No ta na 90% zawór wlotowy jest otwarty cały czas i w ciągu jednego cyklu dwa razy zaciąga mieszankę i dwa razy wyrzuca ją do gaźnika. Albo pkazikb1kła sprężyna zaworu i go zablokowała albo poszedł popychacz i też zablokował zawór albo zaciął się konik. Musisz odkręcic pokrywę zaworów i już będziesz wiedział.
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
Rozłącz popychacz pod spodem i zobacz czy zablokowana jest ośka dźwigni i pokrętła czy bolec po drugiej stronie popychacza.
Witam Hyundai H1 z silnikiem 2,5 crdi. Podczas próby odpalania silnik kręci normalnie i próbuję odpalić lecz po chwili coś go blokuje. Rozrząd sprawdzony. Wszystkie koła na znaki. Nie sprawdzałem klinów. Jest to taki typowy objaw dla źle ustawionego rozrządu lub zapłonu. Ewentualnie brałem pod uwagę zablokowany popychacz hydrauliczny. Będę wdzięczny...
nastąpiło przesunięcie na słabo dokręconym kole pasowym Oczywiście że jest to możliwe ale powodem mogą też być uszkodzone i zablokowane popychacze hydrauliczne po wcześniejszej kolizji ;(
Mi to wygląda na element popychacza. Obstawiam, że silnik poddał się ze względu na niskie ciśnienie oleju.
Teraz wiem które popychacze najbardziej było słychać :) to tyle na wesoło. Jutro będzie liczenie wydatków :( Na drugim cylindrze dostała końcówka wtryskiwacza i świeca żarowa. Zaś sam tłok blokował wyjęcie wtrysku. Tylko na drugim tłoku zablokowało popychacze, ale są całe. Dziś rozebrałem osprzęt, w sobotę bede miał wolny kanał także dam info o skutkach...
Witam - w tej pozycji mechanizm jest zablokowany ( nie wykona skrętu ). Te żółte (popychacze) podczas skrętu są rozciągane i ściskane. Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/9751863400_1...
Element który zaznaczyłem na czerwono wiem że nazywa się po angielsku rocker arm, niestety nie znam jego polskiej nazwy To dźwignia popychacza zaworu, zwana potocznie "konikiem". Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją zablokowało, albo te popychacze są na końcu i jest za małe ciśnienie oleju.
Pewnie pompa stwarza zbyt duży opór. Nie ma tam jakiegoś zaworu przelewowego, który mógłby być zablokowany?
Podałem powietrze i na dwoch cylindrach wali dobrze w dolot, na dwóch trochę mniej. No to chyba świadczy o nieszczelności zaworów ssących więc jeśli tu czegoś szukać to braku luzów zawodowych czyli podpartych zaworów (ZABLOKOWANYCH popychaczy) lub powodu ich nieszczelności czyli czapkę zdjąć i rozdłubać albo przedstawiony rozrząd. Po wkreceniu swiec...
Witam ponownie! Po długiej chorobie zabrałem się za rozpołowienie silnika, w celu wymiany zablokowanego popychacza z którego jednak zrobił się gwóźdź od strony dźwigni sprzęgła. foto: http://obrazki.elektroda.pl/4603213000_1... Po zdjęciu magneta i iskrownika zauważyłem, że łożysko(SKF 6204 C3 ok. 5 tys. przebiegu) od strony zapłonu...
Witam Nie mogę wyjąć popychacza. 1 wyszedł długi, później krótki a 3-go długiego nie mogę wyjąć. Stukałem, pukałem a tu nic. Próbowałem też z magnesem stukać. Macie jakiś pomysł? Można jakoś się dostać do niego żeby wypadł? Ruszałem wajchą od sprzęgła ale to nic nie daje.
Kolego a jakie dokładnie miałeś objawy złej pracy silnika i kiedy występowały? objawy: 1-przy dużych zmianach temperatury zewnętrznej-wiosna -jesień spadek mocy silnika na wolnych obrotach 2-w sytuacji krytycznej praca na 2 cylindrach( co pokazuje komunikat w programie lexia)-totalne szarpanie silnikiem aż dochodzi do uszkodzenia poduchy zaweiszenie...
A Ja jak najszybciej bym się tym zajął. Na początek trzeba by zrzucić wałki i sprawdzić bieżnie jak wyglądają w głowicy bo panewek wałka w tym silniku nie ma, obstawiam, że tak samo jak wałki. Olej jak najbardziej powinieneś zalać 5w40, jest to olej odpowiedni do naszej strefy klimatycznej. Przed wymianą zalał bym jeszcze jakiejś płukanki żeby to wszystko...
To wszystkie są krzywe, czy tylko tam gdzie się popychacze sypnęły ? Generalnie sytuacja wyglądała tak,że mechanik stwierdził zablokowany zawór wydechowy. jeden popychacz był urwany - ten mechanizm dźwigienki z popychaczem,a drugi nosił już znamiona pęknięcia.
To masz na grafikach u góry gdzie je włożyć i jak zablokować. Popuścić też dźwigienki zaworowe żeby nie posiać lasek popychaczy jak będziesz kręcił silnikiem do ustawienia.
Okazało się, że głowica jest uszkodzona. Nie jest pęknięta lecz gniazda popychacza są wyrobione i konieczne jest spawanie, stąd moje pytanie czy lepiej kupić zregenerowaną za 1000 zł z wałkiem (lecz nie wiadomo skąd ona jest i co przeszła) czy robić swoją (koszt będzie podobny jak za zakup używanej)? Ogólnie jest u mnie wytartych wałek, popychacze,...
Miałem coś podobnego.Pompa oleju zablokowany zaworek upustowy.Zbyt duże ciśnienie.
Może tak być. Jak jest możliwość, to zdemontować, zweryfikować stan. Może siedzi jakiś paproch w przewodzie lub w tym zaworze. To może być wyrównywacz siły hamowania. Jest podejrzenie, że coś w nim mogło się zaciąć. A ten luz między popychaczem a pompą sprawdziłeś?
Witam co chodzi o hamulce w maluszku to jak pompujesz 4,5 razy rośnie pedał a po krótkiej chwili znów naciśniesz pedał i leci do podłogi to wkręć włącznik stopu o pół obrotu i sprawdż to trzeba kilka razy próbować nim się reguluje skok popychacza pompy hamulca , jak pedał leci to za bardzo spuszcza ciśnienie płynu. Blokujesz pompę hamulcową i jedziesz...
Taki laik to nie jestem! Trochę źle napisałem tego pierwszego posta Na pewno to rozłożę i złożę bo to dla mnie problem nie jestem. tylko potrzebuje wskazówek jak sprawdzić te popychacze i jak zablokować te zawory bo tego nigdy nie robiłem. Bo tą metodę z kompresorem wyczytałem gdzieś na forum dlatego się o nią zapytałem tutaj.
Uzupełnię trochę nowymi spostrzeżeniami. Zauważyłem też że jak lustro nie jest zablokowane to popychacz, który jest w komorze lustra chodzi płynnie i słychać że się kręcą zębatki ale jak po zrobieniu zdjęcia lustro zostanie u góry to popychacz też zostaje u góry i wtedy nie można go w ogóle ruszyć. Jak jest zawieszone lustro i wcisnę spust migawki to...
Nigdy nie pamiętam ale sprawdziłem w wiki - ten silnik był używany w Jelczach, Autosanach i kombajnach Bizon. Miał kilka odmian ale informacje o oleju i filtry powinny być dostępne. Oryginalnie myślałem, że to był do STARa. Tak czy inaczej w okolicy powinien być ktoś kto to widział w autobusie, kombajnie, Jelczu czy agregacie. Dla próby czy silnik ruszy...
Nie gaśnie (malutki płomyk zostaje) polnik główny przy zakręceniu wody. objawy z książki. -zabrudzony zawór regulacji gazu. -popychacz zespołu wodnego zablokowany w poz.otwarty. moje pytanie a przyczyną nie może być membrana, popychacz to chodzi o ten bolec którym membrana otwiera gaz. piecyk działa tylko po zakręceniu wody przez ok 1 min pali się malutki...
Piotrpawlak 5 - widzę że chcesz koniecznie naprawić to tanim kosztem i się nie narobić, ale nie ma lekko. Wylutuj cały przełącznik i wyciągnij te białe popychacze z każdego isostatu ZALEJ to spirytusem i odstaw na parę godzin. Aby wyciągnąć ten biały popychacz to zdemontuj sprężynkę i popchaj go do tyłu, do przodu nie pójdzie bo ma na końcu taki cypelek...
Co znaczy "poluzowałem wałek"? Odkręciłeś, na tyle , by zluzować popychacze? czy???
Dzien dobry Postanowiłem wymienić rozrząd w swoim audi . Po wymianie i obrotem silnik okazało się że znaki się przestawiły i zaczął się problem . Ściągałem pokrywę zaworów zablokowałem wałek pierwsze popychacze w górze pompa zablokowana i problem brak znaku na kole zamachowym. Znalazłem znak na kole pasowym złożyłem obrucilem niby wszystko było oki...
ale wszyskto zablokowane było jedynie zdemontowałem koło zebate wałka rozrządu bo wymnieniałem popychacze może wałek przestawiłem ???
Miałem takie dwa przypadki, co prawda nie w TDI tylko w zwykłym turbodieslu VW, zablokowany zawór przelewowy w pompie powodował podpieranie popychaczy i gaśnięcie silnika przy ok 10 bar na magistrali olejowej. Zawory się nie pogięły, wystarczyło naprawić pompę i silnik pracował normalnie.
Ja używam zaworów z popychaczem przesuwnym, niezależnie od ciśnienia niema prawa się nic wydostać (jeśli oczywiście rdzeń Schradera się nie przekosi i zablokuje, a może to być tak małe że nie zauważymy)
Masz zablokowany w górnej pozycji popychacz zespołu wodnego- musisz zdemontować to dolne ustrojstwo i przekonserwować iglice wychodząca na zewnatrz dla otwarcia zaworu gazowego , wymień membrame i zobacz czy niw jest wygiagniety z dolnego korpusy zespołu wodnego taki dziwny stożek z kalepuszem- wsadzanym od spodu do gniazda w memebramie. Wsio poskładaj...
Tam pewnie wałki są To jedno slowo - PEWNIE- samo mowi za siebie :-) Nawet biorac to na logike jak 2 bary moga zablokowac popychacze ? Kolejna logika popychacze puste wiec dzialaja w szerszym zakresie, napelniaja sie i kasuja luz wiec cisnienia w cylindach brak. Bo krzywki sa w zlym momencie. A to czy na krzywce czy zebach to malo wazne przeciez nie...
korbka ma taką spinkę z drutu w kształcie litery omega spróbuj ją wypchnąć płaskim śrubokrętem tuż przy korbce. Jak się dostaniesz do drzwi to już namacasz, pewnie spadł zatrzask z któregoś popychacza
Miałem podobny objaw w 1,9 tdi. Przyczyna - zużyty wał rozrządu: zablokował się hydrauliczny popychacz zaworu wydechowego i spowodował zużycie tej krzywki (ok 4 mm różnicy wysokości do krzywki sąsiedniego zaworu wyd.). Efekt dźwiękowy - jak jednocylindrowy diesel na kutrze rybackim. Proponuję obejrzeć wałek rozrządu. Dodano po 9 Zdejmij pokrywę rozrządu...
Zablokował się zawór przelewowy w pompie i podwieszają się popychacze hydrauliczne. Trzeba wyjąć pompę, rozebrać i wyczyścić
Z boku, czyli którędy? Przez te okienka w bloku przy laskach popychaczy? Mógłbyś mi to wytłumaczyć jakoś jaśniej?
A co tam nabroiles w tych modelach uszkadza sie popychacz prawego holdera i wtedy mechanizm jest zablokowany nie moge sie tu reklamowac wies nie podam ci adresu serwisu ktory ci to naprawi(chyba ze moderator pozwola).
O właśnie, ta kulka między popychaczami, o to chodziło czy ona tam ma być, czy nie? Bezwarunkowo ma być . Wszystkie końce wszystkich popychaczy powinny być też zakończone tak "kulkowo", utwardzone i najlepiej wypolerowane. https://obrazki.elektroda.pl/9106815000_... A co się stanie gdy jej nie będzie w środku? Ta kulka i "kulkowe"...
Jeżeli robiłeś uszczelkę głowicy, to zapewne sprawdzałeś również szczelność zaworów. Jeżeli tak, to przyjrzałbym się, czy któryś z popychaczy hydraulicznych nie jest zablokowany, ponieważ taki objaw dają nieszczelne (czyli wypalone, lub niedomknięte) zawory ssące. Jeżeli na zimnym silniku jest OK, a objaw występuje na ciepłym, to może wskazywać właśnie...
witam, nie napisałeś czy karetka zatrzymuje się na wychylonych popychaczach kartek wydrukowanych,jeśli tak to napisz - pomyślimy co wtedy. Jeśli nie jest to ich wina to sprawdz stację serwisową czy nie jest zalana zaschniętym tuszem bo może nie ma siły jej ruszyć oraz czy się nie wyłamał trzpień na który nałożony jest ten mały tryb w stacji serwisowej.
Jeśli popychacz stoi to prawdopodobnie ktoś włożył kulkę z "plasteliny", która się zgniotła i zablokowała ewentualnie jakieś problemy z koszem sprzęgła.
Robokop ma racje.... Kręcąc kołem pasowym możesz mieć trudność z obróceniem wału korbowego 2x ponieważ podczas kręcenia zachodzi cały cykl pracy. sprężania, pracy, wydechu i ssania. Podczas kręcenia możesz natrafić na opór związany ze sprężaniem mieszanki w cylindrze. Nie wiem czy dobrze kojarze ale podczas spręzania 2 zawory muszą być zamknięte dolotowy...
Jak miga szybko to wystarczy odpowietrzyć (puścić wodę przez dyszę para/woda) jak woda poleci ale pompa stanie i jest to samo to do wymiany przepływomierz a jak miga powoli to coś jest nie domknięte lub wyłamane popychacze włączników lub jakiś włącznik krańcowe najczęściej ten za blokiem zaparzającym nie załącza bo powyginane są prowadnice pod blokiem...
Witam, piecyk był zakamieniały (woda ciurkała) więc wszystko rozkręciłem i od kamieniałem po skręceniu przy zapalaniu zapala się cały piecyk a woda jest zakręcona. Czytałem na różnych forach i w instrukcji znalazłem że winny jest "Popychacz zespołu wodnego" jest on zablokowany w pozycji otwartej. Rozkręciłem zespół wodny jeszcze raz, ale nie wiem jak...
Krzywki wałka na pierwszym cylindrze mają być zwrócone do siebie, wał zablokowany w GMP I tłoka. Znaki na wałkach sobie zobaczysz w schemacie co to Ci na prv przesłałem.
Witam, kolego po dłuższym postoju urządzenia należy rozebrać zespół wodny, wymienić w nim membranę, wyczyścić i przesmarować iglicę (popychacz) bo to na pewno ona jest zablokowana przez osad na części odkrytej, po wyczyszczeniu i nasmarowaniu powinna przesuwać się leciutko na całej swej długości. POZDRAWIAM!
Zafira 2.0 DTI Y20DTH zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu. Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ? moim zdaniem...
Witam forumowiczów mam nadzieje ze pomozecie mi z moim problemem otóż polega on na tym że strzelił pasek rozrzadu w reni i wymontowałem całą głowice zorientowałem sie ile bedzie kosztowac regeneracja jednak koszt mnie przeraził gdyż auto praktycznie jezdzi w koło kimina po towar i spowrotem auto do roboty i postanowiłem wiec kupić używaną sprawną głowice...
Spróbować dobrać się do tapicerki drzwi od wewnątrz - powinno się dać zdjąć przy odrobinie gimnastyki i wówczas przyjrzeć się zamkowi drzwi. Przerabiałem podobny motyw w nissanie primerze '03 - skorodował popychacz w samej klamce - tak że cięgno było zablokowane - również nie szło otworzyć z zewnątrz ani z wewnątrz. WD-40 w ruch i po zawodach.
taki numer to może sie pojawić jeśli masz wykruszony ząbek popychacza w programatorze - blokady działaja ale programator nie jest zablokowany i zasuwa dalej - a grzałka nie zdąży podgrzać wody bo już programator ja rozłącza- itd!!! no i czas prania skraca się-musisz to sprawdzic tylko nie zaczynaj rozbiórki proramatora od " d..y strony" bo będziesz...
Witam Wsiadłem i ruszyłem bez problemu. Nagle dźwignia zrobiła się luźna. Na poboczu okazało się że mimo tego ogólnego luzu mogę zmieniać biegi bez tego wyraźnego "wbicia"biegu" Sprawdziłem wszystkie i myślałem że uda się odstawić auto ale niestety został na 5 i już. Gałka chodzi tylko w położeniu przód tył , nie da się ruszyć ją na boki. Co polecacie...
Wszystko wyjaśni po czyjej stronie jest błąd. Tak czy inaczej, po 600 km nawet używana rolka się nie zablokuje, chyba, że wcześniej już miała luz kolosalny, ale to chyba mech. ma sprawdzić przed montażem.
Luzowałeś koła wałków po zablokowaniu ich blokadą z tyłu głowicy? Nie luzowałem, nie było potrzeby. Ale dlaczego według was popychacz zaworu wydechowego jest '' luźny '' gdy krzywka wałka jest skierowana w przeciwną stronę ? Można palcem go przestawić. Tylko ten jeden popychacz taki jest. Chodzi silnik jak traktor.
Zafira 2.0 DTI Y20DTH zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu. Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ? moim zdaniem...
Co do wybuchających filtrów, to miałem kilka przypadków w starych silnikach z zaworami regulowanymi płytkami, był zablokowany zawór w pompie. Ale ostatnio robiłem audi 1,9TD z taką usterką, przy 12 barach na magistrali olejowej silnik gasł, bo przestawały się opróżniać popychacze i podpierało zawory, a filtr był cały i nawet nie spuchł ;)
Skoro dźwignia mikrołacznika i popychacz który na niego naciska nie wykazuje ruchu przy otwarciu przepływu wody to właśnie według mnie wymaga regulacji. Jest do tego specjalna śruba i pisze o tym w instrukcji obsługi. Niestety ja posiadam zupełnie inny model piecyka więc nie wiem dokładnie gdzie ta śruba jest umiejscowiona. Jeśli to nic nie da to pewnie...
Off Top, jako przykład sprzed lat. Wówczas 20letn już Pontiac GrandAm.....Silnik analogiczny, z tym że czterocylindrowy, jednopunktowy wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu i hydrauliczne napinanie zaworów. Uruchamiał się bez problemu, ale natychmiast zaczynał pluć ogniem i dymem (objaw Kolegi Pytającego !) do filtra powietrza, wydając odgłos niewytłumionego...
To chyba jest >3,5bar (zatkany powrót z regulatora ciśnienia) Chyba, że jakiś lipny wąż. Mam zwykły paliwowy wężyk gates podłączony do manometru do pomiaru ciśnienia oleju i ostatnio mierzyłem w audi z zablokowanym zaworem przelewowym w pompie, nie puchł nawet przy 11bar ciśnienia oleju (więcej się nie dało uzyskać bo podwieszało popychacze hydrauliczne...
przyczyną w moim przypadku tzn. pęknięcia wałka był napinacz łańcucha. Po prostu zablokował się. Proponuję wymienic kompletny rozrząd gdyż te napinacze są wadliwe. Jeśli chodzi o krzywki napewno kilka jest polamanych, tam gdzie je połamało do wymiany popychacze. Zawory do weryfikacji
Objawem było "duszenie się" podczas kręcenia. Ruszała, by po chwili coraz wolniej i wolniej i z większym wysiłkiem. Aż kompletnie sie zablokowało. Rozkręciłem - tłoczek wyszedł ciężko. W środku latał poobijany walec. Pewnie to część ułamanego popychacza wiertła (jak to się fachowo nazywa?) W środku cylinderek poobijany. Widać na zdjęciu poobijany lejek...
Widze ze sie zrozumiec chyba nie mozemy. W tym silniku pokrywa zaworow posiada jednoczesnie lozyska slizgowe od walka rozrzadu. To nie tak jak w starych samochodach ze walek rozrzadu jest przykrecany niezaleznie od pokrywy zaworow. Tutaj jest to jedna calosc, na dodatek nie ma tam uszczelki. Chodzi mi o preparat jaki mam zastosowac miedzy ta pokrywa...
Witam, mam następujący problem z junkersem, mianowicie nie chce gasnąć płomień główny, po zakręceniu ciepłej wody. Nie ma znaczenia czas odkręcenia wody, czy to jest chwila, czy długi czas. Instrukcja informuje, iż: 1) popychacz zespołu wodnego jest zablokowany w pozycji "otwarty" - "należy rozebrać i wyczyścić, ewentualnie wymienić"; 2) zabrudzony...
W c330 można spokojnie wykręcić wtryskiwacz/e i manewrując rurkami podłączyć je tak były poza cylindrem ale z podłączoną rurką od pompy. Wtedy po zakręceniu wałem ładnie widać co wtryskiwacz z siebie daje (mgła czy krople lub połączenie obu). Dwa czy jest ciśnienie sprężania na obu? Zawory wyregulowane (lepiej na początek dać większe luzy zaworowe?...
Co dopiero jakby je dać pod but w aucie- kurz, wilgoć/woda i praktycznie ciągłe mękolenie podczas jazdy... Ja mam dwa potencjometry do pomiaru wysokości zawieszenia (lewy i prawy) i są pod samochodem przykręcone do ramy i sterowane przez dźwignie od zawieszenia - ciągle pracują. Samochód ma ponad 300kkm i jedyne co szwankowało to popychacz łączący...
Sąsiad zawsze sam naprawiał swojego poloneza a miał ich kilka. Ostatniego na wielopunktowym wtrysku, który miał inny pasek rozrządu co się potem okazało chwilę po wymianie. Końcówki do układu kierowniczego zrobili dłuższe ale z początku nikt o tym nie wiedział i sąsiad w miejsce dłuższej wstawił krótszą. Wkręcił trzy zwoje i tak jeździł rok aż koło...
Piszę post pod postem aby było widać:) Niestety ale mam złe wieści. Silnik prawdopodobnie się zatarł:/ Co dziwne poprzedniego dnia kiedy skończyłem go ożywiać silnik kręcił, następnego dnia nie szło już nim ruszyć. Jestem jednak na dobrej drodze. Przy pomocy kilku kumpli odblokowałem wszystkie 4 hamulce, napompowałem koła i udało się maluszka umieścić...
Koszt samych uszczelniaczy to może i niewielki ,tylko trzeba wyjąć wałek ,a więc rozrząd do wymiany ,potem popychacze okażą się miękkie ,a jak prowadnice luźne to czapa w górę i na koniec okaże się że to turbina leje olejem.
Jeżeli odkręciła by Ci się chociaż jedna śruba i wpadła do środka to uwierz takie zablokowanie silnika jedno czy kilkukrotne nie miało by miejsca.... Urwało by łańcuch pokrzywiło popychacze a w najgorszym przypadku zawory byłyby wygięte w literę S o ile głowica by wytrzymała. Są to bardzo dobre ciągniki a przede wszystkim ergonomiczne.... zastosowanie...
Witam Czy mozesz przesłać zdjęcie do jakich elementów masz dostęp jeśli dobrze pamiętam klapę otwiera duży siłownik z białym plastykowym popychaczem a kolo mechanizmu na bębenku jest krańcówka minaturowa Problem może byc tez w innej części instalacji np kiedy uruchomiony silnik uniemożliwia otwarcie klapy dopiero otwarcie drzwi kierowcy ta blokadę zdejmuje
zaprojektowanie napędzania urządzenia - masło maślane. Może warto poczekać z tą pracą? jednak sadze ze to i tak sie nie sprawdzi... moje urzadzenie nie moze byc duze Ale można ewentualnie podejrzeć rozwiązanie. Jeśli dobrze zrozumiałem koledze chodzi o przekładnię zamieniającą ruch obrotowy w postępowy. Pomyśl o kawałku śruby obracanej silnikiem i...
Dziekuje za sugestie. Dla mnie to jest tak jakby do konca nie wracal "tłok" - ten zakończony uszczelką na końcu - czy perścieniem. Dziej się tak raz na tydzień więc raz na kikadziesiąt spuszczeń wody. Nacisnienie przycisku 6L rozwiązuje wtedy problem. NAciskanie 3L nie rozwiązuje. Gdyby ciagle sie lało to rzeczywiście stawiałbym na uszczelkę. Teraz...
Witam. Co prawda miałem do czynienia z taką pralką ostatni raz jakieś7-8 lat temu(?), ale pamiętam jeszcze, że na programatorze był zamontowany nieduży elektromagnes. Załączał on napęd z silniczka na bębny krzywkowe. O ile pamiętam, jego uszkodzenie blokuje całkowicie programator (pralka praktycznie martwa). Programator posiada dwa układy krzywkowe:...
Niekoniecznie zaraz złom. Płukanie silnika. I jeżdżą te samochody do tej pory. Większej bredni w życiu nie czytałem. Widziałeś kiedykolwiek silnik spalinowy od środka? Wyciągaj wszystkie popychacze, wyciśnij z nich olej i składaj. Miałem to samo w 1,6HDI po wymianie łańcuszka międzywałkowego, po złożeniu brak kompresji, po opróżnieniu popychaczy z...
Jeśli widziałeś silnik w środku, to powinieneś wiedzieć że każdy olej zostawia osady, mniejsze lub większe i te osady mogą się oderwać i zablokować szczególnie wąskie kanaliki smarowania w głowicy zwłaszcza że cały olej tłoczony nie jest filtrowany. A przykładowy objaw zatkanych kanałów olejowych masz u siebie. Taki odgłos może tez wydawać wtrysk, wałek...
Po dłuższym zastanawianiu się zrozumiałem dlaczego tak się dzieje. Podczas pracy programatora, końcówka elementu 3 znajduje się w wycięciu 5 zielonego koła ze sprężynką. W pewnym momencie zębatka 4, obracająca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara (z taką samą prędkością obrotową co pierścień 1), jednym zębem (znajdujący się od spodu) popycha zielone...
W oplu niby trzeba zdejmowac rozrzad do wymiany termostatu - a da się to zrobic bez rozpinania. Ja bym spróbował, bedziesz luzowal sruby po koleji do momentu wyciągnięcia szklanki lub zablokowania walka ktory nie pozwoli ci na dalsze posunięcie. Zobacz od przodu ile masz miejsca do styku koła wałka z głowicą - możliwe że dolne zeby koła po np.1 cm dotkna...
No więc naprawy ciąg dalszy... Zdemontowałem ponownie silnik, zdjąłem miskę olejową i dokładnie obejrzałem wałek rozrządu. Na oko laika wszystko wyglądało OK. Zamówiłem jednak nowy i dopiero widać było różnicę. Okazało się, że ten półksiężycowy pręcik, który unosi popychacz zaworu w starym wałku wystaje jakieś 0,5 mm, a może nawet mniej, a w nowym ok...
Jak zrobisz jak poniżej - będzie dobrze: Wał korbowy w położeniu GMP pierwszego cylindra Wierzchołki krzywek wałka rozrządu dla cylindra 1 muszą być zwrócone do góry. Jeżeli nie, obrócić dalej wałem korbowym o jeden obrót. Ustawić kolorowe lub oznaczone farbą ogniwa łańcucha na znaku ustawienia na kole wału korbowego i na znakach ustawienia na kołach...
:arrow: robokop: Czyli sugerujesz, że to może być popychacz (nie otwiera się zawór)... może uda mi się skombinować sondę prądową, bo niestety nie mam. Przepustnica była zapaćkana olejem i nagarem, a auto długo stało i rozładował się akumulator - stąd problem z adaptacją przepustnicy, a regulacja IAC - sądzę, że na 3 cylindrach miał problem utrzymać...
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
Objawem uszkodzenia przełącznika zespolonego jest brak możliwości wyłączenia przednich świateł przeciwmgielnych. Przypadłość ta dotyczy aut z roczników 2000-2005 czyli tzw. wersji przed liftem. Jeżeli nabywamy właśnie PT Cruisera i nie działają w nim przednie światła przeciwmgielne to prawie na pewno przełącznik jest już uszkodzony i zostały albo wyjęte...
Mnie zastanawia co ta drukarka robi jak się ją włącza z tuszami. Przez te głupie komunikaty i czas oczekiwania mam ją zawsze włączoną. Dzięki temu drukuje od razu nawet po kilku dniach. Inny ciekawy problem. Po wydrukowaniu około 20 stron otrzymałem komunikat o zacięciu papieru. Fajnie, tylko, że zacięcia nie było. Problem w tym, że od tamtej pory zaczęła...
Witam Naprężacz dlatego jest krótszy, bo jest w pozycji zablokowanej. Po złożeniu całości należy nacisnąć na naprężacz (np. śrubokrętem), a wysunie się. Nie próbuj tego zrobić przed złożeniem, bo rozpadnie się i raczej go nie złożysz bez przyrządu. Nie wciskaj za głęboko przy odblokowaniu, bo stanie się jeszcze krótszy i nie wyskoczy. http://obrazki.elektroda.pl/9662601000_1...
Zastosowanie dwóch sprężyn o przeciwnych kierunkach nawinięcia zwojów ma na celu uchronienie przed zablokowaniem w przypadku pęknięcia jednej z nich. Sprężyny mają różne sztywności, przez co ich częstotliwości drgań własnych są różne i nie może wystąpić jednoczesny rezonans drgań w obu sprężynach, który zaburzał by pracę silnika w pewnym zakresie obrotów....
Przy wejściu oleju do siłownika jest zaworek odpowiedzialny za upust oleju podczas opuszczania oraz podnoszenia. I wydaje mi się, że to jego wina lecz prawidłowo pracuje. Jak została stwierdzona prawidłowość jego funkcjonowania? Na wstępie może trochę powierzchownej teorii z hydrauliki przemysłowej: Ten ‘zaworek’ to nic innego jak wg zdefiniowanej...
Prawda jest taka, że jakbym miał zaufany warsztat w okolicy to wolałbym go oddać do mechanika niż samemu się brudzić, tym bardziej, że nie lubię tej roboty. :-) Nawet na myjni facet porysował mi zderzak, bo mu ta myjka cisnieniowa upadła i wypierał się, że tak już było, bo myślał, że nie widziałem. Ale machnąłem ręką i pojechałe a więcej już nie korzystałem...
Witam ponownie.Nie rozumiem co to znaczy"próby odpalenia motoru po kolizji".Ztego co zrozumiałem to zachodzi w wyżej poruszonym temacie prawdopodobieństwo,że nie doszło do żadnej poważniejszej kolizji,silnik sie nie zablokował,obraca wałem korbowym tylko nie pali.Nie doszło do zerwania paska,tylko coś podlazło pod niego i moze przeskoczył jeden ząbek...
Witam Mam w naprawie w/w kamerę. Mechanizm został zablokowany na otwartej "windzie". Usterkę znalazłem i złożyłem mechanizm ale zostały mi 3 części i nie mam pojęcia skąd wypadły :/ Mianowicie jedna czerwona zawleczka i dwie podkładki ślizgowe koloru grafitowego jedna większa druga mniejsza. Za nic w świecie nie mogę dojść skąd wypadły natomiast uszkodzony...
Witam Ostatnio robiłem golfa 4 1999r 1,4 benzyna 16v. Problem był taki, że zerwał się pasek rozrzadu, pogięło zawory, tłoki nie zostały uszkodzone, nie było pęknieć lub jakichś widocznych miejsc że dostały jakoś bardzo. Głowica została oddana do zrobienia, zostały wymienione 8 zaworów ponieważ reszta była w stanie dobrym. Popychacze hydrauliczne dostałem...
Witam, Zalozylem ten temat drugi raz poniewaz pierwszy zostal zablokowany przez moderatora. Posiadam Audi A4 b6 2002 1.9TDI AWX 131KM Kiedy rozpedzam samochod buda zaczyna sie trzasc, bujac na boki, niewazne czy silnik cieply czy nie. Dodam ze mam nowy komplet sprzegla(przed wymiana bylo to samo), wahacze, opony. Poczytalem na innych forach ze czesto...
Dziś uporałem się z problemem podobnym co w temacie, też moduł komfortu, ale Skoda Octavia 2003, dioda w drzwiach nie miga, duży pobór prądu. Objawy takie: tylne prawe drzwi - nie można sterować z panelu kierowcy, natomiast działają na panelu drzwi, pobór prądu z akumulatora (drzwi zamknięte) - 0,3A, wypinanie bezpieczników po kolei - niewielkie zmiany...
Drodzy forumowicze. Przewaliłem mnóstwo tematów i nie mogę znaleźć jednoznacznych odpowiedzi. Mam ten ekspress 3 lata. - # 2 razy konserwacja w serwisie (czyszczenie, uszczelki etc) # wymiana młynka 4 miesiące temu. Problem teraz. Od pewnego czasu potrafi zablokować się w momencie "zgarniania" krążka do pjemnika. Ta Łyżka, która go wyrzuca blokuje się...
coz witam ponownie Zimno wiec sciaganie sie troszke opoznilo. rozebralem troche silnika sciagnalem glowiczke i dostalem sie do dzwigienek - ocalala tylko 1 reszta zmasakrowana. zamowilem czesci tzn. dzwigienki - 8 sztuk oczywiscie mam kilka pytn moze ktos pomoze: 1.czy dzwigienki sa czyms zabezpieczane , czy jedynie wciskane na popychacz i przytrzymywane...
Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu więc pytam tutaj, wymieniałem ostatnio rozrząd w 1,5 dci 100 km. Po ustawieniu silnika na znakach ( czyli 1 koło zębate zaworów zablokowane, 2 koło zębate pompy na wprost śrubki w silniku,3 koło zębate dolne z wycieciem w pionie, 19 wyżłobień na pasku między kołami i znakami ) ściągnołem pasek i odkręciłem...
ustawrozrząd na znaki a na kole pasowym od pompy wtryskowej masz trzy śrubki. poluzuj je, wał korbowy musi koniecznie być w pozycji OT "O" czyli w GMP. w piaście koła pasowego pompy wtryskowej masz nacięcie dodajże fi6 albo fi7mm teraz jak masz poluzowane koło pasowe pompy wtryskowej trzpieniem o odpowiedniej średnicy zablokuj pompę, ( będziesz miał...
Masz wypadanie zapłonu a przyczyną tego jest niższe ciśnienie na pierwszym cylindrze. Możesz bawić się w wymianę świec, cewek, adaptacje przepustnicy itp ale nic Ci to nie da. Czemu uważam że to zawory? Z doświadczenia. Gdyby to była wina pierścieni to raczej na wszystkich było by niższe ciśnienia a nie tylko na jednym taka kolosalna różnica. Podejrzewam...
Czy ten ze zdjęcia wystarczy mi do sprawdzenia rozrządu? Auto noc stało w garażu gdzie temperatura była 9-10 stopni. Odczytałem to co pokazują czujniki: temperatura paliwa 12,6 w dolocie 10,8 płynu chłodzącego g62 3.6 Auto nie odpaliło, jak odpiąłem G62 to jego wartość w kompie była pokazywana z czujnika w dolocie, czyli 10,8 stopnia. Przy odpiętym...
Witam, kupiłem starą Astrę z 2001 roku aby jeździć do uruchomienia mojego Peugeot'a. Ponieważ strasznie grzechotał, wymieniłem popychacze, olej i filtr. Pomogło sporo, ale chyba lekko przestawiłem koło impulsowe położenia wałka rozrządu. Rozrząd ustawiałem bez przyrządów, jedynie zablokowałem wałki płaskownikiem 5 mm i spiąłem łańcuch z kołami opaskami.W...
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
uszkodzić popychacz uszkodzony popychacz wypadać popychacz
nagłośnić festyn tyrystorowy moduł zapłonowy schemat wyłącznik różnicowoprądowy uziemienia
odkurzacz xiaomi odkurzacz xiaomi
Trudności z demontażem gniazda w MiVue 732 Algorytm zmywarki: etapy i nowoczesne technologie