U mnie występują obydwa te elektrozawory - ten przed parownikiem trzyma na pewno - sprawdzone - natomiast ten w parowniku przeczyściłem - pracuje bardzo dobrze i mimo to problem występuje. Dodatkowo ten zawór zamyka sprężyna a otwiera cewka więc może silniejsza sprężyna by spowodowała lepsze domykanie - czy nie mam racji? Myślałem że może przyczyną...
prawdobodobnie przyczyna jest reduktor krótko mówiąc winna jest membrana która jest w srodku w reduktorze zrobiła sie sztywna i nie pracuje jak powinna i zalewa silnik gazem dopuki sie silnik nie rozgrzeje i membrana nie zrobi sie miekka nie bedzie dobrze pracowac taki przypadek moze zaistniec w zwyklej instalacji gazu najlepszym dla ciebie rozwiazaniem...
Fachowcow czesto zżera rutyna i szukaja problemow nie tam gdzie powinni.Jezeli cos oderwie sie z powierzchni rurki miedzianej zaraz za filterkiem gazowym to moze zasyfic przylgnie zaworka.W naszych mieszankach gazowych sa rozne zwiazki ktore powoduja tworzenie czegos co wyglada na zluszczanie sie powierzchni miedzianej rurki.Sama powierzchnia gumowa...
twój problem to niodpowiednie wtryskiwacze : waltek to wprawdzie najtańsze ale i najmniej precyzyjne i najwolniejsze wtryskiwacze. W Twoim aucie sprawdzą się wyłącznie wtryski matrix HD344 lub podobne. Zmiana sterwoania z sekwencji na fulgrupę pwowoduje że dysze są za duże i zalewasz silnik gazem. Check zapala się właśnie z powodu marnych wtrsykiwaczy,...
WITAM, prawdopodobnie siadła elektryka znaczy komputer gazowy czyli bingo m , możne dostało się wody do niego czy coś, sugeruje podjechać do gazowników i wymienić komputer na inny , skoro silnik krokowy nie pracuje . skoro zalewa go po zgaszeniu to może być wina jakiegoś syfu bądź sklejonego trzpienia , wyjąć umyć w jakimś rozpuszczalniku czy czymś...
U mnie okazał się rozszczelniony reduktor że przez noc zalewał silnik gazem przez wężyk podciśnienia, odczep na noc wężyk podciśnienia z gazu i spróbuj rano
Albo wtryskiwacze się zalepiają i zanim tłoczek się rozrusza to nierówno dawkuje gaz z tond te szarpanie. Lub reduktor jest przepompowany i silnik jest zalewany gazem do czasu wyrównania ciśnienia i też z tego powodu może szarpać.
Widzę ze to stary temat ale może komuś się przyda. Winny jest elektrozawór na reduktorze. Wykręcić go, obrócić czarna uszczelek na dole trzpienia i zakręcić. Usterka z trudnym odpalaniem powinna zniknąć. Tak jak napisano wyżej - zalewa silnik gazem.
A ja mam inną teorię. Poprostu zalewa silnik gazem, gaż się ulatnia powoli przez nieszczelny elekttrozawór i po kilku godzinach skutecznie uniemożliwia odpalenie auta na benzynie,
tylko że reduktor jak ma twarde membrany to z reguły zimny silnik ma problem bo go zalewa gazem, wtedy śmierdzi nieprzepalonym gazem z tyłu. W miarę rozgrzewania membrany robią się elastyczne i silnik zaczyna chodzić poprawnie... a tu problem jest odwrotny, a może tłoczek w elektrozaworze sie blokuje i wtedy ma mało gazu i szarpie.
Pewnie ci kolego zalewa silnik gazem. Wyłącz całkiem gaz i pojeżdzij na samej benzynie. Jak się okaże że objaw znikł, to masz nieszczelny układ LPG- mogą być wyklepane wtryskiwacze. Przepraszam, nie doczytałem tego braku iskry>kosz.
Może po zgaszeniu zawór gazu nie domyka się i gaz dostaje się do kolektora i "zalewa" silnik? Spróbuj na pracującym silniku odciąć dopływ gazu aż silnik zgaśnie. Potem zawór otwórz i zrób próbę uruchomienia silnika.
Moze ci przepuszcza reduktor i zalewa silnik gazem jak dluzej postoi i dlatego niemozesz odpalic.Sprawdz reduktor panie.
Nie. Puszcza wtryskiwacz i zalewa silnik gazem. Schodzi gaz tylko miedzy reduktorem a wtryskami. Po 5godz tego gazu już tam nie ma i można odpalić.
Może być czujnik położenia wału, ale może być też wyciek gazu do kolektora ssącego i zalewanie silnika przez 2 paliwa naraz. Dla testu zakręć zawór na butli, pojeździj żeby wypalić gaz z przewodów i wtedy zgaś na benzynie, po czym spróbuj odpalić
Podłączyć komputer. Zobaczyć jakie jest ciśnienie gazu i inne parametry. Analizator spalin i już coś będzie wiadomo. Podejrzewam zbyt bogatą mieszankę i "zalewanie" silnika gazem.
Prawdopodobnie zła emulacja sondy. Zdejmij na chwilę ujemną klemę aku i sprawdż wtedy jak silnik odpala i pracuje na benzynie.Jeżeli jest mulowaty i dużo pali gazu to prawdopodobnie gazownik ustawiając ręcznie wartość silnika krokowego dał za dużo kroków silnik jest zalewany gazem i taki efekt. Jeżeli potwierdzą się zle wskazania sondy to do czasu jej...
obejzałeś kolo katalizatora czy tez go nie masz ? instalka 1 a dobrze złożyłeś ten parownik bo z twojego opisu wynika ze zalewasz silnik gazem ile ci polduś pali???
Witam chcę zainstalować emulatory czujnik temperatury płynu do 2.0 AZJ , ponieważ jej zł to VAG cierpi na uporczywy syndrom zimnego VAGa, po przełączaniu na LPG zalewa silnik gazem, szarpie, nierówno chodzi , śmierdzi jak opętane niespalonym gazem. Po rozgrzaniu wszystko jest ok. Znalazłem taki schemat tylko nie bardzo wiem jak go podłączyć i czy rezystor...
Witam wszystkich. Mam dziwny problem z LPG. Zacznijmy od tego, że mnożnik jest koło 1 ale biegu jałowym bardzo mocno zalewa silnik gazem co powoduję nierówną pracę silnika, z drugiej strony na pełnym obrotach również zalewa silnik gazem oraz pojawia się błąd, że wtryskiwacze gazu są całkowicie otwarte. Pojawia się również błąd zbyt niskiego ciśnienia...
Witaj Jam Miałem podobnie w swojej Madzi 1.8 z 2000r. Mam Sekwencję Elpigaz Stella na wtryskach I-plus i przerywała mi między 2000-3000. Okazało się, że gazownik w bydgoszczy nie ustawił opcji zubożenia dla mazdy oraz dokładnie mapy i auto kulało, ale po pojechaniu na hamownię w gdańsku (główna siedziba firmy) chłopaki ustawili dokładnie instalację...
To nie kwestia zaworu . Aby twierdzić co jest przyczyną trudności w uruchomieniu auta na benzynie należy przed zgaszeniem auta przełączyć na benzynę i po pewnej chwili wyłączyć silnik lub zakręcić gaz na butli i pozwolić silnikowi zgasnąć. Jeśli wtedy usterka zniknie to znaczy ,że kolektor dolotowy jest zalewany gazem. Jak uruchamiasz na benzynie to...
Aby sprawdzić czy to gaz zalewa kolektor i nie możesz odpalić z rana , to wieczorem odetnij dopływ gazu ( zakręcając butlę lub zdejmując zasilanie elektrozaworu) i pozwól zatrzymać się silnikowi po wypaleniu gazu w instalacji. Jeśli wtedy poranne kłopoty ustaną to masz dowód , że zalewa silnik gazem i możesz szukać co jest tego powodem. Jeśli problemy...
może wtryski gazowe popuszczają gaz i jest zalany gazem ? Albo reduktor popuszcza gaz ? To dośc typowe objawy zalewania silnika gazem i dopiero jak się przewentyluje to zapala. Jaki masz reduktor ? do sprawdzenia wystarczy trochę wody z detergentem , po jeździe na gazie sprawdź czy wężyki od wtryskiwaczy nie puszczają bąków
Instalacja gazowa jest najprostrza i wyregulowana. niestety nie.po pierwsze przy dobrze wyregulaownej instalacji nie powinien gasnąc,po drugie problem z odpaleniem swiadczy o zalewaniu silnika gazem (porblem najprawdopodobniej z reduktorem)
Taki objaw jak opisujesz jest normalny gdyż jak go zgasisz na gazie i od razu chcesz odpalić na benzynie, silnik przez chwilkę ma podane dwa paliwa, tzn jeszcze troszkę gazu ma i dostaje świeżą dawkę paliwa, więc się zalewa, jak chwilkę nim pokręcisz, to resztki tego gazu zostają z silnika usunięte i odpala na benzynie.
Źle ustawiony reduktor, zalewa zimny silnik gazem.
Dobra ładowanie mam spoko, wymieniłem regulator napięcia i bez zmian, szczotki były spoko w starym, problem był w liczniku. Moje problemy z tym silnikiem to nadal, długie kręcenie po dłuższym postoju i moment nierównej pracy silnika, jak patrzę na obrotomierz to po odpaleniu jest takie szarpnięcie obrotami w dół poniżej 1tys, później powoli szarpiąc...
niepotrzebnie bronisz gazownika - to druciarz. Trzeba dużo niekompetencji i złej woli aby tak fatalnie zestroić instalację , że skutkuje to błędną autoadaptacją ECU. Problem jest pewnie nie tyle w samym strojeniu sterownika co w konfiguracji sprzętowej , czyli relacji wydajność wtrysków/ciśnienie gazu. Zastosowane rozwiązanie to leczenie syfu pudrem...
Prawdopodobnie zalewa Ci silnik gazem, zbyt bogata mieszanka tzw. wolnych obrotów ustawiana śrubą na reduktorze.
Silnik prawdopodobnie się zalewa. Zamontuj temperaturowy przełącznik benz-gaz. Przełączy w odpowiednim momencie, będzie chronić silnik i parownik.
Na pewno z reduktorem jest coś nie tak,skoro z odkręconym registrem dławi silnik a gdy go zakręcisz to jest ok.elektro zawory też pewnie do regeneracji,do puki nie zrobisz porządku z reduktorem zostaw registra i załóż dodatkowo silniczek na próbę jak będzie chodził ok na lpg to po przejściu na PB silniczek się zamknie i nie będzie zalewać silnika gazem.
Nie napisałeś czy posiadasz czy problem jest na LPG cz benzynie, czy na rozgrzanym silniku czy na zimnym. U mnie w VW Golf 3 tak samo się dzieje jak na zimnym silniku, na LPG przejadę krótki dystans i nim silnik się zagrzeje ja go wyłączę to jest problem z ponownym odpaleniem. U mnie wygląda na to jakby zalewał się gazem. Problemu nie ma na ciepłym...
żle odcięty wtrysk paliwa
Czy masz w kosie gaźnik „tuningowy”, tj. z dyszą regulacyjną „H”? Jeśli tak, to może być ona za mocno wykręcona, przez co silnik się zalewa po dodaniu gazu.
U mnie działa poprawnie jak postoi nawet tydzień. Natomiast nie mierzyłem poboru. Plus z Aku powinien służyć tylko i wyłącznie do zasilania wszystkiego co pobiera znaczny prąd natomiast sam procesor sterownika powinien być zasilony po stacyjce. Wtedy pobór prądu powinien być z grubsza = 0. Sprawdź czy po zgaszeniu stacyjki elektrozawory są wyłączane....
Kolego jak chcesz wymienić membrany musisz po pierwsze zakręcić gaz na butli po drugie tak czy siak trochę gazu zostanie w przewodach i musisz delikatnie odkręcać przewody od parownika po trzecie parownik musisz wyją z samochodu po czwarte przy składaniu musisz wszystko dokładnie poskręcać i wymienić na nowy filtr gazu.
Objawy bardzo ogólne, ale możliwości są takie: -brudny filtr powietrza, fazy ciekłej, fazy lotnej -wtryski nie trzymają parametrów -złe ustawienia mapy wtrysku Z opisu wynika, że zalewa silnik gazem, w takim przypadku trzeba by sprawdzić, czy reduktor przy mocniejszym bucie nie podaje częściowo ciekłego gazu. W takim wypadku może to być pęknięta membrana...
Uszczelnij zawór odcinający gaz na reduktorze, najprawdopodobniej zalewa ci silnik gazem i dodatkowa porcja benzyny nie pomaga w odpaleniu. Wystarczy pojeździć ze dwa dni na benzynie i zobaczyć czy pali poprawnie.
Witam. Zmagam się cały czas z gaźnikiem PZ 27. Problem polega na tym, że jak dam gwałtownie gaz, silnik się zalewa i gaśnie, ale jak dam stopniowo gaz, silnik ładnie pracuje i nie przerywa. Dawka 2 obroty. I teraz tak, słyszałem, że problem może być z położeniem iglicy w gaźniku. Jak rozkręciłem, bo było na 2 od dołu podkładka, to dałem na 1 od dołu,...
Jak będziesz kończył jazdę każdego dnia to ostatni kilometr dokończ na benzynie przez te kilka dni. Mam podejrzenie że parownik nie odcina całkowicie gazu po zgaszeniu i zawartość parownika wlatuje do silnika, potem podczas odpalania silnik dostaje za dużo paliwa (benzyna i gaz) w stosunku do zasysanego powietrza i mieszanka przestaje być palna. kwok,...
W takim razie oddaj motor do specjalisty. Dodam że nieoryginalne moduły zapłonowe powodują, że motorem nie da się jeździć. Konieczne jest sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu lampą stroboskopową. Dane serwisowe: 19° ±1,5° / 3000 RPM 11,5° ±3,5°/ 9000 RPM Kopcenie może być spowodowane mieszanką zbyt bogatą w olej (źle wykonana mieszanka lub...
Normalnie wtryski nieszczelne puszczają gaz do silnika i się zalewa nim.
Po pierwsze sprawdź czy ci gdzieś nie łapie obcego powietrza, wężyki gumowe czy nie są popękane. Sprawdź też czy przyczyną tego gaśnięcia nie jest zalewanie silnika benzyną (gazem)
A ja często przenosiłem elektrozawór po "gaziarzach" przy sam parownik bo w zimie szczególnie w małych silnikach potrafiło tak właśnie zalewać silnik gazem i na drugi dzień rano jak mrozy były dostawał ekstra paliwa i nie chciał zapalić. Czujnik na komputer jest 2 pinowy. Często jak się jeździ na rezerwie w baku pada pompa właśnie w zimie, jak się ma...
Kolego nie drwij z powodu skrótu myślowego - myślę że wiesz o co chodzi więc do roboty. W temacie mogę powiedzieć że wtryskiwacze lpg nie zamykają się jak trzeba i w czasie postoju silnik jest zalewany gazem.
Wyłącz instalacje gazową, a najlepiej zakręć zawór na butli, i przejedz kilka dni na samej benzynie. Parowniki BRC są znane z tego że z czasem pękają w nich membrany i po dłuższym postoju gaz dostaje sie do kolektora ssącego i zalewa silnik przy odpaleniu.
Jesli tak się nie dzieje na PB to masz nieszczelny układ gazowy i zalewa gazem silnik.
W tytule napisałeś "z gazem", a z treści wynika, że palisz na benzynie, więc jak jest? Jeśli palisz na gazie - przepustnica otwarta do oporu. Po odpaleniu delikatnie przymknąć. Jak będzie źle - może być zanieczyszczony (bądź rozregulowany lub uszkodzony) parownik. Aha... więc palisz na benzynie.... Jeśli na LPG - w porządku - to na pewno nic z zaworami,...
Gdy silnik jest nienagrzany to pracuje na ssaniu. Gdy gwałtownie dodasz gazu to go zalewasz. Problem ustaje po nagrzaniu (wyłączeniu ssania).
Poprawa nastąpiła natychmiast po zakręceniu gazu czy stopniowo? Jeśli stopniowo to masz źle ustawioną emulację sondy przez co zwiększa Ci się mnożnik czasu wtrysku benzyny i zalewa silnik. Jeśli nagle to masz do regeneracji parownik i/lub do wymiany elektrozawór gazu przy parowniku, bo przy pracy na benzynie dodatkowo podawany jest gaz.
Mam LPG, ogólnie samochód poza tą usterką bardzo dobrze chodzi zarówno na lpg jak i na pb.Jedyny problem to poranne odpalanie, przekręcam kluczyk na kilka sek. i... nic albo odpali i chodzi tak jak by był już ciepły czyli 850obr. albo w ogóle nie odpala, kręcę za drugim razem i już odpala super i ma tzw"ssanie". Co było sprawdzane i robione: 1. przewody...
Ciekawe skąd wiesz, że sonda stoi na bogato ciągle-zapewne jesteś jasnowidzem i potrafisz przewidywać z stop klatki i pojedynczego zdjęcia Do autora-zmniejsz trochę maksymalne otwarcie krokowca na jałowych obrotach (do +10) i zwiększ punkt neutralny sondy na 0,5V. Zakładam, że reduktor jest poprawnie wyregulowany. Jak masz podłączony przewód od TPS...
Okazało się, że gniazdo iglicowe było pokryte nalotem co powodowało zalewanie gaźnika a później silnika. Problem rozwiązany, temat zamykam.
Reduktor, parownik jak zwał tak zwał, to jedno i to samo. Nie ma żadnego sztywnego podziału, że stałociśnieniowe (IV gen.) to reduktor, a zmiennociśnieniowe (I/II gen.) to parowniki. Masz reduktor dwustopniowy: https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/... Mi wydaje się, że ciekły gaz jest wstrzykiwany...
Nie wytrzymałem jakoś z Tomasetto, ciągle problemy z pracą na biegu jałowym, przelewanie na chłodnym silniku czasem tak że nie można potem uruchomić silnika, co miesiąc Laptop regulacja, attuator pracuje raz na 40% raz 60% ciągle się rozjeżdża. Więc wymienię może na Jeśli robiłeś regulację instalki kolego to robiłeś ją na rozgrzanym silniku czy na...
Witam wszystkich ponownie , już wiem wszystko :D , instalacja była poprostu źle ustawiona , silnik dostawł tak dużą mieszanke gazu ze błyskawicznie zalewało silnik, gdy zmniejszyłem poziom gazu to pali :D ... pozostaje tylko wyregulować bo nie wchodzi na obroty albo idzie na wysokich a na niskich gasnie , dziekuje wszystkim za pomoc :D
Wg mnie to zbyt bogata mieszanka. Gdy dodajesz gazu, dodatkowo zalewasz silnik, gdy puszczasz gaz, bardzo zubażasz mieszankę (do składu optymalnego) w skutek czego silnik przyśpiesza...
Czy go odpalasz na gazie ? Jeśli tak to ...jak najbardziej jest taka możliwość aby parownik zamarzł - rozprężający się gaz osiąga dosyć niskie temperatury a jeśli dodatkowo obieg płynu jest słaby to ....parownik zamarza. Coś takiego w "zwykłych" instalacjach bez kompa to często spotykany problem dlatego zaleca się uruchomienie na benzynce i dopiero...
Zalewa go chyba. Świeca mokra?
Regulacja Gazu to podstawa. Nie kosztuje dużo. Z Twojego opisu wydaje mi się że silnik zalewa się gazem. Wydaje mi się że za wolno rozgrzewa sie reduktor. Jednak mimo wszystko najpierw zrobiłbym to co sugerowałbym kolega wyżej. Pozdrawiam!
Witam. Widać, że ta instalacja gazowa to niezły zlepek różnych firm. Pytanie podstawowe - czy od samego początku został dobrany (a później wymieniony na nowy) prawidłowy czujnik temperatury. Czujniki mają różne oporności - czy ten obecnie zainstalowany jest dobrze skalibrowany w oprogramowaniu? Jeżeli sterownik źle interpretuje jego dane to tym samym...
Jeśli reduktor jest zamontowany równolegle do ściany grodziowej to zdarza się, ze podczas hamowania spada ciśnienie gazu lub wręcz przeciwnie - silnik jest zalewany gazem. Inna kwestia - czy jak wysprzęglisz ale NIE wciśniesz hamulca to też zgaśnie?
to znaczy że właśnie reduktor zalewa silnik po zgaszeniu.Wsadź nos w filtr powietrza jak zgasisz silnik i jak poczujesz gaz to juz wiesz co znaczy uszkodzenie zaworków w reduktorze.Pozdrawiam.
Czarna magia. Coś jest nie tak, pytanie: co? Dla ścisłości w moim przypadku jest mowa o samochodzie Skoda Felicia. Jak już wspominałem na benzynie wszystko jest ok (napięcie "faluje" w przedziale 0-1V). Na gazie - nie. Idąc dalej ciągle zastanawia mnie jaki to jest typ sondy, ale z informacji które znalazłem wynika, że jest to sonda cyrkonowa, czyli...
Parownik wali zmarznietym gazem na maxa i "zalewa silnik". Membrana jest juz z "kartonu".
W przypadku gdy masz nierozgrzany silnik zwyczajnie "zalewa" się gazem. Jak jest gorący pewnie nie ma problemów?
nawet jak zimny chodziło wsyztsko okej nie musiałeem czekaj az sie nagrzeje,nawet gdy były mrozy to nie było z Tym problemu , zawsze szedł jak głupi Zbyt wczesne przełączenie prowadzi do uszkodzenia membrany parownika. Prawdopodobnie to się stało i ciekły gaz zalewa ci silnik.
po 10godzinach parownik miał chwilowy problem z oddawaniem gazu. Zjawisko może mieć odwrotny charakter. Po wyłączeniu "oddaje " gaz, zalewa silnik i stąd potrzeba przemielenia gazu przez silnik aby dobrać się do właściwej mieszanki.
... jak zabezpieczyć (chociaż w znacznym stopniu) przepływomierz w razie cofki gazu. Tyle... Obecnie do tego silnika tańsza jest cała kompletna sprawna głowica niż przepływomierz... Kilka lat temu wstecz były produkowane siłowniki, które otwierały przepływomierz klapowy na maxa podczas jazdy na LPG. Były 2 rodzaje - otwierane elektrycznie (LANDI lub...
Witam, po kilku próbach udało się ustalić, że w momencie przełączania czasy wtrysku gazu są mniejsze niż czasy wtrysku benzyny. Wtrysk paliwa ok 4ms, a gazu ok 3.5ms. Może to jest przyczyna ? Po jakiś 10s, wszystko sie normuje... :-D Dodano po 35 Przez ten moment silnik zostaje "zalewany" przez gaz ? Czy dobrze rozumiem ? :D
Odepnij wtryskiwacz rozruchowy, to jest 12 czy 24 zawory? Gaz?
witam, To trochę stary wątek, ale wydaje mi się, że nie zostało podane rozwiązanie problemu. Podejrzewam, że problem tkwił w źle złożonym reduktorze - gdy regenerowałem to przy składaniu okazało się że nie kojarzę jednej sprężynki - akurat pasowała pod zawór wpuszczający do głównej komory, tak że pozostał on cały czas otwarty i zalewa silnik gazem....
Maszyna dwupaliwowa i sprawdzałeś już zapłon, gaźnik, pompę itp. Nic nie piszesz czy sprawdzałeś instalację gazową. Może instalacja przepuszcza gaz i silnik zalewa dwoma paliwami? Edit. Dobrze było by też sprawdzić instalację elektryczną zapłonu i instalacji LPG pod kątem stabilności zasilania i stabilności masy.
Problem w parowniku - nie zamyka całkowicie "wypływu" gazu i na zgaszonym silnik jest zalewany gazem. Żeby odpalić w takim stanie wypada lekko pomóc gazem i kręcić do skutku. Jeszcze szybciej się odpala jeśli odpalasz od razu na gazie (awaryjnie). Zła praca po odpaleniu to efekt pożerania przez silnik dwóch paliw jednocześnie.
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
Najprawdopodobniej wiesza się elektrozawór na reduktorze. Najpierw po wyłączeniu silnika nie domyka i zalewa resztką gazu silnik,a potem gdy domknie to się nie chce otworzyć. To się zdarza dosyć często.Można to próbować podratować. Trzeba go rozebrać, wyczyścić, lekko nasmarować olejkiem. Jak są ślady zatarcia to nie trać czasu tylko wymień na nowy....
Witam posiadam taki sam motor i samochodzik ale z automatyczną skrzynką AD4 + LPG z sekwencyjnym wtryskiem...objawy na zimnym silniku gasł motor 2 dni temu jeżdziłem z LPG na regulację ....i naszczęście usterka została usunięta....Przyczyna: za duże wtyryskiwacze -zalewanie zimnego silnika gazem po wymianie na mniejsze jak ręką odjął ...może nie ma...
na co zwróciłem uwagę po zdjęciach innych gaźników to w moim nie ma w komorze pływakowej na zewnątrz takiego bolca obok końcówki od podawania paliwa tylko jest dziura i jak włożę cieniutki pręcik to dotykam pływaka. Jak naciśniesz na ten "pręcik" co wkładasz, tak aby "przydusić" pływak to leci paliwo z komory pływakowej, a po ustąpieniu nacisku przestaje...
Popuszcza wtrysk gazowy lub reduktor i gaz przez podciśnienie trafia do kolektora zalewając go w trupa. Druga opcją zły montaż i strojenie. Wszysyko do opanowania.
witam cie moim zdaniem gdy odpalasz cieply silnik na gazie poprostu go zalewasz tym gazem dostaje duzo gazu i tyle jedzi na wyregulowanie gazu sam tak mialem pozdro
Prawdopodobnie zalewa go gazem przy gaszeniu silnika. Czy jeśli jeździsz tylko i wyłącznie na benzynie to dzieje się tak samo?
Problemy rozwiązane! :) Przyczyny były dwie: 1. Nie odbijał elektrozawór gazu na parowniku, przez co auto po przełączeniu na benzynę dostawało często również gaz 2. Instalacja gazowa została wykonana nieprawidłowo - z przełącznika WR-02 przewód żółty został podłączony bezpośrednio do wtrysku benzyny, wbrew zaleceniom producenta (http://www.lecholpg.pl/forum/viewtopic....
Gaz ma wyższą temperaturę spalania od benzyny i jest "suchy". Ale starszym silnikom to nie przeszkadza. Silnik, jak nie jest żyłowany i właściwie eksploatowany wcale na gazie nie zużywa się więcej niż na benzynie, a już na pewno nie zauważalnie. Oczywiście są jednostki które źle znoszą zagazowanie. Na benzynie wskazane jest odpalać, po prostu po to...
Jak kolega wyżej napisał - być może elektrozawór od LPG puszcza gaz i "zalewa" silnik. Bardzo częsta przypadłość. W skrajnych przypadkach śmierdzi gazem spod maski na postoju.
Check będzie się zawsze zapalał, błędy sondy spowodowane instalacją gazową - robi się to na "usterkę" - czyli przewód sondy zwarty z masą, sterownik uznaje wtedy jej permamentną awarię i przestaję się nią interesować, co nie wprowadza zamieszania potem, w postaci podwyższonych czy wieszających się obrotów itp. Podejrzewam ale to takie "gdybanie", że...
jariko , pokaż jeszcze w jaki sposób zalewasz butlę gazem? Robisz to na stacji benzynowej? Obsługa nie robi problemów?
Przy trudnościach z uruchomieniem zagazowanego zimnego silnika, żeby wstępnie ustalić czy przyczyna tych trudności jest po stronie gazu, proponuję najtańszą (bo nic nie kosztuje, no.. trochę benzyny) i według mnie najskuteczniejszą metodę. Zakręcić gaz na butli, wyjeździć lub wypuścić gaz z instalacji i pojeździć parę dni na samej benzynie. Jak nie...
Filter powietrza jaki jest może zabrudzony. wygląda na to że się silnik zalewa po dodaniu gazu.
A to by to miało, że bez prawidłowego kodu z immobilizera sterownik za chiny ludowe nie uruchomi pompy paliwa i wtryskiwaczy na dłużej niż bodaj sekundę. Silnik jest zalewany albo gazem, albo benzyną.
Masz już stwardniałe membrany w reduktorze i na zimnym ci gaśnie.Silnik jest zalewany gazem i potem trzeba długo kręcić żeby odpalił.Rozgrzej silnik i przełącz wtedy na gaz i zobaczysz ,że autko nie zgaśnie.
Zawsze po odpaleniu trzymałem swojego poldka (gaźnik) na obrotach aż do przekroczenia 50-u stopni na wskaźniku temperatury inaczej klapa . (Gaz nie odparował i zalewał silnik )Podpierałem pedał gazu kluczem ,lub dłuższe posiedzenie bez odpuszczania gazu .Jak się to nie udało ,to wyłączałem gaz nie włączając benzyny(nigdy jej nie było) i jak silnik mi...
Możliwa jest usterka reduktora w instalacji LPG i z powodu zbyt wysokiego ciśnienia gazu - zalewa ci gazem silnik, co może być bezpośrednią przyczyną kłopotów z odpalaniem. natomiast nierówne obroty - to zabrudzona sonda lambda - z powodu złej mieszanki paliwowej (za dużu LPG). Wybierz się z tym do jakiegoś dobrego gaziarza w celu sprawdzenia.
witam,albo jest zla dawka gazu /na wolnych obrotach/ albo nie trzyma elektrozawor,to, ze silnik zimny chodzi na gazie juz swiadczy o wszystkim, / jak jest prawidlowwo wyregulowane nie moze byc zadnego zalewania gazem /,pozdrawiam Zdzislaw
witam jaki masz zamontowany gaz. Wg. mnie to auto ci zalewa. Jak miałem e36 2.0 to też tak robiło na cieplnym silniku. Gaz się dostawał do kolektora i ją zalewało. Pozdrawiam
Witam ponownie Dziękuje za schemat Panie Pawle. Jednak potrzebuje pomocy w małych zmianach. Więc na wejscie układu będzie podawany sygnał 0-5V na wejście 2 sygnał 0-1,2V z termistora. Chodzi mi o coś takiego że teraz do sygnału na wejściu 1 jest dodawany sygnał 2. Czy da się tak zrobić, że jeżeli sygnał 2 osiągnie 1V to do sygnału 1 jest dodawany nieliniowo...
Zalewa się.
Jaka instalacja gazowa ? Jeżeli to nie jest sekwencyjna to zrób tak: Zakręć zawór gazu na butli i jeździj jakiś czas tylko na benzynie. Jeżeli będzie poprawa to znaczy się, że elektrozawór od gazu przepuszcza i po prostu zimny silnik zalewa.
Prawdopodobnie trzeba przepiąć plus wtryskiwaczy gazowych bezpośrednio pod stacyjkę[oczywiście przez przekaźnik].wtryskiwacze gazowe mogą pracować ułamek sekundy dłużej i silnik się zalewa gazem
Bez interfejsu to nie ma sensu. W nietypowym przypadku trzeba działać niestandardowo, nie zawsze jest sens ustawiać sterownik na pokrycie map u tu wydaje mi się taki przypadek. Takich Nubir nie robiło się na sekwencji tylko na instalacjach mieszalnikowych , wtedy sekwencje były też dość drogie. Kup interfejs i się pobaw bo to zajęcie właśnie dla amatora...
silnik zalewa gazem zalewa gazem jazdy zalewa silnik gazem
amplituner pioneer kolumna zasilanie konwertera multiswitcha sterowanie zaworami hydraulicznymi
alarm tytan ds400 trzeszczy głośnik
Schemat wtyczki 15-pin SAM Mercedes Sprinter 2002 Zablokowany hamulec ręczny w Peugeot e-Expert: przyczyny i rozwiązania