prawdobodobnie przyczyna jest reduktor krótko mówiąc winna jest membrana która jest w srodku w reduktorze zrobiła sie sztywna i nie pracuje jak powinna i zalewa silnik gazem dopuki sie silnik nie rozgrzeje i membrana nie zrobi sie miekka nie bedzie dobrze pracowac taki przypadek moze zaistniec w zwyklej instalacji gazu najlepszym dla ciebie rozwiazaniem...
tylko że reduktor jak ma twarde membrany to z reguły zimny silnik ma problem bo go zalewa gazem, wtedy śmierdzi nieprzepalonym gazem z tyłu. W miarę rozgrzewania membrany robią się elastyczne i silnik zaczyna chodzić poprawnie... a tu problem jest odwrotny, a może tłoczek w elektrozaworze sie blokuje i wtedy ma mało gazu i szarpie.
z Gazem tez jest taki problem, że zawsze gdy po nagrzaniu załączy się pierwszy raz to w większości przypadków nie reaguje na pedał gazu, obroty spadają do zera i gaśnie, dopiero gdy odpalę go na benzynie, wyłącze silnik , odpale jeszcze raz i włącze gaz to wtedy jest ok. Właśnie stąd to 40 stopni bo zawsze myślałem, że tak się dzieje z powodu niskiej...
Zostaw ten przełącznik w spokoju. Spróbuj odpalić awaryjnie na samym LPG. Wnioskuję, że masz uszkodzony reduktor i nie zamyka dopływu gazu przez co po zgaszeniu normalnie zalewa go gazem + PB przy odpalaniu i nie zapala. Odpalanie AL-700. Wyłączyć kluczyk, wcisnąć przycisk centralki i trzymać, przekręcić kluczyk (powinno być słyszalne otwarcie elektrozaworów)...
WITAM, prawdopodobnie siadła elektryka znaczy komputer gazowy czyli bingo m , możne dostało się wody do niego czy coś, sugeruje podjechać do gazowników i wymienić komputer na inny , skoro silnik krokowy nie pracuje . skoro zalewa go po zgaszeniu to może być wina jakiegoś syfu bądź sklejonego trzpienia , wyjąć umyć w jakimś rozpuszczalniku czy czymś...
jak wyglądały membrany gaźnika??? Częściej wymienia się je gdy wózek nie odpala na zimnym silniku alo noie wchodzi na obroty lub zalewa gazem gażnik.Na zdjęciu widziałem ma nakładke (gaźnik) Impco nad przepustnicą.Rozbierz go,w środku powinno być coś w stylu tłoczka z piercieniem,sprawdz czy chodzi płynnie na spreżynie wciskając palcem.Najcześciej przy...
Witam wszystkich. Mam dziwny problem z LPG. Zacznijmy od tego, że mnożnik jest koło 1 ale biegu jałowym bardzo mocno zalewa silnik gazem co powoduję nierówną pracę silnika, z drugiej strony na pełnym obrotach również zalewa silnik gazem oraz pojawia się błąd, że wtryskiwacze gazu są całkowicie otwarte. Pojawia się również błąd zbyt niskiego ciśnienia...
Spróbuj go odpalić z gazem w podłodze. Jak się zalewa to powinien odpalić. Przegazuj go, powinien chodzić. Jak był ktoś z testerem niech sprawdzi jaką temperaturę płynu widzi sterownik silnika.
Moze ci przepuszcza reduktor i zalewa silnik gazem jak dluzej postoi i dlatego niemozesz odpalic.Sprawdz reduktor panie.
Witam serdecznie. Mam peugeota 309 benz 1.4. + LPG. Mam problem z instalacją gazową.. Nie pytajcie o benzynę bo nie moge na nią wogóle przełączyć :) Chodzi mi tylko i wyłącznie o gaz. Więc: Krótko: Zalewa gazem (gdy na zapłonie). A teraz szczegółowo opiszę: Gdy silnik zimny to muszę szybko skręcić kluczyk i odrazu odpalać bo inaczej zaleje sie gazem...
Aby sprawdzić czy to gaz zalewa kolektor i nie możesz odpalić z rana , to wieczorem odetnij dopływ gazu ( zakręcając butlę lub zdejmując zasilanie elektrozaworu) i pozwól zatrzymać się silnikowi po wypaleniu gazu w instalacji. Jeśli wtedy poranne kłopoty ustaną to masz dowód , że zalewa silnik gazem i możesz szukać co jest tego powodem. Jeśli problemy...
Po odpaleniu auta (na zimnym silniku) i przejechaniu krótkiego odcinka oraz wyłaczeniu go, a po ponownym odpaleniu cięzko go odpalic i czuć smrud benzyną. Natomiast jesli silnik zostanie odpalony i przejade taki odcinek że juz bedzie zagrzany to tego problemu już niema. Nadmieniam ze tylko sie dzieje jak jeżdze na gazie. Instalacje mam taka że zawsze...
Uszczelnij zawór odcinający gaz na reduktorze, najprawdopodobniej zalewa ci silnik gazem i dodatkowa porcja benzyny nie pomaga w odpaleniu. Wystarczy pojeździć ze dwa dni na benzynie i zobaczyć czy pali poprawnie.
Zakładam, że masz wtrysk wielopunktowy gazu na kolektorze dolotowym. Po zakręceniu gazu pali normalnie? (gaz z zakręconego układu jeszcze trochę przeszkadza zanim się zużyje to co jest w parowniku) Typową usterką (też to miałem) w układach wtryskowych gazu jest przepuszczający wtrysk, i przy zapalaniu na pb silnik jest zalewany nadmiarem paliwa (pb+gaz). Pozdr....
(at)Ricoh_220 Nie wiem jakiego masz BRC-ka ale właśnie dlatego napisałem że "większość" a nie "wszystkie" instalacji idzie odpalić awaryjnie na samym gazie, sam raz miałem przypadek że sekwencja AKME nie miała takiej możliwości. Co do tematu, objawy wyglądają na zalewanie się silnika, nie wiem czy EGR by miał coś z tym wspólnego, warto by zobaczyć...
Zregeneruj parownik lub wymień na nowy. Jeżeli śruba na parowniku jest wkręcona na maksa to znaczy że zalewa go gazem - twarde membrany. Możesz sprawdzić to przy pomocy zwykłego miernika i zobaczyć co pokaże Ci sonda lambda - najprawdopodobniej stoi na bogatej mieszance. Pozdrawiam
Prawdopodobnie trzeba przepiąć plus wtryskiwaczy gazowych bezpośrednio pod stacyjkę[oczywiście przez przekaźnik].wtryskiwacze gazowe mogą pracować ułamek sekundy dłużej i silnik się zalewa gazem
masz puszke sfi całą nie popekaną tak jak kolega stwierdzil powyzej po zgaszeniu na ciepłym moze sie zbierac gaz w dolocie i miesza sie z bezyna wtedy zalewa te silniki nielubia II generacji gazu strasznie zle je znasza z powodu dosc duzego tłumika szmerow (sfi puszka) tam czesto zbiera sie gaz sprubuj zanim zgasisz silnik na ciepłym przełączyc na bezyne...
Witam ponownie Dziękuje za schemat Panie Pawle. Jednak potrzebuje pomocy w małych zmianach. Więc na wejscie układu będzie podawany sygnał 0-5V na wejście 2 sygnał 0-1,2V z termistora. Chodzi mi o coś takiego że teraz do sygnału na wejściu 1 jest dodawany sygnał 2. Czy da się tak zrobić, że jeżeli sygnał 2 osiągnie 1V to do sygnału 1 jest dodawany nieliniowo...
Witam, Problem z moją Corsą ciągnie się już od dłuższego czasu. Jest to Corsa B 1.4 X14XE '97 z gazem zwykłym. Rozpoczęło się mniej więcej pół roku od zakupu czyli w listopadzie. Auto po dłuższym postoju (ponad 24h) miało problem żeby odpalić na benzynie. Kończyło się odpalaniem na gazie. W grudniu problem się nasilił a nawet osiągnął apogeum pompa...
Napisałem, ze do silnika i w oleju go nie ma na 100% (chodzi o płyn). A ogolnie problem z płynem już rozwiązany. Czy po mocniejszym gazowaniu hmm no moze, ale na luzie mi gasnie, a nie jak wbijam na obroty ;) Dodano po 57 A chodizło Ci o "samochód" z gazem czy Poloneza z gazem?
Instalacja nowa (miesiąc): - Stag QBox Basic - Barracuda - KME Silver - Filtr odstojnikowy Alex Ultra 360° - jakaś tania butla i pewnie nie droższy zawór... - wąż elastyczny fi8 Problem jest bardzo nietypowy. Mianowicie nigdy w żadnym aucie nie miałem problemów z odpaleniem po "zduszeniu silnika" - hamulec bez sprzęgł, za mało gazu itp. W tym aucie...
też bym ruszył w kierunku przepływki i czujników co się dzieje jak zapalisz go i pomożesz mu gazem żeby nie zgasł przez ok 1-2 min?
Możliwe że jest uszkodzony reduktor i się gazem zalewa jak postoi. Odetnij dopływ gazu z butli i poczekaj aż zgaśnie jak wypali cały gaz. Jak rano odpali dobrze to masz winnego.
Wygląda mi na uszkodzony przepływomierz,tak jak wcześniej ktoś zauważył zalewa się silnik i przepustnicą ustalasz prawidłowy skład mieszanki.Przy 6 tys. obr/min powinno nastąpić odcięcie paliwa,sprawdż przekażnik pompy paliwa czy jest właściwy.
a ile masz przejechane na parowniku jak juz po 50tys km to raczej wymiana mebran w reduktorze a najlepiej wymien sobie nowy reduktor i bedziesz miec znów spokuj na pare lat napewno sa juz twarde bebrany i dopuki sie nie rozgrzeje samochód to zalewa sie ciekłym gazem i to jest powodem gasniecia samochodu bogata mieszanka gazowa
Witam. Mianowicie mam moje cacko już jakieś 2,5 roku, zakupiony z gazem. od jakiegoś roku mam problem: gdy jadą na gazie (oczywiście silnik odpowiednio rozgrzany) gdy wrzucam samochód na luz (bo np. zjezdzam z górki) to samochód albo traci obroty do ok 300-500 i albo jest z powrotem ok albo samochód gaśnie. byłem u swojego gazownika wyregulował i było...
U mnie występują obydwa te elektrozawory - ten przed parownikiem trzyma na pewno - sprawdzone - natomiast ten w parowniku przeczyściłem - pracuje bardzo dobrze i mimo to problem występuje. Dodatkowo ten zawór zamyka sprężyna a otwiera cewka więc może silniejsza sprężyna by spowodowała lepsze domykanie - czy nie mam racji? Myślałem że może przyczyną...
Witam. Co mogę jeszcze zrobić kiedy mam zbyt bogata mieszankę? Mrozy ustąpiły i teraz auto zalewa się benzyną. Ciśnienie na pompie 2,7 bar ale podkladalem inna co dawała 3,6 i to samo, wymieniłem przepustnice i krokowy bo i tak miałem za darmo, sonda też ale po co jak zimny też ciężko chodzi. Muszę pompowac gazem żeby ruszyć z miejsca bo inaczej gaśnie....
jak wcześnie przełączysz na gaz to parownik nie jest rozgrzany, membrana sztywna i zalewa go gazem . jak go zgasisz to jest problem z odpaleniem a z gaśnięciem to hall bardzo czesto najpierw czasami sie wyłącza a potem kaplica. jak sam zgaśni to kreci jakby na sucho bo jak niema położeni to nie daje ani zapłonu ani paliwa
Witam, Auto: Passat 2.0 16v 150kM 1994rok. (kod silnika ABF, digifant). Instalacja: reduktor zavoli 140, emulator protec digital(szczegółów nie znam). Objawy: auto źle pali na rozgrzanym silniku. Trzeba bardzo długo kręcić aż załapie. Przez chwilę trzęsie silnikiem tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry. Jak da mu się duże obroty to po chwili...
Mam problem z bwm 5 1.8 benzyna z gazem 91 rok. Auto odpala i gaśnie na benzynie, jak przytrzymam z gazem, zdarza mu się dojść do 2 tyś obrotów po czym zgaśnie. Świece zalane, ciśnienie paliwa w granicach 2,8 bara, na chwile obecną całkowicie odłączyłem instalacje gazową, połączyłem wszystkie miejsca w których była wpięty gaz. Wymienione zostały przewody...
może czujnik temp i go zalewa bo widzi mróz może przepływka zablokowana (tam chyba jest klapowa) osusz świece i kręć go z gazem w podłodze - trzeba nawet do minuty pokręcić ale jeśli go zalewa to powinien odpalić wymrugaj błędy - może czegoś nie podłączyłeś albo nieświadomie odłączyłeś przewody zapłonowe - może niewłaściwa kolejność (nie wiem czy zdejmowałeś...
Witam serdecznie niedawno kupiłem forda mondeo mk3 1.8 125 km z gazem centralka BINGO S4 i mam problem z obrotami, jak go zakupiłem jeździł na benzynie bezproblemowo gaz do regulacji pojechałem do gazownika powymieniał filtry itp niby cały przegląd zrobił . Lecz bez rezultatu brak wolnych obrotów falują między między 400 a 900 . Po pewnym czasie silnik...
Nie chcąc rozpoczynać następnego tematu - pojawia mi się kolejny problem w obrębie lpg w mojej mazdzie. Mianowicie chodzi mi o samo przełączanie z benzyny na gaz, miałem z tym problem od samego początku a objawiało się to tym że samochód po przegazowaniu ( ustawione na 1900obr opadająco) silnik albo gasnął albo z ledwością zdołał przejść z ben. na gaz...
Witam Z tego co napisałeś to jedno z drugim ma duży związek tzn zbyt duże spalanie gazu z tym, że jak zgaśnie to nie możesz go zapalić. Zacznijmy od dużego spalania, powodów może być parę: 1. nie napisałeś ile parownik ma przejechane, jak dużo to membrany mogą być już twarde i podają za dużo gazu, 2. możliwe, że parownik jest od nowości uszkodzony i...
Dziękuję za odpowiedź. Kolega dał mi namiar do pana zajmującego się gazem który w końcu rzeczowo i z wiedzą podszedł do tematu. Potrafił też przedstawić dobre argumenty do swoich sugestii jak wymiana parownika. Zatem. Dzisiaj,a raczej wczoraj, od rana byłem u tego pana i zalecił wymianę parownika. Po tej wymianie okazało się że ustawienie Sterownika...
twój problem to niodpowiednie wtryskiwacze : waltek to wprawdzie najtańsze ale i najmniej precyzyjne i najwolniejsze wtryskiwacze. W Twoim aucie sprawdzą się wyłącznie wtryski matrix HD344 lub podobne. Zmiana sterwoania z sekwencji na fulgrupę pwowoduje że dysze są za duże i zalewasz silnik gazem. Check zapala się właśnie z powodu marnych wtrsykiwaczy,...
U mnie okazał się rozszczelniony reduktor że przez noc zalewał silnik gazem przez wężyk podciśnienia, odczep na noc wężyk podciśnienia z gazu i spróbuj rano
Albo wtryskiwacze się zalepiają i zanim tłoczek się rozrusza to nierówno dawkuje gaz z tond te szarpanie. Lub reduktor jest przepompowany i silnik jest zalewany gazem do czasu wyrównania ciśnienia i też z tego powodu może szarpać.
Prawdopodobnie zła emulacja sondy. Zdejmij na chwilę ujemną klemę aku i sprawdż wtedy jak silnik odpala i pracuje na benzynie.Jeżeli jest mulowaty i dużo pali gazu to prawdopodobnie gazownik ustawiając ręcznie wartość silnika krokowego dał za dużo kroków silnik jest zalewany gazem i taki efekt. Jeżeli potwierdzą się zle wskazania sondy to do czasu jej...
Może po zgaszeniu zawór gazu nie domyka się i gaz dostaje się do kolektora i "zalewa" silnik? Spróbuj na pracującym silniku odciąć dopływ gazu aż silnik zgaśnie. Potem zawór otwórz i zrób próbę uruchomienia silnika.
Widzę ze to stary temat ale może komuś się przyda. Winny jest elektrozawór na reduktorze. Wykręcić go, obrócić czarna uszczelek na dole trzpienia i zakręcić. Usterka z trudnym odpalaniem powinna zniknąć. Tak jak napisano wyżej - zalewa silnik gazem.
A ja mam inną teorię. Poprostu zalewa silnik gazem, gaż się ulatnia powoli przez nieszczelny elekttrozawór i po kilku godzinach skutecznie uniemożliwia odpalenie auta na benzynie,
Pewnie ci kolego zalewa silnik gazem. Wyłącz całkiem gaz i pojeżdzij na samej benzynie. Jak się okaże że objaw znikł, to masz nieszczelny układ LPG- mogą być wyklepane wtryskiwacze. Przepraszam, nie doczytałem tego braku iskry>kosz.
Może być czujnik położenia wału, ale może być też wyciek gazu do kolektora ssącego i zalewanie silnika przez 2 paliwa naraz. Dla testu zakręć zawór na butli, pojeździj żeby wypalić gaz z przewodów i wtedy zgaś na benzynie, po czym spróbuj odpalić
Taki objaw jak opisujesz jest normalny gdyż jak go zgasisz na gazie i od razu chcesz odpalić na benzynie, silnik przez chwilkę ma podane dwa paliwa, tzn jeszcze troszkę gazu ma i dostaje świeżą dawkę paliwa, więc się zalewa, jak chwilkę nim pokręcisz, to resztki tego gazu zostają z silnika usunięte i odpala na benzynie.
To nie kwestia zaworu . Aby twierdzić co jest przyczyną trudności w uruchomieniu auta na benzynie należy przed zgaszeniem auta przełączyć na benzynę i po pewnej chwili wyłączyć silnik lub zakręcić gaz na butli i pozwolić silnikowi zgasnąć. Jeśli wtedy usterka zniknie to znaczy ,że kolektor dolotowy jest zalewany gazem. Jak uruchamiasz na benzynie to...
Witaj Jam Miałem podobnie w swojej Madzi 1.8 z 2000r. Mam Sekwencję Elpigaz Stella na wtryskach I-plus i przerywała mi między 2000-3000. Okazało się, że gazownik w bydgoszczy nie ustawił opcji zubożenia dla mazdy oraz dokładnie mapy i auto kulało, ale po pojechaniu na hamownię w gdańsku (główna siedziba firmy) chłopaki ustawili dokładnie instalację...
Podłączyć komputer. Zobaczyć jakie jest ciśnienie gazu i inne parametry. Analizator spalin i już coś będzie wiadomo. Podejrzewam zbyt bogatą mieszankę i "zalewanie" silnika gazem.
obejzałeś kolo katalizatora czy tez go nie masz ? instalka 1 a dobrze złożyłeś ten parownik bo z twojego opisu wynika ze zalewasz silnik gazem ile ci polduś pali???
Nie napisałeś czy posiadasz czy problem jest na LPG cz benzynie, czy na rozgrzanym silniku czy na zimnym. U mnie w VW Golf 3 tak samo się dzieje jak na zimnym silniku, na LPG przejadę krótki dystans i nim silnik się zagrzeje ja go wyłączę to jest problem z ponownym odpaleniem. U mnie wygląda na to jakby zalewał się gazem. Problemu nie ma na ciepłym...
Nie. Puszcza wtryskiwacz i zalewa silnik gazem. Schodzi gaz tylko miedzy reduktorem a wtryskami. Po 5godz tego gazu już tam nie ma i można odpalić.
W tytule napisałeś "z gazem", a z treści wynika, że palisz na benzynie, więc jak jest? Jeśli palisz na gazie - przepustnica otwarta do oporu. Po odpaleniu delikatnie przymknąć. Jak będzie źle - może być zanieczyszczony (bądź rozregulowany lub uszkodzony) parownik. Aha... więc palisz na benzynie.... Jeśli na LPG - w porządku - to na pewno nic z zaworami,...
żle odcięty wtrysk paliwa
może wtryski gazowe popuszczają gaz i jest zalany gazem ? Albo reduktor popuszcza gaz ? To dośc typowe objawy zalewania silnika gazem i dopiero jak się przewentyluje to zapala. Jaki masz reduktor ? do sprawdzenia wystarczy trochę wody z detergentem , po jeździe na gazie sprawdź czy wężyki od wtryskiwaczy nie puszczają bąków
Witam chcę zainstalować emulatory czujnik temperatury płynu do 2.0 AZJ , ponieważ jej zł to VAG cierpi na uporczywy syndrom zimnego VAGa, po przełączaniu na LPG zalewa silnik gazem, szarpie, nierówno chodzi , śmierdzi jak opętane niespalonym gazem. Po rozgrzaniu wszystko jest ok. Znalazłem taki schemat tylko nie bardzo wiem jak go podłączyć i czy rezystor...
Gdy silnik jest nienagrzany to pracuje na ssaniu. Gdy gwałtownie dodasz gazu to go zalewasz. Problem ustaje po nagrzaniu (wyłączeniu ssania).
niepotrzebnie bronisz gazownika - to druciarz. Trzeba dużo niekompetencji i złej woli aby tak fatalnie zestroić instalację , że skutkuje to błędną autoadaptacją ECU. Problem jest pewnie nie tyle w samym strojeniu sterownika co w konfiguracji sprzętowej , czyli relacji wydajność wtrysków/ciśnienie gazu. Zastosowane rozwiązanie to leczenie syfu pudrem...
Źle ustawiony reduktor, zalewa zimny silnik gazem.
Instalacja gazowa jest najprostrza i wyregulowana. niestety nie.po pierwsze przy dobrze wyregulaownej instalacji nie powinien gasnąc,po drugie problem z odpaleniem swiadczy o zalewaniu silnika gazem (porblem najprawdopodobniej z reduktorem)
Prawdopodobnie zalewa Ci silnik gazem, zbyt bogata mieszanka tzw. wolnych obrotów ustawiana śrubą na reduktorze.
właśnie kombinowałem w garażu z tą blaszką i udało mi się ustawić tak że nie leje Być może przekombinowałeś i teraz jest za niski poziom paliwa. Ja też mam podobny agregat i też mi zalewało silnik i był problem z rozruchem, szczególnie w zimie, a po odpaleniu przez dosyć długą chwilę mocno dymił. Założyłem kranik do odcinania paliwa na postoju, a później...
Okazało się, że gniazdo iglicowe było pokryte nalotem co powodowało zalewanie gaźnika a później silnika. Problem rozwiązany, temat zamykam.
W takim razie oddaj motor do specjalisty. Dodam że nieoryginalne moduły zapłonowe powodują, że motorem nie da się jeździć. Konieczne jest sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu lampą stroboskopową. Dane serwisowe: 19° ±1,5° / 3000 RPM 11,5° ±3,5°/ 9000 RPM Kopcenie może być spowodowane mieszanką zbyt bogatą w olej (źle wykonana mieszanka lub...
Dobra ładowanie mam spoko, wymieniłem regulator napięcia i bez zmian, szczotki były spoko w starym, problem był w liczniku. Moje problemy z tym silnikiem to nadal, długie kręcenie po dłuższym postoju i moment nierównej pracy silnika, jak patrzę na obrotomierz to po odpaleniu jest takie szarpnięcie obrotami w dół poniżej 1tys, później powoli szarpiąc...
Poprawa nastąpiła natychmiast po zakręceniu gazu czy stopniowo? Jeśli stopniowo to masz źle ustawioną emulację sondy przez co zwiększa Ci się mnożnik czasu wtrysku benzyny i zalewa silnik. Jeśli nagle to masz do regeneracji parownik i/lub do wymiany elektrozawór gazu przy parowniku, bo przy pracy na benzynie dodatkowo podawany jest gaz.
Czy masz w kosie gaźnik „tuningowy”, tj. z dyszą regulacyjną „H”? Jeśli tak, to może być ona za mocno wykręcona, przez co silnik się zalewa po dodaniu gazu.
tak tylko, ze nie wiem czy niem usze wymienić uszczelki pod głowicą, bo dymi mi strasznie na gazie i jak odkrece kurek od zbiorniczka z gazem to "wyrzuca" mi płyn, to też oznaka zapowietrzonego układu, czy może zepsutej uszelki, czy tego i tego?
Po pierwsze sprawdź czy ci gdzieś nie łapie obcego powietrza, wężyki gumowe czy nie są popękane. Sprawdź też czy przyczyną tego gaśnięcia nie jest zalewanie silnika benzyną (gazem)
Jak będziesz kończył jazdę każdego dnia to ostatni kilometr dokończ na benzynie przez te kilka dni. Mam podejrzenie że parownik nie odcina całkowicie gazu po zgaszeniu i zawartość parownika wlatuje do silnika, potem podczas odpalania silnik dostaje za dużo paliwa (benzyna i gaz) w stosunku do zasysanego powietrza i mieszanka przestaje być palna. kwok,...
witam liczę na pomoc
Kolego nie drwij z powodu skrótu myślowego - myślę że wiesz o co chodzi więc do roboty. W temacie mogę powiedzieć że wtryskiwacze lpg nie zamykają się jak trzeba i w czasie postoju silnik jest zalewany gazem.
Czy go odpalasz na gazie ? Jeśli tak to ...jak najbardziej jest taka możliwość aby parownik zamarzł - rozprężający się gaz osiąga dosyć niskie temperatury a jeśli dodatkowo obieg płynu jest słaby to ....parownik zamarza. Coś takiego w "zwykłych" instalacjach bez kompa to często spotykany problem dlatego zaleca się uruchomienie na benzynce i dopiero...
ciekaw jestem czy nie masz reduktora BRC. Jesli na samym paliwie jest ok a jak jezdzisz na gazie zaczynaja sie problemy to wydaje mi sie jedno ze po nagrzaniu przepuszcza zawor gazowy reduktora i jak auto zgasisz na gazie to mimo to pomalu gaz sie przedostaje do kloektora ssacego i nastepnie przy odpalaniu samochodu na benzynie robi sie strasznie bogata...
U mnie działa poprawnie jak postoi nawet tydzień. Natomiast nie mierzyłem poboru. Plus z Aku powinien służyć tylko i wyłącznie do zasilania wszystkiego co pobiera znaczny prąd natomiast sam procesor sterownika powinien być zasilony po stacyjce. Wtedy pobór prądu powinien być z grubsza = 0. Sprawdź czy po zgaszeniu stacyjki elektrozawory są wyłączane....
Objawy bardzo ogólne, ale możliwości są takie: -brudny filtr powietrza, fazy ciekłej, fazy lotnej -wtryski nie trzymają parametrów -złe ustawienia mapy wtrysku Z opisu wynika, że zalewa silnik gazem, w takim przypadku trzeba by sprawdzić, czy reduktor przy mocniejszym bucie nie podaje częściowo ciekłego gazu. W takim wypadku może to być pęknięta membrana...
Miałem podobnie w Avensis 1.8 na gazie po 125kkm. U mnie puszczał wtryskiwacz i zalewał kolektor. Źle odpalał tylko po około 8h postoju i to nie zawsze. Błędów nie było.
Na pewno z reduktorem jest coś nie tak,skoro z odkręconym registrem dławi silnik a gdy go zakręcisz to jest ok.elektro zawory też pewnie do regeneracji,do puki nie zrobisz porządku z reduktorem zostaw registra i załóż dodatkowo silniczek na próbę jak będzie chodził ok na lpg to po przejściu na PB silniczek się zamknie i nie będzie zalewać silnika gazem.
jariko , pokaż jeszcze w jaki sposób zalewasz butlę gazem? Robisz to na stacji benzynowej? Obsługa nie robi problemów?
Zalewa go chyba. Świeca mokra?
Witam Na logikę to wygląda chyba na coś z pobieraniem (dozowaniem) odpowiedniej dawki (porcji) paliwa w czasie pracy silnika. To tak jak Byś na wciśniętym gazie zalewał silnik (mieszanka) Może jest nieszczelny gaźnik? Jak tam jest z pompowaniem benzyny? Pozdrawiam "serwek" ;)
to znaczy że właśnie reduktor zalewa silnik po zgaszeniu.Wsadź nos w filtr powietrza jak zgasisz silnik i jak poczujesz gaz to juz wiesz co znaczy uszkodzenie zaworków w reduktorze.Pozdrawiam.
Jesli tak się nie dzieje na PB to masz nieszczelny układ gazowy i zalewa gazem silnik.
zakręć butlę z gazem, pojeździj na PB i zobacz czy będzie to samo, jak się poprawi to masz reduktor do regeneracji własnie na Pb się nie da jechać :( pg[/quote] dlatego napisałem, żebyś zakręcił butle i sprawdził co się wtedy dzieje, bo jak Ci reduktor przepuszcza to w układ idą dwa paliwa PB i LPG i silnik jest zalewany, w przypadku pracy na LPG masz...
Witam. Widać, że ta instalacja gazowa to niezły zlepek różnych firm. Pytanie podstawowe - czy od samego początku został dobrany (a później wymieniony na nowy) prawidłowy czujnik temperatury. Czujniki mają różne oporności - czy ten obecnie zainstalowany jest dobrze skalibrowany w oprogramowaniu? Jeżeli sterownik źle interpretuje jego dane to tym samym...
A ja często przenosiłem elektrozawór po "gaziarzach" przy sam parownik bo w zimie szczególnie w małych silnikach potrafiło tak właśnie zalewać silnik gazem i na drugi dzień rano jak mrozy były dostawał ekstra paliwa i nie chciał zapalić. Czujnik na komputer jest 2 pinowy. Często jak się jeździ na rezerwie w baku pada pompa właśnie w zimie, jak się ma...
Check będzie się zawsze zapalał, błędy sondy spowodowane instalacją gazową - robi się to na "usterkę" - czyli przewód sondy zwarty z masą, sterownik uznaje wtedy jej permamentną awarię i przestaję się nią interesować, co nie wprowadza zamieszania potem, w postaci podwyższonych czy wieszających się obrotów itp. Podejrzewam ale to takie "gdybanie", że...
witam cie moim zdaniem gdy odpalasz cieply silnik na gazie poprostu go zalewasz tym gazem dostaje duzo gazu i tyle jedzi na wyregulowanie gazu sam tak mialem pozdro
Chodzi o to że naprawa auta z LPG jest droższa i bardziej skomplikowana oraz wkur...... ca jak monter był lamerkiem. Normą jest zmiana korekt map, upalona pompa paliwa , uszkodzone wtryski benzyny, uszkodzone wtryski gazu i reduktor zalewający gazem silnik, nieszczelności układu chodzenia i wydechowego.
Parownik wali zmarznietym gazem na maxa i "zalewa silnik". Membrana jest juz z "kartonu".
na co zwróciłem uwagę po zdjęciach innych gaźników to w moim nie ma w komorze pływakowej na zewnątrz takiego bolca obok końcówki od podawania paliwa tylko jest dziura i jak włożę cieniutki pręcik to dotykam pływaka. Jak naciśniesz na ten "pręcik" co wkładasz, tak aby "przydusić" pływak to leci paliwo z komory pływakowej, a po ustąpieniu nacisku przestaje...
Masz już stwardniałe membrany w reduktorze i na zimnym ci gaśnie.Silnik jest zalewany gazem i potem trzeba długo kręcić żeby odpalił.Rozgrzej silnik i przełącz wtedy na gaz i zobaczysz ,że autko nie zgaśnie.
Witam wszystkich ponownie , już wiem wszystko :D , instalacja była poprostu źle ustawiona , silnik dostawł tak dużą mieszanke gazu ze błyskawicznie zalewało silnik, gdy zmniejszyłem poziom gazu to pali :D ... pozostaje tylko wyregulować bo nie wchodzi na obroty albo idzie na wysokich a na niskich gasnie , dziekuje wszystkim za pomoc :D
Nie wytrzymałem jakoś z Tomasetto, ciągle problemy z pracą na biegu jałowym, przelewanie na chłodnym silniku czasem tak że nie można potem uruchomić silnika, co miesiąc Laptop regulacja, attuator pracuje raz na 40% raz 60% ciągle się rozjeżdża. Więc wymienię może na Jeśli robiłeś regulację instalki kolego to robiłeś ją na rozgrzanym silniku czy na...
Ciekawe skąd wiesz, że sonda stoi na bogato ciągle-zapewne jesteś jasnowidzem i potrafisz przewidywać z stop klatki i pojedynczego zdjęcia Do autora-zmniejsz trochę maksymalne otwarcie krokowca na jałowych obrotach (do +10) i zwiększ punkt neutralny sondy na 0,5V. Zakładam, że reduktor jest poprawnie wyregulowany. Jak masz podłączony przewód od TPS...
Regulacja Gazu to podstawa. Nie kosztuje dużo. Z Twojego opisu wydaje mi się że silnik zalewa się gazem. Wydaje mi się że za wolno rozgrzewa sie reduktor. Jednak mimo wszystko najpierw zrobiłbym to co sugerowałbym kolega wyżej. Pozdrawiam!
W przypadku gdy masz nierozgrzany silnik zwyczajnie "zalewa" się gazem. Jak jest gorący pewnie nie ma problemów?
Mam LPG, ogólnie samochód poza tą usterką bardzo dobrze chodzi zarówno na lpg jak i na pb.Jedyny problem to poranne odpalanie, przekręcam kluczyk na kilka sek. i... nic albo odpali i chodzi tak jak by był już ciepły czyli 850obr. albo w ogóle nie odpala, kręcę za drugim razem i już odpala super i ma tzw"ssanie". Co było sprawdzane i robione: 1. przewody...
witam,albo jest zla dawka gazu /na wolnych obrotach/ albo nie trzyma elektrozawor,to, ze silnik zimny chodzi na gazie juz swiadczy o wszystkim, / jak jest prawidlowwo wyregulowane nie moze byc zadnego zalewania gazem /,pozdrawiam Zdzislaw
silnik zalewa gazem zalewa gazem jazdy zalewa silnik gazem
junkers zespół wodny wrp11 jowisz kineskopy układ hydrauliczny schemat
saeco aulika filtr odwróconej osmozy
Krups EA8908 - komunikat "Odłączyć i ponownie" Krups Evidence EA81 – mokre fusy w pojemniku, wilgotna kawa po parzeniu, regulacja młynka