a gaźnik został dostosowany pod 80cm2? Inaczej właśnie musiałbyś baaardzo szybko kopać w kickstarter aby rozpędzić wał na tyle by zdążył jako-tako łapać na zbyt jałowej mieszance.
Kolego nie byłem przy składaniu silnika, więc tylko mogę gdybać, że może źle złożyłeś rozrząd. Twierdzisz, że znaki się pokrywały, a w jakiej pozycji był wówczas tłok, wg mej wiedzy powinien być w GMP. Zalewanie świecy może wynikać m.in. ze zbyt wysokiego stanu paliwa w gaźniku (nadal dziurawy pływak lub źle wyregulowany poziom) lub z niemożliwości...
Zanim rozbierzesz silnik jeszcze raz sprawdzić rozrząd i pomiar ciśnienia w cylindrach po wyłączeniu pompy paliwa. Zanosi się na zgon silnika.
Gaźnik podłączamy tak jak na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/1309566000_1...
Sprawny digifant odpala dosłownie po przerzuceniu tłoka jakiegokolwiek cylindra przez gmp, jest to ewenement wśród systemów wtrysku paliwa w samochodach
A sprawdziłeś tylko jeden cylinder czy wszystkie?
Najpewniej ciągnie gdzieś "lewe" powietrze po remoncie..
Sprawdź położenie klinów na wałach czy są w tym samym miejscu jak są to gaźnik na stół do czyszczenia. Możliwe że coś podlazło pod zaworek iglicowy i nie odcina paliwa.
Ssanie można kupić osobno bez gaźnika bo w tym może być problem skoro wszystko wyregulowane i sprawdzone.
Witam, podstawa to paliwo i iskra, skoro świece mokre to brak iskry. Silnik to pewnie 2.0 8v c20ne, Wykręć jedną świece , podłącz w przewód i połóż na bloku, zobacz czy iskra przeskakuje. Jak iskra będzie lub nie będziemy dalej szukać. A do kolegów wyżej , jak czasami macie się wymądrzać to lepiej już nic nie pisać bo robi się bałagan, i z 10 postów...
Na mój gust to wygląda na zbyt przyspieszony zapłon. Sprubój opóźnić zapłon o jakieś 3 mmm a następnie metodą prób i błędów przyspieszając go osiągnąć właściwe wyprzedzenie. Ja w takich wypadkach regulując zapłon na oko opaźniałem zapłon na tyle żeby silnik zapalił a następnie na rogrzanym silniku delikatnie przyspieszając go, następuje znaczące zwiększanie...
Sprawdź jeszcze raz ciśnienie w kolektorze czy jest prawidłowe oraz ciśnienie spalin na oko, jeśli jest dobrze to pozostaje kwestia lejących wtrysków, weź odłącz wtryski i weź butelkę małą dziurkę zrób w zakrętce i nalewaj po mału benzyny do dolotu, może odpali a może jeszcze w silniku jest coś rozwalone.
Króciec gaźnika.
Witam! Czy problem z odpalaniem w Doblo udało się rozwiązać? Mam identyczny problem we Fiacie Bravo. Nie odpala, zalewa go, a warsztaty rozkładają ręce :/ Co było tego przyczyną w Pańskim aucie?
Po pierwsze wydaje mi się, że masz za duży akumulator - jak ten biedak ma go naładować? Jeśli jeździsz tylko małymi odcinkami to go zajedziesz. Jeśli chodzi Twój problem to może sprawdź jeszcze układ paliwowy i zapłonowy.. A tak z innej beczki - nie zalewasz go przypadkiem? Odpalasz na ssaniu bez gazu? Na odpalenie malacza trzeba mieć sposoby :)
Rozbierz gaźnik, pewnie dużo syfu i dźwignia iglicy nie odbija.
Chodzi o ten przewód od cewki do aparatu zapłonowego, wyjmij go z aparatu zapłonowego i zbliż do obudowy metalowej silnika na odległość 1 cm. powinna być solidna iskra. Oj, nie ma tam piątego przewodu. Cewka jest w aparacie.
Sprawdź membrany i zawór iglicowy w gaźniku. Regulacja gaźnika. Wkręć obie śruby L i H do lekkiego oporu, następnie odkręć o jeden obrót. Zapal silnik i dodaj gazu, jeżeli nie będzie wchodził na obroty, odkręć minimalnie wkręt L i znowu dodaj gazu postępuj tak aż do skutku. Jeżeli kosa będzie już ładnie reagowała na dodanie gazu to trzecią śrubą, oznaczoną...
Na to wygląda, że uszkodzony cewkomoduł lub przestawione koło magnesowe, nieprawidłowy punkt zapłonu. Prócz tego może to być świeca, która po zalaniu dostaje przebicia, oraz gaźnik który przygotowuje mieszankę o skrajnie nieodpowiednim składzie. Idąc dalej, przyczyną problemów z odpalaniem mogą być także zużyte uszczelniacze wału korbowego.
Nasuwa się myśl, że skoro zalewa ale odpala,,chodzi nierówno, nie wkreca się na obroty to może przy mmontażu pomylone zostolo okablowanie świec lub wtryskow. Tak jakby paliwo i zapłon były w dwóch różnych momentach. Bez diagnostyki się nie obejdzie, bo nie wiadomo co z przeplywomierzem a wypadało by aby był sprawny
To masz albo zwarcie do masy kabla sterującego od wtrysku w wiązce, albo uszkodzony, przebity driver wtryskiwacza w sterowniku
Zakładasz nowy oring(stary wyjmij, oczyść gniazdo) , zakładasz zawleczkę. Jesli spuszczałes płyn tym o czym pisałem to zakrecasz to. Zalewasz płyn , odpalasz silnik i grzejesz aż załącza się wentylatory. Kontrolujesz czy gdzieś nie masz wycieku w międzyczasie. Ja dodatkowo ugniatam grube węże idące do chłodnicy. Jeśli w trakcie płynu będzie mało dolej...
witam szanownych mechaniorków internetowych.mam astre 92rok z silnikiem od calibry 2.0L.problemik jest taki ze autko za diabła nie chce zapalic.zalewa się jak diabli.jak wyczyszcze świece to zapali na chwilke ale zachowuje się jak by pracowała na 2 garach.potem zgaśnie i po japcach.jak ją krence na rozruszniku to ma chęc ale śmierdzi paliwem i koniec.co...
Witam Czeka cię rozbiórka gaźnika.Pewnie utopił się pływak.Ewentualnie zaworek do wymiany lub się zawiesił.
Dziękuję za podpowiedzi, silnik jak już uda się uruchomić to chodzi bardzo ładnie, regularnie pracuje, nie kopci i reaguje na każde dodanie gazu. Oglądał go fachman z serwisu kosiarek i mówił ze jest w dostatecznym stanie tylko jeden zawór coś tam z nim nie tak, powiedział też że silnik bęzie ciężko odpalał bo jest stary co mnie zdziwiło.
Pytanie: iskra ginie, paliwa za mało czy może za bogato i się zalewa ? A po zgaśnięciu odpala ok czy z problemami ?
A kable do świec? Może mają przebicie
Co zrobiłeś-sprawdziłeś w Simsonie przed napisaniem posta?
Sprawdź czy przypadkiem nie masz skorodowanych lub urwanych przewodów "masy", które idą do aparatu zapłonowego. Powinny być przy bloku silnika po stronie rozdzielacza. O ile się nie mylę, to do aparatu zapłonowego dochodzą dwie masy i na jednej może być przerwa. Ja w swoim wozie (tyle że D14A8) już chciałem cały aparat zapłonowy wymieniać bo zachowywał...
W moim przypadku.... Ustawilem rozrzad na blokady przy zalozeniu ze tlok na pierwszym w gore I zawor ssacy zaczyna wydech konczy tez na pierwszym.... Efekt zalewanie swiece..... Zero bledow.... Rozwiazanie: Obrocilem walk o 180 stop I czyli tlok w gore ale mijanka na 4 tlok... Pali od klucza "guzika"
ciekawe skad kolega doktor strzela tu uszkodzonym ecu!? hehe.. proponuje sprawidzic czujnik temp. oraz sam wtryskiwacz.. ja też bym stawiał na uwalony sterownik bo już 2 razy się spotkałem z takim objawem w uno i po wymianie ecu wszystko wróciło do normy, w obu przypadkach był taki sam silnik 1.4 albo 1.5 nie pamiętam już
Teraz mamy etylinę 95 Etyliny to już od dawna nie mamy jest za to benzyna. Poszukaj, poczytaj sobie jaka jest w tym różnica to więcej bzdur nie będziesz pisał. Dodano po 3 jest juz duzo lepiej niż było ale dalej swiece zalewa Mógłbyś opisać to lepiej ? Jak jest ze "strzelaniem"- tylko w tłumik czy też i gaźnik ?
Nie mi się ośka, ta co idzie do wału, przestawiła i iskra była jak tłok schodził w dół, niewiarygodne, ale prawdziwe, dlatego mówię - sprawdź w którym momencie masz iskrę.
Sprawdz czujnik temperatury silnika.
Na początek czyszczenie gaźnika i przewodów paliwowych, sprawdzenie czy paliwo nie zalewa świecy, odpalanie na 'świeżym' paliwie.
Musisz podać więcej informacji. Czy przy próbie odpalania zalewa świece,czy wisi z paliwem i jak długo...
Witam ma problem z pilarką spalinową alko bks 38/40 otóż w pile zostały wymienione: uszczelniacze, tłok, pierścienie, cewke, świece po tej wymianie piła ciężko odpaliła ale za chwile gasła i nie dała się odpalić regulacja nic nie dała , następnie wymieniłem gażnik wyregulowałem piła dobrze przyspieszała i miała dużą moc ale gdy tylko wyłączyłem i chciałem...
Ja bardziej stawiam na sterownik! Tez raz walczyłem z golfem to samo się działo, zalewało go do do bólu! Okazało się że walna tranzystor w sterowniku i otwierało wtryski a paliwo się lalo i lało :)
Podłącz żarówkę ok 2 do5w do do jednej kostki wtryskiwacza(trzeba wypiąć) i włącz zapłon jak zaświeci na chwilę to sterownik podejrzany, a tam padały.
Witam ponawiam temat. Co jest przyczyną zalewania świecy.
witam serdecznie mam problem z tym autem nie mozna uruchmić silnika na krutko załapuje i zaraz gaśnie świece po wyjeciu sa takie mokre ze az z nich kapie benzyna po opaleniu świec zapala ale zaraz gażnie a świece mokre jak cho..została podmieniona cewka komputer zozrząd ok spreżanie ok nie sprawdzałem ciśnienia paliwa bo nie miałem przy sobie monom.ale...
Sprawdź czujnik temperatury silnika dla ECU. Możliwe że padł i na gorąco pokazuje że jest zimny - zalewa silnik.
Seryjnie w nim to tam byla jakas A7RTC..... a ja kupilem CR7HSA ale tylko 2 dni pochodzila (dostala przebicia i iskra byla slaba ) wiec zalozylem ta a7rtc. A jesli chodzi o cieplote to niewiem jak sprawdzic (W instrukcji niema jesli to mozna nazwac instrukcja :) Moze podac wiecej inforamcji ?? prosze o pomoc ;/
Jeśli pompa była zablokowana a raczej sam wirnik to najprawdopodobniej sterownik został zablokowany ze względu na przegrzanie pieca ,,i teraz wymagana jest diagnoza albo zegar modułowy albo czarna magiczna skrzyneczka plus przystawka do hydronika .Szkoda że tak daleko bo ogarnęlibyśmy to szybko ,jak nie dasz rady u siebie na miejscu to najwyżej podeślesz...
wymiana sterownika rozwiazała problem, temat zamkniety
Witam, Mam problem z Junkersem, 2-3 razy dziennie przestaje odpalać, pstryka ale nie odpala. Problem udaje się rozwiązać przez dłuższe zlanie wody do momentu pojawienia się na Junkersie erroru (!) - wtedy wyłączam wodę, odczekuję chwilę i puszczam wodę - najczęściej iskra się zapala. W momencie gdy już raz odpali to potem przez najbliższy czas działa....
Do sprawdzenia gaźnik (membrany, regulacja) filtr powietrza, czy jest iskra gdy nie da się jej zapalić i dobrze by było zdjąć tłumik i zaglądnąć do cylindra.
Czujnik temp.silnika do sprawdzenia,odczytanie błędów i parametrów.Podejrzewam że czujnik pokazuje niską temp. i dlatego go zalewa(odpalanie z wciśniętym gazem).
Klapa spiętrzająca przepływomierza się zacieła,sprawdż.
Mógł.
Ja bym zaczął od regulacji gaźnika, skoro był wymieniany. Możliwe przecież, ze ją po prostu od razu zalewa.
Czyli raczej są tam dwie usterki - jedna to padnięty reduktor lub nietrzymający EV od LPG, a druga to problem z recyrkulacją oparów w zbiorniku (ale to może nie być wcale problem). Samochód zgaszony na gazie. Odkręcam korek nie syczy nie czuć jakoś szczególnie paliwem. Odpalenie utrudnione odpala za 3 razem chodząc jak traktor. Czyli go zalewa. Odpalasz...
Zrób tak by nie zalewało. Tam jest gaźnik? A kolega więcej nie zabiera głosu, jak nie wie o co chodzi.
To sprawdź ciśnienie w cylindrze?
Jednak przyczyną był przepuszczający rozdzielacz, dzięki za pomoc wszystkim.
Szklanka potrzebna do sprawdzenia szczelności wężyka podciśnienia od reduktora. Jak jest nieszczelny zalewa gazem i nie chce odpalać. Jak na ciepłym problem to sprawdziłby też czy czasem czujnik temperatury silnika nie oszukuje. Najprostszy test odłączenie go przy nieudanej próbie odpalenia czy wtedy odpali?
Jeżdżę autem z tym silnikiem 13 rok (307cc) i nigdy nie miałem problemów z odpowietrzeniem. Zalewam płynem, odpalam, po nagrzaniu koryguje ubytek -wszystko. Dalej masz coś uszkodzone. Dodano po 1 Jeżdżę autem z tym silnikiem 13 rok (307cc) i nigdy nie miałem problemów z odpowietrzeniem. Zalewam płynem, odpalam, po nagrzaniu koryguje ubytek -wszystko....
Tym elementem może być elektrozawór "ssania". Jeśli zalewa się to może znaczyć że się podwiesił i jego odpinanie niewiele pomoże. Działa tak że gdy silnik w fazie rozruchu - wciąga iglicę i otwiera dopływ dodatkowego paliwa. Spoczynkowo - bez prądu powinien być zamknięty. Jeśli się "zawiesił" i jest stale otwarty lub - dostaje sygnał ze ma być otwarty...
mam problem. od jakiegos czasu nie moge odpalic rano mojego samochodzika. rozrusznik kreci ale autko nie chce zalapac. najdziwniejsze jest to ze wystarczy popchnac je doslownie metr i chodzi. kolega powiedzial mi ze to cos z jakims pobudzanim ale nie jestem specem wiec nie wiem o co chodzi. wracajac do pchania do po odpaleniu na popych jak go zgasze...
A orientuje sie ktorys z Panow czy w tym aucie seryjnie jest jakis dziwny przekaznik przy pompie paliwa ??? Bo mam takie cos w tym aucie i wyglada to na jakis dolozony element w razie potrzeby moge dorzucic zdjecia Dodano po 1 Sprawdzić wiązke od wtryskiwaczy czy nie jest zwarta. Jak również regulator paliwa czy nie puszcza paliwa przez podciśnienie....
Ale to ustrojstwo ma immobiliser więc może tutaj szukaj. Czy o tym piszesz jako wymiana modułu zapłonowego?
Wiadomo, że mało paliwa = gorsze smarowanie, ale po to są te minimalne nastawy H i L gaźnika. Nie można przeginać, ale nie ma co dramatyzować ze bieg jałowy po kilku minutach ją zabije. Piłą pracowałem trochę. Trochę jeszcze muszę podregulować gaźnik, ale jak już odpali to śmiga. Spostrzeżenia: 1.Myliłem się, co do powietrza w wężyku paliwa po dłuższym...
Witam, Mam problem z tym samochodem, mianowicie ostatnio przestał chodzić na benzynie. Na pierwszy ogień poszła pompka paliwa - już raz zmieniana podejrzenie że może się zatarła bo nie było jej słychać. Po podłączeniu pompki na krótko pompka działa a ciśnienie paliwa jest ok. Elektryk przejrzał instalację stwierdził, że wina może leżeć po stronie komputera...
Witam. Co do zbiornika w maluchu to podczas gdy mamy zamontowany zbiornik to ciezko wylac wszystko z baku gdyz jest on duży, płaski. Najlepszym sposobem na pozbycie sie wody jest demontaz zbiornika, wylanie z niego wszystkiego i odstawienie do suszenia. W trakcie suszenia wylewasz resztki paliwa z przewodów paliwowych idących od baku do gaznika, zakladasz...
Tak, cofnij zapłon w Lanosie, w którym jest DIS i kąt regulowany elektronicznie. Z Nexią / Espero ci się pomyliło.
Jeśli ciśnienie w cylindrze będzie prawidlowe, sprawdzilbym też czy nie zerwał się klin magneta.
Jeżeli chodzi o paliwo to jest go aż za dużo :P a co do przepływki, co ciekawe, niezależnie od kąta otwarcia klapki nic się nie zmienia, no chyba że gwałtownie ją otworzę i dostanie za dużo powietrza. Rozebrałem ją, jest tam pewien rodzaj potencjometru, jego charakterystyka wygląda tak: zamknięta klapka ok 500ohm. potem gwałtownie rośnie ( ok 1900ohm...
Wcześniej było ok, czy silnik kupiony ''do drobnych regulacji'' ? Odkręć tłumik i sprawdź czy nie jest zapchany i ewentualnie wyczyść.
Kranik podciśnieniowy jest ok, wężyk podciśnienia suchy. Na odłączonych przewodach z paliwa i podciśnienia przy pełnym odstojniku jest identyczna sytuacja. Olej w silniku... i tutaj rodzi się pytanie... Gdzie do cholery jest wlew? Przepraszam że zadaje tak retoryczne pytanie, ale oglądałem silnik z wszystkich stron i nie umiem go zlokalizować. Iglica...
no ale jak cewka walnie na wtornym uzwojeniu lub bedzie miala jakies przebicie to niepoda wysokiego napiecia na swiece a wtrysk poda paliwo Gdyby tak było, to paliwo z tłumika by ci sie lało i doszło by do zniszczenia katalizatora. Zasada jest prosta - nie ma iskry, jednostka sterująca nie stwierdza zapłonu, nie ma paliwa.
help help mam problem z golfem 1,6 benzyna.wsio chodziło bez problemu,nagle nie pali maszyna na benzyne,objawy są takie jakby go "zalewało"! proszę o porade podpowiedz jaka to przyczyna
A co filtr paliwa ma do zalewania? Zazwyczaj to wina czujnika temp silnika i przepływomierza.
Gaźnik jest nowy, na starym robi to samo. Dodano po 1 Iskrownik chyba też jest dobry bo jak kręci to światła świecą.
to widze że tak jak u mnie ja chyba będę obstawiał na sterownik...
Coś się zepsuło.
Witam. Mam problem z Piaggio X7 125cm 2008r na wtrysku.Skuter gdy jest zimny nie odpala, kręci po chwili czuć benzynę. Po wykręceniu świecy jest mokra, wystarczy ją wysuszyć i skuter odpala bez problemu. Ale po nocy problem powraca. Gdy skuter już odpali zimny to mogę go gasić i odpalać 100 razy i niema problemu. Świeca oczywiście wymieniona na nową...
Ale zawsze palila od strzała i tak po prostu na postoju znikla kompresja?
Ja odpalałem dużego fiata po 15tu latach postoju w garażu nic nie było zalewane olejem i o dziwo odpalił .
Iskra jest ale i tak nie odpala i świece zalewa
Gaźnik na 100% nie jest sprawny, silnik powinien odpalać, albo przynajmniej zalewać świecę, gaźnik do czyszczenia w myjce ultradźwiękowej. Lub do wymiany. Pozdrawiam
Jeśli była zostawiona z paliwem i wisiała zbiornikiem do góry to możliwe że paliwo spłynęło do korbowodu a po odparowaniu został sam olej który z czasem zgęstniał. Proponował bym demontaż gaźnika oraz świecy i wypłukanie korbowodu oraz cylindra czystą benzyną, nafta bądź preparatem do czyszczenia gaźników. Po płukaniu odwróci pilarkę głowicą do dołu...
Mam e34 525tds. To, że kopci, to może być sprawa zużytych świec, zużytej pompy albo zapapranych wtryskiwaczy. Pisałeś, że "szarpie silnik". Prawdopodobnie na którymś garze nie rozpyla się ropa. Sprawdź, czy przy odpalaniu rura nie pluje. Pompę najprościej sprawdzić, zalewając ją olejem rzepakowym. Bierzesz butelkę oleju ze Stonki, wkładasz wężyk bezpośrednio...
Witam ! Mam problem z samochodem Volkswagen Golf II 1,8 DOHC. Samochód nie odpala zalewa go paliwem iskra jest, świece i kable nowe. Samochód posiada instalacje gazową ale nie odpala i na gazie i na benzynie Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Witam problem masz z głowicami Zetor na podróbkach nie będzie chodzić muszą być orginalne głowicę a nie zamienniki ja tak miałem z 1 cylindrem zalewa nie odpala kopci na biało napisz czy udało się po wymianie głowic 607153751smsa
Sprawdź jaką temperaturę widzi ECU. Najprawdopodobniej uszkodzony czujnik temperatury wody (ten od sterownika). Sonda lambda nie ma nic do odpalania...
Otóż gdyż chciałem odpalić simsona nie odpalał. Iskra była. Kondensator, świeca i cewka WN są wymienione Proszę o pomoc ponieważ jestem zielony w tym PS. Zauważyłem że świeca się zalewa
Probowałem na nowych świecach konkretnie do tego silnika 3 komplety i rzadnego efektu. Auto w lipcu przeszło gruntowny przegląd wymine rozrządu wszystkich filtrow i plynów, nigdy wczesniej niebyło z nim żadnych problemów. Zaczynam sie zastanawiać czy alarm czegoś nie odcnina, tylko czego? skoro jest paliwo i iskra!
Tu dałeś 4 atmosfery. Wtryski do wymiany. Zalewa i nie odpala?
Widzę ze to stary temat ale może komuś się przyda. Winny jest elektrozawór na reduktorze. Wykręcić go, obrócić czarna uszczelek na dole trzpienia i zakręcić. Usterka z trudnym odpalaniem powinna zniknąć. Tak jak napisano wyżej - zalewa silnik gazem.
SAMOCHUD SŁABO PALI TAK JAKBY GO ZALEWAŁO TYLKO NA CIEPŁYM SILNIKU
Jak silnik złom to i dziesięcioelektrodowe nie pomogą. A wiesz co się robiło jak jak auto miało luzy jak wiadro w studni, i mieszanka zalewała świece?
Jak to się stało ze nie odpala, ile masz km od wymiany rozrządu?
tak zalewa sie jedna świeca,a wiem to bo jak kiedyś niemoglem odpalić auta to je wykręciłem i jedna była zalana a reszta suchutkie. wielokrotnie jak niemogłem odpalić auta to wykręcałem świece i zauważyłem, że zawsze zalewa sie jedna i ta sama świeca(pierwsza od strony kierowcy). zauważyłem kiedyś coś dziwnego, po wykreceniu świec kręciłem rozrusznikiem...
No niestety zadna z opcji nie pomogla teraz znowu sie zmienilo ze podczas odpalania juz go zalewa od startera i od kopki
Witam mam problem z gaznikiem w swoim samochodzie chodzi o to ze po przekreceniu kluczyka gaznik zalewa sie benzyna niechce odpalic i przy probie zapalenia samochodu benzyna caly czas zalewa gaznik.Samochod nie odpala
Jest to 4 generacja a skąd mam wiedziec czy na gazie tez go zalewa skoro jak przy kazdym odpaleniu startuje na benzynie a nie na gazie.
Orientacyjnie wiem co się stało. Tak bierze olej że jeśli zapali to pochodzi chwilę i tak nabierze oleju że szok. Zalewa świecę olejem. Tylko dlaczego? Zgarniający zły uszczelniacze zaworowe.? A kompresja jest i to spora.
masz uszkodzone uszczelniacze zaworowe.NA 100 %
zawsze dostawał muła jednak dało się z tym żyć, szukałem powodu dlaczego tak się dzieje To motorower, silnik niewielkiej mocy... bo czasem platynki się otwierają czasem nie przerwę między nimi też jest trudno ustawić Zdalnie to trudno stwierdzić, ale zwykle powodem jest wyrobienie tulejek ruchomego styku po dużym przebiegu albo gdy ktoś zapomniał o...
Wymiana świecy na ngk rozwiąże problem.
peugeot zalewa husqvarna zalewa passat zalewa
elektryczna tylna klapa schemat woltomierza analogowego latarnie uliczne
volkswagen sharan volkswagen sharan
KuKirin G3 – resetowanie licznika kilometrów, TRIP i ODO, firmware, procedura 99 Pompka spryskiwaczy Valeo, Febi działa, ale nie spryskuje szyb przednich – tylko tył