Posprawdzaj zaciski prądowe jeszcze, klemry na akumulatorze przeczyść, główny zacisk prądowy przy rozruszniku (zacisk 30) też przeczyść. Spróbuj połączyć też zacisk 50 z 30 na rozruszniku, puścisz w ten sposób zasilanie na elektromagnes rozrusznika z ominięciem stacyjki. Jeśli nie zakręci dopiero wtedy wyjmuj rozrusznik.
Nie masz komunikacji z żadnym modułem w samochodzie ? Zasilanie jest, bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Zasilanie sterowników sprawdzaj próbnikiem z żarówką 45W a nie multimetrem !
Pewnie jakaś masa silnika nieprzykręcona, jak szczotki się skończą to nawet bendiks nie wyrzuci, albo może być jak kolega "carrot" mówi brak głównego plusa. Zrób test zwierając dwa grube zaciski na rozruszniku lub gruby wejściowy z wyjściowym. Jeśli chodzi po zwarciu grubych zacisków to masz problem z elektromagnesem lub sterowaniem, lub jeśli zwierasz...
Czy po wymianie rozrusznik był sprawdzany na stole (przed zamontowaniem w ciągniku)? Nie miał problemów, że cos się ocierało w elektromagnesie i może sprężyna nie dała rady powrócić. Czy przy podłączeniu klemy rozrusznik się kręci czy także zasprzęgla i próbuje uruchomić silnik? Czy po zamontowaniu wszystkie przewody są podłączone tak jak były? Odłącz...
Rozrusznik dostaje za słabe zasilanie. Podłącz woltomierz na zaciski akumulatora i zmierz napięcie podczas kręcenia rozrusznika, zobaczysz na ile napięcie przysiada. Rozrusznik jest dobry, bo kręci, gdyby był zablkokowany to by go dobry akumulator spalił dawno. Mechanika działa jak na rozruszniku auto leko ruszy. Jedyna opcja to słaby akumulator. Tu...
Żeby uruchomić rozrusznik "na krótko" wystarczy zewrzeć np. śrubokrętem, te dwa duże zaciski śrubowe na styczniku rozrusznika. Tylko uwaga, bo jak się nie pomyśli jak ten śrubokręt przyłożyć, to może się "przyspawać".
Podłącz woltomierz lub żarówkę 12V 21W do zacisków rozrusznika. Zobacz jakie napięcie jet w chwili rozruchu lub czy żarówka nie gaśnie pod obciążeniem rozrusznika.
Musisz sprawdzić ten czarny gdzie jest podłączony. Czy nie jest on podłączony przez przekaźnik do rozrusznika (zacisk 50),lub na wyjście z automatu rozrusznika(zacisk gruby )którym jest podłączona plecionka lub gruby przewód co wchodzi do rozrusznika. Bywa że automat rozrusznika ma dodatkowy zacisk konektorowy ,lub na śrubę M-5 lub M-6.
Sprawdź: - zaciski akumulatora (czy czyste, dobrze się trzymają) - poszukaj głównych bezpieczników (takich około 50-100 amper) - czy nie przygrzane - zaciski na rozruszniku pod kątem mocowania, przegrzania - zaciski główne na alternatorze - jw - stan przewodów głównych - przegrzanie, załamania, luźne zaciski Może być zwarcie na elektromagnesie rozrusznika-...
Witam, Włącznik elektromagnetyczny rozrusznika ma trzy zaciski: dwa duże, prądowe i jeden mały do sterowania ze stacyjki. Masą (-) jest obudowa rozrusznika. Jeden zacisk prądowy połączony jest z (+) akumulatora, a drugi z przewodem wychodzącym z rozrusznika. Jak podepniesz (-) z akumulatora do obudowy rozrusznika, to zwierając te dwa zaciski uruchamiasz...
Hej Aku sprawny. Po zastąpieniu go 2 egz. te same efekty. Napięcie zawsze mierzone w stosunku do masy. Pomiędzy śrubami nie mierzyłem. Pod określeniem "zacisk rozrusznika" rozumiem śrubę elektrowłącznika, na którą podłączony jest przewód z rozrusznika :D Napięcie na końcówce przewodu od stacyjki przy przekręceniu kluczykiem w pozycję "rozruch" jest...
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem z nim jakiegokolwiek nawet najmniejszego problemu. Niestety będąc...
Witam . Sprawdź czy dochodzi napięcie na zacisk rozrusznika,lub podaj napięcie kawałkiem przewodu bezpośrednio.Luźny zacisk zasilający to zły objaw.Raczej nie obejdzie się bez wyjęcia rozrusznika.
Mierząc napięcie na rozruszniku przy przekrecaniu kluczyka napięcie spada do 6V To zmierz jeszcze na akumulatorze, dotykając słupków. Jeśli to samo podepnij sprawny akumulator, jeśli nie ma spadku napięcia do przeglądu kable, klemy, zaciski do rozrusznika. Skoro rozrusznik po remoncie i działa na stole to jest sprawny.
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
na akumulatorze, zaciski na rozruszniku przeczyszczone, klemy też, mase na silnik w lecie odkręcałem i czyściłem. Czy to że akumulator wygląda na lekko niedoładowany może zaniżać tak napięcie?? Regulator jest Hella 14.1V
Tak jak wyżej podpowiada (at)78db78. Dodam że chodzi głównie o dobre połączenie kabla od akumulatora z masą auta, oraz jako kolejne punkty, zaciski rozrusznika i alternatora.
1) Solenoid to sama cewka - urządzenie jako całość nazywa się elektromagnetycznym włącznikiem rozrusznika. To co z niego wystaje to cięgno, które pociąga za widełki, które przesuwają zębatkę sprzęgła (bendiksu). 2) Ten na zdjęciu wygląda na nierozbieralny, tzn. rozebrać oczywiście można ale ze ze złożeniem to już może być problem. Cewka jak cewka, nic...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
a ja, mimo wszystko, stawiam na brak masy silnika. Łatwo to określić, wystarczy prosty pomiar, czy na zacisku rozrusznika jest napięcie akumulatora względem masy akumulatora, a następnie względem masy silnika. Zdarza się, że taśma masy jest skorodowana w zaciskach. Nie napisałeś, czy samochód da się uruchomić "na pych". Piszesz natomiast, że pojazd...
W tym rozruszniku często przegrzewają się sprężyny dociskowe szczotek i tracą sprężystość. Zakładam, że wszystkie zaciski i przewody są wyczyszczone i zaciśnięte. A ja z uporem maniaka; sprawdź spręzyny dociskowe szczotek w rozruszniku. Muszą być mocno spręzyste i dociskać luźno poruszające się szczotki. Komutator powinien być czysty (lśniący).
Jak potrafisz zlokalizować rozrusznik i masz kawałek kontrolki z żarówką to sprawdź co jest na zaciskach rozrusznika (obecność masy też ) ew. "zastartuj" na skróty (tylko sprawdź luz, bo się rozjedziesz:D) To proste autko i temat do opanowania w parę minut.
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Skoro koni około 100 ;) to silnik pewnie ATD lub AXR a jeśli akumulator nawet nie jąknie to sprawdź połączenia na aku, również na jego listwie zaciskowej pod tym plastkiem co jest na jego wierzchu jak również kabel przy rozruszniku i kabel masowy na skrzyni biegów a najlepiej jak zdejmiesz obydwa zaciski z klem akumulatora i je dobrze wyczyścisz np....
Doczytaj stąd skąd wziąłeś schemat co autor miał na myśli, najczęściej to różne warianty podłączenia, styk 30 to główny styk zasilający stacyjkę więc równie dobrze możesz ten styk podłączyć bezpośrednio pod akumulator i też będzie dobrze. Akurat najczęściej napięcie brane jest z zacisku rozrusznika tak jak na twoim schemacie
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Witam Odłącz cienki przewód od automatu przy rozruszniku,następnie połącz na moment ten zacisk z głównym (+)rozrusznika kawałkiem przewodu,jeżeli rozrusznik zaskoczy ,to masz zwarcie w instalacji tak jak wcześniej koledzy sugerują.Natomiast jeżeli będzie bez zmian ,sprawdź przewody(może być nawet słaba masa).
Jeżeli w tym wykonaniu przewód prądowy od alternatora jest podłączony bezpośrednio do zacisku rozrusznika, to sprawdź czy konektor nie jest zeżarty przez korozję.
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
Mierzyłeś na kołkach akumulatorów, czy na zaciskach-klemach? Jeśli na zaciskach, oczyść kołki i klemy.
Wsadź jeszcze kondensator, dobijesz akumulator do reszty, to pukadło nie potrzebuje kondensatora. Zajmij się lepiej instalacją auta, głównymi połączeniami masowymi i plusowymi, zaciski alternatora, rozrusznika, punkty masowe i same klemy akumulatora
Kostka pod stacyjką,rozrusznik,instalacja(zasniedzi... zaciski rozrusznika) do przeglądu.
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
Czy motocykl zapala z po pychu? Jak przekaźnik "cyknie" to pojawia się napięcie na zacisku dochodzącym do rozrusznika? Jak sprawdzałeś rozrusznik?
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Lepiej zrób całkiem nową wiązkę. Po co obciążać dodatkowo istniejącą instalację? Przewód 2.5^2. Możesz się podłączyć do klemy lub do zacisku prądowego rozrusznika, czy skąd tam jest brane zasilanie na instalację. Pamiętaj o rzetelnej masie do tych świateł.
ZBR 3300-03 ; alternator zacisk W - alternator/rozrusznik , nieprawidłowy sygnał.Zajętość pinów A 302 : M/14 (+)
Skłaniam się już nawet do wybicia tylnej uchylnej szyby Jeżeli już, to wybij szybę z drzwi przednich. Najprostsza i najtańsza do wymiany. Akumulator się rozładował Unieś samochód i podaj kablami +12V na zacisk [30] rozrusznika lub alternatora. -12V podaj na karoserię (np. obudowa rozrusznika) Wtedy otworzysz samochód "pilotem" - tak jak dotychczas.
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
Opcje są dwie: możesz albo podłączyć jakieś zasilanie przez np zacisk na rozruszniku (minus do masy plus na śrubę rozrusznika) druga to kluczykiem - trzeba użyć trochę siły i dźwięk jest taki że wydaje się że połamaliśmy pół zamka, ale jeśli robimy to oryginalnym kluczykiem to oprócz dźwięku nic się złego nie dzieje (zamek się oczywiście otwiera). Sposób...
Z tym amperomierzem jest taki motyw że chociaż alternator robi 14,4 V to poprzez ten długi kabek do amperomierza traci czasami nawet 2V. A zacisk + na rozruszniku jest tak blisko. :( Dobre rozwiązanie jest w kombajnie bizon. Tam jest bocznik zaraz przy alternatorze i nic sie nie traci. Sprawdz uwagi kol.wpsowa692 może pierscienie nie łączą.
Zmierz napięcie na zacisku prądowym 30 rozrusznika podczas gdy stacyjka jest na rozruch. Jeśli napięcie nie spadnie poniżej 12 V a w rozruszniku tyknie to najprawdopodobniej szczotki się kończą albo wieszają się w prowadnicach. Jak nie chce zapalić sprawdź czy lekkie opukanie rozrusznika pomoże.
Jeśli oryginalne radio z oryginalnymi papierami, to kod jest wpisany. Ale fakt, jak bardzo się boisz, to na czas wymiany akumulatora podepnij jakieś niezależne źródło prądu równolegle do akumulatora Wpięte np na zacisk prądowy rozrusznika, żeb się przewody nie plątały. Tylko wtedy trzeba bardzo uważać z klemami, żeby nie zrobić zwarcia.
Witam Prosty sposób, kontrolka z żarówki i sprawdzanie,przy rozruszniku i przy stacyjce zacisk 50 przewód prawdopodobnie czarny z czerwonym paskiem .
Może poprostu czopy akumulatora lub klemy są mocno zabrudzone ---zmierz spadek napięcia w czasie jak prubujesz odpalać --- podaj mase z akumulatora do masy silnika ---sprawdzić napięcie na zacisku 50 od rozrusznika w czasie pruby odpalenia ---sprawdzić zasilanie rozrusznika 30
Sprawdź masę silnik-nadwozie -akumulator. Zasilanie (+) na rozrusznik (gruby przewód), oraz zasilanie na zacisk 50 automatu rozrusznika, po przekręceniu stacyjki na pozycję rozrusznik.
Trochę dziwi mnie że nie masz kluczyka do drzwi ( a to nie ten sam co do stacyjki - mam dwie renie Clio i Espace - i w obu kluczyk jest ten sam) Jeżeli z losowych powodów nie masz kluczyków ( zakładam że to nie jest "ciepłe" auto) czeka Cie wezwanie serwisu kluczowego. Chyba że na kanale uda się podpiąć akumulator pod zacisk automatu rozrusznika (jestzawsze...
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
dźwięk rozruszniku cewka rozruszniku przebicie rozruszniku
zmiana nagłówka pralka indesit jakie łożysko tl494 transformator
bateria macallister bateria parkside styki
Telewizor nie reaguje na pilota przy Netflixie - co robić? Podłączenie kamery zewnętrznej (IP, analog, HDMI) do monitora LCD – schematy i konwertery