Zależy czy włącznik steruje masą czy plusem Jak masą to nie zadziała, wtedy daj na 86 napięcie po stacyjce
Witam.Prąd do bezpiecznika dochodzi cały czas jak do wszystkich zacisków 30.Jak dochodzi do bezpiecznika to musi dochodzić ( o ile masz cały bezpiecznik) do lampki oświetlenia.Załączaniem steruje włącznik drzwiowy podając masę.
Siłowniki są elektryczne, sterowanie można podpiąć na włączniku centralnego lewych drzwi kierowcy lub przy module komfortu. Sterowanie jest masą na jednym przewodzie, jeden impuls sama masa, drugi masa przez rezystor ok 0,5 - 1 kohm.
Ok, a domyślam się że włącznik wycieraczek steruje plusem a nie masą nie? Bo np w lampce oświetlenia wewnętrznego włącznik steruje masą i już sam nie wiem jak działa instalacja elektryczna w moim samochodzie...
Przekaźnik head sterowany z 13 pinu włącznika. 16 pin masa
Przełącznik nie jest wstanie wytrzymać obciążenia silnika,trzeba to zrobić na dwóch przekażnikach które odciążą przełącznik.W taki sposób połączone nie będą się opuszczały ani domykały automatycznie działają tylko w trakcie trzymania wciśniętego przycisku. Potrzebujesz dwa przekażniki spoczynkowo zwarte(30i87a) zacisk 30 przekażnika do silniczka szyby...
Drogowe to przekaźnik a jego sterowanie nie musi być plusem tylko masą Sprawdź sposób sterowania na przekaźniku
Witam Jest poprawnie pin 86 i 85 są pinami sterującymi przekaźnikiem , a zrobione jest dlatego tak aby przekaźnik był tylko sterowany poczczas gdy jest włączony kluczyk po zapłonie. Jeżeli chcesz przerwać sterowanie przekaźnikiem to możesz podłączyć włacznik miedzy 85 a masą .
30 + po bezpieczniku o identycznej wartości jak od świateł mijania 85 drogowe (sterowanie) 86 masa 87 do mijania
Skoro sterowany jest masą z ECU to takie połączenie jest poprawne.
A sterowany jest masą czy plusem? Zobacz tu kolega dał schematy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Sterowany jest plusem , minus jest dany na karoserię więc samo się rozumie no nie wiem chyba że to auto ma plus na masie , ale to raczej bardzo mało prawdopodobne, na 99% jest masa na blachę a sterowany plus
Jeżeli masz włączniki krańcowe w masie to podłączasz tylko przewód sterujący od masy. Wejście sterujące + można spokojnie usunąć lub zaizolować. Poprostu niektóre pojazdy mają krańcówki sterowane też z plusa.
O ile dobrze pamiętam to w matizie po wypięciu czujnika ECM włącza wentylator niezależnie od temperatury. Ten przekaźnik sprawdzałes albo zamieniałeś z innym? Zobacz też co jest na pinach cewki przekaźnika.Powinien być stały plus i masa z ecm na załączenie. Tam gdzie masa możesz zrobić sterowanie z kabiny podając masę włącznikiem, o ile jest plus na...
Przeczytaj mój post na temat gasnących swiateł mijania w ducato masz identyczny objaw do rób sobie włącznik i szukaj przyczyny w sterowaniu masą osusz włączniki szyb w drzwiach sprawdź kable i kostki w słupkach czy nie ma wody ew włączniki w środku od tego zacznij
Trochę dziwnie... Czyli jak dobrze ogarniam na przewodzie który pozostał na włączniku świateł stop jest masa ? I co nam po tej masie ? Proponuję na początek pominąć ten dorabiany tempomat (z resztą sterowanie tempomatem powinno się odbywać innym niż hamulcowym włącznikiem) i podać na włącznik stopu 12V do "nóżki" na której masz już wpięty przewód na...
Tak, masa plus idzie z włącznika i dochodzi, a BBM powinien podać masę. Cewka na krótko działa.
Można jeszcze prościej, wystarczy przeciąć połączenie T1 kolektora z nóżką 2 Tr2, i połączyć kolektor T1 z nóżką 1 Tr2, a nóżkę Tr2 łączysz z masą. http://www.theimageplace.net/uploads/3c9...
To teraz zrób jeszcze raz taką samą próbę ale zmierz dodatkowo napięcie na wyprowadzeniu 6 i 13 względem masy.
Nie zrozumieliśmy się. Kiedyś słyszałem o czymś takim do światła, odbiornik radiowy montowany za włącznikiem starym, a nowy bezprzewodowy, o to mi chodziło. Dodano po 37 Mogę prosić o konkretny model sprawdzony? Dodano po 1 Hm, dziękuję za trafne spostrzeżenie, nadajnik jest przyklejony do bramki ma tą taśmę samoprzylepna co była w zestawie, spróbuję...
Te włączniki oraz podobne, wyjście sterują masą, plus z wejścia przechodzi bezpośrednio na plus wyjścia a minus wyjścia jest zwierany do minusa wejścia poprzez wbudowany tranzystor Mosfet. https://obrazki.elektroda.pl/2842995600_... Tranzystor w zasadzie dowolny o wymaganym prądzie, ze względu na wielkość proponuję użyć poniższego...
Tak, sterowanie z włącznika jest masą. Co do spadków, myślałem o tym, ale to nie załączały by się wtedy też przy innych spadkach napięcia? Np włączenia ogrzewania czy klimy? Bo widać wtedy nawet jak podświetlenie zegarów na chwilę przygasa. Ale trop jest. Sprawdzę w weekend te kondensatory w obrotomierzu!
Tam nie ma przekaźnika. Steruje przez PWM moduł Body. W tym samochodzie sterowanie kierunkowskazami realizuje się przez podawanie impulsów masy na włącznik świateł awaryjnych. Zwykły, prosty analogowy alarm tego nie potrafi.
Kable w przepuście nie sterują siłownikiem,sterowany jest z modułu komfortu w tych drzwiach.Do siłownika dochodzi napewno masa,włącznik drzwiowy,2 do sterowania masą z wkładki 2 do siłownika.Pozostałe 2 nie wiem po co tam masz.Kontrolka i zobacz sygnały,podłącz też sprawdzić błędy.
kolego mam taką samą lagunke i z tego samego rocznika sterowanie centralnym odbywa się masą ja osobiście podłączyłem sterowanie z alarmu do tego włącznika przy dzwigni ręcznego którym można od środka zamknąć i otworzyć samochód niestety kolorów nie pamiętam kierunki wpiołem do włącznika awaryjnych który znajduje się też w okolicach recznego chyba czarny...
W carismach zamek jest sterowany masą z włącznika w drzwiach,klapie i czasem z przełącznika przy ręcznym.Wystarczy kontrolka i wszytko staje się jasne.
Najpierw co to za ogrzewanie "zuheizer" czy "standheizung"? Jeżeli jest to ogrzewanie postojowe to do sterowania potrzebujesz zewnętrzny zegar analogowy. Przełącznik grzanie/przewietrzanie sterowany masą, włącznik +12V. W necie jest pełno pdf na ten temat.
Zamontować gdzieś na cylindrze lub głowicy a najlepiej chłodnicy włącznik zamontować wentylator podłączyć do wentylatora + z akumulatora na stałę a sterować masą poprzez włącznik (bądź przekaźnik tak jak pisałem wcześniej) Prosty układ: włącznik, wentylator i trzy przewody
IMO, ja bym zlutował zielony przewód do masy, a włącznik zrobił na odcięciu zasilania zasilacza. Ale tak jak carrot pisze- chyba najlepiej i najprosciej.
Można zamontować i będzie działać. Tylko uwaga - sterowanie zamkiem centralnym w lagunie to masa, dlatego też chyba lepiej byłoby zamontować najtańszy alarm z wyjściem sterowania centralnego (oczywiście masą). Sterowanie podpinasz pod włącznik zamykania-otwierania w tunelu.
Sterowanie jest chyba masą na włączniku, sprawdź przekaźniki w sterowniku.
Niestety nie potrafię zrobić lepszego schematu. To i tak "dopracowana" wersja :) Różnica względem zwykłego układu załączającego/wyłączającego za pomocą przycisku nie stabilnego jest taka, że napięcie w układzie pojawia się dopiero po zwarciu masy z kable sygnałowym. W moim schemacie przycisk najpierw zwiera kabel sygnałowy z masą, a następnie, po starcie...
Czarny to plus z bezpiecznika. Brązowy masa, zapinana włącznikiem w kierownicy.
A skądże znowu. Styki przekaźnika mają odcinać zasilanie pompki (wspólna masa to może być minus zasilania jak w samochodzie). Cewka przekaźnika ma być odłączana przez Twój włącznik. Cewka może być jednym końcem na stałe do masy, lub do plusa. Drugi koniec przez włącznik do drugiego bieguna zasilania. Popraw rysunek.
A kto Ci powiedział że ma być tam sterowanie masą? Robisz wszystko na pałę i zaraz coś upalisz. Odepnij włącznik i sprawdź które piny z którymi łączą się po wciśnięciu. Przycisk jest chwilowy czy nie?
Bardzo dobre rozwiązanie tylko jest jeszcze jedno pytanie- sygnałem sterującym na ten sugerowany przekaźnik jest masa z termostatu + faza jako stałe zasilenie ( termostat zamyka lub otwiera obieg masą) -czy w takim przypadku zanik masy przy stałej fazie na sugerowanym przez Was przekaźniku z pewnością zadziała? Nie powinno być zasilane na odwrót czyli...
Napięcie na włącznikach to +5V z rezystorów podciągających ATMegi. Włącznik zwiera wejścia do masy układu a nie do "zera" instalacji.
Czyli pin "46" sterownika łączy się z układem Bosch 30342? I to stwierdziłeś mierząc omomierzem przełączonym na zakres 200om? Wg schematu przekaźnik "23" załącza 2 wentylatory, prąd wówczas jest spory więc i przekaźnik musi być na większy prąd. Cewka przekaźnika 30A pobiera 120mA, 40A 180mA. Cewką przekaźnika powinien sterować tranzystor. Jeżeli przekaźnikiem...
W oświetleniu ze 'ściemniaczem' podpięte są : - masa (jeżeli nie idzie przez śrubę mocującą) - zasilanie 12 V (bez stacyjki) - zasilanie 12 V (po stacyjce) - sterowanie masą (włączniki w drzwiach) zasilanie +12 po stacyjce jest po to, żeby po zamknięciu drzwi światło natychmiast gasło a nie powoli :) pzdr
Impuls plusa,ze sterownika - otwórz, na cewkę przekaźnika, drugi jej styk do masy. Ta sama masa na styk roboczy i na wyjściu z przekaźnika masz masę, wpinasz do włącznika drzwi - od lampki. To tak najprościej, na trzech kabelkach. Niemniej to partyzantka.
Pierwszy tranzystor jest zbędny. Czujnik można wstawić w jego miejsce jeśli podaję masę lub gdy czujnik podaje plus trzeba dać tranzystor NPN od strony masy.
Witam próbuje zrobić podświetlenie tylnych drzwi, (samochód tego nie posiada). Wiem że włącznik w drzwiach jest sterowany masą i idzie do niego tylko jeden kabel i tu pierwsze moje pytanie jak działa ten jedno pionowy włącznik? Myślałem zrobić to w ten sposób stały plus i podpiąć się do tego jednego kabelka no i ok działa tylko wychodzi na to że tylne...
Dwa są od sterowania centralnym zamkiem,na których pojawia się naprzemiennie -12V i +12V, a kolejne dwa są od mikro włącznika otwarcia pokrywy bagażnika, na jednym jest masa cały czas, a na drugim pojawia się masa po otwarciu zamka.
Witam chciałbym zrobić w samochodzie tak żeby przy otwieraniu drzwi świeciły zegary, problem w tym że włacznik zamkniętych\otwartych drzwi sterowany jest masą a postojówki plusem, pasowało by coś dać żeby minus uruchamiał plus..tylko co??prosze o pomoc
Najprościej było by podłączyć zasilanie bezpośrednio do silnika dmuchawy. Jeżeli dalej będzie to samo to coś jest w silniku, a jeżeli objawy ustąpią to sterowanie: lużna masa, uszkodzony włącznik itd.
Kiedyś robiłem A3,był padnięty włącznik świateł awaryjnych bo jest to zarazem przerywacz kierunków ale przed wymianą na próbę wstawiłbym przerywacz z golfa.Włączając go w miejsce włącznika świateł awaryjnych i podając + na 49 sterowanie z przełącznika na49a i masa 31.Powinno funkcjonować bez zakłóceń.to sposób na wyeliminowanie uszkodzonego włącznika...
Często w japoncach światła były sterowane masą.
kierunki są sterowane z ECU poprzez tranzystor FET i obawiam się wpiąć Słuszne obawy. Do takiego samochodu nie podłącza się sterowania kierunkowskazami przez bezpośrednie "prądowe" wysterowanie żarówek. Można (chociaż nie zawsze) narobić sobie problemów. Jeżeli jednak chcesz ryzykować, to bezwzględnie odseparować każdy obwód diodami. W nowoczesnych...
Witam. Sprowadził znajomy Forda Focusa wersja USA rok 2008 i chcieliśmy założyć do niego automatyczny włącznik świateł (taki z allegro) jednak pojawił się problem. Jak się okazało nie da się go podpiąć do włącznika świateł gdyż sterowanie tam jest masą. Czy ktoś już zakładał taki lub podobny włącznik do Focusa wersja USA. A może można w nim gdzieś włączyć...
Sterowanie 2x masa, wpięte w przewód zielony w drzwiach kierowcy i w kawowy przy włączniku w pulpicie, centralny fabryczny.
Przekaźnik najlepiej umieścić niedaleko akumulatora . Włącznik halogenów powinien załączać masę, która będzie sterowała przekaźnikiem załączającym +12V na Halogeny .
Jeśli jest tak jak na schemacie, czyli zwarcie wejścia SW do masy powoduje przełączenie światła, to w najprostszej wersji wystarczy "przekaźnik beznapięciowy", czyli taki, który złącza/rozłącza styki, a nie podaje fazy na wyjście. Jest ich od groma, ale wszystkie będą miały jeden problem. Nie będziesz wiedział z poziomu HA, czy światło jest włączone,...
Są to klucze Darlington bliźniacze podobne do MC1413BD-ULN2003, stosowane często w sterowaniu na modułach AGD i nie tylko. Jeżeli masz zwarcie na cewkach przekaźników, to układ jest uszkodzony. Wejścia są zapewne sterowane z portów procesora, a wyjścia prowadzą do cewek przekaźników: 8 - masa, 9 - zasilanie +12V. Najważniejsze jest, aby nie było zwarcia...
Witam. Samo obciążenie nie wystarczy do startu ATX. Trzeba zewrzeć zielony przewód do masy. Po całkowitym zwarciu żółtego i czarnego (+12 i 0) zasilacz się wyłączy. Trzeba go zresetować lub kilka minut poczekać i wtedy włączy się ponownie. Jeżeli w obudowie zasilacza jest włącznik to na stałe zewrzyj zielony z masą i steruj tym włącznikiem. Co do obciążania...
Podłączasz wentylatory równolegle. Sterujesz przekaźnikami. Pierwszy bieg dajesz w szeregu z opornicą na plusie, drugi bieg to połączenie bezpośrednie bez opornicy. Cewki przekaźników do masy a druga strona sterowana przez termowlacznik. Ten załącza pierwszy styk co powoduje załączenie przekaźnika i zasilenie wentylatorów poprzez opornicę, załączenie...
Prawdą jest również to, że do lamp dochodzi stały plus po bezpieczniku a sterowanie odbywa się masą z włącznika. Pozostaje szukanie w wiązkach elektrycznych przetarcia, lub mechanicznego uszkodzenia.
A może depronowiec? Czyli "latadło" :-D zbudowane z depronu. Widziałem plany w internecie. Nie jest to zbyt skomplikowane - depron, taśma klejąca trochę inwencji, 2h roboty i.... Latamy! A sterowanie - 2 serwa. Silniczek elektryczny + śmigło z odcinaniem zbyt niskiego napięcia by nie zabić akumulatora, włącznik. Włączasz, rzucasz i latasz 15-20 min....
Ten tranzystor to zły wybór. Potrzebny jest taki z opisem LL - logic level. BS170 potrzebuje 10V do pełnego otwarcia. Napięcie bramki, przy którym tranzystor wyłącza się to 0,8-3V. Trzeba też zadbać o opornik ściągający napięcie bramki do masy (źródła). Układy cyfrowe mogę mieć dość wysokie napięcie wyjściowe w stanie niskim i tranzystor nie będzie...
Witam Spróbuj tak Rezystor do włącznika i diody. Dioda drugim końcem do masy. Sterowanie wzmacniaczem z wyłącznika (z punktu gdzie jest przyłączony rezystor). Pozdrawiam
Jeżeli masz światła sterowane masą, to możesz dać na stałe 12v a masę po włączniku. Jeżeli masz sterowane 12v, to na stałe musisz dać masę. Czujniki drzwiowe też mogą być sterowane na 2 sposoby, musisz to sprawdzić. Dodano po 45 Zasada jest jedna: Sterujesz tym co jest podawane za włącznikiem.
żeby osiągnąć pożądany efekt. A jaki jest pożądany efekt? W jakim czasie chcesz go uzyskać? To istotne, bo nakupujesz jakichś wymyślnych modułów za setki PLN, a na końcu i tak wyjdzie że dogrzanie odczujesz po 2 godzinach od włączenia światła... Klucz do zagadki - moc oddawana przez urządzenie grzejne, i bezwładność cieplna ogrzewanej masy/pomieszczenia....
Nie rozumiesz zasady po co jest przekaźnik, więc jeżeli światła są po zmostkowaniu to przyczyny szukaj w braku sterowania przekaźnikiem gdzie na stykach 85,86 masz na jednym stałą masę a na drugim sterowanie z włącznika obrotowego i tego prawdopodobnie nie masz.P
A co chcesz sterować tym układem?? Bo zobacz w tym układzie jak włącznik jest rozłączony wyłączony świeci żarówka(tranzystor „podaje” masę) a jak włączysz włącznik już nie świeci
a czy kierunkowskazy też są sterowane masą przy włączniku ? Chciałbym podpiąć pod kable od włącznika mój sterownik, który na kierunki podaje "plus".
Znaczy ręczny (a raczej jego kontrolka) jest sterowany masa. Trzeba to jakoś odwrócić?
Radio i wzmacniacz mają zazwyczaj sterowanie które uruchamia urządzenie po podaniu zasilania, są to piny 'remote', czyli plus i masa na stałe do aku, a sterowanie przez włącznik. Najlepiej jeśli by to był włącznik bistabilny. A żeby to sprawdzić potrzebny będzie ci miernik lub prosty tester przejścia.
a tam niema termicznego włącznika czasowego?
Witam Najlepiej by było podpiąć przekaźnik, który dawałby zasilanie w momencie gdy drzwi są otwarte (sterowanie masą od włączników światła w słupkach) uchroniłoby to przed nieautoryzowanym opuszczeniem szybek gdy są minimalnie uchylone (wentylacja) a drzwi są zamknięte. Układ bardzo prosty tylko diodki by trzeba żeby zasilania z drugiej strony nie podać....
Dzięki za odpowiedz.Czyli np taki uniwersalny będzie ok; http://asd.nazwa.pl/allegro/obrazki/1C0F... Rozumiem że na 85 i 86 daje sterowanie masę i "+" z włącznika,na 30 stały "+" a pod 87 podłączam przewody od reflektora?
Nie koniecznie musisz używać GOSUB, zrobił bym to tak. jeśli drzwi otwarte to, 1 rozjaśnij lampkę 2 zacznij liczyć czas do wyłączenia. 3 jeśli policzony czas = 10 min to wyłącz lampkę jeśli drzwi zamknięte to 1 policz czas do wyłączenia 2 wyłącz lampkę. 3 wyzeruj liczenie czasu dla otwartych drzwi. Da się to zrobić w jednej pętli i da się to zrobić...
Pytanie: czy te micro-switche są podłączone jedną końcówką do masy (albo czegoś innego, ale oba do tego samego), i oprócz tego mają jedną końcówkę aktywną? Jeśli tak, to można użyć włącznika 3-końcówkowego, jakkolwiek widzę na Allegro 6-końcówkowe KCD4 po 4,90zł i nic tańszego; jest też wodoodporny za 8,90zł. Jeśli mają inne podłączenia, to będzie to...
To może wystarczy doprowadzić tylko +, bo masa i tak pewnie przechodzi przez układ ( lub odwrotnie: + przechodzi nierozłączalny, a sterowanie jest masą). Sprawdź ciągłość jakimś miernikiem pomiędzy +12V a +LED oraz miedzy 12V- i LED-. A myślałeś, żeby schować kabel pod taśmę? Jak będzie odpowiedniej grubości to nie przeszkadza, że będzie miał ponad...
jest do zrobienia, wystarczy żeby ten twój układzik sterował dmuchawą, a zrób to tak; przewód zasilający włącznik dmuchawy przetnij i wstaw przekaznik, a przekaznikiem niech steruje termostat, (do przełącznika idzie masa)
Jest to latarka LED. na płytce znajdują się elementy A007 (3 piny wygląda na sot 23) upalony przy nim jest 7130 - 14 i układ O2CA lub 02CA (sot 23-6) Bardzo proszę o identyfikację. Płytka nietypowa gdyż jest zintegrowana z włącznikiem ale steruje masą... nie tak jak większość driverów)
ten piec pochodzi z E39 i jest sterowany cyfrowo ale da sie go przeprogramować na analog, pin 2 to diagnoza a nie włącznik, włącza sie go z pinu 1 +12V i pinu 3 masą ale dopiero po przeprogramowaniu, kierunek przepływu paliwa który narysowałeś jest poprawny
Witam. Mam prośbę. Chcę za pomocą jednego włącznika monostabilnego dawać sygnał do naprzemiennie do dwóch różnych wejść. Może nie zrozumiałe więc opiszę dokładniej. Centralny zamek w samochodzie sterowanie masą. Chcę zrobić włącznik w samochodzie który będzie zamykał i otwierał drzwi. Mogę to zrobić zgodnie ze schematem 1 ale chciałby zastosować jeden...
Przyszło mi jeszcze jedno pytanie do głowy. Na włączniku od krańcówek to podłączamy na wyjściu który idzie do żarówki czy na wyjściu od masy? Tak jak na moim rysunku! Ale jak mierzysz miernikiem to albo woltomierzem względem + akumulatora albo testerem ciągłości/omomierzem względem masy.
skoro daje masę na sterowanie po uruchomieniu silnika to może automatyczny włącznik świateł dziennych??
Orientuję się może ktoś gdzie może być przyczyna braku masy na przekaźniku od podgrzewania szyby i lusterek ?. Z tego wynika że ten przekaźnik sterowany jest masą bo + jest po załączeniu zapłonu . Teoretycznie masa powinna iść z włącznika podgrzewania ,który teoretycznie jest sprawny bo jak się go wciśnie to dioda i kontrolka się zaświeca .
to impuls musi natychmiast zostać przerwany i zmienić się na przeciwny. Przeciwny to znaczy - 12V ? Źle się wyraziłem - przeciwny - tu, oznacza zwarty do masy.
podana powyżej metoda zadziała ;) Jak nie złapiesz pomiaru na kostce, pomiar przenieś na miejsce łączenia kabli. Tylko tak do ładu dojdziesz. BTW: dlaczego to zadziała: światła w aucie sterowane są przez przekaźniki, tj: włącznik w manetce tudzież na pokrętle (opel) steruje niskosygnałowo zestykami przekaźnika, które na przewody prowadzące do lamp przekazują...
Zwykły samochodowy, zasilanie cewki przekaźnika dajesz z modułu DRL, masę na nogę 30,po zadziałaniu moduł załączy przekaźnik który poda masę na nogę 87
Zapodaj zdjęcie zacisków będzie szybciej :D Tematów masa w google. Po prostu musisz obejść włącznikiem czujnik ruchu. Czujka przerywa fazę i zarazem się z niej zasila. Zaś ty musisz wpiąć przełącznik do zacisku L ( zasilanie oprawy ) i do wyjścia fazy z czujki na halogen. Powinien to być czerwony przewód połączony w kostce z przewodem w koszulce wysokotemperaturowej...
to zależy czy orginalna instalacja w samochodzie załącza przekaźnik podając na nogę 85 lub 86 +12v czy też +12v jest cały czas a komp podaje masę, to musisz sprawdzić. jeśli +12v jest cały czas na nodze 85 lub 86 po włączeniu kluczyka, to sterowanie jest masą (jeśli 12v jest na nodze 85 to masę podajesz na 86, jeśli 12v jest na 86 to masę na 85) jeśli...
Witam, mam ten sam problem tylko w Suzuki Swift 1.3 z 2007 roku. Światła pozycyjne i długie działają normalnie, bezpieczniki i żarówki sprawne, włącznik zespolony przy kierownicy działa właściwie i wygląda jak nowy zero śladów zużycia ( steruje masą, plus na stałe na kostkach przez bezpieczniki ).
Zatem najłatwiej becie ekstrahować oba kable, pdłączyć jeden do +24 przez dławik i zamknąć do masy C100nF/50V. Drugim zasilić przekaźnik z cewką 24 V który steruje elektrozawór. Drugi koniec przekaźnika - do gleby. Przeciwrównolegle do zacisków cewki włączyć diodę 1N4001 (katodą do kabelka + zasilania z włącznika na rękojeści.) Jezeli jest tranzystor...
Okazuje się że światła postojowe są sterowane + a mijania masą dlatego nie mogłem znaleźć napięcia na przewodzie i teraz tak w/g instrukcji przewód niebieski do przewodu gdzie pojawia się napięcie po włączeniu stacyjki a drugi niebieski do przewodu gdzie pojawia się napięcie po włączeniu świateł mijania jeżeli to jest przewód sterowany masą to jak mam...
Cześć! Jeśli chcesz to mogę Ci doradzić jako długoletni pracownik w dużej firmie produkującej samochody że halogeny przeciwmgielne przednie momtowane są po światłach postojowych nie koniecznie po światłach mijania i najlepiej z użyciem przekaźnika oraz z kontrolką tychże świateł. Ja osobiście sterowanie przekażnika biorę z postoju zasilam włącznik z...
A co to jest za autko?Jeżeli masz tam elektryczny wiatrak,to musi w obwodzie być zamontowany przekaznik.Bo czujnik temp. w chłodnicy steruje właśnie tym przekażnikiem,załączając wentylator.Skoro po zwarciu styków(myślę,że chodzi ci o styki z czujnika),jeżeli ci przerywa,to przyczyną może być właśnie ten przekaznik.Poszukaj go,wyjmij i w gniezdzie zmostkuj...
Znalazłem rozwiązanie. W okolicach lewej nogi kierowcy jest dodatkowa skrzynka z bezpiecznikami. Jest tam też bezpiecznik odpowiadający za światła stop. Był spalony i po wymianie światła wróciły. Ciekawostka - w tym modelu stop jest sterowany masą, a nie plusem. Temat do zamknięcia.
Tak jak by się coś zwarło do + za włącznikiem i stale podaje + na instalację Tam nic nie podaje "+" Sterowanie jest sekwencyjne impulsami "masy". Napisałem Ci powyżej co masz sprawdzić ! Podaj impuls masy na różowo/czerwony przewód dochodzący do wyłącznika świateł awaryjnych.
naturalny przewód rozumiem że to nie masa - instalacje 3 letnia - więc powinien być.? 4 żyłowy przewód
Nie napisałeś w czym problem, przekaźników nie ma lampy są sterowane masą z włącznika a na lampy przychodzi zasilanie. Jeżeli nie masz krótkich lubi się wylutować styk w przełączniku łatwo naprawić.P
Pomarańczowych nie podłączasz. Klapy bagażnika nie otworzysz z pilota bo musiałbyś zamontować podpory gazowe ze sprężynami, sama klapa nie pojedzie do góry bez pomocy. Kierunki trzeba wyłapać w lewym progu, włącznik awaryjnych podaje masę na przewód sterujący w momencie włączenia. Można też zamontować przekaźnik zamieniający plus na kierunkowskazy i...
Kolego, ten automat to masz jaki? Jakiś uniwersalny, możesz go jakoś opisać? Witam kolego! na razie jeszcze nie kupowałem bo nie wiem jak to podłączyć. robiłem już coś takiego w golfie3, miałem automat uniwersalny z wyjściami 2xpostój, 1światła mijania i sterowanie podłączyłem do kontrolki ładowania i działa (podpiołem się wtedy prosto pod włącznik...
A gdzie sterowanie? Nie ma przekaźników/styczników tylko o dwóch wyprowadzeniach. Chyba, że jest to zwykły włącznik przyciskowy, albo chodzi o to, że ma 2 przewody sterujące oraz jeden na akumulator i jeden na rozrusznik? Jeśli tak, to te dwa załączają cewkę, czyli nie ma znaczenia kolejność. Warto przy tym zmierzyć, czy nie ma połączenia wewnątrz jednego...
Witam wszystkich na forum. czt da sie sterować w jakiś prosty sposób diodami Led z gniazda com , i prostym programikiem ,znalazłem takie coś na allegro,ale chciałbym sam coś takiego zrobić : http://www.allegro.pl/show_item.php?item... Wie ktos jak to zrobić??? :cry: :cry: zalezy mi na tym gdyż mam kompa podświetlonego i mam dosyć montowania w...
Sterowanie 2x masa -wiązka wychodząca z drzwi kierowcy, wydłużenie zamknij domyka szyby, kierunki są dzielone na module za włącznikiem świateł pozdrawiam!!
Większością funkcji, w tym kierunkami/awaryjnymi steruje elektronika, która siedzi w tej skrzynce (tzw. passenger junction box). W pierwszej od lewej wtyczce (najmniejszej, której nie widać na zdjęciu), drugi przewód od dołu po lewej stronie (pomarańczowo-czarny?) to sygnał przychodzący z włącznika awaryjnych. Sprawdź, czy kabel ma ciągłość do gniazda...
A czy muszę stosować dodatkowy przekaźnik do sterowania masą? W automatycznym wyłączniku świateł jest przekaźnik, który sterowany jest przez ten wyłącznik, a z którego to przekaźnika styki robocze są wyprowadzone do kostki z kablami tego wyłącznika.
zamek sterowany masą włącznik sterowany telefonem zdalnie sterowany włącznik
transoptor dobór rezystorów sygnał syrena mieszanka paliwo
powersaver oszczedzanie energii stacja klimatyzacji
Maksymalny pobór prądu w spoczynku BMW X5 E53 Bester 170ND Welding Machine Schematic Request