Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Jest zabezpieczenie na półosi czy leży w środku w przegubie.... https://obrazki.elektroda.pl/9323524800_... Dodano po 1 A może rozpiął zawieszenie i nie odkręcając przegubu zewnętrznego zbijał wewnętrzny na samochodzie. I przy tej operacji półoś wypięła mu się z zewnętrznego czego nie zauważył. To chyba najbardziej prawdopodobne.
Tak odpadł ten kawałek na 100 % gdzie moge dostac takie coś jak to wychodzi cenowo , możesz podlinkować ? Dodano po 1 i jaka nazwe nosi dokładnie ten element
Chcę wymienić osłonę przegubu wewnętrznego (tego co idzie w skrzynie) w samochodzie Opel corsa C 1.2 po lewej stronie (ta dłuższa półoś) bo mam całą gumę spękana a że samochód nie jest użytkowany przeze mnie to troszkę wiedzy nie mam na jego temat wymieniałem troszkę przegubów zewnętrznych w życiu tych co idą w piastę i to w VW i w Tico raz mi się zdarzyło...
Nie koniecznie . Można zdjąć sam przegub i nasunąć osłonę na półoś . O ile pamiętam jest zabezpieczenie przegubu od strony półosi zegerem . Na pewno tak było w cinquecento . :|
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
Dlaczego bardzo często wiele odpowiedzi na temat "Jak zrobić samemu i czy dam sobie radę" jest - daj do mechanika!! Jeżeli ktoś chce się "pobawić", nauczyć się czegoś to nie zniechęcajćie !!!! Czy mechanicy to jacyś magicy?? - NIE Teoretycznie każdy może zostać mechanikeim. Oczywiście wprawa robi swoje, odpowiednie narzędzia również, ale jeżeli ktoś...
Dałeś tą grubą podkładkę pod nakrętkę ? Jest zabezpieczenie na nakrętce ? Może być różnego rodzaju często zaklepuje się rant nakrętki na wgłębienie w gwincie przegubu, rzadziej jest zawleczka przez otwór w gwincie przegubu.
Witajcie, nie wymieniałem jeszcze osłony przegubu zewnętrznego, więc chciałbym się poradzić was. Jakby to wymienić w najszybszy sposób. Oczywiście odkręcam śrubę piasty koła. Moje pytanie, czy jeżeli odkręcę 2 śruby od mcphersona (na wysokości tarczy hamulcowej to półos wyjdzie ze zwrotnicy tak żeby wymienić ta gumę. Czy muszę odkręcać końcówkę drążka...
Zdejm opaskę z osłony wewnętrznego przegubu wyciągnij półoś ze środka zdejm zabezpieczenie potem element z pierścieniami i zmieniasz osłonę.
Na końcu półosi masz zabezpieczenie. Więc, albo go nie ma, albo jest już na tyle zużyte, że nie spełnia już swojego zadania. Kiedy wymieniałeś przegub na nowy, to w opakowaniu powinno być to zabezpieczenie nowe (taki pierścionek z drutu), wymieniłeś go?
Witam. Mam problem, po wymianie przegubu na nowy przegub już dwa razy się wypiął z półosi (lewa strona samochodu). Zawleczka założona nowa z kpl FAGa. Za pierwszym razem zabezpieczenie się spłaszczyło i przegub wyskoczył. Za drugim razem nie wiem co się stało bo jeszcze nie rozbierałem. Co może być przyczyną wyskakiwania przegubu czy płaszczenia zabezpieczenia...
Te zabezpieczenia masz w środku jak wybijesz to dopiero je zobaczysz ... na tej samej zasadzie masz zabezpieczenie przegub-półoś tj. rozprężny pierścień
Nie można tego przegubu tak po prostu zbić z wielowypustu jak jak to ma miejsce w większości aut? Skoro sprzedają przeguby zewnętrzne na allegro to musi się go dać zdjąć. Samo zabezpieczenie to pewnie pierścień rozprężny.
Trzeba było powiedzieć lub dać jakieś zdjęcie żeby było wiadomo o jakie zabezpieczenie chodzi. Każdy myślał tutaj o takim. http://obrazki.elektroda.pl/7261903400_1... Przy takim zabezpieczeniu tylko zbijasz przegub i wkładasz nowy. To twoje zabezpieczenie trzeba szczypcami potraktować by zszedł przegub i ono w przegubie zostaje. Tak...
Kolego, lewa ręką podtrzymujesz półoś, prawą trzymając młotek, uderzasz w gwiazdę wewnętrzną będąca na półosi i przegub ma wyskoczyc (na półosi jest zabezpieczenie od środka i trochę trzeba się pomęczyc, aby wybic przegub), czasami potrzeba pomoc drugiej osoby, aby przytrzymała półoś w dogodnej pozycja dla zbijającego przegub, pozdrawiam
Zabezpieczenie trzyma nic się nie uszkodziło tylko spróbować równo wyjść snu się nie krzywiła , niektóre skrzynie mają taki luz
Na razie z wyczuciem próbowałem zdjąć go . Jedna osoba rozprezaja zabezpieczenie a druga z wyczuciem uderzała. Ale nie szło bo nie było jak zablokowac półosi tak żeby nie wychodziła ze skrzyni i żeby nie "sprezynowalo". Ok dzięki za wskazówki będę próbował.
Temat może dziwny i łatwy ale męczę się już pół dnia z tym.Jak włożyć zabezpieczenie lewej półosi,czy do skrzyni i wtedy wcisnąć przegub czy nałożyć na przegub i wtedy wciskać.Od razu mówię że i tak i tak nie wchodzi,jeżeli zabezpieczenie jest na półośce to nie wchodzi w gniazdo .Jeżeli jest w skrzyni to z kolei blokuje frez przegubu bo jest nierozciągnięte.Jedyne...
Na wielowpuście przegubu jest zabezpieczenie w postaci pierścienia z drutu , przy wyjmowaniu należy mocno go podważyć,a przy wkładaniu "dobić".
Witam, nie wiem czy znajdzie się tu ktoś, kto mi doradzi, ale sprawa wygląda następująco. Posiadam Vectrę B 1.8 16v x18xe. Niedawno rozleciała się jedną z satelit w mechanizmie różnicowym, więc najrozsądniej było wymienić skrzynię. Po całej wymianie mam problem bo podczas normalnej jazdy, bez pełnych skrętów, na prostej drodze przy stałej prędkości...
Po czasie długim napiszę co się stało. Pierwsza rzecz to niedziałający prędkościomierz. Przed wyjazdem do Poznania sprawdziłem napęd impulsatora (w sensie czy cały i dobrze się kręci), ale nie sprawdziłem banalnym sposobem, czy napędzany wiertarką impulsator poruszy licznik. Poruszył. Wniosek - coś padło w skrzyni. Po zdemontowaniu jej okazało się,...
Możesz zastosować przegub kulisty z samochodowego układu kierowniczego. Przegub przyspawany do dyszla przyczepki. Montaż do skutera polegać będzie na włożeniu sworznia przegubu do zaczepu w skuterze i przykręceniu nakrętką koronkową. Zabezpieczenie przed odkręceniem zawleczką. Naturalnie w przyczepce powinno być oświetlenie typu światło pozycyjne, stop...
O matko! Normalnie usiąść i płakać. Bo przecież nie da się napełnić przegubu smarem, którego oczywiście za granicą nie da się kupić, nie da się prowizorycznie zabezpieczyć przegubu łatając jakoś osłonę za pomocą taśmy izolacyjnej, srebrnej, kawałków folii, butelki plastikowej... A już najciężej pomyśleć o tym pomyśleć... Dzwoń po lawetę, niech ściągają...
heh bardzo śmieszne :D wytargałem całość. I to jest niemożliwe tak ciasno półoś do przegubu wchodzi że trza było do imadła włożyć jeden rozciągnął zabezpieczenie a drugi prał młotkiem. Ale dosłownie prał... wątpie żebym to na aucie rozebrał... a nawet nie było tak źle całość wyciągnąć. Jeszcze się okazało że agenty ze sklepu złą gumę mi opchnęli.. o...
(at)mkcitro bo przegubów nie da się ot tak wyjąć, z całą półosią jest to to za długie. Całkowicie przegubu bez rozpięcia zawieszenia nie wyjmiesz, Ty rozpinałeś. Wystarczy że przypadkiem sam się trochę za daleko wysunie i wsunie podczas takiej roboty, powierzchnia przegubu na uszczelniacz jest ograniczona, parę mm za dużo i może podwinąć się simmering...
Łożysko z zimmeringiem bez problemu można zdemontować i zamontować bez uzycia prasy, jezeli oczywiście o osłonie z łożyskiem od strony skrzyni, nalezy ściągnąć seger, zbić krzyżak, uważając aby się nie rozsypał - siedzi bardzo wartko. Zdemontować osłone gumową, płaskim pobijakiem zbić stare łożysko, tuleją o specjalnie zakończonej końcówce i odpowiedniej...
Witam mam nietypowy problem, podczas wybijania przegubu zewnęrznego z półosi wyskoczyła mi cała półoś ze skryzni :cry: i po ogledzinach stwierdzilem że żadnych pozostałości po zabezpieczeniu nie zostało i najgorsze nie wiem jakie to zabezpieczenie powinno być i w które miejsce zalożone.... czy to takie samo zabepieczenie jakie się zaklada przy wymianie...
Na końcu wielowpustu przegubu wewn. jest pierścień osadczy utrzymujący półoś w koronie mechanizmu różnicowego. Skoro się luźno wysuwa to pękł lub odkształcił się ten seger. Czasami póloś jest wyszarpnięta ze skrzyni z powodu uszkodzonego zwieszenia silnika/poduszek lub powypadkowej przeszłości auta. Sekwencja zdarzeń była następująca: złe zabezpieczenie...
Zdaję sobie sprawę z jego niedoskonałości ale zamierzam po woli je usuwać, ALE. Jeżeli chodzi o chwiejność i efekt "galaretki" to wina silników, a dokładniej dużej mocy silników a zbyt małej sztywności pierwszej osi ramienia (dokładnie prawej strony przegubu ramieniowego). Ale najważniejszą przyczyną tego efektu było sterowanie manipulatora za pomocą...
Nie ma żadnego zabezpieczenia,tripod wchodzi w kielich a w kupie trzyma to wszystko gumowa osłona
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Nie kumam... To nie zabieraj głosu - żadnej wielkiej nakrętki tam nie ma. Pewnie nikt szanownemu założycielowi tematu nie pokazał, jak działa czy jak powinno działać druciane zabezpieczenie półosi w przegubie. Chyba że wypada razem z przegubem - bo nie wkręcono śruby blokującej...
Do przegubów stosuje się smar grafitowy. Od dawien dawna nie stosuje się smaru "grafitowego". Stosuje się smar dedykowany, przeważnie z dwusiarczkiem molibdenu Nawal smaru ile się da (zużyj całą tubkę). Kolejny błąd, "nawalenie smaru ile się da" zaowocuje w bliskiej przyszłości rozerwaniem osłony. Wracając do tematu, posłuchaj Megawe. Jeśli masz stary,...
(1,5mm linka) Linka, bo kabel idzie z jednej strony do wtyczki, a z drugiej do silnika, na rączce do prowadzenia który ma przegub.
Jedna półoś kosztuje około 300 zł więc się opłacało. Przegub zewnętrzny kosztował 196 zł - sam przegub. Komplet- przegub zewnętrzny, przegub wewnętrzny, półoś, gumy, smar, zabezpieczenie (2 szt) 2 zł więcej/ 298 zł. Jeśli 196 + 2 to 298 to jakaś nowa matematyka.
Dzień Dobry i dziękuję. W moim przypadku ten przegub jest inny. Ma zabezpieczenie od strony wewnętrznej (zeger). Myślałem, że wybiję go silnie tak jak przeguby i krzyżaki w Polonezie oraz dobiorę w sklepie. Tutaj chyba to nie przejdzie. Jakoś go musi się da wyjąć w celu zmierzenia i dobrania. Dziękuję. https://obrazki.elektroda.pl/9935709000_...
Pod tym blaszydłem jest takie zabezpieczenie jak na przegubie zewnętrznym w vw.
Dzięki za infotmacje, bo kolega miał dobry trop, ale nie do końca, to znaczy, mechanik się przejechał dla testu bo o dziwo znów napęd zaczął działać, a później znów grzechotanie, pobijał samochodem, i znów zaczął działać. Przyczyna? Poszło zabezpieczenie półosi na przegubie od strony silnika ( półoś od strony kierowcy) i przegub kręcił się na uszczelniaczu...
Zbija się,półoś siedzi w wewnętrznej części przegubu zabezpieczona pierścieniem, który zatrzaskuje się w rowku. Najlepiej przy pomocy dwóch młotków, jeden oprzeć o wewnętrzny element przegubu a drugim przyp........ć w ten pierwszy i powinno zejść.
Po wymianie lozyska przegub dokręcamy siłą 220 Nm jak stoi pojazd na kolach .Raz, nie luzujemy i ponownie dokrecamy . Nakretka ma hamulec zabezpieczenie .Ponowne uzycie tej nakretki nie zapewnia bezpiecznego zabezpiczenia przed ewentualnym poluzowaniem .
Przeguby homokinetyczne zabezpieczone są pierścieniem.Należy oczyścić połączenie przegubu z półosią,następnie przy pomocy szczypiec rozprężnych rozszerzyć pierścień i przegub powinien przy lekkim pociągnięciu spaść.Pozdrawiam.
Z tego co pamiętam - podkładka, sprężyna, zabezpieczenie.
Z frezami wszystko Ok. Po prostu stary przegub miał takie luzy , że przy przy którymś z mocnych zakrętów ścieło zabezpieczenie i w końcu przegub się rozsypał. Założyłem nową półoś z przegubami i wszystko jest sztywnke i Ok. Tylko to zabezpieczenie nie mogę wybić z wielowpustu przy skrzyni. Bez wiercenia chyba sie nie obejdzie.
Witam wszystkich fachowców.Panowie autko jak wyżej,potrzebuję wymienić osłonę gumową na półosi przegubu wewnętrznego.Mam pytanie,czy muszę odkręcić przegub od skrzyni?,czy jak zdejmę starą osłonę można wyjąć zabezpieczenie,by wyciągnąć półośkę,Zewnętrzne przeguby wymieniałem,niema problemu,ale wewnętrznego nie,więc proszę o poradę,by nie narobić sobie...
Przegub w skrzyni zabezpieczony jest pierścieniem sprężystym. Puknij przez przedłużkę od dużej grzechotki w obudowę przegubu i wyjdzie. Czasami trzeba się nieźle napracować żeby wybić że skrzyni kielich. Drugi temat jest taki, że jak poskładasz wałeczki w łożysku i wsuniesz w przegub, to same nie wylecą i będzie cacy. Ale jeżeli nie czujesz się na siłach...
Odkręćić śrubę przegubu, podliwarować samochod, zdiąć koło. Następnie odkręcić nakrętkę sforznia zwrotnicy i wybić sforzeń . Zdiąć osłonę gumową wytrzeć tawot ,rozgiąć zabezpieczenie i wybić przegub.
Miałeś rację Esteban ,na osi przegubu było zabezpieczenie. Chwilkę mi zeszło zanim się do niego dobrałem.W końcu udało się i teraz już nie ma stuków przy ostrych skrętach (bo takie są objawy przy walniętym przegubie , pęknięta gumowa osłona , woda piasek i po zawodach.Dzięki za rady .POZDRAWIAM.
Witam, Auto Mercedes w168 A140. Chcę zdemontować przegub wewnętrzny z lewej strony samochodu(tam gdzie jest krótka półoś), ponieważ prawdopodobnie przecieka mi olej na simeringu w obudowie skrzyni biegów. Moje pytanie brzmi czy ów przegub jest jakoś zabezpieczony czy wybija się go tak samo jak półoś. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Odebrałem auto od "mechanika" po wymianie rozrządu, no i muszę trochę poprawić. Chodzi o rozerwaną osłonę przegubu zewnętrznego prawego, trzeba wymienić bo rzuca smarem. Wyjąłem półoś z łożyska pośredniego i nie wiem jak ściągnąć którykolwiek z przegubów. Zazwyczaj przeguby wewnętrzne zabezpieczone są pierścieniem, a u mnie jest coś takiego jak na obrazku....
krzyżak przegubu osłony przegubu zmiana przegubu
webasto zasilanie smarować turbina kabel rs232 zworki
piekarmiko whirpool piekarnik whirlpool opinie
Jak połączyć ogniwa 3,6V 3500mAh, aby uzyskać 24V 70Ah? Balansowanie i ładowanie pakietów ogniw elektrycznych