jaki mam to wybrac konkretne napiecie z przedzialu 10.8 - 13 V Napięcie całkowicie naładowanego nowego akumulatora to 12,8 V Dla akumulatora nie nowego ale sprawnego to napięcie wynosi 12,6-12,7 V Średnio rozładowany akumulator ma napięcie 12,4 – 12,6. Poniżej napięcia 12,4 V zaleca się akumulator doładować. Za całkowicie rozładowany akumulator...
Chodzi o to, żeby zabezpieczenie "emulowało" niewciśnięte sprzęgło. Fabia to nie prom kosmiczny, można po prostu ciachnąć sygnał rozrusznika i bez doktoratu.
Nie da rady odciąć jakiegos kabla czy niewiem jakos na skróty No przykro mi ale tak to nie działa. Z drugiej strony co było by to za zabezpieczenie. Pozdr.
Zasilanie wszystkiego idzie z 4 bezpieczników na akumulatorze
niemozesz sie polaczyc z klimatronokiem bo go niemasz ,a w manualu pokreciolki + linki steruja klapami w nagrzewnicy moze spadlo krores zabezpieczenie.....
Ciekawe czy to samo jest w polo okularku i nowszych seatach ?
Kolega ściągnie 12 kątne zabezpieczenie, pod spodem jest 6 kątna nakrętka.
Jakiś dołożony alarm/zabezpieczenie nie siedzi przypadkiem?
Nie chodzi mi o regenerację gumy, tylko o spowolnienie procesu jej starzenia. Wiadomo zużyte elementy gumowe należy powymieniać. Samochód to Skoda Fabia 2008
Dziękuję, rzeczywiście pokrywa jest bardziej skomplikowana... To specjalne zabezpieczenie, żeby nic nie wpadło. Dzięki, już wybaczcie za panikę. 🤣
Tak czy siak ktoś musi obejrzeć twój samochód, w najlepszym wypadku należało by wprogramować pilota i uaktywnić funkcję sterownika radiowego komputerem, zazwyczaj jednak potrzebny jest sterownik radiowy centralnego zamka, kostki pasują od tego który jest już tam zamontowany(po lewej od kierownicy u góry deski rozdzielczej), lecz mogą nie być połączone...
Witam Panstwa mam takie pytanko chciałbym zrobic jakies zabezpieczenie do skody np pompy paliwa.Teraz moje pytanie czy dobrze by było odciac przewód zasilajacy pompe paliwa czy nie?.Prosze o pomoc dotyczaca tego tematu lub podpowiedzenie czegos innego co ,mozna ewentualnie zrobic dziekuje i pozdrawiam.Maciek
Jeżeli brak błędów w silniku to może jakieś zabezpieczenie które odcina napięcie po zapłonie daje w kość?
Witam ! Proszę o sugestie rady ;) co założyć do ww auta i ewentualnie jaki alarm ;) jaka blokada, które zabezpieczenie skuteczniejsze ? Dzięki za wszelkie rady.
Ok. Problem rozwiązany. Okazało się że śruba półosi miała zerwane zabezpieczenie i poluzowała się. :D Dzięki za pomoc.
Witam. Diagnostyka komputerem i odczyt błędów. Sterowanie silnika pompy jest na mosfetach. Pompa przytarta i zbyt duży pobór prądu, rozłącza zabezpieczenie. Prawdopodobne że pompa wspomagania do wymiany. Ale najpierw diagnostyka.
Wszystko już odkręcone tylko bardzo mocno siedzi przegub osadzony na wieloklinie w piaście. Tam jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie? Jak wybić półoś z piasty? I jeszcze amortyzator mocno trzyma się zwrotnicy. Jakim sposobem to zdjąć?
to lepiej nie ruszaj da im niech walcza bo potem na ciebie zwala a te przelotki ciezko zdjac i czesto peka zabezpieczenie wiec beda miec na co zwalic pozdrawiam
czy znany jest ci temat problemów z wiązką elektryczną w fabii? Czy została zabezpieczona wcześniej ?
Jeśli po odryglowaniu centralnego zamka (obojętnie, kluczykiem czy pilotem) nie otworzysz drzwi kierowcy i nie zadziała krańcówka tych drzwi to w ciągu 20sek centralny zamek się zamknie, takie zabezpieczenie przed przypadkowym otwarciem samochodu i pozostawieniem go w takim stanie
Wychodzi że iluminate musisz podłączyć do plusa po zapłonie aby wogóle mieć podświetlanie. Podłącz przewód opisany jako Brake do masy. Może i takie dziwne zabezpieczenie zastosował producent i to nie pozwala na otwarcie ekranu.
na zadnym biegu.Sprawdzilem bezpiecznik 41(zabezpieczenie wycieraczek), ale jest dobry.Jaka jest systematyka postepowania w tym przypadku? Moze jakies wskazowki. Pozdrawiam
Majster ma rację, teraz musimy się dowiedzieć czego brak, czy jest zasilanie i sterowanie cewki przekaźnika, czy jest zasilanie na styki robocze przekaźnika. Czy zasilanie wychodzi po zamknięciu styków przekaźnika. Być może, że sterownik nie ma zasilania właściwego i nie zapina w ogóle przekaźnika lub siedzi gdzieś dawne zabezpieczenie przed kradzieżą...
Konektor ma zabezpieczenie typu? http://obrazki.elektroda.pl/9828700400_1...
Prawdopodobnie do czyszczenia gumowe wałeczki wprowadzające płytę do kasety czytnika. Ich poślizg na płycie powoduje że w określonym czasie, jeśli płyta nie wejdzie do końca mechanizmu to wyrzucany jest błąd i blokowany jest napęd. Jest to nijako zabezpieczenie przed utknięciem płyty wewnątrz mechanizmu co za zwyczaj kończy się rozbieraniem radia i...
wychodzi na to ,że kolor niebiesko czerwony też wychodzi z czujnika umieszczonego w termostacie ps .tak to literówka, a to złącze o którym mówimy to jest to na grodzi z dwiema dużymi wtykami, jedno sie odblokowuje zabezpieczeniem od dołu a drugie ma zabezpieczenie wyciągane do góry, to w którym jest pin K?na załączniku w prawym dolnym rogu koło szyby
Tak czy siak, warto odłączyć. Oczywiście kod do radia warto znać. :-D O ile radio takowe zabezpieczenie posiada i jest ono aktywne. Swoją drogą, ja się tak raz przejechałem 400km w nocy bez radia, jak mi aku padł przy -20*C :)
Problem polega na tym, że fabia nie odpala, nawet nie kręci rozrusznik. Do auta zostało wrzucone przez boczną szybę coś co zapaliło fotel. Plastikowa zaślepka na podsufitce się stopiła i instalacja idąca do prawej kurtyny się podtopiła, poszło zwarcie i kurtyna wystrzeliła. Teraz samochód nie odpala, nie kręci, nie działa również podnoszenie lewej przedniej...
Witam jestem początkujący ,ale z tego co napisałeś to jeśli nie brak dobrej masy to znaczy że silnik od wspomagania ma duże opory które komp nie wykryje dopóki nie usmaży się zabezpieczenie. moja rada podnieś auto ,pokręć kierownicą ,jak objawy zniknęły szukaj w elementach ruchomych układu kierowniczego jeżeli nie to do elektryka.
Już po problemie! Okazało się, że w skodzie było jeszcze jedno zabezpieczenie, o którym nie wiedziałem! Migająca na czerwono dioda pod zaślepkami, nad radiem obok przycisku ASR, była dodatkowym zabezpieczeniem fabrycznym! Pomocna okazała się "dłoń"AUTOMARCINA i Hansa30! To elektronicy na miarę wszech czasów! Tego pierwszego znam od lat-swój zakład ma...
Pompka jest OK bo jakzrobiłem n krótko to śmiga czyli kabelki są też OK bo pompka działa? a czy do spryskiwaczy reflektorów jest inna pompka bo właśnie reflektory spryskuje a szyb nie. Nie wiem jak w Octavi ale w fabii czasami zdarza się, że spada węzyk od pompki spryskiwacza (podobno zabezpieczenie przed przeciążeniem pompy jak zamarznie dysza). Sprawdź...
Dziękuje za podpowiedz. Próbowałem odnaleźć opis złącza zasilającego kontroler, ale niestety, to nie takie proste. Problem mam juz samym rozszyfrowaniem typu sterownika, tam sa tylko 9 cyfrowe oznaczenia na obudowie. Udało mi sie jedynie porównać napięcia z tymi występującymi na złączu w Fabi I, złącze jest identyczne ale elektronika prawdopodobnie...
A gdzie lepiej ciąć przy płytce czy dalej na wiązce która jest owinięta taśmą parcianą mieszkową ( wtyczki brak) czym najlepiej zabezpieczyć uciete przewody ?
Stawpol2 często spotykanym zjawiskiem jest zamiana pinów komunikacyjnych przez instalatorów (zabezpieczenie przed niepowołaną ingerencją). Ze strony AC można pobrać wiele rodzajów programów, nie każdy pasować może do twojego sterownika. Sprawdź w opisie programu jakie sterowniki obsługuje . Czy ustawiłeś port i resztę tak jak powinno być. Sprawdź zasilanie...
Witam mądre głowy ;-) mam pytanie czy moge do fabii założyć alarm tego typu: Funkcje autoalarmu Freeway: Zabezpieczenie przed skanowaniem kodu pilota. Zabezpieczenie przed nagraniem kodu pilota. Zabezieczenie przed duplikatem pilota. Blokada zapłonu. Zabezpieczenie przed przypadkowym naciśnięciem przycisków ( np. w kieszeni ). Możliwosc podłączenia...
Ten mechanik nigdy wcześniej nie montował takich łożysk dlatego zrodził się problem.Do reklamacji z tym.Lub jedziesz do innego warsztatu- docisną to łożysko zabezpieczą a ten pokryje koszty.(o ile zabezpieczenie ocalało).Dobrze że masz abs to i pokazał problem w innym przypadku mógłbyś zgubić koło. Marka łożyska w przypadku tej usterki nie ma nic do...
Korozja nie występuje na żadnym metalowym elemencie nadwozia. Jedynie na jakby osobnym elemencie pokrytym warstwą gumy, stanowiącym zewnętrzną uszczelkę szyb bocznych. Takie delikatne bąble. Niestety jako użytkownik astry f, zwracam na to uwagę... ;) faktycznie to auto jest słabo zabezpieczone przed korozją? Pozdrawiam
BBS mam to, 2 razy chciano mnie pozbawić auta, raz zjechał tylko z chodnika, a za drugim razem do przejścia dla pieszych. Blokada jest całkowicie bezpieczna, (pisząc iż idiota tylko ingeruje w hamulcowy jest bezpodstawne jeśli nie zna się zasady działania tej blokady). Włączana jest mechanicznie (osobnym kluczykiem) i nie ma możliwości aby uruchomiła...
Oczami wyobraźni widzę, że ślad po naprawie będzie dużo bardziej widoczny. Ślad po naprawie jeśli nie przyglądać się zbyt dokładnie jest wielkości otworu centralnego w uszkodzeniu, tam po prostu nie ma już szkła. Pozostały obszar jest widoczny od wewnątrz jeśli się spogląda pod różnymi kątami jako lekkie zafalowanie faktury szkła powstałe w wyniku...
Problem został rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania się wentylatora była usterka obwodu pierwszego/wolnego biegu silnika. Koszt naprawy niestety nie był mały. Orientacyjne ceny wiatraka 6Q0959455AE w sieci ASO oscylują w granicach 950 zł (sama część, bez kosztów wymiany), do tego jest duży problem z dostępnością (okres oczekiwania na część: ~14...
Zestaw startowy to wszystkie elementy które są zabezpieczone immo a służące do odpalenia samochodu. W fabii z tego okresu to będą - licznik, sterownik silnika, pastylka z kluczyka. Tu masz przykład - https://allegro.pl/oferta/zestaw-startow... Najpierw dobrze zdiagnozuj usterkę, nic nie kupuj.
dzięki za odpowiedzi! Oczywiscie, ze nie mam pewnosci, ze kod jest dobry, sprzedawca udaje, ze nigdy nie spotkal sie z taka sytuacja, ze radio nie prosi o kod. Radio wlacza sie nie prosząc o kod, gra, zapamiętuje stacje, wiec jest dobrze, ale chcialbym aby ten kod byl aktywny. Hmm, nie pamietam juz jak z tym zaplonem bo raz probowalem w aucie, a potem...
Panowie, mam pociągnięty kabel o przekroju 8mm2 pod zasilanie wzmacniacza: Xetec Vector V 200.4 Moc nominalna (at) 4ohm: RMS 4x50W - Moc nominalna (at) 4ohm: RMS 2x120W - Moc nominalna (at) 2ohm: RMS 4x63W - Pasmo przenoszenia: 20 - 40.000Hz - Zniekształcenia THD(at)1kHz: 0,10% - Stosunek sygnał/szum: 90dB A - Filtry hi-pass: 32-320Hz - Filtry lo-pass:...
Witam po dłuższej przerwie. Ostatnio znalazłem troszkę czasu, wróciłem do tematu i podzielę się moim doświadczeniem. Na wstępie dziękuje koledze lukashb za zainteresowanie moim tematem - jest to rozwiązanie, ale postanowiłem zabawić się w elektronika. Po wielu godzinach spędzonych na poszukiwaniu odpowiedzi na mój temat, stwierdziłem, że wyciągnięcie...
twoja stara ma rację nie będzie oszczędzać Moja ciotka potrafiła kiedyś trzy kilometry przejść bo dwa przystanki dalej bilet na MPK był już bez strefy. A moja lepsza połowa 1,5 km do pracy popyla Fabią ( prezent od mojej teściowej)
tak świeci. do tego jeszcze kontrolka ABS, brak jest wspomagania. Sytuacja ta jest nie zawsze. Jednego dnia wszystko jest OK. drugiego świecenie kontrolki wspomagania i jak powyżej. Temat ten był już omawiany na forum, lecz jak czytam to nikt nie wie o co chodzi. W/g mnie jest to pompa TRW, która już swoją konstrukcją ( zabezpieczenie układu elektronicznego...
Witam. W marcu 2019 kupiłem swój pierwszy samochód. Jest to Skoda Fabia I generacji w kombi rocznik 2003r. z silnikiem 1.2 12v HTP 64km z wtryskiem MPI, benzyniak bez gazu. Samochód kupiony po rodzinie od wuja z potwierdzonym przebiegiem 250,000 tys. km. Dałem za niego 4000 zł z kompletem opon zimowych i letnich + alufelgi. Samochód niestety kupiliśmy...
FAbia ma wade konstrukcyjna jeśli chodzi o wiązkę to pierwsza rzecz, druga że tego typu rzeczy są już przejrzane i zabezpieczone, po trzecie tego sterownika już się nie da naprawić, po czwarte nie mogę dostać sterownika o tych parametrach ( a tak na marginesie moja fabia nie ma ASR czy tez ESP czy tez innej kontroli trakcji) wiec ktoś pomoże jaki mogę...
Miałem podobny problem w fabii (to w zasadzie to samo co twoje polo) z głośnikami 61 mm i albo zwiększysz nieco dystanse albo przeprofilujesz rant tej blachy wewnątrz drzwi do której przykręcasz dystanse - tak żeby go trochę do siebie przyciągnąć. Jak po takiej operacji będzie nieco nierówny to się niemartw - przykręcasz dystanse i naookoło od zewnątrz...
PICe w Euroscanach zazwyczaj są zabezpieczone przed odczytaniem z nich programu...
Witam Mam problem z wspomaganiem w fabii i już nie bardzo wiem jak sobie z nim poradzić. Klient kupił fabię i po kilku dniach zaczęła mu się niekiedy zaświecać kontrolka wspomagania, niekiedy kilka razy za dzień niekiedy raz na dwa tygodnie niekiedy na prostej drodze niekiedy przy skręcaniu poprostu nie było reguły na to kiedy się zaświeci, po wyłączeniu...
Rozbież boczek prawy w bagarzniku i tam bedziewsz widział mocowanie linki od otwierania wlewu paliwa wypadła tobie z mocowania musisz ja założyć na miejsce po prostu wcisnąć. Przed wciśnięciem na łączenie daj kropelkę kleju (np. Kropelka)i wtedy załuz zaczep na miejsce . Klej bedzie trzymał i nie pozwoli wypadać zamocowaniu w przeciwnym razie jak nie...
Nie wiem po co i w dodatku źle cytujesz? A wystarczyłoby zwyczajnie odpowiedzieć bez cytowania, że masz multimetr, inaczej wprowadzasz CHAOS... Więc ustaw multimetr na pomiar napięcia 12V DC, zaopatrz się w długi kabelek około 5-6metrów i sprawdź co nie przychodzi z akumulatora na żarówkę podświetlania tablicy i ogrzewanie oraz na przełącznik z diodą:...
Po krótce, problem z pompą mam i ja - wymiana tranzystora. Mała korekta do rozbiórki pompy. Żeby odkręcic pompe olejową wystarczy odkręcic te 2 śruby gwiazdkowe. Tych torksowych nie potrzeba odkręcać A teraz pytania do tych co juz cos robili: Czy pompę można sprawdzic poza samochodem (chociaż częsciowo)? czy pompa może choć przez chwile chodzić "na...
Musisz zobaczyć gdzie jest moduł komfortu i sprawdzić kable. Ja jak podłączyłęm vaga to wyrzucił mi jakiś błąd szyny danych no w każdym razie chodziło o kable. Jak się do nich dostałęm wzrokowo wyglądały ok, ale zacząłem pociągać za każdy z osobna i zaczęły sie rwać. Polutowałem połączyłem zabezpieczyłem i chula do tej pory i jestem jakieś 500zł do...
[/quote] śruba ponadto musi być sucha. Należy od tym pamiętać.[/quote] Proszę sprawdzić n.p . instrukcję montażu głowicy Skoda Favorit , Felicja , Fabia , gdzie śruby należy zanurzyć w oleju , wyjąć i poczekać aż olej spłynie - bez wycierania .
1. Mam pytanie??? =---------------------------------------... 1. czy ktoś miał takie objawy pracy pompy wspomagania podczas postoju słychać nie ruszając kierownicą takie załączenia (jak by się grało gierką na komputerze pompa przyspiesza i zwalnia ) migają światła jest to nie cykliczne...
Witam Przerabiałem ten temat 2 lata temu Nic ci nieda potpinanie przez przekaźniki wyłączników bez zmian w sterowaniu silnikami. Silniki maja elektroniczne sterowanie( czyli wył. przeciązeniowe i inne pierdoły. Jest tam też układ usypiający elektronike). w serw. chcą orginalne kable sterownik komfortu i kupe kasy. Więc zabrałem się sam do przeróki....
Zabezpieczyłem okucia nowych przewodów, bo już wiedziałem jak trudne było odkręcenie starych. O trwałość gumy nie boję się. Boję się o trwałość gumy ubrudzonej spływającym smarem zakonserwowanych konektorów.
Witam, w mojej Skodzie Fabia 2 z 2009 roku założyłem subwoofer, moc wzmacniacza 1000 Wat, 500x2 do skrzynki 800 Wat, 400 Wat. Jeden głośnik założyłem, grało fajnie. Do tego dołożyłem kondensator 2 F i przy maksymalnej głośności, silnik odpalony i światła postojowe włączone, ponieważ pod te światła podłączyłem remote, ponieważ radio nie posiada nawet...
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
Od pół roku mam starą Skodę Fabię 1.4 Mpi, rocznik 2002. Szału nie ma, wiek swoje zrobił ale jeździła bez problemu. Od razu mówię - jestem laikiem więc postaram się prostymi słowami opisać o co chodzi. Pół roku samochód śmigał bez zarzutu, żadnych problemów, żadnych awarii usterek. Nic. I raptem, bez żadnych wcześniejszych oznak, pewnego dnia po nocy...
W sumie, to nie Ciebie pytałem , ale chodzi o pomiar temperatury tegoż, skoro ma być kompensacja . Jakoś w to nie wierzę. Owszem zauważyłem, że w megance i corolli przy zimnym silniku i alternatorze napięcie ładowania jest wyższe - ok. 14.2-14.4V i w miarę jak się nagrzewa alternator spada do ok. 13.8-14.0V. To można nazwać kompensacją termiczną napięcia...
oj 3-4 w roku mam spalone uzwojenia,przebicia na mase nie licze. Ty czy twoi klienci? Jak to się robi? Wjazd z rozgrzanym alternatorem do strumyka? :) Może winna jest kiepska konstrukcja pojazdu - alternator niezabezpieczony przed rozbryzgami wody. Miałem spalone uzwojenie prądnicy w Wartburgu dlatego, że padł regulator i nie działał ogranicznik prądu....
Osobiście polecałbym Astrę i Focusa bo to ładne trwałe i dobre auta - za taką kwotę można kupić dobry egzemplarz i jeszcze zostanie na gaz i opłaty. Uwaga: 1.6 16V w Astrze lubi pochłaniać duże ilości oleju więc lepiej unikać tego silnika. Diesle to też loteria -2.0DTi i 1.7DTi mają dwumasę więc awarie sprzęgła też są kosztowne. W Focusie lepiej szukać...
fabia zabezpieczenie fabia fabia alternator fabia fabia pompa wspomagać
zelmer obudowa miksera obudowy czarna lista spalić lutownica
zasilacz buforowy pralka samsung ecobubble
Przyczyny spalenia końcówki mocy w wzmacniaczach Bezpieczeństwo używania słuchawek po wycieku baterii