąć całkiem jak chcesz wszystko spuścić. W pompie jednak jeszcze trochę zostanie, chyba że ją wyjmiesz.
Witam Wymień niebieski czujnik temp. wody, prawdopodobnie stanął na takiej rezystancji, że sterownik "uważa", że silnik jest gorący - samodiagnostyka tego nie wykryje bo rezystancja czujnika mieści się w dopuszczlnych granicach. Czujnik jest w plastikowym króćcu, z którego wychodzi wąż na chłodnicę. Pozdrawiam
Na zegarach temperatura skacze (albo za niska,albo za wysoka). Samochód chodzi jak złoto póki jest zimny,jak się nagrzeje to zaczyna gasnąć i nie da się go zapalić.Dzisiaj nagrzałem go na postoju aż zgasł po czym:na parowniku pokazał się szron (silnik chodził na gazie,początkowo równo,później zaczął pływać),ogrzewanie rozkręcona na max daje temp ok...
kolego escort nieposiada korka do spuszczania płynu chłodniczego musisz zdjąć wąż od chłodnicy położony w najniższym punkcie.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jak spuścić wodę z całego układu chłodzenia Renault Magnum z silnikiem MACK 430 ? Odłączyłem skrzynię biegów i gruby wąż pod chłodnicą, ale ilość wody, która z układu wypłynęła jest znikoma (7litrów?) Gdzie szukać jakichś dodatkowych zaworów (np na bloku) lub które węże wypiąć? Pozdrawiam.
To wygląda na problem z obiegiem płynu. Na postoju silnik generuje niewiele energii cieplnej i nie ma pędu powietrz który by odbierał ciepło z chłodnicy więc wydaje sięże wszystko jest ok. Podczas jazdy autostradowej generowane jest sporo ciepła, a pęd powietrza odbiera całe ciepło z chłodnicy. Zimny dolny wąż oznacza brak obiegu przez chłodnicę. Albo...
Odcinek rurki z wspawaną nakrętką i w niej czujnik wpięty w dolny wąż chłodnicy też starczy.
Pompa zmieniona chłodnica gorąca a wąż idący do termostatu lekko ciepły czyli pewnie puszcza termostat ale nie mocno
Witam mam problem z niedogrzanym silnikiem tęp.płynu nie przekracza 80 a i to czasem przeważnie jest 70-75.Po uruchomieniu przejechałem parę km tęp wzrosła jakieś 50 górny wąż zimny dolny wąż zimny chłodnica zimna tylko te dwa cieniutkie plastikowe przewody ze zbiorniczka ciepłe przy temp jakieś 70 dopiero wtedy górny wąż ciepły ale i też dolny no i...
Sprzedaż jako konsument, osoba prywatna. Wiecie, nie mam sobie nic do zarzucenia, odpalali auto na zimnym, chodziło rowno, nic się z nim nie działo. Powiedziane było że lekko kąpał z węża płyn od chłodnicy i wąż został wymieniony, wszystkie wady opisane i przedstawione, argumentują że płyn do chłodnic dolewany - wariactwo. Nie jestem mechanikiem ale...
Witam wszystkich, Mam problem z Mercedesem E W211 2.6 benzyna automat. Chodzi o to, że wymieniłem chłodnicę wody i po wymianie źle wpiąłem wąż olejowy, który po odpaleniu i próbie ruszenia wyskoczył z chłodnicy. Wąż podłączyłem już dobrze, ale auto przestało jeździć. Odpalam, zmieniam bieg na D lub R, i auto nie chce ruszyć. Jaka może być przyczyna...
Witam Mam pytanko. Kupiłem termostat taki jak na zdjęciu i po założeniu wygląda sytuacja podobnie jak na starym termostacie, czyli węże się robią twarde i mocno rośnie temperatura, co pokazuje na czerwono kontrolka na liczniku. Próbowałem sprawdzić termostat, zalewając w kubku wrzątkiem z czajnika i okazuje się, że ten dzyndzel wychodzi jedynie max...
ale to jest 2.6 motor to nic nie zmienia ?? Choćby to był motor 7,6 litra to zasada umieszczenia termostatu pozostaje niezmienna od ...ponad 100 lat gdy Otto wymyślił silnik. Musi być w górnym miejscu bloku, odchodzą od niego dwa węże, gruby - na chłodnicę, cieńszy przeważnie do nagrzewnicy. Mocowany do bloku śrubami. Leć po wężach od chłodnicy i znajdziesz.
Stary przegrzany plastik który został już raz uszkodzony raczej nie zniesie kolejnych obrubek mechanicznych.
Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
całkiem możliwe bo ojciec chyba podmienił sobie korki z mojego golfa do swojego t4
Witam, jak w temacie potrzebuje schemat układu chłodzenia do citroena jumpy, chyba jest to silnik dw8. Auto pochodzi z lutego 1998 roku. Kupiłem je niedawno i zauważyłem, że przy termostacie wychodzi tylko jeden wąż na chłodnice a plastikowa obudowa termostatu jest spawana. W internecie znalazłem, że powinna tam być obudowa na dwa węże, proszę o jakiś...
Możesz koledze wierzyć na słowo, bo jak było by inaczej, to do Poznania byś nie dojechał.
Sprawdź czy węże od chłodnicy nie są "twarde" jak nie to dawaj czadu, a jak tak to uszczeleczka albo głowa.
pęknięty wąż chłodnica twardy wąż chłodnica wąż chłodnica peugeot
połączenie ogranicznika przepięć naprawa mikrotik predom łucznik
Falujące obroty w koparce JCB 8030 - przyczyny i diagnostyka Budowa i działanie matrycy LCD w telewizorach