Pewnie chodzi o śrubę trzymająca jarzmo do zwrotnicy. Rozwiercić łeb śruby. Zdjąć jarzmo i złapać kluczem za resztę śruby. Powinna być tam śruba 12mm więc użyć wiertła 12 lub większego. Po rozwierceniu łba i zdjęciu jazma powinno wystawać ok 10-15mm śruby co w zupełności wystarczy do dobrego chwycenia.
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego przedni, nowe śruby Dokręcić 140 Nm Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego tylny, nowe śruby Dokręcić 85 Nm
W C5 jest taka klapka i sie ręcznie zwalnia awaryjnie hamulec, ale to może być zatarty tłoczek hamulcowy zacisk itd. Tylko mechanik. Tył czy przód?
A czy ja nie mam hamulców? Zacisk przód full metal. Ja natomiast nie odważyłbym się jeździć na szczękowych. Poza tym podstawowym hamulcem w jednośladach jest przedni. W samochodach jakieś 70% siły hamowania jest na przód. Powód: trudniej zablokować koło - można użyć większej siły. Jeśli chodzi o linkę do licznika, dzięki za radę. Na razie mam zdemontowany...
Luzów nie ma nigdzie, klocki i tarcze nowe przód i tył. Jedyne co mnie zastanawia to tylne tłoczki po puszczeniu hamulca dosyć się cofają a zaciski są nowe
Widzę że jeszcze nie masz hamulców , kup w rowerowym najmniejszą tarczę , zacisk , przykręć do koła i bd. miał hamulec :D i to na przód . ;)
Może kogoś fantazja poniosła i na przód dał takie same zaciski jak na tył ? bo to integracja z ręcznym powoduje konieczność wkręcania tłoczka przy cofaniu ale tak jest zwykle tylko na tylnej osi.
Hamulce odpowietrzone z użyciem pompki podciśnieniowej na szczęście poza jednym zaciskiem wszystko było sprawne.
To wszystko zależy od tego jaki tam jest hamulec tzw. ręczny. Jeżeli elektryczny i silniczki znajdują się przy zacisku to taki tylko cofamy tylko komputerowo, a jeżeli jest elektryczny ale silnik jest na pod autem a zaciąganie jest realizowane przez linki to takie tłoczki można wkręcić mechanicznie.
Witam I tak jak w temacie brak zasadniczego hamulca tylnego. Zaciski, grzechotki, tarcze i klocki sprawne i wyregulowane . Świeci się kontrolka ABS-u ale wcześniej się świeciła i działały , Hamulec postojowy działa prawidłowo i równo , Przedni zasadniczy także. Może ktoś ma dane jakie powinny być ciśnienia na punktach serwisowych. Regulator nie reaguje...
(at)johnny833 No cóż,- przód do góry i sprawdzić , czy się koła lekko obracają, a później tył do góry i to samo. Dodano po 3 Może się nie znam ale czy po naciśnięciu na hamulec tylko przód wtedy działa? Po naciśnięciu nogą pedału hamulca, hamują wszystkie koła.
Nie ma co gdybać. Wymień bębny na nowe, bo te stare już pewnie dawno przekroczyły granicę wymiaru, nowe szczęki i pewnie nowe cylinderki, bo znając życie, za parę kilometrów pocieknie jeden, albo dwa. Zluzować linki na MAX, po zmontowaniu przejechać się kawałek przód, tył i hamulec do oporu. Wstępnie ustawić „ręczny”, końcowej regulacji...
A co się działo że wymieniasz części od hamulców, co wymieniłeś? wymieniłem zaciski przód cylinderki tył pompę hamulcową
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
Zacznij od rozebrania zacisku, wyczyszczenia i dokładnego przesmarowania prowadnic. To auto nie jest użytkowane sporadycznie albo przez osobę która hamuje delikatnie i rzadko wciska hamulec mocniej? Bo objawy pasują do typowego zapiekania się zacisku właśnie.
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Autor szuka dziury gdzie jej nie ma. Wymieniłem tylne zaciski na nowe. Po wielokrotnym odpowietrzaniu mam nadal dość miękki hamulec. Więc wszystko jest raczej w porządku, jak stały ci tylne zaciski i się nie ruszały to miałeś twardy pedał bo hamował w zasadzie tylko przód. A teraz jest bardziej miękki bo tylne też działają. Wydaje mi się, że auto hamuje...
Wymieniłem tarcza + klocki. Ale zauważyłem że się grzeje lewa strona. Sprawdziłem, prawa ma 28 stopni a lewa 54 stopnie po przejeździe 350 km, sprawdzałem termometrem. Teraz muszę sprawdzić zacisk hamulca, ale jak można to zrobić bez serwisu?
Witam. Na jaką cenę muszę się naszykować, aby wymienić zawieszenie, tył i przód? Czy lepiej kupić nowe zaciski do hamulców, czy regenerować stare? Chcę jeszcze pojeździć Astrą jakieś 1.5 roku.
Kiedy ABS nie ingeruje to układ działa jak normalny układ bez ABS-u. Zaworki są pozamykane bo nie mają upuszczać ciśnienia,co umożliwia normalne odpowietrzenie.Wspomaganie się komputerem jest jedynie wspomaganie się komputerem (przynajmniej w tym samochodzie). Jeśli jakiekolwiek powietrze zostanie w modulatorze to w najcięższych przypadkach wystarczy...
Zależy od wielkości tarcz i klocków średnia dobrej jakości to ok 250zl za tarcze przód 1 sztuka, klocki przod 150-200, tył tarcze szt. 150-200, klocki 100-150, Tylne zaciski chińskie ok 220-300zl (nie polecam często są wadliwe i brak te ręcznego, lepiej zregenerować stare orginalne jeżeli są w dobrym stanie) za lepszy ate czy TRW to napewno 350w górę,...
Ale cobby miało spuchnac ?? Najpierw tyl prawy od pasażera potem tyl lewy od kierowcy nastepnie lewy przód od pasażera i prawy przód kierowcy.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Na szkoleniach z hamulców mówili że w hamulcach to największy błąd.
Z pompy ABS nie dopływa płyn hamulcowy do zacisku prawego przedniego. Przewody są drożne, zacisk jest sprawny, reszta hamulców tył i lewy przód działają prawidłowo. Czy to może być zapchana pompa ABS, czy się zepsuła i czy przy zepsutej pompie są takie objawy?
Problem może być banalny, przyjechał do mnie klient który miał wymienione klocki przód w Seicento, po wymianie miękki pedał , słaby hamulce zasadniczy. Koleś wymienił pompę hamulcową, serwo, przewody hamulcowe, odpowietrzał 10 razy. Nie przyszło mu do głowy zajrzeć do zacisku co się dzieje z klockami, po wyjęciu klocków co stwierdziłem że tak nazwę...
Tak jak kolega napisał, ogólna zasada jest taka, aby zaczynać od najdalszego koła, ale ja miałem ten problem w Espace 2.2 dci 2001, jakies dwa lata temu, i znalazłem w jakiejś serwisówce, aby zaczynać od najdzalszego ale potem na krzyż i przód-tył. W sumie to wymieniłem też pompe i pedał dalej był miękki - wchodził powoli w podłoge. Wjechłem na droge,...
zaciski są kompletnie nówki.Na starych tez tak sie działo.
witam posiadam golfa II w którym nie moge odpowietrzyc hamulców, wymienione zostały przód tarcze+klocki tył tarcze+klocki+regeneracja zacisków tzn wymiana wszystkich gumek, wymieniona została rowniez pompa hamulcowa. odpowietrzanie zacząłem od prawego tylnego koła nastepnie tył lewe pozniej przód prawe i przód lewe, korektor siły hamowania został wymontowany...
Ależ przód zawsze ma większą siłę, z tyłu masz korektor. Podłącz manometry do zacisków i sprawdź ciśnienie w układzie. Wystarczą dwa manometry.
Witam wszystkich . Mam problem z Volvo Fh 13 2009 rok mianowicie zaciąga się hamulec podczas jazdy sam lewe koło przód jest to ciągnik siodłowy w konfiguracji 6x2 . Modulator Ebs jest nowy stary był cały zawalony i zgnity w środku zaciski chodzą siłownik też błędów żadnych , ma ktoś może jakiś pomysł ?
Witam, pacjent to Fiat Seicento 1.1 rocznik 2001, słychać dziwne, drażniące piszczenie metaliczne, tak jak na filmie - nie wiem, czy to jest słyszalne? Czasami ten końcowy dźwięk jest bardzo głośny, czasami mniej, ale jadąc i chyba głównie kręcąc kierownicą od razu słychać już lekkie piszczenie/trzeszczenie. Co to może być, przekładnia? Czy coś bardziej...
Witam Potrzebuje pomocy bo już skończyły mi się pomysły. Pacjent to audi a4 b5 1.9 tdi 1z 90km 1995 rok hamulce przód zaciski i jarzma lucas alu tarcze pełne nie wentylowane. Zauważyłem że grzeją mi się tarcze przednie rozebrałem i zonk klocki zjechane a co do zacisków tak jak by tłoczki nie chciały sie cofać. A więc kupiłem tarcze bosch plus klocki...
kolego zacznij odpowietrzać od najdalej położonego od pompy hamulcowej koła czyli jeżeli pompa jest przy lewym przednim kołem to zaczynaj od prawego tyłu metodą grawitacyjną potem lewy tył, następnie prawy przód i lewy przód tylko pamiętaj o wciskaniu hamulca
Witajcie Mam problem w moim aucie. Wymieniałem klocki, tarcze oraz płyn hamulcowy. Tłoczki oraz prowadnice nasmarowane, chodzą lekko. Wszystko jest ok do czasu, aż hamulce się nagrzeją - wtedy zacisk po odpuszczeniu pedału hamulca nie puszcza. Trzyma tak, że ciężko ruszyć z miejsca, a klocki zaczynają dymić. Lewe/prawe koło przód na zmianę. Problem...
Witam. Mam problem z odpowietrzeniem tylnych hamulców Opel vectra B 1.6, ponieważ w tych typach zacisków nie ma odpowietrzników. Teraz moje pytanie, jak je odpowietrzyć bo przez przewody się nie da ani przez przód? Pomocy.
zbieżność kół jest dobra, wymienione zostały tarcze (przód) klocki (przód i tył) i zaciski (przód) hamulce mam z przodu tarczowe z tyłu bębnowe. Już na szczęście nie ściąga, a za komplet części które wymieniłem zapłaciłem tylko(?) 300 zł więc jest w miarę dobrze.
Już brakuje mi konceptu co się dzieje z hamulcami, bo nadal muszę dusić z całych sił żeby samochód stał przy wrzuceniu P czy R, a podczas jazdy muszę silnie naciskać na pedał hamulca żeby się zatrzymał. W układzie hamulcowym zrobiono: czyszczenie zacisków przód i tył ( w tyle wymiana klocków bo były krzywe ), oczywiście odpowietrzanie, wymiana serw...
Nie wiem czy prowadnice były smarowane, czy coś robione było z zaciskami, wiem tyle że są nowe tarcze przód i nowe klocki przód widzę że są wymienione bo na jesieni jeszcze jeździłem na alufelgach to widziałem przez luki w nich że są nowe części, jeszcze wiem że jest nowy płyn bo zbiorniczek jest pełny a był wcześniej do połowy stanu. Na starych częściach...
Jak się bierzesz za taką robotę to dolewasz płynu do zbiorniczka do poziomu "max" blokujesz pedał hamulca nieruchomo lekko wciśnięty i wtedy możesz przy kolach odkręcać co chcesz i cały płyn nie wycieknie. Jak już zapowietrzyłeś przód to najlepiej zaślepiać wszystkie wyjścia przy pompie ABS i odpowietrzać po jednym.
Witam. Drodzy koledzy mam problem z hamulcem postojowym w swoim b6. Mianowicie do wymiany miałem tarcze i klocki z przodu i tyłu. Przód poszedł szybciutko, natomiast z tyłem zaczęły się problemy. Do odtworzenia zacisków użyłem VCDS. Wszystko pięknie. Zacisk zrzucony, ale podkusilo mnie sprawdzić jak się zamyka. Więc VCDS'EM zrobiłem zamknięcie zacisków...
Dzień Dobry Problem z odpowietrzeniem hamulcy w Masterze III RWD Znajomy jeździł 6 lat bez sprawnego hamulca(jak się po naprawie okazało). Ostatni raz zlecił naprawę (wymiana tarcz klocków oraz zacisków na nowe ) nie pomogło. Hamulec po standardowym odpowietrzeniu twardy na postoju (silnik nie odpalony). Silnik odpalony naciskasz mocno hamulec jest...
Rozebrałem zaciski i kurna wyglądają OK. Trochę czarnego syfu było, ale nie na tyle żeby mógł stawiać opór przy takim ciśnieniu. W sumie, jak na tyle lat, to spodziewałem się go tam więcej. Tłoczki są gładkie, bez wżerów, umyje to i poskładam, nawet gumek nie będę ruszał, bo ładnie siedzą, szkoda mi je wyrywać. Z tego, co widzę, to ten tłoczek od strony...
Koła sprawne, oto chodzi, że bieżnik równy oraz są kierunkowe, Dębica Navigator 3. Zbieżność robiona była, nawet wróciłem z reklamacją, ponieważ wydawało mi się, że było dobrze, ale nic to nie dało. Z hamulcami jest tak, że słychać pisk właśnie z tego koła, ale nie zaciska się, czyli tak, że tarcza się ściera przy ciągłej jeździe od kiedy został zacisk...
I nie chciałbym płacić pół tysiąca za to, bo jeśli co rok-dwa miałbym robić coś podobnego, to lepiej oddać samochód na złom ... a co to jest 500 zł? Dwa tankowania. Bez urazy, ale z takim podejściem to lepiej oddać na złom. Tylko pamiętaj, że w zasadzie w każde używane auto musisz rocznie włożyć te 1000-1500 zł, jeśli ma być sprawne. Także zakup taniego...
Cześć mam problem z blokującym się hamulcem w przednim kole od strony kierowcy. Po kilkukrotnym napompowaniu hamulca na uruchomionym silniku koło bardzo mocno trzyma do tego stopnia że po przejechaniu 2 km felga była bardzo gorąca. Mechanik stwierdził mocno skorodowany zacisk, który wymienił wraz z płynem hamulcowym. Po naprawie koło po napompowaniu...
No i problem pozostał po sprawdzeniu zacisku dalej stuka.Przejechałem około 10km i już stuk słychać ale nie w samom momencie gdy nacisnę hamulec tylko jak wcisnę i trzymam dojeżdzając do krzyżówki ciężar auta idzie na przód,dociska go i wtedy stu! Czy może to wina tych wachaczy tylnych bananów,one stukają na tej tulei?
Witam! Sprawa dotyczy Poloneza Caro 1,5 GLE, rok produkcji 1994, hamulce starszego typu. Ostatnio skończyły mi się klocki na prawym przodzie tak, że tego wewnętrznego zostało tyle co nic a zewnętrznego nie znalazłem wcale (hamulec złapał skutecznie blokując koło). Kiedy hamulec odpuścił udało mi się jakoś dojechać do domu po woli i używając tylko hamulca...
Hej, mam problem w moim audi z 97 roku. Przednie hamulce, a szczególnie lewy przód ocierają klockami o tarcze. Rozbierałem kilka razy, zdejmowałem zaciski, sprawdzałem tłoczki. Ten który pracuje jest cofnięty na maksa więc raczej nie jest zapieczony. Ogólnie to trudno jest nawet w takiej sytuacji tak ustawić tarcze aby nie ocierała, tak jakby nie było...
Uważam że problem nadal w zacisku - zmieniony na niekoniecznie sprawny . Co do odpowietrzania hamulców zaczynasz od najdalszego od pompy tzn prawy tył , lewy tył , prawy przód ,lewy przód . Pompę abs odpowietrza się po wymianie agregatu lub przy całkowitym osuszeniu układu.
Wymieniałem tarcze z przodu jesienią zeszłego roku i i było ok.Jak zacząłem używać ręcznego często to to zauważyłem ciepłe koła z przodu. A czy wszystko dokładnie zdemontowałeś, oczyściłeś, złożyłeś na specjalnej paście? Gumki osłonowe na prowadnicach jarzmo/zacisk są szczelne? To, że kiedyś było ok, wcale nie oznacza, że już zawsze będzie ok! Jak...
Witam,mam problem z moją astrą h 1,6 16V 2005 r,a mianowicie problem z hamulcami są bardzo słabe,gdy na odpalonym silniku wcisnę pedał hamulca to wejdzie z 2 cm i lekko hamuje,ale więcej już go nie da się wdepnąć po prostu kamień,wymieniłem klocki hamulcowe przód i tył na nowe,nowe tarcze przód i tył,nowy płyn hamulcowy dot 4,poczyszczone zaciski i...
Cześć, założyłem sobie do pojazdu samoróbki hamulce. Na wał napędowy fajnie przypasowała tarcza przód od opla corsy b ze złomu, z całym kompletnym zaciskiem który przykręcony jest do odbudowy mostu napędowego. Wszystko ładnie wyszło ale problem leży w tym iż tłoczek się nie chowa przez co po puszczeniu hamulca tarcza jest uwolniona ale nie jest to pełne...
Passat b6 2007 rok. Po wymianie tarcz, klocków (TRW), regeneracji zacisków, wymianie pompy abs, grzeją się tarcze. Na postoju z silnikiem na chodzie można wciskać hamulec, nic nie blokuje. Podczas jazdy do 100km/h nagrzewa się przód do 50 stopni, tył 120 stopni. Opony, koła takie same. Powyżej setki po kilku kilometrach auto staje, tak zaczyna trzymać...
opraw mnie jeśli się mylę ale kontrolka zużycia klocków w tym modelu nie informuje czy chodzi o przód czy tył a jak jest czujnik z tyłu to tam też trzeba sprawdzić. No ale jak twierdzisz że to na pewno problem jest z przodem to sprawdził bym tę część wiązki od wtyczki klocków do nadkola za akumulatorem. To jest urok kupowania auta nowego-18-letniego....
Witam, Problem ze słabszymi hamulcami na stronie prawej przód i tył przy hamowaniu nożnym , ręczny ok. Zaciski wymienione ale okazuje się że raczej nie potrzebnie bo na starych było tak samo. Jestem umówiony do pneumatyka ma sprawdzić ciśnienia. Pytam bo może ktoś się spotkał z takim problemem i oszczędzi nie potrzebnych kosztów. Pozdrawiam
Skoro już stosujesz różne to zamontuj aluminiowe na przód i żeliwne na tył. Cylinderki są tylko z tyłu. Z przodu są zaciski hamulcowe do tarczowych hamulców. Dodano po 58 Tłoczki w zaciskach są stalowe, nigdy aluminiowe.
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...
Sprawa się mniej więcej wyjaśniła, zaślepiałem po kolei wyjścia pompy abs-u i okazało się że problemem jest prawe przednie koło. Idąc dalej zaślepiłem przewód metalowy przy elastycznym i też było ok, wymieniłem elastyczny i było znowu źle. Potem włożyłem młotek w zacisk i też było źle. Problemem okazuje się zacisk hamulcowy prawy przód. Tylko co z nim...
Witam. Ja uważam,że Ty masz jednak problemy z przednimi, a nie tylnymi hamulcami.Być może masz zapieczone zaciski i przednia oś ma zero hamulców, albo któreś koło troszkę lepiej bierze.Wypadkowa sił hamowania daje właśnie efekt zarzucania tyłu. Doprowadź najpierw przód do porzadku - wymień, ewentualnie daj do przetoczenia tarcze ( jak wydadzą), wymień...
Witam ponownie Mam kilka pytań odnośnie działania hamulców w LAGUNIE I 1994 r B56A 90KM. Miałem problem z pedałem hamulca - jest miękki nie ma dobrego hamowania wygląda jak zapowietrzony, ale mimo odpowietrzania nie pomaga nic. Zauważyłem że trzyma lewy tylny cylinderek, czy możliwym jest że stąd właśnie kłopot z miękkością pedała hamulca? Czasem zdarza...
Hej. Mam problem z moim mercedesem w210 niestety w takim stanie już go kupiłem. W210 2.3 sedan avantgarde automat Problem jest taki, że praktycznie nie ma hamulca nożnego na tył. Tam są tarczo bębny, ręczny działa fajnie nożny praktycznie wcale. Sprawdzałem to jadąc do przodu po białej drodze otwarłem sobie drzwi i patrząc na tylne koło wcisnąłem hamulec...
Witam. Otóż mam pewien problem z tylnymi hamulcami w Fordzie Mondeo. A wiec sprawa miała się tak: Jakiś dwa tygodnie temu zaczęła grzać mi się lewa tylna felga. Pomyślałem na początku że może to łożysko czy coś ale na drugi dzień ustało już się nie grzała. Lecz problem nie znikł bo po 2 dniach znowu zaczęła się grzać. Więc w poniedziałek odkręciłem...
A klocki i zaciski z przodu ok?Nacisnij lekko hamulec jak stuka podczas jazdy.
Witam, ostatnio wymieniałem dwa przednie zaciski, wyjąłem z nich uszczelki, tłoczki i wymieniłem to wszystko na nowe. Zaciski wewnątrz (miejsce uszczelniacza oraz uszczelki przeciwpyłowej) oczywiście oczyściłem z rdzy. Problem w tym, że 3 zaciski odpowietrzają się bez problemu a z jednego cały czas lecą bąbelki - mniejsze, większe, ale lecą i nie powinno...
Witam, w piątek postanowiłem wymienić zbiornik płynu hamulcowego i wymienić stare przewody w Passacie, w związku z czym odkręciłem korek zbiorniczka i przez poluzowany odpowietrznik zacisku prawego tylnego pompką odessałem cały płyn z układu, po czym przystąpiłem do dalszych prac. Po wszystkich wymianach nalałem płynu i postanowiłem odpowietrzyć układ....
Witam! Mam problem z Ibizą. Mianowicie wszystko zaczęło się od wymiany tarcz i klocków z przodu, może to tylko zbieg okoliczności a może jedna z przyczyn. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zauważono że w samochodzie delikatnie trzymają hamulce. Zaciski przednie zostały rozebrane przesmarowane cylinderki wyciśnięte i złożone z powrotem. Układ...
Popatrz ile płynu przetłacza pompa podczas hamowania (ile się zmienia poziom płynu w zbiorniczku po wciśnięciu hamulca lub sprzęgła)... wystarczy to co jest w pompie i przewodzie doprowadzającym. Hamulce są 2 obwodowe i zazwyczaj: I - prawy przód + lewy tył, II - lewy przód + prawy tył lub rzadziej: I - 1/2 przodu + tył, II - 1/2 przodu (z przodu zaciski...
Witam. Mój problem polega na tym że ktoś założył żle sprężyny dociskające zacisk...(odwrotnie) tak że zacisk nie dociągał się a odpychał....po zmianie tego pedał leci w podłogę jak przy zapowietrzeniu. Czy po prostu muszę teraz je z drugiej strony ,,dotrzeć"? czy to wina zacisku? Aha...jeszcze jedno pytanie...przed zmianą tych sprężyn zmieniałem termostat...
Witam, problem polega na tym iż lewe przednie koło prawie wcale nie hamuje-reszta ok. Przy gwałtownym hamowaniu prawe koło zostawia ślady a lewe się kreci. Hamulce został odpowietrzone 2 razy, klocki i tarcze ok, przewód elastyczny można swobodnie przedmuchać i zassać(nie wymieniany), przez odpowietrzniki swobodnie wypływa płyn hamulcowy, cały zacisk...
Widzę, że hamulce są takie same jak miałem w peuguocie 205. Co ja się z tymi hamulcami nawalczyłem. Prawy przód miał ten sam objaw co u ciebie. Ale bardzo delikatny i tylko czasami. Cały zacisk rozbierałem w drobny mak, wszystko czyste, uszczelnienia wymienione, nasmarowane odpowiednim preparatem i jaja dalej. Pewnego razu przez przypadek zauważyłem...
Pierwsze to zaczął bym od doprowadzenia serii do stanu fabrycznego. Za dużo golfów 4, octavii 1 itp widziałem z hamulcami w stanie dramat (tarcze hamujące ułamkiem powierzchni i zapieczone prowadnice oraz zaciski). W O1 do 1.8T były co najmniej tarcze 280 mm wentylowane i tarcze lite na tył. Jak są sprawne to hamuje to przyzwoicie . Co do podsterowności...
Tak, blokujący zacisk tłoczki to niesamowita porada. P.S. Czy ja już kiedyś nie pisałem przypadkiem, że od stawiania to są zakłady bukmacherskie? Czy to tak trudno podnieść przód i zdjąć koło? Tak, lepiej pisać co się niby zrobiło samemu. Gdybać na forum, to takie fajne. Jak ktoś, kto rozebrał zacisk na czynniki pierwsze może tak pytać?
A może winę ponoszą hamulce ? Dziś zrobiłem parę kilometrów na trasie i okazało się że felgi są potwornie gorące ( prawie parzyły ) przód tak jak pisałem wymienione uszczelnienia , tłoczki , przewody jarzma klocki wyczyszczone . Tył nowe zaciski Gorące felgi to zły objaw. Jeżeli na prawdę wszystko było zmienione, to pytanie, czy pedał hamulca ma prawidłowy...
ojciec ma tokarnie i 20 lat praktyki , myślę że da radę, jutro będziemy działać, jarzmo zostało stare suwaki w jarzmie chodzą wzorowo. Zrobiłem próbe, wyjąłem zacisk i włożyłem w niego kawał grubej płaskiej sztaby, wcisnąłem hamulec , pusciłem i sztabe mogłem wyjąć bez problemu, więc zacisk pracuje prawidłowo, "nie trzyma" Tarcza najbardziej mi podpada,...
Tu raczej chodzi o regenerację dźwigniowego napędu tłoczka. Naprawdę dużo zabawy. A wymiana samego zacisku (o ile nie uszkodzi się przewodu elastycznego) to szybka piłka. Przy okazji trzeba sprawdzić stan klocków i tarcz. Tarcze tylne w scenicu są drogie, bo stanowią jedną całość z piastami w których są osadzone łożyska. Tarcze i klocki tył i przód...
Kolego marco177 odgrzewam odpowiedzi dla Ciebie: WITEK1952 juz napisal ale powtorze... Ad.1 W polonezie caro plus są hamulce LUCASA: PRZÓD- tarcze i zaciski z kontrola zużycia okladzin.... TYŁ-bębny ze standartową samoregulacja luzu szczęk Ad.2 Klocki do zacisków sa identyczne ale jedna okładzina w kompecie ma (powinna mieć) przewody do czujnika zużycia....
Nie podajesz rocznika auta. Znam przypadek z hamulcem w takim samym aucie z tym, że przód prawie nie hamował a tył od razu blokował koła. Okazało się, że pompa hamulcowa była sprawna i rozdzielała oddzielnie hamowanie na koła przednie i łącznie na tylne koła, poprzez korektor siły hamowania. Po dokładnym odpowietrzeniu układu hamulcowego i naprawie...
Jak komplet nowy to po 10km już powinny działać z pełną sprawnością. Zrobiłem 40 i wydaje mi się że za wysoka temperatura. Możliwe jest że jak jeden tłoczek był wysunięty prawie do końca przy starym układzie to na tłoczku powstała korozja choć były oba osłonięte gumą? Pytam bo chciałbym dokończyć bez inwazyjnie tę wymianę. Ostatnio mechanik zmieniał...
Witam, mam podobny problem i walczę z nim od dwóch miesięcy. Podczas jazdy blokuje mi prawe tylne koło, samoczynnie, nagle, nie po naciśnięciu na hamulec. Występuję to średnio raz na 2 tygodnie, gdy auto jest załadowane, na tym samym odcinku drogi na którym są koleiny (jeżdżę "wokół komina"). Oprócz tego zaobserwowałem że oprócz blokowania koła bywa...
Ok bo zrobiliście człowiekowi bałagan w głowie i sam nie wie co ma kupić. Jako że wypowiadacie się na temat tychże hamulców to napiszcie jaka była różnica między hamulcami w escortach po 95 roku z silnikiem 1.3, 1.4, 1.6 16v, 1.8 18v, 1.8 td i wersji RS. Chodzi o poszczególne elementy: pompa hamulcowa, zaciski przód z klockami, bębny hamulcowe tył,...
Dzięki JayRo -zawsze mogę liczyć na twoją pomoc. Czujnik na pinie nr. 22 złącza T36 widocznego na schemacie. 1 - zacisk zapłonu 15 2 - zacisk zasilania 30 3 - nieprzypisane 4 - światła przeciwmgielne 5 - płyn hamulcowy 6 - hamulec postojowy 7 - Transponder 1 8 - Transponder 2 9 - Napęd sieciowy CAN 10 - Niski poziom CAN jazdy 11 - MOŻNA jechać wysoko...
W tarcza jaki mą wymiar była korygowana? Może jest krzywa. Sproboj podmienić ten zacisk i wymień płyn wężyk przód. Jak podmiana nic nie da to ewidentnie masz uszkodzony układ hamulcowy albo jakiś rozdzielacz siły hamowania jeśli jest abs to abs. W tych to się zdarzalo... Tak porada jeden tarcza 2 razy klocki klocki średnio wytrzymują 40/60kkm. Tarcz...
Witam Posiadam Lagunę I 2.0 96r z ABS, tarcze przód i tył. W jaki sposób odpowietrzyć układ hamulcowy ? W lagunie jest wymieniony tylny lewy zacisk. ABS marki Teves Mark 4 (modulator z 2-obwodową pompą z napędem elektr., 4 zawory elektromagnetyczne i 4 czujniki) Czy jest różnica w odpowietrzaniu z ABS a bez ABS ? Druga sprawa nie wiem czy dobrze działa...
Minimum dla tych tarcz to 11.7 czyli są prawie milimetr poniżej wymiaru minimalnego. Teraz nowe klocki zjadą tarczę o następny milimetr... Ktoś stąpa po kruchym lodzie. W miarę niezły komplet hamulców na przód kosztuje 140 zeta. Za przetoczenie pewnie zapłacił z 60 zeta i to jest bardzo niska cena. Niewiele więcej by dołożył i by miał pewne hamulce,...
Witam. Pacjent DAF Xf 95 2004r. Problem polega na tym,że przy lekkim nawet powiem delikatnym wciśnięciu pedału hamulca, przód od razu daje nura, koła praktycznie stają. Po zgłaszeniu auta i odpaleniu chwile było ok. Po paru minutach problem wraca. Czasem po zgłaszeniu potrafi być dobrze i 50 km a czasem 100m. Macie jakieś pomysły? W czym może być problem?...
Witam, po wymianie przewodów hamulcowych z przodu zablokowały hamulce przód lewe i prawe koło, tył obracał się normalnie. Po odkręceniu odpowietrznika z LP obydwa koła zaczęły się normalnie obracać. Po zdjęciu zacisku i pompowaniu bez klocków raz na jakiś czas nie da się normalnie wcisnąć tłoczka, i trzeba odkręcić odpowietrznik. W momencie jak zblokuje...
Robiłem mały remont hamulców. Wymiana przewodów elastycznych oraz jednego twardego. Regeneracja zacisków i wymiana płynu hamulcowego. Po tym wszystkim pojechałem na stacje diagnostyczną ale nie potrafię zinterpretować wyników siły hamowania dlatego proszę was o pomoc. Wyniki ze stacji diagnostycznej to: Opory toczenia: Przód 10% Tył 3% Siła hamowania...
Dziękuję za zainteresowanie tematem. VF33HRFNC83764424 Instrukcja - nieaktualne, mam PDF. Co do hamulców - w ASO powiedzieli mi o tym, że tył miał 2 systemy (2 zaciski) i po VIN tego nie da się sprawdzić. Zostaje tylko ściągnąć koło i zobaczyć czy jest widoczne oznaczenie na zacisku. Z tyłu na zacisku mam LUCAS (system TRW/Lucas). W ASO powiedzieli...
Tarcze mają 10mm, zerowe progi. Czyli tyle co nowe. Minimalna grubość to 8,4. Też myślałem, że klocki są za bardzo zużyte. Ale zdjąłem zacisk i włożyłem młotek, który był grubszy. Dzieje się to samo. Przed chwilą włożyłem inną pompę. Dzieje się to samo. Pedał zachowuje się jakby było powietrze. Ale odpowietrzałem już kilka razy, według service manuala....
A więc. Szperając trochę w necie analizując i rozmawiając z paroma osobami budującymi takie poldki do driftu stwierdzam że obspawanie wszystkich zgrzewów z przodu i wzmocnienie dolnego pasa szczególnie na choinkach załatwi sprawę można jeszcze wzmocnić delikatnie mocowanie drąrzków reakcyjnych i nie powinno być tak źle. Jeździ poldek z 2 zaciskami z...
Otóż napotkałem na taki problem. Mam "zdobyczną" IBIZĘ z 1990 roku. Ponieważ miała problemy z hamowaniem, wymieniłem nastepujące elementy: - Klocki hamulcowe przód - Tarcze hamulcowe przód - Szczęki hamulcowe tył - Bębny hamulcowe tył - Tłoczki hamulcowe tył Zadowolony uzupełniam płyn w zbiorniczku wyrównawczym, aby dokonać jego wymiany. I tutaj klops....
Ja się męczyłem z biciem przy hamowaniu kilka lat bo mechanicy do których oddawałem auto na wymianę tarcz nie potrafili zdiagnozować przyczyny. Cztery razy wymieniałem na nowy komplet przód i trzy razy tył, dodatkowo toczyłem stare i za każdym razem dawałem nowe klocki różnych firm i bicie zawsze powracało po około 1000km. W końcu zacząłem czytać różne...
Mam pewien problem od jakiegoś w Vito mianowicie przy pierwszym naciśnięciu pedału hamulca pedał nisko bierze. Auto hamuje ale pedał trzeba głęboko wcisnąć. Po ponownym wciśnięciu już wysoko bierze ale po chwili nie używania hamulca znowu nisko bierze. Dodam że jak nisko brał to też było czuć że nie równo przód hamuje i ewidentnie lekko ściągał. Pierwotnie...
A z przodu nie czuć progów? Gdyby na przeglądzie wyszły problemy z hamulcami to miałbyś powód do zmartwień. Jak masz parę złotych to wymień komplet tarcz i klocków ( polecam ATE) w grande punto żony montowałem, bardzo dobre. Przy okazji komplet naprawczy zacisków, prowadnic, smar do tłoczków i będzie kościołowo. Tylne tarcze i zaciski pracują w dużo...
Witam problem pojawił się z miesiąc temu na autostradzie auto po hamowaniu zaczeło drzec po zjechaniu na parking okazało się że przednie lewe koło jest całe gorące aż się kopciło reszta ok po odczekaniu dłuższej chwili ruszyłem dalej byle do domu jakies 300km dojechałem bez problemu oczywiście już bez używania hamulca (tylko w ostateczności ) po powrocie...
Reasumując..powodów tarcia klocka o tarczę jest kilka 1:zatarty tloczek-najcześciej spotykana usterka 2:nie odbijający hamulec ręczny 3:złej jakości klocki-nie trzymające wymiarów w rezultacie blokujące się w prowadnicach 4:nie odpowietrzona(tylko VAG-iem)lub niesprawna pompa ABS Innej mozliwosci nie ma !! 1. Fakt, zatarty tłoczek był, cały zacisk...
Wracam z tematem. Kupiłem zestaw szczęk + zestaw nowych sprężyn i wymieniłem. Stare okładziny były faktycznie starte, ale jeszcze było na nich trochę warstwy ciernej. Wyczyściłem wszystko szczotką na wiertarce, rozpierak na lince chodzi luźno, regulator również bez problemów się wkręca w palcach. Po złożeniu wszystkiego (linka jeszcze luźna) podkręciłem...
Witam. Pacjent Honda CR-V II 2002 2,0 benzyna silnik K20A4. Pedał hamulca dochodzi do podłogi przy zapalonym silniku. Po wciskaniu ok 10 cm od podłogi pojawia się większy opór na pedale ale dalej idzie aż do samej podłogi. Tak dzieje się za każdym razem. Przy zgaszonym silniku pedał dochodzi do połowy i dalej nie pójdzie nawet po wciskaniu przez minutę...
Zaciągnij ręczny, kliny daj pod koła, do góry na lewarku prawą stronę i zdejmij koło, odpal auto wbij bieg przód - tył lekko hamuj, a w tym czasie niech druga osoba kuka co trzeszczy. Wiesz kiedy to się dzieje to daj odpowiednie obroty lub nacisk na pedał hamulca by wywołać ten dźwięk identycznie jak w czasie jazdy. Ja bym jeszcze pojechał na jakiś...
hamulec przód zacisk hamulec zacisk hamulca przód
nawiew szybę focal subwoofer zelmer malakser
zderzak naprawa zderzak naprawa
Podłączenie lewego halogenu Audi A6 C6 2010 Schemat ideowy przetwornicy 3000W Volt Polska