witam, wpadłem na taki pomysł żeby do uzwojeń stojana alternatora 24V dołączyć jeszcze motocyklowy regulator 12V . Miałbym wtedy z jednego alternatora 24V i 12V potrzebne do doładowywania pierwszego akumulatora do którego jest dołączone radio, wskażniki i gniazdo przyczepy. Czy tali układ będzie długo funkcjonował bez zabezpieczenia prądowego ?
To ta żarówka robi jako zabezpieczenie?? Podłączając alternator bez tej Żarówki mogłem coś spalić w nim? Dodano po 4 diody sprawdziłem miernikiem wszystkie sprawne. Mając zasilacz mogę sprawdzić regulator napięcia?? Jak się da mógł by ktoś podpowiedzieć jak go podłączyć?
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Witam! Potrzebuję pomocy w naprawie i podłączeniu alternatora który kupiłem za grosze jako uszkodzony. Model alternatora: Г222 14V 50A (myślałem że to z ciągnika władimirec) Chciałbym zapytać z jakiego pojazdu jest dany alternator bądź czy ktoś nie ma jego dokładnych danych katalogowych. Muszę wymienić łożyska, oraz szczotki, byłbym wdzięczny...
zastanów się czy twój alternator da radę a o prąd pobierany nie martw się
;) jak tam panie chcesz alternator generuje mi 210watów:P oki wiec teraz jakie bezpieczniki i czy ten przełącznik hebelkowy ma jakas inna nazwe moze?pytam tylko wrazie problemów jak abede kupował,?? a dałoby raDE zeby sioe to samoczynnie odłączało tzn drugie gniazdo w momencie urzytkowania pierwszego ??
Jak założe to umieszcze zdjęcia nagrzewnicy elektrycznej która pobiera ok 80-90 A w zależności od temperatury. Idd tego przewodu to 38A, więc odbiorniki go nie przeciążą, pozatym awaryjność alternatora orginalnego dąży do zera. I skąd takie pomysły. Odbiorniki zabezpieczone maxifusami . Czegoś nie rozumiem. Co ma do mojego pytania fakt zabezpieczenia...
Alternator wymienię, ale chciałbym być pewny, że o niego właśnie chodzi. Bardziej sugeruję się opinią mechanika samochodowego, który sam stwierdził, że czuć spalenizną od alternatora. Uzwojenia są przegrzane. Widocznie była gdzieś uszkodzona izolacja na uzwojeniach, wyciek płynu dokończył robotę. Dlaczego pali się dioda awarii oświetlenia? Żarzy się...
Po pierwsze 80A bezpiecznik może tylko spalić zwarcie na głównym zasilaniu alternatora a nie na regulatorze, po drugie nie może się nic innego spalić bo po to jest to zabezpieczenie.P
No ale to zabezpieczenie przeciwzwarciowe chcesz zrobić czy bezpiecznik ?? Proponował bym jak masz starą baterię laptopową wydłubać z niej elektronikę. Nie da się sprawdzić jakoś ogniw poza zabezpieczeniem tmp. Tak to jest robione w laptopach. Dokładnie tak jak piszesz. Nie stosuje się zwarciuwek tylko termiki. Jak na mój gust to ty przewrażliwiony...
Alternator sobie można założyć nawet i od Stara :ok: (pomijając,że to 24V) tylko trzeba dorobić mocowanie i koło pasowe. :D Pytanie jaki altek mocniejszy założyć jest nie na miejscu,bo żaden nietypowy nie podejdzie idealnie.Załóż jaki tylko chcesz,tylko dorobisz mocowania itd.Ja u siebie mam dany przewód od altka (30) prosto do akumulatora,do tego ładnie...
Bardzo dobrze.Największą zaletą to jest jego zabezpieczenie.Dwa razy zdarzyło mi się na zakresie prądowym podłączyłem do napięcia i tylko poszdł bezpiecznik za 35zł.mam go 8lat.wtedy to zapłaciłem 1200zł.
Witam Mam do Państwa pytanie dotyczące samochodowej instalacji elektrycznej. Nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi. Podczas pracy samochodu alternator ładuje akumulator, z którego zasilany jest obwód elektryczny. Czy istnieje jakieś zabezpieczenie przed przed prądem ładowania pochodzącym od alternatora? Czy na klemach akumulatora są podłączone przewody...
Wg mnie na F powinno być cały czas 12 V (pole - field), B - batery, L - lampka, E - engine. Szukaj przerwy lub przerób układ. Mam próbówkę z ktorej moge podawac + lub - z zabezpieczeniem w przypadku zwarcia. Na poczatku jak podawalem + na F to wlaczalo sie zabezpieczenie, ale po kilku probach przestalo wybijac i bylo ladowanie. Szukam przerwy, ale...
w moim aucie często przepalają się żarówki, pomiar napięcia ładowania w normie nie przekracza 14.7 v mam podejrzenia, że występują chwilowe przepięcia na alternatorze to alternator bosch 150a myślałem żeby przed żarówkami -szczególnie nijania bo to h7 (60zł) zastosować zabezpieczenie przeciw przebięciowe np warystor przepięcia pewnie nie przekraczają...
dziękuje za zainteresowanie tematem, zacznę od tego że na naładowanym akumulatorze też nie działa, PROBLEM POLEGAŁ NA: przy klemie (+) ,przy akumulatorze odchodzą dwa przewody z czego jeden idzie przez taką plastikową obudowę (do alternatora i rozrusznika), po rozebraniu zobaczyłem tam dwie grurbe płytki które były wcześniej zlutowane- rozumiem że takie...
Cóż, przyszła wiosna, czas cieżkiej pracy dla ciągnika. Jednak nic po ciągniku, jak słabe aku bo alternator nie ładuje tak, jak powienien. Te 13,6 V to zdecydowanie za mało. Postanowiłem wyjąć alternator i oddać do doświadczonego elektryka (doświadczinego w sprzęcie rolniczym a nie samochowdowym, bo to duża różnica). Elektryk zdiwił się, żę alternator...
(at)Potegat Piszesz w przenośni? Bo nadal nie widzę jak coś co ma 1400W ma dać 5kW. :( (at)skyrafal Wolę uniknąć sytuacji, że muszę 'czychać' przy wiatraku ilekroć zacznie mocniej wiać:( są na to jakieś sprawdzone sposoby? Zakładam też, że alternator (jak to alternator) raczej nie wydoli maksymalnego momentu obrotowego nawet przekładnią więc raczej...
Alternator nagrzewa się od obciążenia. Obciążeniem dla niego jest ładowanie akumulatora(Prawdopodobnie nienaładowany) i światła które włączyłeś, najwidoczniej była to praca bliska maksymalnej wydajności alternatora skoro tak się zagrzał. Wartości napięcia, które podałeś wykluczają uszkodzenia- zwarcia powodujące nadmierne nagrzewanie, było by ono nawet...
Raczej od 0,0 do 7000+x ! O ten x chodzi. Nie znamy "możliwości" silnika Silnik kręci się do 11500obrotów (max chyba do 12000) . Posiada wtrysk paliwa i to komputer ogranicza go aby się nie "przekręcił" Choć jak bym się uparł i zrzucił z 6 na 3 bieg przy wysokich obrotach to może i by się przekręcił (ale po pierwsze nie uważam sie za aż takiego rzeźnika...
Przede wszystkim taki tester nie pokaże rzeczywistej pojemności, bo sposób pomiaru przeczy prawom fizyki, aby to było możliwe i procent z wydruku w żadnym wypadku nie będzie adekwatny, a opiera się on na przyroście rezystancji wewnętrznej (co daje spadek obciążenia) - warunek pomiaru akumulator naładowany do pełna. W "normalnym" alternatorze regulator...
Przedstawione przez Was rozwiązania są niegodne marki takiej jak Polski Fiat 126p. :? Poniżej opiszę Wam prosty patent jaki sam obmyśliłem i zastosowałem 12 lat temu w swoim "maluchu". Rozwiązanie oparte jest na dwóch elementach (nie licząc kabli): samochodowym przekażniku 12V, wyłączniku oraz psychologicznym podejściu do tematu kradzieży auta. Wobraźcie...
mysle ze to bardzo dobry pomysl chyba najlepszy trzeba by tylko sprawdzic jak wplywa pole cewek na hallotrony akurat przy alternatorze ,ale nawet gdyby dac dodatkowa tarcze z magnesami to jesli nie ma sie doswiadczenia z mikrokontrolerami to moze to byc prostsze, tez poczatkowo o tym myslalem ale przerazila mnie mechanika poza tym mialem nietypowy alternator...
Zależy o jakie zabezpieczenia ci chodzi. Bo zabezpieczenie nadprądowe, to po prostu bezpieczniki, które ulegają przepaleni, jeśli w danym obwodzie nastąpi ponad normatywny przepływ prądu. Niektóre urządzenia są zasilane poprzez diody, które zabezpieczają je przed odwrotnym podłączeniem zasilania lub diody włączone równolegle do zasilania w kierunku...
Przepraszam za brak ogonkow, ale pisze na komorce... Wiec JEST SRODKOWY ODCZEP i niestety nie jest on polaczony z masa. Jest on po stronie paska klinowego i laczy wszystkie 3 uzwojenia! W sumie sa 4 konce. Problem polega na tym, ze z jednego uzwojenia mozna zrobic napiecie symetryczne, ale nie mozna w zaden sposob korzystac z 12v samochodu(np sygnalu...
Kolego gogo4 "gratuluje geniuszu" och... dzieki... ja to normalnie skormny chlopak jestem... Nadpobudliwosc mozna leczyc... ale do sedna. Instalacja rzedu 2kw ma prawo i w rzeczywistosci najczesciej funkcjonuje bez problemow na seryjnym altnernatorze nawet jesli sluzy tylko do ulicznego uzytku. Nie wroze z fusow ani (jeszcze) nie mam magicznej krysztalowej...
Witam. Mam problem z samochodem VW Polo 1.4 TDI PD z 2002 r. Po każdym odpaleniu konieczne jest przegazowanie go tak aby przekroczyć 3000 obrotów. Jeśli się tego nie zrobi po 2 - 3 km. samochód gaśnie. Odpalić go można przez szelki - z obcego samochodu lub przez naładowanie akumulatora prostownikiem. Próbuję się tego pozbyć i nie mam pojęcia jak. Wyglada...
Po raz kolejny. Regulator masz wbudowany w alternatorze, (widzisz radiator nad nim ?). Owszem są samochody Mitsubishi, w których alternator "komunikuje" się z ECU, ale i tak regulator napięcia i tak umieszczony jest w alternatorze. Pierwsza różnica wizualna to kostka z czterema przewodami, zamiast dwu przewodowej. Po eksperymentach (a może i przed),...
tutaj mamy kabelek między alternatorem a magiczną skrzyneczką. Dosyć cienkie te żyły, wydaje mi się że alternator jest bez diod a w skrzyneczce jest coś, co kontroluje prąd wzbudzenia i robi z 3 faz jedną fazę 230V 50 Hz. Pewnie jakieś zabezpieczenia itp. Do skrzyneczki jest podłączany taki bajer: "częstotliwość napięcia twornika jest liniowo zależna...
Prawda jest taka , że samochód jest głownie eksploatowany po mieście i na krótkich odcinkach 5-10km . Przy wyłączonym samochodzie nigdy muzyka nie jest puszczana zresztą wzmacniacz ma tam jakieś zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora. Jutro sprawdzę napięcie ładowania na alternatorze ale wątpię w to ,że będzie 14,4v bo na klemach wacha się między...
Witam serdecznie mam mały problem z alternatorem od ciągnika Belarus MTZ 952.3 z 2006 roku wyposażony jest on w alternator 1150 W. Uszkodził się on niestety samoczynnie a mianowicie popękały uzwojenia stojana. Jednak po zlutowaniu i zabezpieczeniu tych uzwojeń dalej nie działa dodatkowo z tego co wiem jedno uzwojenie jest połączone z obrotomierzem który...
Podepnę się pod temat: a jak sprawdzić, czy alternator ma 6 czy 9 diod? Pytanie dotyczy alternatora w samochodzie ŻUK. Ostatnio odpalałem stojącego od 2. lat samochód ŻUK. Akumulator był wykończony więc odpalałem na prostowniku ze skutkiem pozytywnym. Po wymianie akumulatora na nowy po odpaleniu jest brak ładowania. Podejrzewam /w ferworze walki nie...
Alternator ma na wyposażeniu własny prostownik i regulator napięcia. pomysł jest taki aby wyciągnąć uzwojenia z alternatora i dołożyć drugi prostownik. Wszystko to po to aby wzmacniacz nie mógł pobierać prądu z akumulatora. jeden prostownik będzie miał za zadanie uzupełnienie prądu w akumulatorze natomiast drugi będzie zasilał wzmacniacz. wszystko to...
Cześć. W mojej Westfalli miałem nieoryginalna lodówkę. Udało mi się kupić oryginał. Lodówka ta ma kabel 3 pinowy do podłączenia a jako że ktoś wcześniej zmienił ta lodówkę na inna instalacja jest pomieszana. Potrzebuje teraz znaleźć trzeci kabel ( plus i minus mam) odpowiedzialny za podanie plusa w momencie pracy silnika. Jest to oczywiście zabezpieczenie...
Witam, Sedno problemu - nie rozumiem ,co zniszczyło mi bramkę cmos (cd4011), skoro napięcie zasilające nie przekroczyło 14,5V. Jak zabezpieczyć bramkę przed uszkodzeniem? Zrobiłem sobie do samochodu "alarm", który włącza się, gdy silnik pracuje (warunek 1), a hamulec ręczny jest zaciągnięty (warunek 2). Po zwolnieniu ręcznego przy pracującym silniku...
Nawiązując do mojej wypowiedzi o przewoltowaniu- wypadało by mi trochę bardziej rozwinąć wypowiedź. Chodzi mi o uzwojenia nawinięte na stojan. Moje źródło zasilania to 48V 32A (powyżej wyrzuci zabezpieczenie). Sterownik maksymalnie 48V i jest ograniczony do tych 32A. Efekt: -Alternator VALEO 14.4V 150A - z uzwojeniami stojana spiętymi fabrycznie w trójkąt...
Dzień dobry Testuję dostawę alternatorów będących zamiennikiem Delco Remy DRA0897 Pomiędzy 5500 a 6000 RPM krzywa wydajności zrywa się. Nie obserwuję tego na żadnym innym typie alternatorów. Wszystkie inne w tych okolicach zachowują się poprawnie. Zamienniki Delco miałem z dwoma rodzajami regulatorów VR-U852 i PPS - w obu ta sama sytuacja. Przetestowałem...
Zastanawiałem się czy powinienem zrobić blokadę możliwości załączenia obu ładowarek do tego samego akumulatora jednocześnie aczkolwiek z tego co kojarzę to można tak ładować tylko pytanie czy nie są potrzebne dodatkowe zabezpieczenia. Ładowarka solarna ma zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora tj. w sytuacji gdy napięcie na akumulatorze wzrośnie...
Poniżej przedstawiam odpowiedź jaką otrzymałem ze złożonej reklamacji na nowe alternatory ,które po tygodniu przestały "ładować". Tematem uszkodzeń we wszystkich przypadkach okazały się szczotki.Pojazd użytkowany ,jak to zwrócono uwagę w ciężkich warunkach,a mianowicie na żwirowni i betoniarni.W pojeździe rzeczywiście brak było osłony pod silnikiem...
Kupiłem nówkę alternator pod 2101 Założyłem i to samo. (niewielka strata bo i tak po 42 latach mógł się rozlecieć w trasie) Zastosowałem poradę faradeka Podanie plusa wprost z akumulatora na zacisk 30 alternatora nic nie dało. Ale gdy podałem plusa z aku pod zacisk 15 regulatora, nagle pulsowanie zanikło, a przekaźnik bez obciążenia oświetleniem przestał...
W przypadku ładowania do napięcia 13.4-13.6V akumulator następnego dnia wykazywał znaczne niedoładowanie (ok 60-70%). Wystarczyło że napięcie wyniosło 13.8V i już mieliśmy naładowanie na poziomie 95%, przy 14.6V można uznać że naładowanie wynosiło 100% Akumulator jednak nie warto ładować do 14.6V, gdyż przy 14.4V nie różnica w pojemności przy rozładowaniu...
Czyli taki alternator nie ma sprzęgła, bo sprzęgło jest w kole pasowym, a tu jest zwykła szajba. Więc jeśli alternator wytwarza prąd obracając się w dowolną stronę, to problemem jest tylko chłodzenie i zabezpieczenie szajby przed odkręceniem?
Te alternatory są jakieś dziwne,tak jakby miał zabezpieczenie nadprądowe.Zauważyłem to w Astrze G,kiedy da się max skręt (a więc elektryczne wspomaganie żre ponad 50A) że napięcie też siada poniżej 12V.Wymieniałem regulatory,wymieniałem wirniki,mostki,nic do nie dawalo.Chyba ten typ tak ma :)
Ciekawe jak eksploataujesz ten swój pojazd, że pobór prądu sięga 100 A. Także napięcie na instalacji 12 V wróży niedobrze. Wygląda na to, że nie masz zahamowań w korzystaniu z urządzeń. Na wszelki wypadek podaję, że taka moc wystarcza w wielu domach. Nie jest wykluczone, że dają znać zabezpieczenia termiczne wbudowane w alternatorze. I być może więcej...
Witam Jak to tylko ma być zabezpieczenie przed omyłkowym podpięciem pod 24V i przepięciem alternatora to wystarczy dioda zenera 16V/5W równolegle wpięta w układ zasilania . Układ sprawdzony i pewny .Przy niewłaściwym napięciu bądź odwrotnym podłączeniu wywala tylko bezpiecznik na wejściu . Jak zależy ci na automacie (zasilanie radia jednocześnie z 12...
Zapodaj zdjęcia bo nieraz już serwisowałem alternatory to coś doradzę może. Ja łożysko zazwyczaj do zdjęciu zabezpieczeń wewnętrznych blokujących łożyska wybijałem je młotkiem przez jakieś twarde drzewo żeby nie uszkodzić obudowy.
Witam mam taki problem . Dotyczy on uzwojenia w alternatorze .Problem polega na tym ze podczas jego rozbiórki delikatnie uszkodziłem izolacje na uzwojeniu . Nie sprawdziałem czy sa przebicia poniewaz nie potrafie tego zrobic. Moze jak by ktoś podpowiedział jak to zrobic multimetrem. Ale wracajac do tematu sa jakies srodki do zabezpieczeń tego typu uszkodzen?...
Witam Wszystkich. Może mój post jest trochę śmieszny i nie pasuje na forum ale ostatnio miałem dość nietypową przygodę a mianowicie: poprosił mnie kolega czy nie mógł by odpalić samochodu od mojego bo mu padł akumulator. Przy podłączaniu kabli rozruchowych źle założył przewody tzn. na swoim akumulatorze założył plus na minus. Posypały się iskry zanim...
Nieco się dziwię, że osoby związane z motoryzacją, nie potrafią wytłumaczyć tematu. Sposób ładowania aku w pojazdach odbywa się na zasadzie stałego napięcia około 14,4V, przez co prąd ładowania "nie jest tak istotny", bo szybko maleje (np. po uruchomieniu silnika, początkowy, chwilowy, osiąga nawet 30-40A - sam mierzyłem). Po paru minutach 5-10A. Przy...
właśnie bo przy maksymalnych obrotach prędkość wałka WOM będzie w granicach 540-580 obr/min czyli alternator będzie się kręcił pona 20tys. obr/min . czy jest jakaś możliwość zabezpieczenia tego układu Wiem, że najlepiej byłoby stworzyć urządzenie debiloodporne. Jednak powoduje to większą komplikację układu. Najprościej w instrukcji obsługi umieścić...
To dziwne, że przu rozruchu tylko 5A - skąd wiesz? - bo pomiar multimetrem tu na nic. Silnik prądu stałego podczas rozruchu z obciążeniem stanowi praktycznie zwarcie i pobiera prąd wielokrotnie większy niż podczas pracy (zależy od rodzaju silnika). Stąd moje wątpliwości. Żaden bezpiecznik nie zabezpieczy mostka, zwłaszcza takiego chińskiego. Dawne powiedzenie:...
Witam, mam Renault Scenica 1.9dci, przy wymianie paska alternatora mechanik powiedział że kończy się już napinacz owego paska (słyszalny hałas). Sprawdziłem i ceny są kosmiczne 150-200 pln. Po drodze w szukaniu znalazłem samą rolkę tego napinacza kosztuje około 60 pln. Pytanie czy ktoś próbował się w coś takiego bawić? Pytam bo wydaje mi się że ta rolka...
Jeśli alternator jest sprawny, z akumulatorem sobie poradzi. Jeśli chodzi o car audio, nie mam pojęcia jakie prądy płyną w układzie, jakie masz zabezpieczenia we wzmacniaczach, oraz jak zamierzasz tego używać, nic nie napisałeś na ten temat.
Na pewno ma duży pobór prądu , a alternator jest za słaby , pomijając zwarcie , bo wtedy dochodziło by do rozładowywania akumulatora . A i zabezpieczenie powinno puścić. :| teraz ostatnio aku mi rozładowywało Dodano po 1 Diesel czy benzyna? disel a alternator jest fabryczny 14v 120A Dodano po 6 po minucie nie idzie dotknąć Alternator na stół probierczy...
Regulator napięcia zimą utrzymuje wyższe napięcie (14.4v) a latem niższe (13.8), więc przyrost napięcia wraz ze spadkiem temperatury jest normalny. Można by wnioskować, że regulator ma wmontowany kalendarz. Zgadza się, że regulator reaguje temperaturę, ale alternatora, bo jest z nim zintegrowany i ta reakcja mnie się wydaje, że jest zabezpieczeniem...
Oczywiscie ze nie rozumiem poniewaz jestem tokarzem szlifierzem ucze sie powoli elektroniki ale musze sam z ksiazek i nie wszystko jest jasne. Umiem polutowac uklad ale jak mam wszystko rozpisane i policzone. To ma byc zabezpieczenie akumulatora w maxi skuterze, ladowanie podczas pracy wynosi ok 14,5v ale mam podpieta mate grzewcza pod siedzenie i.chce...
Dziś robiłem santa fe, 2,0 CRDi. Przerwa na cewce sprzęgła oraz brak koszyczków w łożysku. Po wymianie łożyska oraz naprawie cewki (padło zabezpieczenie termiczne) montaż, odpalenie auta i ...dym ze sprzęgła. Jak się okazało sprężarka pracowała całkowicie na sucho, no i się zatarła. Widziałem już różne zatarcia sprężarek czy łożysk sprężarek, ale nigdy...
Czy można wykorzystać regulator stosowany w aucie przy alternatorze do zabezpieczenia akumulatora przed przeładowaniem? Panel jest do instlacji 12v. Czy taki regulator generuje duże straty ? Nie, bo regulator alternatora reguluje przez zmianę prądu wirującej magneśnicy. Panele fotowoltaiczne zaś magneśnicy nie posiadają ;)
Cześć, jakie łożyska w alternatorze Bosch 0 123 335 002 KC 14V 45-90A w Mercedesie w202. Jeśli ktoś wie może jaki komutator do tego też alternatora jest potrzebny albo mógł by mi podać link. wymiar: 17x40x12 oznaczenie łożyska: 6203 2RS wymiar: 17x52x17 oznaczenie łożyska: 806078 pozdrawiam JG Dodano po 2 Witam , poszukuję łożysk do alternatora Bosch...
Cześć, ostatnio grzebałem coś sobie przy aucie i tak mnie zastanowiło, że na kablu + który idzie do rozrusznika i potem do alternatora, nie ma żadnych zabezpieczeń. Wiadomo, że tam jest duży pobór przy odpalaniu i ciężko by było zastosować bezpiecznik. Jednak dziwne, że ten kabel jest oryginalnie bez zabezpieczenia, co jeśli gdzieś się przetrze/odkręci...
tak ma elektryczny wyłącznik prądu, sorry ze nie podałem błędy z kamputera ale nie mam wtyczki do tego mana Auto nie ma ADR, autora zmylił elektryczny wyłącznik prądu który jest zabezpieczeniem napięcia akumulatora zatem, sam alternator, instalacja i może być jeszcze usterka przez grzałkę.
Witajcie, Mam problem z ciągle odkręcającą się śrubą w alternatorze od fiata/poloneza, który mam zamontowany w ciągniku. Regularnie co kilka dni muszę ją dokręcać. Chodzi dokładnie o tą śrubę: Mam tam daną podkładkę sprężynującą którą za każdym razem wymieniam ale to nic nie daje. Śruba i tak się odkręca. Czy tam powinno być jeszcze jakieś dodatkowe...
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
Podłącz clipa Też uważam, że w przypadku renówek to szkoda czasu, by inny interface podłączać. (at)romala Co się zmienia, ulega awarii po nagrzaniu. Może jednak diody w alternatorze? Francuska technika z 2006 roku zazwyczaj potrzebuje przejrzenia złączek. Kable przy czujnikach potrafią być w środku uszkodzone (załamane tuż przy złączkach). Złącza wymagają...
Sprawdziłem na stole jak radził elektrit a potem na "gorąco" w samochodzie. Zasilacz miałem o nieco niższej wydajności z zabezpieczeniem prądowym. Dałem jednak drugą żarówkę 21W w szereg. Przyczyną niesprawności były połączenia przewodów na wsuwkach konektorów. Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrowienia Waldek.
Kiedyś miałem do czynienia z kaszanką w sterownikach po uszkodzeniu regulatora napięcia. W sterownikach postrzelały zabezpieczenia na 38 V, czyli napięcie musiało być wyższe, nie mogłem sprawdzić jakie, bo sterownik silnika też "wysadziło", i motora już nie szło uruchomić. Nie radzę podłączania odbiorników pod jeden akumulator, to bardzo głupi pomysł....
No dobrze jeszcze prościej plus na cewce zapłonowej to z podświetlaniem radia to jak masz oryginał to się włącza razem z reflektorami Dodano po 8 Tu akurat brak zabezpieczeń ,bezpieczniki musisz dać między aku a odbiornikami . Dodano po 1 I już chyba wiesz wszysto . łapka
Wymień i tę drugą szczotkę. To uszczelnienie/zabezpieczenie zdejmij-zdrap tylko ze szczotkotrzymacza, niczego nie uszkodzisz. Jak wymienisz te drugą, to będziesz wiedział więcej. Przynajmniej pozbędziesz sie wątpliwości, co do szczotek.
Wystarczy tylko odłączyć akumulator. Wtedy rozłącza obwód przez alternator i wszystko jest w porządku
Witam Dzięki kriss51 za zainteresowanie tematem. O zenerce to ja wiem i też pisałem, ale boje się że zenerka będzie zdecydowanie za wolna, w tym sprzęcie jest cała masa elektroniki smd i 3 malutkie przetwornice na MC33063 i myślę że one mogły by wcześniej nieprzeżyć jakiegoś pika z zasilania, bo układ pracuje w samochodzie , a tam różne rzeczy się dzieją...
Pieprzony Bosch, słabo ładował więc na stół. Jako że nie było tam się do czego przyczepić a zastrzeżenia budziły połączenia stojana z mostkiem (zgrzewane,więc zlutowałem, widać było że coś tam nie tak, bo 3 pręty były jakoś dziwnie odbarwione, jakby się grzały na rezystancji) wsadziłem z powrotem. Efekt jest taki, że ładowanie wynosi 13,8V, ale gdy...
jak narazie atmega 8535 chodzi na power on resecie, tyle, że zasilanie musiałem odkłócić. dałem na wejście warystor 30V ( taki tylko znalazłem na niskie napięcie), równolegle do niego i zasilania dioda, a potem standardowo elektrolit 330uF, 100nF ceramik, 7805, 100nF, 330uF , no i przy samym procku 100nF. zanim to zrobiłem wyłączenie dmuchawy powodowało...
"Zaraz a po co nam środek ? chyba że coś źle kumam Wink biorąc pod uwagę 12 V zasialnie to chyba 12 była by najlepsza , chyba że zależy nam na mniejszej mocy. " tensrodek jesli bylby do niego dostep to mozna kombinowac z pojedynczymi mozfetami przerywajcymi prad.(nawet przygotowalem taki sterownik tyle ze pomimo zapewnien fachowcow od alternatorow nie...
Włączenie 7 diód prostowniczych nie jest złym pomysłem tyle tylko że napięcie z instalacji ciężarówki jest rózne w zakresie ok24V do nawet 27V (proces ładowania przez alternator podczas jazdy) Z tego wynika iż nie miałbym stabilizacji napiecia , ale połączenie jest dobre ponieważ spadnie moc strat na układzie stabilizatora i to dośc sporo, co oznacza...
własnie gdzie jest błąd?? sorki mialo byc nie pod maska a w bagazniku Probloem jest w bezpiecznikach, prąd krąży w kółko, teoretycznie powinno działać ale praktycznie nie działa, wiele razy rozmawiałem o tym ze znajomymi i zawsze są problemy. Kiedyś to nawet tłumaczył jakiś elektryk fizyk ale chyba za mądrze gadał hehe. Tak czy siak, używając pierwszej...
A ja bym spróbował na próbe przenieść ten czujnik na rdzeń. Kolega vrl7 wyraźnie pisze ze transformator sie nie nagrzewa zbytnio, ale zanim dotknie uzwojenia to pewnie rdzeń zdoła z niego szybko odebrać ciepło bo sam jest zimny, po za tym wentylator działa. A co do tych 80C które podał kolega Stary1952 to drut nawojowy w emalii jest dużo bardziej wytrzymalszy,...
JA potrzebuje ładowarki do akumulatora żelowego 12v 20Ah takiego który będzie pobierał zasilanie z instalacji samochodowej (ALTERNATOR) i przez tąłądowarke go ładował oczywiście automatycznie... czyli jak bedzie max naladowany to ma sie wyłączyć ładowanie i jak bedzie za niski stan aku to zeby go ładował.... czego szukac bo wszystkie ladowarki sa na...
:morning: Przepracowałem się chyba... Wg ampguts, miedzy 16V a 18V przy 1Ω jest "tylko" 1kW różnicy. Dla świętego spokoju i świętej kieszeni nie dawał bym mu więcej niż 18V. wzmacniacz prawdopodobnie bedzie pracowal w 0,5Ω, poniewaz GZPW 18'' ma cewki 1x1Ω. wiec ten 1kw dodatkowo by sie przydal :) jak tam wyczytalem w instrukcji to ma...
Łożysko przednie 6203 łożysko tylne 6201.Łożysko przednie znajduje się w przedniej pokrywie alternatora z obu stron pokrywy zabezpieczone blachami i zanitowane w obudowie.Łożysko tylne znajduje się na tylnej osi wirnika alternatora.Użyteczne uwagi.Kupuję łożyska do alternatora wyłącznie zamykane plastykowymi zabezpieczeniami bocznymi.Po zakupie jedno...
Wiem że te wszystkie zabezpieczenia tego typu są wymyślane przez producentów w dobrej wierze, ale jakoś po 4 latach posiadania tego auta nie umiem się do tej opcji jakoś przyzwyczaić:-(
Olej te dodatkowe diody! Na moje to one wcale prostownicze nie są (nie pierwszy raz będzie, że krawcowa rysowała schemat do auta albo nie mieli nic innego w bazie symboli) i nie biorą udziału w zabawie w robienie prądu, wręcz przeciwnie. Tylko jakiego charakteru jest to zabezpieczenie, to możemy wydumać wiedząc co to jest naprawdę. I jeszcze po obejrzeniu...
Proszę szanownych forumowiczów o pomoc w sformułowaniu pełnego przepisu (jak dla kucharki) na w miarę bezpieczną pomoc w odpaleniu silnika samochodu z padnięty akumulatorem. Z ew. opisem możliwych przykrych konsekwencji. Widzę, że dyskusja idzie na boki. Może przenieść temat do "Hyde Park"? jurekk55 napisał: Skoki napięć też można zarejestrować miernikiem...
Filtr przeciwzaklóceniowy jest w srodku radia i on jest odpowiedzialny za tłumienie zakłoceń Alternator ma przeciwzakłóceniowy ale wymiana NAPEWNO nic nie da(jedynym zakłóceniem z alternatora jaki może odbierać radio to "gwizd"). Pamieci też bym sie nie "czepiał" Sprawdż antene jeszcze Najlepiej w tym wypadku założyć inne radio i sprawdzić co sie dzieje...
Dalej nie masz racji. Odprowadzanie ciepła w tym przypadku jest wspaniałe, ale koszmarne jest zabezpieczenie złącza przed wilgocią (silikon się odwarstwia!) i naprężeniami. Wesołego!
Nic nie znalazłem, zauważyłem że alternator jest nie od tego samochodu, auto chodzi na benzynie gdy jest odłączone wzbudzenie i włączone są światła. Gdy podłączę wzbudzenie lub wyłączę światła auto gaśnie.
Wygląda na to że jest tak jak piszesz: Patrząc na 1szy schemat (Battery, starter, alternator) rozrusznik jest zaznaczony litrą "B" ze złącza "50" wychodzi przewód "2,5 ro/sw" (2,5mm czerwono-czarny) na kostkę T10 czyli tą samą co na fotce (brązową). Według schematu jest to plus od stacyjki do cewki rozrusznika ;D Mam nadzieję że dobrze to odczytałem,...
Skoro zostawiałem równolegle biegnący oryginalny kabel, na którym nie ma żadnego zabezpieczenia, to jaki sens miałby bezpiecznik na dokładanym? Średnica, tak jak pisałem, taka sama jak oryginalnego. Użyłem kabla do instalacji car-audio, bo akurat taki miałem.
To typowa przypadłość kilkunastoletnich alternatorów Magneti-Marelli w starych Fiatach (wybitnie Punto 1 generacji). W celach naukowych można próbować to naprawiać (czyszczenie, szlify, zabezpieczenie antykorozyjne) jak ktoś jest zadeklarowanym majsterkowiczem, albo lepiej wymienić, byle na oryginał, nie zamiennik, bo później są problemy ze zdobyciem...
Czyli dobrze czułem, że takie napięcie mocno skraca żywotność. Jaki rezystor byłby najlepszy? 50Ω na 0,5W? Właśnie sobie przypomniałem mały patent. Czasami w samochodach żarówki od podświetlenia tablicy rejestracyjnej maja w szeregu podłączona diodę prostowniczą. Na pewno nie chodziło w takim przypadku o zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem....
Nikt nie czepia się ciebie że tamujesz rzekę? Jeżeli dobrze rozumiem działanie nowej wersji elektrowni to w tej rurze jest prądnica? Regulację można zrobić poprzez zawór, jeżeli napięcie przekroczy próg zawór się otwiera i nadmiar wody jest usuwany, mogłoby to stanowić zabezpieczenie przed ulewami albo roztopami na wiosnę.
Jak ruszy alternator moze byc i 16 V , wystarczy 100K ?
... Witam Jeżeli wartość skuteczna prądu ładowania jest większa od średniej jest to szkodliwe dla akumulatora. Zawsze będzie różnica pomiędzy wartością średnią i skuteczną - jak kolega przy tym się upiera. ... Wartość średnia i skuteczna prądu będą równe gdy płynie prąd stały pozbawiony tętnień. ... Jaka teraz jest różnica, jaka powinna być z dławikiem...
nie mierzyłem mowie o akumulatorze 21A To się przypatrz co na nim pisze, na tym forum nie mylimy jednostek ze sobą. fakt żarówki były słabsze ale na chwile obecną bardzo cieżko je dostać No cóż, takie są uroki posiadania zabytku ;) pytanie techniczne czy można zastosowac z 12v bo nie słyszałem o alternatorze 6 v Można oczywiście zastosować diodę z...
Witam, mam problem z rozebraniem alternatora bez szczotkowego do wymiany łożysk. Udało mi się ściągnąć koło pasowe, wentylator i przednią piastę z łożyskiem, dalej nie wiem jak wyciągnąć wirnik, czy ma on jakieś zabezpieczenia czy nie. Może ktoś miał już podobny problem i wie jak go rozwiązać.
ADR ma działać w ten sposób, że w każdej chwili możesz wyłączyć prąd w aucie czy to przełącznikiem w kabinie czy tym za kabiną po lewej stronie (ten co nie działa) nie zależnie od tego czy silnik pracuje czy nie (zabezpieczenie na wypadek pożaru, wypadku drogowego, awarii itd) Aby móc włączyć zapłon i uruchomić pojazd to oba te wyłączniki awaryjne powinny...
zrobić stojan na wiekszy luz To nie chodzi o luz tylko o korozję aluminium (ten biały proszek) bo albo amelinum g. warte albo brak zabezpieczenia przed korozją. Ja póki co składam zabezpieczone smarem i jeszcze nie słyszałem żeby jakiś padł.
Witam.Jeżeli chodzi o odpalenie silnika z przycisku to raczej nie jest problem zrobic coś takiego.Jednak będziesz potrzebował jakiś mały sterownik aby po odpaleniu silnika gdy przez pomyłkę nacisnoł byś start ponownie to żeby nie wybiło rozrusznika na odpalonym silniku bo wtedy zęby i wieńca i rozrusznika ucierpią takie zabezpieczenie.Możesz jednak...
Wrzuć bloki pomiarowe z geatway 5,6,14,15,16 ,17,21,23,140,141,142 oraz 143. Nowy moduł podłączony zgodnie z schematem? Jeżeli miałeś stary typ sterownika układu zarządzania energią to geatway miałeś starego typu i musiałeś zmieniać wtyczkę z 26 pinów na 20 ? W 2008r w przypadku Q7 były zmiany dość istotne. Możliwe że jakiś inny sterownik gryzie się...
Witam ponownie. Mialem podać wartości napięć wstecznych więc podaje. -DENSO (w zasadzie do alternatora Denso nie znam producenta); 22V Mowa o tym z "ladnym" uzwojeniem (stojan nawijany zwój obok zwoju) Typ diód to ; CB50L150925P , CB50L150925N -DELCO REMY (i tu zapalila mi się lampka, ale w glowie); 25.5V Diody tam zastosowane to ; RT03N6L i RT03P6L. -BOSCH...
Witam. Mam pytanie odnośnie polakierowania uzwojenia alternatora motocyklowego, więc ciepło i olej. Drut którym nawinięty jest alternator jest już podwójnie lakierowany ,ale mi chodzi o zabezpieczenie go przed drganiami. Znalazłem mnóstwo porad i środków ale wszystko to na suche uzwojenia. Jest jakiś ogólno dostępny preparat który jest odporny na olej...
Witam Czy takie rozwiązanie będzie miało rację bytu? Chodzi o to żeby po skończonym procesie ładowania prąd między akumulatorami nie wędrował sobie. Czemu ma to służyć? 1 akumulator samochodowy, 2gi do użytku na działce, czasem podłączany do niego falownik 12>230. Nie chciałbym doprowadzić do sytuacji, że rozładuje oba akumulatory i zostanę na działce...
Świetne to forum, ponieważ fajni ludzie tu zaglądają i dzielą się swoją wiedzą i uwagami. Bardzo każdemu z Was dziękuję. Po odcięciu opinii katastroficznych i przesadnie pesymistycznych zauważam taki środek wg którego rozważna eksploatacja takiego układu może działać. 6000 W nigdy nie pyknę, a max to 3000 W chwilowego. Wystarczy nie włączać wszystkiego...
nie wiem czy słyszałeś o łączach topliwych jako zabezpieczeniach i bezpiecnzikach na klemach, np bezpiecznikach głównych ?
thomassonss napisał: (pomijając czajnik to max moc urządzeń wynosi ok 500W, z czego połowa to lodówka) Jakiś dziwnie mały ten maksymalny pobór. Jesteś pewien, że tak mało? Chyba, że chodzi ci tylko o urządzenia, które wymagają zabezpieczenia... Taka ze mnie "złotówa", że mam pomierzone co ile prądu zżera. Jak się ma oświetlenie w ledach, tak samo TV,...
Można przerobić regulator napięcia. Chociaż dziś w dobie sporego ich skomplikowania. I sterowania z ECU może być to trudne. Ale są dostępne całe gotowe akumulatora, zastępujące rozruchowe do samochodów z wbudowanymi zabezpieczeniami. Tak samo jak Maxwell sprzedaje akumulatory na superkondensatorach.
Radio podobno wg fachowca, który montował przetwornice, wymagało jej obecności z uwagi na zabezpieczenie skutera przed zwarciem I spaleniem się jego obwodów, rzekomo jakas zdaje się różnica napięć czy coś w tym stylu, wg jego słów, radio działa na 12V a oto specyfikacja mojego skutera inwalidzkiego, który posiadam, dziękuję za dotychczasowe wskazówki....
Moim zdaniem, rozwiązanie to moduł od skutera 4T (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu) pod impulsator 1. Musiałbyś się jednak upewnić przy jakim kącie wyprzedzenia wypada koniec znacznika dla tego impulsatora, powinno być jakieś 5-10° przed GMP. Drugi impulsator wygląda jakby służył jako zabezpieczenie przed odbiciem podczas kopania. Przez śruby...
Wtedy tyrystor mówi papa Masz za słaby tyrystor, u mnie diody z alternatora fiata wytrzymują strzały rewersu bez problemu.
Może pakiet super kondensatorów o pojemności kilku faradów. Wymyśliłem mały aku żelowy 12v który by pełnił rolę bufora. Ładował by się z alternatora ale poprzez diodę półprzewodnikową aby prąd nie wracał. Wtedy aku by podtrzymał na tą chwilę napięcie. Kondesator bylby także dobry ale takie dużej pojemności są drogie. Ultra bok pobiera 40watt przy zasilaniu...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem ze wzmacniaczem samochodowym Peiying PY A476R. Jest to wzmacniacz 4 kanałowy. Używam go od 6 lat do zasilania skrzyni basowej. Podłączenie oczywiście na mostku dwóch z czterech kanałów. Problem polega na tym, że czasami włącza się czerwona lampka i skrzynka przestaje grać. Po wyłączeniu i włączeniu radia wzmacniacz...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Witam skleciłem projekt mostka h do swojego projektu i potrzebuję fachowej porady. Silnik którym będę sterować pełni dość krytyczną funkcję i chciałbym to po prostu konkretnie zaprojektować, tak żeby nie było niespodzianek. To udało mi się stworzyć na podstawie informacji z internetu. Żeby było bardziej ekonomicznie zamiast 4 mosfetów i driverów wykorzystałem...
Regulator może mieć zabezpieczenia przeciw przegrzaniu lub coś w nim nie łączy albo zwiera. Napisz czy od razu po odpaleniu zaczyna się grzać czy nie.
Obecnie coraz mniej alternatorów które ładują "na sztywno" przykładowo 14,4 V. W większości stosuje się regulatory sterowane komputerowo które tylko na początku po rozruchu ustawiają ładowanie na ponad 14 V. W dłuższej trasie gdy akumulator jest w pełni naładowany to napięcie ładowania spada poniżej 14 V. Sterowanie komputerowe pozwala też wyłączyć...
Witam! Prądnicę sprawdzałem na stole zgodnie z zaleceniami autora dokumentacji. Prądnica ma sześć cewek - po dwie w każdej fazie. Obracając wirnikiem z prędkością około 60 obr/min powinno się uzeskać napięcie zmienne o wartości około 2V z każdej fazy. I takie wyniki uzyskałem. Jeśli chodzi o rezystor obciążenia, to spełnia ważne zadanie. Regulator ładowania...
Może puszcza sprzęgło na alternatorze. Jeśli normtalnie ładuje po odpaleniu. Pierwszy raz czytam, że w alternatorze jest sprzegło. Wg mnie jest to typowy przykład reakcji regulatora napięcia na jego wysoką temperaturę. Pytanie o źródło tej wysokiej temperatury regulatora, w domyśle alternatora. Przyczyny wg mnie mogą być trzy: - przeciążony alternator,...
Spróbuję na takim przykładzie. Trafo ma na wyjściu 12V~, jest to napięcie skuteczne, a napięcie w szczycie (maksymalne) jest 17V. Po wyprostowaniu dwupołówkowym tego przebiegu napięcie przyjmuje formę pulsującą z napięciem szczytowym 17V, ale napięcie to mierzone zwykłym miernikiem będzie na poziomie 10.6V, bo miernik pokazuje napięcie średnie. To...
Po rozmowie z kilkoma mechanikami powiem że sytuacja jest prawidłowa. Nominalne napięcie ładowania wynosi 14.0V. Różnica napięć pomiędzy alternatorem a napięciem obciążonego akumulatora wymusza przepływ prądu z alternatora. Zatem różnica napięć wynosi 2.1V przy pełnym obciążeniu. Zabezpieczenie alternatora to 75A, więc jest wystarczające, pomimo że...
Cytat: pokazuje 13.5 - 13.6 V czyli chyba w porzadku Kolego albo masz uwalony regulator ładowania albo popełniłeś błąd 1V przy pisaniu posta. To raczej nie jest takie oczywiste, bo to jakie jest napięcie, w pewnym sensie narzuca stopień naładowania akumulatora, a jak już jest bliski pełnego naładowania, to wtedy o napięciu decyduje regulator, a tu...
Wszystko da się zepsuć. Prostownik jest chyba najbardziej na to narażony. I jak każde urządzenie można je rozbudowywać o zabezpieczenia i zabezpieczenia zabezpieczeń. Ale najprostszym i najlepszym sposobem na wykorzystanie takiego transformatora jest właśnie regulator tyrystorowy, stosunkowo najbardziej głupotoodporny. Należy pamiętać o nadmiarowych...
Właściwie to ja miałem na myśli bardziej te rozwiązania z kontrolką ładowania lub też ciśnienia. Co do twojego rozwiązania BOLO300 to właściwie już mi się lepiej podoba ten pomysł, jednak jeśli chodzi o ideę działania to jest taka sama i gdy alternator przestanie ładować to efekt będzie ten sam, czyli światła zgasną. Nie to żebym całkowicie negował...
na zimnym 14.3-14.5V na ciepłym 13.8-14 i dlaczego taka różnica? Też tak mam, a dlaczego? Wg mnie jest to wpływ temperatury regulatora napięcia, temperatury, która regulator przejmuje od alternatora, bo jest z nim zblokowany w jednej obudowie. Jest to swoiste zabezpieczenie alternatora przed jego skopceniem. Czy przy takim napięciu akumulator zostanie...
chodzi mi o zabezpieczenie alternatora jak włącze sobie przełącznikiem światła a przekażnik będzie działał zesterowaniem z kontrolki ładowania żeby nic się nie stało
Włącz w obwód amperomierz i sprawdź jaki prąd pobiera instalacja z aku. Jeśli amperomierz wskaże wartość to znaczy ze aku jest raczej sprawne tylko coś go obciąża. Jeśli to obciążenie powoduje spadek napięcia na akumulatorze 44 Ah to na pewno nie jest to żarówka podświetlania tylko potężniejszy odbiornik. Proponuje odłączać po kolei różne odbiorniki...
Co ma filtr paliwa do glównego zabezpieczenia alternatora na filtrze moze byc czujnik wody i ewentualnie grzalka bez zasadne ze filtr popsuł auto
Na lini ładowania akumulatora na przyczepie wstaw żarówkę najlepiej reflektorową, to chyba najprostszy sposób zabezpieczenia układu. Alternator czy inna prądnica po chwili od uruchomienia silnika stabilizuje napięcie ,, na pokładzie" w okolicy 14,4V więc masz wszystko pod kontrolą i w drogę. ;-)
W sumie tak, normalne, ale przeoczyłem jedno (pisałem z telefonu) - cyklicznie mu obniża ładowanie, niezależnie od obrotów. O ile np: wentylator chłodnicy na niskich obrotach przydusi instalację elektryczną, o tyle przy powiedzmy standardowych 2500 tys obr/m, na jakich przeciętnie się jeździ, już nie ma to znaczenia. I fakt, że zawsze jest to 13 V,...
Szanowny kolega to prawie jak audiofil - na zdjęciu widzi więcej, niż zostało sfotografowane. Otóż z praktyki proszę przyjąć do wiadomości, że nie ma tam żadnego termika - jedyny jaki jest, to w obwodzie ładowania, ma rozłączyć obwód przy długotrwałym przeciążeniu. A tutaj to już napiszę prost - skończ waść bredzić. Znaczek "CE" w odniesieniu do tego...
Tadzikk Jak na majsterkowicza wykazujesz wyjątkową awersję do podpięcia/odpięcia kilku kabelków. Nie ma się co bać. Nie święci garnki lepią... Koledzy pomogą. Ja też. Przychylam sie do propozycji dołożenia trzech małych diod (ok 1 zł) do alternatora i zrobienie z niego samowzbudnego. Nie ma sie co kurczowo trzymać oryginału. Trzeba iść z postępem. Wyrzuć...
Witam, Problem zostal rozwiazany. Po kilku wizytach u "mechanikow", ktorzy chcieli mi rozbierac pol auta-rozrusznik,alternator, cewka itd... pojechalem w koncu do elektryka samochodowego. Na cale szczescie gdy do niego pojechalem auto znowu nie chcialo odpalac i mogl mierzyc. Gosciu stwierdzil, ze to na pewno nie zaden alternator, rozrusznik czy inne...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Chciałbym podłączyć się do tematu. Wykonałem instalację grzewczą według waszego opisu, ale jeszcze jej do końca nie przetestowałem. Jak do tej pory - porażka. Żadnej różnicy przy przełączaniu na gazik. Jednak wierzę że to ma sens i MUSI działać! Ogrzewanie zrobiłem na podgrzewaczu wody od Golfa III z trzema świecami żarowymi ale jak do tej pory podłączyłem...
Alternator nie służy do ładowania akumulatora, a jedynie do jego podładowywania (uzupełniania ładunku pobranego zeń podczas rozruchu). Nie ma tam żadnych zabezpieczeń i jak podłączysz głęboko wyładowany akumulator to prąd ładowania może wynieść nawet kilkadziesiąt A, co byłoby zabójcze tak dla akumulatora jak i dla alternatora. Przy pracującym silniku...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Moc podana, co moc ciągła i chwilowa, też wszyscy wiedzą oprócz ciebie. Wyniki ci podałem. Jaka moc w postaci ciepła się wydzieli też. No to teraz podaj gradient temperatury skoro twierdzisz że auto się spali, czy też przewody spłyną. Bo ja potrafię liczyć. Nie tylko pisać to samo cały czas. Czekam na twoje wyliczenia. A spadek napięcia o 1V to nie...
Te 60A prądu ładowania akumulatorów jest go w stanie zagotować, powodując opad masy czynnej i deformacje płyt. Łatwo można tą niedoskonałość urządzenia naprawić - włącznik sieciowy na kablu zasilającym w formie przycisku, uruchamianego drugą ręką, na czas pracy rozrusznika. Ewentualnie konstrukcja bardziej wyrafinowana - ze sterowaniem transformatora...
Autor, będąc posiadaczem Hondy Civic z 1999r., nadał swojemu pojazdowi kilka cech znanych z nowoczesnych aut. W poniższym projekcie zrealizowano następujące funkcje: 1.Sterowanie klimatyzacją (wliczając zarządzanie obciążeniem silnika podczas jazdy na pełnym gazie). 2.Kontrolowanie oświetlenia deski rozdzielczej wraz z automatycznym przyciemnieniem...
Kontrolka świecy żarówej informuje nas o właczonej, zasilanej śweicy żarowej. Bedzie sie ona tak długo świecić do puki grzeje sie świece czyli do puki masz przekrecona stacyjke w pozycje grzania swiecy. Na schemacie nie ma żadnego przekaźnika który by to decydował o czasie grzania świecy to ty o tym decydujesz. Co do tego przekaźnika. On nie jest zasilany...
Nie chodzi o stan ustalony! Wtedy napięcia nie są bardzo wysokie. Najgorsze są stany nieustalone a szczególnie zrzut obciążenia. Nawet w alternatorach z regulowanym pradem wzbudzenia "uzyskiwano" ponad 100 V! Indukcyjności własne a szczegolnie indukcyjności rozproszenia są miejscem gromadzenia energii, która "wyładowuje" się w momencie przerwania a...
Tak prawdę powiedziawszy to nie wiadomo co jest przyczyną, parę razy mierzyłem się z problemem i stwierdziłem że chyba tak ma być. Zawsze to występuje gdy jest zamontowany alternator Bosch, przy Delphi tego nie ma. Wydaje mi się że działa jakieś zabezpieczenie przed poborem zbyt dużego prądu z alternatora. Czasami chwilowe mrugnięcie światłami powoduje...
Oprócz zasilania na zaciskach 1 i 2, powinno się pojawiać +12V na zaciskach 6 i 7. Moduł rozbudowujący jaki posiadasz symuluje te sygnały w zależności od tego jak dogrzewacz ma pracować. Jeśli włączasz zapłon i uruchamiasz silnik to napięcia na 6 i 7 masz z czujnika temperatury na podszybiu i z alternatora. Przy załączeniu zegarem (bez zapłonu), elektronika...
Kolego, napięcie na stacyjke idzie z alternatora. Objaw zapalonych swiatel postojowych może wystąpić przy uszkodzeniu stacyjki i zablokowaniu jej wylacznika w pozycji cofnietego kluczyka z wcisnietym przyciskiem. Ale wtedy miał bys napiecie na stacyjce. Tam normalnie nie ma bezpieczników po drodze (za wyjatkiem zabezpieczenia akumulatora przed zwarciem),...
szulat To bezcelowe dyskutować z tobą na ten temat. Przepisy mówią dokładnie jakie światła ma mieć samochód. Zobacz ze nawet do ITD przyczepili się za lampy doświetlające montowane z przodu samochodu. Nie możesz ot tak sobie zamontować lampy która nie działa, lub działa kiedy chcesz. Proponuje zrób sobie taki eksperyment zamocuj 20 halogenów na masce...
Jedynie ratuje cię zmiana zabezpieczeń generatora. Lub zdublowanie na czas rozruchu i zastosowanie np. 250A. Nie wolno w żadnym wypadku zmieniać zabezpieczenia generatora bo ono zostało dobrane do mocy jego alternatora.
Czuję się wywołany do tablicy, więc trochę napiszę. Cały czas tworzę i trochę eksperymentuję. Wspomniany wcześniej układ solar tracker’a, w wersji tylko na oś pionową ostatecznie będzie sterował przekaźnikami. Uważam, że realizacja na przekaźnikach będzie prostsza. Ponadto 2 diody ok. 5-10A i dwie krańcówki (jeszcze nie mam), i jest super zabezpieczenie....
Tak poradzi sobie. Musisz tylko dać czasówkę do załączenia i stycznik, lub wysterować to z D+ alternatora.Do zabezpieczenia akumulatorów przed nadmiernym wyładowaniem możesz wykorzystać gotowe moduły. A na zabezpieczenie dajesz bezpiecznik samochodowy 15A zamontowany zaraz za akumulatorem.
Teoretycznie ten wzmaczniacz powinien ci działać po wyprostowaniu napięcia z trafa. Czyli napięcie 16V nie powinno mieć wpływu na jego pracę. Mówisz że wzmacniacz wyłącza się (włącza się zabezpieczenie) przy uderzeniu basu. To może wskazywać na chwilowy niedorór prądu. Podepnij jak największe kondensatory, które będą oddawały energię w chwilowym jej...
gregor jeżeli chcesz w miare tanie i bardzo mocne mosfety to polecam IRF3205 w tme kosztują 3zł , albo całkiem wypaśne IRF1405 - 169A 55V Rdson=0,0053R, max prąd w impulsie 680A. quote="-RoMan-"] Dlaczego stosować PWM? Przede wszystkim jako zabezpieczenie przed niekontrolowanym wzrostem napięcia w razie awarii regulatora napięcia alternatora. Drugi...
Po co zaraz wymontowac? Zacznij od sprawdzenia alternatora. Jesli on nie laduje, pompa nie moze sie wlaczyc. Po czym znajdz w skrzynce bezpiecznikow pod maska bezpiecznik F7 i pomaranczowy przekaznik. Przekaznik powinien sie wlaczyc po uruchomieniu silnika. Steruje on przekaznikiem mocy, zasilajacym pompe bezposrednio z akumulatora, bez zabezpieczenia....
Witaj Historia tego pojazdu (w dużym skrócie) jest taka: Od początku wóz firmowy lecz w wersji osobowej (jeździła osoba/ kobieta kadry wyższej). Wóz jeździł w znajomej firmie i został odkupiony do naszej. Ja tym samochodem jeżdżę na zmianę z drugą osobą (od czasu do czasu - mam swojego... ale po mieście.... Panda jest niezastąpiona...) Po dłuższej przejażdżce...