Znakomite porady dajecie, targaj z samochodu 2,5m długą metalową rurkę paliwową od zbiornika do ściany grodziowej żeby zawieźć do zakucia, to nie wąż wspomagania kierownicy w którym ciśnienie dochodzi do 70 bar ;) Normalnie rozcina się ten aluminiowy "kapturek" wymienia wężyk i daje tam opaskę ślimakową
Najlepsza metoda to 2 osoby, odłączasz powrót z magla do zbiorniczka i wsadzasz wąż do pojemnika na płyn, jedna osoba odpala silnik a druga leje płyn do zbiorniczka, przelewasz tak ze 4 litry i masz wymieniony olej
Przecież q..... napisałem do pompy wspomagania,łopatologicznie zbiornik płynu dolny wąż do pompy z pompy do przekładni (wysokociśniniowy p robocze 90 bar)i powrót do zbiornika górny.
czyli mam spuscic cały płyn przepłukać woda destylowaną i pozniej wlac nowy plyn ta????
Jedyne miejsce w układzie gdzie może być powietrze, to siłownik. W układzie pompa-orbitrol-zbiornik olej cały czas krąży i już dawno się odpowietrzył. Teraz musiałbyś poluzować jeden wąż na siłowniku i skręcać tak, by tym poluzowanym wyszło powietrze (jeśli tam jest), potem dokręcasz i luzujesz drugi i tak samo. Oczywiście cały czas pilnujesz by w zbiorniczku...
Witam! Miałem problem ze wspomaganiem - był wyciek. Zdemontowałem stary wąż, ale teraz nie mogę kupić nowego (brak takiej cześci w sklepach). http://obrazki.elektroda.net/23_12634608... Proszę o info gdzie takie części są dostępne, ewentualnie czy jest opcja zamiany od innego auta.
Każdy sposób dobry , stary płyn trzeba ze zbiorniczka usunąć żeby nie mieszać z nowym , tak przelew to boczny wąż idący od maglownicy , no wiadomo że trzeba sterem pokręcić żeby płyn się wymienił . Zawsze staram się nie dopuszczać do zapowietrzania pompy , wyjątek jej wymiana .
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
Do demontażu i zakucia.
Też mi się wydaje że pompa od wspomagania będzie najlepszym rozwiązaniem, bo wsadzam wąż z sitkiem i hula i jakby co to nie muszę się babrać z czyszczeniem całego ustrojstwa, taka pompa to i spokojnie sobie poradzi z nadciśnieniowcem. Tylko jak zawsze jakieś ale :D , pasowało by zastosować krótki pasek (skąd taki wziąć) żeby całość wyglądała schludnie.
Jedź zakuć wąż. W Olsztynie to całkiem dobrze robią w Agromie.
Uruchomiłem układ smarowania ciśnieniowego oparty na pompie od wspomagania ( z Forda) , filtr oleju z fiata Uno i zawór przelewowy z ursusa C 360, wszystko zalane olejem Lotos 15W40 . Ciśnienie na wyjściu stałe 4,5 atmosfery . Jak ktoś robi układ smarowania ciśnieniowy to kilka uwag - wąż na ssaniu do pompy min 16 mm inaczej będzie zasysać powietrze...
Najlepiej go nie zapowietrzyć. Generalnie tam jest pompa elektryczna. Ustawiasz koła w skrajne pozycji lewej bądź prawej. Auto zgaszone bez zapłonu. Dobrze jest unieść przednie koła (łatwiej kręcić kierownicą). Wysysasz ile dasz rady ze zbiorniczka na razie nie zalewasz nowego płynu. Odpinasz powrót do pompy z maglownicy. Wąż do wiadra a króciec w zbiorniku...
A można bez wspomagania dojechać do mechanika ? Czy nie bardzo żeby pompy nie zatrzeć? Nie próbuj, pompa bez płynu momentalnie się zniszczy !
Ja się zaopatruje na: www.techagro.pl Co do gotowania to może zacięty termostat lub zamulona chłodnica. Olej do wspomagania najlepiej spuść stary i zalej ATF poniżej 15zł za litr,a chyba wejdzie ci niecałe 4l. W pompie od wspomagania masz korek do wlewu. Co do filtra to pod spodem skrzyni masz tam gdzie wychodzi wąż do zasilania. Drugi masz z tyłu ciągnika...
Ten cienki to wąż powrotu zsacy to ten gruby
U mnie węże od wspomagania przetarły wąż od zbiornika do pompy.
Jaką średnice wewnętrzną ma wąż idący ze zbiornika oleju do pompy wspomagania ? Na jakie masz ustawione ciśnienie oleju i jakim olejem zalane ?
Wszystko jest tak jak być powinno. Na postoju będzie minimalnie gorzej chyba, że nową pompę od wspomagania założysz. Wąż zakuwali Tobie czy kupiłeś nowy/używany? Jeśli zakuwany to średnica wewnętrzna taka sama? To ma znaczenie w ciśnieniu wspomagania.
Dzisiaj udało mi się zsunąć pasek i wymontować regulator, ale całego alternatora nie udało się wyciągnąć, gdyż musiałbym odłączyć rurkę od pompy wspomagania kierownicy i prawdopodobnie wąż od klimy (inna opcja to odpiłowanie przedniej belki). Zrobiłem tak, poluzowałem śrubę od rolki napinacza (13-ka) - nie jestem pewien, czy jest to konieczne. Potem...
A nie jest baznadziejny? Dolną śrubę zasłania wąż od płynu wspomagania a górną podłużnica. Dobrze że miałem klucz na elastycznym pręcie. Na allegro widzialem nowe czujniki trw po 150zł. Ponawiam pytanie czy czujnik trzeba jakoś adoptować po montażu ?
To puszcza w obie strony. No to mam pompe do wymiany ? Nawet jak odkrecilem wąż zasilajacy to z leciało i zwęża cisnieniowego troche plynu. Tak mi sie wydaje.
Nie 1,2 tylko 1,5(90 KM).Najczęściej w tym modelu taki objawy robi dziurawy wąż wspomagania hamulców.
Przecież mówie co należy sprawdzić. Nieszczelny wąż i zapowietrzona wyje. ta nieszczelność sprawdza.sie.przez odkręcenie zbiornika na włączonym silniku i jak występuje wir to znaczy że wąż jest nieszczelny?
Wymieniono wąż zakuwany, chyba był za mały przepływ i spieniało.
Myślę czy to nie jakieś przebicie na przewodach ... ale jak je znaleźć ? A na przykład w nocy jeśli będzie przebicie na przewodach to zauważysz to gołym okiem jeśli się dobrze przypatrzysz. 1)świece na nowe( NGK). Przy okazji gumki na świecach bo skakały iskry.(brak różnic) Jakie gumki? To w świecach są jakieś gumki? Sprawdź czy z wierzchu na tej karbowanej...
Trzecie wejście jest podpięte pod siłownik wspomagania pod ten wąż co powinien wciągnąć siłownik a zarazem ramiona ciągnąć w dół, a ramiona same opadają bardzo powoli wiec olej tam nie idzie najwidoczniej, dodam że to jest na trójniku który chyba idzie w to złącze które się kręci pod siedzeniem żeby ramiona nie opadły nawet gdy wajcha jest zwolniona
Na różnych forach od audi ludzie piszą że mają 13.5 czasem 13.9 zależy jak komputer zadecyduje i nie ma zadnych problemem z rozruchem. Nie wiem jaki mam wczoraj strzelił wąż od wspomagania pojedzie do mechanika poproszę by mi sprawdził i zamieszczę ta informacje
Sprawdz węża przy samym wyjsciu od zbiorniczkka lub w takim miejscu gdzie jest najniżej umieszczony Wąż
Witam, wymieniłem wąż ciśnieniowy od wspomagania kierownicy (był wyciek) i od tej pory układ nie działa prawidłowo. Na podwyższonych obrotach działa ok, a jak puszcze gaz to kierownica zaczyna bardzo ciężko chodzić. Czy układ jest jeszcze zapowietrzony czy to coś innego? (sonata 2.0, 2001, 131km)
Wymień wąż i po problemie.
Nie ma wątpliwości że od wspomagania i że wąż jest uszkodzony. Przewody stalowe są oryginalne. Pytanie tylko po co one biegną do tyłu pojazdu i jak one były połączone oryginalnie. Może można byłoby te stalowe przewody wyrzucić i połączyć przekładnię ze zbiornikiem bezpośrednio gumowym wężem?
Silnik krokowy swoją drogą ale sprawdz czy masz szczelny wąż podciśnieniowy od wspomagania hamulca bo przez to możesz mieć kiepski hamulec i mogą głupieć obroty.
Opaska nie utrzyma tego przewodu, mi kiedys przy aucie w podobny sposób rozerwało przewód, pojechałem dorobiłem, bo ktoś stwierdził że będzie tanio i dobrze, źle zrobiłem bo się posłuchałem a mogłem odzałować na nowy, 2 dni później wysiadła maglownica - ekspertyza fachowca od układów wspomagania stwierdziła przyczynę uszkodzenia magla jako zły przewód...
Panowie ja mam to dziadostwo od dawna i wymieniłem przepływke 800zł, pompe wspomagania 700zł, pompe paliwa 400zł, czujniki , sondy idt, a auto nadal szwankuje.Dobrze ze mamy dwa samochody bo na tego dziada liczyć nie można .Pakować w nie więcej pieniedzy sie nie opłaci bo jego wartośc jest juz niewielka więc postanowiłem ze przerobię lpg z sekwencyjnej...
Chodzi Ci jak go spóścić go z układu,ja ściągam jeden wąż od pompy drugi od zbiorniczka i kręce kierownicą lewo i w prawo żeby się wszystki płyn od wspomagania wylał(oczywiście silnik wyłączony),a póżniej tak samo go odpowietrzam.
Witam, maglownica leje z wejścia węża wysokiego ciśnienia z pompy wspomagania (króciec przykręcony metalową łapą). Po odkręceniu brak oczywistej usterki typu połamane/uszkodzone. Normalne zużycie eksploatacyjne. Teraz pytanie czy ktoś na patent na to uszczelnienie? Nie odważyłem się na zdejmować uszczelnienia żeby sprawdzić i pomierzyć, bo w razie uszkodzenia...
A więc tak, właśnie maglownica leży na stole ;) Największy problem sprawiły z całości te dwa węże, na 17stke i 19stke. Ten na 19stke puścił bez problemu, natomiast ten na 17stke troszkę się poluzował na początku i zamiast się odkręcać to kręcił się z całym wężem. Po 2h kombinacji wkr... się , i odkręciłem 2podpurki trzymające ten wąż idący do pompy...
Jak nie masz wspomagania to najprościej odkręcić 2 śruby i wyjąć termostat, ewentualnie zdjąć dolny wąż z chłodnicy i ten na samej górze obudowy pompy wody
Dzisiaj byłem w warsztacie i zgodnie z poradami zabralem sie za zbiorniczek. Sitko było pozatykane czarnymi opiłkami (?). Po wyciągnięciu i porządnym przepłukaniu/przedmuchaniu problem jak narazie ustąpił. Przy okazji sprawdziłem wąż od zbiorniczka do pompy i wydaje się być ok. Po odpaleniu była jeszcze fontanna i pienienie, ale po dosłownie minucie...
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
Moim zdaniem to wąż od pompy wspomagania.
Przy twoim założeniu bez dwóch zdań wybrałbym Focusa Mk1 (prosty silnik bez żadnych egr-ów czy "odkurzaczy"jak w VW czy A3). Każdy ma prawo do własnej opinii ale jak dla mnie to w Focusie również mniej problemów z elektrycznej strony niż w grupie VAG (moduł komfortu , wiązki drzwi itd.) To czyli reasumując Twoją wypowiedz fokus mniej awaryjny bo mniej...
Odkręć wąż "tłoczny" od maglownicy i odpal samochód, oczywiście wąż włóż do bańki i dobrze przymocuj aby nie zalać wszystkiego wokół płynem. Dowiesz się czy pompa sprawna ale stawiam na magiel, możliwe że zebrało cały syf jaki był w układzie, gdzieś się zgromadził i przytkał przepływ płynu.
Witam. Nie działa wspomaganie kierownicy. Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcie, gdzie to się znajduje i jak wygląda? Chyba, że jest to "duże coś" od którego prowadzi wąż ze zbiorniczka na olej do wspomagania? Jeżeli tak, to jak ją wymontować (mile widziane foto)? Z góry dzięki.
Samochód wziąłem w takim stanie, czyli do drobnych poprawek. Dlatego nie wiem co i dlaczego. Poprzedni właściciel powiedział, że to już trochę wcześniej się mu zaczęło dziać. A miało być "psyknięcie" po prostu literówka .:D Nie chcąc zakładać nowego tematu. Może mi ktoś wyjaśnić który wąż do układu wspomagania jest ciśnieniowy a który nie? Ponieważ...
Witam jestem posiadaczem Galaxy 1.9 tdi (81KW)ostatnio zauważyłem dziwne pocenie się przewodu wspomagania kierownicy.Pocenie jest koloru RUDEGO i nie jest to typowo olejowe poziom oleju też się za bardzo nie zmienił.Pocenie wystąpiło na przewodzie od listwy kierowniczej zaraz na zacisku z rurki stalowej w wąż gumowy przy wzniesieniu do pompy wspomagania....
Dziekowa, już zrobiłem trochę zabawy było bo myślałem że jeszcze jakaś stara trzymała bo nie chciało zejść ale wystarczyło lomikiem poruszać i puściło z tej łapy co druga jest 16 no a reszta już poszła bez problemu :) nowy płyn i nowy płyn do wspomagania bo tamten się wylał przewodem :p swoją drogą trochę dziwne że przewód od wspomagania wchodzi tylko...
Mieliście rację jest to wąż wysokiego ciśnienia zasilający do wspomagania który idzie od maglownicy do pompy i trzeba go kupić w całości,niestety cena wysoka.Jeśli ktoś ze znajomych miałby nówkę w przystępnej cenie VW BORA 2.0 silnik APK 99r proszę o info.
Witam Napisałem, do kilku osób opisując swój problem ze wspomaganiem, ale nie dostałem odpowiedzi więc zdecydowałem się założyć temat, może ktoś będzie wiedział co jest nie tak? Problem jest taki, że nie mam wspomagani w wózku widłowym, już go takiego kupiłem jakiś czas temu. Sprawdziłem siłownik, wymienione uszczelniacze, nowy olej hydrauliczny, filtr...
wąż intercoolera aquastop wąż karcher wąż
piekarnik uszkodzić wirnik alternator prąd rozruchowy silnik
stacje trafo lokalizacja stacji trafo
Błąd w systemie VECU - co oznacza i jak go naprawić? Kyocera FS-1800+ wciąga papier - przyczyny i rozwiązania