Dziękuję za pomoc. Znalazłem gotowe zabezpieczenie, ale cena powala. Być może działa wg Twojego pomysłu: https://battlebornbatteries.com/product/... https://skiff.pl/mozliwe-topologie-syste...
chodzi mi o zabezpieczenie alternatora jak włącze sobie przełącznikiem światła a przekażnik będzie działał zesterowaniem z kontrolki ładowania żeby nic się nie stało
Też tak mam, a dlaczego? Wg mnie jest to wpływ temperatury regulatora napięcia, temperatury, która regulator przejmuje od alternatora, bo jest z nim zblokowany w jednej obudowie. Jest to swoiste zabezpieczenie alternatora przed jego skopceniem. Jak każdy regulator jest zbudowany z rezystorów i innych podzespołów gdzie ich temperatura ma wpływ na końcowe...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
a tam aby nie jest wspomaganie elektryczne?? w Astrze G jest elektryczne a Zafira=Astra G także to normalne, że jak niema ładowania to niema wspomagania, bo wspomaganie elektryczne strasznie dużo prądu ciągnie i jak umrze ładowanie to byś nigdzie nie dojechał bo by zaraz akumulator zdechł, a tak z wyłączonym wszystkim co się da można do domu/warsztatu...
Nie darady ford ma jakieś zabezpieczenie jeśli alternator nie zacznie ładować samochód odrazu gaśnie przerabiałem to kiedy alternator zepsuł się w trasie Dodano po 48 Da się przejechać najwyżej 30 metrów
Układ sygnalizacji stanu alarmowego. Działa z czujnikiem przegrzania silnika (styk w czujniku temperatury silnika) oraz z czujnikiem ciśnienia oleju silnikowego. Dość oryginalne rozwiązanie układowe. Zadziałanie któregoś z czujników powoduje podanie masy na przerywacz i zadziałanie piszczyka oraz kontrolek ostrzegawczych STOP. Zasilanie do przerywacza...
Tu nie chodzi o "wpompowanie" tylko o zabezpieczenie samego regulatora przed nadmiernym prądem z alternatora Zabezpieczenie Solara - brak - trzeba będzie taki układ dołożyć do układanki Izolator - nabędę gotowe rozwiązania dedykowane do takich układów dodatkowego zasilania
Witam posiadam auto dostawcze a w nim ogrzewanie postojowe . Chcę zamontować dodatkowy akumulator aby zasilał vebasto . Przez około 40tyś kilometrów podpięte były dwa po 100ah poprzez przekaźnik, po tym czasie w alternatorze skończyły się szczotki. Auto jest nowe, serwis wymienił alternator ale stwierdził że to wina tego dodatkowego aku. Pierwszy raz...
Może puszcza sprzęgło na alternatorze. Jeśli normtalnie ładuje po odpaleniu. Pierwszy raz czytam, że w alternatorze jest sprzegło. Wg mnie jest to typowy przykład reakcji regulatora napięcia na jego wysoką temperaturę. Pytanie o źródło tej wysokiej temperatury regulatora, w domyśle alternatora. Przyczyny wg mnie mogą być trzy: - przeciążony alternator,...
W moim pojeździe alternator najpierw utrzymuje 14.4V, a po ok. 20 minutach obinża napięcie do 13.8V nawet przy 7 stopniach poniżej zera. To jest obecnie normalne zjawisko. Jak zaczyna rosnąć temperatura alternatora (regulatora napięcia zblokowanego z alternatorem), to napięcie jakie generuje alternator spada, spada również prąd oddawany przez alternarnator....
Po rozmowie z kilkoma mechanikami powiem że sytuacja jest prawidłowa. Nominalne napięcie ładowania wynosi 14.0V. Różnica napięć pomiędzy alternatorem a napięciem obciążonego akumulatora wymusza przepływ prądu z alternatora. Zatem różnica napięć wynosi 2.1V przy pełnym obciążeniu. Zabezpieczenie alternatora to 75A, więc jest wystarczające, pomimo że...
sprawdz przekaznik od blokady rozrudsznika jest polaczony z d+ alternatora (zabezpieczenie)
To ta żarówka robi jako zabezpieczenie?? Podłączając alternator bez tej Żarówki mogłem coś spalić w nim? Dodano po 4 diody sprawdziłem miernikiem wszystkie sprawne. Mając zasilacz mogę sprawdzić regulator napięcia?? Jak się da mógł by ktoś podpowiedzieć jak go podłączyć?
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
Jak mnie pamięć nie myli dwa z boku to sterowanie, środkowy i pojedynczy z boku to zaciski prądowe, jeden z aku drugi na rozrusznik. Jeden z zacisków sterujących jest podłączony pod wzbudzenie alternatora, zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika przy pracującym silniku.
Przy odrobinie szczęścia mogło się nic lub bardzo mało zepsuć. Alternator ma zabezpieczenie, komputer także. Włożyć dobrze akumulator i zobaczymy.
No i uruchomiłem zupełnie przypadkiem forumowe AI. Bezpośrednia odpowiedź na pytanieAkumulator nie jest zbędny w czasie pracy silnika – pełni kluczową rolę jako stabilizator napięcia, dodatkowe źródło energii przy dużych obciążeniach i zabezpieczenie na wypadek awarii alternatora. Twierdzenie, że akumulator „przestaje być potrzebny” gdy silnik już pracuje,...
W sumie tak, normalne, ale przeoczyłem jedno (pisałem z telefonu) - cyklicznie mu obniża ładowanie, niezależnie od obrotów. O ile np: wentylator chłodnicy na niskich obrotach przydusi instalację elektryczną, o tyle przy powiedzmy standardowych 2500 tys obr/m, na jakich przeciętnie się jeździ, już nie ma to znaczenia. I fakt, że zawsze jest to 13 V,...
Bo piszesz, że nie zadziała, a proponujesz takie same wielkości. Nie takie same, (at)tech132 pisze o 16A a ja dałem Ci linka do 14A. Isc panelu to 14A, i nie zrobi to wrażenia na bezpiczniku 16A, który to potraktuje jako normalne obciążenie i nie zadziała. czyli powinny byś większe ? 40A ? Nie, 40A to za duża wartość. Nominalny maksymalny prąd regulatora...
a) czy ładowarce nie będzie szkodzić, że podłączona będzie do akumulatorów - (przełącznik w pozycji 1 lub 2 lub 1+2) - w momencie, gdy nie będzie posiadała zasilania 230V? Nie będzie to szkodziło ładowarce. b) co się stanie, gdy alternator silnika będzie ładował akumulator i przełączymy przełącznik w pozycję spinającą akumulator silnikowy z ładowarką...
Cóż, przyszła wiosna, czas cieżkiej pracy dla ciągnika. Jednak nic po ciągniku, jak słabe aku bo alternator nie ładuje tak, jak powienien. Te 13,6 V to zdecydowanie za mało. Postanowiłem wyjąć alternator i oddać do doświadczonego elektryka (doświadczinego w sprzęcie rolniczym a nie samochowdowym, bo to duża różnica). Elektryk zdiwił się, żę alternator...
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
Urwany przewód wzbudzenia, lub koniec szczotek alternatora. Jak wyżej - takie zabezpieczenie.
Rozrusznik wyjęty sprawdzony działa, przewody również ok, ale znajomy podpowiedział żeby zakręcić silnikiem kluczem, i tu jest problem silnik stoi dęba, czy jest w nim jakieś zabezpieczenie?
Na początek załadować akumulator odłączyć gruby plus z alternatora zabezpieczyć przed zwarciem i zostawić do rana aby wykluczyć alternator albo wpiąć żarówkę na kleme i obserwować jak świeci z alternatorem i bez to na początek
Na pewno ma duży pobór prądu , a alternator jest za słaby , pomijając zwarcie , bo wtedy dochodziło by do rozładowywania akumulatora . A i zabezpieczenie powinno puścić. :|
To typowa przypadłość kilkunastoletnich alternatorów Magneti-Marelli w starych Fiatach (wybitnie Punto 1 generacji). W celach naukowych można próbować to naprawiać (czyszczenie, szlify, zabezpieczenie antykorozyjne) jak ktoś jest zadeklarowanym majsterkowiczem, albo lepiej wymienić, byle na oryginał, nie zamiennik, bo później są problemy ze zdobyciem...
Witam! A czy dobrym pomysłem było by, zamiast diody prostowniczej, dać na zabezpieczenie diodę zenera na 5V? Jak dobrze mi się wydaje wtedy też cewka przekaźnika była by zabezpieczona przed skokiem napięcia w instalacji np. po uruchomieniu alternatora. Nie, bo w przypadku wzrostu napięcia na alternatorze co najmniej jedna z diod (diody Zenera) na pewno...
muszę odpiąć przewód z gniazdka 230V, czy zastosować jakiś dodatkowy przełącznik? Przełącznik podobny do ATS, zabezpieczenie nadprądowe od strony kabla ,,sieciowego" trójżyłowego (z PE), oraz RCD . Tak przynajmiej robi się na jachtach przy zasilaniu kei.
Czyli obowiązkowa blokada alternatora i zabezpieczenie ogrzewacza postojowego przed ponownym uruchomieniem. Należy wybrać taki hebel aby miał dodatkowe blokowanie (jak główny jest załączony to blokada wyłączona i na odwrót) takie małe sympatyczne są stosowane w Volvo - chincykach. Jeśli dodatkowo ma być wyłączany z kabiny to lepiej założyć oryginalny,...
Silnik KUBOTA pracuje w urządzeniu, które nie ma stacyjki i czasami pracuje bez akumulatora. Jak zabezpieczyć ten alternator przed uszkodzeniem ??
no wlasnie pary razy padło ponizej 10,5 i wtedy sie sprzet wylacza tzn zabezpieczenie na wzmacniaczu
Sprawdź jeszcze ładowanie, bo diody w alternatorze na pewno były ogromnie szczęśliwe mogąc robić za zabezpieczenie.
Elektronika wyświetlacza ma zabezpieczenie przed przepięciami,dlatego się wyłącza.Daj ten alternator do naprawy zanim uwalisz coś .
gregor jeżeli chcesz w miare tanie i bardzo mocne mosfety to polecam IRF3205 w tme kosztują 3zł , albo całkiem wypaśne IRF1405 - 169A 55V Rdson=0,0053R, max prąd w impulsie 680A. quote="-RoMan-"] Dlaczego stosować PWM? Przede wszystkim jako zabezpieczenie przed niekontrolowanym wzrostem napięcia w razie awarii regulatora napięcia alternatora. Drugi...
Robisz zwarcie więc generator przestaje generować napięcie bo ta zworka robi za odbiornik mocy. Jakieś tam zabezpieczenie ten konkretny układ alternatora ma. Więc jak na tym smartfonie z metalową obudowa ma pojawić się napięcie którego nie ma? Nie wspomnę o tym że po drodze jest ładowarka impulsowa całkiem dobrze zabezpieczona. Więc co tam niby ma się...
zmierzyliśmy napięcie i miało ono wartość prawie 17 V! Okazało się, że regulator padł zupełnie. Raz w Polonezie GLI padł mi regulator napięcia, dając 16,9V na akumulator (a przy wyższych obrotach na pewno więcej). Objawy - podczas jazdy, po puszczeniu gazu komputer utrzymywał przez chwilę podwyższone obroty silnika (ok. 2500rpm) no i radio Sony przestało...
Obecnie coraz mniej alternatorów które ładują "na sztywno" przykładowo 14,4 V. W większości stosuje się regulatory sterowane komputerowo które tylko na początku po rozruchu ustawiają ładowanie na ponad 14 V. W dłuższej trasie gdy akumulator jest w pełni naładowany to napięcie ładowania spada poniżej 14 V. Sterowanie komputerowe pozwala też wyłączyć...
Cytat: pokazuje 13.5 - 13.6 V czyli chyba w porzadku Kolego albo masz uwalony regulator ładowania albo popełniłeś błąd 1V przy pisaniu posta. To raczej nie jest takie oczywiste, bo to jakie jest napięcie, w pewnym sensie narzuca stopień naładowania akumulatora, a jak już jest bliski pełnego naładowania, to wtedy o napięciu decyduje regulator, a tu...
Podepnę się pod temat: a jak sprawdzić, czy alternator ma 6 czy 9 diod? Pytanie dotyczy alternatora w samochodzie ŻUK. Ostatnio odpalałem stojącego od 2. lat samochód ŻUK. Akumulator był wykończony więc odpalałem na prostowniku ze skutkiem pozytywnym. Po wymianie akumulatora na nowy po odpaleniu jest brak ładowania. Podejrzewam /w ferworze walki nie...
Czyli taki alternator nie ma sprzęgła, bo sprzęgło jest w kole pasowym, a tu jest zwykła szajba. Więc jeśli alternator wytwarza prąd obracając się w dowolną stronę, to problemem jest tylko chłodzenie i zabezpieczenie szajby przed odkręceniem? https://ciezarowki.autodoc.pl/cv-psh/996...
Immo posiada? Lub jakieś zabezpieczenie?
Jak zrobić zabezpieczenie ogniw by alternator ich nie przeładował ? Trzeba by użyć przetwornicy na odpowiednie napięcie i ładowarki z balisterem dla dedykowanej ilości ogniw połączonych szeregowo. Czyli generalnie gra nie warta zachodu? Możesz ich używać jako dodatkowe źródło energii do zasilania jakiegoś urządzenia np takie rozwiązanie jak jest zasilane...
Właśnie wyczytałem, że: obecnie diody prostownicze alternatora - to diody Zenera. Jest to zabezpieczenie przed przepięciami w przypadku odłączenia akumulatora . Potwierdzacie?
Witam Mam do Państwa pytanie dotyczące samochodowej instalacji elektrycznej. Nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi. Podczas pracy samochodu alternator ładuje akumulator, z którego zasilany jest obwód elektryczny. Czy istnieje jakieś zabezpieczenie przed przed prądem ładowania pochodzącym od alternatora? Czy na klemach akumulatora są podłączone przewody...
Podobne, jak w alternatorze.
Witam. Tak teraz mam. Ale po wlaczeniu klimatyzacji swiatla dzienne migaja. Poza tym, chce zabezpieczyc alternator. Pomoze ktos z przekaznikiem? Pozdrawiam
Stalowy stojan koroduje i "puchnie", co powoduje rozerwanie aluminiowej obudowy alternatora. Bosch, Denso i Hitachi są bardzo podobne konstrukcyjnie, ale mają lepsze zabezpieczenie antykorozyjne stojana oraz większy luz pomiędzy nim i obudową dlatego nigdy nie przytrafia się im taka usterka
Ja do swojego wiatraka zrobiłem już trzy regulatory , pierwszy był na triakach dwu stopniowy i porażka bo turbina głupiała i hałasowała, drugi regulator był już cztero stopniowy na przekaźnikach , przekaźniki odłączały mostek prostowniczy i wiadomo obciążenie, bo na prądzie stałym powstawał łuk przy odłączaniu i palił wszystko. Ale moim zdaniem taka...
A zobacz na coś jak rzeczywisty GMP . Wiesz co jeszcze brak wtrysku pasuje do immo. Tylko, że nie ma błędu i przede wszystkim by nie zgasł, więc trochę lipna taka teza. Ale za to zabezpieczenie dodatkowe, o którym komis miał prawo nie wiedzieć, może tak robić. I wtedy zgaśnie w równych odstępach czasu. Masz tam też ten porąbany "inteligentny alternator"...
Tak prawdę powiedziawszy to nie wiadomo co jest przyczyną, parę razy mierzyłem się z problemem i stwierdziłem że chyba tak ma być. Zawsze to występuje gdy jest zamontowany alternator Bosch, przy Delphi tego nie ma. Wydaje mi się że działa jakieś zabezpieczenie przed poborem zbyt dużego prądu z alternatora. Czasami chwilowe mrugnięcie światłami powoduje...
Alternator mam wiekszy ale polowe odjelem podgrzewana szyba z przodu tylu swiatla to bierze masa prądu jak do tego dojdzie jeszcze wzmacniacz ktory bierze wuchte amperow to na bank alternator nie wytrzyma a swoja droga wole zrobic zabezpieczenie niz potem placic jakies 150-200zł za alternator bo sie okaza ze jest kiepsko zrobiony
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Już prawdopodobnie wiem skąd to 14,7V które rozłącza napięcie. Jak przyuważyłem to tego rodzaju przetwornice pisze ze to przetwornice samochodowe czyli nie powinny mieć więcej niż dajmy na to 14,4V tyle co daje alternator. Dlatego zapewne zabezpieczenie jest na 14,7V. Kupiłem przetwornicę (bez samochodowa) i odcięcie na 15,5V. Trzeba dobrze czytać co...
Dziś robiłem santa fe, 2,0 CRDi. Przerwa na cewce sprzęgła oraz brak koszyczków w łożysku. Po wymianie łożyska oraz naprawie cewki (padło zabezpieczenie termiczne) montaż, odpalenie auta i ...dym ze sprzęgła. Jak się okazało sprężarka pracowała całkowicie na sucho, no i się zatarła. Widziałem już różne zatarcia sprężarek czy łożysk sprężarek, ale nigdy...
Włącz swiatla na włączonym silniku i szarp kierownice prawo lewo pewnie będzie w porządku a potem rob tak samo tylko zmieniaj obroty w zakresie 1tys do powyżej 2 tys i wtedy swiatla gasna bo alternator daje na chwile napiecie powyzej 15 v az do 16v działa jakieś zabezpieczenie elektroniki i wszystko gasnie. Sam z tym mam problem ale stawiam na alternator
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Chodzi mi układy pozwalające bezpiecznie podłączyć kilka (u mnie dwa) akumulatory z alternatorem. Mówiąc bezpiecznie mam na myśli sposób zapewniający każdemu z akumulatorów właściwe dla niego warunki pracy. W użyciu są dwa typy takich urządzeń jedne to izolatory (battery isolators) http://www.victronenergy.com/product.php... http://www.victronenergy.com/product.php...
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Ciekawe co się stanie jak ten bezpiecznik się przepali w trakcie pracy silnika. Absolutnie nic poza brakiem ładowania, część samochodów też ma takie zabezpieczenie. Skąd Kolegi wątpliwości? Przy okazji warto zauważyć, że amperomierz, który ma zamontowany autor trzeba by było odłączyć. Zakres w jakim działa jest zdecydowanie za mały dla alternatora....
Ło cieniu, tam to może lać z każdego miejsca , sprawdź kruciec ten najbliżej koła pompy , alternator zabezpiecz bo jeszcze sobie większego bałaganu narobisz .
1. Stosujesz dławik hydrauliczny, można dać z zaworem jednostronnym. Do góry praca normalna w dół regulowana. 2. Stare maszyny były na przewodach. Co zastosujesz bez znaczenia, byle bezpiecznie. 3. Tam masz zwykły (prawie zwykły bo akurat ten jest w wersji krótkiej) czujnik indukcyjny. Włożony w zaślepkę z teflonu by wydział śrubę kratki. 4. To zabezpieczenie...
Możliwe że alternator daje a duże napięcie i włącza sie zabezpieczenie w radiu. Na wyłączonym silniku to samo sie dzieje?
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Te alternatory są jakieś dziwne,tak jakby miał zabezpieczenie nadprądowe.Zauważyłem to w Astrze G,kiedy da się max skręt (a więc elektryczne wspomaganie żre ponad 50A) że napięcie też siada poniżej 12V.Wymieniałem regulatory,wymieniałem wirniki,mostki,nic do nie dawalo.Chyba ten typ tak ma :)
Trzeba włączyć amperomierz i szukać złodzieja.Jeżeli masz z rana zero na aku to musi płynąć duży prąd.Próbuj wyciągać bezpieczniki, a potem odłączać te odbiorniki które nie są zabezpieczone (alternator, rozrusznik-czy nie był wymieniany elektromagnes).Powodzenia.
Ten drugi obieg ładowany z oryginalnej cewki silnika skutera. Ewentualnie zabezpieczenie diodą przepływu prądu tylko w stronę akumulatora startowego.
Problemy do rozwiązania to: - zabezpieczenie rejestratora przed spadkiem napięcia podczas rozruchu silnika - zabezpieczenie akumulatora samochodu przed rozładowaniem - zabezpieczenie rejestratora przed spadkiem napięcia powodowanym wyładowaniem - zabezpieczenie rejestratora przed napięciem alternatora >14V Możesz wykorzystać dedykowany do pracy w samochodzie...
Na postoju i tak wyciągnie ostatnie Waty z akumulatora. :) W czasie jazdy alternator będzie w stanie wyprodukować dość energii do zasilania wszystkich odbiorników w samochodzie. Jaką moc ma alternator zamontowany w Twoim samochodzie?
Viper, wymienisz samo bez pokrywy, trzeba wiedzieć jak je później zabezpieczyć aby wirnika nie cofneło.
w moim przypadku, uszkodzony moduł (przez zwarcie w alternatorze) pogubił dosłownie ustawy. Wcześniej w serwisie u Zaborowskiego (W-wa) wymieniano każdy czujnik w silniku, po kolei, sprawdzano rozrząd. Ostatni w "kolejce" został moduł. Pojechałem do dobrego elektronika samochodowego (bo w serwisie nie było modułów na podmianę a i tak chciano prawie...
Widzę,że twoja podpowiedź jest typową dla Polaków złośliwością...ale muszę cię zaskoczyć...dużo podróżuje po kraju autostradami,więc nie mam możliwości znalezienia kogoś z programem. Owszem,byłem na diagnostyce komputerowej lecz nie wykazało błędów...bo kontrolki zgasły,stąd moje pytanie o jakąś podpowiedź...może ktoś miał podobne objawy. Dodam jeszcze,że...
Moim zdaniem napięcie powinno być 13V. Po cholerę ładować akumulator jak wystarczy go na czas programowania "podtrzymać". Odpada problem blokowania zasilacza przy nagłym dociążeniu (inicjalny upadek napięcia akumulatora). Niema kłopotu z przeładowaniem itp. Zasilacz po przeróbce i tak będzie miał taką samą moc bez względu na napięcie wyjściowe. Te zasilacze...
Skoro tak piszecie to tak zrobię, jakieś dodatkowe wzmocnienia zrobię. Odnośnie użytych zębatek nie jestem w 100% pewien ale najprawdopodobniej duża zębatka jest z koła zamachowego z malucha, a ta mała z alternatora z malucha. Mała zębatka jest przyspawana bezpośrednio do wałka. Jak juz całość zamontuję i ustawię zakres pracy wschód zachód to jako zabezpieczenie,...
Witam. Mam pytanie odnośnie polakierowania uzwojenia alternatora motocyklowego, więc ciepło i olej. Drut którym nawinięty jest alternator jest już podwójnie lakierowany ,ale mi chodzi o zabezpieczenie go przed drganiami. Znalazłem mnóstwo porad i środków ale wszystko to na suche uzwojenia. Jest jakiś ogólno dostępny preparat który jest odporny na olej...
Tzn co mam sprawdzić w tej pompce? Nie ma regulacji ciepło/zimno. Jak myślę, że będę musiał to wszystko wymienić przez jedną awarie alternatora to mi się niedobrze robi. Przecież powinno być jakieś zabezpieczenie. Mam jeszcze nadzieję, że wszystko będzie dobrze gdy włożę nowy srebrny przekaźnik.
Wlasnie tak. Trzeba sie dowiedziec czy to sygnal z czujnika temp. robi problem czy sama temperatura w skrzyni. Dodano po 27 Tam piwinien byc modul Auto 5,wiec zabezpieczenie skrzyni biegow dziala w petli alternator-czujnik temperatury-czujnik obrotow wyjsciowych skrzyni-czujnik cisnienia-rewersship sensor- (przypuszczam ze to to co pokazuje Twoja texa...
Miałem (6lat temu) wgląd do szczegółowej dokumentacji typowego alternatora, do ciągników CASE, z regulatorem w szczotko-trzymaczu Boscha. Objaśnienie, że wszystko wykonane w jednej strukturze krzemu. Elementem pomiarowym są diody prostownicze, na których wzrost napięcia przejścia jest mierzony wzm. oper. A dla niedowiarków jak to się robi odsyłam do...
Nie da się. Nazewnictwo może podobne, ale przeznaczenie całkiem inne. Zdaje mi się że podobne wprasowywane diody są w mostkach prostowniczych w alternatorach samochodowych. Może iść w tę stronę? Jeśli reszta oryginalnego mostku jest a uszkodziły się tylko diody..
No to teraz odłączasz to, co nie jest zabezpieczone bezpiecznikami. Alternator, rozrusznik, eliminujesz po kolei.
Prośba o pomoc: POLONEZ Atu PLUS GSI (z komputerem) 1999 rok. Przy przełączeniu świateł z pozycyjnych na drogowe zaniknął prąd w samochodzie (nawet stacyjka się nie pali). Na skrzynce bezpiecznikowej też nie ma prądu. Prąd dochodzi tylko do rozrusznika i alternatora. Czy jest jakieś główne zabezpieczenie, jakiś główny bezpiecznik w innym miejscu, który...
zastanów się czy twój alternator da radę a o prąd pobierany nie martw się
oj 3-4 w roku mam spalone uzwojenia,przebicia na mase nie licze. Ty czy twoi klienci? Jak to się robi? Wjazd z rozgrzanym alternatorem do strumyka? :) Może winna jest kiepska konstrukcja pojazdu - alternator niezabezpieczony przed rozbryzgami wody. Miałem spalone uzwojenie prądnicy w Wartburgu dlatego, że padł regulator i nie działał ogranicznik prądu....
Witam, Chciałbym zasięgnąć rady. Rozebrałem alternator samochodowy żeby wymienić łożyska. Podczas ściągania łożyska wypał mi wirnik na jakieś rupiecie które miałem koło stołu i przypuszczam ze w związku z tym na uzwojeniu wirnika powstało małe zadraśniecie (na jednym lub dwóch drutach) No i mam dylemat czy ten wirnik będzie dalej się nadawał do użytkowania. Pomyślałem...
w moim aucie często przepalają się żarówki, pomiar napięcia ładowania w normie nie przekracza 14.7 v mam podejrzenia, że występują chwilowe przepięcia na alternatorze to alternator bosch 150a myślałem żeby przed żarówkami -szczególnie nijania bo to h7 (60zł) zastosować zabezpieczenie przeciw przebięciowe np warystor przepięcia pewnie nie przekraczają...
Tak się pytam, bo w wielu samochodach widziałem że na niskich obrotach, w zimę,w korku (dmuchawa,światła, grzanie szyby) to ładowania braknie (nie że kontrolka, ale za mała wydajność) i akumulator musi trochę popracować. To nie jest to, że alternator nie daje rady, tylko ekologia. Nowe samochody mają na klemie + przy aku montowany przekładnik prądowy....
Witam serdecznie, zwracam się z dużą prośbą - naprawiam uszkodzony sterownik mobilny (wersja samochodowa PLC) - alternator podał zbyt duże napięcie na zasilanie i spalił PLC. - konkretnie to padło zabezpieczenie zasilania wyjść. Są to najprawdopodobniej jakieś diody ale nie umiem odszyfrować symbolu. Bardzo mi zależy na czasie - linia produkcyjna stoi....
Dalej nie masz racji. Odprowadzanie ciepła w tym przypadku jest wspaniałe, ale koszmarne jest zabezpieczenie złącza przed wilgocią (silikon się odwarstwia!) i naprężeniami. Wesołego!
Kolego a ten bezpiecznik 1/2 A to od akumulatora do instalacji tak? Nie od alternatora do akumulatora. Dobrze rozumuje? 1 do 2A ,zabezpieczenie przewodu kontrolki -wzbudzenia przed zwarciem . Zabezpieczenia przewodu ładowania kiedyś nie robiono ,od jakiegoś czasu się robi (zabezpieczenie przy przebiciu diód prostowniczych .Nie szkodzi dołożyć . Bezpiecznik...
(To nie był ogranicznik prądu(!) tylko zabezpieczenie nad napięciowe w razie awarii głównego regulatora. Patrz post #18 kolegi (at)abart64) . Poszukam tego wynalazku i z ciekawości jeszcze raz mu się przyjże . :D
Jak widać z postu poprzedniego zdania o używaniu alternatora do wspomagania rozruchu są podzielone.Prąd rozruchu 100 do300 A jest dla układu pracującego alternatora +rozrusznik pradem bardzo max. coś mi się wydaje, że prąd popłynie "najpierw" z alternatora ( wyższe napięcie) a gdy zabezpieczenie przeciwzwarciowe( jeśli jest w regulatorze napiecia) go...
Odłącz przewody od alternatora. Zabezpiecz i do domu. Na ten dystans to ci prądu nie starczy. Chociaż nie podałeś pojemności. I jaką drogą. Ile czasu ci zajmie przejazd. Teraz auto weźmie ci jakieś 30A.
Jak inne też się wylacza to sprawdź zasilanie i głośniki Zasilanie jak mam sprawdzić i głośniki? To wygląda tak jak by jakieś zabezpieczenie się włączało jak za głośno muzykę zrobię lub za dużo basu. Tylko nie wiem jak to działa czy głośniki są np. za małej mocy i dlatego się włącza zabezpieczenie? Nie mogę zrobić głośności na maxa. Ładowanie akumulatora...
Najwyraźniej masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, zwarcie tranzystora kluczującego lub uszkodzony układ sterujący. Wzbudzenie jest zasilane z akumulatora, a nie z trzech diod dlatego rozładowało akumulator prądem ok. 5 A. W tej sytuacji pozostaje jedynie wziąć samochód na lawetę. Praca silnika na odłączonym od akumulatora alternatorem...
Oczywiscie ze nie rozumiem poniewaz jestem tokarzem szlifierzem ucze sie powoli elektroniki ale musze sam z ksiazek i nie wszystko jest jasne. Umiem polutowac uklad ale jak mam wszystko rozpisane i policzone. To ma byc zabezpieczenie akumulatora w maxi skuterze, ladowanie podczas pracy wynosi ok 14,5v ale mam podpieta mate grzewcza pod siedzenie i.chce...
Prawda jest taka , że samochód jest głownie eksploatowany po mieście i na krótkich odcinkach 5-10km . Przy wyłączonym samochodzie nigdy muzyka nie jest puszczana zresztą wzmacniacz ma tam jakieś zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora. Jutro sprawdzę napięcie ładowania na alternatorze ale wątpię w to ,że będzie 14,4v bo na klemach wacha się między...
Zapewne da się łączyć równolegle MOSFETY ale wolę sam nie eksperymentować Mamy 21 wiek.. Po co równolegle - 1 sztuka wystarczy. 25 lat temu robiłem regulator alternatora - użyłem mosfet "P" 60A. Dziś masz bardzo duży wybór mosfetów P i N. Szukam czegoś sprawdzonego. Problemem będzie zabezpieczenie przed zwarciem na wyjściu.
Witam Jak to tylko ma być zabezpieczenie przed omyłkowym podpięciem pod 24V i przepięciem alternatora to wystarczy dioda zenera 16V/5W równolegle wpięta w układ zasilania . Układ sprawdzony i pewny .Przy niewłaściwym napięciu bądź odwrotnym podłączeniu wywala tylko bezpiecznik na wejściu . Jak zależy ci na automacie (zasilanie radia jednocześnie z 12...
Jest tam zabezpieczenie 10A,czy jest sprawne? Wiem jak to brzmi,ale to może być przyczyna.Alternator posiadający mostek wzbudzenia tak jak ten,może być samowzbudny po przekroczeniu pewnych obrotów,bo wirnik ma magnetyzm szczątkowy . Bezpiecvzniki mają na zewnątrz wypustki umożliwiajace kontrolę przy pomozy probówki,nie trzeba ich wyjmować po kolei,wystarczy...
komutator alternatora spawarka alternatora sprzęgło alternatora
wymienić bateria pilot podtrzymać sekunda mozilla instalka
Olej w pompie hydraulicznej koparki - przyczyny i rozwiązania Zawieszanie obrotów i terkotanie w Mitsubishi ASX 1.8 DID