Smar miedziany/miedziowy stosuję się tam, gdzie jest ryzyko zapiekania się, zatarcia. Nie nadaje się kompletnie, do połączeń z małym pasowaniem, uszczelnianych. Tak, możesz zastosować ten od tłoczków. Zdjęć nie chcę, sam Ci kiedyś manuala wrzucałem.
Problem to są zestawy naprawcze są złe o-ringi uszczelniające ośkę. Człowiek nie raz kur... na to rzucał i wracał do orginalnego uszczelniacza starego.
Jest pasat,skoda,audi i vw. Odblokowywanie oraz zablokowanie zacisków z automatycznym ustawieniem grubości klocka. Dwa kliknięcia i po robocie. Osobiście testowałem na Audi A6 2006r i na Passacie B6 2008r Dodano po 1 Aha i pamiętaj że jak zluzujesz kompem zaciski,to potem wciskasz tłoczek ręcznie ale nie wkręcasz,nie ma takiej potrzeby,po prostu robisz...
Oczywiście rozwierć odpowietrznik i nagwintuj pod nowy o po problemie.
Nie ściskaj żadnych węży. Mechanicy tak robią ale to powoduje jednak niszczenie przewodów gumowych. W grupie VAG robi się odpowietrzanie przez program diagnostyczny - Ja osobiście jeszcze nigdy go nie używałem. Robię jak opisujesz z pilnowaniem żeby płynu nowego nie zabrakło w zbiorniczku. I nigdy jeszcze nie było problemu. Mała uwaga. Ale obstawiam...
Proszę bardzo, oto odpowiedz! https://redirect.viglink.com/?format=go&...
Po długim kręceniu zaświeca się olej w wozach ze stajni vag. Tym się nie przejmuj. Sprawdź czy jest istra chociaż. Jak iskra jest a świece mokre to np zamarzł wydech. jak nie to wymaga to dalszej diagnozy.
Musisz kupić jedną i drugą pastę (smar). Smar Bremszylinder słuzy do smarowania tłoczków hamulcowych i ma tą zaletę, że nie uszkadza gumy.
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
Nie nacikać pedału hamulca jeśli w pompie jest powietrze, a płyn niechętnie spływa do pustej pompy więc najlepiej jest poluzować przy niej przewody aż zacznie tam wypływać.
Zadzwoń zapytaj.2 lata temu płaciłem 150 za zacisk plus wysyłka w obie strony,pól roku gwarancji.Wysyłka i powrót zeszło około tygodnia.Nie miałem z tyłu hamulców do tej pory działają.Pod górkę nie boję się zostawić na ręcznym.Przed regeneracją nie było o tym mowy.Koledze natomiast który oddał na cieknące zaciski po pół roku znowu zaczęło czyli już...
Zwróć uwagę na długość tulei prowadzącej zacisk. Bo chyba w 106 są krótsze jak w 306. Równie dobrze możesz zmienić zaciski na LUCASa bo też były w tych autach, tylko od razu 2 zaciski zmieniasz.
To nie jest ani szpilka ani śruba, to jest cała oś wchodząca w głąb zacisku z gwintem zewnętrznym nacietym na końcu. Chcąc to naprawić musiałbyś, w miejscu urwania wywiercić otwór 6,5-7mm na gwintować gwintownikiem M8 i w tedy wkręcić śrubę lub szpilkę z nakretką.
Drugi łącznik gumowy ma nr 669 528 01 82 lub alternatywnie 668 528 21 82. http://obrazki.elektroda.pl/2723457500_1...
Widocznie tak zregenerowane. W jednym spotkałem się z tym że wewnątrz napchane było nie wiadomo jakiego smaru, a ma go tam nie być w ogóle. Specjale smary które się tam stosuje mają służyć tylko do ułatwienia montażu, a w kontakcie z płynem hamulcowym ma się rozpuścić. Żeby zacisk działał poprawnie tłoczek ma się z oporem w gumce przesuwać, bo to ona...
To system AKEBONO.
tak najczesciej wlasnie wina jest tych gumek
To rodzaj ciężarka. Prawdopodobnie miał w zamyśle tłumic drgania. Jeśli się mylę proszę o poprawę.
Raz zamontowałem Maxgear i nigdy w życiu więcej. Płyn łał się z uszczelnienia cylinderka. Reklamacja uznana i zwrot pieniędzy. Od jakiegoś czasu montuje SKV (w sklepie mówią na to niemiecki chińczyk) jeżeli klient nie chce oryginału. Jak do tej pory żadnej reklamacji na to. Regenerowanych ze sklepu nie ma się co bać jeżeli to oryginały. Ogólnie do Maxgear...
Teraz masz zacisk co wymiany lub regeneracji. Sam już zrobiłeś co mogłeś. Oddaj auto do warsztatu zanim sobie lub komuś zrobisz krzywdę.
dlatego pyta, czy to tylny. załóż zacisk na prowadniki po wcześniejszym zdjęciu tarczy ham. zobacz czy przsówa się z prowadnikami bez zacięć. krzywy prowadnik w pojedynkę może pracować dobrze, problem w tym, że jak połączysz go zaciskiem z drugim to będzie blokował.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Witam. W moim A6 C6 sa do wymiany zaciski hamulcowe na tylnej osi. Wydaja dziwne dzwieki podczas zaciagania recznego. Zdecydowalem sie na ich wymiane, ale ze oryginalne sa strasznie drogie, rozgladam sie za jakimis zamiennikami. Czy warto pchac sie w takie cos czy tylko ori. Jak tak, to czy ktos moze polecic jakas marke ? Czy po prostu wybrac najtansze...
Witam ja do dnia dzisiejszego nie wiem co jest przyczyna i dalej tak jeżdzę. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale w innej scanii były słabe hamulce tzn. naczepa słabo hamowałą, wiec przelożyłem do niej zawór z jeszcze innej scanii ten co jest pod skrzynką akumulatorów, wtedy zaczeło mi palic hamulce z tyłu na prawej stronie. pozamieniałem te zawory...
Podstawa to poprawny montaż i kolejność. Zatem. Zakładasz nowe tarcze i klocki, zakładasz wciśnięty zacisk hamulcowy, wciskasz parę razy hamulec do oporu i dopiero wtedy zakładasz i regulujesz linki.
Upewniłeś się, że zablokowany jest silnik ? A nie zacisk hamulcowy? Jeżeli to rzeczywiście odklejony magnes, to Ci powiem, jak to w domu naprawić i poprawić po Chińczykach. Słodki kocurek.
W „markowych” zawieszeniach upside-down, ten element (mocowanie koła, zacisku hamulcowego) jest przykręcony do rury nośnej. Musiałbym poszukać po serwisówkach, czy jest uszczelniony oringiem czy klejem do gwintów. Nie mniej konieczne jest podgrzewanie opalarką przy rozkręcaniu obu elementów.
Według googla śruby przelotowe przewodów są z gwintem M12X1,5, więc podkładki o średnicy φ12 wewnątrz będą pasować. V.
http://obrazki.elektroda.net/13_12601852... http://obrazki.elektroda.net/61_12601852... http://obrazki.elektroda.net/74_12601852... http://obrazki.elektroda.net/91_12601852...
Były może zmieniane zaciski hamulcowe?
Mondeo mk3 tylny prawy zacisk hamulcowy (sam tłoczek) jest lewoskrętny.
sprawdź czy klocki maja blaszki lub sprężynki. albo prowadnice zacisku hamulcowego
Śruby i nakrętki samozabezpieczające należy bezwzględnie wymienić. 1 śruba(y) - tarczy hamulcowej(ych) M8 12 Nm Śruba(y) - wspornika hamulca tarczowego. M10 x 1,25 55 Nm Przewód hamulcowy giętki M10, na zacisku hamulca tarczowego 16 Nm Przewód hamulcowy M10 16 Nm śruba(y) koła Felga(i) stalowa(e) 86 Nm; Felga(i) aluminiowa(e) 98 Nm
Tylko jak tą procedurę przeprowadzić. W jakim bloku. Bo nie wiem czy coś źle robię czy czy mój komp się do tego nie nadaje.
taki ktoś nie powinien nazywać siebie mechanikiem... albo zapieczone bolce na których porusza się zacisk hamulcowy, albo zapieczony tłoczek w zacisku albo wężyk gumowy od tego zacisku spuchnięty w środku i blokuje powrót płynu. stawiam na wężyk
Ale co się grzeje zacisk, czy tarcza hamulcowa?
Witam koledzy...może niektórzy się uśmiechną z tego co napisze ale...niecały rok temu kolega w lanosiku miał identyczny problem...na nierównościach coś stukało. Również na diagnostyce żadnych luzów nie wykazało, wymienił łączniki stabilizatorów, simerblocki i nadal stukało. I okazało się podczas wymiany klocków z przodu, że jeden zacisk hamulcowy na...
Na prowadnice gumowe tylko smar Knorr do zacisków. Puszka 0,5 kg ok. 200 zł. Do środka i prowadnica z mosiądzu może być smar łożyskowy.
Sprawdz mocowanie zacisku hamulcowego , jak ok sprawdz czy nie rozleciał się któryś przegub, mogło się zdarzyć , przy demontażu mcpersona nie podwielisli półośki i wypadły kulki z przegubu
Przy sprawnym wężyku płyn powinien kapać swobodnie z odpowietrznika. A prowadnice sprawdza się zawsze na skręconym zacisku.nawet bez klocków na próbę. Bo to że chodzą lekko i są nasmarowane to jeszcze nic. Jak są krzywe to po skręceniu blokują.
Zaciski można odpowietrzyć bez odkręcania odpowietrznikow.Wciskamy tłoczek do końca a następnie pompujemy aż się maksymalnie wysunie.Następnie wciskamy tłoczek,zacisk musi być w takim położeniu aby przewod hamulcowy był w najwyższym połozeniu.Czynność tą powtarzamy kilkakrotnie.
Witam. Na początek zamień koła przednie z tylnymi i próbna jazda. Gdy zdejmiesz koła z przodu zwróć uwagę na stan tarcz i zacisków hamulcowych oraz na przeguby.
Musisz się lekko wsunąć pod tył auta i śrubokrętem/innym narzędziem odciągnąć cięgna przy linkach ręcznego ja zaciskach hamulcowych. Oczywiście nie obejdzie się bez regeneracji tłoczków hamulcowych, jednak po odciągnięciu cięgien, hamulec się zwolni. Przerabiałem temat kilka razy, jest to proste w wykonaniu. Inaczej może sprawa wyglądać, jeśli są tam...
Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
NIE. Nie będą pasować. W seicento et wynosi 39 a w uno et45 i dlatego felga od uno w seicento będzie obcierać o zacisk hamulcowy.
Witam ,w moim seacie ibizie 4 postanowiłem zmienic tarcze i klocki . Problem pojawił sie gdy chcilem odkrecic zacisk hamulcowy prowadniczki poluzowałem odrazu (nie były zapieczone ) Lecz gdy zaczełem krecic kluczem by je rozkrecic całkiem zaczeły sie obracac tzn kreciłem i kreciłem grzechotka i sie nie odkreciły tylko jedna z 4 ( odkreciłem drugie koło...
Widzisz, Owik? Nie odzywaj się. Ciśnienie z zacisku hamulcowego i sprzęgło odpowietrzone. Sposób z odkręceniem odpowietrznika i czekaniem aż płyn zacznie cieknąć jest jak widać powyżej zły. Zamykam.
Kolego marco177 odgrzewam odpowiedzi dla Ciebie: WITEK1952 juz napisal ale powtorze... Ad.1 W polonezie caro plus są hamulce LUCASA: PRZÓD- tarcze i zaciski z kontrola zużycia okladzin.... TYŁ-bębny ze standartową samoregulacja luzu szczęk Ad.2 Klocki do zacisków sa identyczne ale jedna okładzina w kompecie ma (powinna mieć) przewody do czujnika zużycia....
Porada dla tych, którzy szukają pomocy w temacie. Do malowania ramy aluminiowej potrzebny jest podkład dedykowany do aluminium. Obecnie cena takiego podkładu wynosi od 20-30 zł. Lakier nawierzchniowy polecam lakier spray do zacisków hamulcowych, dlatego że jest dość odporny na uszkodzenia mechaniczne. Jeśli chodzi o łańcuch, to polecam umyć łańcuch...
Skoda 105, 120. Brakuje jeszcze czesci z drugim tłoczkiem.
Jeżeli linka zardzewiała lub coś ją trzyma to zacisk nie jest w stanie jej pociągnąć z powrotem po spuszczeniu ręcznego, a jak zacisk skorodował i się zaciera to nie jest w stanie sam siebie cofnąć a i linki przy okazji. Zaciągnąć ręczny i spuścić, jeżeli linka przy zacisku będzie luźna to zacisk, a jak będzie nadal napięta to linka. Można jeszcze pchnąć...
Wykonaj regenerację zacisków hamulcowych. Nie jest to skomplikowane. Następnie po zdemontowaniu zacisków sprawdź opór toczenia się koła (być może łożyska są do wymiany).
Podejrzewam twarde klocki te nacięcia na tarczach to wentylacja (w celu lepszego chłodzenia). Faktem jest iż tarcze potrafią się pokrzywić jednak odczujesz bicie na pedale hamulca. Zmień klocki i przesmaruj tzw. ślizgi w zacisku hamulcowym (to takie dwa bolce wkręcane).
Grzać prowadniki klocków czy cały korpus?
Trzeba podglądnąć prędkości kół podczas jazdy.
Czyli zacisk nie reguluje, nie podstawia się. Rozbierałeś go? Jaki zestaw naprawczy kupiłeś? Przyczyn może być wiele, ale najpewniej coś z regulatorem czyli tam w środku gdzie jest taka sprężyna, albo zacisk nie ciągnie albo chodzi w dwie strony i tloczek zostaje w tym samym położeniu. Gdybym miał zdjęcia to bym Ci powiedział co i jak.
Witam. Czy możecie mi podpowiedzieć jak wybić zapieczony sworzeń w zacisku hamulcowym. Jak mam się do tego zabrać? http://obrazki.elektroda.pl/9247169600_1...
Tam były stosowane dwa różne systemy hamulcowe ATE i TRW. Teraz pytanie do Ciebie, jaki system jest zastosowany w Twoim autku? Pytam, bo w zależności od tego systemu, możemy Ci pomóc i dobrać klocki. Jeśli nie wiesz, to zrób chociaż fotkę klocków (może wystarczy nawet "czytelne" zdjęcie całego zacisku hamulcowego (bez demontażu)... Chodzi mi o kształt...
Szukasz ,,zestawy naprawcze zacisków hamulcowych,, Np. ten: http://freno.pl/zestawy-naprawcze-zacisk... Dodano po 1 Bo te zestawy naprawcze to jeden wielki bubel i nie będzie to rozwiązanie na dłuższą metę. Raz trafiłeś na gówno i teraz masz uczulenie :D
Regenerowane części:alternatory, rozruszniki, sprężarki klimatyzacji, zaciski hamulcowe: www.elstock.dk www.lucasee.com
https://www.youtube.com/watch?v=WbRh4mlx...
Okazało się ogólnie że mam zacisk nie oryginalny bo zamiast mieć zacisk na normalną śrubkę 6 kątną to u mnie było na 12 kątną i jest trochę inny z wyglądu a sprawa była bardzo prosta bo trzeba było ją kawałek ruszyć czyli zacząć napinać napinacz tą śrubką i dalej już samo się napinało a kiedy była wykręcona na maxa to regulator automatyczny nie chciał...
Ciekawe który samochód osiąga takie ciśnienie? Spodziewam się, że 50 bar wystarczy (chociaż uczciwie piszę, że nie sprawdzałem). W pierwszym lepszym wycisnę ponad 100 bar bez uruchamiania silnika, czyli bez wspomagania.
Skontaktuj się z f-mą Tesam z Nowego Sącza [url=www.tesam.pl/nbsps0000470-zestaw-do... Produkują m.in. specjalistyczne narzędzia do warsztatów a nawet drobne elementy m.in. tuleje do gwintów świec żarowych, odpowietrzników, końcówki itp. -> (w podanym linku katalog pdf).
tylko że ja pracuje w serwisie opla sam regenerowałem takie zaciski ale informuje że GM wprowdzaił zmiane konstrukcyjną na nie korodujące trzpienie zacisków tylnych
temat dotyczy pojazdu z 2004 a konkretnie poszukuję informacji o sposobie cofnięcia tłoczków w zaciskach.Hamulce oczywiście tarczowe.Nieco poniżej siłowników są gumowe "czapeczki" a pod nimi są śruby(?) bodaj dwunastokątne a na jednej z nich jest nasadka z przejściem na klucz 10 mm.Nie wiem czy owymi śrubami można cofnąć tłoczki.Nie wiem czy w czasie...
dzięki wielkie kolego
Aby opowiedzieć na to pytanie trzeba by było widzieć zacisk czy wymagał wymiany,ale skoro mechanik nie pokazał kwita co kupił i co wymienił to takiego mechanika unikać jak ognia.Ostatecznie hamulce dosyć ważna rzecz w samochodzie i tu nie idzie się na skróty.
Zacisk naprawiony.
Zamawiałem kilka razy różne te niby specjalne szczypce i żadne się nie nadawały, Nie miałem problemu z grubością tych szczypiec,przed ściśnięciem segera trzeba odpuścić/docisnąć sprężynę żeby koszyk nie naciskał na seger. Do tego celu zrobiłem sobie specjalny ścisk ze śruby i blachy z klocka hamulcowego, po tym zabiegu nawet gówniane chinole za 35zeta...
Brak podstawowej obsługi technicznej i dbałości o auto. Nic więc. Teraz rozbiórka, wymiana części i będzie działać.
Z lewej strony zauważyłem zaś że luz jest na zacisku hamulcowym, pomimo że zacisk jest dokręcony. Jeżeli luz jest wyraźnie wyczuwalny to prawdopodobnie wspomniane prowadnice lub gniazda prowadnic w jarzmie wyrobione.
Założyłem klocki bosch tak samo tarcze. Czyli jeśli jest luz to wtedy wymiana samych prowadnic na nowe ewentualnie całego jarzma tak? Żeby było mało tego to świeci mi się parking brake malfunction na wyświetlaczu. Do prawego tylnego koła są puszczane nowe kable od samego modułu bo porzednie się upaliły. Na komputrze mam taką funkcje jak wyrównanie tłoczków...
Adaptacja OK. Grubość klocka wpisana. Instalacja do zacisków sprawdzona. Jak sprawdzić te czujniki Halla?
Witam serdecznie. Tłoczki w zaciskach hamulcowych w moim C15D chodzą ze zbyt dużym oporem. Chcę je rozebrać, usunąć zanieczyszczenia i tlenki. Zaciski są skręcane śrubami na klucz trzpieniowy pięciokątny. Czy oda mi się wysunąć całkowicie tłoczek i założyć go ponownie po wyczyszczeniu bez rozkręcania tych śrub? Nie mam kluczy pięciokątnych i chcę się...
Prawie jak z archiwum X. Strasznie mnie zmyliło to że na drugi dzień masz to samo. hmm. Bicie kierownicy przy 80km/h to może przyczyna luźno osadzonego klocka hamulcowego który pomimo tego że nie hamujesz, układa się jednym końcem tak że część jego okładziny ociera o tarczę i stąd może być to małe bicie, chociaż to bardzo dziwne że aż w kilku samochodach...
Jako że będzie to do pojazdu typu "sam", to ja nie widzę większego problemu. Tym bardziej jak na przedniej osi nie będzie układu hamulcowego. Oczywiście pod warunkiem że reszta elementów (tarcze hamulcowe, jarzmo zacisku i jego mocowanie, pompa hamulcowa), będą kompatybilne z samym zaciskiem hamulcowym. Pozdrawiam.
1: stoją prowadnice zacisku w jarzmie 2: do wymiany gumowy przewód hamulcowy. Podnieś koło,zahamuj mocno kilka razy i puść odpowietrznik,jeśli "mocno" psiknie i odrazu poluzuje koło to oznacza że płyn nie wraca do pompy przez uszkodzony/zatkany gumowy przewód. Pomijam oczywiście sytuacje gdy trzeba klijentowi 15 minut tłumaczyć że ma uszkodzone łożysko...
,,aluminiowe zaciski hamulcowe tyl ...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Trzyma zacisk hamulcowy-rozbierać i weryfikować
Ok, dziękuje bardzo za odpowiedz.
Pokombinowac z ta oslona czyli jak? Ona jest czyms zabezpieczana przed wysunieciem sie? Najp[ierw nalozyc oslone na tloczek i pozniej go docisnac do konca?
Powodów może być sporo - filtr powietrza , automatyczne ssanie może się nie wyłącza . Komputer może sam podnosi dawkę paliwa dostając błędne informacje z czujników , zapchany katalizator ,opory toczenia - mało powietrza w oponach , tłoczki czasami nie odbijają do końca na zaciskach hamulcowych ,tarcze się nie grzeją? Sprawdż jaki nalot mają świece ...Wtrysk...
Mówiąc dokładniej, czy można, w przypadku kupna używanego lub nowego zacisku, wkręcić tłoczek poza samochodem. Można.
Naprawdę nikt nie miał takiego przypadku?
Nie trzeba odkręcać dwóch śrub, nie trzeba tej śruby wyciągać - tak jak napisali koledzy. Skoro masz tarcze do wymiany to na 90% będziesz odkręcał jarzmo by zdjąć tarcze hamulcową więc możesz zacisku nie ściągać a zsunąć go razem z jarzmem. Wtedy masz dostęp do całości i ściągasz jarzmo z zacisku. Ta "śruba" która ma łeb na klucz 15 o której wspominał...
http://www.wabco-auto.com/uploads/media/...
Wysuń tłoczek 5-6 mm, odegnij wargę osłony i zobacz czy masz otwór odpowietrzający w tłoczku. W tych regenerowanych zaciskach, dwa razy trafiłem na jego brak.
Witam. Mam forda mondeo MK3 TDCi 2001 rocznik.Cieknie mi z zacisku hamulcowego z prawej strony tył .Po rozkręceniu i sprawdzeniu cieknie ze śruby od dźwigni zacisku ręcznego jest tam śruba 5 ramienna nie wiem czy tam jest jakaś uszczelka ,chyba 14 lub 15 klucz ,ale taka nie typowa ,gdzie mogę dostać taki klucz .Jak temu zaradzić .
Próbowałem ręczny zaciągać nie na odpowietrzonym układzie i i koło się blokuje ale gdy dociągam śruby na kole to delikatnie drgnie i nie wiem czy ręczny za słaby czy tak powinno być. Dziś odpowietrzę układ :-)
No to w opuszczaniu podnosnika mam dobrą bo nie ciekła...nie wciągałem jej...reszte dajesz zwykłe Oring czy szukasz i kwadrat jak w zaciskach hamulcowych.
Miałem coś podobnego w vectra c na trasie ścierało mi klocki do blachy , raz odbijał raz nie , wymieniłem i zrobiłem dokładnie to samo co ty plus przewód hamulcowy gumowy bo to częsta usterka i pomogło. Możesz też mieć krzywą tarczę . Z doświadczenia wiem że lepiej kupić nowy zacisk niż zestaw naprawczy,bo jeśli tłoczek skorodował to nic ta wymiana...
Witam. Mam problem z Corsa gdyż blokują mi się przednie koła, przejade kilka kilometrów zostawię auto na chwilę odpalam chce jechac dalej a tu koła przednie zablokowało felgi gorące, auto postoi chwilę ostygna koła tarcze i nagle wszystko ok. Może mi ktoś pomoże czemu tak się dzieje 😃 Trzeba sprawdzić prowadnice i najlepiej też cylinderek z...
Tak na szybko to z przodu przewody mają numery 15112267 i 15112268. Z tego co widzę to z dostępnością nie ma tragedii.
szymon198312 nie realne. siwek daj zdjęcie zamontowanego zacisku.
Jeżeli nie jesteś pewien zacisku hamulcowego to zamień zacisk z przedniej osi, jeżeli usterka pójdzie za zaciskiem to diagnoza będzie nie do podważenia.
Kolego, kiedy porozkręcasz już sobie zaciski hamulcowe, zdemontujesz klocki, sprawdzasz czy klocki są ok. Następnie sprawdzasz tłoki w zaciskach, czy nie są zablokowane (wciskasz), następnie sprawdzasz, czy prowadnice od zacisku lużno się przesuwają w jarzmach. Wszystko dokładnie czyścisz, smarujesz klocki pastą (w miejscu, gdzie stykają się z jarzmem)...
Witam, mam problem ze zdjęciem zacisku hamulcowego z tarczy hamulcowej. Te dwie śruby z tyłu co trzymają zacisk odkręciłem zacisk chodził góra dół ale nie chciał zejść. Jakieś porady ? Próbowałem odkręcić te śruby dwie aby wymienić klocki hamulcowe ale niestety chyba się zapiekły,będę musiał się trochę pomęczyć.
Jak są ubytki warstwy chromu, od razu daj spokój. Nowy tłoczek to ok. 20zł. Do czyszczenia jeszcze nadających się tłoczków używam szczoty na wiertarce, lub szlifierce stołowej. Natomiast do mycia zacisków i reszty z płynu oraz innych syfów zgadnijcie co jest najlepsze? Z doświadczenia wiem, że mało który mechanik o tym wie.
regeneracja zacisków hamulcowych zacisków hamulcowych passat regeneracja zacisków
breve tufvassons internet zawiesza bezpiecznik zasilacza komputera
schema podlaczenia zamka centralnego vodafone calculator
Napęd bramy Somfy Dexxo - przyczyny spalenia podczas ustawiania Demontaż skrzyni biegów F13 w Opel Astra H - krok po kroku