Musi być sprawny silnik i zamek klapy.
Witam Aby otworzyć TYLNE drzwi trzeba podłączyć Plus (+) pod kabel szary a minus (-) pod kabel żółty. W przypadku podłączenia kabli na odwrót zamek się zamyka.
Proszę schematy:
W starszych modelach nie ma problemu (nie ma blachy aluminiowej pod tapicerką), a w nowszych ta sama bajka jak w golfie 4
Powinno podejść coś takiego D2HW-EL291H-A515-AQD, blaszkę prawdopodobnie powinno dać się przełożyć.
Jeżeli masz trochę smykałki do mechaniki, klucze typu splin to możesz się pokusić na samodzielną wymianę. Ja za wymianę zamka drzwi biorę 100 PLN, podejrzewam że u Ciebie podobnie kasują. Maksymalnie godzina roboty.
Na 99% uszkodzony siłownik PP drzwi lub kable do niego
Maty grzewcze (ciągłość obwodu, rezystancja) jak i napięcie we wtyczce do sprawdzenia multimetrem. Co do kontrolki otwarcia drzwi - mikrostyki w zamku lub zimne luty na płytce elektrycznej zamka.
spotkałem się też z wersiami z oryginalnym zamkiem i z korbkami
Sprawdź na początek czy podając masę na kable fabrycznej wiązki zamka uzyskasz zamknięcie/otwarcie
Wysuń płytkę modułu z silnika, sprawdź, czy nie pojawiła się wilgoć i śniedź w środku. Być może trzeba będzie troszkę zniszczyć część plastików wokół gniazda. Uszczelnisz to silikonem lub klejem na gorąco. Kilka octavii zreanimowałem w ten sposób.
Problem rozwiązany. Faktycznie okazało się że była przerwa w przewodzie zasilania, ale w najgłupszym miejscu, ponieważ ułamała się ta końcóweczka w samym konektorze przy silniku szyb, i najgorsze było to że reszta tej końcówki nie chciała wyjść więc musieliśmy malutkim wiertłem rozwiercić tą dziurkę i wstawić nową blaszkę z kabelkiem i zadziałało. Ale...
Rozbiórka tapicerki od środka i odpięcie wtyczki od zamka.
Jeśli byly elektryczne szyby oryginalne to musiał być moduł sterowania drzwiami. Tam dochodzą dwa zasilania. Ten moduł steruje zamkiem i szybą.
Tak wymiana zamka.
Sprawdź na module pod kierownicą czy masz zasilanie oraz sprawdź w module w drzwiach kierowcy czy masz 2 "plusy" no i masę,to na początek.Te zamki można naprawiać bez komputera.
Trzeba wejść do bagażnika i można otworzyć zwykłym śrubokrętem. Śrubokręt wkłada się w szparę pomiędzy klapą a nadwoziem przy zamku, nie pamiętam tylko z lewej czy z prawej strony i przesuwa się w bok. Jest tam taka dżwigienka którą trzeba przesunąć i zapadka się otwiera. Jeżeli nie działa z centralnego zamka, to prawdopodobnie uszkodzony siłownik (częsty...
Naprawiło się samo Bez naprawy
schemat.
Witam Posiadam skoda octavia 2 Mam problem nie działa centralny zamek. A stało się w tedy jak rozładował się akumulator i w tedy przestał działać . Jak włącze zaplon i wyłacze to nie gasi sie radio ani nie zaswiecają sie lapki w podsufitce. Na vcds pokazuje że jest zaprogramowany .
A zamek działa, może nie wpiąłeś wtyczki?
Rozbierałem taki z octavi 2 ale z 2007r i dał się rozebrać silniczek się zawiesił i były takie same objawy co u Ciebie najlepiej drugi na podmienić
Sprawdź moduł komfortu.
Kolego tą przypadłość samochód ma momentu zakupu? Zastanawiam się czy ktoś nie grzebał w kodowaniu centralnego zamka. Sądzę ,że tutaj należy najpierw sprawdzić prawidłowość konfiguracji.
Konieczna była wymiana całego siłownika centralnego zamka.
Panowie!!! wilgoć i jeszcze raz wilgć.Ten p;ierwszy przypadek Kolegi Z Octavią,przy takim poborze prądu na postoju,to moduł komfortu-może któryś zamek drzwi.
Dostęp do zamka - przechlapany. Trzeba odkręcić chyba z 15 kg śrub M6, zdjąć wewnętrzną ocynkowaną płytę, po wcześniejszym uwolnieniu szyby z podnośnika. Do zamka potrzebne specjalne klucze (nazywają się chyba Star), ponoć ten zamek jest nierozbieralny, ale ja w to nie wierzę. Taka wymiana swichta, to robota dla fanatyka, lub kogoś o mocnych nerwach.
Oczywiście koledze chodzi o opornik 180om
To jest możliwość że są dwie "skrzynki" od centralki ? Tak. 1. centralka zamka 2. czujnik ruchu 3. .... brakująca centrala alarmowa
W octavii nie było pilotów fabrycznych na podczerwień.
Wymiana silniczków szyby pomogła, zamki chodzą. Dziękuję serdecznie za pomoc, a zamki w Octavii są sterowane masą.
Chyba chodzi o diodę w drzwiach kierowcy.
Właśnie wyczytałem na forum Skody, że w tym modelu jest jeszcze jakiś moduł w drzwiach kierowcy. Może tam zajrzyj. Dodano po 2 Bo moduł komfortu oczywiście masz przy nogach kierowcy.
Czy jest sens się bawić czy może po prostu wymienić cały zamek? Wymień zamek. Wykonaj pomiary na wtyczce zamka.
powinno byc 00259
Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy..co trzyma bębenek, że nie chce się wysunąć? Po ściągnięciu płetwy i pierścieni bębenek sie oczywiście kręci, no ale nie o takie obracanie się chodzi ;) dałem na noc do benzyny, ale też bez rezultatu.. Jak będę ostukiwał to czy czasem czegoś nie zepsuję? I w jakies pozycji ustawić klucz gdy będę ostukiwał? W tej...
Sterowanie powinno być identyczne jak w Golfie 4. Kolory mogą być inne. Trzeba się wpiąć w przewody wychodzące z kasety zamka, sterowanie masą. Te przewody idą do sterownika w drzwiach. Zobacz cz masz tam kolory: biało-żółty - zamykanie czarno-żółty - otwieranie. Najlepiej podać masę przez szeregowo podłączoną żarówkę 5W. Gdy będzie to ten przewód to...
Ja nie widzę problemu. Jak chce niech rozwierca, tylko niech to potem zrobi tak jak ma być. A głośnik jest obok zamka więc nie wiem czym problem? Jest po przekątnej drzwi zamek i głośnik. Głośnik lewy dolny róg, zamek prawy górny.
Za co odpowiedzialny w wiązce jest przewód brązowy. Dzięki za odp. Brązowy to po prostu masa.
nie kłóćcie się już jak octa jedynka to przecież nad pedałem sprzęgła po zdjęcu obudowy nad nogami kierowcy
Jeżeli to kombi, sprawdzić, czy nie zamokły przewody/złącza w bagażniku, na dnie schowka, po lewej stronie. Często gromadzi się tam woda (gdy brak odpływu), zamakają złącza wiązek, i wtedy szwankuje centralny zamek.
Bardziej chyba chodzi o moduł sterujący przy silniczku szyby niż sam silniczek. A to z tego powodu, że ten moduł oprócz silniczka szyby steruje też silniczkiem zamka centralnego.
W tym wypadku alarm alarmem ale to ze nie reaguje na "otwórz" raczej leży po stronie samochodu i jego elektroniki w module komfortu. Mylę się? Na 99% tak właśnie jest. Nie masz zamontowanego alarmu Mobitel 1, bo to system z dodatkowymi pilotami. Dołożony jest "jakiś" alarm bezpilotowy, który nie ma żadnego wpływu na działanie centralnego zamka. Wszystkiemu...
Przewody masz za plastikami po lewej stronie nóg kierowcy. Odkręć mocowanie "rączki" klapy silnika, później wkręty ukryte pod zaślepką na wysokości progu. Za tą maskownicą jest kostka z przewodami.
Zamek drzwi do wymiany.
a mógłbym mi kolega podrzucić schemacik odnośnie tych lusterek i centralnego zamka?
Wiązka pewnie cała, za to któryś mikroswitch na płytce zamka nie.
Przyczyną może być uszkodzony zamek
To nie jest żaden zamiennik tylko cała centralka. Wpisz sobie w Google "Uniwersalny sterownik centralnego zamka".
Aby dostać się do switha w zamku musisz: - zdjąć plastik tylnej klapy (jest na zatrzaskach) - odłączać złączkę wiązki elektrycznej przy zamku - wymontuj zamek (3 torxy + zdjęcie cięgna) i zobacza co się dzieje z włącznikiem. - jeżeli nic się nie da zrobić to trzeba kupić nowy zamek - 170zł w ASO
Mam Octavię 99 r kombi i podobny problem miałem po wymianie zamków, z tym że u mnie problem zlokalizowałem w zamku bagażnika. Odpiąłem centralkę w zamku w bagażniku i korzystam z otwierania i zamykania kluczykiem - po odpięciu przestał się automatycznie alarm, awaryjne i zamki zamykać i otwierać samoczynnie.
witam nie ma odczutu z krancowki w drzwiach kierowcy jak rusze zamkiem to nieraz zalapie , czy idzie ja wymienic ewentualnie zregenerowac czy tylko wymiana zamka
sterowanie dwie masy,przewody biało-niebieski i czarno-niebieski w 23-pinowym konektorze w module hella pod deska rozdzielczą,krańcówka drzwiowa to brązowo-biały Dodano po 7 w nowszych mógł byc zamiennie zamiast biało-niebieskiego biało-żółty i zamiast brązowo-biały[drzwi] brązowo-niebieski,ale to już bez problemu zweryfikujesz.
Sprawdziłem po raz kolejny i wydaje się, że piloty działają na innej częstotliwości niż powinny - było to sprawdzane metodą z TV i lepiej było na kanale 36,a nie jak powinno na 34. Podaj numer kluczyka (pod grotem powinien byc) W 35 nie wejdziesz bo nie potrzebujesz. U Cb modul komfortu odpowiada za centralny zamek.
Centralny zamek a centralny zamek na pilota to dwie różne rzeczy. Ty masz centralny zamek tzn zamykając drzwi kierowcy zamyka się wszystkie (nie trzeba gonić i zamykać) tak samo otwiera. Bateria w kluczyku była do latarki (masz tam nawet żarówkę) ale wszystko solidnie skorodowane.
Stało się nagle , po powodzi , czy może sam zakładałeś zdalne sterowanie zamka?
Jak nie ruszy go z poziomu elektryki,to nic tylko demontaż tapicerki i blachy na zamkniętych drzwiach,i "prucie" zamka.
Skoda octavia 1 1999. Założony nowy zamek lewy tył,bo stary sie zaciął i nie działa (to było pół roku temu nie działa do tej pory), a prąd do kostki dochodzi... Dziś założony centralny chińczyk z allegro, pare razy zamknął otworzył drzwi i nagle lewy przód przestał działać. Bagażnik otwiera wszystkie drzwi lecz już nie zamyka... Co może być powodem?
Może być to wina sterownika w tylnych drzwiach ale (tego nie napisałeś) jeżeli działa sterowanie z kluczyka to i z pilota musi. Jeżeli działa z kluczyka a z pilota nie to tylny sterownik nie ma nic do tego i masz brak sygnału ze sterownika pilota.
A nie skrzywiła się ta blaszka (u Ciebie koloru złotego), na którą zachaczasz klamkę od zewnątrz. Miałem tak w VW, ale z kolei nie mogłem CZASAMI, później coraz częściej otwierać drzwi od zewnątrz. Od wewnatrz mogłem.
Same drzwi otworzono. Trochę wyjmując reszte po wkładce która była tam i teoretycznie, nie odpowiadała kluczykowi oraz nie miała "wiosełka". Zasilanie niby jest. Po przewodach nie rzuca się w oczy, że któryś jest uszkodzony ( co mnie zdziwiło, bo tego się spodziewałem). Po bodaj 2 użyciach zamka, lub elektrycznych szyb po zamknieciu drzwi zostają w...
Sprawdziles przewody w przelotce,jesli sa ok to sprawdz zamek zasadniczy(ryglowy)prawdopodobnie jest uszkodzony,pozdrawiam
co może być przyczyną Podłącz diagnoskop i odczytaj parametry bieżące - czy sterownik widzi wszystkie sygnały z drzwi. Sprawdź wiązki przewodów wchodzące do drzwi.
pozdrawiam dzięki za podpowiedż ale co z tym robić .wymienić zamek?
Trzeba wymontować zamek, rozebrać, i polutować płytkę drukowaną na której są umieszczone mikrostyki (z reguły 4 sztuki). Lutowania mogą wyglądać na dobre, ale te mikrowyłączniki są poddawane częstym naciskom przy każdym otwieraniu i zamykaniu drzwi i cyna puszcza. Typowa usterka w Octaviach.
Więc wyjąć zamek im go sprawdzić.
Jeśli zamki są takie same jak w passacie to najczęściej przyczyną są zimne luty na płytce drukowanej w zamku w drzwiach
Witam wszystkich Mój problem to centralny zamek- kluczyk wsadzony do drzwi zamyka wszystkie -ale otwiera tylko przednie.Żeby otworzyc tylnie trzeba albo klameczką w środku albo przyciskiem. Dlaczego tak jest? Szukałem odpowiedzi w instrukcji ale mam tylko po czesku i angielsku ;-)). dzieki z góry za pomoc. Skoda octavia 2006 1.6
To pokaż może ten element?
Problem był w sterowniku silniczka szyby.
Jest to autoalarm Silicon i nie zamyka zamka, bo widzi coś otwartego. Stawiam na krańcówkę pod maską. A nie darł by mordy? Bo skoro uzbraja się prawidłowo, to możliwe że został odcięty od zamka.
Schemat powinien pomóc. http://obrazki.elektroda.net/99_12560635... Analogicznie w drzwiach przednich.
elementy z linka do wymiany na 100%,prawdopodobnie jeszcze język łączący zamek z elektrycznym siłownikiem zamka.po rozebraniu napewno będzie widać.śmiało rozbieraj zamek
Rozj...ć kasetę zamka.
Programowanie pilota zdalnego sterowania Zsynchronizować sygnał transmisji pilota Nacisnąć dowolny przycisk na pilocie W ciągu 1 minuty Przy pomocy klucza odblokować drzwi. Mógłbyś mi to opisać dokładniej tzn. krok po kroku co trzeba zrobić.
Octavia z 98 roku z fabrycznym zamkiem powinna miec regularny modul comfortu, co mowi na ten temat diagnoza?
Był to czujnik lewych tylnicy drzwi wymieniłem cały zamek.
Kolego szukaj zamka i wymieniaj, w 90% uszkodzeniu ulegają silniczki.
Hahaha, to ja dziękuję za taką pomoc, ktoś na forum skody pisał żeby zasilanie na zamek podać
Kup nowy zamiennik na al.. 40-50zł. (cały zamek)
Uszkodzona kaseta zamka
Tak jak xwit pisze,co najmniej kaseta kierowcy do naprawy,nie kupuj używek bo zwykle wystarcza poprawienie lutów.
krańcóweczka w zamku do wymiany,ewentualnie założenie{wywiercenie} nowej zewnętrznej i spięcie jej z przewodem krańcówki wewnątrz drzwi[o ile pamiętam brązowo-czarny}
Przewody zostały założone poprawnie bo sam myślałem że źle więc z rodziny mają taką samą skode i sprawdziłem i zrobiłem tak samo i są w kolejność 1 cylinder potem 3,4,2 I została kopulka założona na zamek
Zakoduj pilota VAGiem.
Juz sobie poradzilem - problem był mechaniczny nie elektroniczny /zbyt mocno napieta linka miedzy zamkiem a lkamka zewnetrzna/ Jakby co to teraz juz jestem ekspert o zamkow skody octavii i podobnych z grupy. TEMAT ZAMKNIETY :)
ROZWIAZANE. Mylnie sadzilem ze jak dochodzi napiecie do tych modulow pod silnikiem i jest komunikacja z modulem komfortu to problem nie dzialania centralnego jest gdzies w samym module - bzdura. Problem byl w przelotkach gumowych, tam dochodzi gruby przewod plusowy i jeszcze cienszy dodatkowo (zapewne na grubym znika napiecie po zamknieciu drzwi a na...
Jest też sposób na dopasowanie wkładu do posiadanego kluczyka pasującego do zamków. Odpada wówczas cały problem z immobilajzerem, chyba, że ktoś właśnie chce zmienić klucz od stacyjki wraz z immobilajzerem i wówczas można dopasować zamek do klucza od stacyjki. Tak czy tak można zrobić aby był jeden klucz od stacyjki i zamka.
Witam.Rozetni wiazke za modułem tą która wchodzi do zamka powinien tam być zielono -czerwony i chyba niebieski - czarny ,a jak sie myle to napisz jakie tam są to ci napisze (chwilowe podanie masy przez kontrolke 5V powino spowodować zamkniecie lub otwarecie zamków) .
Udał się i stwierdzono że mechaniczna usterka kasety zamka :)
Hasło notlauf i parę godzin czytania. A tym błędem ukł. komfortu się nie przejmuj, jeśli wszystko związane z nadwoziem działa (zamki, szyby, oświetlenie wnętrza itd.).
Zaznaczona na schemacie "nożyczkami" pętla jest rozcięta czy w całości ?
Jak w temacie centralny zamek w mojej octavia 99r nie działa z pilota zero reakcji (baterie wymienione i do przedwczoraj działało) ani nie reaguje po włożeniu do drzwi kluczyka zamyka i otwiera tylko drzwi kierowcy, natomiast ze środka auta przyciskiem centralny zamyka i otwiera wszystkie... pomocy [/quote]
Do wymiany siłownik. Ewentualnie jeszcze wiązka w drzwiach do przepatrzenia.
A cokolwiek działa na CAN-ie ? (szyby, c zamek etc)
no właśnie dlatego pytam czego nie bedę miał czy alarmu czy czegoś innego... różnica jest 300zl... a to na ulicy nie leży.Octavia wersja run 1.4 16v 2 szyby elektryczne lusterka alarm centralny zamek
Najczęściej łamią się grube, can rzadko. Gumy sie odchyla i wyskakują, potem wciska sie na swoje miejsce.
Wrzuć fotki pilotów, i zaznacz który obecnie działa. Jak dla mnie masz zamontowany alarm który steruje fabrycznym centralnym zamkiem. Co do dodania nowych pilotów podejrzewam że taniej i pewniej będzie założyć nowy alarm lub jeśli go nie potrzebujesz sam nowy sterownik centralnego zamka.
Tylko że tego silniczka nie zalewa, a problem jest cały czas w wiązce drzwi. Przewód może wyglądać na cały, a cała będzie tylko jego izolacja, zaś po żyle zostanie zielone wspomnienie. Drugi punkt "zapalny" to kaseta zamka i mikroswitche w niej.
sonde lambda mam przed katalizatorem Dodano po 3 1111 to zamek bagaznika
octavia zamek kierowca zamek skoda octavia zamek centralne octavia
pioneer impedancja wymiana piezo aktywacja usługa netia
kocioł parowy zmywarka electrolux
Lenovo HD200 - Specyfikacja i Zastosowania Lokalizacja bezpiecznika w sterowniku hulajnogi 036015A-001