Podłącz woltomierz lub żarówkę 12V 21W do zacisków rozrusznika. Zobacz jakie napięcie jet w chwili rozruchu lub czy żarówka nie gaśnie pod obciążeniem rozrusznika.
Witam . Sprawdź czy dochodzi napięcie na zacisk rozrusznika,lub podaj napięcie kawałkiem przewodu bezpośrednio.Luźny zacisk zasilający to zły objaw.Raczej nie obejdzie się bez wyjęcia rozrusznika.
Tak jak wyżej podpowiada (at)78db78. Dodam że chodzi głównie o dobre połączenie kabla od akumulatora z masą auta, oraz jako kolejne punkty, zaciski rozrusznika i alternatora.
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
Jak potrafisz zlokalizować rozrusznik i masz kawałek kontrolki z żarówką to sprawdź co jest na zaciskach rozrusznika (obecność masy też ) ew. "zastartuj" na skróty (tylko sprawdź luz, bo się rozjedziesz:D) To proste autko i temat do opanowania w parę minut.
a ja, mimo wszystko, stawiam na brak masy silnika. Łatwo to określić, wystarczy prosty pomiar, czy na zacisku rozrusznika jest napięcie akumulatora względem masy akumulatora, a następnie względem masy silnika. Zdarza się, że taśma masy jest skorodowana w zaciskach. Nie napisałeś, czy samochód da się uruchomić "na pych". Piszesz natomiast, że pojazd...
Doczytaj stąd skąd wziąłeś schemat co autor miał na myśli, najczęściej to różne warianty podłączenia, styk 30 to główny styk zasilający stacyjkę więc równie dobrze możesz ten styk podłączyć bezpośrednio pod akumulator i też będzie dobrze. Akurat najczęściej napięcie brane jest z zacisku rozrusznika tak jak na twoim schemacie
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Posprawdzaj zaciski prądowe jeszcze, klemry na akumulatorze przeczyść, główny zacisk prądowy przy rozruszniku (zacisk 30) też przeczyść. Spróbuj połączyć też zacisk 50 z 30 na rozruszniku, puścisz w ten sposób zasilanie na elektromagnes rozrusznika z ominięciem stacyjki. Jeśli nie zakręci dopiero wtedy wyjmuj rozrusznik.
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
Kostka pod stacyjką,rozrusznik,instalacja(zasniedzi... zaciski rozrusznika) do przeglądu.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Witam Odłącz cienki przewód od automatu przy rozruszniku,następnie połącz na moment ten zacisk z głównym (+)rozrusznika kawałkiem przewodu,jeżeli rozrusznik zaskoczy ,to masz zwarcie w instalacji tak jak wcześniej koledzy sugerują.Natomiast jeżeli będzie bez zmian ,sprawdź przewody(może być nawet słaba masa).
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
Wsadź jeszcze kondensator, dobijesz akumulator do reszty, to pukadło nie potrzebuje kondensatora. Zajmij się lepiej instalacją auta, głównymi połączeniami masowymi i plusowymi, zaciski alternatora, rozrusznika, punkty masowe i same klemy akumulatora
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
Czy motocykl zapala z po pychu? Jak przekaźnik "cyknie" to pojawia się napięcie na zacisku dochodzącym do rozrusznika? Jak sprawdzałeś rozrusznik?
Lepiej zrób całkiem nową wiązkę. Po co obciążać dodatkowo istniejącą instalację? Przewód 2.5^2. Możesz się podłączyć do klemy lub do zacisku prądowego rozrusznika, czy skąd tam jest brane zasilanie na instalację. Pamiętaj o rzetelnej masie do tych świateł.
Mierzyłeś na kołkach akumulatorów, czy na zaciskach-klemach? Jeśli na zaciskach, oczyść kołki i klemy.
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Z tym amperomierzem jest taki motyw że chociaż alternator robi 14,4 V to poprzez ten długi kabek do amperomierza traci czasami nawet 2V. A zacisk + na rozruszniku jest tak blisko. :( Dobre rozwiązanie jest w kombajnie bizon. Tam jest bocznik zaraz przy alternatorze i nic sie nie traci. Sprawdz uwagi kol.wpsowa692 może pierscienie nie łączą.
Opcje są dwie: możesz albo podłączyć jakieś zasilanie przez np zacisk na rozruszniku (minus do masy plus na śrubę rozrusznika) druga to kluczykiem - trzeba użyć trochę siły i dźwięk jest taki że wydaje się że połamaliśmy pół zamka, ale jeśli robimy to oryginalnym kluczykiem to oprócz dźwięku nic się złego nie dzieje (zamek się oczywiście otwiera). Sposób...
ZBR 3300-03 ; alternator zacisk W - alternator/rozrusznik , nieprawidłowy sygnał.Zajętość pinów A 302 : M/14 (+)
Jeśli oryginalne radio z oryginalnymi papierami, to kod jest wpisany. Ale fakt, jak bardzo się boisz, to na czas wymiany akumulatora podepnij jakieś niezależne źródło prądu równolegle do akumulatora Wpięte np na zacisk prądowy rozrusznika, żeb się przewody nie plątały. Tylko wtedy trzeba bardzo uważać z klemami, żeby nie zrobić zwarcia.
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
Skłaniam się już nawet do wybicia tylnej uchylnej szyby Jeżeli już, to wybij szybę z drzwi przednich. Najprostsza i najtańsza do wymiany. Akumulator się rozładował Unieś samochód i podaj kablami +12V na zacisk [30] rozrusznika lub alternatora. -12V podaj na karoserię (np. obudowa rozrusznika) Wtedy otworzysz samochód "pilotem" - tak jak dotychczas.
prąd idzie do przekaźników i cisza Podałeś +12V bezpośrednio na zacisk rozrusznika ? Wtedy silnik normalnie zapala ?
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Sprawdź masę silnik-nadwozie -akumulator. Zasilanie (+) na rozrusznik (gruby przewód), oraz zasilanie na zacisk 50 automatu rozrusznika, po przekręceniu stacyjki na pozycję rozrusznik.
Trochę dziwi mnie że nie masz kluczyka do drzwi ( a to nie ten sam co do stacyjki - mam dwie renie Clio i Espace - i w obu kluczyk jest ten sam) Jeżeli z losowych powodów nie masz kluczyków ( zakładam że to nie jest "ciepłe" auto) czeka Cie wezwanie serwisu kluczowego. Chyba że na kanale uda się podpiąć akumulator pod zacisk automatu rozrusznika (jestzawsze...
Po pierwsze. Jeśli masz zapłon DC CDI, to przez zdechły akumulator nie ma bata aby ci odpalił, nawet na pych byłoby ciężko. Po drugie. W okolicy akumulatora oraz rozrusznika masz takie grubsze przewody. Odkręć je i wyczyść syf pod nimi. Jeśli jest tam syf, to po prostu prąd słabo dochodzi do rozrusznika, dlatego nie kręci. Jeśli masz, możesz na przewodach...
Zmierz napięcie na zacisku prądowym 30 rozrusznika podczas gdy stacyjka jest na rozruch. Jeśli napięcie nie spadnie poniżej 12 V a w rozruszniku tyknie to najprawdopodobniej szczotki się kończą albo wieszają się w prowadnicach. Jak nie chce zapalić sprawdź czy lekkie opukanie rozrusznika pomoże.
Zrób zdjęcie jak podłączyłeś kable do rozrusznika, wygląda jak byś podłączył grubego plusa do zacisku szczotek
(at)fab2002 istnieje niestety taka możliwość. (at)mczapski wcześniej próbowałem różnych schematów podłączenia przy regulatorze. Przed chwilą sprawdziłem: regulator dostaje zasilanie na zacisku 15, natomiast na zacisku 67 brak zasilania więc i na altku 67 też się nie pojawia (sprawdzałem bez odpalenia silnika). Wtedy połączyłem zacisk altka 30 z dodatnim...
Spadki napięcia na przewodach mogą mieć spore znaczenie. Kłania się prawo Ohma - małe oporności przy dużym prądzie pobieranym przez rozrusznik potrafią dać spore spadki i zbyt małe napięcie na zaciskach rozrusznika. Punkty masy dobrze jest zweryfikować.
Witam Prosty sposób, kontrolka z żarówki i sprawdzanie,przy rozruszniku i przy stacyjce zacisk 50 przewód prawdopodobnie czarny z czerwonym paskiem .
Witam, czy auto posiada immobilizer?? sprawdź czy na zaciskach rozrusznika masz napięcie. ewentualnie demontaż rozrusznika i test na stole jak ruszy to wykluczysz.... rozrusznik.
Witam, Kolego, kawałek przewodu i połączyć na rozruszniku zacisk przycisku z zaciskiem tym od akumulatora. Jeżeli zakręci rozrusznik, to trzeba sprawdzić kabel do przycisku i czy jest napięcie na tym przycisku, może przycisk? Pozdrawiam
A dla mnie problem z połączeniami na zaciskach rozrusznika i masą silnika
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Może poprostu czopy akumulatora lub klemy są mocno zabrudzone ---zmierz spadek napięcia w czasie jak prubujesz odpalać --- podaj mase z akumulatora do masy silnika ---sprawdzić napięcie na zacisku 50 od rozrusznika w czasie pruby odpalenia ---sprawdzić zasilanie rozrusznika 30
Nie masz komunikacji z żadnym modułem w samochodzie ? Zasilanie jest, bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Zasilanie sterowników sprawdzaj próbnikiem z żarówką 45W a nie multimetrem !
Od spodu nie podłączysz prostownika do zacisku plusowego rozrusznika lub alternatora i do masy?
Właśnie chciałbym ale okazuje się że prostownik nie działa. Jutro spróbuję zakupić nowy. Zwarcie było na zaciskach rozrusznika. Oby się udało. Przyjęli by taki akumulator na gwarancje? On ma tylko 2 miesiące. Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc.
Witam. Może to jest problem zasilania rozrusznika. Czy elektromagnes stuka? Czy na zaciskach rozrusznika jest napięcie?
Są schematy na internecie ,jak również na obudowie (dekielku automatu ,przynajmniej polski automat). 30 -zacisk (+)akumulatora podłączonego bezpośrednio na masę 30a-zacisk(+)akumulatora drugiego podłączonego do rozrusznika 31a-masa drugiego akumulatora,o którym wcześniej mowa 31-masa (-)nadwozia,ramy 50-zacisk automatu rozrusznika 50a-zacisk startera...
Zobacz jeszcze na zaciski rozrusznika, nie pamiętam, czy u Ciebie nie jest to standardowa usterka połączenia przewodów na tym zacisku.
Wpinając w kostkę sterującą stycznikiem rozrusznika (zamiast niego) żarówkę 12V/5W. Poza tym, z Twojego testu (zakładając, że wykonałeś go poprawnie) wynika, że układ jest niesprawny (ma przerwę). Układ startera zwykle składa się z włącznika normalnie otwartego przy klamce hamulca (lub sprzęgła/czujnika biegu neutralnego) który podaje masę na jeden...
Witam Kolejny problem to środkowy styk z regulatora jest nigdzie nie podpięty, gdy wpiołem go do stacyjki pod zacisk 54, bo tam szedł przewód od rozrusznika, pod zacisk 30 też jeden idzie, to przewód cały się zwęglił i spalił. Jak podpinałeś na zgaszonym silniku ,to może być sklejony styk wyłącznika prądu zwrotnego . Jeżeli podczas pracy ,to należy...
Skoro rozrusznik nie kręci to może coś w obwodzie rozruchu się zepsuło, kostka w stacyjce, przekaźnik, albo sam rozrusznik, przy rozruszniku na zacisk 50 przeważnie przewód koloru czarny z czerwonym paskiem, podaj na krótko prąd i zobacz czy kręci sam rozrusznik, nie zapomnij, aby auto było na ręcznym i na luzie.
Żarówka na zacisk 50 rozrusznika i wiesz bardzo dużo.
Według schematów na stacyjce zacisk do rozrusznika to 50b a nie 50
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
jak masz kable rozruchowe to podłącz minus od akumulatora bezpośrednio do bloku silnika i sprawdź jak nie pomoże to to samo z plusem (oczywiście do przewodu plusowego na rozruszniku) sprawdź czy dokręcone są zaciski na rozruszniku...
Czy sprawdzałeś co dzieje się z napięciem na rozruszniku, bezpośrednio na zaciskach?
Styk 87 gruby prądowy przewód do plusa akumulatora. Styk 30 do 30 styku prądnicy/rozrusznika. Styk 85 na masę. Styk 86 plus ze stacyjki (w pozycji rozrusznika), zacisk 50. Rozrusznik masz podłączony.
Sprawdź spadki napięć przy włączonym rozruszniku; 1. między ujemnym biegunem akumulatora a masą rozrusznika!!! 2. między dodatnim biegunem a zaciskiem "plusowym" rozrusznika. Dobrze byłoby porównać wartości na zimnym i na gorącym silniku. Stawiam na utlenione złącza- szczególnie po stronie "minusa"
Rozrusznik sprawny na pewno. Czyli po wysterowaniu kablem Przekaźnik Rozrusznika sprawny . Po "ręcznym" wysterowaniu przekaźnika, rozrusznik kręci ? Na przewodzie sterującym rozrusznikiem pojawia się Kostka stacyjki sprawna. Po zwarciu w kostce stacyjki spala mi się bezpiecznik f5 od rozrusznika W miejsce bezpiecznika włącz żarówkę 45/55W W ten sposób...
Wiec nic więcej nie doradzimy pierwsze co sprawdzić na zacisku rozrusznika i wtedy nam sie wyjasni bardzo często to własnie przyczyna za niskie napięcie
Masz na myśli napięcie mierzone pomiędzy zaciskiem na rozruszniku a masą samochodu w momencie próby odpalania samochodu podczas gdy występuje problem opisany w temacie?
To "dwie nakrętki", to zaciski przekaźnika rozrusznika. Jak działa przekaźnik wiesz? Szukaj, dlaczego nie ma sterowania cewką. Albo, jeśli cyka przy próbie rozruchu, to masz w nim wypalone styki.
Sprawdź jak pisałem na przewodzie C ,po zadziałaniu przekaźnika musi być napięcie ,bo ten przewód dochodzi na zacisk cewki automatu rozrusznika.
Jest to całkiem normalne. Rezystancja cewki "wciągającej" jest niska i przy małych oporach tarcia wirnik spokojnie może się obracać, ale nieco wolniej bo jest spadek napięcia na rezystancji cewki. To jest tak jak szeregowe połączenie silnika i rezystora. Jeśli prąd wywoła moment większy od momentu tarcia to wirnik zacznie się obracać. "Praw fizyki Pan...
Witam, planuję założyć dwie lampy LED do c360. Mają moc 24 waty osobno (razem 48), mam trzy pytania. Skąd najlepiej poprowadzić zasilanie i masę(myślałem nad zaciskiem rozrusznika lub akumulatora)? Drugie pytanie:Czy będzie to dobrze działać bez przekaźnika czy jednak trzeba go zamontować? Trzecie pytanie, jakiego bezpiecznika użyć?
Plus, mnus lampka kontrolna grzania, zacisk rozrusznika' sruby to akumulator i wyjście na podgrzewacze
Nie, należy podłączyć przewód do zacisku rozrusznika i wtedy sprawdzić napięcie ładowania które powinno być nie większe niż ~14.4V
(at)amgmk38 Napisałem ci, że najprościej sprawdzić całość obwodu rozruchu przez żarówkę podłączona między masę a srubę (mały zacisk) elektromagnesu rozrusznika, a ty dalej swoje. Odróżnij żart czy ironię od pomocnej porady.
Prowadzę przewód o przekroju 6mm od zacisku alternatora. Jaki przekrój przewodu posiada zacisk alternatora? Miałeś się podpiąć do ,, grubego " zacisku rozrusznika, który idzie do akumulatora,, lub do klemy akumulatora. Ważne jest umiejscowienie wspomnianego bezpiecznika: najlepiej umieścić go najbliżej źródla zasilania. Może wystąpić sytuacja, że przewów...
Witam ja bym jeszcze na początek proponował sprawdzić napiecie +50 na zacisku rozrusznika miałem przypadki że uszkodzona była kostka stacyjki i robiły się takie "cuda"
Jeśli słychać elektromagnes to podłącz żarówkę 12V na zaciskach rozrusznika i sprawdź czy świeci jak tak to rozrusznik uszkodzony, jeśli nie to styki elektromagnesu nie łączą.
Możliwe że szczotki w rozruszniku są na wykończeniu. Jeśli nie, to stycznik rozrusznika. Żeby się upewnić, musiałbyś w podróż zabrać miernik i sprawdzić czy na zacisku rozrusznika pojawia się napięcie. Chyba że układ rozruchu idzie przez dwa przekaźniki, tj. przekaźnik interlock który "cyka" i stycznik rozrusznika.
Czy po wymianie rozrusznik był sprawdzany na stole (przed zamontowaniem w ciągniku)? Nie miał problemów, że cos się ocierało w elektromagnesie i może sprężyna nie dała rady powrócić. Czy przy podłączeniu klemy rozrusznik się kręci czy także zasprzęgla i próbuje uruchomić silnik? Czy po zamontowaniu wszystkie przewody są podłączone tak jak były? Odłącz...
To coś jest namotane. W tych pojazdach z reguły jest zabezpieczenie. Rozrusznik jest załączany pośrednio przez przekaźnik. Sam przekaźnik może być załączany na dwa sposoby: - masą: plus z przewodu żółto zielonego do światła stop jest podłączony do jednego zacisku cewki, a rozrusznik załącza się z przycisku na kierownicy, który załącza masę na drugi...
Regenerowane części:alternatory, rozruszniki, sprężarki klimatyzacji, zaciski hamulcowe: www.elstock.dk www.lucasee.com
wtrące swoje trzy grosze , aku 60Ah do diesla to trochę za mało(teraz takie daje się do benz.), wspominasz jeszcze że ma ładnych parę lat ....zwróć uwagę jeszcze jaki jest jego prąd jednominutowy(rozruchu) bo jeśli ma mniej niż 450A (to bardzo ważne w dieslu, najlepiej żeby miał ok.600A) to wszystkie te okoliczności sugerują jego wymianę na nowy ........
Zanieście ten rozrusznik do gmachu pod kominem, niech oni się martwią ;) A tak na poważnie to trzeba było sprawdzić napięcie na zaciskach rozrusznika w trakcie nieudanego rozruchu. Jak było OK to rozrusznik trzeba rozebrać, sprawdzić i ewentualnie wymienić szczotki i tulejki.
Baterie sprawne? Hebel? Klemy? Połączenia z ramą? z rozrusznikiem? Zaciski na rozruszniku? Wiązka pod kabiną, stacyjka? Elka na odległość sama tego nie sprawdzi! Regulamin pkt. 3.1.17 się kłania.
Przestańcie głupoty wypisywać. Jeśli auto zostało zamknięte przed wyjęciem akumulatora, to się podwójnie zaryglowało. Teraz bez prądu to można sobie wiecie... Wszelkie próby siłowego obracania wkładki poza jej zakres, skończą się uszkodzeniem zamka. Trzeba dobrać się od spodu pojazdu do zacisku rozrusznika/alternatora podłączyć na przewodach mały akumulatorek...
Jeden koniec do (-)akumulatora ,drugi koniec korpus silnika. Drugi przewód,jeden koniec do (+) akumulatora ,drugi koniec zacisk zasilający rozrusznik.
Hej Aku sprawny. Po zastąpieniu go 2 egz. te same efekty. Napięcie zawsze mierzone w stosunku do masy. Pomiędzy śrubami nie mierzyłem. Pod określeniem "zacisk rozrusznika" rozumiem śrubę elektrowłącznika, na którą podłączony jest przewód z rozrusznika :D Napięcie na końcówce przewodu od stacyjki przy przekręceniu kluczykiem w pozycję "rozruch" jest...
A nie pomyliłeś zacisków przy rozruszniku przy podłączaniu kabla? Jeśli nie, to jednak rozrusznik do sprawdzenia, skoro nie wyzębia po rozłączeniu przycisku. Może być elektromagnes, może bendix nie chodzi swobodnie. Najprościej byłoby, gdybyś miał inny na podmianę. A napięcie miałeś zmierzyć podczas kręcenia, a nie przed. Każdy aku osobno. I jeszcze...
kiedyś widziałem taki efekt przy urwanym kablu przy zacisku rozrusznika.. ktoś już pisał wcześniej o tym jak sie urwie cienki to wtedy na alternatorze masz do 30V na wyższych obrotach
alternator już podłączony i działa. Dla potomnych do zacisku L podłączamy lampkę ładowania a do R wzbudzenie ze stacyjki pod sróbkę M6 oczywiście kabel prądowy na zacisk rozrusznika.
Witam, Włącznik elektromagnetyczny rozrusznika ma trzy zaciski: dwa duże, prądowe i jeden mały do sterowania ze stacyjki. Masą (-) jest obudowa rozrusznika. Jeden zacisk prądowy połączony jest z (+) akumulatora, a drugi z przewodem wychodzącym z rozrusznika. Jak podepniesz (-) z akumulatora do obudowy rozrusznika, to zwierając te dwa zaciski uruchamiasz...
Kiedyś przerabiałem coś takiego w Clio (tfu!) Wczołgaj się pod auto i podepnij prostownik lub pożyczony akumulator pod zacisk rozrusznika lub alternatora i oczywiście masę- elektryka powinna ożyć. V.
Mało prawdopodobne aby wolne koło się zablokowało (stara konstrukcja więc z rolkami cylindrycznymi), prędzej panewka na kole zębatym ale musiałby być dobry powód. Nie wierzę więc że wolne koło kręci rozrusznikiem - rozpadłby się podczas normalnej pracy silnika (kilka tysięcy RPM a rozrusznika kilkadziesiąt tysięcy RPM). Żeby to potwierdzić, zmierz napięcie...
Przewód oporowy był koloru niebieskiego i szedł wraz z wiązką po ścianie grodziowej na prawą stronę malucha, aż do cewki. Złączka normalnego, miedzianego przewodu z oporowym była za obudową dmuchawy po lewej stronie. W ostatnich "wypustach" malucha z klasycznym układem zapłonowym stosowano dodatkowy kabel z 2 szeregowo połączonymi diodami 3A pomiędzy...
"Jeśli możesz dojść do zacisków rozrusznika zamontowanego w samochodzie to wystarczy połączyć na chwilę zacisk do którego przychodzi przewód ze stacyjki ze śrubą do której jest podłączony kabel od akumulatora. Elektromagnes powinien włączyć rozrusznik.W ten sposób wyeliminujesz styki stacyjki". Tak właśnie robiłem i nie dawało to żadnego efektu. Łączyć...
Samochód odpala dopiero gdy przekręci się kluczyk i zewrze na rozruszniku plus aku i zacisk po stacyjce(bez kabla). Nie wiem czy dobrze rozumiem ale to wskazuje na to, że rozrusznik wraz z elektromagnesem są sprawne. Proponuję podłączyć żarówkę 50W do końcówki zasilania elektromagnesu rozrusznika i sprawdzić czy się zaświeci po przekręceniu kluczyka.
Zmierz napięcie na zacisku prądowym rozrusznika i jego masie i drugi raz na SŁUPKACH akumulatora. Oba napięcia zmierz w trakcie kręcenia na gorącym silniku. Jak będą podobne wyniki to instalacja jest ok. Prawdopodobnie nie będą.
Rozrusznik słabo kręci Jest możliwy jeszcze jeden "słaby punkt" - zacisk (słupek) na stojanie, do którego przymocowany jest przewód od elektromagnesu.
Jeżeli to są tylko te dwie usterki w aucie i nie ma innych to masz tu do czynienia z dwoma niezależnymi obwodami, aczkolwiek obydwa są kontrolowane przez VIC ( mam na myśli ostrzeżenie o braku ładowania na desce). Ostrzeżenia na desce są efektem stosownej komendy wysłanej przez VIC za pośrednictwem CAN network (czyli zegary, CAN i VIC raczej odpadają)....
Sprawdź: - zaciski akumulatora (czy czyste, dobrze się trzymają) - poszukaj głównych bezpieczników (takich około 50-100 amper) - czy nie przygrzane - zaciski na rozruszniku pod kątem mocowania, przegrzania - zaciski główne na alternatorze - jw - stan przewodów głównych - przegrzanie, załamania, luźne zaciski Może być zwarcie na elektromagnesie rozrusznika-...
Dobrze.
Mój niepokój budzi dosyć spory prąd na bendiksie gdzie niby powinien być mniejszy. Samego bendiksa nie rozbierałem. W rozruszniku oczyściłem z pyłu od szczotek. Żadnych uzwojeń nie tykałem. Żadnych innych ingerencji (z wyjątkiem załączania) nie robiłem. Póki co. Silnik rusza więc główny cel osiągnięty, ale na ile trwały? W większości "automatów" uruchamiających...
Witam . Ile przewodów dochodzi do rozrusznika?. Zrób zdjęcia przwodów.Mogą dochodzić trzy przewody ; -gruby zasilający rozrusznik -znacznie cieńszy z dużym oczkiem ,pod ten sam zacisk -przewód do automatu(sterujący ),na końcówkę oczkową ,lub konektor w zależności od wykonania automatu rozrusznika.
jak w bmw problem że aku jest w bagażniku co może być nie tak jak sprawdzić przyczynę Sprawdzić połączenia między akumulatorem i rozrusznikiem - szczególnie te z masą. Nie wiem jaka jest możliwość sprawdzenia jakie jest napięcie na biegunach akumulatora oraz napięcie na zacisku rozrusznika w momencie kręcenia rozrusznikiem. Jak różnica będzie duża,...
Witam . 15/54 zasilanie ze stacyjki po kluczyku 17 świece żarowe +kontrolka 50 rozrusznik (automat) 19 zacisk nie podłączony Rozrusznik nie pod 19,tak jak masz na zdjęciu drugim.T że rozrusznik kręci a nie załapuje o wieniec ,to może być sprawa samego rozrusznika.Daj napięcie bezpośrednio przewodem z grubego zacisku(śruba)na zacisk automatu ,jak wówczas...
Wystarczy chwilowe podanie napięcia na zacisk D+ przez przekaźnik. Wstępnie chwilowo tak dla próby sprawdź czy się wzbudzi za pomocą kontrolki ładowania. Jeżeli zadziała, cewkę przekaźnika podłączył bym, pod zacisk 50 sterowania rozrusznikiem. Być może to zadziała, należy sprawdzić.
dźwięk rozruszniku cewka rozruszniku przebicie rozruszniku
simering pompa pilot bramy garażu google konto zablokowane
Buderus GB062-24KW V2 czy Logamax plus GB172i.2-25 WH – wybór kotła jednofunkcyjnego do domu Telewizor 2012 brak odbioru TVP1 i TVP2 – DVB-T2/HEVC, dekoder, Samsung, LG, Sony