Czy jest ktoś w stanie powiedzieć coś więcej o tym silniku? Königsberg - takie miasto ,pracował w Niemczech w Bawarii. glückauf- Szczęść Boże. Zapewne z jakiejś kopalni pochodzi. Löcknitz- miasto z byłym powiecie Szczecińskim ( Stettin). Silnik ma 7,4 kW i 1400 obrotów i jest silnikiem pierścieniowym o zasilaniu napięciem 220/380 V. Ile on może być...
Zewrzyj pierścienie, próbuj uruchomić, sprawdzaj czy się nie grzeje.
Połączenie 8 cewek w prądnicy 1-fazowej http://obrazki.elektroda.pl/4740588800_1...
Im wyzsza Liczba Oktanowa benzyny - tym wolniej takie paliwo sie spala, bo jest przeznaczone do silnikow o bardzo wysokim sprezaniu, ktore przyspiesza spalanie pod duzym cisnieniem. Bardzo szkodzi zabytkowym silnikom benzyna wysokooktanowa, powodujac nawet 5 - 10 i wiecej razy szybsze zuzycie silnika / z powodu jego ciaglego przegrzania - bo prawidlowo...
Mypal68 a nie 29... ta druga oparta na zabytkowym silniku, pierwsza na FF 68 ESR z fragmentami kodu FF 78 ESR.
Witam.Z tabliczki znamionowej wynika że możesz ten silnik podłączyć do falowników zasilanych jednej fazy lub trzy fazowych,przełączając odpowiednio trójkąt gwiazda.Przy silnikach starszej daty jedynym ograniczeniem może być częstotliwość pracy do 70Hz.Stosowałem falowniki do silników zabytkowych i nie było żadnego problemu.Pozdrawiam
Dziesiaj (niedziela) wyciągnąłem go z komory na zboże, dlatego go nie oczyściłem. Możliwe żeby tabliczka była od sodu silnika?
Witam, nic nie znalazles w sieci - bo dzisiaj praktycznie '99%' uzytkownikow o tym nie wie, to jest 'klasyczny / ksiazkowy' wrecz objaw bardzo opoznionego zaplonu lub niskiego stopnia sprezania silnika, np. 6 : 1 - a zastosowanie do niego dzisiejszego paliwa '95 Oktan'..? Podejrzewam, ze to jednak dosc nowy silnik i powinien miec ok. 8,5 - 9 : 1 sprezanie,...
Witam, wszystko zalezy jeszcze od stopnia sprezania silnika - bo jesli jest to silnik 'K - O' [ z lat 50/60/70-tych ], to ma stopien sprezania 5,5 - 6 : 1 / czyli jest zbudowany na benzyne 66 - 70 - 75 Oktan zaledwie, wiec na dzisiejszej benzynie 95 - bedzie sie ekstremalnie przegrzewal wlasnie... Do dzisiejszych paliw 95 / 98 trzeba bardzo mocno wyprzedzac...
Tylko taki silnik to zabytkowy jest :). Nowsze tego typu nie mniej tanie są :) Z moich obliczeń wystarczy silnik o mocy 6 kw zeby ogrzać 120 m2.
Rodzaj obecnego paliwa nie powinno mieć znaczenia. Dla zabytkowego silnika znaczenie ma niski stopień sprężania (w obecnych czasach można zwiększyć, kwestia innego tłoka), odporność zaworów (gniazd, prowadnic) na benzynę bezołowiową i układu paliwowego na zawartość etanolu. Radziłbym sprawdzić czasy otwarcia/zamknięcia zaworów, kąt wyprzedzenia zapłonu...
Witam, jak juz wspominalem [ przy 'Warszawie M 20' ], wiekszosc niedomagan w zabytkowych silnikach, szczegolnie motocyklowych / chlodzonych powietrzem - bierze sie z ich 'skrajnego przegrzania' na skutek stosowania paliwa o zbyt wysokiej Liczbie Oktanowej 95. Juz Junak M 07 i pozniejszy M 10 - maja dzisiaj skrajnie przegrzane silniki / glowice - tlok...
Jak go produkowali, to neta nie było :D , Trzeba poszukać na amerykańskich albo niemieckich stronach. Znajdź mądrego mechanika od np. motocykli zabytkowych, to Ci silnik uruchomi, otwórz i sfotografuj skrzynkę elektryki, to Ci doradzę, co i jak.
Witam, po wymianie gaźnika, najlepiej na "Pegaz 26" w dobrym stanie - trzeba się zająć zapłonem lub rodzajem benzyny, bo tak stary silnik ma najprawdopodobniej stopień sprężania 5,5-6:1, czyli był zbudowany na benzynę niskooktanową 60-70 oktan zaledwie... Wszelkie jego dane techniczne: moc, ilość spalanego paliwa, wyprzedzenie zapłonu, itp. - dotyczą...
Idź do zakładu naprawiającego głowice. Miałem podobny przypadek w zabytkowym silniku Lombardini. Tak jak napisał Kolega Paweł1812 naprawa polegała na wkreceniu zestawu Helicoil i kosztowała ok 30 PLN.
Ale teraz pojechałeś z tym obciążaniem silnika... Takie żeczy to w zabytkowych dwusuwach
Jaki silnik, jaki samochód? W samochodach innych niż obecnie zabytkowe, obrotami jałowymi steruje ECU silnika, nie instalacja gazowa.
Tak, tylko jak pozostawi sie 'statyczne wyprzedzenie zaplonu / wg instrukcji' - to dzisiejsza benzyna 'LO 95' - konczy sie spalac w silniku nawet 40-50 stopni po 'ZZ' i dlatego stare silniki sa tak slabe dzisiaj. Podobno niektore zabytkowe silniki maja zaledwie 'polowe mocy z instrukcji' - przez bardzo 'wolne / leniwe' spalanie przy niskim sprezaniu...
Wydaje mi się że te kosiarki tak mają A jeśli nie była remontowana to to silnik na pewno już się trochę zużył
Witam, jak zamontujesz ten nowszy iskrownik bez regulatora odsrodkowego, to musisz ustawic wyprzedzenie zaplonu doswiadczalnie, bo oryginalnie te silniczki byly na bardzo krotko / eksplozyjnie spalajace sie benzyny nisko i sredniooktanowe, od 50 - do 75 Oktan na ogol [ do stopni sprezania 4 - 5,5 / 6 : 1 ], dlatego ich regulatory odsrodkowe mialy wowczas...
(at)SebA 76PL Zapomnij w trójce że na dwójce osiągniesz setke. Góra 80. Mieliśmy od 2000 roku gdzieś do 2011 trójkę z tym silnikiem z 1994 roku. Nie był wcale taki pancerny. Palił mi tyle co koledze 1.4 w tej samej budzie. Miał przy zakupie jakoś 140000 przelotu. Był jak nowy. Totalna seria. Co do usterek to zdarzały się ale to wina raczej osprzętu....
Witam W moim zabytkowym silniku Hanomag [lata 50/60] zamontowany jest filtr szczelinowy. W literaturze opisany jest jako mało skuteczny ze względu na olej obecnie stosowany. Czy jest możliwość zamiany - dorobienia mocowania i przewodów do zamontowania tradycyjnego filtr w obudowie Pozdrawiam
To silnik zabytkowy. Powinien być oryginalny. Zapłon akumulatorowy zastosuję, aby go uruchomić, ale na zloty muszę mieć cewkę w środku.
Witam, od 'dawnych Motocyklistow' jezdzacych jeszcze przed wojna i tuz po niej - slyszalem wiele lat temu opowiesci o 'powiekszaniu tlokow / walcowaniem plaszcza tloka' i o 'usuwaniu progu na cylindrze - skrobakiem', no ale wtedy - 'nic nie bylo' do motocykli , zadnych czesci zamiennych, to radzili sobie jak umieli... Anglicy to wymyslili, taka 'walcarke...
Witam, z tym 'odprezaniem' - to nie ma tez co przesadzac, bo np. w niektorych zabytkowych silnikach motocyklowych / 'powietrznych' - luz montazowy tloka w cylindrze moze wynosic nawet 0,15 - 0,2 mm [ slownie : pietnascie setnych - do dwie dziesiate mm luzu tloka w cylindrze ], a silnik i tak ma ok. 13 - 13,5 - 14 : 1 stopien sprezania i moc 60 KM /...
Witam, to i tak wszystko przyslowiowy 'pikus' - bo stuningowane 'na max-a bzyczki 50cc' firmy NSU z lat 50-tych, 'krecily' nawet 17.500 obr./min., osiagaly przy tym moce od 13 - do 17/18 KM, no i predkosci 195 km/h - tylko wymagaly pozycji lezacej i pelnego oprofilowania [ pelna owiewka ] na calym motorku... Silnik poza tym - to byl 'bezzaworowy 4-suw'...
(at)zdziwiony Moja pomyłka :cry: - stosowane były wydatne w początkowych konstrukcjach, później już bieguny utajone. Pomyłka wzięła się stąd, ze niedawno taki zabytkowy silnik gdzieś widziałem..(u znajomego w przezwajalni/ i utkwiła mi w pamięci konstrukcja wirnika. Tyle tylko, ze to w niczym nie zmienia zagadnienia. Pozdrawiam. (at)Rezystor240 Znam...
Wg 'firm paliwowych' : jesli paliwo ma o 5 Oktan wiecej, niz wartosc LO na ktora byl skonstruowany dany silnik w epoce - to nalezy zwiekszyc wyprzedzenie zaplonu od 3 - do 6 stopni / ponad nastawy fabryczne... Dzisiejsza benzyna ma minimalnie 95 Oktan, a to w porownaniu do bardzo krotko spalajacych sie benzyn z epoki lat 50 - 70 tych przy niskich stopniach...
Typowy, zabytkowy regulator silnika DC 110VDC prod. USA. Polmostek - 2 tyrystory, dwie diody i dioda rownolegle do silnika. Muszę poszukac schematu, bo naprawiam to niemal w ilościach hurtowych. Mogą tam pracować dowolne tyrystory o prądzie 10-20A i napięciu pow. 400V. Z diodami podobnie. Sugeruję podkladki pod TO 220 na wszystkich elementach na radiatorze....
Oczywiscie, że ma sens. Sa przecież silniki spalinowe na rolkę. Mogą być montowane na bagażniku czy wieszane na kierownicy jak zabytkowy GNOM, wtedy napędzają przednie koło.
Witam, to moze byc jeszcze objaw bardzo poznego zaplonu / takie niewkrecanie sie na wysokie obroty. Jezeli zaplon jest ustawiony np. na 'srodek fasolek' regulacyjnych wyprzedzenia zaplonu / to na dzisiejszej benzynie moment zaplonu bedzie za pozny o ok. 15 / 20 stopni nawet - bo ten silnik byl na benzyne 75 - 78 Oktan maksymalnie w epoce [ bylo to bardzo...
I nie miało to pojemności 500 ccm? Te silniki już poszły w cenę. W górę niestety :( Jeśli jesteś zdesperowany, to szukaj na ocalić od zapomnienia lub na automobiliście (strony poświęcone zabytkowej motoryzacji). Silniki takie jak z tego fiata były montowane do zastawy. Tej małej okragłej kurołapki (ale nie dam się za to pociąć).
myślę że więcej chętnych będzie na kupno silniczka, niż zabytkowych stacji No to się mylisz...
Oczywiście, że na złom, gdyby to było wyjątkowe auto, zabytkowe, to można by myśleć nad ratowaniem. Tutaj naprawdę nie ma to sensu. Drugi silnik będzie dużo tańszy od naprawy tej głowicy.
spalanie benzyny '95' trwa w nich najczesciej jeszcze w polowie suwu pracy Połowa suwu pracy to 90°. 'silnik musi byc dostrajany do aktualnie zastosowanego paliwa i cykl spalania w cylindrze - powinien byc zakonczony 10 stopni po przejsciu tloka przez ZZ'. Wtedy silnik najmniej sie grzeje i ma najwieksza moc jednoczesnie - bo jest idealnie dostrojony...
Osobiście miałem silnik 1,8 mono z III w zabytkowej I z 1978 roku :D
Bo nie chodzi tu o dawanie klocków lego żeby się dziecko pobawiło, tylko ułatwienie życia grupom ludzi takim jak Black Bat Games, czy Dead Cow. Oni poprostu robia darmowe gry w formie modów, ale koniecznośc kupienia gry za 50zł by grać w tą za darmo odstarasza wielu od ich gier. A dzięki temu będą mieli szansę rozwinąć się i w przyszłości może i zaistnieć...
Dzięki Fotki z elektrody widziałem. Trochę za mało na nich widać. Odkurzacz zabytkowy ale ciągle w cenie.
Witam, wyprzedzenie zaplonu '3mm przed GMP' - dotyczylo tylko paliw o LO 68 - 78 Oktan [ lata 50 - 70te/80te ] i stopni sprezania silnikow od 5,5 - do 7 : 1. Takie paliwa spalaly sie wtedy bardzo krotko / wybuchowo przy niskim sprezaniu zabytkowych silnikow, max do pozycji tloka w cylindrze 12 - 15 stopni po GMP i wtedy silniki mialy pelna moc z instrukcji......
Dzień dobry, zwracam się z prośbą o pomoc w dobraniu rezystora, który występuje w zabytkowej motorówce silnik GM 5.0 V8 rok 1971. Kabel wychodzący z cewki zapłonowej przechodzi przez rezystor i przechodzi dalej do wiązki elektrycznej. Na obudowie ceramicznej bardzo słabo widać parametry rezystora, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa jest napisane 75omh...
Podstawowy błąd jest taki, że zainstalowałeś najnowszego Flash Playera na tak zabytkowy PC. Zmień przeglądarkę na Operę 12.15. Chrome i FF nie są przeglądarkami na tak stare komputery (wymagający silnik). Flash player 10.x.x nie obciąża tak CPU jak najnowsze.
jeśli ustawiłeś silnik na półsekwencję to masz tego konsekwencje :D. Myślałem że to silnik z wtryskiem półsekwecyjnym. Wybranie takie opcji w stagu powoduje że czas wtrysku gazu jest 2x dłuższy niż przy wyborze opcji sekwencja. Zmiana sposobu sterowania na półsekwencję w silniku sekwencyjnym może powodować falowanie na jałowym. Niestety nie mam pojecia...
wichurewicz niekoniecznie, po prostu jak mi coś na prawde wpadnie w oko to przy tym zostaje. Jeszcze nie pokazaliście samochodu który by mi wpadł na prawdę w oko.. mam nadzieję że uda się wspólnie do czegoś dojść. W123 Mercedesy też są silniki zabytkowe tylko że robią milionowe przebiegi ;) Honda accord piękny samochód jednak za duży..
tomekwojciechpwski0 bez obaw, oleju nie zlikwiduja bo jest kupe sprzetow ogrodniczych i innych z silnikami 2T i puki dzialaja to oleje beda, pozatym sa motocykle zabytkowe. Ja bym sie bardziej martwil tym ze taki silnik 4T jest pod pewnymi wzgledami bardziej uposledzony, wieksza masa i skomplikowanie, mniejsza moc, mala podatnosc na tuning, krotko...
Albo inaczej - przemiennik częstotliwości. ;-) Widziałem jeszcze sterownie fazowe, ale z pomiarem prędkości obrotowej i regulowało się "poślizg" silnika do zadanej prędkości. Inna sprawa, że to jakby zabytkowe rozwiązanie. ;-)
Tworzywo z którego masz wykonane te krążki to tekstolit (laminat kompozytowy - maty bawełniane nasączone żywicą i sprasowane), nie ebonit. Ebonit to taki "zabytkowy plastik" (wulkanizowany kauczuk).
Nie biorę danych z tzw. "czapy", a moje notatki zwykle są wiarygodne. Na ich potwierdzenie odnalazłem w sieci instrukcję, zamieszczoną przez użytkownika amerykańskiego forum tematycznego [url=https://www.arboristsite.com/commun... To jest świetna instrukcja z rysunkami i danymi, która potwierdza...
Silnik dobrze poskładałeś??,Pompa wtryskowa dobrze ustawiona na silniku??? . Rozumiem że te wtryskiwacze to były regulowane na stole razem z pompa wtryskową... . Układ zasilania paliwem odpowietrzony, szczelny???? Dobrze by było jeszcze zrobić pomiar ciśnienia sprężania .... . Weż jeszcze poczytaj co piszą na forum ciagników zabytkowych , tam są tematy...
Obecnie stosowane w pojazdach alternatory mają wbudowane regulatory napięcia i mostek prostowniczy. Jeśli zastosujesz jakiś zabytkowy alternator, to do niego potrzebny będzie regulator napięcia.
Witam! Chciałbym odnowić swój zabytkowy lecz nadal działający silnik zaburtowy, samą czapę silnika opanowałem została reszta Znajomy wypiaskował mi cała stopę do gołego aluminium i zastanawiam się jak go teraz pomalować. Najlepiej było by proszkowo, ale druga opcja to: 1. Podkład epoksydowy dwuskładnikowy 2. Farba w sprayu do silników zaburtowych Tk-line...
Witam, wlasnie tak moze byc - to samo, co przy zabytkowych motocyklach - czyli duzo, duzo za pozny zaplon, wtedy silnik jest slaby - bo nie moze osiagnac obrotow mocy maksymalnej, tylko ma 2/3 - 3/4 osiagow. W zabytkowych tak samo sie dzieje, bo np. uzytkownicy stosuja stare nastawy zaplonu, z instrukcji sprzed 60 - 80 lat [ do benzyn 72 - 76 Oktan...
Witam, ponownie - swieca jest najprawdopodobniej 'za zimna', ma zbyt wysokie oznaczenie, np. 'F 95 / F 100' 'Iskra' / wg 'Bosch' - to np. 240/260, a takie swiece sa do 'wysilonych' silnikow' - czyli do jazdy na wysokich obrotach, bo wtedy osiagaja wysoka temperature pracy i 'samooczyszczaja' sie - czyli spalaja nagar na elektrodach. Potrzebna jest tu...
Komutatorowe lekko przyspieszą przy wzroście napięcia, więc przekażą proporcjonalnie większą moc, wcześniejszy post dotyczył silników indukcyjnych (powszechniejszych). Chodziło mi właśnie o komutatorowy. Konkretnie, zabytkowy radziecki. Dodano po 2 Czyli gdy silnik komutatorowy na 220V miał nominalne obroty 8000 obr./min, to przy zasilaniu 230V byłoby...
Witam, Na wstępie chciałbym również przeprosić za off topic mimo, że uważam wypowiedź Atreyu za wiele wnoszącą do tematu. Przede wszystkim trudno jest porównywać głowicę zaprojektowaną współcześnie, z oryginalną z roku 1980 (jeśli mnie pamięć nie myli, w tym roku wprowadzono 5102, choć zapewne głowica została opracowana nieco wcześniej). Zmieniły się...
Jak już dym i iskry poszły z silnika, to pewnie spalony jest.
Problemem jest za wysokie napięcie. Możesz je uruchomić na jakimś zabytkowym falowniku bez modulacji PWM, ale musisz fizycznie obniżyć napięcie zasilające. Generalnie sterownik do silników krokowych jest dość prymitywny.
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Witam, 'teoretycznie / karkolomnie' istnialaby najprawdopodobniej jedna - jedyna droga zarejestrowania, a mianowicie - wykorzystujac wczesniej zarejestrowany zabytkowy 'motorower Sachs' z lat 30 / 50-tych, czyli tzw. 'setke Sachs' lub wielu innych firm wykorzystujacych w latach 30-stych te silniczki 'Sachs', np. motorki 'Triumph', 'Wanderer', 'Diamant',...
Witam, prosze obejrzec ten film Inzyniera - silnikowca / na temat LO benzyn - szczegolnie uwaznie od 11 min., mowi zreszta dosc wolno - to latwo nadazac i zrozumiec [ bo niestety - ale ponad 99% uzytkownikow zabytkowych pojazdow i silnikow / 'nic nie wie' o wlasciwosciach benzyn o roznych Liczbach Oktanowych i stopniach sprezania zabytkowych silnikow...
pewnie bylo to omawiane 100 razy ale jakos znalezc nie moge wiec pytam. mam w pracy kilka silnikow 3 fazowych raczej zabytkowych i bez tabliczek znamionowych.znam napiecie sieci, oraz prad pobierany przez taki silnik z kazdej z faz. jak obliczyc jego moc? uczyli mnie w szkole tego ale to bylo juz dawno a ja nie mialem stycznosci z silnikami juz od paru...
Pewnie nie, ale ma wartość "sentymentalną". Blokadę rozebrałem, styk przeczyściłam i na razie działa. Teraz jak usterka się powtórzy to wymieniam na nową. A tak na marginesie, ciekawe czy te współczesne hiper nowoczesne, wyposażone w szósty zmysł, naszpikowane procesorami, falownikami, silnikami liniowymi, Wi-Fi i bóg wie czym jeszcze tyle wytrzymają...
Jak duże :?: No cóż nie mierzyłem, bo pewnie jakieś tam bicie jest. Ale cały układ był wykonywany zgodnie ze sztuką tak, aby to bicie było jak najmniejsze. https://obrazki.elektroda.pl/2630537400_... Oczywiście między kołem a wałem służącym do rozruchu na korbę była różnica, zostało to zniwelowane poprzez dorobienie odpowiedniej tulejki...
Witam, ekstrakcyjna - byla np. do ok. 1990r. na stacji w centrum Wroclawia / z dystrybutora - byl osobny do niej i obsluga mowila, ze ma 'ok. 50 - 52 Oktan', dlatego stosowalismy ja w 'systemie kartkowym' - jako domieszke do benzyny 'zoltej 94', zeby zmniejszyc 'Oktany do poziomu 65 - 72', bo nasze motocykle byly sprzed wojny, niektore wlasnie na niskooktanowe...
Sprawdź samą prądnicę zmostkuj wzbudzenie z szczotką dotykając do masy na zapalonym silniku powinno mocno iskrzyć.P
Dzięki , jest mi to pomocne bo konstruuję uproszczony sterownik tego zaworka do mojego zabytkowego auta. Aż 50Hz zacznę od tej częstotliwości. Jeszcze jedno pytanko czy jak przekręcisz zapłon w stacyjce na włączony, ale bez uruchamiania silnika to ten zaworek "pyka" tzn jest sterowany?
Jeśli masz mniej niż 25 lat płacisz dodatkowo 30% zwyżki, jeśli masz prawko krócej niż 2 lata płacisz kolejne 20% zwyżki i tak jest w każdej firmie ubezpieczeniowej jeśli chodzi o OC. Zależnie od ubezpieczyciela (nie we wszystkich) na wysokość stawki ma wpływ miejsce zamieszkania, twój stan cywilny (do dziś nie wiem co to ma do rzeczy) i wiele różnych...
Myślę, że wytrzyma bez najmniejszych problemów. Z praktyki wiem, że silniki krokowe pewnej przemysłowej konstrukcji, gdzie średni prąd wynosił ok.2,5A, pracowały na DB9 bez zarzutu przez wiele lat a trzeba mieć na uwadze, że podczas zasilania silników krokowych maksymalny prąd w impulsach może być o wiele wyższy niż średni. Tak więc, czytajmy karty...
Witam, jest jeszcze 1 czynnik 'niewkrecania sie na obroty' - to paliwo o zbyt wysokiej 'LO', bo WSK byla skonstruowana do 78 Oktan, a dzis benzyna ma najmniej 95 Oktan - moze to wymagac przyspieszenia zaplonu az ok. 25/30 stopni, bo takie paliwa spalaja sie nawet o tyle 'wolniej' w starych, nisko sprezonych silnikach. Ponizej - Tomasz Salek, Ekspert...
Są braki bo w K750 jest silnik dolnozaworowy który ma około 750rpm na biegu luzem. Przy pełnym wzbudzeniu na alternatorze mam jakieś 2V za diodami, napięcie przekracza 12V przy około 1200rpm. Bilans zerowy mam około 1600rpm alternatora ma przełożenie 1:1,5. Wiem ze problem wynika z niskich obrotów silnika, bo w Dnieprach powinno być 1000rpm na biegu...
Też dziś mi powstał problem z silnikiem do robota kuchennego, ale radzieckiego, zabytkowego (wyprodukowany w 1965 r., ale konstrukcja jeszcze z lat 50-tych). Robot ten był zawsze solidny, niezawodny (owszem, był przez pewien czas nieczynny, ale z banalnego powodu - popękany kabel zasilający i nie było dopływu prądu - kabel już dawno temu został wymieniony...
Cewka 8 v była w jawce 50, a cylinder ci nie pracuje bo jest za niskie napięcie i jeszcze brak ładowania, oddaj dziecko ten już zabytkowy sprzęt jakiemuś pasjonatów, kup se skutera
W Polsce znajdują się zakłady dorabiające panewki. Przypomniałem sobie że Pan Marek Olachowski ma sposób na rozbieranie takich odchudzonych wałów korbowych. Zajmuje się także dorabianiem czopów do motocykli zabytkowych. Koszt naprawy wału nie byłby tani, ale chociażby sekcja zwłok i znalezienie przyczyny uszkodzenia panewki byłaby przydatna. Nie zatkał...
To w końcu masz uszkodzony silnik czy nie? Tak. Uszkodzenie wirnika nie wyklucza przecież dalszych ukrytych wcześniej uszkodzeń, np. mechanicznych (tu łożysk, które okazały się zużyte). Przytarty wirnik z korpusem, to pikuś, tym bardziej, że nie ma żadnych wyczuwalnych ubytków. Opisz w jaki sposób sprawdziłeś że masz silnik uszkodzony Kupiłem zabytkowy...
Witam mam pytanie jaki material zastosowac na krzywki nastawnika aby byly odpowiednio twarde i wytrzymale poniewaz oryginalnych nie da sie dokupic Nastawnik ten steruje silnikiem pradu stalego 40v 100A w zabytkowej gorniczej lokomotywce akumulatorowej
Wszystko, szczególnie rysunki i przekroje silnika S560 (nie mylić z SW680 z Jelcza)
Witam, przy napinaniu lancucha napedowego - silnikowego podalem wersje dla sztywnej ramy rowerowej, bo kierowalem sie moimi rowerami / zabytkowymi z lat 30/50-tych, przy ktorych mam silniczki 'K-O'. Dlatego napisalem o 'max zwisie lancucha 5mm na srodku - pomiedzy zebatkami', zeby nie byl w sztywnej ramie 'napiety jak struna' - bo wtedy zniszczy szybko...
Jak silnik 600 cm³ to na pewno ma co najmniej około 30 lat. Nie pamiętam w którym roku skończyli montaż tych silników w maluchach. Już będziesz mógł go zarejestrować nawet jako pojazd zabytkowy.
Sorry, coś mi nie pasuje... Każde sprawne auto w manualu, ze skrzynią na luzie, bez mrozu na zewnątrz, nie ma prawa nie odpalić z niewciśniętym sprzęgłem! To jeździsz zabytkowymi autami. Większość obecnych aut wymaga wciśnięcia sprzęgła w czasie odpalania niezależnie czy jest na luzie czy na biegu. Bez wciśniętego sprzęgła mimo przekręcenia kluczyka...
Taa. Gaz w zabytkowym aucie. Polecam warsztat w Piastowie, robią merce i naprawdę mają pojęcie . Ewentualnie u mnie ale to już PW
Właśnie dla porównania sprawdzałem w Primerze P12 czy też serwo się rusza podczas wciskania pedału hamulca i owszem dużo mniej ale również jest wypychane w kierunku silnika. Dzisiaj straszny ziąb i na dworze i w garażu ale jutro rano zajrzę pod pedały i spróbuje dokręcić śruby od serwa i obejrzę tą blachę o której mówisz, bo wydaje mi się że jednak...
Witam, warto wiec sprobowac odpalania 'bez gazu' calkowicie - zeby tlok nie mial 'czego' sprezac, to wtedy bedzie normalnie krecil silnikiem i jesli jest dobre ustawienie 'wolnych obrotow', to silnik powinien normalnie zapalac. Ja w ten sposob, 'bez gazu' w 'odleglej przeszlosci' [ lata 70-te ] musialem sie nauczyc odpalac zabytkowe motocykle - w ktorych...
A gdybym miał naprawiac ta kosiarke to czy naprawde delikatne ugiecei wału nie bedzie zagrażało silnikowi czy tez wał ma byc idealnie osiowy. A co do zabytkowych pił to interesowała by cie tajga ta normalna a nie ta z kierownicą.
Pralka raczej zabytkowa, ale może jeszcze warto ją uratować. Nie działa wirówka, reszta chodzi. Czy silnik wirówki ma kondensator? Bo jakoś nie mogłem go wypatrzyć.
Zalozyciel tematu - nie wiedzial najprawdopodobniej o 'dzwigience dekompresji' na glowicy, ktora trzeba 'wyzerowac kompresje' - rozpedzic wal korbowy recznie do maksymalnych obrotow 'ile sie da' / przelaczyc dzwigienke na 'zaistnienie kompresji' i wtedy silnik zapala - krecac sie sila bezwladnosci kola zamachowego... A wlasciciel - probowal 'przekrecic...
Od prastarych czasów motoryzacji. Pisze ci o grzybku zaworowym, a ty i tak wymyślasz nowe rzeczy. Wprowadzenie benzyny bez dodatku ołowiu wymusiło konieczność zrobienia zaworów wylotowych z innych materiałów. Poczytaj, jak to było w latach 80. Nie wierzysz kup silnik nie przystosowany do paliwa bezołowiowego i zaplikuj mu takie paliwo. Szybko będziesz...
Jezeli jest ciągłośc rejestracji tj. posiada aktualny dowód rejestracyjny i tablice ,to nic bym nie zmieniał. Sam mam jeden samochód z 1973 roku i nie zamierzam go rejestrować na "żółte". Nie warto. Więcej z tego krzywdy niż pożytku. No chyba ,że nie masz żadnych dokumentów na niego-wtedy niema innego wyjscia i musisz zarejestrować na zabytkowe tablice....
Kolega ma obok warsztat blacharski i remontuje zabytkowe auta. Znam taki pod Poznaniem, Clascar - tylko VW, od Garbusów począwszy, sami robią blachy, silniki prawie od zera itd. - i za te auta ludzie zostawiają grube tysiące euro.
Silnik w mostku z czterech tranzystorow o odpowiednim pradzie i napieciu CE. Moga byc MOSFET-y. To załatwia sterowanie kierunkiem obrotów. Rownolegle z silnikiem możesz włączyć kondensator ok 100nF oraz cztery diody włączone po między zasilanie a silnik tak aby tłumiły przepięcia. Możesz również zastosować dławiki szeregowo z silnikiem. To zmniejszy...
Witam. Wszyscy jakoś chcą pomóc przecież. Więc - " włączyłem myślenie praktyczne ". Zastosowałem sterownik z linku - do tego silnik 4V/2A ( przypadkowy ) i sterownik ( zabytkowy ) na L297/ L298. Na osi zamocowałem koło od bębna z pralki automatycznej. Na kole przymocowałem transformator - tak z 1kG. Całość kręci i jakoś nie wpada w rezonans. Do silników...
Witam, jutro / pojutrze sprawdze, bo mam duzo roznych 'zabytkowych' pierscieni tlokowych [ zbieram je od wielu lat ] i staram sie na ogol kupowac fabrycznie nowe. Na '100 %' nie potwierdzam, ale kupilem kiedys 'puszke po kawie' / pelna takich malych pierscieni, fabrycznie nowych - ktore nie pasowaly mi do zadnego silnika, byc moze wlasnie maja ok. 50...
Witam, niestety - wyglada na zatarte / zakleszczone pierscienie na tloku, tylko zdjecie cylindra z silnika moze wyjasnic sprawe... Stawiam na pierscienie zatarte od strony okien wylotowych z cylindra - czyli maksymalnie przegrzany tlok / od zbyt poznego zaplonu [ 3 mm przed GMP ] do dzisiejszej benzyny 95 Oktan... Takie ustawienie wyprzedzenia zaplonu,...
Patrząc na zdjęcie mamy rezystancję między U1 i U2, V1 i V2, W1 i W2. Innych połączeń brak (nie ma przebić). Wiem - kolory się nie zgadzają, ale silnik wygląda na nigdy nierozbieralny. Sama maszyna ma trochę lat, ale była w zasadzie nieużywana (przyjechała z fabryki VW w Niemcach, stał na niej zabytkowy Garbus przez ostatnie 10lat), więc nie wydaje...
Witam wiem że zaraz zaczną się hejty że już było tyle tematów i wystarczy poszukać zgadzam się z tym przeglądałem te tematy ale są one sprzed 3 lat. Czasy się trochę pozmieniały jak i technologia więc chciał bym zrobić kompresor z silnika samochodowego myślę o jakimś małym silniku np.od matiza mam też kilka silników elektrycznych. Chce wypiaskować sobie...
:Mirosławie - bo raz, że nowe, dwa z gwarancją. Do tego na pewno cichsze, niż ta celma z silnikiem komutatorowym. A ze swoich doświadczeń z takimi zabytkowymi sprzętami wiem, że są one raczej w opłakanym stanie i nawet remonty nie na wiele się zdadzą. Chyba, że wymienić niemal wszystko. A to już koszta. W końcu swoje to już odsłużyło. Pracowałem też...
Witam ponownie. Co do zasilania to sobie poradziłem. Kable (zarówno silnika wirówki jak i pralki), które nie mają połączenia z kondensatorem, są połączone z tym mikrowyłącznikiem, który jest prawdopodobnie jakimś zabezpieczeniem przeciw przeciążeniom. Lecz teraz pojawił sie nowy problem. W silniku wirówki trzeba wymienić łożyska, ponieważ strasznie...
Żadnych konwerterów. To jest już zabytkowy sprzęt i nie można nic zmieniać. To tak, jakbyś kupił Forda T i zamontował mu silnik od Golfa V. Amplituner trafił już do mnie do domu, gdzie antena jest lepsza i dużo wyżej, niż w pracy, gdzie go naprawiałem. Teraz prawie nie ma już wahań sygnału.
Najlepiej kupić cały regulator ładowania, po co wymieniać szczotkotrzymacz, są serwisy alternatorów i rozruszników, silników elektrycznych i oni mają części do alternatorów itp. bez problemu dokupisz regulator i nie będziesz mieć problemów. Także dobry serwis w okolicy znajdź i dokupisz co trzeba. Ew. na szrot jechać i kupić taki regulator i wymienić...
To już kandydat na żółte blachy, o ile wszystko w oryginale :) Niech ręka boska broni! Koszta Opinia rzeczoznawcy500-1000 zł Biała karta400 - 800 zł Badanie techniczne183 zł za jednoślad, 305 zł za samochód osobowy. Aby zabytkowy samochód mógł zostać zezłomowany, musi zostać usunięty z rejestru zabytków. Przyznania takiego statusu nie można jednak...
No i teraz - jak w to wszystko 'wpasowac' zabytkowe 'rowery z silniczkami spalinowymi' z lat 1899 - 1960 lub 'motorowery' z podobnych lat, w ktorych sa np. zamontowane fabrycznie silniki 60 - 125cc, osiagajace predkosci 50 - 60 km/h przy mocy 1 - 2 KM, a majace nadal osobny / fabryczny suport w ramie - do zapalania silnika i wspomagania jazdy pod wzniesienia...?...
Dzięki , że próbowaliście pomóc, ale od początku wyglądało na to, że silnik jest spalony i to się potwierdziło. Zresztą, tak jak pisałem, poprzedni właściciel to wyraźnie stwierdził. Liczyłem na to, że ktoś tu zajrzy, kto będzie miał silnik z takim samym "okablowaniem" i o podobnej mocy do odsprzedania, żebym nie musiał płacić za przezwajanie, bo zaśpiewali...
rejestracja zabytkowy zabytkowy radio zabytkowy magnetofon
zabezpieczenie gazowe amica pralka różnicówka powershot wyświetlacz
samsung silni ruszy samsung silni ruszy
Rezystancja pinów wtyczki ZF 6HP19 - szczegóły i wartości Migająca lampka ładowania w Acer Nitro 5 - przyczyny i rozwiązania