Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Nowy moduł kluczuje cewkę? Bo widać, że na sygnały z impulsatora reaguje. A co dalej? Podstaw sprawdzoną cewkę.
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Regulator napięcia sprawdzałeś?? kapturek od świecy i przewód.
To jest zwykła cewka podłączona pod moduł sterujący który wytwarza iskrę.
Sprawdziłbym również tranzystor sterujący przekaźnikiem - może dostał przebicia i od razu po włączeniu zasilania napięcie idzie na cewkę przekaźnika.
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Witam. tak jak koledzy mówią, sprawdź na początek gaźnik, świecę, cewka i moduł też mogą być, przegrzewa się któryś element i wariuje. Najlepiej było by podmienić i sprawdzić.
Cewka L2 nie jest uszkodzona
Impulasator do wymiany o ile nie pomyliłeś przewodów (niebieski z białym paskiem to impulsator).
Jest to cewka. Ops... spóźniłem się trochę
To pozostał ci kol . jeszcze : cewka zapłonowa , impulsator i pewnie jak i w 250 moduł .
Silnik Tohatsu 8km. Spalona cewka WN tylko problem bo zalana wraz z modułem. Podjąłem się operacji i wydobyłem sam moduł, który podmieniłem z inną cewką WN. Teraz wszystko działa tylko mam pytanie: ,,Pod magnetem tohatsu zwykła cewka z dwoma przewodami do modułu i masa a w silniku yamaha cewka z 1 przewodem i drugim od impulsatora + dwie masy. Na jakiej...
Sprawdziłeś cewkę przekaźnika. Sugeruję że przerwa. Od tego bym zaczął.
Jeżeli chodzi o światła mijania/drogowe, przyczyną może być cewka bądź regulator ładownia
Moim zdaniem Yamaha. Sama cewka drivera ma 2" gdzie przy Ldm tylko 1,4 "
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Witam. W mojej yamszce tzr 80RR jest cewka zapłonowa na iskrowniku, dwuuzwojeniowa. Niestety uszkodzona... Jak mogę to naprawić? Przewinienie mogło by pomóc? Skąd wiedzieć ile nawinąć? Sama cewka wygląda na wymienną, może podeszła by cewka od Yamahy dt 125?
Magnes pękł i złapał cewkę w szczelinie głośnik nie do ratowania pozostaje ci wymiana.
Cewka jest sprawna. Twoją cewkę trudno sprawdzić opisaną metodą. TO NIE CEWKA WSPÓŁPRACUJĄCA Z PRZERYWACZEM MECHANICZNYM.
diwe rzeczy do sprawdzenia na początek - sygnał z impulsatora i z modułu na cewkę
koledzy pomóżcie ta cewka CDI to ta cewka co idzie na świece ? podam link do aukcji czy to to mogło się mi zepsuć że nie daje iskry ? czy warto kupić ta z allegro czy to chińska podróbka ? http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-yamaha...
Jest ktoś może z Tarnowa i wie gdzie w okolicach przewinie cewkę?
A skąd pewność, że to moduł się uszkodził a nie cewka zasilająca? Czy nie lepiej było sprawdzić napięcia szczytowe? Może nie jest tak źle jak piszesz. Trzeba trochę pomierzyć i zastanowić się, a nie wymieniać na hurra.
Na początek jeszcze sprawdź pod innym wzmacniaczem, sprawdź ręką czy cewka nie ociera o o nabiegunnik dolny.
Mam mały problem z Yamahą YS 125 2018 r. Gdy jest zimna, czasami pali mi po dłuższym kręceniu za 2-3 razem. W czasie tego kręcenia czasami wyskakuje mi check. SD Prog mówi, że to błąd P1601. Nie mam dokumentacji serwisowej do tego modelu. W Yamaha MT błąd P1601 to błąd stopki bocznej. Oczywiście wymieniłem czujnik stopki na nowy, oryginalny dla świętego...
na dole prawa nózka 10v lewa 0v To jest chyba cewka? Czy tak? Jeżeli tak to masz przerwana cewkę przekaźnika.
Napięcie mierz wyłącznie po obciążeniu cewki np żarówką, inaczej będziesz miał cyrk na mierniku. Do tego włącz zakres pomiaru na AC, bo cewka daje prąd przemienny. Regulator teoretycznie mógł zostać uszkodzony.
Cewka z przewodem i fajka wymienione na nowa
Skoro moduł podmieniałeś, to na 90% jest to właśnie cewka Zapłonowa.
Cewka dostała impuls wysokiego napięcie i została uszkodzona.
Wyciągnij ten skuter na dwór, odpal i nagraj dźwięk silnika bez echa pomieszczenia i zamień z tym filmem. Ale mi to brzmi, jak mechaniczny jazgot. A to już raczej na pewno nie cewka.
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Ale w tym momęcie tylko na IC6 nie ma dźwięku na zewnętrzym wzmacniaczu. A ten przekaźnik sprawdzę tak jak pisałeś. A więc IC6 wymieniony i teraz działa gdy ominąłem przekaźnik na AMP, brakuje na nim zasilania na cewkę.
(at)bwc zwrotnica zostaje jak jest. Tylko pytanie jaka powinna być cewka dla GDWT? Widocznie jak układ zobla lutowałem to uszkodziłem ją. Cewka ma zwarcie.
Jakie części w module poszły dowiem się jak go odbiorę. Czyli z tego co rozumiem to posiadam w motorowerze moduł CDI tylko na prąd DC. Jak mogę sprawdzić cewkę zapłonową pod kątem zwarcia, bo nie chciałbym aby ponownie mi się spalił moduł / są dość drogie/, dlatego chcę ją profilaktycznie wymienić. Chyba że wystarczy sprawdzić opór na uzwojeniach. A...
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
A może dwie to cewka, a trzecia to ekran?
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Do tego alternatora kupiłem taki moduł, cewkę i regulator. W sklepie, w którym kupowałem sprawdzali i ten moduł miał być dobry (dodam, że odblokowany). Z reszta na metce jest informacja że jest to "modul CDI Tec Performance Minarelli - 2004 (modele z zapłonem Yamaha)". A cewka i regulator będą dobre? W takim razie jaki moduł powinienem kupić? Mógłbyś...
Witam.Mam problem z motocyklem yamaha thundercat z 98 roku. Motor przestał odpalać od momentu gdy próbowałem odpalić z podpiętym prostownikiem. Sprawdziłem już wszytko co można był sprawdzić i nadal nie ma iskry na świecach mimo iż rozrusznik kręci. Kupiłem nawet używany moduł zapłonowy jednak wymiana nie pomogła. Zastanawiam się jeszcze nad przekaźnikiem...
Znalazłem ten o którym mówisz ale tam nie ma impulsatora i się trochę różnią.
Cewka powinna dawać kilkadziesiąt volt.
Tzr 50 1998 do 2000 miała Zapłon DE. Jest przelacznik świateł na prawej manetce. Cewka podpięta jest pod regulator i stamtąd kabel rozdziela się na prostownik do akumulatora oraz na kabel do świateł
Cewka głośnika nawinięta na cylinderek mocowana jest do niego klejem. Czasami niedokładne wykonanie powoduje odklejenie się zwoji cewki. Wtedy powstaje efekt charczenia (zakładamy że wzmacniacz jest sprawny.
Sprawdzałeś czujnik temperatury? Są wartości wg tabeli? Jeżeli zwierasz czujnik to masz rezystancję 0 zaś przy temperaturze 110C jest wg. tabeli 0,14~0,15 k. Może ECU widzi twoje zwarcie i traktuje to jako uszkodzenie czujnika lub zwarcie jego przewodów i nie podaje niczego na cewkę.
Jeśli jest na zapłonie DC to na pewno nie to co na zdjęciach,wymień cewkę zapłonową i po problemie.
Yamaha ma inną cewkę zapłonową niż komar i Simson, nie wiem na czy polega różnica w jej budowie, ale może warto taką zastosować jak tutaj http://obrazki.elektroda.net/88_11936607...
najpierw spróbuj z inną świecą, jak nic to nie zmieni to odłącz kabelek od gaszenia z cewki, jeśli dalej iskra będzie raz na kilka obrotów (szybkich) kołem magnesowym to cewka do wymiany i tyle
Jaki silnik ma ta Yamaha? Odnoszę wrażenie, że gdzieś taki stator widziałem, nie będzie identyczny ze zapłonem F5BM od skuterów Yamahy od 2003 roku? Fundamentalne pytanie. Jaki jest rodzaj uzwojenia i układu ładowania? Typowy skuterowy (cewka masowa + odczep), alternator "dwufazowy" (cewka bezmasowa)?
A można wiedzieć jak. Bo jak patrzyłem na te cewki to raczej nie da się ich wyciągnąć. Chyba, że jakoś...... rozciąć plastik??? http://tiny.pl/4ml1
W takim razie kup głośnik 8 ohm. Da się bezproblemu znaleźć tani głośnik, jednak problemem mogą być nietypowe wymiary - z tego co rozkręcałem moje keyboardy, to te głośniki mogą mieć inne kształty kosza, dopasowane do mocowań - i tu może być pies pogrzebany, żeby znaleźć głośnik który będzie się dało przykręcić. Notabene sprawdziłes może co się stało...
Uszkodzony jeden z 2 czujników wału, cewka, moduł - wybierz sobie coś.
Przestawienie zapłonu nie usunęłoby iskry. Po prostu by ci nie odpalił, odpalił i pracował bardzo słabo albo by ci mocno stukał. Zostaje ci cewka WN i impulsator w statorze.
Tak mi się też wydaje ale zrobiłem to by sprawdzić czy cewka jest w stanie generować iskrę po iskrze. Już teraz wiem że to nie cewka tak na 90% jest winna. Dzieki za informacje.
Cewka zapłonowa 700- 1100Ω Na alledrogo znalazłem kilka aukcji z statorem do tego moto.
Do przejrzenia układ interlock według schematu z serwisówki. Jak patrzę na schemat od XMAX 250 to układ jest bardzo prosty, bez udziwnień. Zasilanie na cewkę stycznika idzie z wyłączników światła stop, poprzez styki przekaźnika od stopki bocznej. Cewka stycznika jest sterowana bezpośrednio przyciskiem rozrusznika do masy.
w zasadzie, to ja chcę zbudować swoje kolumny, coś na wzór Altus 300, tam ma być jeden basowiec. Dlatego myślałem że tylko wnętrza wymienię i będzie GDN 30/60 lub 30/80. No ale jak odradzacie. Wzmacniacz mam Yamaha RX-V430RDS
Witam, czy do silnika 6v może być podłączona cewka 12v? Mam silnik Yamahy dt 2t 6v i mam cewkę właśnie na 12V. Parę razy odpalił i nie ma ju iskry. Raczej, to nie wina świecy
Witam . Mam taki problem. Zestaw NS 555 po dość mocnym i długim graniu padły wysokie i średnie głośniki. Kupiłem nowe wymieniłem oryginał i tu okazuje się że wysoko tonowy działa, basowe również, ale niestety średni nie odzywa się. Oczywiście sprawdziłem na krótko i głośniki sprawne są. Podejrzewam, że padła również cewka na zwrotnicy bądź kondensator...
W sumie to nie zauważyłem znaczącej różnicy pomiędzy tymi głośnikami. Ale myślę że warto wziąść 30/100, bo jakby nie patrzeć cewka ma większą wysokość i nabiegunnik jest też wyższy co swiadczy o większej jednak mocy głośnika, pomimo tego, ze 30/80 ma podwójny magnes, ale ma o wiele mniejszy nabiegunnik i także mniejsza wysokosć cewki. Zdaje się że 30/100...
Silnik jest na gaźniku czy na wtrysku? Który rok produkcji? Na szybko znalazłem serwisówkę z rocznika 2004, silnik na wtrysku. W instalacji elektrycznej są specjalne złącza rozdzielcze w których są blaszki-zworki rozdzielające zasilanie i masy na poszczególne przewody i odbiorniki. Jeśli problem dotyczy tylko braku zasilania (+12V po stacyjce) na cewkę...
Filt pasywny - jaka cewka, jaki kondensator?
Witam. Mam problem z brakiem iskry. Otóż gdy wyjmę bezpiecznik i kręcę na krótko, iskra się pojawia, a gdy jest wpięty i kręcę normalnie ze startera, niestety jej po prostu brak. Instalacja prześwietlona, wszystko ok. Nowy iskrownik włożony, cewka też. W czym szukać problemu? Yamaha TZR 50. Moduł podmieniany, kiedyś na nim chodziła, teraz bez zmian....
Oj tego czy te głośniki były regenerowane czy zakupione nowe to nie mam pojęcia. Może idzie jakoś to sprawdzić? Jedyne co zauważam to to że z wyglądu są one w bardzo dobrym stanie A co do wyciągnięcia głośnika i sprawdzenia go to dzisiaj się nim zajmę. Co do suba to mój zestaw gra w pokoju około 20m2-23m2 i ze skośnym sufitem... A co do napędu to nie...
Można oczywiście kupić jakiś głośnik i wstawić do kolumny, tylko ciężko dobrać zamiennik nie mając danych oryginalnego. Wymiana wiąże się też z tym, że trzeba w obu kolumnach wstawić taki sam, koszty rosną. Jeśli o mnie chodzi, kupiłbym zestaw naprawczy jeśli głośnik nie nadaje się do naprawy. W jakim stanie jest membrana i jej zawieszenie, może wystarczy...
Cewka, podłącz kontrolkę do cewki i będzie pewne gdzie problem Cewkę zmieniałem. Możliwe że np. cewka na iskrowniku jest zaśniedziała?
witam ostatnio uszkodziła mi sie cewka wysokiego napięcia w motocyklu YAMAHA TT 600 ma ten sam silnik co XT 600 . Zmierzyłem średnice drutu 0.25 pojechałem do zakładu gdzie przewijają silniki i kupiłem drut przewinąłem i cewka nie ma tyle ohm co potrzeba mi wychodzi 31 a powinna mieć 150 jaka moze być tego przyczyna
A jakie napięcie powinny wychodzić z cewki?
Witam sedecznie. sam sobie odpowiedziałeś. Sp[rawdz cewkę. Moduł wa bank.
Masz problem z zapłonem. Sprawdź świece, fajkę ,cewkę , moduł , oraz jego zasilanie
Byłem wczoraj przelotem w miejscowości gdzie trzymam motor. Znalazłem chwilkę aby go odpalić i trochę pojeździć (koło 1 km) i muszę przyznać że gary się odpalały i gasły na wolnych obrotach zaczęły nawet współgrać z resztą. W niedziele jestem umówiony ze znajomym z którym to sprawdzimy o wszystkim będę was informował . Mam teraz takie pytanie gdyby...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Tam cewka sterowana jest impulsem masy.
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
Ktos pomoże w tym temacie doszła mi nowe elektryka założyłem wszystko kosteczki Okej tylko że dalej nie ma iskry nie wiem zacząć się wziąć Jak sprawdzić iskrownik Albo cały ten komputer bo nie wiem co się mógł jeszcze stać przypominam cewka zapłonowa była wymieniana
Akurat drut o odpowiednim przekroju kupisz bez problemu, przewinięcie ręczne jest możliwe. Wystarczy dokładnie odwinąć licząc ilość zwojów "na warstwie" i ilość warstw :P . Do rometów ręcznie przewijali cewki na grubszym drucie ;) . Gorzej jak jest to bardzo, bardzo cienki drucik, wtedy faktycznie się nie doliczysz... Myślę że skoro i tak spec miałby...
Zabezpieczenia moga byc 2 rodzajów: albo dajesz bezpiecznik topikowy (prąd wyliczasz z mocy i opornosci: I=pierwiastek (P/R), albo dajesz w szereg z głośnikiem żarówke samochodową. Ponieważ włókno zarówki ma dośc dużą bezwładnośc, więc krótkie impulsy nie rozżarzają żarówki, jej opornośc pozostaje niska i głośnik przenosi "strzały" z pełną mocą. Dłuższe...
wzmacniacz naprawiony dioda wymieniona na d918 oraz pominięty i założony nowy przekaźnik główny cewka 12v 15 amper 230v
Opor cewki: 233 omów, impulsatora 349 jak są zamontowane w silniku. Przy pomiarze napiecia AC impulsator wytwarza 0.1V przy kreceniu rozrusznikiem, a cewka tak jak wyżej psiałem 20-30V
Dziękuję za naprowadzenie na trop;) Raczej nie ma innej cewki niż zapłonowa ponieważ zapinałem próbówkę pod wszystkie kable i gasła. A czy można np. dołożyć drugą cewkę ładującą? I jak to zrobić?
Czyli pewnie zostaje tak jak chciałeś na początku: cewka>prostownik>akumulator odczep>regulator>przełącznik>światła
Motocykl to yamaha 600 tenere, jedna cewka zasila moduł, a reszta cewek jest od świateł. fotka realna http://obrazki.elektroda.net/41_12166605... edit: jakoś nie potrafię znaleźć schemtu regulatora dla alternatora (prądnicy?) jednofazowego
Witam ! Który kondensator nagrzewa się ? Jeśli podłączyłeś napięcie bezpośrednio do wejścia AF to prawdopodobnie uszkodziłeś to wejście. Podobnie z wejściem antenowym FM, tam jest cewka która już może być stopiona.
Zerknąłem na basy yamaha-dxs15: Głośnik niskotonowy: 15", cewka 2.5" Moc wyjściowa: Dynamic 950W / Continuous 600W. Czyli moc ciągła 600W przy 2,5 calowej cewce 15 calowego głośnika? Jestem bardzo zdziwiony jak to możliwe ale może źle zrozumiałem.
Nie wiem czy w tym motocyklu masz podobny układ zapłonu ale ja walczyłem z Simsonem z podobnymi objawami.Iskra pojawiała się przy powolnym kręceniu "kopką",przy szybkim zanikała by się znów pojawić jak wał prawie stawał.Generalnie była bardzo licha i silnik nie zapalał. Przyczyną był moduł a dokładnie to diody które rozwalało zbyt wysokie napięcie z...
Witam. Posiadam Yamahę YBR125 2016 rok. Motor nie ma iskry i nie mogę zlokalizować problemu. Wymienilem cewkę oraz stacyjkę, bo nie posiadał kluczyków. Prąd dochodzi do cewki, ale nie daje wysokiego napięcia. Z góry dziękuję za wszystkie informacje.
Tak to ta największa cewka. Koło zamachowe oczywiści złożone na klin. przewody od cewek nie zamienione?
Jakkolwiek by nie patrzył to wysokotonowy jest połączony bezpośrednio z wejściem. Musi się palić. Niski przez cewkę, wysoki przez kondensator.
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Witam Silnik w moim motorku wyposażony jest w możliwie chyba najprostszą wersje zapłonu - z przerywaczem. Niestety iskra zginęła, a ja szukając jej doszedłem do samej cewki wytwarzającej prąd dla układu zapłonowego (silnik 2-suwowy, pod kołem magneta 3 cewki, 2 do zasilania odbiorników motocykla i 1 do zasilania układu zapłonowego). Okazuje się że cewka...
ale ja mam yamaha dt zz kołem zamachowym i cewką orginałną z yamahy i cz bendzie dobry do tego regulator napienica z simsona bo ta orginalna cewka na wolnych daje 8v a na wysokich ponat 24v prosze o szypkoł odpowieci z góry dzienki
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Jeżeli przeciążysz kolumny, i przypalisz np. troche cewki w driverach to tak... NIe grają już tak jak nowe, i zazwyczaj ciszej... czasem też właśnie skrzeczą ... gdy spuchnięta cewka ociera o magnes.
to niby czym chroniona jest cewka przed kurzem?
Troszke musisz popatrzec sam, -iskra jest ? jezeli brak to cewka i modul do sprawdzenia , -jest popatrz na uklad zasilania paliwem,moze byc ,ze gaznik jak sie zagrzeje za mocno odparowuje benzyna i dostajesz do gaznika opary zamiast paliwa,uszczelka miedzy kolektorem -sprawdz sprajem czy nie ma lewego powietrza,oryginalnie jest tam calkiem dluga gumowa...
Ale dlaczego Dodano po 1 Nie ingeruję w żaden układ i nie podaję żadnego napięcia wtedy tak jakby na cewce przekaźnika był przełącznik Dodano po 2 Jedyny problem w takiej konfiguracji może być taki, że jeżeli cewka przekaźnika jest zasilana i przekaźnik nie załącza zasilania, to zasilanie cewki jest odcinane, ale czy tak jest, to nie wiem
Sprawdzałeś na odpiętej wiązce od cewki?
pełny schemat to raczej tylko serwisówka...:( sprawdz połączenie między impulsatorami a modułem, napięcie zasilania modułu, połączenie między modułem i cewka, wyłącznik zapłonu w lewym zespolonym na kierownicy, sterowanie blokadą(wyłącznik na stopce bocznej, dioda po drodze ,czujnik sprzęgła) jeśli to wszystko oki to raczej tylko moduł. Daj fotke modułu...
Cewka jest ledwo ciepła. Jak do kranika mam podpiąć dwa podciśnienia zamiast jednego bo nie rozumiem.
cewka yamaha cewka yamaha schemat cewka zapłonowy yamaha
połączenie szeregowy grzałka oscyloskopy naprawa rubens tranzystor bc337
samsung ue50au8002k samsung ue50au8002k
Jak zmniejszyć grubość podkładki metalowej? Metody i narzędzia Jak sprawdzić dane o spalaniu w radiu Siemens NCDC?