Witam, nie wiem czy znajdzie się tu ktoś, kto mi doradzi, ale sprawa wygląda następująco. Posiadam Vectrę B 1.8 16v x18xe. Niedawno rozleciała się jedną z satelit w mechanizmie różnicowym, więc najrozsądniej było wymienić skrzynię. Po całej wymianie mam problem bo podczas normalnej jazdy, bez pełnych skrętów, na prostej drodze przy stałej prędkości...
Witam, Kupiłem nowy przegub wewnętrzny do golf 3, którą stroną go zamontować do skrzyni, ?? ( przychodzi jeszcze taka podkladka papierowa ona ma być do flanszy czy od strony skrzyni?? ) Zdjęcie numer 1: Zdjęcie numer 2: Na zdjęciu numer 2 widać że przegub ma wycięcie chyba na te podkładkę papierową ( czy tą stroną ma iść do gumy do flanszy?? próbowałem...
Gratuluje podejścia zaraz skrzynie będzie wymieniał. Nie słuchaj bzdur. Co Ty tworzysz za teorie, weź mnie oświeć bo nie rozumiem? Problem ze zbiciem przegubu miałem tylko w przypadkach, gdy auto było długo latane z rozerwaną osłoną, wysuszony i wymieszany z piachem smar skutecznie uniemożliwiał pracę zabezpieczenia przegubu na półosi, w innych przypadkach...
Od czego jest ten przegub? Pytam z ciekawości, bo na zdjęciu widać jakby była to część przegubu od strony koła i czy dostaniesz jako część zamienną przegub bez półosi. Chyba, że chcesz sam regenerować stary przegub. Jeśli jest wielowypust to jeżeli nie ma innych zabezpieczeń moim zdaniem należy podgrzać i zbić stary. Że zdjęcia wynika że jest on wymontowany.
Witam może jeszcze mi ktoś odpisze. Wie ktoś może albo ma jakiś sposób na zapięcie tego zabezpieczenia w przegubie to znaczy tej troj ramienej blaszki? Błagam o pomoc
Trzeba było powiedzieć lub dać jakieś zdjęcie żeby było wiadomo o jakie zabezpieczenie chodzi. Każdy myślał tutaj o takim. Przy takim zabezpieczeniu tylko zbijasz przegub i wkładasz nowy. To twoje zabezpieczenie trzeba szczypcami potraktować by zszedł przegub i ono w przegubie zostaje. Tak mają np. Ople, Fordy. Taka rada na przyszłość - zanim zaczniesz...
Odebrałem auto od "mechanika" po wymianie rozrządu, no i muszę trochę poprawić. Chodzi o rozerwaną osłonę przegubu zewnętrznego prawego, trzeba wymienić bo rzuca smarem. Wyjąłem półoś z łożyska pośredniego i nie wiem jak ściągnąć którykolwiek z przegubów. Zazwyczaj przeguby wewnętrzne zabezpieczone są pierścieniem, a u mnie jest coś takiego jak na obrazku....
Wymieniać można także cały samochód bez wdawania sie w szczegóły konstrukcji. Ale jest jasne, że nie każdy może sobie pozwolić na regenerację półosi. Jednak nie pasuje mi że nastąpiło nagłe rozłączenie napędu. Przecież nie pękła półoś ani nie rozsypał się całkowicie przegub. Więc mogło nastąpić wypadnięcie przegubu wewnętrznego, czyli jego zabezpieczenia....
Dałeś tą grubą podkładkę pod nakrętkę ? Jest zabezpieczenie na nakrętce ? Może być różnego rodzaju często zaklepuje się rant nakrętki na wgłębienie w gwincie przegubu, rzadziej jest zawleczka przez otwór w gwincie przegubu.
Do przegubów stosuje się smar grafitowy. Od dawien dawna nie stosuje się smaru "grafitowego". Stosuje się smar dedykowany, przeważnie z dwusiarczkiem molibdenu Nawal smaru ile się da (zużyj całą tubkę). Kolejny błąd, "nawalenie smaru ile się da" zaowocuje w bliskiej przyszłości rozerwaniem osłony. Wracając do tematu, posłuchaj Megawe. Jeśli masz stary,...
Przegub wyciągnięty oczywiście nie obyło się bez niespodzianek ale zadanie podołane. Nakrętke przegubu ściągamy wpierw trzeba rozbic zabezpieczenie. Następnie odkręcic śrube od sworznia wahacza i poprzez mocne uderzenie wybic wachacz w dół. Kolejno odpiąc hamulec+tarcze. MCpersona odciągamy do siebie i wyjmujemy przegób. Niby nic trudnego ale przy zapieczonych...
Miałeś rację Esteban ,na osi przegubu było zabezpieczenie. Chwilkę mi zeszło zanim się do niego dobrałem.W końcu udało się i teraz już nie ma stuków przy ostrych skrętach (bo takie są objawy przy walniętym przegubie , pęknięta gumowa osłona , woda piasek i po zawodach.Dzięki za rady .POZDRAWIAM.
Sama tarczka od ABS w niczym nie przeszkadza. Zawsze możesz ją "zbić". Jest dużo innych, ważniejszych spraw. Długości, średnice, "zęby" na zewnątrz i wewnątrz, zabezpieczenie. Kiepskiego masz mechanika, skoro nie wie który przegub padł. Pozdrawiam.
Trzeba kielich wbijać, obracać i próbować wybijać w innym położeniu. Jak się wyciągnie z drugiej strony półoś to będzie widać za sworzniem satelitów koniec tego kielicha i możliwe ze też druciane zabezpieczenie.
Kolego, lewa ręką podtrzymujesz półoś, prawą trzymając młotek, uderzasz w gwiazdę wewnętrzną będąca na półosi i przegub ma wyskoczyc (na półosi jest zabezpieczenie od środka i trochę trzeba się pomęczyc, aby wybic przegub), czasami potrzeba pomoc drugiej osoby, aby przytrzymała półoś w dogodnej pozycja dla zbijającego przegub, pozdrawiam
No właśnie zależy mi na komentarzach i obserwacjach kilku osób bo czytałem różne opinie na temat Hipolu. Dzięki za te opinie i proszę innych forumowiczów, którzy używali tego oleju w starszych Oplach. Przegub zewnętrzny będę musiał ściągnąć siłą lub młotkiem bo ni jak nie schodzi, wewnętrzny zszedł za pierwszym podejściem bez oporu wystarczyło lekko...
Dlaczego bardzo często wiele odpowiedzi na temat "Jak zrobić samemu i czy dam sobie radę" jest - daj do mechanika!! Jeżeli ktoś chce się "pobawić", nauczyć się czegoś to nie zniechęcajćie !!!! Czy mechanicy to jacyś magicy?? - NIE Teoretycznie każdy może zostać mechanikeim. Oczywiście wprawa robi swoje, odpowiednie narzędzia również, ale jeżeli ktoś...
Witam. Nie wiem, czy w dobrym dziale pisze, ale z góry przepraszam. Mianowicie mam do wymiany osłonę przegubu przy kole z lewej strony (audi a3 2003 > 2,0 tdi 140 koni). Problem polega na tym, że dzisiaj już wszystko praktycznie zrobiłem, ale nie mogę zbić przegubu z półosi. Ciężko było na zamontowanej półosi pukać, więc odkręciłem 6 śrubek i wyciągnąłem...
Siemka wszystkim dzisiaj zabrałem się za wymianę prawego przegubu wyczytałem że trzeba zdjąć przegub razem z półosią i walić na obkoło przegubu młotkiem żeby zszedł z zabezpieczenia czy to prawda ? czy jak wykręcę całą półoś to nie poleci olej ze skrzyni? I druga sprawa gdy byłem w trakcie dostawania się właśnie do tego przegubu odkręciłem na dole nakrętkę...
Witam wszystkich fachowców.Panowie autko jak wyżej,potrzebuję wymienić osłonę gumową na półosi przegubu wewnętrznego.Mam pytanie,czy muszę odkręcić przegub od skrzyni?,czy jak zdejmę starą osłonę można wyjąć zabezpieczenie,by wyciągnąć półośkę,Zewnętrzne przeguby wymieniałem,niema problemu,ale wewnętrznego nie,więc proszę o poradę,by nie narobić sobie...
Potrzebuję pomocy przy oddzieleniu prawego wewnętrznego przegubu od wałka półosi. W tej wersji przegub wewnętrzny to nie tripod trzymający się tylko na manszecie ale przegub kulowy. Nie widzę tam żadnego zabezpieczenia, próbowałem metody siłowej, ale nie zszedł, może próbowałem za słabo-nie chcę go zniszczyć. W załączniku zdjęcie takiego samego przegubu...
Temat może dziwny i łatwy ale męczę się już pół dnia z tym.Jak włożyć zabezpieczenie lewej półosi,czy do skrzyni i wtedy wcisnąć przegub czy nałożyć na przegub i wtedy wciskać.Od razu mówię że i tak i tak nie wchodzi,jeżeli zabezpieczenie jest na półośce to nie wchodzi w gniazdo .Jeżeli jest w skrzyni to z kolei blokuje frez przegubu bo jest nierozciągnięte.Jedyne...
Witam. Mam problem z tym samochodem. Już drugi raz wyskoczyła półoś z przegubu zewnętrznego prawego. Jest to wersja bez żadnego zabezpieczenia na półosi i w przegubie, tyko dlaczego wyskakuję? Samochód nie miał zadnego wypadku, przegub jest sprawny, nie peknięty itp. Jaka "magiczna" siła powinna trzymać to połączenie w kupie? Czy to moze wina przegubu...
witam mam problem z wymiana całego lewego przegubu w peugocie306 2000r 1.4. mianowicie nie wiem czy są jakieś zabezpieczenia przy skrzyni?ponieważ gdy wsuwam przegub do skrzyni wchodzi ok 1cm i się blokuje próbowałem wpychać pod rożnym katem ale nic z tego a młotkiem się boje żeby czegoś nie uszkodzić. czy ktoś to już wymieniał? z góry dziękuje za jakakolwiek...
Z tego co pamiętam - podkładka, sprężyna, zabezpieczenie.
Radzę wstawić silnik bez demontażu przegubów, ponieważ będzie konieczność uzupełniania oleju w skrzyni biegów, a pracy bedzie duż więcej.Jak silnik wyszedł bez oporów to musi wejść. W Astrze f jest duż miejsca w komorze silnika. Dodano po 10 Należy zdjąć koło, odkręcić przegób kluczem 32,odkręcić dolny przegób wahacza od zwrotnicy , pociągnąć zwrotnicę...
Witam. Mam następujący problem, już czwarty raz "wyskoczył" lewy przegub ze skrzyni biegów. Zmieniałem już przeguby i zabezpieczenia, wszystko na nic. Wymiana skrzyni mi się nie uśmiecha, może jest jakaś inna przyczyna. Dodam tylko że tym autem jeździ się bez szaleństw,i wygłupów. Proszę o pomoc.
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Przód siłownika jest jakby odsunięty od bramy, dlatego że otwiera się na zewnątrz? Nie, powinien tak samo - jak w drugiej bramie - iść lekkim skosem do bramy (najłatwiej wystarczyło nieco skrócić wspornik bramowy), wyszło tak montażyście prawdopodobnie dlatego, że nie chciał wychodzić mocowaniem siłownika do słupka poza płaszczyznę zewnętrzną słupka...
Hehehe ...Elektrit ma racje ale jak już napisałeś to na środku końcówek przegóbów tych od strony skrzyni masz gumowe zaslepki/uszczelki pod nimi masz zabezpieczenie(odrazu sobie kup chyba że Cie uda wydłubać ,da sie w każdym razie :D )
zabezpieczenie jest w srodku wystarczy go dobrze puknac i zejdzie bez problemu
Ależ nie mam problemu z zobaczeniem tego zabezpieczenia:) poprostu samo rozgięcie pierściania nie wystarczalo aby zdjąć przegub z walka, może to kwestia wprawy.. nie wiem, ale jakoś sobie poradziłem:)
Na końcu półosi masz zabezpieczenie. Więc, albo go nie ma, albo jest już na tyle zużyte, że nie spełnia już swojego zadania. Kiedy wymieniałeś przegub na nowy, to w opakowaniu powinno być to zabezpieczenie nowe (taki pierścionek z drutu), wymieniłeś go?
Kolego zawsze musisz miec jakies zabezpieczenie by ci on przy jakims uderzeniu lub czyms nie wypadł wiec raczej masz seger ;D
Witam.Samochód to renault kangoo express 1.9 2000r.Czy do wymiany tej osłony trzeba demontować całą półoś ze skrzyni biegów czy jest sposób rozpiąć ją od strony koła bo nie widzę tam żadnego zabezpieczenia pozdrawiam
Na końcu wielowpustu przegubu wewn. jest pierścień osadczy utrzymujący półoś w koronie mechanizmu różnicowego. Skoro się luźno wysuwa to pękł lub odkształcił się ten seger. Czasami póloś jest wyszarpnięta ze skrzyni z powodu uszkodzonego zwieszenia silnika/poduszek lub powypadkowej przeszłości auta. Sekwencja zdarzeń była następująca: złe zabezpieczenie...
Zdejm opaskę z osłony wewnętrznego przegubu wyciągnij półoś ze środka zdejm zabezpieczenie potem element z pierścieniami i zmieniasz osłonę.
Nic nie "huknąć" odłóż młotek. W środku, w tej części co chcesz zdjąć(flansza) jest gumowo-metalowa zaślepka, zapewne jej nie widać bo jest zawalona smarem z przegóbu. Wytrzyj smar, wyciągnij zaślepkę. Pod nią będzie,albo śruba albo zabezpieczenie(pierścień) Jak odbezpieczysz to flansza powinna lekko zejść z półosi wewnętrznej i uszczelniacz masz jak...
A czy po zdjęciu opasek z osłon nie wysunie się krzyżak z obudowy?Ewentualnie jest tam na pewno jakieś zabezpieczenie.Chodziło by mi o to żeby nie wyciągać całkiem że skrzynii.
Nie koniecznie . Można zdjąć sam przegub i nasunąć osłonę na półoś . O ile pamiętam jest zabezpieczenie przegubu od strony półosi zegerem . Na pewno tak było w cinquecento . :|
Sprawa się wyjaśniła jakieś zabezpieczenie półosi poszło.
Witam, Chce w seicento zbić przegub zewnetrzny ale nie wiem czy ma on zabezpieczenie czy nie ? Tzn . Widzialem ze jest tam jakis pierscien ale nie wiem co mam zrobic ? Rozprezyc go i probowac zbijac ? Dziwne bo to zabezpieczenie nie ma wejscia na szczypce. Ktoś pomoże ?
posmarowałem zwykłym towotem grubo, kiedyś każda lokomotywa, traktor wszędzie miała tony smarów i nie rdzewiały. Zdam relację za rok jak się sprawuje to zabezpieczenie i same łączniki Lemfordera
Nie może być luzu wzdłużnego przegubu zewnętrznego na półosi po to jest tam podkładka druga sprawa jak wsuwasz przegub na półoś powinien w miarę lekko wejść do pyknięcia jak zabezpieczenie wejdzie trzecia sprawa sprawdź bicie półosi czy jest prosta. Zabezpieczenie ma kształt jajowaty i takie ma być
Zabezpieczenie trzyma nic się nie uszkodziło tylko spróbować równo wyjść snu się nie krzywiła , niektóre skrzynie mają taki luz
Witajcie. Problem mam taki : po zdjęciu dużej opaski i osłony wylał się płynny smar, ale trójnik z wałeczkami nie wyszedł, gdyż końcówki prowadnic wyglądają na fabrycznie zabite celem zabezpieczenia przed wypadnięciem. Czy jest to możliwe , że w produkcji zabijają kołnierz kielich z włożonym trójnikiem? Może ktoś już to robił i wie jak to ugryźć ?
Na wewnętrznym przegubie na wielo wpuście jest otworek w poprzek ,w ten otworek wbija się klin wyglądający jak przecięta wzdłużnie rurka. otworki trzeba ustawić na przegubie i na wpuście w skrzyni biegów i wtedy trzeba wbić tą rurkę do końca w ten otwór.
Witam. Potrzebuje zabezpieczyć elementy gumowe w samochodzie przed starzeniem (wężyki układu hamulcowego, osłony przegubów, gałki kierownicze i inne elementy gumowe). Zamierzam do tego wykorzystać wazelinę techniczną bezkwasową. Co sądzicie o tym pomyśle? Pozdrawiam
Qujav a wiesz ile opraw na rynku jest wykonanych w pierwszej klasie ochronności czyli wymaga przewodu PE? Pełna zgoda. Montowałem ostatnio u znajomej oprawy sufitowe (tzw. szklanki) z obrotową i przechylaną "głowicą". Po zamontowaniu i włączeniu wywaliło zabezpiecznie. Wykręcam "żarówki" i znów to samo. Co się okazało? przewód fazowy wewnątrz lampy...
Nazywa się to potocznie flansza przegubu wewnętrznego i nie, nie mogę podlinkować. Zamykam wątek jako wyczerpany.
Witajcie, nie wymieniałem jeszcze osłony przegubu zewnętrznego, więc chciałbym się poradzić was. Jakby to wymienić w najszybszy sposób. Oczywiście odkręcam śrubę piasty koła. Moje pytanie, czy jeżeli odkręcę 2 śruby od mcphersona (na wysokości tarczy hamulcowej to półos wyjdzie ze zwrotnicy tak żeby wymienić ta gumę. Czy muszę odkręcać końcówkę drążka...
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
Pod tym blaszydłem jest takie zabezpieczenie jak na przegubie zewnętrznym w vw.
Po czasie długim napiszę co się stało. Pierwsza rzecz to niedziałający prędkościomierz. Przed wyjazdem do Poznania sprawdziłem napęd impulsatora (w sensie czy cały i dobrze się kręci), ale nie sprawdziłem banalnym sposobem, czy napędzany wiertarką impulsator poruszy licznik. Poruszył. Wniosek - coś padło w skrzyni. Po zdemontowaniu jej okazało się,...
Czy półoś jest tylko wsunięta, bez żadnych zabezpieczeń. Przegub powinien mieć pierścień (zatrzask). Na zdjęciu po prawej na dole. Ale nie napisałeś która półoś i z czego ciekł olej, więc "strzelam".
Te zabezpieczenia masz w środku jak wybijesz to dopiero je zobaczysz ... na tej samej zasadzie masz zabezpieczenie przegub-półoś tj. rozprężny pierścień
Witam. Zacznę od początku w moim passacie mechanik wymienił około 2 miesiące temu wszystkie przednie wahacze, amortyzatory oraz przegub prawy zewnętrzny. Około tydzień temu przy maksymalnym skręcie kół coś zaczęło stukać w prawym przegubie. Po kilku takich skrętach przegub się rozłączył, mechanik wytłumaczył to słabym zabezpieczeniem. Po kilku dniach...
Jeśli chodzi o sprężynki to je posiadam tylko akurat do zdjęć nie zakładałem, jutro przekręcę przeguby. Dzięki za pomoc, taki głupi błąd i godzina z życiorysu poszła na główkowanie co z tym fantem zrobić :] Dodano po 5 Jeszcze takie pytanko, czy jak to będzie prawidłowo złożone to półoś długa powinna w tym kielichu być na sztywno; półoś długa powinna...
Zdaję sobie sprawę z jego niedoskonałości ale zamierzam po woli je usuwać, ALE. Jeżeli chodzi o chwiejność i efekt "galaretki" to wina silników, a dokładniej dużej mocy silników a zbyt małej sztywności pierwszej osi ramienia (dokładnie prawej strony przegubu ramieniowego). Ale najważniejszą przyczyną tego efektu było sterowanie manipulatora za pomocą...
Jakie sprzęgło homokinetyczne ? Przegub, i wcale na dobrą sprawę nie trzeba go odkręcać - rozpina się gumę, i po pokonaniu zabezpieczenia wyciąga się półoś z "jabłka" przegubu. Gwint po obu stronach jest taki sam, nakrętki dobrze odkręca silny klucz pneumatyczny.
Jest wiele metod zabezpieczeń nakrętek przed samoodkręceniem. Na ten przykład Golf II i jego przegub. Nakrętka ze spłaszczonym kołnierzem. Bez rowka, kleju, zawleczki.
hmm to mam ładne zadanie... nie dość że naprawy dokonuje na parkingu a auto na lewarku stoi to jeszcze to.... :cry: czyli podsumowując zabezpieczenie najpewniej zostało w środku,ta część wałka też tam powinna być? czy mogła już wlecieć gdzieś dalej do środka ? No nic zabieram się do pracy może uda mi się to jakoś wydłubać ewntualnie ten kawałek wałka...
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
nie polecam sie za to zabierac samemu bez kanały i sporego zapasu chęci po: 1- wałki zdawcze mocy nie wyjdą żadną breszką młotkami i innymi takimi (dzięki za rade) 2- trzeba zdemontować skrzynkę mechanizmu rużnicowego i wtedy odkręcic zabezpieczenie prawego wałka zdawczego wyciągną rozebrać cały mechanizm rużnicowy zdemontować zabezpieczenie lewego...
Z frezami wszystko Ok. Po prostu stary przegub miał takie luzy , że przy przy którymś z mocnych zakrętów ścieło zabezpieczenie i w końcu przegub się rozsypał. Założyłem nową półoś z przegubami i wszystko jest sztywnke i Ok. Tylko to zabezpieczenie nie mogę wybić z wielowpustu przy skrzyni. Bez wiercenia chyba sie nie obejdzie.
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
KOLUMNA AKTYWNA Mackie DLM12 z mikserem cyfrowym 2000W głośnik koaksjalny DLM12 to kolumna o niewielkich gabarytach, lecz o mocy 2000 W, wyciąganej ze wzmacniacza klasy D. Jest to kluczowy element pozwalający na uzyskanie niezwykłego brzmienia z tak niedużych kolumn. Nie trzeba bać się o tak mocny sprzęt mając na uwadze zabezpieczenia w postaci odpowiedniego...
(at)mkcitro bo przegubów nie da się ot tak wyjąć, z całą półosią jest to to za długie. Całkowicie przegubu bez rozpięcia zawieszenia nie wyjmiesz, Ty rozpinałeś. Wystarczy że przypadkiem sam się trochę za daleko wysunie i wsunie podczas takiej roboty, powierzchnia przegubu na uszczelniacz jest ograniczona, parę mm za dużo i może podwinąć się simmering...
Musisz zdjąć koło z tej strony z której wymieniasz osłonę przegubu i rozebrać zawieszenie tak by wyjąć półoś z piasty zdejmij opaski (zabezpieczenia) zdejmij osłonę z przegubu i wybij przegub następnie załóż nową gumę i w bij przegub załóż opaski oczywiście nie zapomnij o smarze do osłony a dalej składasz tak jak zdejmowałęś i nie trzeba żadnych przyrządów...
Możesz zastosować przegub kulisty z samochodowego układu kierowniczego. Przegub przyspawany do dyszla przyczepki. Montaż do skutera polegać będzie na włożeniu sworznia przegubu do zaczepu w skuterze i przykręceniu nakrętką koronkową. Zabezpieczenie przed odkręceniem zawleczką. Naturalnie w przyczepce powinno być oświetlenie typu światło pozycyjne, stop...
Dobry wieczór wszystkim. Proszę o poradę w sprawie bardzo głośnego stukania podczas kręcenia kierownicą na postoju najczęściej w prawą stronę.Dźwięk jest pojedynczy i przypomina uderzenie młotkiem o coś metalowego. Hałas ten wydobywa się z prawego koła. Samochód nie ma wspomagania. Wygląda to tak że kręcę kierownicą w prawo i w pewnym momencie pojawia...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Sprawdź czy osłona przegubu wew jest dokręcona. Zabezpieczeń nie ma jak dobrze pamiętam to jest poprostu wkładana. Jeżeli półoś (przegub wew) ma luzy to może chodzić głośno. Jak to się stało, było uderzenie?
3 razy po wyrzuceniu na luz wyskoczyła i wskoczyła z powrotem, Było to słyszalne-odczuwalne? Zabezpieczenie na końcu półosi jest do d... albo półoś ma luz osiowy w przegubie.
Straciłem sprzęgło, ze skrzyni wyciągnąłem plastikową rurkę z odpowietrznikiem , drucianą zawleczką i szczątkami plastiku z wysprzęglika - do wymiany. Wiem, że muszę wyciągnąć skrzynię, ale nie do końca wiem jak się zabrać za niektóre rzeczy, zwłaszcza, że muszę naprawę wykonać pod chmurką, bez kanału, jedynie na podniesionym i podpartym przodzie. Po...
Nie kumam... To nie zabieraj głosu - żadnej wielkiej nakrętki tam nie ma. Pewnie nikt szanownemu założycielowi tematu nie pokazał, jak działa czy jak powinno działać druciane zabezpieczenie półosi w przegubie. Chyba że wypada razem z przegubem - bo nie wkręcono śruby blokującej...
Witajcie moi drodzy Przedstawię tu recenzję i wnętrze latarki Worklight W-52 ładowanej przez USB i oferującej 5 trybów pracy. Zakup latarki Latarkę kupiłem na eBayu za 14$ (56 zł): Latarka posiada obrotowy przegub, prawie 360 stopni w jednej osi: Latarka dostępna jest w 3 rozmiarach, wybrałem ten największy: S:6.50cm x 2.0cm / 2.56x0.79inch (Built-in...
Od samego początku napierdziela tak samo, zanim jeszcze zacząłem grzebać. Jedyne zmiany to takie, że mniej stuka na dziurach i auto jest sztywniejsze na zakrętach. Wydaje mi się, że gdyby to mi coś wypadło problem pojawił by się w momencie próby naprawy czegoś innego. Natomiast tutaj, he, he, jest na odwrót... Próbuje naprawić to, a przy okazji naprawiam...
Tu masz opisy Np. skrzynia DKF jest nowsza i zamienna na DQW Do Polo Classic z silnikiem 1.4 były montowane następujące skrzynie zależnie od kodu silnika: silnik AEX - skrzynie DCA, DCJ AKV - DCJ, DXK, DYF, ERA ANX - DCJ, DXK, ERA APQ - DCA, DCJ, DWY, DXK, DYF, ERA Skrzynia DCJ była montowana zarówno do Polo 1.3 jak i do Polo Classic 1.4 We wcześniejszych...
Mam felgi r16 205/55 nie jestem na 100% pewien ale później sprawdzę. Nie wiem czy znajdę pudełko ale co mi zapadło w pamięć to GM USA ale poszukam. A już opisuję mój sposób montażu najpierw wyciągnąłem zabezpieczenia bo piasta sama wypadła, później wyprasowałem stare łożysko i wprasowałem nowe łożysko za pomocą starego i zabezpieczenie teraz coś podkładałem...
Witam serdecznie. Pacjent to vw t4. 2.4D Chce wyjąć prawa półos, jarzmo mam odkręcone i leży obok więc dojście niby bajka. Prawa półos wchodzi w element aluminiowy i dopiero do skrzyni. Górny wahacz mam uniesiony wysoko, lecz nie dotyka on odbojnika więc trochę może by jeszcze poszedł wyżej. Blokuję mnie właśnie ten wahacz bo wewnwetrzy przegub się...
Witam. Wspomnianego tu pierścienia się nie zdejmuje tylko rozszerza (specjalnie przerobione szczypce do zabezpieczeń typu sieger). Spora część przegubów nie ma jednak rzeczonego nacięcia i pozostaje tylko młoteczek i wcale nie mówie tu o takim 5 kg. Pozdrawia ogólnie zorientowany ;-)
Ja wpadek w karierze alarmiarza miałem kilka: jedna z pierwszych to przyjechał kiedyś do nas Audi 80 na radiowy sterownik zamka centralnego kolega go zamontował i niby wszystko było ok po 15min facet wraca z rozbitą szybą i pogiętą maską (pokrywa silnika była otwarta na pierwszym stopniu a on nie miał zabezpieczenia), kiedyś też w trakcie montażu alarmu...
Lepiej weź sie za zabezpieczenie blach i podłogi przed zimą i dobrej konserwacji motora i układu paliwowego wraz z wymiana amorów bo fabryczne nie wytrzymują naszych dróg a nie za bzdurne wiejskie zabawy. Skontroluj stan hamulców i sprzegła, przegubów przy okazji. Osobiscie mialem okazję pare dni jeździć siedemsetką - nawet babcia favoritka wiecej pomieści...
z półosi zabezpieczenie zchodzi bez problemu tylko jest problem że kawałek półosi zostaje jeszcze w przegubie i niewiem jak to ustrojstwo wyciągnąć
Nawet bez algorytmu autonomicznego takie cudo, odpowiednio wzmocnione dla dużego zasięgu, miało by wg mnie ogromne zastosowanie w policji. J Wszystko to naiwne mrzonki. Typowy quadcopter ma beznadziejny stosunek udzwigu do masy i a z 4 trojfazowe ESC ktore wspaniale zaklocaja transmisje wideo, wiec trzeba dzwigac osobna baterie do toru wideo. Ew maja...
dziki126 ,ten sworzeń ze zwrotnicy to niezły patent.Ta tulejka na wałku sprzęgłowym przeszkadza bo ten wałek nie jest w jednej lini z wałkiem atakującym co pewnie już wiesz.Ja nie szlifowałem tulejki przez co talerz z atakiem nie zarębiał się idealnie.Oszlifowałem tylko zabezpieczenie.A co do twojej konstrukcji to widzę dwie skrajności.Grubaśna rama...
Chodzi mi o fachowo nazywając przegub hydrauliczny... fotka nowego... ?? U mnie jest nieszczelność góra, na tym zabezpieczeniu zegera...
Witam ! w fiacie punto 2 chcę wymienić uszczelnienie na wałku z obudową przegubu trójramiennego od strony kierowcy, zdemontowałem półoś napędową odkręciłem pokrywę łożyska i nie mogę wyciągnąć wałka, czy tam jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie? jak to zdemontować?
W takim razie muszę się dokładnie temu przyjrzeć. A masz jakiś pomysł na tą wysuwającą się półośkę? Może powinno być jakieś zabezpieczenie coś podobnego jak jest w przegubach samochodu?!
Witaj Historia tego pojazdu (w dużym skrócie) jest taka: Od początku wóz firmowy lecz w wersji osobowej (jeździła osoba/ kobieta kadry wyższej). Wóz jeździł w znajomej firmie i został odkupiony do naszej. Ja tym samochodem jeżdżę na zmianę z drugą osobą (od czasu do czasu - mam swojego... ale po mieście.... Panda jest niezastąpiona...) Po dłuższej przejażdżce...
nic ci sie nie rozleci - tylko wypchnij go ze skrzyni jakimś łomem cienkim bo wyciągnąć to raczej się nie uda. Na końcu przegub( z jednaj jak i z drugiej strony) jest taki rowek do okolą a na nim zabezpieczenia - jak kulko do kluczy. Ma ona trochę większa średnice niż półośka i w ten sposób tworzy klin - a wiec trzeba sporo siły żeby to "kółko wcisło...
lewa strona to długa oś o ile dobrze kumam.. ??? tam jest wewnętrzy przegób zakładany na wystający ze skrzyni wałek frezowany.. zobacz czy masz tam takie zabezpieczenie coś jak kołek.. czy siedzi ciasno. póżniej sprawdz czy masz luz na tym wałku wchodzącym do skrzyni.. stawiam na rozlatujące się łożyska .. mniemam że wewnętrze przeguby sprawdziłeś.
Tak jak wyżej sugerują. Rozleciało się stare łożysko, pokancerowało prowadzenie- tulejkę i teraz po naciśnięciu nowe się zablokowało. No chyba że coś w komplecie nowego sprzęgła pomieszane z nieodpowiednim dociskiem lub tarczą. Co ciekawe może mu gdzieś jeszcze tarczę lub wałek sprzęgłowy ukręciło lub złamało przy montażu lub demontażu. Co by nie faflonić...
Coś niedobrego dzieje sie z przegłubami wewnętrznymi. Miałem parę takich przypadków w półosiach montowanych w taki sposób i przyczyną był zakleszczający się/nie pracujacy płynnie przegłub. Wytwarzały tak duże siły/naprężenia, że powodowały wyciąganie się śrub co wyglądało na samoistne odkręcanie. Nawet stosowanie śrub 12.9 i kleju do osadzania łożysk...
Witam. Pewnego dnia zauważyłem że jest strzelona osłona na przegubie. Więc zaopatrzyłem się w nową i wziąłem się za rozebranie. Odkręciłem koło. Wyciągnąłem z zaczepu na amorku przewód hamulcowy. Następnie pozbyłem się starej gumy. Oczyściłem wszystko dokładnie. Później odkręciłem śruby mocujące amor do piasty. No i biorę się za wyciągnięcie półosi...
masz zabezpieczenie takie jak na niektórych przegubach
Wszystko już odkręcone tylko bardzo mocno siedzi przegub osadzony na wieloklinie w piaście. Tam jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie? Jak wybić półoś z piasty? I jeszcze amortyzator mocno trzyma się zwrotnicy. Jakim sposobem to zdjąć?
grzesiek ale jesteś dowcipny. Cały zawór jest uszczelniany zwykłymi oringami kosztujących kilka GROSZY. Więc tak Budowa pieca: instalacjeb2b.pl/files/1415,semiainstruk... strona 34 Wyłącz piec i odłącz zasilanie Zakręcasz zawory pod piecem, gaz najlepiej też Odkręć i zdejmij blaszane obudowy, klucz typu trox Spuść wodę z pieca (zaworek pod piecem...
Aż po raz kolejny przeczytałem sobie opowiadanie p.t. "…ET IN PULVENEM REVERTERIS" Andrzeja Zajdla z 1978r... Polecam. 3 cytaty: Told jechał teraz zupełnie wolno. Spojrzał jeszcze raz na przegub, ale zegarka już nie było. Nie udało mu się, oczywiście, wyczuć tego ostatniego momentu. Wszystko trwało zaledwie kilka sekund, co niewątpliwie świadczyło...