28x1,5
Powodzenia. ale nie jest tak żle
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Przed wymianą podejpnij monometr. Spróbój zlokalizować problem. Możliwe że wpadł jakiś paproch.Jeżeli rozdzielacze są suche, sekcje trzymają, a pompy są zdrowe to zostaw w spokoju. Co do wymiany rozdzielacza na 6 sekcji z 2x3 sekcji nie jest dobrym pomysłem. 2 rozdzielacze , z których każdy ma swoją pompę hydrauliczną, sprawia że używając dwóch funkcji...
Początek tłoczenia dla silnika D0824LFG01 wynosi 3°+1° przed GMP. Na kołnierzu pompy szukasz oznaczenia 4-4 i w tej pozycji ustawiasz koło zębate pompy. Wkładasz pompę do silnika, mocujesz czujnik zegarowy i na fasolkach ustawiasz pompę tak aby przy 3° przed GMP czujnik pokazywał dokładnie 1mm. I po sprawie.
Musisz zdemontować pasek klinowy wraz z jego napinaczem , w otworze po napinaczu odkręcisz nakrętkę koła zębatego pompy i ściągaczem uwolnisz koło zębate od pompy , uprzednio odkręcając śruby mocujące pompę do bloku . Sciągacz można kupić na Allegro lub dorobić , podczas montarzu zwróć uwagę na klin aby dobrze trafił , po zamontowaniu pompy przy pomocy...
Miałem na myśli, że nie jestem w stanie kupić/pożyczyć tej blokady. Myślałem o powrocie do serwisu, ale w moim przypadku kosztuje to czas który nie bardzo mam, stąd pytanie o jakiś patent - jak można zablokować to koło.
Wypowiadam się za siebie i dla mnie nie ma to większego znaczenia jak jest koło pompy. To nie tddi żeby miało jakieś ogromne znaczenie. W tdci ta pompa odpowiada tylko za ciśnienie a resztą steruje ECU. Czy Ty to złożysz tak jak jest teraz czy obrócisz kołem pompy na miejsce blokowania według mnie nie ma to znaczenia.
Znaki na kole zamachowym na razie cię nie interesują. Pompę da się włożyć tylko w jeden sposób - "podwójny ząbek" na kółku zębatym pompy ma wejść w swoje miejsce na sprzęgiełku w korpusie sprężarki (ten co widać na zdjęciu). Musi wejść bez użycia siły. To wszystko. Znaki na kole zamachowym dopiero przydają się przy ustawianiu punktu początku wtrysku.
Pompa zębata może być. Tylko musi być duża i dobrane niskie obroty. Inaczej dojdzie do kawitacji.
Tak na szybko odpowiem ,bo niestety dzis też pracuje. -Jak znalezc która sekcja odpowiada za jaki ruch)-popuszczasz przy rozdzielaczu mocowanie weżyków idących od dzojstika.Wiesz jaki ruch dzojstika odpowiada za ruch np. ramienia.Ktos rusza dzojstik w tym kierunku a Ty patrzysz z którego popuszczonego wezyka leci olej. I tam masz sekcje od ramienia.Analogocznie...
W pompie zębatej, niewielki luz międzyzębny zawsze występuje. Za ciasne spasowanie spowodowałoby jej zatarcie. Zbyt duży luz, spowodowany jej zużyciem eksploatacyjnym, powoduje zwiększone przecieki wewnętrzne i tym samym spadek jej wydajności. Nie ma możliwości regulacji tego luzu. Pompa która nie osiąga swoich parametrów tzn. ciśnienia i przepływu,...
Siema. Mam taki problem w swoim ciapku. Planuje oddać pompę wtryskową do regeneracji. I teraz tak: poodłączałem wszystkie przewody, zabrałem się za pokrywę koła zębatego pompy. Zdjąłem ją, ustawiłem sobie znaki koła pośredniego i pompy wtryskowej na 0, zablokowałem kołkiem oporowym. Następnie wykręciłem 3 śruby mocowania koła zębatego pompy i mam problem...
Może napisałbyś który rok tego auta, mam nadzieje, że o to chodzi.
Na wodzikach zmiany biegów na tulei włączającej WOM i chyba na przesuwnym kole zębatym napędu pompy.
Witam! Laguna 2.2 dci 2002 rok. uszkodzone zęby na kołach rozrządu (tych pracujących w oleju) przestawił się rozrząd, koło na pompie wtryskowej (na którym jest czujnik GMP) w stosunku do wału korbowego i silnik zgasł. Sama pompa na kole zębatym jest w tym samym miejscu ale koło zębate pompy w stosunku do wału korbowego jest już w innym położeniu. Brak...
A podkładki dystansowe pod pompę dałeś ?? Jak ich nie masz to może delikatnie wyc ;p
Proszę http://www.przemyslowy-outlet.pl/templat...
Okazało się, że koło zębate pompy było przestawione o 2 zęby. Bardzo dziękuję za pomoc. Działa i śmiga. Pozdrawiam
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
sewo.k - przeczytałeś ze zrozumieniem o zębatkach w zębatej pompie oleju? W dawniejszych czasach gdy nie było części pod dostatkiem takie pompy regenerowało się metodą szlifowania płaszczyzn i tulejowaniem.
W tej pozycji powinien być zablokowany wał korbowy: http://obrazki.elektroda.pl/5165561800_1... To jest koło zębate pompy wtryskowej: http://obrazki.elektroda.pl/3896928400_1... Dolna kreska na kole ma się zgrywać z tym wycięciem: http://obrazki.elektroda.pl/3262482300_1... Koło zębate z kasatorem luzu...
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
zobacz czy koło zębate pompy wtryskowej się nie przestawiło
Koszyk łożyska, to przychodzi mi do głowy koło zębate napędu pompy bądź koło pośrednie rozrządu. Ale jak łożyska by się tu wysypaly to były by też inne objawy. Może to zawleczki polamalo na korbach?
Jak ustawić wałki wyrównoważające w BMW E46 silnik N42 ? Zmieniam w tym silniku pompę oleju, wraz z kompletem wałków wyrównoważających. Przy pracującym silniku okręciła się nakrętka trzymająca koło zębate pompy oleju, wieloklin na pompie oleju zerwało- brak ciśnienia oleju. Moje pytanie jak ustawić wałki wyrównoważające względem wału korbowego? Ustawień...
Do przetłaczania ropy super nadają się pompy zębate hydrauliczne np. podnośnikowa od ursusa C-330 albo nawet od Żuka benzyniaka.Sprawdzone w praktyce :D.
B-pompa Bosch,R-pompa Rotodiesel.Kreska do kreski na pasku.
Mam trochę dokumentacji na temat tego silnika i dokładnie rozrysowany rozrząd i pompa . Niestety brak szczegółów montażu koła na wałku pompy. Poza elektrozaworem sterującym nic nie ma na pompie (jak założysz tak powinno działać), robiłem remont tego silnika i nie było problemów .
Panowie z tym ustawieniem pompy, mam przy tym silniku pompę rzędową w fendtcie i nie widzę za bardzo żadnych znaków... koło zębate pompy jest do niej przykręcone na jedna centralna śrubę na osi jest klin. Nie widzę tam żadnych znaków, jak to ustawić po odkręceniu pompy? Znak swój niby był zrobiony ale nie odrazu i obawiam się ze o ząb może być przekłamany.
Dziękuje za pomoc, problem rozwiązany. Okazało się, że prawidłowe ustawienie jest następujące: - znak na kole zębatym pompy do znaku na kole pośrednim (to oczywiste) - UWAGA prawidłowe ustawienie wały to zawory na 1 cylindrze (licząc od rozrządu) na mijance a na 4 zamknięte Przy takim ustawieniu zapalił "na dotyk". Pozdrawiam
Z przodu silnika przed pompą wtryskową jest pokrywka którą trzeba odkręcić, znajduje się tam koło zębate pompy wtryskowej w którym znajduje się otwór do blokowania pompy wtryskowej.
mam problem . koło zębate pompy olejowej po dokręceniu siłom 25N nie kręci się ? . czy pod kołem zębatym ma być podkładka dystansowa? . Ktoś robił remont takiego silnika?
Wystarczy zdjąć koło zębate pompy, zamontować blokade, ustawić rozrząd, ponownie założyć koło zębate pompy, nie jest konieczny jej demontaż (jezeli nie demontowałeś jej przy ściaganiu głowicy)
Wychodzi na to że pompa jest źle włożona. Wytłumacz co masz na myśli. Ta pompa nie ma rożnych możliwości instalacji. A przy ustawianiu rozrządu jest otwór w kole zębatym pompy przez który wkłada się blokadę która wchodzi w blok pompy i blokuje koło zębate pompy.
Podstawowe pytanie do Ciebie: Jakiego używałeś oleju do smarowania łańcucha? Jeżeli lałeś zużyty olej silnikowy to metalowe drobinki w nim zawarte oraz inne syfy spowodowały zużycie plastikowych kółek zębatych pompy.
Nie, nie nadaje się. Tylko pompy zębate było wałkowane x razy.
Tak nie fachowo to dopasuj coś metalowego klucz śrubokręt między koło zębate a obudowę pompy w dwóch miejscach żeby było naprężone nakręć nakrętkę na równo z osią pompy i uderz w nią przez jakieś twarde drewienko lub mosiądz. Nieraz tak robiłem, nie namawiam żebyś nie uszkodził gwintu czy czegoś tam w pompie.
Jak wyjmiesz pompę to na kole zębatym pompy jest kreseczka która musi wycelować pomiędzy dwie kreski na kole pośrednim rozrządu.
Dzięki , dzięki. Jak przestanie lać i będzie chwila chciałbym jeszcze zerknąć na koło zębate pompy wysokiego ciśnienia. Tak na 100 % nie jestem pewny czy o jakiś ząb nie jest przestawiona. Znak krótki ustawiłem w osi otworu na śrubę pokrywy a nie zwróciłem uwagi na znak na dole.
Znak na kole zębatym pompy wtryskowej ma być ustawiony po między znakami koła pośredniego.
Takie palniki mają dysze z bardzo małą dziurką, zasadniczo nie widoczną pod światło oraz pompy zębate. Obawiam się że karmienie tego brudem szybko to zepsuje. W każdym razie jak się dostawało trochę lakieru proszkowego do paliwa branego z "bańki" to palnik po jednej dobie był do naprawy.
W starszych silnikach był to objaw kilu problemów: 1.Zużycia panewek wału. Luz był na tyle duży, że wydajność pompy zębatej nie powoduje wystarczającego przyrostu ciśnienia na wolnych obrotach. 2.Zablokowanie się zaworu nadmiarowego ciśnienia oleju w samej pompie. Przy otwartym przepływie przez zawór, wydajność pompy zębatej nie powoduje wystarczającego...
Na zębatej pompie nie powinien się pienić nawet na niewłaściwym oleju. Też obstawiam zasysanie powietrza.
To przylegające urządzenie to pompa smarująca, ustawienie koła zębatego pompy nie ma znaczenia. Na kole zębatym wału korbowego i wałka rozrządu są znaki i powinny się pokrywać.
Witam, muszę wymienić pompę wtryskową w swoim ciapku. Znalazłem w sieci poradnik na temat ustawienia, wydaje się że wiem już jak regulować i jak znaleźć punkt zapłonu tylko nie mogę rozszyfrować tego zdania Pompę wtryskową należy ustawić tak aby ząbek na kołnierzu pompy pokrywał się z rysą na obudowie rozrządu, do której jest mocowana pompa. Koło zębate...
do mosfetkiler W przypadku przetłaczania oleju za pomocą pompy zębatej to zupełnie nie będzie problemu z ustaleniem ilości przetłaczanego oleju
Firma Tomed w Lublinie ma te paski w ofercie. Tel jest w google.
Witam Jeśli nie tykałeś rozrządu to masz sprawę uproszczoną. Myślałem, że też trzeba ustawiać .W materiale przesłanym prze zemnie masz opisane . Silnik na OT to znaczy górny martwy punkt, z tyłu na wałku masz wcięcie po zdjęciu koła zębatego postępuj wg opisu .Potem w tym położeniu ustaw pompę na znak jest na obudowie i na kole zębatym pompy poza tym...
Witam. Chciałbym się zapytać, czy przy złamaniu koła zębatego w pompie wtrysku trzeba wymienić całą pompę czy tylko koło zębate?
To po co jest czujnik na kole zębatym pompy? wiem,że w 1.9 dci nie ma znaczenia bo nie ma tam czujnika
pompa musi być przystosowana do pracy w obu kierunkach, pewnie tloczkowa. Pompa jest zębata najprostsze rozwiązanie, to rozdzielacz steruje kierunkiem przepływu cieczy ( oleju ). Uproszczony schemat http://obrazki.elektroda.pl/3897584100_1... Wadą hydraulicznej łuparki jest cena i spadek ciśnienia słabej jakości pomp zębatych. Najprostszym...
Witam!!! A jak spuścić wode w tym silniku jeżeli nie przez pompe?? Dolny wąż od chłodnicy jest niżej niż pompa, parę kropel wyleci po odkręceniu pompy, tego nie unikniemy. Bez potrzebnych Ci motów do zabezpieczenia rozrządu oraz kół Widziałeś ten rozrząd? Wiesz w jaki sposób pompa jest tam napędzana? Nie wiesz? Nie wypowiadaj się. Ściągacz i do dzieła.
Możesz założyć pompe z drugiej strony nad kołem zębatym pompy paliwa. napęd z dłuższego paska akcesoriów. Albo z dłuższego paska kompresora.
Właśnie tenże ślimak wytarł zęby na środku koła zębatego pompy https://obrazki.elektroda.pl/6814959500_...
To jest problem. Wkręcasz czujnik bez zdejmowania koła z pompy. Tak spr czy masz prawidłowy kąt wtrysku. Jeżeli koło zębate od pompy można wyjąć, to można by to ustawić na silniku.
Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
prawdopodobnie znaki na kołach zębatych są nie odpowiednio nabite. Ustaw w taki sposób pierwszy tłok ustaw w górnym zwrotnym (GZP) punkcie. Wałek rozrządu ustaw w ten sposób by zawór wydechowy się zamykał a ssący zaczął się otwierać jest to martwy punkt zaworów przy GZP i w tym momencie złóż koła zębate. Zacznij obracać wałem zobaczysz co się dzieje....
Aktualnie walczę z takim silnikiem. Też zauważyłem że oznaczenia cylindrów na bloku nie pasują.. Dużo białego, gryzącego dymu. Przy opóźnionym zapłonie mniej dymu. Reguluje na fasolkach na kole zębatym pompy. Tutaj czytam że na kole pośrednim można zmienić kat wtrysku ? Mógłby ktoś przybliżyć temat ? Ciśnienie sprężania 24 bary.
Na początek trzeba sprawdzić, czy silnik nie uległ zatarciu. Jeśli silnik miał więcej niż 20000 km, to i tak potrzebny jest szlif i wymiana łożysk wału korbowego. W silnikach Piaggio chłodzonych cieczą padają wałki napędu pompy cieczy, przez co silnik mógł ulec przegrzaniu. Przy okazji po 15 lub 20 tysiącach kilometrów powinien zostać wymieniony pasek...
Witam Pacjent opel vectra c 3.0 2005 Zmienialem pompe wody przy tym ona jest na kołach zębatych od pompy paliwa ściął się mi ten mały bolczyk tzw (klin) Kupiłem nowe koło i mam dwa pytania Jak najszybciej ściągnąć stare? Nowe koło które Kupiłem oraz stare rozwarstwilo mi się i niemoge dojść do ładu jak ma być trzeba na siłę naciągnąć i wsadzić śrubkę...
Ta blaszka/zabierak przykręcona do koła zębatego powinna sięgać prawie płaszczyzny łączenia z napędem licznika/licznikiem mth (montowanym na silniku — wersje radzieckie). Bardzo słabo widoczne zdjęcia. Na ostatnim widać że blacha nawet nie sięga połowy otworu wlewowego, a na pierwszym wygląda normalnie. Wniosek jest tylko jeden: koło zębate jest...
Prosiłem właściciela o zdjęcie i trochę to trwało Zamontowana pompa ma mocowanie czujnika między przewodami do wtrysków w przedniej części głowicy wysokiego ciśnienia .Na kole zębatym pompy jest jeden ząb zaznaczony na czerwono, od wewnętrznej strony obudowy mocującej pompę do silnika są naniesione takie oznaczenia 4/4 , 6/6...
Zmień mechanika , wymienił rozrząd i twierdzi że przestawiona pompa to znaczy że nawet po wymianie nie sprawdził początku wtrysku. Masz rację.....dziś odebrałem auto, wymienił koło zębate wału korbowego, i śruby kołnierzowe koła zębatego pompy wtryskowej. Powiedział, że na zimnym pali jak pszczółka, ale na ciepłym dalej problem. Powiedział, że do wymiany...
Moje pytanie gdzie szukać awarii pod pokrywa skrzyni czy pod plecakiem ?? I co to możne być ? (To nie jest wadzik sprawdzalem ) Dwa powyższe zdania kłócą się ze sobą. Awaria jest w tylnymi moście - odkręć od dołu dekiel z pompą i zobacz w jakim stanie są obydwa trybiki napędu pompy, oraz wieniec zębaty tulei napędowej.
Jeśli masz dwie pompy zębate to nie masz LS . W tej sytuacji przejrzyj zawór priorytetowy .
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
Może po prostu pękł pasek zębaty napędzający pompę paliwa ,bo tam jest osobny pas zębaty napędzający pompę od wałka rozrządu, z tyłu silnika od strony skrzyni znajduje się pompa paliwa ,jak pęknie pasek to silnik bedzie kręcił, a pompa będzie stała.Sciągnij osłonę plastykową tą od strony skrzyni biegów i sprawdź czy obraca pompe .
Bo samej pompy nie ustawiasz, chodzi o to że na kole zębatym pompy, jest czujnik położenia wałka rozrządu że tak powiem.
Witam, pytanie o ustawienie pompy w silniku MAN D0836LFL. Wiem że ustawiam na zegarze 1mm przy 4 stopniach przed OT. Moje pytanie dotyczy samego montażu pompy. Koło zębaty pompy zgrywam ze znakiem 6v6 na obudowie i wtedy wsadzam pompę ale czy przy ustawieniu wału korbowego na OT czy na 4 stopnie przed OT?
Opis działania pompy zębatej hydraulicznej; http://www.youtube.com/watch?v=Ceay6u06v...
Dokładnie. Koło zębate pompy wtryskowej kręci się w lewo, czyli przeciwnie do wskazówek zegara. Ty musisz opóżnić delikatnie zapłon, ale proponuję pojechać z tym do fachowca. Cierpliwego :D .
Chciałem dodać że dziś dobrałem się do rozrządu, ściągnąłem osłonę i zaniepokoiło mnie to że pasek przy kole zębatym pompy wtryskowej jest bardzo luźny, rusza się w dół i w górę, można nawet palcem przesuwać sobie pasek w lewo lub prawo a nawet można go zsunąć z koła. Drugim zaskoczeniem było to że koło zębate pompy wtryskowej ma znaczny luz , zastanawiam...
200Nm? nie brakło zera? Zębate pompy jak najbardziej, mogą się przydać do zasilania pompy płuczki i wciągarki. Jeśli chodzi o silnik, szedłbym w kierunku zamkniętego układu.
witam mam ten sam problem ale jeszcze go nie rozwiązałem tylko doszedłem do tego siłą dedukcji że podczas przykręcania koła zębatego pompy dziwnie nie mogę jej dokręcić tak jakby koło podczas obciążenia obkręcało się na wałku jutro to sprawdze czy nakrętka nie dochodzi do wałka bo jak dochodzi to wytarło trzpień pozdrawiam. Dodano po 7 jeszcze jedno...
Na oryginalnych paskach są nadrukowane znaki które mają się pokryć ze znakami na kołach zębatych. Na dobrych nieoryginalnych paskach też powinny być znaki. Na używanych paskach znaki się ścierają. CD20 ma 2 paski zębate - rozrządu i pompy wtryskowej. Paski trzeba jeszcze odpowiednio napiąć. W tym silniku nie ma żadnych znaków na napinaczach. Jeżeli...
Napęd pompy oleju.
Witam złożyłem w majówkę silnik G9u 2.5dci od Masters. Silnik był składany na Bloku 2.2 szlifnietym do 2.5. Auto pali trzyma obroty nie kopci. Jednak od 800 do 2000/2500 tys ma brak mocy, na biegu jałowym normalnie się wkręci na obroty ale podczas jazdy. Gdy np przy 50km/h na czwórce depne do dechy to dopiero auto idzie jak będzie miało około 3000obr....
Stary ciapek miał pompę dwusekcyjną jedna sekcja zasilała tylko bąka a druga magistrale . Zawór przelewowy masz na środkowej stopce wału . A jak go ugotowałeś to pewnie wał do szlifu , musisz zwalić miskę i zobaczyć . A powód zaniku smarowania mógł być prozaiczny wypadł kołek zabezpieczący z koła zębatego pompy olejowej .
Hydraulika nie jest wymagającym wynalazkiem raczej. Tylko czasami drogo wychodzi:) (rozdzielacze pompa tłoki itd najczęściej swoje kosztują chodź na złomach tego dość jest, ale chwile szukania będzie). Pompy zębate z tego co mi wiadomo z powodzeniem mogą działać jako silniki hydrauliczne.
Witam, posiada ktoś z was może moment jakim dokręcić koło zębate na pompie cr?
Na rysynku z postu #6 jest błąd: Kierunek przepływu wody nie jest zgodny z kierunkiem obracania się kół zębatych pompy. Albo woda powinna płynąć w przeciwną stronę, albo te koła zębate powinny kręcić się w drugą stronę.
Bez specjalnego przyrządu dedykowanego do regulacji tych pomp nie da rady jej ustawić. Chodzi dokładnie o adapter do mocowania czujnika zegarowego, popychacz i klucz do luzowania nakrętki na kole zębatym pompy (lewy gwint). Regulacje pompy najlepiej jest przeprowadzać przy poluzowanum pasku zębatym (metodą prób i blędów). Napręzony pasek zebaty powoduje...
Witam, byłem użytkownikiem Kia Sorento 2,5 CRDI 140 KM i wymieniałem pompę wtryskową więc mogę pomóc. Pytanie tylko po co ją wymieniać? W moim Sorento był problem z odpalaniem, przez pół roku auto odpalałem na samostarcie myśląc, że pompa jest uszkodzona, zużyta. Okazało się, że jeden z wtrysków był nieszczelny i puszczał paliwo do przelewu. Nastąpił...
Pompa tloczkowa? Jeżeli tak i chodzi głośno to jest problem z ciśnieniem ładowania z pompy zębatej. Będzie pienić a pompę szlak trafi.
Witam! Mam problem z ustawieniem pompy wysokiego ciśnienia. Auto odpala ale bardzo głośno pracuje cały rozrząd ustawiony jest na blokadach, po ustawieniu silnika na blokady długa kreska na kole zębatym pompy trafia na wyżłobienie w obudowie . Nie jestem pewnie czy jest to prawidłowe ustawienie pompy ponieważ auto jest słabe. Z góry dziękuje za pomoc...
To z pewnością nie jest wina pompy o ile była remontowana w warsztacie w którym wiedzą co robią. Winą na pewno jest sposób jej montażu bo należy ją ustawić w odpowiedniej pozycji i zablokować (krzywka na wałku pompy) , poluzować chyba 6 śrub mocujących koło napędu pompy (zębate), ustawić zapłon (mijanka zaworów na cylindrze nr.6 ,zapłon na cylindrze...
Sprawa nie jest prosta. Masz dwa problemy: 1. Czas potrzebny na ostygnięcie PCT. 2. Mały moment rozruchowy silnika sprężarki. Ten drugi jest wg. mnie poważniejszy i może być rozwiązany tylko poprzez zrobienie odprężnika. Jest jeszcze inny sposób. Zawór "przelewowy" jak w zębatych pompach olejowych, ustawiony trochę poniżej zaworu bezpieczeństwa lub...
Mógłbyś mi napisać dlaczego tak sie dzieje,żebym mógł przekazać to mechanikowi w fachowy sposób bo prawdopodobnie nie uwierzy jeżeli powiem mu tylko że ma przestawić koło zębate pompy i nie wyjaśnie o co chodzi.
szymitsu21 dzięki za odpowiedź a przyczyną klepania był pasek zębaty od pompy wysokiego ciśnienia połowę zębów brak a pod obudową nie było widać ale stetoskop pokazał.
Silnik Ursusa C330 maksymalny moment obrotowy osiąga pomiędzy 1600 do 1800 obr./min., zatem po co więcej kręcić ? Pompy zębate spokojnie wyrabiają do 3000 Obr
Dzięki za PDF.. ale mam prośbę w którą stronę przekręcić koło zębate pompy jeżeli jest za póżny wtrysk.Gdześ tutaj na elektrodzie czytałem że ktoś musiał przesunąc o jeden ząbek bo też mu kopcił nawet zapodał zdjęcie ale nie umiem tego znależć.
Tak gwoli ścisłości, to w tych silnikach (EA288) są dwa paski zębate, drugi napędza pompę oleju i pracuje w jego kąpieli. Wymieniając rozrząd należy pamiętać również o jego wymianie. Droższe zestawy rozrządu zawierają tenże pasek oraz pokrywę wraz z uszczelniaczem i właśnie takie należy kupować https://obrazki.elektroda.pl/4091206600_...
W przypadku pomp zębatych nie ma to znaczenia zmienia się tylko INT/OUT... Założę się o złotówkę, że nie. Pompa zębata ma ściśle określony kierunek obrotów.
Dziękuję za radę kolego. Wygląda na to że pompa zębata jest do wymiany. Czy istnieje możliwość wymiany samej pompy zębatej? ( w necie widziałem tylko zestaw zębata z tłoczkową koszt powyżej 8 tyś). Chciałbym też tą ewentualną wymianę wykonać sam , ale nie wiem czy po wymianie są konieczne jakieś regulacje ciśnienia itp ?
Po pierwsze, czujnik nad kolektorem ssącym to czujnik położenia wałka rozrządu. Po drugie, blokowanie wału korbowego nie jest konieczne z tego względu że to nie jest pompa rozdzielaczowa. A poza tym śruby mocujące koło zębate do piasty pompy nie są rozmieszczone równo na krzyż, jedna jest przesunięta. I nie ma możliwości żeby przekręcić piastę względem...
Jako że to szrot, to wystarczy most napędowy odwrócić "do góry nogami". Silnika z "kredensa" nie da się pogonić w drugą stronę. Nawet ze względu na zębata pompę smarującą.
witam tak masz racje trzeba jeszcze pompke paliwa ściągnąć a z tego co pamiętam to powinien wyjść bez demontarzu innych elementów, koło zębate pompy olejowej nie będzie trzymac przy wyciąganiu wałka trzeba będzie przekręcić wałkiem i powinien wyjśc (mi tak wyszedł to Tobie tez wyjdzie) Pozrawiam
Witam ,czy po wymontowaniu pompy paliwowej i wyjęciu koła zębatego napędzającego pompę czy przestawi się rozrząd (zapłon) . Po wymontowaniu pompy silnikiem nie było kręcone (został w tym samym miejscu )silnik MWM D226-4( cztery cylindry ).A jak się przestawił to jak go poprawnie ustawić(najlepiej bez zdejmowania przedniego dekla ). Koła nie były znaczone...
Mam podobny przypadek na warsztacie. Łańcuszek się urwał, napinacz przestał działać, koło zębate pompy olejowej wytarte na gładko (czyli nie ma już zębów). Dodam, że auto ma przejechane 160tyś km. Jedna wielka lipa i porażka koreańskiego producenta z małymi rączkami i małym móżdżkiem. Nie polecam należy się trzymać z dala od silnika 2.9 TDI 16V, który...
pompa zębaty montaż pompa zębaty pompa zębaty ciśnienie
przekroczeniu transferu danych połączenia kabli audio dioda schottky anoda
uniden ubc125xlt wykrywacz metali schemat
Migomat nie podaje drutu, zadymienie, cewka działa Lokalizacja przekaźnika pompy paliwa Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 2008