Z jakim momentem dokręcić śruby koła zamachowego, i docisku sprzęgła? W silniku X16SZR w Oplu astra G ? (at)ElektrodaBot
Jak najbardziej. Oczywiście z odpiętą wtyczką na cewkomodule.
ECU diagnostyka ma na pinie A4.
W X16SZR sterownik silnika chyba jest obok akumulatora pod czarną nakładką.
Jeżeli nie, to sterownik od modelu sprzed 1995 roku, będzie niezsynchronizowany
Głowica (ile razy) była planowana ? Szkoda że nie zwróciłeś uwagi na dokładność znaków. Bo ja też nie, tylko ustawiłem wstępnie na znaki i zdejmowałem pasek. Miałem podobnie, tylko zmieniałem głowicę, bo pierwsza pękła przy zaworach. Ty coś z blokiem miałeś ? Ja mam silnik z dwoma wałkami, prawie opel, tyle że 1,6 16V daewoo. Dół ok, góra na mijance...
To jest X16SZR.
A nie podwinął ci się oring i nie leje się paliwo do dolotu.
Takie zchowania kojarzą mi się z uszkodzonym sterownikiem,ale głowy bym nie dał.
Ja tam też nie widzę. Może to temperatura silnika.
Skontaktuj się jutro,coś powinienem znaleźć. Będziesz do tego potrzebował też tp.
Na bezpieczniku nr 2 na pewno powinno być +12v podczas kręcenia jeśli niema to podłącz zasilanie bokiem nic się nie stanie jak wtedy zapali będziemy myśleć dalej
Może, wygląda na uszkodzenia kabli zasilających wtryski.
Tak ma być, na trójce jest ekran "wiszący w powietrzu" . jest on połączony z masą w okolicach sterownika.
Stara znana sprawa w X16SZR...
75w90 numer opla 93-165-290 albo jakiś zamiennik np z febiego FE32590 wchodzi 1.6 litra.
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
http://www.vectraklub.pl/porady/20-wywol... tu je znajdziesz
Popraw ładnie pisownię, to powiem co masz zrobić.
Pod podwoziem masz "plastikowe" przewody, bardzo wytrzymałe, jak nie było dzwona że się buda złożyła jak harmonijka to nikłe szanse że są uszkodzone. Albo w komorze silnika, albo przy filtrze paliwa, przy zbiorniku, jeśli ktoś tam łapki pchał.
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
Trochę jest normalne. Jak dużo to przedmuchy na tłokach i/lub zasyfiony separator w pokrywie.
5PK1210 powinien pasować jeśli to model Opel Astra G 1999r. 1.6 8V z klimatyzacją.
Silnik to X16SZR Astra 1 a docelowo ma być C16SE
Wg katalogu są inne.
Opel astra f X16SZR Opel Astra F x16szr nie posiada egr dopiero astra "G"
Mechanicy zalewają zazwyczaj 3/4 wysokości na miarce oleju.Może opis w (sam naprawiam)zakłada wlanie 1/2 miarki.To może być ta różnica 0,25L. Ilość 3,5L to optymalna ilość oleju.Jeszcze różne rozmiary filtrów oleju. Pozdrawiam.:arrow::?:
ze jest juz elektroniczna cewka i modul..nie ma kopułki,bo taki byly chyba wczeniej... No normalnie, bo to X16SZR
Skoro w ogóle się nie nagrzewa a waż już gorący po termostacie to jakby chłodnica zapchana? No ale myśle że bez rozbiórki i sprawdzenia co z termostatem i chłodnicą no i przy okazji może pompa wody padła się nie obejdzie. 95C to raczej nisko - astra z x16szr to normalnie puszczała (na wskaźniku) 95C, napewno powyżej 100C się włączał wentylator a zasada...
Podaj kod silnika x16xel czy x16szr.
[quote="tie100" (silnik x16sz, ile ma kucy nie potrafię określić, ponieważ nie wiem jak to sprawdzić- jeden mechanik mówi że 75KM, drugi że 55KM). [/quote] X16SZ ma 72KM. 75KM ma X16SZR.
po jezdzie przez 2 dni na zdemontowanym mikserze objawy na benzynie byly tak samo mulace jak podczas zamontowanej instalacji wiec poprosilem zeby zamontowano mi mikser z powrotem i gaz zostawilem narazie zboku do czasu znalezienia usterki podczas jazdy na benzynie-czy slusznie zrobilem? dodam ze TPS jest podłaczony no ale emulatora nie ma narazie......
a spasuje silnik x16szr??
witam gdzie sie znajduje to ustrojstwo? auto to astra G silnik X16SZR za info serdeczne dzieki pozdrawiam T
czy możliwe że pospadały z prowadnic? Nie ma możliwości , żeby to sprawdzić przez forum :(
Potrzebuję schematu wiązki elektrycznej silnika do Astry G z silnikiem X16SZR, problemem jest falowanie obrotów, chciałbym sprawdzić wiązkę.
Dzisiaj testowałem samochód podczas normalnej jazdy. Nie ma co się zbytnio już rozpisywać - jak na razie nie pojawił się ani raz check na tablicy. W najbliższym czasie wsadzę całość do obudowy EGR z którego uprzednio pozbędę się cewki i ruchomego trzpienia który otwiera i zamyka kanał. Dla chcących poeksperymentować podaję linka gdzie autor emulatora...
W związku z udzieleniem mi informacji przez pewnego forumowicza z Elektrody na temat przyczyny padania tych sterowników, oraz sposobu naprawy, zamykam temat.
Jest to silnik X16SZR 75KM
witam po zwarciu pinów w gnieździe diagnostycznym mojej astry kontrolka od kodów migowych, ta pomarańczowa gaśnie i nie sygnalizuje żadnego kodu - nawet tego pierwszego o rozpoczęciu procedury odczytu (12). po prostu gaśnie i nic, co to może oznaczać bo z tego co wiem to nawet jak niema żadnego błędu to powinna mrugać kod o rozpoczęciu procedury. samochód...
Witam, odświeżę pytanie kolegi krynekndm. Mam identycznie to samo w swojej corsie b 1.4 1995r. Po eksperymentach dokładnie to samo dzieje się z moim ślimakiem w skrzyni biegów. Moje pytanie brzmi czy została w tej sytuacji wymiana skrzyni?
Dzięki. Tak, ja na tę stronę już trafiłem wcześniej, ale tam nie ma tego numeru sterownika. Chyba spróbuję tego, który tam jest od Astry F X16SZR, może coś z tego wyjdzie, nie mam pojęcia ? Dodano po 2 Niestety, po rozpakowaniu okazuje się, że nie ma tam X16SZR. :cry:
Jesli by byla dziura w dolocie to mial by na taka wartosc duze obroty, odpalal by dobrze. Jesli byl by uwalony kabelek to nie mial by wartosci 0,6. Niech poda o co prosilem. Pozdrawiam!
Tam ich nie ma wiele, jedyny który może się uszkodzić to ten na radiatorze, równoległym do złącza, który jest driverem wtryskiwacza.
Proponuję sprawdzić zawór EGR. Ople mają z tym problemy. Czujnik położenia wału najlepiej sprawdzić przy pomocy oscyloskopu. Myślę że nie jest on przyczyną. Gdyby padał to silnik gasłby i nierówno pracował niezależnie od obrotów. Dodano po 4 I jeszcze jedno: pomiar spalin był za katalizatorem?
Witam! Auto wczoraj naprawiłem. Przyczyną był ścięty wpust na wale i przestawiło się kółko zębate od zapłonu. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Witam, Potrzebny na gwałt taki sterownik. Symbole spisane z uszkodzonego: Delco Electronics D98003 16227043 GM MF Samochód to Opel Astra 1998 r. symbol silnika X16SZR. Pozdrawiam, Jacek
A ja myslę, że ma do roboty sterownik silnika, to najbardziej awaryjna rzecz w X16SZR
Problem dalej jest :(
A jaki był by koszt takiej usługi w całości?? Razem z podłączeniem dodatkowych kontrolek cc. Moja astra jest z 1996 roku i posiada silnik X16szr
Jeszcze jakby był katalizator to można by na niego zrzucać winę ale to nie w każdym przypadku. A tak to ewidetnie wskazuje na wyślizgane sprzęgło, tak miałem w merivie 2005 z14xep dwa lata temu też jeżdzone mało i pewnie od nowości tarcza sprzęgła była w aucie. WYprzedzanie tylko po długim czasie i oczywiście po równym lub pochyłym, żadne lewe pasy...
Są oferowane tak zwane "uszczelki w płynie", zwykle oparte o specjalne silikony do misek olejowych. Środek użyty w tym celu musi być odporny na olej, działanie wyższych temperatur oraz mieć odpowiednią wytrzymałość na duże przemieszczenia na złączu. Możesz zastosować dedykowane popularne masy uszczelniające Elring, na przykład takie jak Dirko , Curil...
Winny okazał się sterownik silnika "komputer"
Przepraszam Oczywiście chodzi o model silnika X16SZR Pozdrawiam
Astra G na mono była? Była X16SZR przykładowo.😏
Potrzebuje zakupić taki sterownik do auta którego nawet nie widziałem, na allegro widziałem że jest sporo różnych oznaczeń i teraz nie wiem jaki mam wybrać. Wie ktoś może czym one się różnią? Auto to Astra G '98 z manualną klimą, silnik X16SZR.
bardzo mozliwe, ale spróbuj jeszcze zaślepić zawór EGR czasem mimo ze chodzi zakłuca prace silnika, miałem tak w X16SZR
TPS do wymiany na początek. Informacja że był niedawno wymieniany, niestety jest mało istotna - nie gwarantuje że wymiana była przeprowadzona poprawnie i na sprawny element.
klapka w okolicach puszki filtra powietrza sterowana podciśnieniem z okolic podstawy wtryskiwacza
Oporniść kilka do kilkanaście KΩ. Jeśli jest z nim coś nie tak to przeważnie pokazuje przerwę (nieskończoność).
np. http://astra.autokacik.pl ,resztę znajdziesz używając google
Astra G ma inaczej łapę mocowana.Temat do ogarnięcia w stosunkowo prosty sposób. Kompresja u Ciebie na zimnym słaba...Powinieneś mieć co najmniej taka jak masz na ciepłym w Twoim egzemplarzu. I tak jak Kolega wyżej napisał-nie licz na niższy przebieg przy zakupie silnika i prawie 100% z nich "widziały" LPG wbrew zapewnieniom sprzedających.
Najprościej zajdź bezpiecznik w skrzynce bezpieczników. Sterowanie podłącz do elektrozaworu gazu przy filterku gazowym. Brak paliwa może doprowadzć do zapieczenia wtryskiwaczy.(brak chłodzenia)
Ok. Mam nowy czujnik. Przykręcony odpowiednim momentem. Problem. W co wetknąć wtyczkę? Gdzie się mniej więcej znajduje?
na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć czy innych cudów, zbiera się i jedzie normalnie, silnik nie gaśnie. Często problemem jest lewizna w dolocie...
(at)andrzej20001- to zdjęcie z internetu, nie moje własne :) (at)sandamiano- chciałbym mieć odczyt temperatury na jakimś zegarze, skąd wziąć sygnał ? :)
Dziękuję za odpowiedź. Powiem o czym pisaliście mechanikowi i zobaczymy co za efekty to da. Jak będę coś wiedział to odpiszę, co się zmieniło.
Rozumiem, że nikt nie widział nigdy tak popularnego dekla w Astrze F. I NIKT nigdy nie próbował wyczyścić znajdującego się tam filtra. Pewnie się zdzwisz jeszcze bardzie -ale nikt też nie próbował wulkanizowania prezerwatywy, ani oczyszczania domowym sposobem zużytego oleju silnikowego w celu ponownego wykorzystania . OK, ciężko mi to zrozumieć ale...
Uszkodzony sterownik silnika,naprawa bardzo łatwa,i niestety częsta w modelu 1,6. X16SZR Sterownika silnika nie wymienisz sam na inny,samochód nie odpali.
Nie strasz go, w Astrze G X16SZR tak, ale nie F i XE
Pamietaj, ze serwis ma zawsze racje!
Jak dla mnie to zalewa go gazem.Za niska temperatura przełączenia.
Nie odczułem raczej znaczącej poprawy, przypadkowo miałem jakiś szajsowy mineralny na początku roku chyba to było widać tragedię na zimnym - ale to trwało tylko tydzień bo później wymieniłem na powyższy od GM. Oczywiście u mnie astra f 1.6 8v 75KM z 99r x16szr. Niby się nie wymienia oleju w tych zabytkach ale myśle że warto raz na jakiś czas toż to...
miasto- 11,5
Sprawdz wtryskiwacz i okablowanie napraw to pompa będzie pracować
Witam serdecznie. Wysiadło mi ogrzewanie. Przy ustawieniu na ciepłe powietrze cały czas leci zimne. Najpierw raz dziełało, raz nie, a teraz wcale nie działa. Auto to Opel Astra I Kombi 1998 r. X16SZR wersja z klimatyzacją. proszę o jakieś sugestie.
zakupiłem astrę f 1.6i i chcialem zapytać czy rzeczywiście ta kostka jest od świateł ? wygląda na złącze do silnika (?)
Witam. Czy posiada ktos lu wie jak najlepiej (jakie parametry) ustawić sterownik gazu aby autko jezdziło dobrze?? dyby ktoś miał opis poszczególnych funkcji w ustawieniach bardzo proszę o info. Autko to Opel Astra F, silnik X16SZR, Caravan. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
kupiłem przejściówkę z ODB2 na ODB1 , w pracy mam TEKA AXON , ale on się nie komunikuje z moim autem, nie ma wogóle w spisie tego samochodu. Jakim programem i jakim sprzętem mogę skasować ten błąd poduszki ? (Astra F 1995 , silnik 1.6 8V X16SZR)
Nie. Sprzęgło nisko biorące to objaw końca (sprzęgła docisk + tarcz ) ,a to co zrobiłeś to prawdopodobnie zapowietrzyłeś ukł. Spr.odpowietrzyć normalnie (dwie osoby) lub ciśnieniowo,albo wtłocz płyn od strony wysprzęglika na oporne ukł. działało. Powodzenia.
0.76 bara (atm). A max. prędkość? Może katalizator przypchany?
Nie,nie ma.
sprawdzałeś zawór egr?
Poniżej typy sterowników i silniki kompatybilne: CJ -Y17DT -X17DTL -X20DTL -Y20DTL -Z20LET -X20XER -X20XEV FR --X12XE -X14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -X18XE1 CG -X12XE -Z12XE -X14XE -Z14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -Z16XE -X18XE1 -Z18XE -Z16SE FT -X20XEV -X17DTL -X20DTL CU (BIALA) -Z22SE
??
Witam, czy wyjaśniło się co było przyczyną? Mam ten sam problem z tym samym silnikiem i też mam instalację LPG.
Witam Szarpie nadal ??
Czy chodzi o cewkę?
Potrzebny jest manometr z trójnikiem i specjalnymi końcówkami
Najlepiej zdiagnozować testerem.
kod błędu to 0325
witam auto to astra G 1999r silnik X16SZR siadło sprzęgiełko, da sie to naprawić? ktoś mi mówił ze tam zdycha cewka? czy ktoś sie w to bawi? czekam na info pozdro T
Czyli sprawdzić cewkę?
Mam, opracowałem, mogę wysłać gotowy emulator. Działa i w multecach, w boschu ( np 1.5.5)
czegos nie rozumie skoro sprawdzany był techem2 to dlaczego nie wgrano nowego programu z jego poziomu ??? chyba ze ten rocznik nie ma tej funkcji
Hmmm,komputer źle zakodowany?
Prowadnice na zaworach nie są czasem pęknięte ?
Tech2 i po zawodach.
a ile reduktor ma przejechane?
Przekaźnik na kablu ze zasilaniem stałym ECU
x16szr astra x16szr astra x16szr sterownik astra x16szr
przewodność mosiądzu honda civic termostat schemat motocykl suzuki
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Schemat prostownika Powermat PM-60B Manitou ME 315 - Kod błędu 115: Czujnik ciśnienia