To taki kompensator ciśnienia. Można użytkować auto bez niego. Szarpanie "na bucie" najczęściej od ukł. zapłonowego.
http://seicento.com.pl/topics5/problem-z...
CZujnik podciśnienia to taka mała kostka zamontowana najczęściej na grodzi między kabina a silnikiem i podłaczona do kolektora ssącego wężykiem.
Wygląda to wszystko na problem z podciśnieniem w kolektorze ssącym, ewentualnie z czujnikiem podciśnienia (może tylko z jego wężykiem).
Dzień dobry mam pytanko. Posiadam seicento 1.1 rocznik 1999. Mam problem typu takiego w kolektorze ssącym jest trójnik z prawej strony wychodzą z niego 2 wężyki cieńszy i grubszy. Ten grubszy jest prawdopodobnie od serwa a ten drugi nie mam bladego pojęcia gdzie go podpiąć. Na tym cieńszym wężyku znajduje się jakiś filterek, ciśnienia stałego lub coś...
Mogę odłączyć wężyk od listwy wtryskowej i od razu pompę tam podłączyć? tak
A może by tak sprawdzić uprzednio drożność gumowego wężyka.
Niestety jest z tym trochę zabawy. Na filtrze powinny zostać końcówki szybkozłączek. Musisz cienkim śrubokrętem podważać element złącza na przewodzie w najcieńszym miejscu. Miejsca te rozstawione są co 180 stopni. Powodzenia!:D
Sprawdź zaworek zwrotny i drożność wężyków spryskiwacza przedniego.
Dokładnie tak to działa jak napisałeś. Ale zobacz jeszcze na zaworek zwrotny, na wężyku przedniego spryskiwacza, czarny, plastikowy koło mocowania kolumny zawieszenia przedniego, czasem się zatyka "na dębowo"
A ja bym sprawdził czujnik podciśnienia w kolektorze no i wężyk idący do niego.
Na kompie był, generalnie pokazywało błąd 4 czujników, nie dało rady wykasować, podczas pracy parametry ok. Problem raczej rozwiązany, przytkany filtr w wężyku odmy...:/
Sprawdzałeś wężyki podciśnienia ? (ich stan).
Wężyk do MAPa cały ?
Posprawdzaj wężyki w komorze silnika.
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
To jest właśnie odpowietrzenie. W najwyższym punkcie zbiornika. Jeżeli ma takich punktów więcej to wężyków jest więcej. Sprawdź drożność tych wężyków.
I jak tam? Sprawdziłeś katalizator? :wink: Jeszcze możesz ewentualnie spojrzeć czy na pewno nie bierze gdzieś lewego powietrza, czyli na wszystkie wężyki itp :wink:
Przedostatnie zdjęcie jest z pracy na PB na 800obr. Map sensor też sprawdzałem, wężyk wymieniony na nowy.
Na końcu listwy wtryskowej po prawej stronie taka bańka od której odchodzi wężyk do kolektora ssącego.
Proszę o zdjecie miksera w seiczencie 1.1. 54 km (na jedno punkcie) . chodzi mi dokładnie o sposób podłączenia wężyków z tyłu gaźnika . A dokładniej ( wąż od odmy, wąż od płynu chłodniczego , i jeszcze jeden wąż . Proszę o zdjecie [/align]
Z tego co zauważyłem to rozkręcenie głowicy w s900 maksymalnie powinno zająć 1h. DUżo wężyków, kolektor wydechowy, płyn chłodniczy.
na seicento jest inne wężyki, komputer, przekładnia główna itd. Niech wejdzie na www.Unofani.eev.pl
wtryskiwacze gazowe łatwo przemyć - po prostu wykręć listwę, na węza zasilającego załóż lejek, do lejka nalej benzyny, i weź jakiś zasilacz/prostownik na 12v i końcówki np krokodylki i pykaj każdym elektrozaworem kilkadziesiąt razy tak aby benzyna wylatywała króćcem wyjścia gazu na dany cylinder i tak każdy elektrozawór po kolei i się przepłucze, możesz...
Odłącz wtyczkę od MAP, zaślep wężyk i powinno dać się jechać.
silnik pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym (czuć szarpania), przy mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia można wyczuć smród zgniłych jaj Czyli do katalizatora dostaje się niespalone paliwo - wypadają zapłony - w tej sytuacji musi być błąd lambdy (który wcale nie oznacza jej uszkodzenia), a problem najprawdopodobniej leży w układzie zapłonowym...
np wężyk od mapsensora (tego czujnika przy komputerze) MUSI być szczelny, a nie sparciały
Całkiem niedawno miałem podobnie z innym autem. Przyczyną okazał się zagięty wężyk powrotu paliwa, ale co ja się naszukałem?
Czy tam nie było czasem zaworów bimetalowych? Sprawdzałeś wężyki czy któryś nie spadł lub nie jest dziurawy?
Można jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa. Z rurki przelewowej powinno zapierniczać paliwo aż miło. Usterki szukaj w baku, pompka niekoniecznie musi być uszkodzona, może być też pęknięty wężyk zasilający, zamulony filtr smoka pompy.
to prawda, lepiej nie wkładać łapek jeśli nie jesteś pewien, suma sumarum taniej jest podjechać do dobrego warsztatu. Wycieku paliwa nie musi być, wystarczy pęknięty lekko przelew i już się będzie cofać z filtra, a w wężykach pojawią się bąble powietrza
Po czym stwierdziłeś, że paliwo podaje? Ściągałeś wężyk? Często jeździsz na rezerwie? Auto z gazem?
jezeli to jest linka to wyciagnij wklad i go przesmaruj. tak sie robi w seicento.
A po co chcesz odkręcać tą belkę? Jej się nie rusza, z wyżej wymienionych powodów. W tej belce niema czego regenerować, odkręcasz sobie wahacze od belki normalnie i możesz wymienić wszystkie zużyte tulejki w tych wahaczach (lub dla leniwych wymienić całe wahacze) oraz sprężyny jeśli któraś pęknięta (jeśli będziesz wymieniał sprężyny to kup z seicento...
seicento 1.1 spi 1999 Panowie barowałem się z tematem tydzień niby wypadający zapłon zalewanie się itd. Silnikiem szarpało okropnie po odpaleniu po rozgrzaniu obroty się stabilizowały. Sonda cały czas pokazuje ubogo choć sonda wymieniona na 100% sprawną. Na lpg trochę lepiej. Posprawdzałem już wszystkie czujniki, nawet rozrząd PRZYCZYNA!!!! ODP: Pęknięty...
Popsykaj np. Plakiem przy wężykach podciśnieniowych jak obroty wzrosną to tam jest nieszczelność.
W p1 regulator ciśnienia paliwa jest przy listwie, a w seicento znajduje się w baku przy pompie i jak na mój rozum powinno to działać bez żadnych problemów. Dobrze myślę? Listwa, to tylko zasobnik - ma magazynować zasób paliwa, pod stałym ciśnieniem - pozostaje kwestia regulatora. Ciśnienie ma być stałe , względem ciśnienia bezwzględnego, czyli w kolektorze...
Sprawdzisz w końcu ten map sensor i wężyk od niego czy dalej będziesz na siłę szukał usterki gdzie indziej?
Sprawdź czy odstęp czujnika wału od koronki jest ok.1mm. Często "puchnie" aluminium w miejscu grzie jest przykręcony na 2 śrubki i korozja "odpycha" czujnik. I warto sprawdzić wężyk MAP-a czy nie jest nadłamany.
Płyn został dolany wczoraj i odpowietrzony (po 3min pracy ogrzewanie na max i odkręcenie korka) Do tego są dwa odpowietrzniki. Jeden na wężyku przy nagrzewnicy(wychodzi na ścianie grodziowej, drugi na wężyku w okolicach nadkola - poniżej zbiorniczka wyrównawczego
Sprawdź, czy nie urwałeś filtra paliwa (przy zbiorniku) a konkretnie króćca, bo jego dość łatwo urwać. My z córcią urwaliśmy niedawno jeżdżąc Sejem po polu. :) Połączyłem wężykiem bez filtra i jeździ dalej, ;) Jak na "terenówkę" za 500 zł to całkiem nieźle sobie radzi. ;)
Ciśnienie paliwa najprościej (bez manometru z trójnikiem) można sprawdzić ściągając wąż powrotu paliwa z korpusu monowtrysku, trzeba dać kawałek innego wężyka i butelkę, jak paliwo leci z powrotu, to ciśnienie jest ok
A jak świece? Ustaw szczelinę 0,65 mm na test. Zamień wtryski lpg np. wtyczkę 2 z 3 i wężyki 2 z 3 i zobacz czy błąd będzie dalej na drugim cyl. Dodano po 1 Sprawdź czy reduktor nie puszcza gazu pod ciśnieniem do kolektora. Sprawdź korekty stft i ltft na obu paliwach, jak masz kabel do brc może ma opcje wyłączania po 1 wtryskiwaczu i wtedy dajesz 3...
Ma być szczelny i nie pęknięty. Wężyki nie przełamane i dobrze obsadzone. A po co tam ma być sterowanie?
Ok a sam wężyk też zostawić zaślepiony? Sprawdziłem wężyki od odmy ten idący do map-a i wszystko zdaje się być w porządku.
Oglądałem i w miejscu gdzie z odmy wychodzi taki cienki wężyk który idzie pod przepustnice jest tam podciśnienie to ma dziurkę na zagieciu i jak się dotknie to słychać syk w tym miejscu może to temu ? Tam pod przepustnicą są dwa, obok siebie, jedno pod drugim, przyłącza do takich wężyków. Jedno to przyłącze z odmy, drugie to przyłącze od Map-sensora...
Ja kiedyś w innym autku miałem podobnie - porobiłem wszystko a skrzypiało dokładnie "to" miejsce. Demontaż skrzyni na taką pierdołę odpadał. Zdemontowałem to co się dało od góry i po trochę kapałem olejem i smarem i sprawdziło się 100% :) Później sobie pomyślałem, że poszłoby nawet sprawniej jakbym stanął autem tak, żeby było nachylone na prawy bok...
I Zdjąłem wężyk, wyleciało z niego paliwo. I co z tego? Ciśnienie zmierz.
Może komuś się przyda takie rozwiązanie: 1. Przyczyna pierwsza- zacięty termostat na "dużym obiegu"- po odpaleniu auta sprawdzamy grubą rurę biegnącą z termostatu do chłodnicy. Jeśli robi się ciepła od razu, to jest problem. Samochód wolniej się nagrzewa i zalewa świece na 2 i 3 cylindrze. Pomaga wymiana termostatu. Może być też uszkodzony czujnik temperatury...
Ok, problem rozwiązany. Było trochę szlamu w wężyku biegnącym od odmy do wtrysku, widocznie raz był drożny a raz nie. Po przedmuchaniu go na razie jest ok.
Okazało się, że to szarpanie na zimnym było spowodowane tym, że był odłączony taki wężyk cienki co idzie w okolice gaźnika. Jeżeli szarpało, przerywało i odłączony wężyk, to na pewno wężyk od mapsensora. Daje podobne objawy i ciężkie zapalanie to mogło być również przez ten wężyk. A co do Ceramizera, to owszem, pomaga, ale tylko sprzedającym ten specyfik...
Trzeba zdjąć wężyk doprowadzający i zaciągnąć ustami. Tylko do pojemniczka, benzyna nie jest smaczna :) Niech jedna osoba przekręci kluczyk, a ty jak napompuje szybko załóż węzyk na wtrysk i odpalajta.
Już próbowane. Jeden wężyk lekko puszczał i wzrastały jeszcze obroty ale po wymianie są dalej obroty i plak nie działa a nie chce przesadzić żeby coś nie dupneło ogniem 😂
Właśnie wymieniałem przewody w swojej Astrze F sedan 94r bez ABS, z korektorem siły hamowania 4 wyjściowym, wszystko pomierzyłem i podaję wymiary (trochę z zapasem, ale całkiem fajnie to wyszło Przód: od kierowcy: 60cm końcówki 2x m10 od pasażera: 210cm końcówki 2x m10 do jednego przewodu potrzebna przejściówka m10->m12 (kod przejściówki 5-600-129)...
Przewody i wężyki posprawdzałem. Wtyczki też potraktowałem sprayem do złącz elektrycznych. Jeśli chodzi o czujnik wstrząsowy, to wydaje mi się, że powinien on wyłączać pompę paliwa. W moim wypadku w stanie awarii pompę słychać.
Zacznij od wyeliminowania instalacji LPG, czyli zakręcenia zaworu na butli. Następnie sprawdź, czy nie leje Ci się benzyna z regulatora ciśnienia (jest w korpusie przepustnicy, obok wtryskiwacza), dalej skontroluj stan wężyka podciśnieniowego łączącego kolektor/korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia. Możliwe też, że instalacja LPG, wskutek niewłaściwie...
Naprawa regulatorów polega na wymianie całego mechanizmu, tzn. wężyków, kręciołka tego z okolicy kierwonicy oraz tych plastikowych dzyndzli wkładanych do reflektora. To wszystko stanowi całość, jest to nienaprawialny element, niestety... :(
Witam Musze wymienić lampy w seicento (jedna świeci na dół druga do góry) regulacja nie działa ponieważ środek jest popękany. Nie wiem jaki mam system regulacji. W środku samochodu po prawej stronie od kierownicy jest pokrętło 0-1-2... Chce wymienić lampy na takie które będe mógł regulować ręcznie. Nie potrzebuje elektrycznego czy hydraulicznego regulowania....
Jeszcze jedna uwaga, na odmie jest trójnik, wychodzi z niego cienki wężyk do korpusu monowtrysku, tam podciśnienie ma zasysać część oparów bezpośrednio do kolektora ssącego, pewnie jest zatkany i wszystko leci do filtra
Ja kiedys pomagałem kobiecie na drodze. Widziałem wtedy pierwszy raz silnik 1,1. I zachowywał sie podobnie. Jakoś przez przypadek okazało się, że przegnił/przetarł się wężyk ciśnieniowy. Wystarczył nóż i nalłożenie od nowa na krociec. Może to podobny problem ale nie obiecuję.
wlasnie ostatnio zauwazylem ze gdy auto stoi przez noc, ogolnie jak jest zimne o wiele mocniej hamuje tylne prawe koło, praktycznie blokuje się, może mieć to jakiś związek? Dodano po 3 dodatkowo wszystko posprawdzalem i jest szczelne. Zauważyłem też że gdy zagne wężyk podciśnieniowy który idzie od filtra powietrza do wtrysku to oboty spadaja do normalnych.....
Zaraz się za to zabiorę. Swoją drogą, to ciekawe jak ona tam wlazła. Aaa i zapomniałbym: andrzej20001 dziękuje za pomoc i proszę o jeszcze jedną. To wyciszenie się składa z dwóch kawałków, a na łączeniu jest nakręcony na to taki plastik z wężykiem. To też trzeba zdjąć, bo niejako dociska to wygłuszenie. Czy mógłbyś podpowiedzieć od czego to w ogóle...
Pragnę jeszczę zwrócić uwagę by na wężyku do czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym znakdowała się taka banieczka. jest bardzo ważna ponieważ zwiękasz troszkę bezwładność układu zapewniając mu prawidłowe działanie.
Witam Seicento 900 rocznik 2000, przebieg 50 kkm. Problem z wolnymi obrotami tzn. są zdecydowanie za wysokie ok 1200 – 1300. Silnik krokowy jest w porządku był czyszczony, poza tym żadnych innych objawów silnik pracuje równo ma moc. Wszystkie wężyki nie poprzecierane i szczelne. Prawdopodobnie jest zasysane „lewe” powietrze tylko gdzie...
Prawdowdopodobnie potrzebne tam jest mocowanie podobne jak do linki przy Fiacie Seicento, tu akurat dla przykładu Fiat Seicento 900. http://obrazki.elektroda.pl/9392662100_1...
He, powodzenia.:D P.S. Skoro nie jesteś mechanikiem to zmień opis. Ty podstawowych rzeczy nie rozróżniasz, teraz szukasz "przewodów sterowania monowtryskiem co wyglądają jak powietrzne". Chyba o podciśnienie do MAP tu chodziło albo radzącemu się z Aisanem pomyliło. A to podciśnienie się nie przeciera, to ten sztywny plastykowy wężyk z gumowym końcem....
Wężyk nowy założony. Vakuometru nie mam, więc będę miał ciężko zmierzyć. Chociaż może coś by dało radę załatwić. No może nie są to maksymalne obroty, ale są bardzo wysokie.
Oring raczej jest ok. (ciasno siedzi), nie sądzę zeby to była jego wina. Pompa zasysa dobrze, ponieważ sprawdzałem ją luzem w domu, w wannie. Zasymulowałem obieg paliwa. Połaczyłem wężykiem wyjscie z pompy z wejsciem i woda przeplywa bez problemu. Tak samo dziala jezeli otworze obieg, to pompa natychmiast zasysala wodę i wypluwa.
Teraz całkiem oszalał faluje na obrotach i szarpie .Przy 80km/h potrafi śię zamulić i szarpać i muszę redukować do 2 żeby nabrał mocy.Po odłaczeniu wężyka od map sensora auto powraca do normy wiec chyba jest oprawca.Mozna jezdzic bez tego ustrojstwa czy tylko wymiana?
spróbuj odpalić autko na benzynie jeśli nie odpali to wykręć świece i zwróć uwagę na to czy poszczególne świece są mokre i jaki jest ich kolor jeśli prędzej wykręcałeś świece i czyściłeś je szczotką drucianą to je wymień na nowe bo czyszczone mają przebicie! następnie sprawdź iskrę na wszystkich przewodach najlepiej jednocześnie jeśli jest iskra to...
jakie kable? jeśli janmor to pewnie przebijają te nowe jakie świece? jeśli ngk to też po bardzo krótkim czasie potrafi pęknąć porcelanka i pzebijać poza tym mogą też przebijać wypalone od przebić kominki cewek zapłonowych - otwórz w nocy w ciemności maskę odpal silnik i przyglądaj się cewkom, kablom, świecom czy gdzieś nie widać niebieskawych "piorunków"...
Witam. Instalacja jak w temacie. Reduktor r02 wtryski wymienione z w01 na w02. Powód wymiany wtrysków- klejenie na zimnym silniku- uboga mieszanka na trzecim cylindrze. Wtryski rozwiercone na 1.9mm. Ciśnienie robocze 1.1 bara. Normalna autokalibracja nie przechodzi. Przeszła po zaznaczeniu ,,Wszystkie wtryskiwacze jednocześnie". Ustawiłem z grubsza...
Czyli rozumiem ,że ten regulator reguluje ciśnienie paliwa które wytwarza pompka wyrzucając nadmiar paliwa ty czarnym wężykiem który z niego wychodzi. Mam pytanie czy ten wężyk po zmontowaniu czarnego kosz ma być włożony w otwór zaznaczony na żółto foto 52 ? i jeszcze jedno podczas demontażu pompy niepotrzebnie rozłączyłem harmonijkowy czarny wężyk...
Co z tą pompą - słyszysz ją przez kilka sekund od włączenia zapłonu (bez kręcenia rozrusznikiem)? Możesz rozpiąć szybkozłączkę przy filtrze paliwa, włożyć wężyk do butelki i włączyć zapłon. Dostęp do pompy masz pod tylną kanapą, jak nie masz zatankowany "pod korek" to nie musisz spuszczać paliwa by wyjąć pompę.
Ostatnio w seicento 900 miałem przypadek szarpania przy obciążeniu i falowania obrotów, pisałem o tym na forum, otrzymałem poradę aby sprawdzić przewody podciśnieniowe. Posprawdzałem przewody, znalazłem cienki gumowy zbrojony wężyk wychodzący z tego samego rozdzielacza co plastikowy wężyk podciśnieniowy (ten był chyba ciśnieniowy skoro gumowy) z zaworkiem...
Sprawdź szczelność układu dolotowego: serwo hamulców, wężyki podciśnienia, odma. Podobne objawy miałem w swojej Avensis. Na zimno OK, po rozgrzaniu sporadyczne wypadanie zapłonów na jałowym, brak przejścia, powyżej 2,5 tys. obr/min ok. U mnie był pęknięty przewód odmy.
wszystkie przewody miałem sprawdzane. również wymienione zostały wężyki przelewowe oraz obudowa filtra paliwa a do tego jeszcze rok wcześniej wymienione zostały uszczelniacze na wtryskach. wiem na pewno że '' OPLA'' to ja już NIE KUPIE. miałem fiata seicento przez 3 lata nie dołożyłem ani grosza a też nie był taki nowiutki.
Jeżeli eksploatacja też ma być tania to poszukaj Lanosa, Matiza, Cinquecento, Seicento, właściciele tych samochodów, żyją w innym lepszym świecie jak chodzi o ceny części. Miałem Cinquecento, za wymianę całego układu hamulcowego, czyli rurki stałe, wężyki gumowe, tarcze klocki, szczęki okładziny i inne duperele dałem mniej niż 1000zł, wiem że to wartość...
Delikwent ,popatrz wyżej ,przecież podałem adres.Szukaj w " warsztat" .A najlepiej to się tam zaloguj ,jest kupa rzeczy do przeczytania . U mnie po prawidłowym odpowietrzeniu (chyba ze trzy razy),z kratek nad sterowaniem ,leci wręcz gorące powietrze ( nie ciepłe !).Przy odpowietrzaniu ma lecieć ukrop z wężyków! (jeden wężyk jest przy akumulatorze ,...
Witam, Problem polega na tym, że wymieniali mi zbiornik paliwa i zastanawiam się czy wszystko dobrze podłączyli auto jest z gazem, paliwo dochodzi ale wtryskiwacz go nie podaję.(Przed wymianą poza tym, że kapało z zbiornika wszystko było ok) I tu pojawia się moje pytanie czy paliwo dochodzi prawidłowym wężykiem zaznaczam go czerwonym kółkiem na foto(według...
nom - nie sprawdziłem nowego termostatu. Liczyłem że jak nowy to znaczy dobry i sprawny tym bardziej że nie kupiony na szrocie ale w sklepie. Pompa robi się gorąca już po kilku dobrych minutach pracy silnika a po chwili gruby wąż od niej tez ale tak do połowy. potem wszytko stoi. Chłodnica zimna no i przy termostacie gorący wężyk gruby jest ale tylko...
Wężyki sprawdziłem i są OK. Jedna z cewek była nieco przybrudzona i ją wyczyściłem, kable i świece wyglądają na dobre. Autem jeździ córka, na razie nie narzeka, że coś się dzieje, choć jest młodym kierowcą i nie wiem czy wszystko wyłapie. Dziękuję za rady.
czy czujnik położenia wału mógł się zepsuć przez odpalanie na pych ? Nie, nie mógł się od tego zepsuć Możesz zrobić taką próbę: pod tylną kanapą z prawej strony samochodu jest dekiel, pod którym uzyskasz dostęp do zbiornika paliwa, smoka i pompy. ściągnij wtyczkę i podłącz żarówkę pod dwa najgrubsze kable (czarny z fioletowym i biały, o ile mnie pamięć...
mi też w uno tak się tak spęczył w środku wężyk do zacisku, też nie mogłem dojść co to... --- na 100% wężyk ale swoją drogą zaciski hamulcowe w Uno to tragedia, zresztą rodem z Dużego Fiata ja w swoim uno założyłem zaciski (wraz z jarzmami i klockami) i tarcze z Cinquecento/Seicento, one się nigdy nie zacinają, a tarcze też, bo są ciut większe niż w...
Przecież już pisałem, że nie ma to kompletnie żadnego znaczenia. W Punto Sporting był ten zintegrowany czujnik w kolektorze, we wszystkich pozostałych Puntach mk.1 z silnikiem FIRE były dwa osobne czujniki - IAT przed przepustnicą i MAP przykręcony do ściany grodziowej i połączony wężykiem z króćcem w kolektorze. Ich charakterystyki są takie same. PBT-GF30...
Wprawdzie nie jest to urządzenie elektryczne,tylko hydrauliczne,ale jednak związane z reflektorami, dlatego pozwolę sobie zadać pytanie na tym forum...Przypadkowo wyrwałem wężyk z regulatora przy kolumnie kierownicy,wyciekł płyn.Wężyk włożyłem ,ale wiadomo,brak regulacji i co najgorsze,reflektory opadły i świecą teraz trzy metry przed maską. W związku...
Sprawdż czy w wężyku pomiędzy czujnikiem podciśnienia a przepustnicą nie ma nieszczelności (dokładnie, czasem pękają wzdłuż (!)), poza tym sprawdziłbym czy czujnik położenia wału korbowego nie ma pęknięć (miałem taki przypadek - objawy identyczne co u Ciebie). A właściwie sprawdż wszystkie podciśnienia na szczelność. Pozdrawiam.
Sprawdź czy przy pokrętle nastawionym na maksymalne grzanie wężyk powrotu z nagrzewnicy jest ciepły - jeśli nie to zaworek nie otwiera przepływu lub linka się zerwała/odpięła itp Tutaj trzeba szukać przyczyny przy poprawnie działającej reszcie układu chłodzenia. Dmuchawa w SC chodzi głośno na wyższych biegach i tego nie zmienisz ;) Terkotanie to pewnie...
termostat jeśli nowy ale calorstat, wernet to śmietnik, po miesiącu zdycha, tylko Wahler działa niezawodnie, nie jest wiele droższy mogą też puszczać lewe powietrze oringi między przepustnicą a pokrywką zaworów z kolektorkiem (tam są dwa bo jeszcze taka blaszka jest jak dobrze pamiętam) oraz między pokrywką zaworów a głowicą uszczelka, ja tam smaruję...
Witam, Mam trochę dziwna usterkę mojego Fiata Seicento. Pewnego ranka samochód nie zapalił, okazało się że nie podaje paliwa. Odłączyłem wężyk od przepustnicy i włączyłem stacyjkę - brak podawania paliwa. Następnie odkręciłem blachę nad pompą i sprawdziłem napięcie na stykach 2-4 i pojawiło sie 12V na dosłownie 2 sekundy po włączeniu stacyjki. Następnie...
Witam! Przeczytałem już wiele for i nadal nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Sprawa wygląda tak. W Seicento 0.9 benzyna dziwnie falują obroty, tzn najpierw autko chodzi normalnie potem obroty falują w granicach 1000-1300 a potem wkręca się tak do 4000 i trzeba wtedy przegazować, żeby obroty spadły i potem zabawa od początku ta sama. Czasem działo...
Może jesteś nie przyzwyczajony :lol: 900 ma w zasadzie dwa tryby jazdy, w podłodze albo na jałowym. :lol: Teraz serio. Świszczenie obok koła to może być wężyk od pochłaniacza par paliwa. Lecim dalej. Nieszczelność na dolocie (mieszalniku) ?, lewe powietrze na czujniku podciśnienia ? Wartości wyuczone ECU skasowane ? Może mu ktoś wsadził "korek" w dolot...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Witam. Mam taki problem z seicento, że faluje na wolnych obrotach, a gdy zwiększam obroty to wzrastają i za chwile dusi się i wraca na niskie mimo że przepustnica jest uchylona. Ogólny brak mocy, Prędkość max 100km/h i gdy do niej dojdę to auto mi zadusza i zwalnia. Problem z obrotami na wolnych nie występuje gdy: a) ściągnę wężyk idący do czujnika...
Sprawdź przewód/wężyk do czujnika ciśnienia powietrza. Może być też czujnik ciśnienia popsuty. Jeśli chodzi o świece, to raczej Fiaty (z małymi wyjątkami) nie "trawią" Boscha - kup oryginały - nie są drogie. Może przyczyną być też niesprawny potencjometr przepustnicy. Czy kontrolka wtrysku jest zapalona podczas pracy silnika?
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
Sprawdź wężyk do czujnika MAP. Najlepiej podpiąć pod komputer diagnostyczny i na żywo prześledzić parametry tzn sygnały jakie podają czujniki. Jaka instalacja LPG? Może ona wprowadza błędy przy pracy na gazie i sterownik benzynowy uczy się parametrów sondy od pracy na lpg. Emulacja sondy w programie dla LPG najlepiej na "MASA"
Wyczyść odmę a zwłaszcza w przepustnicy króciec z którym połączony jest cienki przewód odmy. Na pewno zawalony (króciec i wężyk) mazią olejową. W niewielkim stopniu kompensuje przejście silnika na bieg jałowy. Jeśli masz LPG to jeszcze posprawdzaj czy nie masz jakoś dolotu przydławionego bo gazownicy różne cuda zakładali by instalacja działała
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
wężyk podciśnienia seicento wężyk podciśnienie seicento wężyk bateria
modyfikacja biosu kondensator ładowarce dziać bojler ariston
pralki trwałość komponent czujnika ruchu
Czy zmywarka Bosch SPS66TI01E ma zeolit? Najczęstsze awarie przetwornic samochodowych