Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Ja mam podobny problem,ASTRA G X14XE Sterownik BINGO M i mam ustawione tak H-0,400 L-0,600 ,po zapaleniu rano na BP jak jest zimny obroty przez kilka sekund falują ,podczas jazdy jest OK.
Witam autko jak w temacie 1,4 16V X14XE ecotec 1997r.nagle zgasł ale ponownie odpalił i falują mu obroty cdif wyczytał kod usterki "obwód EGR" napięcia zasilania sprawdzałem i są sam zawór też podłączałem bezposrednio do aku i działa jeden mankament jaki jest to że sterownik nie steruje tym zaworem zamiast masy podaje 14V .ciągłośc przewodów też sprawdzałem...
Jeśli masz wysokie obroty na luzie to ustaw funkcje CUUT OF. Co do czasów emulacji H 0,400 L 0.600 po zapaleniu z rana na BP przez ko 30s mam wyższe obroty. Mój silnik to X14XE Silniki X16XEL i X14XE różnią się tylko pojemnością.
Witam A w parametrach obroty widzi , iskra na świecach jest ?? Pozdrawiam
Witam, jestem posiadaczem Opla Astr G z silnikiem 1,4 X14XE 1998r. Problem jest tego typu, że odpalam z rana auto i jest ok, jadę sobie do pracy i w momencie kiedy muszę wyhamować do zera obroty spadają poniżej 500 i zapalają się trzy kontrolki: akumulator, chceck, olej. Silnik w tym momencie gaśnie. Dodam, że po odpaleniu wskazówka od obrotów delikatnie...
Pali się MIL? Może to być czujnik położenia przepustnicy ( potencjometr) na jałowym powino być 0.6-0.9V na niskich trzyma obroty jak odpala? P1405 - Obwód czujnika położenia zaworu recyklingu spalin. Czasami wypiaskowanie EGR pomaga ale zwykle do wymiany. Okablowanie sprawdzone? Masz silnik X14XE ?
Witam Otoz posiadam zlacze 10 pinowe takie jak na foto ktore zamieszczam Zrobilem interfejs ALDL na max232 takze zamieszczam foto ALe nie moge sie polaczyc z komputerem :( Musze wykasowac kody bledu gdyz jest ich zbyt duzo by stwierdzic czemu silnik na wolnych obrotach gasnie albo skacza mu obroty
posiadam Astrę G 1,4b 1998r Masz x14xe , a może z14xe ? obroty mu spadają i chodzi na wolnych obrotach. Nie reaguje na pedał gazu. Masz z14xe z elektryczną przepustnicą ? Chyba rocznik się nie zgadza. Jeśli x14xe z przepustnią na linkę , to nie wierzę w nie reagowanie na pedał gazu . Musi jakoś reagować. Opisz to jakoś lepiej.
Witam, posiadam Opel Astra F 1.4 16v (silnik x14xe), podczas jazdy trafilem na dziure w nawierzchni, po czym zapalila sie kontrolka silnika, po zatrzymaniu sie na poboczu silnik nie chcial juz odpalic. Na nastepny dzien odpalil ale strasznie szarpal i obroty na poziomie 500. Niestety teraz juz nie chce odpalac. Sprawdzilem kod bledu i wyszlo 1405. Zatkalem...
Witam - wiec jak w temacie problem dotyczy Corsy B z silnikiem X14XE Wariuja wolne obroty - Skacza od prawidlowych do minimalnych Po wkreceniu silnika do jakis 5 tys czasami po powrocie do wolnych pracuje poprawnie i gasnie kontrolka bledu Z tego co czytalem na forum to jest to wina silnika krokowego i nalezalo by go wyczyscic Wszytko ok tylko moze...
Witam.Mam problem w swoim aucie jakim jest Opel Tigra. Pewnego ciepłego dnia jadąc , zagotował mi się silnik (x14xe) , a że w tym silniku powinienem wymienić juz rozrząd , oleje , filtry , itp. wiec postanowiłem wstawić większy silnik. Wybrałem x16xe. Po "swapie" silnik odrazu odpalił ,równo chodził,wchodził na obroty do 3 tys. bardzo płynnie .Później...
Witam zainteresowanych moim niebyłym już problemem. Opiszę Wam co dalej z moim Oplem, może ktoś z podobnym przypadkiem z tego skorzysta. Otóż byłem na dwóch stacjach Opla, ale krótko mówjąc nie zdobyto tam mojego zaufania mówiąc, że np. podane przeze mnie kody usterek muszą sami potwierdzić (za co trzeba zapłacić - 70,00 zł), że może nie wszystkie części...
Witam. Posiadam opla Astre G z silnikiem x14xe i od jakiegoś czasu mam problem. Mianowicie po uruchomieniu auta auto uruchomi się normalnie obroty tak ok 2tyś po sekundzie może dwóch obroty spadają do tysiąca a nawet mniej i silnik zachowuję się jakby palił na 3 cylindry i czuć benzynę z wydechu. po paru kilometrach auto już pracuje normalnie. Jaka...
Próbowałem kiedyś jeśli chodzi o błędy i po dokładnym sprawdzeniu wszystkiego w gnieździe diagnostycznym 16 pionowym nie ma odczytu sygnałowego za pomocą kontrolki Dodano po 6 Liczba usterek których efektem jest to że auto nie odpala jest tak duża że taniej będzie naprawić gniazdo i wyeliminować choć połowę niż próbować po omacku . Nie koniecznie duża...
naprawione autko samo się naprawiło, co zrobiłem? w sumie to nic tylko... > wyciągnąłem wtyczkę od egr i włożyłem z powrotem, > poruszałem kablami od kopułki (ta co idą od niej kable do świec) [kiedyś też ruszałem, ale nic nie dało] > włożyłem łączenie sondy lambda w otwór przy silniku (pewnie tam miała być wcześniej, bo wisiała luzem) a już miałem...
Więc uderzyłem ją pare razy ręką i obroty zaczeły wzrastać do 500. Biłem dalej i już było w normie 1000... Odepnij akumulator na kilkanaście minut,potem podłącz i odpal silnik bijąc tą nieszczęsną pompe.;). A tak poważnie to pasowałoby zmierzyć ciśnienie paliwa. Skoro świeci kontrolka to błędy poprosimy. Sprawdź czy na wszystkich cylindrach masz iskrę...
Panie Stanisławie , a więc tak : Jałowe obroty - - CO2 14 - HC 173 - CO 0,45 - O2 1,18 Obroty 2500 - CO2 13,7 - HC 139 - CO 0,6 - O2 1,31 Przypominam, że sa to odczyty przy zaślepionym EGR. I jak to wygląda ? Pozdrawiam, Darek
Witam. Mam problem z astrą. Silnik X14XE 1.4 16V 97 rok. Świeci mi się check engine i po podpięciu do komputera wyświetla błąd P0325 - obwód sygnału spalania stukowego. Ogólnie silnik pracuje jakby był zdławiony. Gdy wrzucę 2 i obroty przekroczą jakieś 2500 check się zaświeca i już tak zostaje do momentu zgaszenia silnika. Gdzie szukać tu tego czujnika?...
X14XE ma śrubkę regulacyjną, TPS i niepopularny krokowy, tak ? Rozumiem inny silnik gdzie śrubki nie ma, ale z tym tekstem wychodzi że czymś pokręcić można ? Nie powiem, mojej regulacja nie pomagała, bo chyba miała już za duże luzy na ośce klapki i zmieniłem na mniej luzacką, ale tutaj może wcześniej jednak warto to sprawdzić i wyregulować, a nie od...
corsa 1,4 16V sport 95r. (3-drzwiowa), silnik X14XE benzyna + gaz, 90 KM Byłem już u 3 mechaników i dopiero ostatni poprawił sytuację mojego auta ale nie do końca. Wymienił mi pompę paliwową wraz z koszem i odpowiednio ją umocował, bo w starej pompie było tragicznie, tzn. kable pozaginane, zasilanie częściowo nie izolowane. Nadal występują trudności...
Astra jak w tytule na blacie 190 000 km, odpala za pierwszym strzałem niemniej po wrzuceniu biegu nie może się uciągnąć, czujniki posprawdzane te co do których miałem wątpliwości podmieniłem na sprawne, rozrząd ok, ciśnienie paliwa i sprężania zgodnie z książką. Poza tym na biegu jałowym podczas gazowania wkręca się normalnie jak gdyby nic ale jak się...
Dołączam sie do tematu: mam astrę 1,4 z 96r z LPG .problem polega na tym iż jeżeli wciskam sprzęgło a samochód się jeszcze toczy to zaraz gaśnie. przy dojeżdzaniu do świateł itp też gaśnie. rura z filtra powietrza zdjęta aby nie zasysał "zimnego powietrza". teraz zauważyłem że wskaźnik temperatury ledwie się rusza ,nawet po przejechaniu kilkudziesięciu...
Witam, Tydzień temu kupiłem opla astre g 1999 rok 1.4 16v x14xe z LPG sekwencja. Problemy mam z nią takie, że silnikowi brakuje mocy: na LPG: na wolnych obrotach chodzi w miare znośnie - ale na postoju. Podczas wrzucenia go na luz podczas jazdy - obroty są w granicach 2tyś. Podczas jazdy brakuje mu mocy - do 2 tyś obr. jedzie - potem zaczyna się dławić....
Silnik X14XE 1.4 16v 90km Objawy takie ze trzeba dłużej kręcić (jakieś 5sek) na benzynie żeby odpalić. Nie raz zalapie od razu ale tylko zalapie i gaśnie, trzeba kręcić drugi raz. Z wciśnięty lekko gazem lepiej pali. Jak juz odpali to ma niskie obroty jakieś 500 i albo zaraz wskoczy na normalne albo jak dodam gazu się normuja jakby mało powietrza :/...
Witaj paweł o Mam ASTRĘ G z silnikiem 14 16V X14XE LPG sterownik BINGO M ,gdy ją kupiłem borykałem się z takim samym problemem jak ty. Jeździłem po różnych mechanikach i gazownikach ,twierdzili że mam nieszczelny dolot uszczelka pod kolektorem ssącym lub uszczelniacze na wtryskach, wymiana nic nie pomogła. Więc dałem se spokój z ala fachowcami !!! Kupiłem...
Witam!!! Z tą emulacją to nie wiem czy przypadkiem nie za wcześnie się pochwaliłeś,zrób z 300km i napisz jak się sprawuje auto . Ja posiadam ASTRĘ G z silnikiem X14XE i próbuję ustawić emulacje od kilku miesięcy bez skutku,moje ustawienia po resecie kompa. H-400 L-600 przez jakieś 300km ok, później po uruchomieniu z rana jak silnik jest zimny obroty...
Witam! Mam problem z Oplem AF 1998r. 1.4 16v X14XE model silnika. Ostatnio było robione w tym aucie : wymiana rozrządu kpl (ŚWIEŻO WYMIENIANY), sprzęgło kpl, nowe świece + kable zapłonowe,filtry,olej. Chciał bym się was poradzić co może jest nie tak z nim, bo podczas jazdy wszystko ładnie pięknie chodzi silniczek pięknie śmiga, ale na biegu jałowym...
Witam. Jakiś czas temu zaczęła się czasami zapalać lampka silnika. Sprawdziłem u mechanika - "egr - pozycja liniowa". Powiedział, żeby jeździć nie przejmować się. Potem zaczęły się kłopoty z gaśnięciem na jałowym. Od razu stwierdziłem, że to pewnie ten zawór, więc zgodnie z sugestiami z różnych forów zaślepiłem drania. Niewiele to pomogło więc znowu...
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
Fakt, choć dałbym sobie łeb uciąć, że pod koniec produkcji ósemek na deklu też pisali Ecotec, aby się pochwalić, że to jeździ ekologicznie i ekonomiczne, w każdym razie jestem więcej niż przekonany, że na wąskim deklu taki napis widywałem. W corsie też siedziała 16V-X14XE. A co do tematu jest on ciekawy.
Na początek bym sprawdził działanie osławionego zaworu rec.spalin.Częsta awaria w ecotecach.W początkowym okresie może sie tak dziać,lampka MIL niekoniecznie sygnalizuje awarię. Zadne naciskanie przycisków w Multi Info Display'u nie powoduje wyświetlenia kodów usterek.
Witam. Jak w temacie - szukałem w archiwum, ale nic konkretnego nie znalazłem. Silnik nie chce zapalić, w serwisie stwierdzili błąd czujnika obrotów wału, 350zł za czujnik (można kupić za 120), ale dla pewności czujnik sprawdziłem osobiście miernikiem i oscyloskopem: 2,4kΩ, sygnał p-p 4V przy kręceniu rozrusznikiem. W różnych książkach znalazłem,...
Opel Astra F 1996 silnik 1,4 Ecotec 16v Delco Multec X14XE gasnięcie na wolnych obrotach np przed dojazdem do skrzyzowania , CDIF wyswietla błąd 500 czujnik prędkości pojazdu Proszę o pomoc
Witam W/g dokumentacji dla X14XE ma wynosić (pomiar przez kompa na mapie) 0,3 - 0,4 dodatkowo na ciśnieniu atmosferycznym napięcie czujnuka między 0,5 a 1,2 V pozdrawiam
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Kolega miał podobnie(1,8 16V vectra), zapaliła się kontrolka, przejechał 100km kontrolka zgasła, ale co jakiś czas się zapalała. Generalnie czujnik kwalifikuje się do wymiany. Podobno podczas uszkodzenia czujnika jest problem z mocą i wkręcaniem się na obroty.
Silnik X14XE. Dodam jeszcze, że nie występuje na wolnych obrotach falowanie obrotów. Na wyższych biegach jak jadę przy obrotach 3 tyś bez dodawania gazu tak jak by bardzo delikatnie podszarpywał, że ledwo wyczuwalne to jest.
Obecnie każde auto wyposażone w elektroniczny wtrysk odcina paliwo przy nietkniętym pedale gazu i obrotach powyżej jakiegoś tam progu. Im nowsze auto to ta granica zbliża się do obrotów biegu jałowego. W takiej Corsie b z 98 roku próg był na 1500 rpm (X14XE). W TDi pd np octavia 1 FL z 2002 roku są to obroty biegu jałowego (ATD,AXR). Jedyną wadą jaką...
błędy wykasuj poprzez odłączenie akumulatora później na benzynce niech chodzi na wolnych obrotach aż do zagotowania wody.......... jak powtórzy sie reklamuj naprawę
Nie będzie jedynie podbijał obrotów w czasie jazdy na jałowym, a błąd zgłosi dopiero po minimum 20s hamowania silnikiem.
Przewody są na tyle długie, że można je zamieniać miejscami - przewód trzeciego cylindra użyty do cylindra drugiego działa prawidłowo - więc jest ok! Czy któryś z w/w czujników może spowodować brak iskry trzeciego cylindra? Przy zębatym kole wałka rozrządu jest jakiś czujnik jego położenia - na kole są cztery występy zróżnicowanej szerokości - każdy...
nie mam silnik x14xe moja wina nie podałem kodu silnika. muszę zaznaczyć że wczoraj czyściłem przepustnicę i silniczek krokowy też bez zmian lecz na wolnych obrotach odłączyłem krokowca i zaczął reagować płynnie na gaz, później wyjąłem go ponownie w celu sprawdzenia czy chodzi okazało się że reaguje.
Sondę możesz sprawdzić ale z przepływomierzem to będziesz miał problem bo w silniku X14XE nie ma go,masz instalację LPG w aucie?Jeśli masz możliwość to podmień cewkę zapłonową.
mam techa 2 To spoko, już ci tłumaczę: Na zapalonym silniku wchodzisz w F7 http://obrazki.elektroda.net/9_122590235... i później F 1 http://obrazki.elektroda.net/60_12259024... silnik zwiększy obroty, i przyciskami podznaczonymi jako zwiększ\zmniejsz regulujesz otwarciem zaworu, obserwując na wskazaniach wartość zadaną i rzeczywistą.
Witam. Jak w tytule.Na zimnym silniku obroty od 500-900 i po każdej zmianie biegu muł i szarpanie jakby przerywał.Na ciepłym silniku albo jest dobrze z obrotami ale nadal muł bez szarpania albo obroty trzyma na 3,5 tys i momentalnie robi się też pedał hamulca twardy.Nie wiem jak dokładnie to opisać, jestem laikiem w tych sprawach.Myślałem że wymiana...
Pytanie to czy warto było by zostać w tej sytuacji przy takim silniku i co z tą elektryką zrobić jak już ? Ja nie mam żadnego pomysłu jak ją uporządkować kable są po przedłużane kablami głośnikowymi, po za tym nie wiadomo w sumie czy wcześniejszy właściciel zmienił pompę paliwa itp. Wcześniejszy (zatarty obecnie) silnik nie trzymał w ogóle obrotów a...
Witam, Problem z moją Corsą ciągnie się już od dłuższego czasu. Jest to Corsa B 1.4 X14XE '97 z gazem zwykłym. Rozpoczęło się mniej więcej pół roku od zakupu czyli w listopadzie. Auto po dłuższym postoju (ponad 24h) miało problem żeby odpalić na benzynie. Kończyło się odpalaniem na gazie. W grudniu problem się nasilił a nawet osiągnął apogeum pompa...
Witam! Samochód jest z 1999r. z silnikiem X14XE. Posiada instalacje gazową BRC JUST II generacji. Początkowo samochód sporadycznie nie schodził z obrotów (na skrzyżowaniach 1500-2000 obr/min). Problem pojawiał się coraz częściej. Po uruchomieniu silnik potrafił przez 30 km działać prawidłowo, ale czasami problem pojawiał się tuż po uruchomieniu. Zaczynało...
Witam Po przeczytaniu wielu tematów i zastosowaniu się do wielu rad problem w mojej Astrze pozostał dlatego postanowiłem zapytać Szanownych Kolegów. (Astra 1,4 16V (X14XE) z 1997 roku przebieg 110 kkm) Bez LPG. Nie spada do wolnych obrotów ale TYLKO jak jest zimny w miarę wzrastania temperatury silnika całe zjawisko zanika całkowicie. Po zapaleniu silnika...
aster x14xe x14xe obrót x14xe astra
zestawy atnel licznik rowerowy hallotron hotpoint ariston zmywarka diody
kompresor bezolejowy fantom mikrofon
Adapter do wymiany radia na navi w Nissan Juke Motorola NNTN8359C – kalibracja baterii IMPRES przerywana, cykliczne miganie LED ładowarki