A ja bym sprawdził czujnik podciśnienia w kolektorze no i wężyk idący do niego.
Witam! Przeczytałem już wiele for i nadal nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Sprawa wygląda tak. W Seicento 0.9 benzyna dziwnie falują obroty, tzn najpierw autko chodzi normalnie potem obroty falują w granicach 1000-1300 a potem wkręca się tak do 4000 i trzeba wtedy przegazować, żeby obroty spadły i potem zabawa od początku ta sama. Czasem działo...
Przy identycznych objawach miałem zatkany wężyk od podciśnienia do MAP sensora. Kopcił na czarno jak stary diesel i non stop go zalewało.
mówisz o podciśnieniu? od spodu wychodzi wężyk z podciśnienia obok skrzyneczki z przekaźnikami po prawej stronie?
Mapsensor to całkiem co innego niż silniczek krokowy. Mapsensor to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym czyli ogólnie mówiąc czujnik obciążenia silnika. Silniczek krokowy ma tylko na wolnych obrotach tak dawkować powietrze aby utrzymać stabilne obroty biegu jałowego. Dodano po 2 Z uszkodzonym lub zaciętym silniczkiem krokowym auto falowało by na...
Witam. Mam taki problem z seicento, że faluje na wolnych obrotach, a gdy zwiększam obroty to wzrastają i za chwile dusi się i wraca na niskie mimo że przepustnica jest uchylona. Ogólny brak mocy, Prędkość max 100km/h i gdy do niej dojdę to auto mi zadusza i zwalnia. Problem z obrotami na wolnych nie występuje gdy: a) ściągnę wężyk idący do czujnika...
Może jesteś nie przyzwyczajony :lol: 900 ma w zasadzie dwa tryby jazdy, w podłodze albo na jałowym. :lol: Teraz serio. Świszczenie obok koła to może być wężyk od pochłaniacza par paliwa. Lecim dalej. Nieszczelność na dolocie (mieszalniku) ?, lewe powietrze na czujniku podciśnienia ? Wartości wyuczone ECU skasowane ? Może mu ktoś wsadził "korek" w dolot...
Jeszcze jedna uwaga, na odmie jest trójnik, wychodzi z niego cienki wężyk do korpusu monowtrysku, tam podciśnienie ma zasysać część oparów bezpośrednio do kolektora ssącego, pewnie jest zatkany i wszystko leci do filtra
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Dzień dobry mam pytanko. Posiadam seicento 1.1 rocznik 1999. Mam problem typu takiego w kolektorze ssącym jest trójnik z prawej strony wychodzą z niego 2 wężyki cieńszy i grubszy. Ten grubszy jest prawdopodobnie od serwa a ten drugi nie mam bladego pojęcia gdzie go podpiąć. Na tym cieńszym wężyku znajduje się jakiś filterek, ciśnienia stałego lub coś...
Cześć. Mam problem z moim cieniaskiem. Mam w zwyczaju co tydzień sprawdzać płyny w aucie i ostatnio zauważyłam, że nie ma płynu chłodniczego... Płynu dolałam, w zbiorniczku nie było nic, ale weszło może jakieś niecałe 0.5 L. Płyn nadal gdzieś znika. Sprawdzałam węże i na żadnym łączeniu nie ma zapoceń. Chłodnica także sucha. W zbiorniczku wyrównawczym...
Witam, mam problem, jadąc autem nagle zaczęła wlatywać mi para przez kratki wentylacyjne. I zaczęło mi kopcić spod maski, jaka może być przyczyna? Sprawdzałem skąd cieknie i wydaje mi się, że zaraz przy szybie czołowej jest mały zbiorniczek. I prawdopodobnie leci z tego, jak by ktoś mógł mi pomóc. https://obrazki.elektroda.pl/1173998500_...
Witam, mam problem z demontażem wiatraka nawiewu w Seicento 1.1 Znalazłem na tym forum iż do tego wiatraka dobrać się można od strony komory silnika, tak też zrobiłem. Niestety ale pokonała mnie dolna śrubka która przymocowuje ten że wiatrak do obudowy modułu nawiewu. Czy wie ktoś może jak ją odkręcić gdyż normalnymi śrubokrętami nie ma jak z racji...
Witam. Mam problem ze swoim Seicentem 1.1 99r 13300 km. Ciągle ucieka płyn chłodniczy. Nie ma tzw, sera pod korkiem, po odkręceniu korka nie ma bulek, płyn nie tryska z chłodnicy. Samochód nie stracił mocy, nie muli ani nic. Dymi na gazie na biało to chyba normalnie na benzynie prawie zero dymu. Chciałem zapytać czy to uszczelka pod głowica czy coś...
Witam Mam problem z Seicento 1.1 z 1999r. a mianowicie nie załącza się wentylator. Sprawdziłem już bezpiecznik za akumulatorem, podłączałem wentylator "na krótko", zwierałem kostki od czujników temperatury (na chłodnicy i w bloku silnika) oraz także zwierałem wszystkie przekaźniki. Od czujnika przy chłodnicy jest przejście masy, natomiast na przewodzie...
Witam W moim seicento zauważyłem, że mam mocno skorodowane obejmy tylnych tulei przedniego wahacza (widoczne na zdjęciach). W sklepie oraz na internecie sprawdzałem i cena jednej obejmy dochodzi do 100 zł. Gdzie można zakupić takie obejmy za rozsądną cenę ? Drugie pytanie dotyczy wycieku w okolicach filtra oleju, wygląda jakby wyciekał płyn chłodzący...
Witam. Mam taki problem z SC a mianowicie dochodzi mi napięcie do wtyczki od pompy ale o jakimś małym natężeniu (nie świeci żarówka). Ponadto po podpięciu pompy zanika. Bezpieczniki i przekaźnik paliwowy sprawdzony. Problem sam nagle się pojawił. Dodam tylko, że SC jest z gazem i przy przekręceniu kluczyka nie ma pyknięcia z elektrozaworu a zawsze był....
Witam, mam problem z moim seicento 900/2002, nie włancza się wentylator na chłodnicy: -wentylator jest sprawny uruchamia się na krótko, -bezpieczniki za akumulatorem sprawdzone, styki przeczyszczone, -czujnik wentylatora nowy, raz uruchomił wentylator (tylko raz) -układ odpowietrzony. Powoli zaczyna mi brakować pomysłów, czy to może przekażnik? przekażnik...
Witam, mam problem z układem chłodzenia - bulgotanie płynu. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, ale nic z tego problem ten sam, myślę że może coś jest z termostatem albo korkiem od zbiorniczka, mógłby ktoś doradzić co jest nie tak???
Witam wszystkich mam problem z wycieraczką szyby przedniej gdy je włacze i zrobia cykl zaczyna cos tykać (chyba w silniku wycieraczek) i do końca nie schodzą i tez czasowe sie zacinają prosze o podpowiedz
Witam jestem tu nowy i niedawno zakupiłem Seicento 900 i pojawił się problem ponieważ Seicento posiada lampy na płyn wyrównawczy i muszę ten płyn dolać tylko nie widzę żadnego zbiorniczka. Wie ktoś może gdzie ten zbiorniczek się znajduje albo jak uzupełnić ten płyn? Dziękuję i pozdrawiam.
witam, mam pytanie może ktoś zna na nie odpowiedź. Wymieniłem nagrzewnicę w seicento, ale nadal samochód słabo grzeje.Wiecznie sie zapowietrza i dmucha wtedy zimne powietrze. Zauważyłem, że często zapala się kontrolka od temperatury( dodam że auto jest w gazie). Co może być tego przyczyną?Ciągle odpowietrzam, ale to nic nie daje proszę o jakieś wskazówki.
Witam wszystkich. Wpadło mi w ręce seicento bez silnika, auto miało oryginalnie silnik mpi i taki też został zamontowany. Jednak nie moge go odpalić (iskra jest, kompresja zdrowa bo silnik po remoncie i słychać ) Wydaje mi sie tylko, że wtryski nie podaja paliwa(na listwie wtryskowej jest paliwo)oraz fakt, ze z tyłu silnika pozostała mi jedna wolna...
Witam Pacjent Seicento 900cm3 dmuchawa leci zimne powietrze na 3oraz4 ustawieniu chodzi głośniej od silnika i terkocze zaznaczone na zdjeciu przewody sa gorące czy zepsuta jest nagrzewnicam,zawór nagrzewnicy a może co innego ?
Witam, nie mogę sobie poradzić z gotującym się płynem chłodniczym w seicento. Z 2 mieś temu paliła mi się lampka od wysokiej temperatury płynu chłodzącego. Okazało się ,że jest go mniej niż min. więc wymieniłem cały płyn. W tym tyg znów się zapaliła, po otwarciu maski syk gotującego się płynu i płyn poniżej min. Dokupiłem -dolałem i tu zaczynają sie...
Witam mam pytanie. Gdzie w seicento 900 ma być podłączony wężyk od czujnika ciśnienia bezwzględnego (map sensora) . Z góry dzięki za pomoc.
Witam. Posiadam seicento 900 99r z lpg po przekręceniu zapłonu swieci się tylko kontrolka ładowania i oleju.Z tego co kojarzę powinna się świecić jeszcze tak zwana marchewka ale się nie swieci.Jaka może być przyczyna? Dziękuje za pomoc z góry. Pozdrawiam
To zrób tak- zdejm węzyk, nałóż na strzykawkę i nią wytwórz podciśnienie; różne. Zobacz jak zachowuje się silnik.
Sprawdzałeś wężyki podciśnienia ? (ich stan).
Sprawdź węzyk, robi się taki gąbczasty zaraz koło króćca na postawce monowtrysku. Jak nie będzie palił na któryś to podciśnienie też będzie skakac. Albo jak podstawi zawory.
Posprawdzaj wężyki od podciśnienia , oraz szczelność kolektora ssącego.
Wygląda to wszystko na problem z podciśnieniem w kolektorze ssącym, ewentualnie z czujnikiem podciśnienia (może tylko z jego wężykiem).
Zacznij od wyeliminowania instalacji LPG, czyli zakręcenia zaworu na butli. Następnie sprawdź, czy nie leje Ci się benzyna z regulatora ciśnienia (jest w korpusie przepustnicy, obok wtryskiwacza), dalej skontroluj stan wężyka podciśnieniowego łączącego kolektor/korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia. Możliwe też, że instalacja LPG, wskutek niewłaściwie...
CZujnik podciśnienia to taka mała kostka zamontowana najczęściej na grodzi między kabina a silnikiem i podłaczona do kolektora ssącego wężykiem.
Oglądałem i w miejscu gdzie z odmy wychodzi taki cienki wężyk który idzie pod przepustnice jest tam podciśnienie to ma dziurkę na zagieciu i jak się dotknie to słychać syk w tym miejscu może to temu ? Tam pod przepustnicą są dwa, obok siebie, jedno pod drugim, przyłącza do takich wężyków. Jedno to przyłącze z odmy, drugie to przyłącze od Map-sensora...
Sprawdż czy w wężyku pomiędzy czujnikiem podciśnienia a przepustnicą nie ma nieszczelności (dokładnie, czasem pękają wzdłuż (!)), poza tym sprawdziłbym czy czujnik położenia wału korbowego nie ma pęknięć (miałem taki przypadek - objawy identyczne co u Ciebie). A właściwie sprawdż wszystkie podciśnienia na szczelność. Pozdrawiam.
Sprawdź szczelność układu dolotowego: serwo hamulców, wężyki podciśnienia, odma. Podobne objawy miałem w swojej Avensis. Na zimno OK, po rozgrzaniu sporadyczne wypadanie zapłonów na jałowym, brak przejścia, powyżej 2,5 tys. obr/min ok. U mnie był pęknięty przewód odmy.
He, powodzenia.:D P.S. Skoro nie jesteś mechanikiem to zmień opis. Ty podstawowych rzeczy nie rozróżniasz, teraz szukasz "przewodów sterowania monowtryskiem co wyglądają jak powietrzne". Chyba o podciśnienie do MAP tu chodziło albo radzącemu się z Aisanem pomyliło. A to podciśnienie się nie przeciera, to ten sztywny plastykowy wężyk z gumowym końcem....
Teraz całkiem oszalał faluje na obrotach i szarpie .Przy 80km/h potrafi śię zamulić i szarpać i muszę redukować do 2 żeby nabrał mocy.Po odłaczeniu wężyka od map sensora auto powraca do normy wiec chyba jest oprawca.Mozna jezdzic bez tego ustrojstwa czy tylko wymiana? To nie jest oprawca. Zdejmując przewód podciśnienia sprawiłeś że sterownik dostał...
W ostateczności moża byłoby pokusic się o wykorzystanie czujnika z jakiegoś samochodu np. seicento(allegro ok 50zł).Podejrzewam że będą zastosowane te układy(MPX lub coś podobnego),w literaturze trzeba byłoby sprawdzic jaka jest zależnośc napięcia wyjściowego od ciśnienia a dokładniej zakres zmian napięcia. Dodano po 13 W kolektorze odpada,opary paliwa,oleju...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Czujnik rozróżnienia "lamerstwo" "nie lamerstwo". Trochę mi się rozregulował ostatnio, musze go z deka podkręcić. Czujnik podciśnienia, mocowany na blasze wsporniku, idzie do niego węzyk. A nie możesz wleźć w parametry zmierzone i zobaczyć na wskazania-silnik stoi to ma być wskazanie ciśnienia atmosferycznego, około 760mm/hg ( w prognozie pogody podają...
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
niby proste a zarazem trudne no wskaznik ładowania juz masz kontrolke a jak chcesz wskaznik naładowania akumulatora to zapewne chodzi ci pogłowie wskazówkowy co wychyla sie jak ładuje np na 13v.a co do ciśnienia oleju to moim zdaniem najlepiej by spasował czujnik ciśnienia z poloneza różnie na to mówią np gruszka z czujnikiem na kontrolkę. zależy jaki...
odpiąłem wczoraj pochłaniacz, teraz opary prosto z baku idą gumowym wężykiem w nadkole... teraz będę testował to rozwiązanie. http://www.pado.kg.net.pl/IMG_2545.JPG Dziś odpalił bez problemu, ale 2 dni temu dotankowałem do 3/4 zbiornika, wiec na razie nie mogę powiedzieć, czy to pomogło czy nie. wczoraj po odpięciu zrobiłem kilka km testowo, aby się...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Mialem coś podobnego i tez w SC 900. Na zimnym odpalal idealnie. Jak temp przekroczyla 70 stopni zapalenie za pierwszym razem bylo praktyczne niemozliwe. Komp tez nie lapal bledow. I co się okazalo. W wezyku miedzy czujnikiem podcisnienia a przepustnica zrobilo się pekniecie, ale nie w poprzek a wzdluż i wcale nie bylo go widac. Dopiero sprawdzenie...
Aha czyli podczepie miernik pod sonde i zobacze czy sonda pracuje od 0.1 do 1v?wtedy będe mial juz pewnosc czy sonda jest dobra tak? Pompa paliwa jest nowa wymieniana przez poprzedniego wlasciciela mierzyłem jej wydajność pompuje w 18sekund 1 litr paliwa,czyli wychodzi ze w normie. Tylko ten silnik siedzi w seicento i pompa paliwa mogla byc zalozona...
wężyk seicento wężyk podciśnienie seicento podciśnienia mercedes
obudowa przebicie polsat kartę kingway paliwa
monacor schemat taktowanie pieca vitodens
Olej do automatycznej skrzyni Volvo XC90 2.9B - JWS 3309 Jak sprawdzić ładowarkę do szczoteczki elektrycznej za pomocą miernika?